PDA

צפייה בגרסה מלאה : נקודות עיגון קדמיות בXJ



ariel-ro
26-03-19, 16:21
אהלן,
רוצה לעשות סדר עם נקודות העיגון הקדמיות.
בXJ אמורות להיות שתי תושבות שיושבות על הקורות של היוניבודי.
התושבות נראות כך(בגדול, בפועל בשנתון של הXJ שלי התושבת של הפגוש היא חלק מהתושבות):
123470123471

כיום בXJ יש תושבת בצד שמאל.
כפי שניתן לראות כאשר מחברים את התושבות הללו צריך גם לחזק עם זווית מתכת מהצד השני.
משהו כזה: 123472

המצב אצלי שאין זווית בשני הצדדים, ואין תושבת בצד ימין.

עכשיו לשאלות-
האם התושבות הללו הן הפתרון הנכון עבור נקודות עיגון? או שרצוי נקודות חסונות יותר שמתחברות אחרת לשלדה?

במידה ואלו התושבות הנכונות והן מתאימות, את תושבת ימין אזמין מחו"ל. אלו תושבות שגם מחזיקות את הפגוש, ולכן זה יהיה הפתרון הזול ביותר.(כמה עשרות דולרים לתושבת)

בעניין הזוויות - בגלל האין שלדה של הXJ, חשבתי להוסיף בנוסף לזוויות קורת רוחב בין שתי התושבות כדי למנוע התקרבות של קורות האורך של האין השלדה במקרה של משיכה חזקה. האם זה פתרון נכון? או שהוא לא נדרש בצ'ירוקי?

במידה וזה נדרש - יש המלצה לבעל מקצוע שיכול לעשות את זה?(או חבר פורום שבא לו פרויקט קטן ;))
במידה ולא נדרש - בכל זאת ארצה להוסיף את הזוויות הנ"ל - כי זה מה שהיצרן התכוון. עלותן בחו"ל כ200ש"ח. האם כדאי להזמין? או שבעל מקצוע בארץ יעשה את זה באותו המחיר ואז חבל על זמן ההמתנה והשינוע.

אריאל

yoni_0000
26-03-19, 20:17
פתרון העיגון לשילדה מוצלח לטעמי. תמדוד את עובי הפלאח... אם הוא פחות מ4 מ"מ הייתי שוקל את אותה תושבת מפלאח עבה יותר.

הזוויות הן עוד פיזור של המשיכה על השילדה, תוסיף. אם אתה עושה אותן בעצמך (וזה שטויות) אז זה שווה. אם אתה פונה לבעל מקצוע בספק אם תסיים במחיר טוב יותר מאלו בחו"ל.

קורת רוחב מיותר לטעמי.. סתם הרבה משקל... אם משתמשים ברצועת רסן ארוכה מספיק אין שום סיבה שהקורות של השילדה יתקרבו זו לזו. לפי התמונה קיימת כבר קורת רוחב מקורית בדיוק שם.. ואם אתה עם פגוש מתכת גם הוא תורם למאמץ.. מיותר בקיצור.

נדב42
26-03-19, 21:49
ב- XJ הפגוש הקדמי המקורי הוא ממתכת ...

ariel-ro
26-03-19, 23:00
העובי הוא מעל 4מ"מ.
פגוש ברזל.

בנוסף, לאחר התעמקות נוספת בקטלוגים, מסתבר שהגיע עם פלאח כזה לחיזוק:
123483

שהוא הגיוני סה"כ.
החילוץ מהבוץ התבצע ע"י רכב שעמד בצד הנוסע כמעט ב90 מעלות לרכב, כאשר תושבת החילוץ היחידה היא בצד שמאל.
התושבת התעקמה מעט, ונראה שהפלאח הזה הוא יושב כך כדי שהתושבת תעמוד בעומס צידי.

בקיצור, נלך על המקורי, נראה שמהנדסי ג'יפ חשבו על העניין. (ועוד במחיר הזה, גרוש וחצי לעומת כל פגושי האפטרמרקט שלדעתי נראים לא טוב על הצ'ירוקי)
אם יש עוד דעות אשמח לשמוע.
אם יש(2) מתנדב לעזור לי בעוד כשבועיים עם כיפוף של שני פלאחים לזווית של 90 מעלות(כמו בתגובה הראשונה) יהיה נחמד מאוד, אם לא אזמין גם את זה מאייבי.:D

-->