התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הורדת הספייר מהדלת האחורית משפרת את העבירות?



tallevi
17-04-19, 20:39
שמעתי טענה מבעלים של ג'ימני, שהורדת הספייר מהדלת האחורית גרמה לכך שהרכב עובר במקומות שלא עבר...יש בזה משהו??


טל.

GodsFather
17-04-19, 21:02
להצמד לקיר בחניה...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

GodsFather
17-04-19, 21:03
היתרון של הורדת הספייר מהדלת היא בהקלה על הצירים שלה מהמשקל.



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

tallevi
17-04-19, 21:11
שום כלום?

asafk
17-04-19, 21:16
תמיד טוב להוריד משקל. גלגל של אוטו צעצוע זה נגיד 30 קילו? וואלה, חיסכון במשקל.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

tallevi
17-04-19, 21:45
עזבו את הגלגל רגע..הרי ברור שבהרחבה מדובר על חלוקת משקל..נניח גלגל פלוס "טונות" של כלים, ח"ח, נוזלים וחומרים ממש על הקצה האחורי של הרכב...
ונניח וכל זה מוסר לאלתר...ישפיע? אפילו בקצת?

OFF-RoaD
17-04-19, 22:15
אם נעמיס על הרכב טון נוסף, מסכים שזה ישפיע לרעה על העבירות?
אפשר להסיק מזה שהפחתת משקל תועיל לעבירות.
כמה משפיע גלגל של 30 ק"ג על רכב ששוקל 1500 (2%)? כנראה שזה לא משהו שאפשר למדוד...

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

talw
17-04-19, 22:18
לשאלה של טל-
כן, זה ישפיע , כמה זה קצת זו שאלה אחרת.
בעליה תלולה אתה רוצה משקל קדימה כי לאחורה כדור הארץ כבר דואג ... כל משקל שתוריד מהקצה האחורי שאחרי הסרן יתרום למאמץ הלאומי .

ד ו ר ו ן
17-04-19, 22:20
אחת הבעיות של רכבים קצרים וקלים הוא עבודת מתלה לא הכי יעילה, כי קשה לכייל מתלה יעיל, דווקא בגלל המשקל הקל ומרחק הסרנים וחלוקת המשקל קדימה/אחורה.

במשקל כמעט זבוב של גימני לדעתי הגלגל ספייר משפר אחיזה כי המשקל שלו מעבר לקו הסרן האחורי לוחץ במקום הנכון להצמדת הסרן ו״הפעלת״ המתלה האחורי טוב יותר.

omri_t
17-04-19, 22:55
זה גם משפר את צריכת הדלק.
כמובן בתנאי שיש מקרר ברכב.

או במילים אחרות- יותר מידי בירה....

גיא
17-04-19, 23:01
האוטו הרבה יותר אויר ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

tallevi
17-04-19, 23:06
מכירים את זה שבא נבוך לרוקח ומבקש בשביל חבר שלו?...אז אתם נתקעתם על החבר...כוסאומו הג'ימני!! טראנו ארוך, זנב לא קטן מאחורה, גלגל 31, "טונות" של גרביץ' על הקצה של הזנב...בעליות תלולות ישפיע או לא??
וקצת...אתם יודעים...זה לפעמים כל ההבדל...


טל.

ד ו ר ו ן
17-04-19, 23:17
שמעתי טענה מבעלים של ג'ימני, שהורדת הספייר מהדלת האחורית גרמה לכך שהרכב עובר במקומות שלא עבר...יש בזה משהו??
ל.
יש מצב שבמקביל הוא התקין נעילה?

tallevi
17-04-19, 23:23
לא, וגם לא מדובר על טירון, דור שני של ג'יפאים מינקות...לא פראייר..

talw
17-04-19, 23:47
מכירים את זה שבא נבוך לרוקח ומבקש בשביל חבר שלו?...אז אתם נתקעתם על החבר...כוסאומו הג'ימני!! טראנו ארוך, זנב לא קטן מאחורה, גלגל 31, "טונות" של גרביץ' על הקצה של הזנב...בעליות תלולות ישפיע או לא??
וקצת...אתם יודעים...זה לפעמים כל ההבדל...


טל.

לא נותנים לישון עם הגלינג גלינג של הטאפטוק.
בוא נסכים שאנו רוצים שחלוקת המשקל תהיה שווה בין כל הגלגלים.- אחיזה מקסימלית.אם לא אז לילה טוב.
ברכב נתון עם חלוקת המשקל שלו, בעליה תלולה, כל חלקיק נמשך לכדור הארץ בצורה אנכית , מה שגורם לחלוקת המשקל להיות יותר אחורית, כל חלקיק שנמשך אנכית אל מעבר לסרן האחורי -לא רק שמפעיל מנוף גדול יותר על הקפיץ האחורי , אלא משתמש דרכו גם להרמת החלק הקדמי.לילה טוב.

tallevi
18-04-19, 00:09
אלא משתמש דרכו גם להרמת החלק הקדמי.



ומה שמוביל לאיבוד אחיזה של הגלגלים הקדמיים מהר מידי, מוקדם מידי, ובמקרים רבים מידי...


לילה טוב..

boaz avrahami
18-04-19, 00:10
טל w, תבטל בטאפאטוק תחת הגדרות את ה
Push Notifications


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ד ו ר ו ן
18-04-19, 00:28
ומה שמוביל לאיבוד אחיזה של הגלגלים הקדמיים מהר מידי, מוקדם מידי, ובמקרים רבים מידי...
לילה טוב..

אף אחד לא אמר עבירות בעלייה בשאלה המקורית.

אתם צריכים להתייחס לאחוז משקל הגלגל ביחס לשינוי מרכז הכובד, לדעתי במקרה הזה הוא זניח.

כמו התחושה המזוייפת שספייסר של אינצ משפר יציבות.

talw
18-04-19, 00:28
טל w, תבטל בטאפאטוק תחת הגדרות את ה
Push Notifications


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

יופי תודה
עכשיו כשכל ינשופי הלילה ידברו על נעילות אני אשן בשקט

ד ו ר ו ן
18-04-19, 00:32
, כל חלקיק שנמשך אנכית אל מעבר לסרן האחורי -לא רק שמפעיל מנוף גדול יותר על הקפיץ האחורי.
ומצמיד אותו לקרקע ומאפשר העברת כוח טובה יותר.
כמובן כתלות בשיפוע.
אם האף של הרכב בשמיים, יאללה תורידו את הספייר.. אבל בכל מצב אחר?

מנסיון אישי, הטנדר עובד הרבה יותר טוב בשטח קשה (גם בעליה), כשיש משקל משמעותי בארגז.

talw
18-04-19, 06:13
ומצמיד אותו לקרקע ומאפשר העברת כוח טובה יותר.
כמובן כתלות בשיפוע.
אם האף של הרכב בשמיים, יאללה תורידו את הספייר.. אבל בכל מצב אחר?

מנסיון אישי, הטנדר עובד הרבה יותר טוב בשטח קשה (גם בעליה), כשיש משקל משמעותי בארגז.

בוקר טוב... אני מדבר על כל מצב, עליה ירידה וגם במישור.
טנדר (עם חלוקת משקל קדמית מובהקת )בנוי עם קבוע קפיץ אחורי גבוה מאחור למטרת העמסה, כשהארגז ריק הסרן האחורי מצליב מיד על כל אבן קטנה, תוריד את קבוע הקפיץ בהתאם למשקל שהוא נושא(ארגז ריק) ותעשה ניסוי.

YoavR
18-04-19, 07:45
לא עשיתי מחקר פיזיקלי אבל מתצפיות בשטח, רוב הלנד קרוזרים של המבריחים בדרום נוסעים בלי הגלגל ספייר על הדלת.
אז או שמבריחים לא סובלים מפנצ׳רים או שללא הגלגל על הדלת הרכב נוסע יותר מהר.
או שניהם...

edish
18-04-19, 08:24
שמעתי טענה מבעלים של ג'ימני, שהורדת הספייר מהדלת האחורית גרמה לכך שהרכב עובר במקומות שלא עבר...יש בזה משהו??


טל.

ואיפה הוא שם את הספר? בג'ימיני השאלה הזו כואבת במיוחד :rolleyes:

talw
18-04-19, 08:37
לא עשיתי מחקר פיזיקלי אבל מתצפיות בשטח, רוב הלנד קרוזרים של המבריחים בדרום נוסעים בלי הגלגל ספייר על הדלת.
אז או שמבריחים לא סובלים מפנצ׳רים או שללא הגלגל על הדלת הרכב נוסע יותר מהר.
או שניהם...

זה כבר קשור יותר לתחום הדינמי של המסה , המחקר כרגע בעיקר על התחום הסטטי של האטום.

ד ו ר ו ן
18-04-19, 09:00
טנדר (עם חלוקת משקל קדמית מובהקת ).
בניגוד למקובל לחשוב, חלוקת המשקל בטנדר ריק כמעט זהה קדימה אחורה.
ואצלי יש קפיצים רכים וגמישים מהמקור.
(המקור קשה כמו אבן)

ד ו ר ו ן
18-04-19, 09:02
לא עשיתי מחקר פיזיקלי אבל מתצפיות בשטח, רוב הלנד קרוזרים של המבריחים בדרום נוסעים בלי הגלגל ספייר על הדלת.
אז או שמבריחים לא סובלים מפנצ׳רים או שללא הגלגל על הדלת הרכב נוסע יותר מהר.
או שניהם...
הפוך.. יש להם פנצרים, ובמקום כל פעם לפתוח את הגוזונים במתקן גלגל, הוא זמין לשיפור מהירות תרגולת החלפת גלגל..

Asaf-a
18-04-19, 15:28
לא חסר החלק השני בכותרת?
הגלגל מהדלת עובר למקום אחר מן הסתם.
אין דין אחד בהשפעה אם נכנס לתא הנוסעים (בגימיני??) או עובר לגג....

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

הירשפלד יובל
18-04-19, 16:56
לא חסר החלק השני בכותרת?
הגלגל מהדלת עובר למקום אחר מן הסתם.
אין דין אחד בהשפעה אם נכנס לתא הנוסעים (בגימיני??) או עובר לגג....

Sent from my SM-G950F using Tapatalkפחות אקטואלי עבור 4x4 , אבל בכל העולם במיוחד ברכבים שבהם חווית הנהיגה/ אחיזת כביש היא מוטיב מרכזי , היצרנים מנסים להגיע לחלוקת משקל של 50/50. במכוניות ספורט עובדים מנוע מרכזי ובאלפטות שהיו לי פעם , הנעה אחורית , והם היו הראשונים שעשו זאת , לצורך חלוקת משקל : מנוע קדימה , גל הנע לאורך הרכב לתיבת גיר על הסרן האחורי. הסמוראי וג'ימיני שהם קטנטנים יש בעיה של אחסון. גג , לא אוהב -העלאת מרכז כובד , שפצ'ים ,חניונים. פתרון שבדקתי בזמנו , לא ירדתי ממנו לחלוטין , הרכב אצלי לא חסר לו משקל מאחור הוא פתרון הדיפנדר. בכביש לא שיבש לי בהרבה את שדה הראיה , בשטח , לא מעשי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/84f18ed7896ff78e642224fb24944927.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/7f81bccf011e21e62918af93d1a1d047.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/28f23bfb922c76c7fadf3ce652f32548.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/521f9fdb0d7fbc7da028c04041de1085.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/8ef6faf035a06d8534fc67acf3750260.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-04-19, 20:01
לדעתי זה לא חוקי בארץ..

tallevi
18-04-19, 20:04
בניגוד למקובל לחשוב, חלוקת המשקל בטנדר ריק כמעט זהה קדימה אחורה.
ואצלי יש קפיצים רכים וגמישים מהמקור.
(המקור קשה כמו אבן)אז למה כול הטנדריסטים מתלוננים על חוסר אחיזה מאחור בגלל המשקל האחורי החסר?


טל.

tallevi
18-04-19, 20:05
פחות אקטואלי עבור 4x4 , אבל בכל העולם במיוחד ברכבים שבהם חווית הנהיגה/ אחיזת כביש היא מוטיב מרכזי , היצרנים מנסים להגיע לחלוקת משקל של 50/50. במכוניות ספורט עובדים מנוע מרכזי ובאלפטות שהיו לי פעם , הנעה אחורית , והם היו הראשונים שעשו זאת , לצורך חלוקת משקל : מנוע קדימה , גל הנע לאורך הרכב לתיבת גיר על הסרן האחורי. הסמוראי וג'ימיני שהם קטנטנים יש בעיה של אחסון. גג , לא אוהב -העלאת מרכז כובד , שפצ'ים ,חניונים. פתרון שבדקתי בזמנו , לא ירדתי ממנו לחלוטין , הרכב אצלי לא חסר לו משקל מאחור הוא פתרון הדיפנדר. בכביש לא שיבש לי בהרבה את שדה הראיה , בשטח , לא מעשי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/84f18ed7896ff78e642224fb24944927.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/7f81bccf011e21e62918af93d1a1d047.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/28f23bfb922c76c7fadf3ce652f32548.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/521f9fdb0d7fbc7da028c04041de1085.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190418/8ef6faf035a06d8534fc67acf3750260.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalkרעיון יעיל לצורך המטרה...אבל נראה מפריע מאוד לשדה הראיה..

tallevi
18-04-19, 20:07
לא חסר החלק השני בכותרת?
הגלגל מהדלת עובר למקום אחר מן הסתם.
אין דין אחד בהשפעה אם נכנס לתא הנוסעים (בגימיני??) או עובר לגג....

Sent from my SM-G950F using Tapatalkמבחינתי הכי טבעי זה לשים אותו על הגגון וכמה שיותר קדימה...

tallevi
18-04-19, 20:15
ברכבי השטח טיולים שלנו אנחנו מעמיסים בעיקר מאחור עוד חצי בית...זה כבר לא חלוקת המשקל שהיצרן סיפק...זה פלוס הגלגל פלוס זנב ארוך ברכבים ארוכים לדעתי משפיע מעט. פחות לגבי קצרים כמו הג'ימני אבל אני מאמין לבחור שזה מה שהוא חווה.


טל.

ד ו ר ו ן
18-04-19, 20:26
אז למה כול הטנדריסטים מתלוננים על חוסר אחיזה מאחור בגלל המשקל האחורי החסר?
טל.
כי קפיץ קשה עם בולם מקורי של רוב הטנדרים מייצר זנב חסר שיכוך וקופצני=אחיזה בעייתית.

תסתכל על דף שקילה של טנדר ממוצע, דבל קבינה ( לא דטנר סובארו..) ותראה שההבדל מאד קטן עד שווה.

ד ו ר ו ן
18-04-19, 20:29
ברכבי השטח טיולים שלנו אנחנו מעמיסים בעיקר מאחור עוד חצי בית...זה כבר לא חלוקת המשקל שהיצרן סיפק...
טל.
הרכבים בנויים ע״י היצרן להעמסה מאחור, בגלל זה תא המטען שם.

tallevi
18-04-19, 22:56
הרכבים בנויים ע״י היצרן להעמסה מאחור, בגלל זה תא המטען שם.עזוב רגע את היצרן, כבר ראיתי רכבים במישור על הכביש בתנוחת המראה... הנקודה פה כמה זה משפיע (לרעה) על עבירות הרכב בעליות תלולות.

ד ו ר ו ן
19-04-19, 00:01
עזוב רגע את היצרן, כבר ראיתי רכבים במישור על הכביש בתנוחת המראה... הנקודה פה כמה זה משפיע (לרעה) על עבירות הרכב בעליות תלולות.
אז ראית.. זה הופך את התצפית הזו למשהו אמיתי?
איך אתה יודע שהם לא בתם עמוסים פי-2 מהמותר?

לדעתי להוריד גלגל מהדלת האחורית ולהעביר אותו למקום אחר ברכב זה שקוף לרכב.

להוריד אותו מהרכב ולצאת לשטח בלי ספייר סו טיפשות.

למה לעזוב את היצרן?
כי זה לא מסתדר לך עם התיאוריה?

tallevi
19-04-19, 00:46
אז ראית.. זה הופך את
התצפית הזו למשהו אמיתי?

בוודאי, זה היה בזמן שהייתי ער...

איך אתה יודע שהם לא בתם עמוסים פי-2 מהמותר?

זהו בדיוק, (טוב רק בערך..), מדברים על מצבים מעבר לתכנון היצרן..

לדעתי להוריד גלגל מהדלת האחורית ולהעביר אותו למקום אחר ברכב זה שקוף לרכב.

אתה רואה את משקל הגלגל ביחס למשקל הכללי של הרכב, אני רואה אותו כמשקולת הקטנה הזו על המאזניים שמשנה את כל התמונה.

להוריד אותו מהרכב ולצאת לשטח בלי ספייר סו טיפשות.

לגמרי..

למה לעזוב את היצרן?
כי זה לא מסתדר לך עם התיאוריה?

לא, כי זו לא הנקודה.




...


טל.

ד ו ר ו ן
19-04-19, 07:32
טל,
לעולם המשקולת תהיה ביחס למשקל הכללי.
אם זה אחוז אחד ממשקל הרכב, אז העברת המשקל זניחה.
אם העברת לדלת 50אחוז ממשקל הרכב, זה כבר משמעותי, ויש כמובן טווח ביניים.
במקרה הנוכחי זה פחות משני אחוז, תחליט לבד אם 2% העברת משקל מזיזה לרכב.
זה פחות או יותר מקניות לחג של משפחה.

היצרן מראש תכנן את הרכב זה עם גלגל במיקום הזה, אז התכנון מראש היה לאיזון כמה שיותר עם הגלגל במיקום הזה.

talw
19-04-19, 07:57
אתם סתם חופרים, כל אחד שיקח את ההבנה של איך הדברים עובדים ויישם אותה במקרה הפרטי שלו, אם זה בבניה של רכב מסעות , רכב רוק באונסינג או גלגל רזרבי של ג׳ימיני. - מה שחשוב זו ההבנה.

ד ו ר ו ן
19-04-19, 08:32
אתם סתם חופרים, כל אחד שיקח את ההבנה של איך הדברים עובדים ויישם אותה במקרה הפרטי שלו, אם זה בבניה של רכב מסעות , רכב רוק באונסינג או גלגל רזרבי של ג׳ימיני. - מה שחשוב זו ההבנה.

אם לא תשאל איך תלמד?

זה דיון דומה מאד לשאלת ספייסרים ברוחב אינצ לגלגלים, והשפעתם על יציבות הרכב מעבר להשפעה על מראה הרכב.
היו שנשבעו באימם שהשינוי מהותי מאד.
אבל כשמפרקים את זה לעובדות בחפירה קצרה.. יוצא שהשינוי במרכז הכובד הוא פחות מ-2%, ומנגד יש השפעה שלילית על היגוי, מיסבים וחוקיות.
ועכשיו, אחרי ״חפירה״, שכל אחד יעשה מה נעים לו.

אותו דבר עם הגלגל בגימני.

tallevi
19-04-19, 09:07
אם המטרה היא מקסימום אחיזה מקדימה וכמה שפחות הישענות לאחור במעלה תלול, אז ההבנה שלי היא מינימום משקל בזנב ובעיקר לרכבים עם זנב ארוך יחסית.

זה לגבי האיכות...
מבחינת הכמות...שים לב שאני כבר לא מדבר רק על הגלגל אלא גם על כל המטען מאחור בנוסף אליו...
ודוגמא טובה לכמה הקצת הזה עוזר זה לראות אנשים נתלים על צד מסויים ברכב על מנת לאזן את המשקל...כמה משקלו של אדם ממוצע ביחס למשקל הרכב?? לא הרבה...ועדיין..

ואני מדגיש, ההתייחסות שלי היא רק במצבים של שיפוע תלול.


טל.

ד ו ר ו ן
19-04-19, 09:16
נו באמת..
שאלת על גלגל ועכשיו מוסיף מטען ועוד משתנים.
רצית תשובה על גלגל, קיבלת.

הוספת מטען משמעותי?
ע״ע מה הסברתי לך לגבי יחסיות המשקל ביחס למשקל הרכב והחלוקה.

אני לא חושב אחרת ממך לגבי משקל רב מאד בשיפוע תלול.

איל מ
19-04-19, 09:27
לא נכנס לויכוח המהנה שלכם.
מנסיון עם דיפנדר קצר,
העברת גלגל ספייר מדלת אחורית לגגון משפיעה לרעה על כל התנהגות הרכב בשטח. ובצורה מורגשת. הרכב מתנדנד הרבה יותר לצדדים. וההשפעה על שפע"צים היא ברורה.

נכון,
אף אחד לא אמר שחייבים להעביר אותו לגגון. אבל לאיפה כבר יכול ג'ימנאי להעביר? (לאלו שיכנסו לשרשור בעתיד בשביח לחפש אינפורמציה).

talw
19-04-19, 09:40
לא נכנס לויכוח המהנה שלכם.
מנסיון עם דיפנדר קצר,
העברת גלגל ספייר מדלת אחורית לגגון משפיעה לרעה על כל התנהגות הרכב בשטח. ובצורה מורגשת. הרכב מתנדנד הרבה יותר לצדדים. וההשפעה על שפע"צים היא ברורה.

נכון,
אף אחד לא אמר שחייבים להעביר אותו לגגון. אבל לאיפה כבר יכול ג'ימנאי להעביר? (לאלו שיכנסו לשרשור בעתיד בשביח לחפש אינפורמציה).

אז תוסיף ספייסרים של אינטצ׳...

tallevi
19-04-19, 10:58
אז תוסיף ספייסרים של אינטצ׳...הוצאת לי את המילים מהפה...[emoji1787]

-->