צפייה בגרסה מלאה : סוג חומר לציר אחורי בקארט
עודד זנטון
13-05-19, 17:47
אני בתהליך בניה של רכב לבן שלי.
עולה כעת השאלה באיזה חומר להשתמש לציר אחורי (בין הגלגלים האחוריים).
תנאי העבודה הם:
1. זרוע אחורית בודדת במרכז הציר (המשקל יושב באמצע הציר)
2. מרחק בין הגלגלים של כ110 סמ.
3. משקל כולל של הכלי+נהג כ70 קג.
קישור לפרוייקט:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/112168-%D7%92%D7%95-%D7%A7%D7%90%D7%A8%D7%98-%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93
חפש ציר אחורי קומפלט של טרקטורון.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
יש עוד אופציה אבל היא קצת שנויה במחלוקת. במקום 4 גלגים רק 3, שניים קדמיים ואחד אחורי
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אופציה מצויינת.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ולגבי ציר - מוט פיתול יעשה עבודה מצויינת.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יכול לתרום לך 2 מוטות פיתול של טרופר אם אתה צריך.
עודד זנטון
16-05-19, 15:40
נפתרה הדילמה.
השגתי מוט פלדה 1045 קוטר 25 ממ.
תודה לכולם
צריך לחסם אותו. אתה לא יכול לרתך אותו ללא חימום מקדים.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
1045 רתיך די בקלות, מיכה. די מקביל ך st37
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למה צריך לחסם? זה מיני קארט ששוקל 70 קילו כולל הילד שנוהג בו, גם ברזל בניין היה עושה את העבודה...
קובי
1045 רתיך די בקלות, מיכה. די מקביל ך st37
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
צריך חימום מקדים, אלקטרודה דלת מימן וחימום מקדים של האלקטרודה, רצוי 7018.
מבחינתי, ולי יש באמת קצת יותר נסיון, ציוד וצורך, זה נחשב לא רתיך. אני לא רתך מומחה, אין לי תנור לייבוש אלקטרודות וצריך לחמם את החומר ל700 מעלות פרנהייט, 371 מעלות סלציוס, על מנת לרתך אותו ללא שברים ונקודות מאמץ. זה נחשב לא רתיך מבחינתי.
למה צריך לחסם? זה מיני קארט ששוקל 70 קילו כולל הילד שנוהג בו, גם ברזל בניין היה עושה את העבודה...
קוביכי כל המאמצים במרכז הציר ועם הזמן הציר יהיה בננה
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
למה צריך לחסם? ולמה בכלל צריך לרתך? ולמה בכלל שואלים פה כל הזמן על "חומר" במקום על "תכן"? ראינו שרטוט, סקיצה, ציורצ'יק, תמונה, משהו?
שאלת ה"איזה חומר" נשאלת בפורום הזה כמעט תמיד בלי הקשר. כמהנדס מכונות היא כל פעם משאירה אותי חסר מילים, אני מניח ששאר חברי להשכלה כמוני.
זה פרוייקט בנייה משאריות. לכן התכן הוא לאסוף שאריות ולחבר אותן יחד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
1045 רתיך די בקלות, מיכה. די מקביל ך st37
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מיכה צודק, זה ממש לא אותו הדבר.
SAE1045 זאת פלדה שרגישה לסידוק הקשור לתכולת מימן וכחלק מהרגישות הזאת היא מתחסמת לערכי קושי גבוהים יחסית= זקוקה לטיפול תרמי לאחר הריתוך.
לצורך ריתוך מקצועי נדרשות פעילויות שאת חלקן מיכה הזכיר. לריתוך חובבני, יכול להיות שחימום מוקדם וקירור איטי (למשל בדלי חול) יכול להספיק.
אגב, הרגישות לנושא המימן משמעותית יותר בהתעייפות, שרלוונטית לשימוש המיועד של הציר.
קיבלתי. תכולת הפחמן גבוהה יותר, 0.4 אחוז ולכן נדרש החימום המוקדם - אני מקבל שלמסגר החובב חימום מוקדם וקירור איטי לאחר הריתוך זה לא סביר.
זה היה דיון צד - אבל יש בו טעם.
ועכשיו אולי עודד יסביר אם הוא בכלל מתכוון לרתך למשהו את הציר ולמה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הוא צריך לחבר איכשהו גלגלים, גג"ש, ברקס וכדומה, לא? אם לא ריתוך אז כירסום/חריטה.
או קולר הידוק עם בורג. למשל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפשרי, לא בטוח שיחזיק המון. אצלי עשיתי ככה אבל בנתיים הפרוייקט לא ממריא. היה גם מיועד לילד בן 2-3. כנראה אשתמש בחלקים לבניית עגלה חשמלית לחוף ים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.