גיתאי נוה
13-03-19, 00:18
הטרופר שלי התפנק עוד מהמפעל במערכת Anti-theft מזורגגת.
והפינוק הזה אוכל לי את הראש.
מדובר בבקר שמקבל התניות ממתגי דלתות ומכסה מנוע, ובהתקיים התניות מסויימות - מבצע 3 פעולות בו זמנית:
מנתק את ממסר אימובילייזר שמנתק את ממסר סטרטר. בקיצור - מונע סטרטר.
מפוצץ את המוח בהפעלת צופרים ברוטלית
מפעיל איתותי Hazard
עד כאן בסדר.
הבעיה: מדי פעם המערכת הזאת מחליטה לפעול מעצמה, ללא קשר לשאלה באיזה מצב נמצא הסוויץ' (סגור\חצי\סטרט). ואז התרחיש הוא כזה:
מכסה המנוע לא ננעל בסגירה (מוזר ביותר, בייחוד לאור העובדה שנטרלתי והעפתי כבל נעילה חשמלית חיצוני-נוסף מהמכסה)
אזעקת צופר + איתותי Hazard כאמור (כצפוי)
במקום סטרטר רציף מתקבלים פולסים קצרים המונעים את ההתנעה (כצפוי)
המצערת מתקתקת וזזה ללא הפסקה גם כשאין בכלל סוויץ' (!), למרות שלהבנתי אין שום קשר בין בקר Anti-theft לבין בקר ניהול המנוע
עד כאן תיאור הסיטואציה ההזויה כפי שהיא מתרחשת.
מנסה למצוא את בקר Anti-theft המקולל - ללא הצלחה בינתיים. מחר יחודשו החיפושים.
מנסה להבין איך ייתכן שמכסה המנוע לא ננעל לפעמים, אבל כן ננעל בצורה חלקה ומושלמת ביתר 80% הפעמים. לא, זו לא חלודה בלשונית.
מנסה להבין מה לעזאזל גורם לבקר מנוע לשחק במצערת כאשר הכל כבוי (אבל המצבר מחובר כמובן), ומה בין זה לבין מערכת ה-Anti-theft.
בינתיים כל אלה - ללא תשובות.
ישבתי וקיבצתי את כל הרמזים הקשורים לעניין, שמצאתי בספר השירות הדפוק של איסוזו, וצירפתי כאן קובץ ממצה; חלק מהתרשימים מצאתי בדגם הרכב הרלבנטי (מנוע 4JX1) הגה-שמאלי, חלק בדגם אבל הגה-ימני, וחלק בדגמי הבנזין. בקיצור - בלגן אחד גדול ויותר סימני שאלה מסימני קריאה.
מי מכיר את הדגם, או סתם קטע של אבחון לפי הקובץ ויכול לסייע באיתור המערכת והעפה שלה קיבינימט?
יאללה בית"ר... :cool:
והפינוק הזה אוכל לי את הראש.
מדובר בבקר שמקבל התניות ממתגי דלתות ומכסה מנוע, ובהתקיים התניות מסויימות - מבצע 3 פעולות בו זמנית:
מנתק את ממסר אימובילייזר שמנתק את ממסר סטרטר. בקיצור - מונע סטרטר.
מפוצץ את המוח בהפעלת צופרים ברוטלית
מפעיל איתותי Hazard
עד כאן בסדר.
הבעיה: מדי פעם המערכת הזאת מחליטה לפעול מעצמה, ללא קשר לשאלה באיזה מצב נמצא הסוויץ' (סגור\חצי\סטרט). ואז התרחיש הוא כזה:
מכסה המנוע לא ננעל בסגירה (מוזר ביותר, בייחוד לאור העובדה שנטרלתי והעפתי כבל נעילה חשמלית חיצוני-נוסף מהמכסה)
אזעקת צופר + איתותי Hazard כאמור (כצפוי)
במקום סטרטר רציף מתקבלים פולסים קצרים המונעים את ההתנעה (כצפוי)
המצערת מתקתקת וזזה ללא הפסקה גם כשאין בכלל סוויץ' (!), למרות שלהבנתי אין שום קשר בין בקר Anti-theft לבין בקר ניהול המנוע
עד כאן תיאור הסיטואציה ההזויה כפי שהיא מתרחשת.
מנסה למצוא את בקר Anti-theft המקולל - ללא הצלחה בינתיים. מחר יחודשו החיפושים.
מנסה להבין איך ייתכן שמכסה המנוע לא ננעל לפעמים, אבל כן ננעל בצורה חלקה ומושלמת ביתר 80% הפעמים. לא, זו לא חלודה בלשונית.
מנסה להבין מה לעזאזל גורם לבקר מנוע לשחק במצערת כאשר הכל כבוי (אבל המצבר מחובר כמובן), ומה בין זה לבין מערכת ה-Anti-theft.
בינתיים כל אלה - ללא תשובות.
ישבתי וקיבצתי את כל הרמזים הקשורים לעניין, שמצאתי בספר השירות הדפוק של איסוזו, וצירפתי כאן קובץ ממצה; חלק מהתרשימים מצאתי בדגם הרכב הרלבנטי (מנוע 4JX1) הגה-שמאלי, חלק בדגם אבל הגה-ימני, וחלק בדגמי הבנזין. בקיצור - בלגן אחד גדול ויותר סימני שאלה מסימני קריאה.
מי מכיר את הדגם, או סתם קטע של אבחון לפי הקובץ ויכול לסייע באיתור המערכת והעפה שלה קיבינימט?
יאללה בית"ר... :cool: