התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מערכת Anti-Theft ועוד דברים משונים



גיתאי נוה
13-03-19, 00:18
הטרופר שלי התפנק עוד מהמפעל במערכת Anti-theft מזורגגת.
והפינוק הזה אוכל לי את הראש.
מדובר בבקר שמקבל התניות ממתגי דלתות ומכסה מנוע, ובהתקיים התניות מסויימות - מבצע 3 פעולות בו זמנית:



מנתק את ממסר אימובילייזר שמנתק את ממסר סטרטר. בקיצור - מונע סטרטר.
מפוצץ את המוח בהפעלת צופרים ברוטלית
מפעיל איתותי Hazard


עד כאן בסדר.

הבעיה: מדי פעם המערכת הזאת מחליטה לפעול מעצמה, ללא קשר לשאלה באיזה מצב נמצא הסוויץ' (סגור\חצי\סטרט). ואז התרחיש הוא כזה:



מכסה המנוע לא ננעל בסגירה (מוזר ביותר, בייחוד לאור העובדה שנטרלתי והעפתי כבל נעילה חשמלית חיצוני-נוסף מהמכסה)
אזעקת צופר + איתותי Hazard כאמור (כצפוי)
במקום סטרטר רציף מתקבלים פולסים קצרים המונעים את ההתנעה (כצפוי)
המצערת מתקתקת וזזה ללא הפסקה גם כשאין בכלל סוויץ' (!), למרות שלהבנתי אין שום קשר בין בקר Anti-theft לבין בקר ניהול המנוע


עד כאן תיאור הסיטואציה ההזויה כפי שהיא מתרחשת.
מנסה למצוא את בקר Anti-theft המקולל - ללא הצלחה בינתיים. מחר יחודשו החיפושים.
מנסה להבין איך ייתכן שמכסה המנוע לא ננעל לפעמים, אבל כן ננעל בצורה חלקה ומושלמת ביתר 80% הפעמים. לא, זו לא חלודה בלשונית.
מנסה להבין מה לעזאזל גורם לבקר מנוע לשחק במצערת כאשר הכל כבוי (אבל המצבר מחובר כמובן), ומה בין זה לבין מערכת ה-Anti-theft.

בינתיים כל אלה - ללא תשובות.

ישבתי וקיבצתי את כל הרמזים הקשורים לעניין, שמצאתי בספר השירות הדפוק של איסוזו, וצירפתי כאן קובץ ממצה; חלק מהתרשימים מצאתי בדגם הרכב הרלבנטי (מנוע 4JX1) הגה-שמאלי, חלק בדגם אבל הגה-ימני, וחלק בדגמי הבנזין. בקיצור - בלגן אחד גדול ויותר סימני שאלה מסימני קריאה.

מי מכיר את הדגם, או סתם קטע של אבחון לפי הקובץ ויכול לסייע באיתור המערכת והעפה שלה קיבינימט?
יאללה בית"ר... :cool:

alon-pc
13-03-19, 17:50
היי.
התופעות שאתה מתאר מתאימות לקצר בצמת החיוט הראשית. (תא מנוע).
בדוק את החיוט המתחבר למחשב המנוע, נסה לנער את החיוט ולבדוק אם יש תגובה כלשהי.
יתכן שחיברו את קטבי המצברים הפוך.
בהצלחה.
אלון.

גיתאי נוה
14-03-19, 09:32
היי.
התופעות שאתה מתאר מתאימות לקצר בצמת החיוט הראשית. (תא מנוע).
בדוק את החיוט המתחבר למחשב המנוע, נסה לנער את החיוט ולבדוק אם יש תגובה כלשהי.
יתכן שחיברו את קטבי המצברים הפוך.
בהצלחה.
אלון.
תודה על הכיוון אלון, גם סוזי הציע לבדוק את רגלי המינוס בצד המחשב.
איך זה מתקשר לחיבור קטבים הפוך?

alon-pc
14-03-19, 10:35
היי.
במערכת חשמל שיש בה שני ספקי מתח קל מאוד לטעות לחבר את קטבי אחד המצברים הפוך.
הזרם עולה ומתיך את הבידוד בין החוטי המינוס המחוברים לפלג הגדול במחשב לבין החוטים שסביבם ואז מקבלים תופעות מוזרות כמו שתיארת.
עצתי לך היא ליצור גישה לצמת החיוט לפתוח את הבידוד ולבדוק חזותית.
אלון.

גיתאי נוה
14-03-19, 10:44
אני מבין.
בטרופר שלי מצבר יחיד.
מכל מקום אבדוק מה שהצעת :cool:

רפי לין
14-03-19, 16:59
בשרטוט החשמלי, בקובץ שצירפת, אני רואה מע' האימובילייזר המקורית מקבלת התניות רק מאנטנת המפתח
(כמו בהרבה רכבים אחרים) ואין כל חיבור של מתגי דלתות ומכסה מנוע.
סביר מאוד שאת הדלתות עם מתג במכסה המנוע (שאינו מגיע מקורית) התקינו כאן בארץ ולרוב עושים
זאת עם מע' אזעקה מופעלת שלט.
בדוק וראה בתא המנוע היכן מותקן מתג המכסה ובהרבה מקרים זה על פחית שקצת מתכופפת, במשך הזמן
ומכסה המנוע הסגור לא מצליח ללחוץ עליה.
בהצלחה ובברכה - רפי לין

גיתאי נוה
14-03-19, 18:03
תודה רפי.
אם תשים לב לתרשימים, בנוסף לאימובילייזר המקורי קיימת גם מערכת Anti-Theft מקורית.
הקשר ביניהם מתקיים רק בממסר סטרטר - שים לב לשקף 4 למשל:
ממסר אימובילייזר מספק פיקוד מינוס לממסר סטרטר, ובקר ה-Anti-Theft מספק את המינוס הנ"ל לממסר אימובילייזר.
כלומר יש כאן שרשרת - כדי שיתקבל סטרטר, בקר Anti-Theft חייב להזין את ממסר אימובילייזר שנותן פיקוד לממסר סטרטר.

חוצמזה דרכי שתי המערכות נפרדות - האימובילייזר אחראי על ההתנעה, ו-Anti-Theft אחראי על הפעלת צופרים והבהובים במקרה של דלת פתוחה וכו'.
הקטע עם מכסה המנוע שב-20% מהמקרים הוא פתאום לא ננעל פיזית, למרות שהמנגנון יפה, חלק ומשומן היטב. ביתר ה-80% הוא ננעל פיקס ללא עניינים... קטע קטע.
אבל הקטע היותר מוזר, שבמקרה כזה שבו הוא 'מחליט' לא להינעל - פתאום המצערת מתחילה לתקתק ולשחק שם בפנים... לך תבין

איל מ
14-03-19, 18:11
אולי יש איפשהו קצר בין המנגנון נעילה למנוע של המצערת.

גיתאי נוה
14-03-19, 18:25
אולי יש איפשהו קצר בין המנגנון נעילה למנוע של המצערת.
עבר לי בראש, אני רק לא מקשר בין מנגנון מכני טהור לרתמת החשמל.
מחר אפתח מכסה מנוע לחפש רמזים בכיוון, לך תדע...

-->