צפייה בגרסה מלאה : WJ - סרן DANA 30 נזילה בצד נהג
היי
יש לי נזילה חוזרת בסרן (דנה 30) קידמי צד נהג.
קשה לי לוודא איך העבודה בוצע בהחלפה הקודמת כי לא הייתי נוכח
יש אפשרות באמצעים ביתיים לבדוק אם הסרן עקום?
boaz avrahami
26-04-19, 09:10
אם יש נזילה זה קרוב לוודאי ציריה עקומה או שבעקבות עבודה אלימה השאירו חריצים על הציריה באזור המחזיר שמן.
אם מדובר בתקלה חוזרת אז למה שמי שקיבל ממך כבף לתקן זאת לא יזכה לחזור על העבודה בחינם?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אם יש נזילה זה קרוב לוודאי ציריה עקומה או שבעקבות עבודה אלימה השאירו חריצים על הציריה באזור המחזיר שמן.
אם מדובר בתקלה חוזרת אז למה שמי שקיבל ממך כבף לתקן זאת לא יזכה לחזור על העבודה בחינם?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לצערי הוא לא נותן אחריות על העבודה. ובאמת שלא רוצה להיכנס לזה כאן.
החלטתי שאני רוצה לוודא בעצמי מה צריך לעשות לפני תחילת העבודה והזמנת חלקים
הכיוון שהסרן עקום בצד נהג באמת קלוש במיוחד שאני עושה טיולים יחסית קלים ולא שטח קשה בכלל.
boaz avrahami
26-04-19, 09:29
סרן עקום לרוב יראו על ידי אכילת צמיג לא סימטרית על פני הסוליה אבל זה עם עלול לקרות בגלל כיוון שפור ( התבדרות אופנים) לקויה.
לעיתים גם בעין ניתן לראות זאת אבל לדעתי ומנסיוני זה לא הגורם לנזילה.
הסיבה שאינו נותן אחריות על העבודה מעוררת חשש. אולי כדאי לך לפנות לאיגוד המוסכים אבל קשה להמליץ כי חסרים פרטים.
בכל מקרה צריך לפרק בשביל לתקן ואז גם ניתן לדעת מה הבעיה...
הפעם תלך למוסך שלוקח אחריות ויודע מה הוא עושה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
six 4 life
26-04-19, 11:37
היי
יש לי נזילה חוזרת בסרן (דנה 30) קידמי צד נהג.
קשה לי לוודא איך העבודה בוצע בהחלפה הקודמת כי לא הייתי נוכח
יש אפשרות באמצעים ביתיים לבדוק אם הסרן עקום?
ספר על מה חוייבת (החלפת ציריה/ החלפת מחזיר שמן בדיפרנציאל) שנדע מה לכאורה בוצע ויהיה אפשר להתמקד יותר
ספר על מה חוייבת (החלפת ציריה/ החלפת מחזיר שמן בדיפרנציאל) שנדע מה לכאורה בוצע ויהיה אפשר להתמקד יותרהחלפת מחזיר שמן בשתי הצדדים וכמובן מילוי שמן.
תודה
ברוב המקרים, מחזיר השמן נפצע כשמחזירים את הצירייה למקומה מבלי להרים אותה למרכז הסרן.
האם אתה יודע לאמר בוודאות שהחליפו למחזיר שמן מיצרן איכותי ולא Crown (לדוגמא) ?
six 4 life
26-04-19, 13:07
החלפת מחזיר שמן בשתי הצדדים וכמובן מילוי שמן.
תודה
אוקיי.
בכל סרן קדמי של JEEP עם נוצר הזמן חריץ על הציריה באיזור בו מחזירי השמן אוטמים על הציריות הקדמיות. האטימה מבוצעת ע"י קפיץ שלוחץ את גומי המחזיר על הציריה ועם הזמן (אחרי אי אלו עשרות אלפי ולפעמים מאות אלפי ק"מ) נוצר חריץ שמקטין את קוטר שטח האטימה מול המחזיר ובמקרה כזה גם עם מחזיר חדש תהיה נזילה.
ברכב כמו WJ שהוא רכב ללא לוקרים הציריות מסתובבות גם ב2X4 מה שאומר שהציריות מסתובבות כל עוד הרכב בתנועה והעניין הזה יגיע ככל הנראה מוקדם יותר מרכב עם לוקרים, ואני מהמר (בלי שראיתי את הציריה) שזו כנראה הבעיה במקרה שלך ובמקרה הזה 2 פתרונות אפשריים - פתרון ראשון להחליף ציריה פנימית (אם ניתן להשיג ללא החלק החיצוני) או ציריה שלמה חדשה. פתרון שני ופשוט יותר (עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד אם מבוצע נכון) זה לפרק הכל שוב ולפני שמתקינים מחזירי שמן חדשים - לפתוח את הקפיץ של כל אחד מהמחזירים ולהקטין אותו ב1-2 מ"מ. הדבר הזה יקרב שוב את גומי מחזיר השמן אל הציריה ויפצה על עומק החריץ שנוצר.
עוד אופציה אבל עם סיכוי נמוך מאוד כי אתה אומר שהבעיה כל הזמן חוזרת - יותר מדי שמן בסרן.
ברוב המקרים, מחזיר השמן נפצע כשמחזירים את הצירייה למקומה מבלי להרים אותה למרכז הסרן.
האם אתה יודע לאמר בוודאות שהחליפו למחזיר שמן מיצרן איכותי ולא Crown (לדוגמא) ?Timkenhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190426/d955f4cfd3070705899788def91288a1.jpg
אוקיי.
בכל סרן קדמי של JEEP עם נוצר הזמן חריץ על הציריה באיזור בו מחזירי השמן אוטמים על הציריות הקדמיות. האטימה מבוצעת ע"י קפיץ שלוחץ את גומי המחזיר על הציריה ועם הזמן (אחרי אי אלו עשרות אלפי ולפעמים מאות אלפי ק"מ) נוצר חריץ שמקטין את קוטר שטח האטימה מול המחזיר ובמקרה כזה גם עם מחזיר חדש תהיה נזילה.
ברכב כמו WJ שהוא רכב ללא לוקרים הציריות מסתובבות גם ב2X4 מה שאומר שהציריות מסתובבות כל עוד הרכב בתנועה והעניין הזה יגיע ככל הנראה מוקדם יותר מרכב עם לוקרים, ואני מהמר (בלי שראיתי את הציריה) שזו כנראה הבעיה במקרה שלך ובמקרה הזה 2 פתרונות אפשריים - פתרון ראשון להחליף ציריה פנימית (אם ניתן להשיג ללא החלק החיצוני) או ציריה שלמה חדשה. פתרון שני ופשוט יותר (עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד אם מבוצע נכון) זה לפרק הכל שוב ולפני שמתקינים מחזירי שמן חדשים - לפתוח את הקפיץ של כל אחד מהמחזירים ולהקטין אותו ב1-2 מ"מ. הדבר הזה יקרב שוב את גומי מחזיר השמן אל הציריה ויפצה על עומק החריץ שנוצר.
עוד אופציה אבל עם סיכוי נמוך מאוד כי אתה אומר שהבעיה כל הזמן חוזרת - יותר מדי שמן בסרן.תודה על התגובה המפורטת.
לא הבנתי את עניין החלפת צריה פנימית
boaz avrahami
26-04-19, 13:27
לציריה יש מפרק באמצע.
לפעמים צלב ולפעמים פעמון ( CV).
הכוונה שלו היתה להחליף רק את החלק שמהמפרק למרכז הסרן.
אני אגב מעריך שזו אינה הבעיה שארז תיאר.
הסרנים האלו נוסעים המון ולא נוזלים בקלות....
אגב, כמה זמן חלף מהתיקון לתקלה החוזרת?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לציריה יש מפרק באמצע.
לפעמים צלב ולפעמים פעמון ( CV).
הכוונה שלו היתה להחליף רק את החלק שמהמפרק למרכז הסרן.
אני אגב מעריך שזו אינה הבעיה שארז תיאר.
הסרנים האלו נוסעים המון ולא נוזלים בקלות....
אגב, כמה זמן חלף מהתיקון לתקלה החוזרת?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94שבועיים + -
boaz avrahami
26-04-19, 13:36
מגיע לך אחריות מהמוסך אלא אם התריעו בפניך שיש בעיה נוספת שסירבת לטפל בה.
בשביל הפרוטוקול שלח למוסך מכתב ולאיגוד המוסכים.
https://iga.org.il/9358-2/
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
האם המוצר timken נחשב איכותי?
לפי מה שארז כתב
נעים מאוד ארז.....
האם אפשר לבצע את את קיצור הקפיץ לכל מוצר שאקנה .
אשמח ללינק מרוק אוטו.
בנוסף
לפי מה שאני מבין ממכם לא הגיוני שהסרן התעקם בצד הזה.
אז הסיבות הן רק
קיצור קפיץ למחזיר שמן ?
החלפת ציריה ?
נ.ב
הבנתי שלפעמים מתקינים מחזיר שמן של סופה
הכוונה למחזיר שמן MG21102
boaz avrahami
26-04-19, 13:53
טימקן נחשב מאוד מאוד איכותי.
אני לא רואה סיבה לשער השערות לפני שפותחים ורואים מה מצב הציריה.
ההערות של ארז הן מקובלות לרוב כשמדובר על הציר שיוצא מהמנוע לכיוון הגיר ושם גם מקצרים קפיץ אם אין ברירה.
פשוט כי יקר מאוד וקשה לטפל בציר עצמו.
אתה לא שם ואין סיבה שהתקלה הזו לא תיפתר בדרך המלך.
הסרן שלך גם אם הוא עקום מעט אינו הבעיה כנראה
הסבירות הכי גבוהה היא מה שאופיר רשם
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
six 4 life
26-04-19, 14:22
האם המוצר timken נחשב איכותי?
לפי מה שארז כתב
נעים מאוד ארז.....
האם אפשר לבצע את את קיצור הקפיץ לכל מוצר שאקנה .
אשמח ללינק מרוק אוטו.
בנוסף
לפי מה שאני מבין ממכם לא הגיוני שהסרן התעקם בצד הזה.
אז הסיבות הן רק
קיצור קפיץ למחזיר שמן ?
החלפת ציריה ?
נ.ב
הבנתי שלפעמים מתקינים מחזיר שמן של סופה
הכוונה למחזיר שמן MG21102
מחז"שים של טימקן מצויינים אבל איכות המוצר זה לא הבעיה שלך. אם אתה רוצה להזמין עוד זוג מחו"ל ולא לרכוש בארץ אין בעיה שתזמין עוד זוג כזה.
לגביי הסברה שאולי הם נהרסו בהכנסת הצירייה - מחזשים של סרן קדמי בנויים לקבל ציריה בלי שהיא תהרוס אותם - קונוס קשיח כלפי חוץ שמכוון וממרכז את הציריה אל המרכז הרך של המחז"ש בזמן ההכנסה ואל תוך הדיפרנציאל. אם ציריה קדמית הוכנסה בצורה עקומה היא לא תוכל להכנס אל הדיפרנציאל, לכן זה כמעט בלתי אפשר פיזית לביצוע. אני מניח שזאת אמנם זאת אפשרות בתיאוריה, מנסיוני ההסתברות לכשל כתוצאה ממהלך כזה היא נמוכה מאוד עד לא קיימת.
הבנתי.
מבטיח לעדכן ...
תודה לכולם.
לפני שרצים לפתור צריך לאתר.
הייתי מתחיל מלבדוק האם הנזילה היא בין המחזיר לצירייה (ואז אפשר לקצר את הקפיץ כמו שכתבו מעלי), או בין המחזיר לצינור של הסרן (ואז אפשר לאטום את זה עם "סיליקון" (לא בקי בדקויות ומגוון החומרים הקיימים).
אצלי תקלה חוזרת כזו בסרן האחורי נפתרה עם "סיליקון", ותודה לסער ממוסך סער בכפ"ס על השיעור שקיבלתי, ומבלי ששילמתי שקל על העבודה החוזרת. אפילו לא על השמן.
six 4 life
26-04-19, 18:05
את המחזירים האלה בכל מצב, תמיד, מרכיבים עם סיליקון סביבם לפני שמכניסים אותם למקום. ככה הם מגיעים גם מהמפעל ומוסך שלא עושה את זה עדיף שלא יתעסק עם ג'יפים
סבבה, ועדיין צריך לבדוק מאיפה הנזילה ...
רק תיקון קל קטן, במקור WJ מגיע 4X4 קבוע ללא אפשרות ל2X4. מעבר לזה, כמו שארז כתב, הציריות תמיד יסתובבו כי אין לוקרים.
boaz avrahami
27-04-19, 07:43
הסיליקון שמדובר עליו הוא בין הצינור של הסרן למחזיר שמן.
זה מונע נזילה מהצד החיצוני. ארז טוען שמגיע במקור ואני מאמין לו בהיותו בעל נסיון רלוונטי ובעל מקצוע עם ידי זהב. ( מציע לך לדבר איתו בטלפון). בסרטון לא רואים את הסיליקון אגב
לדעתי אתה עושה הרבה מדי ספקולציות.
אין מנוס מלפתוח ולבחון מה הגורם לנזילה.
כל ההשערות האלו טובות בצאוריה...
https://youtu.be/QcB2-NBb7kQ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הסיליקון שמדובר עליו הוא בין הצינור של הסרן למחזיר שמן.
זה מונע נזילה מהצד החיצוני. ארז טוען שמגיע במקור ואני מאמין לו בהיותו בעל נסיון רלוונטי ובעל מקצוע עם ידי זהב. ( מציע לך לדבר איתו בטלפון). בסרטון לא רואים את הסיליקון אגב
לדעתי אתה עושה הרבה מדי ספקולציות.
אין מנוס מלפתוח ולבחון מה הגורם לנזילה.
כל ההשערות האלו טובות בצאוריה...
https://youtu.be/QcB2-NBb7kQ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז,
אני לא עושה ספקולציות, אני שואל כדי לדעת ולהכין את הציוד הדרוש לביצוע העבודה
לכן שאלתי איזה סילקון צריך ?
six 4 life
27-04-19, 08:52
בחנות החלפים הקרובה לביתך
123878
בחנות החלפים הקרובה לביתך
123878
תודה רבה ארז, :D
נשאר לי אחרי החלפת משאבת מים בפעם הקודמת (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3859-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WJ-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C)
123879
boaz avrahami
27-04-19, 10:21
תוודא שזה לא התיבש. זה לא מחזיק לנצח...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+1 לכל העצות של ארז, ההבחנה שלו כנראה נכונה (שחיקת ציריה). רעיון שלא ניסיתי אבל אולי שווה מחשבה, לקדם את מחזיר השמן לכיוון הגלגל בכמה מ"מ על ידי טבעת חרוטה, ככה שהוא יעבוד מעכשיו על קטע טרי של הצירייה שלא ראה שחיקה עד היום.
ועוד עניין, זה עד כמה הנזילה חמורה? בג'יפ ישן יש גם מחלות כרוניות קטנות שאפשר לחיות איתן.
+1 לכל העצות של ארז, ההבחנה שלו כנראה נכונה (שחיקת ציריה). עד כמה הנזילה חמורה? בג'יפ ישן יש גם מחלות כרוניות קטנות שאפשר לחיות איתן.
לא נראה לי שהיא חמורה
היה חסר חצי ס"מ מהפקק לאחר נסיעה של 3 חודשים
אבל שבועיים לאחר התיקון ראיתי את הנזילה
boaz avrahami
30-04-19, 10:42
+1 לכל העצות של ארז, ההבחנה שלו כנראה נכונה (שחיקת ציריה). רעיון שלא ניסיתי אבל אולי שווה מחשבה, לקדם את מחזיר השמן לכיוון הגלגל בכמה מ"מ על ידי טבעת חרוטה, ככה שהוא יעבוד מעכשיו על קטע טרי של הצירייה שלא ראה שחיקה עד היום.
ועוד עניין, זה עד כמה הנזילה חמורה? בג'יפ ישן יש גם מחלות כרוניות קטנות שאפשר לחיות איתן.
לא עדיף כבר לרתך ( מילוי ) ולחרוט וללטש למידה?
אני משער שציריה חדשה עלולה להיות יותר זולה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+1 לכל העצות של ארז, ההבחנה שלו כנראה נכונה (שחיקת ציריה). רעיון שלא ניסיתי אבל אולי שווה מחשבה, לקדם את מחזיר השמן לכיוון הגלגל בכמה מ"מ על ידי טבעת חרוטה, ככה שהוא יעבוד מעכשיו על קטע טרי של הצירייה שלא ראה שחיקה עד היום.
ועוד עניין, זה עד כמה הנזילה חמורה? בג'יפ ישן יש גם מחלות כרוניות קטנות שאפשר לחיות איתן.
בנוסף
הומלץ (לאחר הנזילה) לשם את המחזיר שמן הזה MG21103
זה גם ימנע כניסת לכלול לתוך בית הציריה וגם ימנע נזילת שמן
לא הבנתי אם זה במקום המחזיר הנוכחי או בנוסף?
כרגע,
צריך לנקות היטב את האזור ולעקוב.
יש לציין שהנזילה מתרחשת רק אחרי שיורדים לשטח,
בכביש הכל בסדר
six 4 life
30-04-19, 15:54
איך אתה בודק כמות שמן בסרן שלך?
איך אתה בודק כמות שמן בסרן שלך?
ממלא שמן מהפקק מילוי עד שנוזל מאותו הפקק שמלאתי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.