התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לבעלי מוסכים ולקוחות שלהם



Gershon
12-03-19, 03:11
לקוח שמגיע במוסך עם חלק שלו=לקוח שמגיע במסעדה עם אוכל מהבית
במסעדה אנחנו משלמים לא רק על מזון אלא גם על המקום ועל שירות
במוסך יש גם שעות עבודה.....
ומקום-שעולה תמיד לא מעט כסף
כאן חייב להיות שוויון-כמובן הכל סלקטיבי
לקוח ישן\חדש.....
תחשבו על זה בעלי מוסכים
ולקוחות-במיוחד את אלו שאוהבים לקנות דברים סינים.....

boaz avrahami
12-03-19, 05:47
גרשון , המציאות לרוב שונה...

אם אתה לא במוסך מורשה אז בעל המוסך לרוב ניזון מחלפים סיניים או תחליפיים באיכות נמוכה.
זה מה שיש על המדף בחנויות חלפי הרכב.

אני משתדל ככול שניתן ונכון, להשתמש בחלקים מקוריים או טובים מהם.

ואז זה כמו לבוא למסעדה עם בקבוק יין מהבית.
אני משלם דמי חליצה.

למוסך יש עוד צד של יתרון.
אם החלק כשל העבודה החוזרת על חשבון הלקוח בניגוד לחלקים סוג ז׳ שהמוסך משתמש בהם ולא פעם עושה פעמיים את העבודה


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

opl
12-03-19, 07:53
בשני מקרים שונים ובשני מוסכים שחשבתי שהם אמינים והוגנים כלפי. ביקשתי להחליף באחד סטרטר ובשני אלטרנטור (פאגרו 2.8) זאת לא פעולה קשה במיוחד... בשניהם ביקשו 1200 על החלק, לא כולל עבודה ולא כולל מע"מ כמובן. באחד מהמקרים התקשרתי למשפץ האיזורי שאמר שזה מאוד מעניין שבהפרש של חצי שעה מתקשרים אליו לגבי אותו דגם רכב ואמר "אני אגיד לך מה שאמרתי לו - החלק עולה 550 שקל תמורת הישן שלך"

תחשבו על זה בעלי המוסכים. היום יותר מתמיד הידע בין בעלי הרכבים עובר יותר בקלות תודות לשלל הקבוצות. בעל מוסך שבנה לעצמו שם בקבוצה שכזו זוכה לפרנסה טובה.

asafk
12-03-19, 07:54
שכל אחד ירוויח על מה שהוא עושה.
המוסך על העבודה ועל המתכלים - ומצדי אני אף פעם לא מתווכח על מחיר שעת עבודה - וחנות החלפים על החלקים.
בולג'וינט טויוטה יפני מקורי עולה לי 200 שקל כולל משלוח ומסים כחוק. במחסן החלפים בחברה הוא עולה למוסכניק שלי 400 והוא מוכר לי ב440. מי הרוויח כאן? המוסך? הצחקת אותי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

opl
12-03-19, 11:18
זה נקרא הוגנות. אם המכונאי שלך היה מוכר לך ב600-800 כבר היית מרים גבה. לא סתם אנשים פונים לאתרים בחול או גרוע מכך (ואני מסכים לחלוטין בהרבה מקרים) לחלפים "סיניים".
בכל אופן המוסכים יודעים גם להתנהל מול אלה שמביאים חלקים מהבית. לרוב לא יגבו עלות עבודה זהה כמו לאחד שעשה הכל דרכם (וגם לא יתנו לרוב אחריות אלא אם בוודאות מדובר בחלפים מקוריים או שווי ערך) - או לפחות ככה אני רוצה להאמין.

הרבה פעמים אני אישית הייתי מביא את השמן לבחירתי במודע שאני אשלם יותר על העבודה. וגם אני לא מתמקח על עלות העבודה.

אפשר לפתוח את נושא המוסכים בארץ לדיון שלם. הוא חלק ממכלול הסיבות שיצאתי מהתחביב.

דרור ברלי
12-03-19, 11:56
האמת היא שאין לי שום טענה למוסכים.

שכחתם איפה אנחנו חיים? יש למוסכים הוצאות שוטפות ברמה שרובנו כאן אפילו לא קרובים להבין. עבורם זה אינו תחביב אלא פרנסה - והם מזיעים דם כדי להתפרנס. למרות מה שנדמה לנו, בשורה התחתונה הרווח שלהם מאוד קטן.
זה עוד חלק מהחיים הקשים והמגה-היפר-יקרים כאן, במדינה שלנו, שעושה ככל יכולתה ומשקיעה הרבה מאוד מאמצים, אנרגיות ותקציבים כדי להקשות עלינו את החיים ולייקר אותם עוד ועוד, מסיבותיה הידועות. אין צורך לפתח את זה ולהתחיל להתלהם, אבל זו עובדה.

הבחירה בידיכם - אני איתן בדעתי שבשביל להחליף שמנים או מסננים או סתם לבצע תיקונים פשוטים במכלול ללא השפעה בטיחותית, אין באמת צורך ללכת למוסך - ויסלחו לי בעלי ועובדי המוסכים שקביעתי זו אולי פוגעת בפרנסתם, אבל זה הרי לא אישי - כל אחד יתנהל לפי הידע שלו, יכולתו הכלכלית ובחירתו/העדפתו.

opl
12-03-19, 12:02
אני מניח שכל אחד מנהל לעצמו את הטבלה של על מי הוא "מרחם" ומצדיק ועל מי לא...

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

grand
12-03-19, 12:10
כל עוד שהמכונאי שלך אינו מחזיק ומשתמש בשמן הרצוי לך בתקן הנכון, ובשמן גיר ודריפנציאל גנרי ולא לפי הוראות יצרן, ושלא לדבר על נוזל קירור, פילטרים, ועוד.. אז לגטימי להביא את זה איתך לטיפול, לא הוגן להביא את החומרים אם למוסך יש אותם על המדף, והייתי בהחלט משלם קצת יותר ונותן לו להתפרנס, בטוח שהעבודה והיחסים היו יותר טובים.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

tallevi
12-03-19, 18:32
גרשון, כל עוד ישנם מוסכים המסכימים לכך, מה אתה רוצה מהלקוחות??

כל נותן שירות רשאי להציג את תנאיו ללקוח טרם ביצוע העבודה, ירצה יקח לא ירצה לא יקח...

כמו כל עסקה זה עניין שבין הצדדים ומה שמוסכם ביניהם.

עקרונית אני דווקא מסכים עם המסר שלך, אבל מעשית זה מתקיים ובהסכמתו של נותן השירות-המוסך.

אתה כנותן שירות רשאי לא להסכים לדרישות אלה מצד הלקוחות ואף לוותר על לקוחות מסוג זה, וזה בסדר גמור ומקובל.

יתרון למוסך בסוג עבודה כזו (וחיסרון ללקוח...) הוא נושא האחריות על החלק. אם מתגלה פגם כלשהו בחלק, זה הכל נופל על הלקוח והוא צריך להיות מודע לכך.



טל.

ariel-ro
12-03-19, 19:31
המוסכים שעבדתי איתם בשנים האחרונות מעולם לא עשו בעיות או עיקמו פרצוף שהבאתי חלקים שהם ירכיבו. חלקם אף התעניינו ושאלו מהיכן הזמנתי וכמה עלה, אחרי ששמעו את המחיר לחלוטין הסכימו שהיה כדאי להזמין חלק איכותי במחיר כזה.
מצד שני אני מעולם לא מתמקח על המחיר, לפעמים שואל מראש, ולפעמים פשוט שם את הרכב וסומך עליהם.

six 4 life
12-03-19, 20:12
מוסכי נישה (ג'יפים, אופנועים) שלא יישרו קו עם העובדה שאנחנו בעידן בו האינטרנט פתוח לכל דורש כולל יבוא חלפים - ויסרב לבצע עבודה במידה והחלקים לא נרכשו ממנו, ישאר מאחור ויגווע.
בתור מוסך, אם לקוח שלך או לקוח פוטנציאלי ניגש אליך בבקשה לקבל הצעת מחיר לעבודה בלבד ללא החלקים, גבה כל סכום שעולה על דעתך ונראה לך לנכון - ירצה יבוא לא ירצה לא יבוא - אבל לחייב את הלקוח לקנות את החלקים דרכך רק כי אתה מרוויח אחוז מסויים עליהם? חזירות.
שוב, מוסכים כאלה שלא יישרו קו עם הגישה של צרכנות חכמה ישארו מאחור.

נדב42
12-03-19, 20:56
אפשר גם להסתכל על זה אחרת:

בעל המקצוע רוצה להרוויח סכום כלשהו על עבודה מסויימת. אם עבור לקוח שאין לו גישה לחלקים בזול, בעל המקצוע ירוויח את אותו הסכום, אבל חלק מזה יהיה "על חשבון" החנות שמוכרת לו חלקים בהנחה, מה רע ?

אני מכיר לא מעט מוסכים שגובים יותר על עבודה כשהלקוח מביא את החלקים, ולדעתי זה לגמרי לגיטימי.

tallevi
12-03-19, 21:18
כמה כבר יש כאלו שיודעים להוציא את המוץ מהתבן...??

לדעתי אחוז קטן מאוד עד זניח.
חמישים אחוז ליסינג אז זה מעניין את הת@ת, מהחמישים האחוזים הנותרים, שמונים אחוז אין להם מושג ולא רוצים לדעת.. אז על כמה אנחנו מדברים?

boaz avrahami
12-03-19, 21:19
הבעיה של חלק מהמוסכים היא שעכשיו הלקוח יודע כמה המוסך באמת מחייב אותו על הכניסה למוסך.
כשיש גם חלקים אז העבודה אינה ההכנסה היחידה אבל החלקים הם נעלם ללקוח.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

nirs
12-03-19, 21:27
הטענה של גרשון אולי תקפה למכוניות רגילות, אבל בתחביב שלנו אני מעדיף (כמו רבים אחרים) לרכוש את חלקי החילוף/ להגדיר מראש איזה חלק אני רוצה להכניס כך שאדע בדיוק מה יש ברכב.
אם המוסכניק יודע לספק את החלף במחיר שפוי, לא אמנע כמובן מלרכוש אצלו. אם ההבדל הוא פי 1.5-2, ממה שאני מסוגל להשיג, הרי שמדובר לדעתי בחזירות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoni_0000
12-03-19, 22:02
יותר מזה... הרבה פעמים יש חלקים מיוחדים או חלקי אפטרמרקט שפשוט אין להשיג בארץ. כשהמוסכניק שלך מבקש ממך שתזמין לו חלקים ללקוחות אחרים... זה אומר דרשני.

אף פעם לא נתקלתי בבעיה בנושא.. להפך, הרבה פעמים המליצו לי להביא חלקים בעצמי.

tallevi
12-03-19, 22:14
יש גם את נושא הזמינות וטיים איטס מאני...

-->