התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רצועה גרירה אלסטית, חבל אנרגו-קינטי ומה שבינהם



boaz avrahami
11-05-19, 22:43
הדיון נגזר מתוך:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111740 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111740)


ארז שים לב שהכבל הזה לא מומלץ לחילוץ בגרירה אלא לכננת.
חילוץ בגרירה קח לך רצועה אלסטית

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190511/134893cee9690627b58596b2413a65b7.jpg


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב42
12-05-19, 01:54
יש לי רצועה גמישה כזו, השתמשתי בה פעם אחת ומאז עברה למזוודת הגג לשימוש במקרי קיצון בלבד, כאשר צריך באמת הפעלת כוח גדול (או בעברית פשוטה: כסאח). בכל מצב אחר אני מעדיף את הרצועות הפשוטות - הרכב הנגרר עולה כך בצורה הרבה יותר יציבה ונשלטת, בלי שיגורים פתאומיים.

boaz avrahami
12-05-19, 05:35
נדב, בדיוק הפוך.
יש לי רצועה כזו של ARB.
השתמשתי בה כמה פעמים- גם לבוץ וגם לא.
לצורך העניין זו רצועה רגילה שמונעת את המכות בשלדה לשני הצדדים.
הנזקים שאתה מפחד מהם והצורך לשימוש קיצוני זה ברצועות קינטיות.

בקיצור- זו הרצועה הטובה והנכונה ביותר לשימוש


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איל מ
12-05-19, 07:02
רגע רגע רגע,
הרצועה ה"אלסטית" של אישטח, היא לא אנרגוקינטית?

נדב42
12-05-19, 07:07
היא כן, ולכן מה ש כתבתי...

asafk
12-05-19, 07:59
יש הבדל גדול בין רצועה אלסטית לבין חבל אנרגוקינטי. ההבדל הוא באחוסי ההתארכות.
בכל מקרה לגבי שימוש בחבל כננת - כהארכה - מיועד למצב בו אפשר לחלץ באיטיות ו'סטטי' אבל חייבים את המרחק כדי לייצר אחיזה טובה. במצב כזה 30 מטר של רצועות תופס המון מקום ולכן סביר שלא יהיו שם. חבל קל קומפקטי ולכן יהיה זמין וייתן מענה. הוא לא תחליף לרצועה !!

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
12-05-19, 08:15
הרצועה הלבנה של אישטח נמתחת ב-20%, לפחות לפי האתר שלהם, ואליה התייחסתי. איך אתם רוצים לקרוא לה ?

boaz avrahami
12-05-19, 08:24
היא כן, ולכן מה ש כתבתי...

היא לא!
לא הקשבת טוב בהדרכה כנראה.

יש רצועה אלסטית כמו זו של איש שטח ( ויש גם אחרות) והיא נראית ככה:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190512/992302cab8180dab33bb3efdd4d5a37b.jpg

ויש חבל חילוץ אנרגו קינטי שנראה ככה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190512/e4585f58fdac80e6b2e85eb35160e522.jpg

שני מוצרים שונים בתכלית.
הראשונה מיועדת לחילוץ רגיל ומונעת את המכות המזיקות המוכרות משימוש ברצועה קונבנציונלית.

האנרגו קינטי מיועד לתפוס תנופה , לעצור ואז החבל האוגר את האנרגיה של המתיחה מושך את המחולץ תוך הפעלת עומסים גבוהים במיוחד על נקודות הריתום.

בשורה התחתונה, הרצועה האלסטית היא רתמת החילוץ הראשית הטובה ביותר.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

YoavR
12-05-19, 09:32
בועז אתה טועה.

רצועה (או חבל) עשויים מפוליאסטר הם סטטיים (בקירוב). אלו רצועות ההרמה שכולנו השתמשנו בהם לחילוץ לפני שנכנסו לעולמנו הרצועות/חבלים האלסטיים.

רצועה/חבל עשויים מניילון הם אלסטיים ובעלי יכולת התארכות. או "אנרגו-קינטיים"

אני לא מוצא הבדל מהותי בביצועים בין רצועה וחבל מבחינת יכולת התארכות.

הנה גרף התארכות ביחס לאחוז העומס המקסימלי (קריעה)
124147
זה גרף של חבל אנרגו קינטי לפי הצהרת היצרן. הוא דומה עד זהה לגרפים של אין ספור חבלים ורצועות חילוץ עשויות ניילון.

שים לב לנתונים של הרצועה של אישטח. העומס המירבי שלה הוא 11 טון. זהו עומס קריעה. בעומס עבודה עם רכב, 3-4 טון היא תגיעה להתארכות של בערך 20%. בדיוק כמו שמופיע בתאור המוצר של אישטח (וגם של רצועות חילוץ של ARB). זה תואם את מה שרואים בטבלה. שוב, שלקוחה ממפרט של חבל אנרגו קינטי דומה למה שצרפת בהודעה שלך.

הרצועה שלך של ARB היא רצועה אנרגו קינטית. תשתמש בה כראות עינך.

לסיכום - פוליאסטר=סטטי, ניילון=אלסטי (או אנרגו-קינטי שאני מבין שמעורר אצלך קונוטציות שליליות)

asafk
12-05-19, 13:12
יואב אני חושב שרצועה גמישה לעומס של 5 טון למשל לעומת חבל אנרגוקינטי לאותו עומס ועם אותה התארכות בעומס הזה - החבל יהיה עם חוזק קריעה גדול יותר, כלומר יכול לספוג ולשחרר יותר אנרגיה, כלומר אפשר להפעיל עליו בלי להרוס אותו עומס גדול - במתקף של מהירות גדולה יותר.
אני צריך להסתכל שוב במספרים אבל ככה נראה לי מהציוד שאני מכיר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
12-05-19, 13:17
יש הבדל גדול בין רצועה אלסטית לבין חבל אנרגוקינטי. ההבדל הוא באחוסי ההתארכות.
בכל מקרה לגבי שימוש בחבל כננת - כהארכה - מיועד למצב בו אפשר לחלץ באיטיות ו'סטטי' אבל חייבים את המרחק כדי לייצר אחיזה טובה. במצב כזה 30 מטר של רצועות תופס המון מקום ולכן סביר שלא יהיו שם. חבל קל קומפקטי ולכן יהיה זמין וייתן מענה. הוא לא תחליף לרצועה !!

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

+1
אני חושב שאסף צודק בגישה של רצועה גרירה \ חלוץ באורך סביר (שכל אחד יבחר סוג שבא לו), וחבל חזק, ארוך (ולא יקר), להארכה.
אנשים קונים רצועות של עשרות מטרים, זה תופס מקום, זה יקר, זה בלאגאן בשימוש, מיותר.

דרך אגב, אני אישית לא אוהב רצועות קינטיות \ אלסטיות \ אנרגוקינטי.......you name it, זה יקר וזה מפחיד אותי, נראה לי כמו מתכון וודאי לנזק (בשעת לחץ, חילוץ, נותנים בגז). הרכבים לא בהכרח "סימטרים", כבר יותר מדי פעמים ראיתי איך תולשים לרכבים חלקים חיוניים לנסיעה.

YoavR
12-05-19, 13:46
יואב אני חושב שרצועה גמישה לעומס של 5 טון למשל לעומת חבל אנרגוקינטי לאותו עומס ועם אותה התארכות בעומס הזה - החבל יהיה עם חוזק קריעה גדול יותר, כלומר יכול לספוג ולשחרר יותר אנרגיה, כלומר אפשר להפעיל עליו בלי להרוס אותו עומס גדול - במתקף של מהירות גדולה יותר.
אני צריך להסתכל שוב במספרים אבל ככה נראה לי מהציוד שאני מכיר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

קראתי את ההודע שלך יותר מפעם אחת ואני לא בטוח שאני מבין אותה.
אני חוזר על מה שכתבתי:מהנתונים היבשים שאני נחשף אליהם, אני לא מוצא הבדלים בין רצועה וחבל ניילון כאני בודק נתוני עומס קריעה מינימאלי וטבלה של אופיין התארכות מול עומס עבודה.
הטבלה שצרפתי, שבה העומס נתון באחוזים ולא בכח אבסולוטי חוזרת על עצמה אצל מספר של ספקים/ משווקים/ מותגים.

אני חושב שיש לך הרבה יותר נסיון מעשי ממני. אם יש פער בין הנתונים ובין המציאות אשמח אם תרחיב את הידע שלי בנושא.

asafk
12-05-19, 14:56
כאמור, אני צריך למצוא זמן ולהסתכל על הנתונים כדי לומר משהו ברור יותר וגם לרדת לרזולוציה הזו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
12-05-19, 16:07
Both a snatch strap and a kinetic rope are used for a so-called “kinetic” recovery. This is a recovery in which you use a bit of momentum from the front/ towing vehicle to “pop” the stuck vehicle out of whatever it’s stuck in. This technique is incredibly effective at retrieving stuck vehicles if used correctly; if not, it can be extremely dangerous!
Just to be clear about the difference: a snatch strap is similar to a kinetic rope, but usually a snatch strap is made from flat webbing, while a kinetic rope is just that – a round rope. Both are made from 100% nylon, but the difference is that the strap can be used only 2-3 times, while the rope can be used time and again. This is largely due to the manufacturing process: webbing is woven using few primary strands on its length, while kinetic rope is a traditional braided rope using yarn twisted into strands which are then twisted into rope – many strands need to break for the rope to fail.

https://www.sa4x4.co.za/snatch-straps-vs-kinetic-rope/

asafk
12-05-19, 17:50
נאמל"ק ונתרגם - שימוש ברצועה (תפורה בלולאות) לחילוץ כמו אנרגו קינטי יגמור אותה ויפרום את התפרים, לא כמו חבל (שזור בלולאות).
כלומר רצועה משמשת לחילוץ יותר "סטטי" - צריך לשמור עליה מתוחה יחסית כל הזמן בלי מתקפים, והיא תימתח ותשכך את המאמצים, חבל אנרגוקינטי אפשר להתחיל כשהוא מקופל או רפוי, לתת תנופה ובום.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
13-05-19, 15:23
אמנם לא כל מה שנאמר ביוטיוב הוא נכון.
בנוסף, הבחור איבד עין, אז או שהוא לא חכם ולא כדאי להקשיב לו, או שהוא למד לקח וכדאי להקשיב ;)
בכל מקרה, סרטון בן עשר דקות על רצועה וחבל:
https://youtu.be/7KWkOO5exFQ

נמרוד
14-05-19, 11:23
ההבדל הוא בטכניקה שמשתמשים בה.

החילוץ ה"אנרגו-קינטי" משמש כשאי אפשר להפעיל מספיק כוח בקצב איטי, וזה קורה כי הכוח שנדרש כדי לחלץ גדול בהרבה מהכוח שניתן להפעיל בצורה מבוקרת. זה קורה כשהמחולץ כבד יותר משמעותית מהמחלץ, תקוע בשיפוע גדול או בבוץ עמוק מאד, או מהסיבה הנפוצה יותר, שלמחלץ אין מספיק אחיזה כדי למשוך את המחלץ או אפילו להחזיק את עצמו במקום כדי לנצל את הכוח המקסימלי של הכננת.

הפתרון הוא להגדיל את הכוח שיופעל על המחולץ על ידי שימוש באנרגיה הקינטית שהרכב המחלץ מייצר בנסיעה מהירה. האנרגיה נאגרת באופן זמני ברצועה/חבל.

זה דורש מהרצועה/חבל:
א. חייב להיות ארוך מספיק כדי לאפשר למחלץ להאיץ.
ב. חייב להיות עם מסה משמעותית כדי לאגור את האנרגיה הזאת.
ג. מקדם בטחון גדול יותר מהרגיל כי הכוחות שפועלים בחילוץ כבר לא ידועים.

בקיצור, גם עבה וגם ארוך.

בנוסף, מה שאסף כתב. חבל בחתך עגול עדיף כמעט תמיד. רצועות קיימות ונפוצות כי חבלים יקרים יותר לייצור.

zivo
14-05-19, 13:35
...........
בנוסף, מה שאסף כתב. חבל בחתך עגול עדיף כמעט תמיד. רצועות קיימות ונפוצות כי חבלים יקרים יותר לייצור.

אוופס,
אני לא מבין ולא מכיר את התחום הזה, אבל אני קורא את מה שאסף קצת אחרת.
אסף כתב "
יש הבדל גדול בין רצועה אלסטית לבין חבל אנרגוקינטי. ההבדל הוא באחוסי ההתארכות. " (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/112306-%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%94-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%97%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%94%D7%9D?p=8 44078&viewfull=1#post844078) (באחוזי).

אלסטי זה לא קינטי, או במילים אחרות -
אלסטי, רצועה בד"כ - האלסטי בעיקר ע"מ לשכך מכות וכוחות.
קינטי - בד"כ חבל (כמעט הייתי אומר תמיד), כל ההסבר של נמרוד על שימוש בתנופה ע"מ להגביר יכולת חילוץ.
ניתן למצוא חבלים אלסטיים, קשה למצוא רצועה קינטית.

אני חושב שזו לא שאלת עלות יצור, זו יותר שאלה של גאומטריית אריגה, הגמישות הנגזרת של האריגה, וכוח על על הסיבים.
בגלל שסיבים שמיועדים לעבודה קינטית יקרים, חבלים (קינטים) יקרים.

גיא
14-05-19, 18:00
חבל קינטי = באנג׳י ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Raccoon
15-05-19, 16:18
אוופס,
אני לא מבין ולא מכיר את התחום הזה, אבל אני קורא את מה שאסף קצת אחרת.
אסף כתב "
יש הבדל גדול בין רצועה אלסטית לבין חבל אנרגוקינטי. ההבדל הוא באחוסי ההתארכות. " (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/112306-%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%94-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%97%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%94%D7%9D?p=8 44078&viewfull=1#post844078) (באחוזי).

אלסטי זה לא קינטי, או במילים אחרות -
אלסטי, רצועה בד"כ - האלסטי בעיקר ע"מ לשכך מכות וכוחות.
קינטי - בד"כ חבל (כמעט הייתי אומר תמיד), כל ההסבר של נמרוד על שימוש בתנופה ע"מ להגביר יכולת חילוץ.
ניתן למצוא חבלים אלסטיים, קשה למצוא רצועה קינטית.

אני חושב שזו לא שאלת עלות יצור, זו יותר שאלה של גאומטריית אריגה, הגמישות הנגזרת של האריגה, וכוח על על הסיבים.
בגלל שסיבים שמיועדים לעבודה קינטית יקרים, חבלים (קינטים) יקרים.בתגובה 15 אסף מסביר שההבדל הוא בעמידות של החבל לחילוצים מסוג זה, מה שמכתיב את אופן השימוש.
במילים אחרות, שניהם יכולים לשמש לשני סוגי החילוצים אבל הרצועה לא תעמוד בזה לאורך זמן.
ומצד שני, בפעם ההיא שראיתי חילוץ עם חבל אנרגו קינטי היה נראה שהוא נמתח המון עד לרגע שהוא מתחיל למשוך את הרכב השני, מה שלא ראיתי בחילוצים עם רצועות.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

zivo
15-05-19, 17:37
בתגובה 15 אסף מסביר שההבדל הוא בעמידות של החבל לחילוצים מסוג זה, מה שמכתיב את אופן השימוש.
במילים אחרות, שניהם יכולים לשמש לשני סוגי החילוצים אבל הרצועה לא תעמוד בזה לאורך זמן.
ומצד שני, בפעם ההיא שראיתי חילוץ עם חבל אנרגו קינטי היה נראה שהוא נמתח המון עד לרגע שהוא מתחיל למשוך את הרכב השני, מה שלא ראיתי בחילוצים עם רצועות.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מפני שהחבל היה אנרגו קינטי, והרצועה אלסטית.
שניהם יכולים לשמש לחילוץ, אבל בטכניקה שונה.

ניר ל
18-05-19, 13:15
נראה לי שהרצועה האלסטית טובה לגרירה כי כשהמרחק בין כלי הרכב משתנה היא נשארת באוויר ולא נגררת על הכביש או עלולה להסתבך בגלגלים של הרכב הנגרר, גם ממתנת את המכות. לגבי חילוץ לא נראה שיש לה משמעות או עדיפות על רצועה רגילה.

איל מ
18-05-19, 18:00
גם רצועה אלסטית נגררת מדי פעם על הרצפה. הפתרון הוא שלושה/ארבעה שמרלינגים משורשרים. צד אחד שלהם עם קשר משקפיים על הרצועה, במרחק שנים שלושה מטרים מהרכב הגורר, וצד שני על הגגון שלו.
כך, כשיורד המתח, השמרלינגים ממושכים את הרצועה כלפי מעלה.

k9nadav
15-07-21, 11:00
רק לוודא שהבנתי נכון:

רצועת הרמה - הרגילה מתאימה לגרירה וחילוץ, הבעיה היא שבחילוץ רכב תקוע עלול להיות חוסר המומנטום ועל כן יש רצועות אלסטיות וקינטיות
רצועה אלסטית - מיועדת בעיקר לחילוץ מוסיפה 20% יכולת מתיחה שתתבטא בסיוע בהכפלת המומנטום שכן יש את אלמנט המתיחה של החבל ובכך הגדלת כח המשיכה בנקודת מעבר המכשול

פחות מתאימה לגרירה שכן בשעת הגרירה הרכב הנגרר יקבל כח משתנה
חיים קצרים שכן האלסטיות של הסיבים


חבל קינטי - בדומה לחבל בנג'י מעולה לחילוץ אך אינו מתאים לגרירה - היתרון מכפיל כח משיכה שכן נמתח עד 30%


סרטון של חילץ מושלם של סילברדו עמוס שנתקע בחול ים בעזרת טרנו ישנה עם חבל אנרדו קינטי - https://youtu.be/T9PKQc4U1Pg

דרור ברלי
15-07-21, 12:33
סרטון של חילץ מושלם של סילברדו עמוס שנתקע בחול ים בעזרת טרנו ישנה עם חבל אנרדו קינטי - https://youtu.be/T9PKQc4U1Pg

אחלה חילוץ, חבל רק שהבחור עומד קרוב מדי. אם זה משתחרר ועף עליו - יכאב לו. מאוד.
ואם יש איזה ברזל בקצה שנתלש, אז אללה ירחמו.

אל תתפשרו בבטיחות.

ד ו ר ו ן
15-07-21, 15:25
סרטון של חילץ מושלם של סילברדו עמוס שנתקע בחול ים בעזרת טרנו ישנה עם חבל אנרדו קינטי - https://youtu.be/T9PKQc4U1Pg
נראה כמו חילוץ מרחק נגיעה מנזק או אסון.
הרצועה מחוברת לנקודה יחידה בטראנו, ומזוית הצילום ייתכן אף לוו גרירה.

הרצועה הזו מייצרת אשליה של פחות עומס כשהיא הפועל מייצרת המון עומס.

boaz avrahami
15-07-21, 15:46
לא הבנת נכון.
זה לא אחלה חילוץ בכלל וגם לא חילוץ נכון גם אם הטנדר יצא.
למעשה כמעט הכול שגוי.

אגב, מה יש לטנדר במיכל ולמה הם על קו המים?

k9nadav
15-07-21, 16:24
נתחיל בחשוב מכל - בטיחות, אכן היה להרחיק את הצופים/ עוזרים.

לגבי החילוץ, שרץ בקבוצות ווטסאפ בינהן קבוצות של ידידים...

טוענים שהטרנו השתמשה ברצועת רסן (קשה לראות בצילום)
המחלץ מיחידת נץ, חילוצי 4*4 של ידידים (קבוצה נחמדה אליה רק הצטרפתי)
נקרא לסייע בחילוץ רכב שנתקע בחול ים, כפי שניתן לראות מדובר ברכב סילברדו גדול וכבד עם
מטען נוזלי בארגז (משקל של כטונה נוספת) והצליח לחלץ עם רכב קטן יחסית והכוונה מדוייקת
לנגרר שיתן גז רק כשמרגיש משיכה לשיפור אחיזת הגלגלים ביציאה מההתחפרות...

תחת ההסתייגות המוצדקת מנושא הבטיחות, החילוץ ברמה הטכנית היה אכן מושלם,
הרכב הגורר צבר מהירות שאינה עולה 20 קמ"ש (בהתאם להנחיות לחילוץ בקבוצה).

מוזמנים להצטרף (https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyedidim-il.org%2F%25D7%25AA%25D7%25A8%25D7%2595% 25D7%259E%25D7%2595%25D7%25AA%2F%3Ffbcli d%3DIwAR0DDnX1jhJKXnxAbWE0fYe00GohtgWcGs xehzvivTwwy9sr1UQ78RfoupQ&h=AT2_fHRr5TePBBvkFab4BOKctDNV8UgY_kmtXX Kyw4z-mLuy0cbQCWFORwteNTgXOClEhCNef4io6BjaKqY8 xtYTQupN_bi5c8jm3P0INLy1bboDXDxDyIc4VUHM 73pmcdM) ולעבות את הקבוצה, רוב החילוצים הם של פרייבטים וג'יפונים שטעו
ובמידה ואתם פנויים תוכלו לסייע להם ולהרחיק את השרלטנים שבוזזים את
הנשמות הטועות... http://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon7.png

assafy
15-07-21, 16:34
די ברור מהסרטון שאין 100 מטר מקו המים, גם לא 50. אם היה מגיע פקח, כנראה שלא היה עוזר לנהג הטראנו להגיד שידידים שלחו אותו.
ידידים שולחים לחילוץ גם מתוך שדה חקלאי חרוש?
נדמה לי שתופעת טבע עושים סינון במיקרים האלו.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

boaz avrahami
15-07-21, 17:04
תודה על ההזמנה, חבר חדש.
יש לנו בג׳יפולוג קבוצת חילוץ פנימית שלנו

k9nadav
15-07-21, 17:33
סטינו קצת מהנושא😉

ראשית אתנצל על שהצעתי להתנדב לידידים, לא התכוונתי לפגוע בקבוצה הפרטית.

לעניין החילוץ, ברשותכם,נעזוב את כל נושא הקרבה לים, תחת ההסכמה הרווחת שיש לשמור על הטבע ללא קשר לרצון הטוב לסייע לאנשים בשעת צרתם.

ציינתם פה שהבנתי לא נכון את נושא סוגי רצועות החילוץ ו/או גרירה, אשמח לשמוע היכן טעיתי ואם אפשר גם המלצות האם להתאמץ ולעבור לשאקלים סינטטים

asafk
15-07-21, 17:49
הבנת היטב.
עוד הבדל חשוב - רצועת הרמה היא רצועה תיקנית.. כלומר יש עליה תוית ותקן והיא נבדקה לפחות בתאוריה לעומס מסויים עם מקדם ביטחון די גדול.
כל השאר..... לא. כלומר אין לדעת אם מה שכתוב עליהם - נכון.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
15-07-21, 17:57
ואני אוסיף שמהנסיון שלי, בניגטד למה שנכתב כאן, רצועה אלסטית הרבה יותר נוחה נעימה ונכונה גם לגרירה, ולא רק לחילוץ.

דרור ברלי
15-07-21, 18:28
די ברור מהסרטון שאין 100 מטר מקו המים, גם לא 50. אם היה מגיע פקח, כנראה שלא היה עוזר לנהג הטראנו להגיד שידידים שלחו אותו.
ידידים שולחים לחילוץ גם מתוך שדה חקלאי חרוש?
נדמה לי שתופעת טבע עושים סינון במיקרים האלו.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk



לא הייתי משווה בין רמיסת שטח חקלאי לבין חוק פוגעני שבא לגזול מאיתנו אפשרות ירידה לים מתוך קנאה וצרות עין. אבל נעזוב את זה כי אנחנו גולשים תיכף לויכוח שיתדרדר לנעילת השרשור.

- - - Updated - - -



עוד הבדל חשוב - רצועת הרמה היא רצועה תיקנית.. כלומר יש עליה תוית ותקן והיא נבדקה לפחות בתאוריה לעומס מסויים עם מקדם ביטחון די גדול.
כל השאר..... לא. כלומר אין לדעת אם מה שכתוב עליהם - נכון.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


גם על רצועות ההרמה/משיכה הסיניות שכולנו קונים יש תוית (שהודפסה בסין) ולך תדע אם מה כתוב עליה באמת נכון....
אין לנו אלא להאמין למה שמודפס על התוית - ולקוות לטוב.

לגבי שאקלים סינטטיים - תיאורטית, הרבה יותר בטוחים לשימוש משאקל פלדה (שאם כושל ומתעופף, הוא הורג). וזה כבר מצדיק אותם.

YoavR
15-07-21, 22:20
גם על רצועות ההרמה/משיכה הסיניות שכולנו קונים יש תוית (שהודפסה בסין) ולך תדע אם מה כתוב עליה באמת נכון....
אין לנו אלא להאמין למה שמודפס על התוית - ולקוות לטוב.


דרור,
מי שנושא הבטיחות ממש חשוב לו יכול לרכוש רצועות גרירה וחבלים אנרגו קינטיים מיצרן מערבי מוכר.
מאחורי התוית יש תעודת בדיקה.
כן, המחיר יותר יקר מהמוצרים הסיניים.
מנסיון שלי יש לא מעט שקונים כאלה וגם לא מעט שקונים כאלה...

מאיך שכתבת אפשר להבין שמוצר סיני זול זו האופציה היחידה

asafpeleg
15-07-21, 23:43
לא הבנת נכון.
זה לא אחלה חילוץ בכלל וגם לא חילוץ נכון גם אם הטנדר יצא.
למעשה כמעט הכול שגוי.

אגב, מה יש לטנדר במיכל ולמה הם על קו המים?לגמרי שגוי.
זה בכלל ראם, לא סילוורדו...

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

-->