התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ווינר, נבארה, האנטר או דימקס ישנה?



Adiyahu
28-03-19, 23:55
אהלן, סליחה מראש אם זה נועד לתת-פורום אחר, האתר לא עובד לי כמו שצריך בנייד.

אני מחפש טנדר 4על4 בתקציב של 40000. חייב 4על4 לצערי. יחד עם זאת הייתי רוצה את הטנדר הכי נוח לנסיעה ולנהיגה, אני אסע הרבה הרבה הרבה יותר בכביש מאשר בשטח. פחות איכפת לי אם קצת יהיה קשה יותר בדרכים הקשות, זה לא יקרה המון.

והכי חשוב מהכל, כמובן אמינות, כמה שפחות מוסך ובעיות. אני מבין שזה תלוי במה שמצאתי, בכל אופן אשמח להכוונה בעניין.


תודה!

erezgur
29-03-19, 09:33
קודם כל - ברוך הבא.
אני ממליץ להשתמש ביישום בשם Tapatalk כדי לעבוד מהנייד בצורה נוחה.
יש לנו תת-פורום ייעודי לייעוץ לפני קניה וסיוע בהתלבטויות דומות לגיפאים חדשים. יש בראשו שרשור נעוץ עם שאלות אשר תשובות מלאות עליהן מאד יסייע למי שיכול לעזור לך לבחור דגם מתאים עבורך. אולי אחד המנהלים יעזור להעביר את השרשור הזה למקום המתאים.

תתפלא אולי לשמוע שגם מי שמחזיק רכב שטח לטיולים בלבד עדיין עושה הרבה הרבה יותר נסיעות כביש מאשר נסיעות בשטח...
כדאי לציין תקציב ולהסביר את הצורך ב-4x4, להוסיף אילוצים ותנאי חובה, נסועה שנתית, כמות נוסעים ועוד לא מעט שאלות רלוונטיות המופיעות בשרשור שהזכרתי לעיל.


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

איל מ
29-03-19, 11:42
אתה צריך גם להעמיס על הטנדר?

Adiyahu
29-03-19, 17:12
תודה חברים! אני אמשיך כאן אולי, אם צריך לשאול הפורום מיועד אפתח שם.. תודה על ההסברים ארז!

אני צריך 4על4 לצורך עליות קשות ולא סלולות שאעשה מדי פעם, אבל כאמור זה לא יקרה המון, לכן 4על4 כן, אבל בכללי הרכב יהיה בעיקר בעיקר על הכביש. וכן, אני מתכנן להעמיס פה ושם, לא דברים היסטריים.


Sent from my Redmi 6A using Tapatalk

Adiyahu
29-03-19, 17:16
כמות הנוסעים תהיה לרוב לא יותר משניים, קילומטרז אני לא יודע, מעט מאוד יחסית. התקציב עד 40-45 ככה נראה לי.

Sent from my Redmi 6A using Tapatalk

ערן CJ
29-03-19, 17:17
הנווארה וההנטר עדיפים.
האיסוזו והווינר יהיו זולים ואמינים לאחזקה, אך מדובר בכלים מיושנים יותר, בהיבטים הטכניים.
אתה יכול לקחת בחשבון גם את האקטיון ספורט של סנגיונג ולטפס בקלות מספר שנתונים.
בהצלחה.
ערן CJ

boaz avrahami
29-03-19, 17:49
אף אחת מהאופציות למיטב ידיעתי לא יחזיקו על מנוע מקורי יותר מ 400,000 קמ.
בתקציב שלך רוב המועמדים יהיו סביב או אחרי הקמ הזה.
אז אם לא עשו מנוע לאחרונה תכניס עוד כעשריה למנוע שעשוי ליפול עליך.
עדיף גיר ידני לרכב כזה ישן...

אני אהבתי את הווינר.
המיצובישי סבל ממנועים למיטב זכרוני


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

erezgur
29-03-19, 18:49
אני צריך 4על4 לצורך עליות קשות ולא סלולות שאעשה מדי פעם
להבנתי - אם הדרך טובה, גם אם לא סלולה, אזי דווקא בעליה תלולה, כאשר כמעט כל המשקל של הרכב נופל על הציר האחורי, התרומה של הנעה 4X4 תהיה מאד מאד קטנה.

ש01
29-03-19, 18:53
הניסן נווארה ללא ספק הטנדר הנוח ביותר בכביש.
ברור שעדיף (אבל קשה למצא) אחד ידני.
פה ושם יש אקזמפלרים מיד ראשונה שאמנם עבדו אבל בכל זאת שמורים ומטופלים יותר.
פטנט ידוע - 2-4 שקי חול מאחור ופתאום הטנדר רך ונוח...

יש רשיון ג'?
אם כן אתה יכול לעלות לליגה האמריקאית שללא ספק הכי נוחה, הכי חזקה וכצ'ופר - היחידה שמוכרת במס!

Adiyahu
30-03-19, 08:14
יש כמה דרכים ממש גרועות שאצטרך לעשות מדי פעם, אז לצערי צריך הנעה קדמית ככל הנראה.

אין לי ג' ולא מתאים לי מפלצת אמריקאית..

כרגע יש ביד2 סביב אותם המחירים וקילומטרז דומים את הנבארה, וינר והאנטר (ומאזדה שהשותף שלי הטיל וטו..)
אני בעיקר רוצה תחזוקה מינימלית, גם אם יהיה קצת פחות כיף לנסוע.. יש עוד תובנות בעניין?

תודה לכולם



Sent from my Redmi 6A using Tapatalk

Adiyahu
30-03-19, 08:18
איזה מוסכניק אמר לי שחלקי החילוף בניסאן יקרים יותר.. לא יודע אם סומך על המילה שלו וכמובן שאם החלקים אמינים יותר, אז אעדיף את בניסאן..
אגב , מה ההבדל בין הנבארה לוינר?

Sent from my Redmi 6A using Tapatalk

Adiyahu
30-03-19, 08:25
איזה מוסכניק אמר לי שחלקי החילוף בניסאן יקרים יותר.. לא יודע אם סומך על המילה שלו וכמובן שאם החלקים אמינים יותר, אז אעדיף את בניסאן..
אגב , ידוע מה ההבדלים בין הנבארה לוינר?

boaz avrahami
30-03-19, 08:57
הספק המנוע.
ווינר זה שם ישראלי שנתן היבואן.

הם התחילו ב 98 או 99 עם כ 100 כס ועלו אחרי 4-5 שנים ל 133 ובהמשך למשהו סביב ה 170-180 ונדמה לי שככול שההספק עלה האמינות ירדה מהמנוע.

הגיוני שהחלפים יקרים כי היבואן שלהם לא חביב הקהל.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איל מ
30-03-19, 10:05
אני לא חושב שיש הבדל משמעותי. אני הייתי מחפש את הרכב הכי שמור.
בדור הקודם של מנועי מיצובישי היתה בעיית התחממות והרס של מנועים. בהאנטר, למיטב ידיעתי, זה לא קורה.

הירשפלד יובל
30-03-19, 11:15
היו לי בעבר מס' שנים בעבודה היילקס משומשת שנקנתה ממקורות עם כ-450,00km ודימקס 4x4 חדשה.שתיהן עבדו בתנאים לא קלים בכריית מנהרות ובניית מסדרי מ"ג. ההיילקס יאמר לזכותה , עד שהשתבשה עליה דעתה בטרנספר או בביצה הקדמית ( נעלה לי גלגלים קדמיים באמצע נסיעה ) עשתה עבודות תוך שאיבת אבק מרובה והייתה מטפסת שיפועים מכובדים ( הדרגנוע בתחנת נבון בי-ם , 80m ) ועוד. אחרי שנפטרתי ממנה וקיבלתי דימקס חדשה (ההיילקס עברה לעבוד אצל אחרים בחברה , אבל לא לכל אחד יש את הכיס של המעביד לתקן ולהחזיק רכב כזה ) היו לי חיים יפים ושקטים. ההיילקס כנראה יותר עבירה ( וגם יקרה ) , אם אתה צריך עבירות , אבל דימקס עם מנוע 2.5L ,163hp ,כ -36Nm טווין טורבו היה סוג של מיני משאית . עד שעזבתי והחזרתי את הרכב עם 78,000km , נהג יחיד או שניים לא הייתה לי אף בעיה איתה. יכול להיות שהשנתון של הדימקס שהיה לי גבוה ממה שאתה מחפש.


כמו שמישהו שקדם לי אמר , אם אין לך דרישה לעבירות מיוחדת ,
2x4 עם צמיגים טובים אולי יעשה ל את העבודה ( לא יודע במה והיכן אתה עוסק ). יחסוך לך בדגמים שיש 2x4 את מורכבות ועלויות האחזקה של 4x4. אבל ב2x4 , אם אין לך low , תיצטרך מנוע עם מומנט בשרני/מכובד.

ד ו ר ו ן
30-03-19, 13:39
לא הבנתי מה ההשוואה בין רכב עם חצי מליון קמ שעברו בעבודות קשות בשרות חברות גדולות (קרעו לו את התחת) לבין רכב חדש מהניילונים אמור לתת כמסקנה.

אם נקודת המוצא להתלבטות הייתה דימקס חדש או היילקס שחוט, מה ההתלבטות בכלל?

אם זה נסיון הקבלה לגרייטוול משנתון גבוה מול דימקס משומש, כמו שרץ כאן בשרשור מקביל, אני לא חושב שזה תופס במקרה הזה.

הירשפלד יובל
30-03-19, 14:08
דורון , מה שנתתי לו זה חוות דעת/נסיון מ-2 מבין ה-4/5 דגמים שציין. לא יודע בתקציב שציין לאיזה שנתונים הוא מגיע ואיזה קילומטרז' יקבל. ההיילקס שקיבלתי ממקורות היתה/נראתה שמורה , אבל אין מה לעשות ,450,000km בתור נקודת פתיחה + תנאי עבודה לא קלים אולי יכריעו כל רכב. הדימקס הייתה אצלי 3 שנים , יודע שבמבנה שלך היא פחות עבירה במקצת מההיילקס אבל המנועים מ-2014/15 הם תענוג ולפחות אצלי ללא כל בעיות. זה הכל , קיבל נסיון וחוות דעת ממישהו שבמשך 7 שנים יצא לו לעבוד עם 2 מהם בתנאים לא מפנקים בלשון המעטה.

Adiyahu
30-03-19, 14:26
תודה, דווקא לא הכנסתי את ההיילקס למשוואה, כי איתם צריך לרדת עוד יותר בשנתונים מאשר הדימקס, ואני רוצה רכב שיהיה נסבל לקפוץ איתו למכולת או לנסוע לאיזור חיוג אחר...

Sent from my Redmi 6A using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-03-19, 14:47
. הדימקס הייתה אצלי 3 שנים , יודע שבמבנה שלך היא פחות עבירה במקצת מההיילקס אבל המנועים מ-2014/15 הם תענוג ולפחות אצלי ללא כל בעיות. זה הכל , קיבל נסיון וחוות דעת ממישהו שבמשך 7 שנים יצא לו לעבוד עם 2 מהם בתנאים לא מפנקים בלשון המעטה.
מאיזה שנתון היה הדימקס?

עבדתי עם דימקס 2008, ועם ווינר עם מנוע 133כ״ס.

נהנתי מהווינר הרבה יותר מהדימקס.

אבל זו בעייה, כל ווינר יהיה ישן מאד עכשיו בהשוואה לדימקסים שמאד נפוצים ומניח שיהיה קל יותר למצוא אחד במצב טוב.

הדימקס, אוטו אחלה בכביש מבחינת מנוע סחיבה וסביבת נהג ונוסע.

במושב האחורי, יותר צפוף ולא נוח וקופצני מהיילקס ישן.

שלנו, למרות חיים קלים מאד (לא עמוס, לא גורר, הרבה כביש ושטח קל יחסית, ומתוחזק), הפגין אמינות גרועה מבחינת הגיר והטרנספר בשנתיים הראשונות, וכך גם עוד כמה שראיתי במקביל.
מנגנון השילוב הפסיק לתפקד וממצב של פעם כן/פעם לא, הפסיק לגמרי.
הוחלף גיר וטרנספר באחריות.

בשטח, הוא הפחות נוח מה טנדרים שנסעתי בהם.
נמוך, מהלך מתלה מוגבל, אין נעילה או בקרת אחיזה מתפקדת.
מניח שההגבהה קטנה עם בולמים תעשה לו טוב.

נמרוד
30-03-19, 15:08
אהלן, סליחה מראש אם זה נועד לתת-פורום אחר, האתר לא עובד לי כמו שצריך בנייד.

אני מחפש טנדר 4על4 בתקציב של 40000. חייב 4על4 לצערי. יחד עם זאת הייתי רוצה את הטנדר הכי נוח לנסיעה ולנהיגה, אני אסע הרבה הרבה הרבה יותר בכביש מאשר בשטח. פחות איכפת לי אם קצת יהיה קשה יותר בדרכים הקשות, זה לא יקרה המון.

והכי חשוב מהכל, כמובן אמינות, כמה שפחות מוסך ובעיות. אני מבין שזה תלוי במה שמצאתי, בכל אופן אשמח להכוונה בעניין.


תודה!איסוזו דימקס הכי נפוץ ונחשב אמין ונטול בעיות יחסית. יש כלים כאלו גם בידי ידיים פרטיות של חקלאים שלא עברו חיים קשים במיוחד, ואלו ללא ספק הכלים שאתה צריך להתאמץ ולמצוא. אתה צריך לדגור על הלוחות ולהיות מוכן לרכישה מהירה.

הירשפלד יובל
30-03-19, 17:07
[QUOTE=ד ו ר ו ן;838620]מאיזה שנתון היה הדימקס?

2014/15

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

-->