PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה עם גשר גיר



Orr
17-03-19, 11:00
מחפש רעיון יצירתי...
ההברגות בשילדה הלכו. חלק מהדרכים שבורים בתוך האום המרותך שבתוך בשילדה.
הגשר גיר היה מוחזק בעזרת מוטות הברגה מבחוץ... לא משהו שאני מתכוון להחזיר. חשבתי אולי לרתך ח'תים הפוכים בחלק הפנימי של השילדה ולהתחבר עם בורג ואום חיצוני ולא בתוך קורות השילדה.
בכל מקרה חליצה של הדגם של הבורג לא נראית אפשרית ובחלק מהחורים האום בכלל חסר...
רעיונות אחרים או סיבה למה לא לרתך לשילדה יתקבלו בברכה

- - - Updated - - -

1233129123313

shmil
17-03-19, 12:08
אפשר הכל והיו על זה דיונים פה בעבר.
הדבר הכי פשוט - לעלות מידה אחת בבורג, לקנות מברז, להבריז ולהכניס ברגים.

Orr
18-03-19, 06:06
בוקר טוב.
האופציה לקדיחה והברזה לא ממש קיימת. ב4 מתוך 6 החורים האום הפנימי לא קיים ולכן אין במה לקדוח.
לא מצאתי דיונים בנושא למרות שחיפשתי...

yoni_0000
18-03-19, 06:24
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102148-הברגות-גשר-גיר-לcj

יש פה מגוון רעיונות לפתרון.. הריבנאט נראה לי הכי מוצלח. בהצלחה.

נמרוד
18-03-19, 12:09
אתה יכול לקדוח בגשר הגיר ובשלדה חורים חדשים כמה ס"מ מהקיימים וליישם את כל אחד מהפתרונות בשרשור שיוני העלה - Rivnut או להכניס אום או מופה באחת מהדרכים שהוצעו.

Orr
18-03-19, 15:56
תודה על התשובות...
האמת שעל rivnut לא חשבתי... דווקא רעיון לא רע כל עוד מרתכים אותו בסוף. לפחות מהניסיון שלי, מתישהו הוא מתחיל להסתובב ואז אוכלים ז..

yoni_0000
18-03-19, 16:50
פיק זה מספיק.

יונימוג אדום
18-03-19, 17:28
אני לקחתי מופה ( אינצ'ית ) וחרטתי לה את הס''מ האחרון למידה של החור .
לאחר מכן ( בעזרת אלקטרודה ) השחלתי את המופות לתוך החורים בשילדה , לאחר מכן הכנסתי בורג מלמטה ( על מנת לא לפגוע בהברגה ) וריתכתי . אחרי זה הוצאתי את הברגים והשחזתי את הריתוך .
היום יש לי הברגות באורך של 4 ס"מ ואין שום בעייה לפרק ולהרכיב את הגשר גיר .
אם אתה מעוניין אתה יכול לעיין בשירשור שלי על השיפוץ - שם מופיע כל התהליך כולל תמונות , הפוסט מופיע באתר ה-CJCLUB בפורום סיפורי ג'יפים תחת השם - שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .

אילן

Orr
28-04-19, 19:15
123931123932
עידכון... זאת התוצאה הסופית.
נבנה גשר חדש ונשתלו אומים בתוך השילדה

yoni_0000
28-04-19, 20:35
מצטער מראש שאני מבאס ומוציא את הרוח מהמפרשים אבל זה לא טוב. האומים בתוך השילדה זה מעולה, אבל הנמכת את הגשר שגם ככה בולט ב14 ס"מ בנקודה הנמוכה ביותר שלו מקו שילדה בעוד כמה ס"מ טובים ולכל אורכו.. אנסת את הזווית בטן של האוטו... אין סלע או מדרגה שלא תשתפשף עליה. מה גם שאין חיזוק אנכי או כיפוף במרכז הגשר ומכה רצינית תכופף את הפלטה.
מציע לך לחזור לגשר המקורי או לבנות משהו מחדש שיהיה יעיל יותר.

Orr
28-04-19, 21:07
יוני
לא הנמכתי. הגשר החדש "גבוה" מהמקורי בערך ב4 ס''מ. לגשר המקורי יש אמבטיה עמוקה. חוץ מזה שהוא לא מתאים (כנראה של דגם חדש יותר הסיקס שלי שנת 79 עם גיר טרנספר חדשים יותר).
מסכים לגבי החיזוק במרכז אבל הוספתי משולשים בפינות. בתקווה שיספיק. ואם לא תמיד אפשר להוסיף עוד ברזלים....
בנוסף לזה המנוע נמצא ב5 מלות כלפי מעלה. כמו שאמור להיות...

נמרוד
29-04-19, 13:25
123931123932
עידכון... זאת התוצאה הסופית.
נבנה גשר חדש ונשתלו אומים בתוך השילדה

יפה, מצדיק הרבה יותר תמונות והסברים (ואפילו כתבת פרויקט אם יש לך חשק להשקיע).

Orr
29-04-19, 21:55
123941123942123943123944123945123946
קצת תמונות מהתהליך. נשתלו שני אומים מרותכים יחד בכל הברגה חסרה. הכל רותך בארגון בגלל היכולת לעשות תפר עדין יותר מאשר מיג. הגשר נבנה משאיות שהיו במסגריה ולפי החומרים גם נגזרו המידות הסופיות ( הייתי שמח אם היה ארוך יותר ומכסה את כל הטרנספר אבל זאת היתה הפלטה 6 מ''מ שהיתה באותו הרגע..)
הגשר יוצר משתי "אומגות" עשויות שטוח 50*8 מרותכות לפלאחים עם חורים לפי השלדה. בין שתי האומגות יושבת פלטה בעובי 6 מ''מ עם הגבהה עבור התושבת טרנספר עשויה u50. ההנמכה של הגשר מחוייבת בגלל הצנרת אגזוז והיציאה של הדרייבשפט הקדמי.
מקווה שעניתי על רוב השאלות...

נמרוד
01-05-19, 16:31
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=123943&d=1556563635

אם אני מבין נכון, עשית משהו דומה למה שאילן הציע מקודם.

ריתכת שני אומים במיחד כדי לקבל אום ארוך במיוחד, קדחת את החור המקורי לקוטר שמתאים להכנסת האום המוגדל הזה, ריתכת אותו בהיקף ואז השחזת את מה שבולט מהשלדה, ככה שבפנים יש אום אחד לפחות.

Orr
01-05-19, 19:57
די דומה למה שאילן הציע.
לא היה לי כוח לחרוט בוקסות מתאימות אז "עיגלתי" פינות והשתמשתי בשני אומים, שתלתי אותם בפנים בעזרת חוט ברזל מוביל והשתמשתי ברתכת ארגון לריתוך פנימי של האומים כך ששניהם בעצם נמצאים בתוך השילדה ומילאתי את הפאזה שנוצרה בין השלדה לאומים בריתוך כמו ריתוך פינה בעצם.
לא תענוג גדול לעשות את זה בשכיבה מתחת לאוטו אבל עדיף מאשר לרתך עם מיג ולקבל "טיפות"פלדה בטמפ של קרוב ל1000 מעלות על הראש

-->