צפייה בגרסה מלאה : סקר ההגבהות המלא -
matikrimerman
07-03-19, 15:33
מתכוון להגביה פאג'רו 2003. חיפשתי וחיפשתי קראתי וקראתי לא מצאתי באמת מידע יעיל... או שההגבהות שקראתי עליהן נעשו טרם תקנות הרישוי, ואז אין לדעת האם היה היה חוקי או לא, או שהם מדברים על רכבים אחרים ובסופו של דבר אין לי תשובות...
אז איך אפשר בסופו של דבר להחליט על איזה סט הגבהה ללכת? כל מתקין מציע לי את סחורתו ונשבע בהן צדק ששלו הכי טוב או שיש קיט שעליו הוא הכי ממליץ (לך תדע אם ההמלצה נובעת ממניעים פסולים או לא....) , אז איך אפשר לדעת .... ?
אני מבין שאין קיט שהוא הכי טוב, אבל בטח יש קיטים שיותר מתאימים לסוגי שטח ספציפיים, או לכאלה שנוסעים עם הרכב כרכב יומיומי מול כאלה שרק נוסעים לטייל. ואם אין הבדלים, ובסה"כ כל הקיטים פלוס מינוס זהים, זה גם חשוב לדעת, ואז מחליטים לפי זמינות מלאי,מחיר, ביקורות על בעל העסק, או סתם נוחות הגעה למתקין.
אז אני זורק כפפה, ואשמח שכמה שיותר ירימו אותה וישתפו איתנו :
- איזה הגבהה יש להם
- האם הם מרוצים מההגבהה גם בשטח וגם בכביש?
- על איזה רכב מותקנת ההגבהה?
- איפה בוצעה ההתקנה והאם הם ממליצים על המתקין?
- איזה סוג שימוש נעשה ברכב (רכב יומיומי עם ירידה פעם בחודש לטיול קצר בשטח ? רכב טיולים שנוסע על הכביש כשאין ברירה)
תודה על שיתוף הפעולה !
הנושא פחות מסובך ממה שנדמה לך.
לרכב שלך, פאג'רו קינג, יש מבחר של הגבהות 50 מ"מ מאושרות, חוקיות, זמינות להתקנה. אולדמן, EFS, אירון-מן, בילשטיין/פדרס, קוני/לאוולס, וכנראה שעוד. זה רכב שגם אין טעם ולא מקובל להגביה יותר מסיבות טכניות.
-
בילשטיין מיובא ומותקן בלעדית בסניפים של אספיר - יש לציין לטובה את אספיר על האתר המפורט ביותר ועם מחירים:
http://www.asfir.co.il/product/search?filter_car_manufacturer=13&filter_car_model=98&filter_car_year=2003&filter_category_id=1061
האחרים עם מחירים דומים פלוס-מינוס אלפייה, והיבואנים שלהם מוכרים דרך המתקינים. כל מתקין וההעדפות שלו למותג זה או אחר, באופן טבעי חלק משמעותי מההעדפה הוא משיקולים עסקיים. ההגונים שבהם יציעו לך כמה אפשרויות בלי לכוון דווקא למותג אחד.
מה חשוב לך? המחיר? אחריות? מבחינת ביצועים הערכות האוסטרליות ברובן דומות מאד.
matikrimerman
07-03-19, 16:11
חשוב לי לקנות את הקיט שהכי מתאים לצרכים שלי (רכב טיולים משפחתי).. לא קיט שיהיה קשיח מדי ולא נוח לנסיעה בכביש כי הוא מיועד למסלולי באחה מהירים (ההגזמה לצורך המחשה) , או רך מדי שמרגיש אחלה על הכביש אבל בשטח לא עושה את העבודה, וכמובן תמיד נחמד לעבוד מול מקום מקצועי והגון שלא יתחיל להמציא שטויות שהרכב צריך בנוסף כדי לעשות עוד קצת כסף...
מחיר כמו שאמרת אני משער בגדול זהה, ואחריות תיהיה השובר שיוויון, אבל אעדיף קיט מתאים עם פחות אחריות מאשר קיט עם אחריות ארוכה שיהיה קשה מדי, או רך מדי...
מקום אחד אליו התקשרתי טען שקיטים שמשלבים בולמים מחברה א, וקפיצים מחברה ב, זה מיקס לא טוב ושהבולמים האלה לפעמים בכלל לא מתאימים להגבההות, ולכן הקיט שלו, שמיוצר על ידי אותו יצרן הוא "הנכון", מקום אחר אמר לי שהמיקס בין המתלים והקפיצים הוא דווקא מצויין... אז למי להאמין?
ברור לי שלא פשוט לעשות מבחן השוואתי של הגבהות, כי קשה למצוא 6-7 רכבים זהים לחלוטין להתקנת היקטים וההשוואה, אז חשבתי שבסיס מידע גדול מלקוחות אמיתיים הוא the next best thing ולכן אני פונה לחוכמת ההמונים.
תבין דבר אחד, היצרן ישב וחשב ובנה את הרכב כמו שהוא, שהוא פשרה בין הכביש לשטח עם נטיה קלה לכביש, ולכן כרגע הוא יהיה נוח יותר בכביש.
הקינג יושב על 4 מתלים ניפרדים שאין להם הרבה "משחק" עם הגבהות, כמעט כל קיט שתתקין יקשיח לך את הרכב ברמה כזאת או אחרת.
אתה צריך לשים לב איזה קיט מציעים לך,בקפיצים לכל יצרן יש כמה רמות באופן כללי, לרכב ריק, לרכב עמוס וכו', אם תתקין קיט לרכב עמוס ובפועל הרכב ריק תקבל כנראה יותר גובה אבל בטוח גם שיותר קשיחות, וכן הלאה...
matikrimerman
07-03-19, 16:35
תבין דבר אחד, היצרן ישב וחשב ובנה את הרכב כמו שהוא, שהוא פשרה בין הכביש לשטח עם נטיה קלה לכביש, ולכן כרגע הוא יהיה נוח יותר בכביש.
הקינג יושב על 4 מתלים ניפרדים שאין להם הרבה "משחק" עם הגבהות, כמעט כל קיט שתתקין יקשיח לך את הרכב ברמה כזאת או אחרת.
אתה צריך לשים לב איזה קיט מציעים לך,בקפיצים לכל יצרן יש כמה רמות באופן כללי, לרכב ריק, לרכב עמוס וכו', אם תתקין קיט לרכב עמוס ובפועל הרכב ריק תקבל כנראה יותר גובה אבל בטוח גם שיותר קשיחות, וכן הלאה...
כמובן.... השאלה היא איזה קיט מתאים לרכב ריק, עמוס וכו.... האם הדגם הקשיח של חברה א, הוא קשיח יותר מהדגם הקשיח של חברה ב. וכיו"ב.
בינתיים לא מצאתי שום בסיס להשוואה בין הקיטים שנימכרים בארץ, ולכן הפתיחת שרשור
אצלי בקינג (ארוך 2003) מותקן סט של קינג ספינג כבר 80K קילומטר (ואושר לאחרונה ברשיון)
ואין לי תלונות נוח מאד בכביש ומגהץ יפה בשטח.
איתי
טרופר ארוך, סט של אולדמן בן שנתיים. מרוצה מאוד!
אין לי נתונים להוכיח זאת, אבל תחושת הבטן שלי תומכת במה שאמרו לך על הסט האחיד.
למיטב ידיעתי החיבורים הנפוצים בארץ (קוני/לאוולס, בילשטיין/פדרס) הם נטו עסקיים (אותו יבואן), ואין באמת שיתוף פעולה הנדסי בין החברות. כשחיפשתי את הסט הנכון עבורי פסלתי את כל אלו מראש, והתמקדתי בסט קומפלט שיצא מאותה מחלקת הנדסה, אני מניח שההתאמה בין השניים תהיה טובה יוצר במקרה כזה.
מה שעזר לי מאוד היה נסיעות מבחן על רכבים זהים עם ערכות שונות שנתנו קצת רפרנס להשוואה, והרבה קריאה בפורומים אמריקאיים / אוסטרליים ולמידה מניסיונם של אחרים שערכו השוואות.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
פאגרו q, ארוך, שנת 2000.
אוטו עמוס באופן קבוע עם כננת.
אני עם קפיצים של אייבך, בולמים קדמיים של בילשטיין אחוריים של אמדה אקסטרים. לתקופה קצרה היו גם קפיצי קינג מאחור.
קפיצי קינג הרגישו לי רכים מדי לעומת האייבך שמרגישים מצויין. לפי האמדה היו בילשטיין ושניהם מרגיש שהייתי רוצה ריסון יותר קשיח.
האמדה כנראה פחות איכותיים, אחד כבר החל לנזול אחרי פחות משנה אבל הוחלף באחריות בלי בעיה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אבא שלי עם קינג קצר וEFS - מרוצה מאוד.
אני עם אולדמן בג׳ימני - פשרה לא רעה בין התנהגות כביש לבין מהלך מתלה בשטח.
כשאתם כותבים מותג של יצרן קפיצים ללא דגם קצת קשה להתייחס. לקינג ספרינג לדוגמא יש גם hd/shd. אני הייתי עם 300-400 קילו בתא המטען קבוע. הshd היה רחוק מרך.
לזכרוני יש כרגע קבוצת רכישה של קפיצים בולמים למיצובישי פאגרו. בדוק בקבוצת פייסבוק של הקבוצה.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
הכותרת ראויה להחלפה.
ככלל כל הגבהה תשנה את התנהגות הרכב.
אני אישית נוטה לחשוב שסט קומפלט שיצא מייצרן עדיף על סטאפ שבנה כאן ייצרן זה או אחר.
שכן זה לא שמישהו פה עושה עבודה הנדסית להתאמה
מקסימום סיבוב לראות שזה נסבל.
לעומת זאת ייצרנים כמו old man emu מוציאים סט קומפלט לרכב שמתוכנן אצלם מקצה לקצה.
אני לא יודע כמה חומר מקצועי לגבי הגבהות ושיפורים יש לדגמים הללו. לאמריקאים יש אינסוף ידע ופורומים וכמעט כל קומבינציה שתעלה על הדעת קיבלה איזה חוות דעת שם וזה עוזר לצמצם אפשרויות.
חפש בעלי רכב כמו שלך תעשה סיבוב ותתקדם.
צרים צלצול לסדנאות שידועות במקצועיות להבין מה הם מציעים.
אם הנושא הכספי משמעותי לך בדוק את האופציה של רכישה מחול.
לפעמים ההפרש אדיר ולפעמןם לא שווה התעסקות.
קצת הגזמתם לדעתי ולא מבין למה הקיבעון על סט קומפלט, כל אחד מתאים מה שנוח עבורו ועושה את העבודה.
הפרמטר החשוב פה אלה הקפיצים עצמם, בחירת הקפיץ היא שתקבע אם הרכב קשה, רך וכו'.
אחר כך באה בחירת הבולמים, וזאת הסיבה שיש סטים "מעורבים", יש בולמים מדגם x שמיוצרים בייצור סדרתי ושלא ניתנים לשיפוץ והתנהגות הריסון דומה בין יצרן אחד לאחר, יש לדוגמה לקוני(ולאחרים)בולם עם 3 מצבי כיוון מובנה.
יש בולמים y שניתנים לשיפוץ ושיסתום/כיוון ע"מ להגיע להתנהגות ריסון הרצויה, בקיצור זה עולם שלם...
מאוד תלוי בסוג הרכב ובמשקלו, ברכבים ממשפחת jeep למשל, הקיטים המוכנים כביכול פחות טובים לטעמי לפחות מהרכבה מושכלת ונכונה של קפיצים מבית מסויים ובולמים מבית אחר, במקרה זה כמעט ברור לכולם שב jeep רצויים בולמים של fox או king או אפילו בילשטיין מסוג מסויים, יצרנים אלה אינם מייצרים קפיצים, ומי שכן מייצר קפיצים מוכר בולמים לא משהו..
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
matikrimerman
08-03-19, 22:44
שיחקתם אותה עם התגובות.
כשאתם כותבים מותג של יצרן קפיצים ללא דגם קצת קשה להתייחס. לקינג ספרינג לדוגמא יש גם hd/shd. אני הייתי עם 300-400 קילו בתא המטען קבוע. הshd היה רחוק מרך.
לזכרוני יש כרגע קבוצת רכישה של קפיצים בולמים למיצובישי פאגרו. בדוק בקבוצת פייסבוק של הקבוצה.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אשמח לקישור לקבוצת רכישה בפייסבוק, לא מצאתי כלום בחיפוש, אולי לא ידעתי מה לחפש?
הכותרת ראויה להחלפה.
ככלל כל הגבהה תשנה את התנהגות הרכב.
אני אישית נוטה לחשוב שסט קומפלט שיצא מייצרן עדיף על סטאפ שבנה כאן ייצרן זה או אחר.
שכן זה לא שמישהו פה עושה עבודה הנדסית להתאמה
מקסימום סיבוב לראות שזה נסבל.
לעומת זאת ייצרנים כמו old man emu מוציאים סט קומפלט לרכב שמתוכנן אצלם מקצה לקצה.
אני לא יודע כמה חומר מקצועי לגבי הגבהות ושיפורים יש לדגמים הללו. לאמריקאים יש אינסוף ידע ופורומים וכמעט כל קומבינציה שתעלה על הדעת קיבלה איזה חוות דעת שם וזה עוזר לצמצם אפשרויות.
חפש בעלי רכב כמו שלך תעשה סיבוב ותתקדם.
צרים צלצול לסדנאות שידועות במקצועיות להבין מה הם מציעים.
אם הנושא הכספי משמעותי לך בדוק את האופציה של רכישה מחול.
לפעמים ההפרש אדיר ולפעמןם לא שווה התעסקות.
בקריאה שנייה הכותרת אכן יכולה להתפרש כאילו אני מציע את הסקר, ולא מנסה לבנות אותו, אבל לצערי אין לי אפשרות לערוך את ההודעה
לגבי למצוא רכבים זהים לשלי עם הגבהה, זה היה אידיאלי אבל זה לא כל כך פשוט.. בתור התחלה לא מכיר אישית אף אחד אחר עם רכב כזה, דבר שני רוב החברה שאני רואה פה לא גרים באזור שלי אז זה כבר מצריך תיאומים ולוגיסטיקות, ככה שמידע אינטרנטי זה כל מה שיש לי לעבוד איתו כרגע
תשאל פה, אני כבר לא חבר בקבוצה...
https://www.facebook.com/groups/377282422377550/
קצת הגזמתם לדעתי ולא מבין למה הקיבעון על סט קומפלט, כל אחד מתאים מה שנוח עבורו ועושה את העבודה.
הפרמטר החשוב פה אלה הקפיצים עצמם, בחירת הקפיץ היא שתקבע אם הרכב קשה, רך וכו'.
מסכים בהחלט שלא צריך לפחד לשים בולמים מיצרן שונה מיצרן הקפיצים.
הבסיס של תרבות רכבי השטח היא הייחודיות של כל רכב לפי העדפות בעליו..
אבל,
סט ״קומפלט״ הכולל קפיצים ובולמים של יצרן קיטים הוא מוצר בשל וצפוי, זה היתרון המשמעותי מאד שלו לרוב הצרכנים.
זה חוסך ממך כלקוח את שלב ה-R&D שהיצרן השקיע בו המון זמן וכסף.
הקפיץ לא קובע לבדו אם הרכב יהיה קשיח או רך.
בולם יכול לסרס תכונות קפיץ במידה רבה מאד.
ראיתי כבר אנשים שהתקינו בולם HD על רכב קל, והבולם גורם לרכב להיות מאד קשיח, עם אותו הקפיץ.
החלפת בולם שינתה את הרכב.
הדןגמא הכי בסיסית היא הבולמים המקוריים הסמרטוטים של רוב הרכבים.
מספיק בולם איכותי והרכב מרגיש הרבה יותר מהודק.
מנסיון אישי, למרות ״אזהרות״ חברים עם נסיון בתחום, הלכתי בכיוון הזה לפני כמה שנים.
לבנות סט קאסטום לרכב.
שיחקתי עם קומבינציות של בולמים והקפיצים.
זה מתיש.
אפשרי בהחלט, אבל צריך לדעת שלהבדיל מתוצאה צפויה של סט מיצרן, כאן אתה זה שעושה את הבדיקות על חשבונך.
א רוב האנשים לא ישימו לב להבדל במותג בין הקפיצים לבולמים.
ב. היבואנים עובדים על ההתאמה ברמה מסויימת כלומר מישהו כבר עשה את הנסיונות אפילו קצת.
ג. קפיץ הוא רק קפיץ. מוט פלדה מסולסל. התכונה הכמעט יחידה המעניינת לעניין ההתנהגוץ היא קבוע הקפיץ ולעניין הגובה האורך החופשי. את שני אלה קל להשוות בין מותגים שונים. היוצא מהכלל הוא קפיצים פרוגרסיביים אבל זה מוצר לא נפוץ.
ד. בולמים לעומת זאת זה סיפור מורכב. טכנולוגיות שונות, כיול שונה, ועוד לא דיברתי על בולמים מיוחדים. למשל - ידוע שמותגים שונים מיוצרים באותו מפעל, בכיול שונה ובצבע שונה. אותו בולם אבל התנהגות שונה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בנוסף למה שנכתב חשוב לקחת את נושא השירות , כגון אחריות ,שיסתום חוזר במידה ונידרש , והאם הבולם בר תיקון או מצריך החלפה.
בקבוצה שלי יש לא מעט כלים חלקם עם בילשטיין / פדרס וחלקם עם אולדמן .
כפי שנכתב פה לא משנה מה תיקח הם יעשו יופי את העבודה .
רק הערה קטנה לגבי " סט קומפלט".
צריך לשים לב שלפעמים, יבואנים וסוכניות למיניהם, מוכרים סט קומפלט שהם הרכיבו ( והם מטשטשים בכוונה את הקומבינה).
בפעמיים, שלוש שצללתי לעומק של סטים לרכבים שונים, נבהלתי מהקומבינות שנמכרות בארץ.
בקיצור, שאומרים סט קומפלט, תוודאו שהוא באמת קומפלט מיצרן ידוע בחו"ל ולא שלא יבואן \ יצרן מקומי.
ממליץ לך לעשות את הסקר מול מוסכים מאושרי הגבהה...
1. מוסך המישור (אדומים) 02-5903999 דן/איציק, מקצוענים אמיתיים.
2. מוסך סער (כפר סבא) 054-2166545
לדעתי סקר יש לערוך מול המתקינים ולא מול המשתמשים ולו רק בשל "כל אחד והטעם והארנק שלו".
אני על לאנד קרוזר ארוך עם efs מרוצה מאוד
הייתי על טראנו קצר עם בילשטיין גם כן הייתי מרוצה.
עולמות שונים....
אני בטוח שיש עוד מתקינים שיהיו מספיק הוגנים לתת לך את המידע אותו אתה מבקש.
פשוט לא מכיר אותם.
ממליץ לך קודם כל לבנות מסגרת תקציב.
אני מצאתי 4 מדרגות מחיר כאשר אני חיפשתי.
Sent from my SM-A310F using Tapatalk
רק הערה קטנה לגבי " סט קומפלט".
צריך לשים לב שלפעמים, יבואנים וסוכניות למיניהם, מוכרים סט קומפלט שהם הרכיבו ( והם מטשטשים בכוונה את הקומבינה).
בפעמיים, שלוש שצללתי לעומק של סטים לרכבים שונים, נבהלתי מהקומבינות שנמכרות בארץ.
בקיצור, שאומרים סט קומפלט, תוודאו שהוא באמת קומפלט מיצרן ידוע בחו"ל ולא שלא יבואן \ יצרן מקומי.ממה נבהלת? כאמור קפיץ הוא רק קפיץ. אם קבוע הקפיץ מתאים לרכב והאורך החופשי נותן את הגובה, מה חשוב המותג? יותר נכון מה יכול להבהיל בקומבינציה של קפיץ ממותג א' ובולם ממותג ב?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
matikrimerman
10-03-19, 19:17
ממליץ לך לעשות את הסקר מול מוסכים מאושרי הגבהה...
1. מוסך המישור (אדומים) 02-5903999 דן/איציק, מקצוענים אמיתיים.
2. מוסך סער (כפר סבא) 054-2166545
לדעתי סקר יש לערוך מול המתקינים ולא מול המשתמשים ולו רק בשל "כל אחד והטעם והארנק שלו".
אני על לאנד קרוזר ארוך עם efs מרוצה מאוד
הייתי על טראנו קצר עם בילשטיין גם כן הייתי מרוצה.
עולמות שונים....
אני בטוח שיש עוד מתקינים שיהיו מספיק הוגנים לתת לך את המידע אותו אתה מבקש.
פשוט לא מכיר אותם.
ממליץ לך קודם כל לבנות מסגרת תקציב.
אני מצאתי 4 מדרגות מחיר כאשר אני חיפשתי.
Sent from my SM-A310F using Tapatalk
לא יודע איך לנסח את זה בעדינות, אבל אני חושש מחוות דעת של אנשים שיש להם אינטרס עיסקי למכור לי דווקא את מוצר א' ולא את מוצר ב'. לא יודע מה דחוף להם להוציא סחורה כזו מאשר אחרת, איזה רווח יש להם על כל קיט או האם הובטח להם איזה בונוס חודשי על ידי היבואן אם ימכרו X יחידות בחודש הקרוב. אני כמובן שמח לשמוע את החוות דעת שלהם, אבל קשה לי להשתחרר מההרגשה שיש סיכוי שהעדיפות מספר אחת שלהם היא למקסם רווח, גם אם זה על חשבוני
מכיר את סער היטב, הוא לא ישחיל אותך כדי למקסם את הרווח האישי שלו.
כנ"ל אסף הלוי שחזר לעבוד בפ"ת אחרי גלות קצרה במודיעין [emoji5]
ממה נבהלת? כאמור קפיץ הוא רק קפיץ. אם קבוע הקפיץ מתאים לרכב והאורך החופשי נותן את הגובה, מה חשוב המותג? י
לא להבהל.. אבל גם לאיכות המתכת יש השפעה.
וקפיץ עלום של צ׳אנג ובניו על האש ממיחזור מכסי ביוב דל צ׳אנגדו לא בהכרח יחזיק גובה כמו מותג שמכבד את עצמו.
אני מראש מדבר על מותגים מכובדים ולא על צ'יינה טאון. גם רוב היבואנים מביאים מותגים. ועליהם זיו כתב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא יודע איך לנסח את זה בעדינות, אבל אני חושש מחוות דעת של אנשים שיש להם אינטרס עיסקי למכור לי דווקא את מוצר א' ולא את מוצר ב'. לא יודע מה דחוף להם להוציא סחורה כזו מאשר אחרת, איזה רווח יש להם על כל קיט או האם הובטח להם איזה בונוס חודשי על ידי היבואן אם ימכרו X יחידות בחודש הקרוב. אני כמובן שמח לשמוע את החוות דעת שלהם, אבל קשה לי להשתחרר מההרגשה שיש סיכוי שהעדיפות מספר אחת שלהם היא למקסם רווח, גם אם זה על חשבונימבין את החשש....אבל לא כולם חארות...
ואין ספק שיש לכולם אינטרסים. גם אלו שממליצים לך ללא אינטרס כלכלי יש להם אינטרס כזה או אחר.
למתקינים יש שוני ברווחים שלהם מיבואן אחד למשנהו. ולכן המלצתי ללכת למוסך ש"מיין ביזנס" שלהם הרווח המרכזי שלהם הוא בתיקון וטיפול מכני , והרווח המשני הוא בהגבהות ותוספות, כך תצמצם את מרווח החירטוט.
זו לפחות התאוריה שלי...
Sent from my SM-A310F using Tapatalk
אם זה מעניין מישיהו
התקנתי לאחרונה סט הגבהה של EFS לגימיני
בכביש לדעתי הסט קשה מידי הרכב קופצני,
בשטח כרגע בדקתי רק שביל חולי עם הרבה בורות וגלים, הרכב היה עמוס מאוד, 3 מבוגרים כבדים + ציוד
התנהגות מעולה, פעם ראשונה הרשתי לעצמי לתת גז בשביל הזה, הרכב גיהץ את השביל,
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.