צפייה בגרסה מלאה : התייעצות: TOYO או מקסיס?
היי.
ככתוב בכותרת: מקסיס 764 או טויו MT OPEN COUNTRY?
קווים מנחים:
1. טיול פעם בחודש. סלעים, בוץ, חרא. גומר סט בשנה. קורע דופן וכו. לא קונה AT
2. נעול אחורה אוט', לימיטד סליפ קדימה
3. זה מה יש. לא זקוק להמלצות על BF וכו כי במקרה יש לי כרגע שני סטים ביד במחירים מרשימים.
4. MT שקט זה כמו שלגיה- יש בעיקר באגדות. אבל היו לי בעבר MT שקטים ואשמח למשהו שקט ככל האפשר.
שוט
יונימוג אדום
13-03-19, 20:29
שכחת לציין מידה ולאיזה רכב .
ממליץ מאוד על מקסיס טראפדור - 8060 .
צמיג שטח מלא - שקט מאוד בכביש ומצויין בשטח - כולל דיונות .
כעת רכשתי לסיקס סט צמיגים חדש ושיכנעו אותי לרכוש B.F. - גם הרבה יותר יקר , אחיזת כביש גרועה ומנגן חרישית בכביש .
בדיעבד - המקסיס שהיו קודם החזיקו היטב במשך שלוש שנות התעללות , עלו הרבה פחות ( 1000 ש"ח הפרש לרביעיה ) ועל הכביש היו שקטים ( גם לאחר 60000 ק"מ ) .
אילן
הTOYO נחשב אחד מצמיגי השטח הכי טובים שיש. אוחז מעולה, ומשוריין כהוגן.
אבל הוא כבד, מאוד כבד.
כשאני בדקתי צמיגים לצ'ירוקי התלבטתי בין מספר דגמים.
באותה תקופה היו מורכבים ג'נרל כבדים, הטויו אם אני זוכר נכון שקל קצת יותר מהם.
החלטתי ללכת על צמיגי שטח של קופר שהיו יותר קלים.
השיפור בתאוצה/בלימה היה מורגש.
בעניין מקסיס - שמעתי דברים לא כ"כ טובים על הדגם הזה. מתייבש די מהר ומרעיש.
boaz avrahami
13-03-19, 20:40
אני נוסע עם טויו.
צמיג נהדר מבחינת תפקוד.
המינוס היחיד שלו הוא המשקל.
זה מורגש בתגובת מצערת ובצריכת דלק גבוהה בעוד 10 - 15 אחוז
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה עם יוקוהמה? יש בכלל יבוא לארץ? קראתי עליהם ביקורות מצויינות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
טויו... ה764 פשוט פחות טוב.
לא ציינת מידת צמיג. לפעמים הטויו מרגיש "כבד" בתאוצה ובלימה פשוט כי הוא גדול יותר מהמקבילים באותה מידה רשומה.
לא נסעתי על טויו כבר המון שנים אז לא יכול להעיד ממקור ראשון, אבל לא זוכר שמישהו אמר עליו "חרא צמיג". על מקסיס כן. אבל אם כבר מקסיס אז אני מצטרף להמלצה על ה- 8060, עדיף בעיני על הדגמים האחרים של מקסיס.
אני כן אמליץ לך לבדוק כמה יעלה לך BF KM3 החדש שהביקורות מהללות.
אבל מבין השניים שהזכרת ומנסיון עם שניהם - טויו. חד משמעית. זו פשוט לא אותה ליגה.
הוא צמיג ה-MT השקט ביותר. דופן חזקה מאוד, אחיזה מדהימה בסלעים.
הוא גם הגדול ביותר בקוטר החיצוני מבין כל הצמיגים באותה מידה - גם זה חשוב. הבדל קטן אבל מורגש.
מבחינת עלות תועלת...מקסיס.
אני מאאאד אהבתי את המקסיס. צמיג השטח המלא הכי שקט שהיה לי ( לא התנסייתי בטויו). גם החזיק מעמד יפה בטיולים אחת לשלושה שבועות שכללו עבירות קשה וזחילת סלעים בלחץ אויר נמוך מאד.
מפי חברים שיש להם טויו - בהחלט צמיג עמיד מאד ובעל אחיזה נפלאה בכל סוגי השטח אבל מרעישים יותר מהמקסיס במבחן האוזן שלי בהשוואה לרכבי החברים שנסעו בסמוך אליי.
עוד חיסרון משמעותי של הטויו- עבורי לפחות- בגלל הדופן החזקה והעמידה שלהם הם גם קשיחים מאד ופוגמים בנוחות הנסיעה אם לא מפחיתים בהם אויר בצורה ניכרת גם בכביש - חבר עם פראדו וצמיגי טויו היה נוסע על 24 psi כל הזמן אחר לטענתו הוא היה שובר את הגב.
אומנם לא הבדל הכי משמעותי אבל הטויו זה 32" אמיתיים,
מקסים 31.8"
(מידה: 235/85/16)
לא יודע איך זה מתבטא במידות אחרות,
אולי ההבדל לא זניח.
יוקוהמה חלש בדפנות אבל מעולה בבוץ.
טויו מעולה למעברים טכניים, חזק מאוד, אחיזה מעולה ובלאי נמוך אבל לא מצטיין בנסיעה בחולות.
הקטע של המשקל וצריכת הדלק הוא שטות מוחלטת, הסטיה מזערית וזניחה לעומת שאר ההוצאות השוטפות שלך.
רוב צמיגי השטח ייגרמו לך לפריצת דיסק שתנסה להוריד אותם ממתקן הדלת האחורית כך שזה באמת לא משנה.
בשורה התחתונה, טויו הבחירה האידיאלית.
אבנר. למה כתבת שיוקוהמה חלש בדפנות?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מניסיון אישי ועל סמך נתוני היצרן. בהנחה שהאלצהיימר עדין לא דפק לי את הזיכרון, לטויו יש יותר שכבות בדופן.
נסיון עם הדגם הנוכחי או עם הישן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני זוכר מהיוקוהמה שהדופן היתה מתבקעת גם בכביש.
לא מתקרב אליהם יותר.
boaz avrahami
14-03-19, 08:21
לי היה נסיון קצר עם ה AT של יוקהומה ( פרופיל שנראה יותר כביש משטח). חטף קרע בדופן בטיול הראשון שנכנס לשטח והוא בן חודשים ספורים בלבד. זה קרה לפני כ 7-8 שנים.
לא נראה שתהיה לי מוטיבציה לנסות אותם שוב...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
עונה בעקיפין... תבדוק קנדה.
יש הבדל בין at ל mt בעובי דופן, נראה לי שרק ל bf at יש 3 ply בדופן.
יוקוהמה גאולנדר mt היו לי לפני 10 שנים בערך(נראה לי שלא שינו אותם מאז), צמיג נחמד, לא זכור לי בעיות איתו.
למקסיס יש הבדל לדעתי בין המידות השונות ב 764, חלקם עם 2 ply וחלקם עם 3 ply בדופן.
ללא ספק הייתי הולך על טויו אם אלה האופציות.
אני זוכר מהיוקוהמה שהדופן היתה מתבקעת גם בכביש.
לא מתקרב אליהם יותר.
יש יוקהמה חדש במבנה ומפרט שונה מאד מהקודם.
לא מכיר אישית, לפחו לפי הטקסט הוא שונה.
יש הבדל בין at ל mt בעובי דופן, נראה לי שרק ל bf at יש 3 ply בדופן.
יוקוהמה גאולנדר mt היו לי לפני 10 שנים בערך(נראה לי שלא שינו אותם מאז), צמיג נחמד, לא זכור לי בעיות איתו.
למקסיס יש הבדל לדעתי בין המידות השונות ב 764, חלקם עם 2 ply וחלקם עם 3 ply בדופן.
ללא ספק הייתי הולך על טויו אם אלה האופציות.
דווקא אתה נופל עם BF וה 3 שכבות...
אם אתה מדבר על AT, מה עם Cooper? לא חושב שהדפנות של ה MAXXX פחות חזקות (הם פשוט סופרים את זה אחרת עם השכבה האלכסונית)
אני זוכר מהיוקוהמה שהדופן היתה מתבקעת גם בכביש.
לא מתקרב אליהם יותר.
בדיוק.
דווקא אתה נופל עם BF וה 3 שכבות...
אם אתה מדבר על AT, מה עם Cooper? לא חושב שהדפנות של ה MAXXX פחות חזקות (הם פשוט סופרים את זה אחרת עם השכבה האלכסונית)
ה bf מתיימר להיות צמיג at מובהק(לא יודע אם הדגם החדש באמת כזה).
הקופר st-maxx הפוך ממנו, הוא משהו כמו הגודייר דורטרק, יותר מכוון לשטח אבל לא בדיוק 100%.
היוקוהמה היו בעלי ביצועים מצויינים.
אבל הדופן, אוי הדופן. בתקופת היוקוהמה הייתי נוסע עם 2 ספיירים. עד כדי כך לא סמכתי על הצמיגים האלה... והיתה לי סיבה טובה.
דווקא עם המקסיס בעל 2 שכבות לא היו לי צרות בדפנות. אבל הוא הרעיש עולמות, בלאי מהיר, אחיזה לא משהו. תמורה טובה לכסף רק בתנאי שמקבלים אותו במחיר שבאמת זול.
הפירלי סקורפיון MUD עם 2 שכבות בדופן היה צמיג השטח-מלא שהכי אהבתי. הביצועים הטובים מכולם ללא ספק בכל מתאר שטח, כולל חולות (צמיג רחב מאוד וגמיש מאוד אבל מתבלה מהר יחסית). אבל הוא לא מיוצר יותר. אם היה מיוצר וזמין, הייתי ממליץ ללא היסוס.
לפני חודש וחצי חטפתי בדופן 3 שכבות של BF KM2 בשביל תמים לחלוטין. וזה צמיג מעולה לפי כל קנה מידה שאני מאוד מרוצה ממנו.
גם צמיג טויו אחד חטף אצלי בדופן. אבל זה קרה בטיול מאוד אגרסיבי בשומרון. לחלוטין לא שימוש רגיל.
אז 3 שכבות זה יופי, אבל לא ערובה לכלום.
כן, על הנייר זה חשוב, אבל בפועל מה זה משנה?
האם חתכתם את הדופן של כל צמיג ובדקתם ומדדתם איזה דופן אכן עבה ועמידה יותר בפועל?... גם להרכב הגומי יש חשיבות ובסופו של דבר אנחנו קונים לפי זמינות ומחיר ורק מנחשים ומקווים לטוב.
בואו נסכם שהיוקוהמה שהיו כשהיינו צעירים היו חרא.
הנוכחי עם 3 דפנות, נראה מעולה מחזיק מעמד והאמריקאים נותנים לו ביקורות מעולות.
אז כנראה זה דגם שונה לחלוטין וחבל לדבר על "נסיון" שהוא לא רלוונטי עם דגם של ימי ילדותנו. (שמזכיר לי משפטים כמו "סובארו עשוי מפח דק הdl של דוד שלי נקרעה בתאונה קלה. רק אמריקאיות בנויות טוב" או "צרפתיות זה חרא הסיטרואן gsa של דודה שלי היתה כל הזמן במוסך")
ואני בכלל לא יודע אם יש ייבוא לארץ אבל נראה לי שזה צמיג מצויין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני בהתלבטות הזו כל פעם שמחליף צמיגים..
אכתוב מניסיון אישי שלי על הרכב שלי ב 4 שנים האחרונות - טרופר עם צמיגי 31".
נוסע הרבה (כל שבוע לפחות) ברמת הגולן ומדי פעם טיולים לדרום, הרכב עובד קשה כשהוא בשטח איתי, מספיק מעלה אחד ליד הבית כדי שהצמיג ישתנה ממצב חדש למצב סימנים יפים על הקוביות.. בנוסף נוסע הרבה בכביש איתו ביום יום.
בצמיגי MT עברתי מקסיס, BF, טויו וכעת קופר.
טויו הכי כבדים אבל היחידים שנשארו אצלי על הרכב עד שנשחקו באמת.
קופר קצת מאכזבים כרגע מבחינת רעש אחרי 4 חודשים על הרכב, אבל עדיין לא בדקתי לעומק אולי יש בעיה אחרת שם.
BF התחילו להתקלף מהר מאוד והקוביות לא החזיקו כמו בטויו, עפו מהרכב אחרי כשנה אם אני זוכר נכון.
מקסיס מעולים כחדשים - גם שקטים, גם רכים וגם אחיזה לא רעה, אבל אחרי חצי שנה בערך הפכו רועשים והתמלאו קרעים בדופן.
באופן אישי לא ניסיתי את ה 8060 עדיין ולאחר הניסיון עם ה 764 גם לא ממש בא לי לנסות.
לכולם אחיזה טובה בשטח, כולם נראים טוב כחדשים וכולם שקטים כשהם חדשים.
כנראה שהצמיג הבא יהיה שוב טויו למרות המשקל, בלי להסס מבחינתי, הראה הכי הרבה חסינות בדופן ולי זה מאוד חשוב.
דרך אגב - מקנא באלה שהצמיגים שלהם מחזיקים 3 שנים ומאה אלף ק"מ..לי זה לא עבד עד היום עם אף צמיג.
דרך אגב שני לגבי המקסיס - אח שלי לא הקשיב לי וקנה 764, אחרי הטיול הראשון עם הצמיגים שבו צמיג אחד קיבל קרע די עמוק בדופן העיף אותם ועבר לקופר.
אלעד.
זה שייך לפה, אבל אולי קצת גונב את השאלה המקורית -
1- שאנשים כותבים "3 שכבות" , "3 דפנות" , "3 PLY", למה בדיוק הם מתכוונים?
מה זו שכבה? שכבת פוליאסטר? שכבת תשתית (פלדה? סיבים?)? פוליאסטר ושכבת תשתית? יש לזה הגדרה מוסכמת? יש לזה עובי ידוע?
מה עדיף , 2 עבות או 3 דקות? 3 באותו הכיוון או 2 באותו הכיוון ואחת אלכסונית (הסיפור של קופר)?
2- שאתם כותבים של BF KO2 יש שלוש שכבות בדופן, מי מסוגל להראות מאיפה זה בא (האמירה) ומה בדיוק אני מקבל (בצמיג)?
אני שואל, מפני שאני מחפש פרטים, ולא ניפנופי ידים, אני מוצא פה -
https://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=BFGoodrich&tireModel=All-Terrain+T%2FA+KO2
את המשפט הבא -
(BFGoodrich's TriGard, 3-ply polyester cord sidewall ply construction (2 plies for Load Range C tire
מצד שני, בכל אתר של BF, 31X10.5R15 מסומן במפורש C.
אז מה זה PLY ומה בדיוק אני מקבל ב KO2?
אני ממש לא מתווכח עם מי שיש לו ניסיון ואומר שהדופן של יוקוהומה נקרע או שהדופן של BF מחזיק לעולמים, הניסיון של הקהילה זה הדבר שאני הכי מאמין לו.
אבל מי שמצותת מפרטים, אני רוצה להבין מה זה בדיוק אומר ומאיפה המידע.
רוב הזמן נסעתי על המקסיס, לאחרונה הרכבתי טויו בשני הצמיגים האחוריים, המון ציפיות היו לי מהם...מה אגיד לכם...לא התעלפתי...
אני לא מרגיש שיפור באחיזה לעומת המקסיס, לא מבחין בעמידות טובה יותר מהמקסיס ונשבע לכם שגם הגומי שלהם מתחיל להתייבש...
על עמידות הדפנות של המקסיס יש לי רק פליאה לטובה כל פעם מחדש, מקומות שהייתי בטוח שהנה אני הולך לקרוע את הצמיגים, הם לא התרגשו בכלל...את כל הסטים של המקסיס ניצלתי עד הסוף ובשיבה טובה ובלי יוצאים מהכלל...
עכשיו שהייתי צריך להחליף גם מקדימה, חזרתי למקסיס, ואני מרוצה לגמרי מהבחירה שלי בהם.
אני לא יודע לפי מה אחרים כותבים.
אני סופר לפי מה שכתוב על הצמיג. מיד אחרי המילה sidewall. ובכל מקרה לא לפי ply rating, שזה משהו אחר לגמרי.
לגבי מה יותר חזק 2 גיבורות או 3 ג'ובניקיות,
לא יודע.
אבל מה אני מבין, בעשר שנים האחרונות נוסע על at בלבד, כולם היו עם שתי שכבות,
ומשנת 96, הפעם היחידה שגמרתי דופן של צמיג היתה של פרייבט, על פינה של מדרכה....
"ביקורות טובות".
אלה שכותבים ביקורת על צמיגים, בוחנים צמיגים חדשים מהניילון. טריים, ריחניים.
כל צמיג מתנהג ממש טוב כשהוא חדש וגמיש.
השאלה מה קורה בהמשך וכמה זמן זה לוקח.
התגובה שלי מבוססת על ניסיון אישי עם גאולנדר שטח מלא , לפני חמש שנים. מהר מאוד הדפנות קיבלו צביטות ונקרעו, נוצרו חתכים רבים וזה עוד לפני שצברתי קמ מרשים בשטח או בכביש.
על צמיגי הכביש או חצי-חצי בכלל אין מה להוסיף, חלשים מאוד.
הביקורות באוסטרליה זהות. לא עשיתי copy paste.
בין אם זה רלוונטי או לאו, זו החלטת הקונה.
- - - Updated - - -
אני כרגע בקדנציה שניה עם טויו, אין מה להשוות בבלאי.
כזה?
https://youtu.be/76acJdjJGuE
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה לא יכול להיות כזה. "כזה" הוצג לפני שנה.
אבנר בוודאי מתכוון לגיאולנדר MT הקודם, החד-כיווני - וכל מה שהוא מתאר מדויק לחלוטין. היה פח אשפה.
"כזה" דווקא נראה ממש טוב. הסוליה והשיניים על הדופן מאוד מזכירים את הטויו.
זה שייך לפה, אבל אולי קצת גונב את השאלה המקורית -
1- שאנשים כותבים "3 שכבות" , "3 דפנות" , "3 PLY", למה בדיוק הם מתכוונים?
מה זו שכבה? שכבת פוליאסטר? שכבת תשתית (פלדה? סיבים?)? פוליאסטר ושכבת תשתית? יש לזה הגדרה מוסכמת? יש לזה עובי ידוע?
מה עדיף , 2 עבות או 3 דקות? 3 באותו הכיוון או 2 באותו הכיוון ואחת אלכסונית (הסיפור של קופר)?
.
אני אסבך לך את החיים עוד קצת.
פעם היו סבכות פלדה בצמיג.
היום יש צמיגים עם קוולאר, לא פחות חזק מפלדה, ושוקל הרבה פחות.
יש צמיגי שטח מיתולוגיים למשאיות שטח עם שכבה אחת עבה בדופן..
אז מספר השכבות בדופן הוא כלל אצבע השוואתי בין צמיגים, אלא אם יש לך מידע נוסף על שוני משמעותי בהרכב השכבות.
אבנר,
אתה חוזר ומדבר על צמיג שכבר לא קיים בשוק.
זה הצמיג MT החדש של יוקוהמה.
לדעתי זה סוג של חיקוי צורת הסוליה של KM2 )שמצידו מאאד דומה למישלן הצבאי).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190314/6ac560180525bde23638034ca968a192.jpg
- - - Updated - - -
אני כרגע בקדנציה שניה עם טויו, אין מה להשוות בבלאי.
אני יכול לתת חיזוק לכיוון הטויו
אצלי גם קדנציה שניה מרוצה מאד
תהיה גם קדנציה שלישית עלות תועלת סוף
אני ממש בעד טויו. אבל המשקל כן משנה.
וזה הרבה משקל. משפיע גם על הצריכת דלק וגם על בלאי וגם גונב הספק....
בשוליים, אבל זה בעל משמעות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבנר,
אתה חוזר ומדבר על צמיג שכבר לא קיים בשוק.
זה הצמיג MT החדש של יוקוהמה.
לדעתי זה סוג של חיקוי צורת הסוליה של KM2 )שמצידו מאאד דומה למישלן הצבאי).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190314/6ac560180525bde23638034ca968a192.jpg
זה לא הצמיג מהסרטון שאסף קישר.
ההוא גיאולנדר MT
וזה גיאולנדר X-MT...
נראה ברברי
כך או כך, זה לא היוקוהמה המוכר לשמצה כאן.
אני אסבך לך את החיים עוד קצת.
פעם היו סבכות פלדה בצמיג.
היום יש צמיגים עם קוולאר, לא פחות חזק מפלדה, ושוקל הרבה פחות.
יש צמיגי שטח מיתולוגיים למשאיות שטח עם שכבה אחת עבה בדופן..
אז מספר השכבות בדופן הוא כלל אצבע השוואתי בין צמיגים, אלא אם יש לך מידע נוסף על שוני משמעותי בהרכב השכבות.
דורון,
תחליף את המילה "סיבים" בהודעה שלי, בקוולאר, ואני חוזר ושואל, מה זו שכבה?
אתה יכול להגיד לי מה זה שתי שכבות ומה זה שלוש?
אני יכול להגיד לך שלקופר יש איזה סיפור על שיכבה אלכסונית, מה זה שווה? אני לא מבין.
דרך אגב, אני חוזר ושואל, מאיפה הטענה של AT של BF יש שלוש שכבות בצד?
דורון,
תחליף את המילה "סיבים" בהודעה שלי, בקוולאר, ואני חוזר ושואל, מה זו שכבה?
אתה יכול להגיד לי מה זה שתי שכבות ומה זה שלוש?
אני יכול להגיד לך שלקופר יש איזה סיפור על שיכבה אלכסונית, מה זה שווה? אני לא מבין.
דרך אגב, אני חוזר ושואל, מאיפה הטענה של AT של BF יש שלוש שכבות בצד?
גש למי שיש bf at וקרא מה כתוב על הצמיג, אני זוכר בוודאות שרשום sidewall 3 ply , ככה גם בעוד מותגים אחרים.
מה זאת "שכבה" ומה הכוונה? בדרך כלל גם מפורט על הצמיג(גם אם זה באופן כללי, נניח 10ply בכללי יהיה כתוב ממה מורכב) או במפרט שלו אצל היצרן, פוליאסטר, ניילון, קוולאר וכו'.
למי שיש כרגע bf at ויכול לצלם את הדופן עם הכיתוב שיעלה פה לזיו.
תודה רבה לכל המסייעים. המקסיס 764 שהיו על הרכב ירדו וסט טויו הורכב.
קצת באיחור..... אין כמו מיקי טומפסון !!
גש למי שיש bf at וקרא מה כתוב על הצמיג, אני זוכר בוודאות שרשום sidewall 3 ply , ככה גם בעוד מותגים אחרים.
מה זאת "שכבה" ומה הכוונה? בדרך כלל גם מפורט על הצמיג(גם אם זה באופן כללי, נניח 10ply בכללי יהיה כתוב ממה מורכב) או במפרט שלו אצל היצרן, פוליאסטר, ניילון, קוולאר וכו'.
למי שיש כרגע bf at ויכול לצלם את הדופן עם הכיתוב שיעלה פה לזיו.
נדב,
נפלתם עלי בזמן לא טוב, אני מושבת, שוכב על הגב, אז יש לי הרבה זמן, אז גיליתי בטלוויזה את התוכנית על שוברי המיתוסים :-)
אז הנה לך אתגר, תמצא לי פרסום של BF שמתאר את מבנה הדופן של KO2 (מסוג C , כראה שיש איזה גדלים עם קלאס אחר), ומדבר על 3 שכבות.
ועדיין, הנקודה הכי חשובה שניסיתי להגיד, ברגע שאין הגדרה מדוייקת מה זה שכבה, אז המבנה הכי מינימאלי והכי פושט ( פוליאסטר, סיבים \ קוולאר, פוליאסטר) אפשר כבר לקרוא לו 3 שכבות.
וכולם נותנים הרבה יותר מזה, פשוט בנסיבות של השיווק, "שכבה" זה לא דבר מדעי.
ולכן (בדיוק גם כמו שדרור כתב, מישהו חתך? מישהו מדד?), העובדה שיצרן אחד כותב 3 והשני 2, לא בהכרח שה 3 חזק מ 2 (ובכלל חזק למה? לקריעה? לשיפשוף? למתיחה? לחתך?)
בקיצור, מבחינתי, זה עוד איזה מידע..... אבל בין זה לבין הסגידה, והאמירה שרק ל BF יש שלוש שכבות....... המרחק עוד גדול.
זיו,
יש הגדרה ברורה.
אחרת כל יצרן פקקטה היה מתהדר בזה.
מעבר לזה, יש תקן שמחייב לציין את המבנה.. אז שוב, אחרת זה היה נתון לפרשנות וזה לא.
אתה יכול בבקשה להפנות אותי?
יש דרך למדוד חוזק של שכבה?
אתה יכול להגיד , שתמיד 3 שכבות, חזקות מ 2?
ולא פחות חשוב, תראה לי איפה כתוב של KO2 יש דופן שלוש שכבות.
בקיצור, יופי של עבודת שיווק ( וגם צמיג טוב לכל הדעות).
boaz avrahami
15-03-19, 21:54
אני לא חושב שאמשיך להשתמש בצמיך שאפילו נקרע קצת בשיכבת גומי הראשונה בצד...
השכבות מציינות לדעתי את הגמישות הצידית של הצמיג.
ככול שהמשקל רכב גבוה יותר כל ידרשו יותר שכבות.
כל שאר הסיפורים זה אגדה אורבנית לדעתי.
הסוד בצמיגים הוא כנראה כמו בקנדומים- הרכב הגומי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מספר וסוג השכבות מוטבע על הצמיג תמיד.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/3a0617fd813f8593e444102f1694bfe4.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/3e9e44827ed97e5d05260e9689dde0cd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/445333d1fe63f83108cb58d6ce2fef78.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/474ca9fc6d414a0cf20d888ebf6721e2.jpg
אני לא חושב שאמשיך להשתמש בצמיך שאפילו נקרע קצת בשיכבת גומי הראשונה בצד...
השכבות מציינות לדעתי את הגמישות הצידית של הצמיג.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תפריד מזה את הציפוי הדק שיש בצמיגים בהם מוטבע בדופן כיתוב לבן.
יש ציפוי דקיק של גומי שחור, שמכסה את הלבן שתחתיו.
זה ציפוי שמתבלה מאד מהר בנסיעת שטח, מציג מראה ״בלוי״ לדופן, אבל אין לו רלוונטיות לחוזק הדופן.
מספר השכבות זה כלל אצבע נוח להשוואה בצמיגי רכבים כמו שלנו.
זה לא כלל מוחלט לגבי צמיגים ייעודיים בהם יש כאלו עם שכבה אחת, והם יותר חזקים מה-4 שכבות של חלק מצמיגי light trucks שרכבי שטח לרוב נכללים בהם.
למי שביקש, זה מה שכתוב על bf, ko2.
טרייםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/5ad33e873561177a5aa7393d5374efc2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/737ca0f8c5a45443b4040dd8faab6d31.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
אני לא חושב שאמשיך להשתמש בצמיך שאפילו נקרע קצת בשיכבת גומי הראשונה בצד...
השכבות מציינות לדעתי את הגמישות הצידית של הצמיג.
ככול שהמשקל רכב גבוה יותר כל ידרשו יותר שכבות.
כל שאר הסיפורים זה אגדה אורבנית לדעתי.
הסוד בצמיגים הוא כנראה כמו בקנדומים- הרכב הגומי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא מדוייק. למשאיות יש צמיגים שונים לגמריי, סוליה מאוד חזקה ודופן מאוד חלשה יחסית....שכבות הברזל בסולייה נותנות חוזק אבל גם מהוות עקב אכילס , בנסיעה רצופה הברזל מתחמם והצמיג מתפוצץ....וזה מסביר את נוף ארצנו בכבישים המהירים.
למי שביקש, זה מה שכתוב על bf, ko2.
טרייםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/5ad33e873561177a5aa7393d5374efc2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/737ca0f8c5a45443b4040dd8faab6d31.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
מה המידה של הצמיג?
אתה יכול בבקשה לשים את התמונה המלאה של הצמיג (לא רק של השכבות) כתמונה מצורפת ולא בתוך התשובה (אני רוצה לראות את כל הנתונים).
אני מנחש שזה לא צמיג לעומס C (אלא יותר גבוה, ואז האמירה הגורפת של 3 שכבות נכונה). הבעיה שצמיגים כמו 31X10.5R15 הם C.
תודה
זה גלגל של ניסאן. נבארה נדמה לי.
המידה אם אני לא טועה 255/70R16. בערך 30'.
המידה 255-70R16.
אצלם שוב מחר ואשלח
הירשפלד יובל
16-03-19, 21:44
ואם כבר בצמיגים ושכבות עסקינן , יסבירו/יאירו את עיני חברי פורום מלומדים ממני . 2 מסריות הצמיגים שלי הם עם כיתוב של 6piy . על אחת הסדרות של אליאנס , מצ"ב תמונה , מצוין 6ply ובנוסף 4ply בסוליה ו-4ply בדופן. מבקש עזרה בהבנת/מורכבות המתימטיקה/מבנה הצמיג :
איך 4+4=6 ובנוסף : סדרה של צמיגים חקלאים/עבודות עפר שמציינת הטבעה אחת בלבד : 6ply . האם המשמעות /אי החלוקה לדופן/סוליה משמעותה היא שה-6ply הם גם בדופן וגם בסוליה אם יש הפרדה כזו בכלל במבנה צמיג חקלאי ?
מה המידה של הצמיג?
אתה יכול בבקשה לשים את התמונה המלאה של הצמיג (לא רק של השכבות) כתמונה מצורפת ולא בתוך התשובה (אני רוצה לראות את כל הנתונים).
אני מנחש שזה לא צמיג לעומס C (אלא יותר גבוה, ואז האמירה הגורפת של 3 שכבות נכונה). הבעיה שצמיגים כמו 31X10.5R15 הם C.
תודה
זיו,
צמיגי 31 של BF הם עם 3 שכבות בדופן.
יאללה, ותר.
ואם כבר בצמיגים ושכבות עסקינן , יסבירו/יאירו את עיני חברי פורום מלומדים ממני . 2 מסריות הצמיגים שלי הם עם כיתוב של 6piy . על אחת הסדרות של אליאנס , מצ"ב תמונה , מצוין 6ply ובנוסף 4ply בסוליה ו-4ply בדופן. מבקש עזרה בהבנת/מורכבות המתימטיקה/מבנה הצמיג :
איך 4+4=6 ובנוסף : סדרה של צמיגים חקלאים/עבודות עפר שמציינת הטבעה אחת בלבד : 6ply . האם המשמעות /אי החלוקה לדופן/סוליה משמעותה היא שה-6ply הם גם בדופן וגם בסוליה אם יש הפרדה כזו בכלל במבנה צמיג חקלאי ?
למיטב הבנתי, צמיג טרקטור זהה לצמיג משאית (שנהים צמיגים דיאגונלים), ולהלן ההסבר (העתקי מהרשת)-
החסרונות של הצמיג הדיאגונלי-
כאמור בתחילת הדרך היו בשימוש רק צמיגים דיאגונליים, שהתאפיינו בחסרונות משמעותיים: ראשית, השלד של הצמיג היווה למעשה יחידה אחת, ועל כן כל פגיעה בדופן של הצמיג פגעה בסוליה כולה. שנית, על-מנת לחזק את השלד בכדי למנוע פגיעות בצמיג הוספו לו עוד שכבות שהביאו לכך שמשקל כל צמיג יהיה גבוה. כתוצאה מכך ההתנגדות לגלגל גברה וגם צריכת הדלק נסקה מעלה.
חיסרון מהותי אחר היה ההתחממות הרבה של הצמיג בשל השכבות שהתווספו לו ובגלל שהחלק שבא במגע עם הכביש מצומצם יחסית. בפרט נרשמה התחממות משמעותית במהירויות גבוהות ולמעשה המהירות המקסימלית ברכב עם צמיג דיאגונלי הוגבלה ל-120 קמ"ש בשל כך. השלכות בעייתיות אחרות של חיזוק הצמיג היו כושר ריסון מתלים נמוך יותר ועל כן נסיעה נוחה פחות ויציבה פחות.
הירשפלד יובל
16-03-19, 23:13
אבנר . תודה . המגבלה של 120km/h לא מטרידה /מעשית עבורי . ברכב מורכב קיט הפחתה שמגביל את מהירות הרכב . בפעם האחרונה שמדדתי בעזרת WAZE , בהילוך חמישי , 2000-3000RPM הוא הגיע ל - 92KM/H . עדיין מחפש פתרון לשאלה 6=4+4 ? וכן לשאלה האם בצמיג חקלאי ציון מס' השכבות ללא פירוט סוליה/דופן , משמעו שמס' השכבות המצוין נכון הן לסוליה והן לדופן ?
זיו,
צמיגי 31 של BF הם עם 3 שכבות בדופן.
יאללה, ותר.
תביא תמונה,
זה מעניין, כי אני צירפתי פה קישור.
KO2 31, הוא עומס C, ולפי תיעוד של BF, זה 2 שכבות .
המגבלה של 120km/h לא מטרידה /מעשית עבורי . ברכב מורכב קיט הפחתה שמגביל את מהירות הרכב . בפעם האחרונה שמדדתי בעזרת WAZE , בהילוך חמישי , 2000-3000RPM הוא הגיע ל - 92KM/H .
מצטער שאני סוטה קצת מהדיון על מספר שכבות וכו', אבל צמיגים חקלאיים לא מיועדים לעבוד במהירויות כאלה. אתה מסכן את עצמך ואת הסובבים אותך.
הירשפלד יובל
17-03-19, 01:06
מצטער שאני סוטה קצת מהדיון על מספר שכבות וכו', אבל צמיגים חקלאיים לא מיועדים לעבוד במהירויות כאלה. אתה מסכן את עצמך ואת הסובבים אותך.
דרור . הצמיגים החקלאים שלי , לא עולים על כביש . אני מודע למה שכתוב עליהם : NOT -
FOR HIGHWAY SERVICE NHS
והם לא מיועדים גם בשטח למעבר ל : 15-40km/h
עדיין שואל אם 6ply ,מתייחס גם לסוליה וגם לדופן אם יש בכלל הפרדה כזו בצמיג חקלאי ?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
צמיג תעשייתי (חקלאי כלול) - ה PR שלו הוא בעצם קוד עומס. לא מספר אמיתי של שכבות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אכן נבארהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190317/3287405240eed39b8225ca3568b0a0ea.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190317/6594fbec6d48e065596e5ff777b727a7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190317/4a7c66ef7b1efe87e8edf2ec202907ba.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190317/bb2e9bb32178581ac1f5ad5570109dcf.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הדיון הזה מתפתח לכיוון מעניין....אחת ההרצאות הכי מרתקות ששמעתי אי פעם הייתה של ד"ר שרון (ד"ר צמיג)....זה שפיתח את צמיג אליאנס (ונמכר אחר כך ליפנים).
בכל מקרה, קצת סדר....
בצמיג דיאגונלי (אלכסוני) מניחים שכבות בבגוף הצמיג באופן אחיד מקצה החישוק ועד לקצהו השני. הצמיג קשה יותר, כבד יותר, נוטה להתחמם ולהתפוצץ (הברזל בשכבות מייצר עומס חום בתוך הצמיג).
בצמיג רדיאלי כמות השכבות בסוליה ובדופן שונות. הרעיון בפיתוח הצמיג היה להגיע לצמיג קל להיגוי שאינו רגיש לחום המתפתח בנסיעה.
לכן, רוב הצמיגים מגיעים עם מספר שכבות בסוליה הגבוה ממספר השכבות בדופן.
הירשפלד יובל
17-03-19, 08:22
[QUOTE=אבנר ברוך;83716..זה שפיתח את צמיג אליאנס (ונמכר אחר כך ליפנים).
........נוטה להתחמם ולהתפוצץ (הברזל בשכבות מייצר עומס חום בתוך הצמיג).
אבנר. מ-19 צמיגי אלייאנס שיש לי ב-3 סדרות , 11+4+4 , הסדרה של ה-11 ( צורף תצלום ) מצויין במבנה NYLON בלבד. בסדרות של 4+4 אכן מצויין NYLON+STEEL .כשעבדתי עם כלי צמ'"ה בכרייה שמתי לב שהצמיגים שלהם רובם/כולם הם NYLON בלבד.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
זה גדול עליי....זו שאלה שצריכה להיות מופנית ליצרן.
דורון,
זה בשבילך -
https://www.bfgoodrichtires.com/upload/bfgoodrich/specifications/specs-all-terrain-t-a-ko2.pdf
LT255/70R16 הוא לעומס E (ואכן יש לו 3ply בדופן) אבל תסתכל על צמיגים אחרים כמו 31X10.5R15 או LT265/70R17 ותראה שהם מוגדרים לעומס C. מאוד קשה למצוא תעוד רשמי של BF על הנושא הזה, אבל שחופרים טוב מוצאים (שמתי את זה באחת ההודעות הקודמות) שלעומס C יש כנראה רק שתי שכבות.
לכן ביקשתי, שמי שיש לו צמיג כזה, שיבדוק ויחלוק אתנו.
פשוט כדאי לדעת את העובדות (וחוץ מזה שאני מתקרב להחלפה, וממש לא ברור לי על מה ללכת).
זיו,
תפריד בין הגדרת עומס C ובין מספר השכבות.
BF/KM2 במידה 31 מוגדר ״C” ועם 3 שכבות בדופן.
זה מה שיש לי על הרכב.
בוודאות.
דורון,
אני מפריד, אבל גם קורא מה כותבים ברשת (שמתי פה קישור).
בדגם הזה - KO2 בדגמים שמיועדים לעומס C יש כנראה 2 שכבות (ולא 3).
אני מאוד מדוייק, דגם צמיג - KO2 ועומס C.
אין מה לעשות ספקולציות, אני מחפש מישהו שיש לו צמיג כזה, KO2 חדש יחסית, שיעלה תמונה.
דורון,
אני מפריד, אבל גם קורא מה כותבים ברשת (שמתי פה קישור).
בדגם הזה - KO2 בדגמים שמיועדים לעומס C יש כנראה 2 שכבות (ולא 3).
אני מאוד מדוייק, דגם צמיג - KO2 ועומס C.
אין מה לעשות ספקולציות, אני מחפש מישהו שיש לו צמיג כזה, KO2 חדש יחסית, שיעלה תמונה.
שלחתי תמונות נוספות היום, סט חדש , מידה 255-70R16.
אולי העיניים שלכם טובות יותר, לא מצליח להחליט אם עומס C או E
התמונה מראה E, וזה תואם את המפרט ששמתי בתשובה לדורון.
התמונה מראה E, וזה תואם את המפרט ששמתי בתשובה לדורון.
ואתה מתעלם מזה שיש צמיגי קטגוריה C עם 3 שכבות בדופן.
וזה לא נכון להשליך אוטומטית כי אם קטגוריה E עם x שכבות, אז בהכרח קטגוריה אחרת עם פחות.
ואתה מתעלם מזה שיש צמיגי קטגוריה C עם 3 שכבות בדופן.
וזה לא נכון להשליך אוטומטית כי אם קטגוריה E עם x שכבות, אז בהכרח קטגוריה אחרת עם פחות.
דורון,
אני לא מתעלם, לכל היותר, אתה מתעלם.
הפנתי אותך כבר פעמים, תראה את ההודעה הזו -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111636-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A6%D7% 95%D7%AA-TOYO-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%A7%D7%A1%D7%99%D7%A1?p=836863&viewfull=1#post836863
שים לב לקישור ששמתי שם, ולמי שמתעצל גם שמתי את הקטע הרלוונטי -
BFGoodrich's TriGard, 3-ply polyester cord sidewall ply construction (2 plies for Load Range C tires) for strength and durability.
בגלל שאני מחפש צמיגים, אז אני חופר, וכבר נתקלתי בהערה הזו כמה פעמים - צמיגי BF KO2 (שים לב KO לא אמרתי MK) לעומס C (שים לב,רק C, לא עומסים אחרים) , יש להם כנראה שתי שכבות, לשאר העומסים 3 (ולכן E , שזה לא C :-) יש לו 3 שכבות).
אתה מוזמן, או להביא צילום של KO2 מהמידות של עומס C, או לחלופין איזה קישור שבא לך מהאינטרנט.
אני לא טענתי כלום לגבי KO/2
אני תיקנתי אותך שההגדרה הגורפת שהשתמשת בה לגבי קטגוריה C אינה נכונה.
זהו.
לא יותר, לא פחות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.