Tzvika-Pick
16-05-19, 10:52
אז אחרי 4 שנים עם סוזוקי ג'ימני 2003 החלטתי לקנות את הג'ימני החדש. למה דווקא ג'ימני? שאלה טובה, התשובה לא פשוטה, אבל אחרי המון לבטים החלטתי שזאת הבחירה הנכונה עבורי.
החלטתי לעלות פוסט כי אני מקבל הרבה שאלות לגבי הרכב ו"איך הוא?" ו"אתה מרוצה ממנו?". אף פעם לא נסעתי ברכב שקיבל כל כך הרבה תשומת לב ברמזורים, בחניה או בחניוני הלילה כמו הג'ימני. כמות תשומת הלב שהרכב תופס בלתי רגילה והעובדה ששלי יצא מהמפעל בצבע צהוב זרחני כנראה שתורמת לזה.
אז איך הוא? מצוין. הג'ימני החדש הוא שיפור משמעותי כמעט בכל פרמטר לעומת הקודם. ואיפה שאין שיפור, גם אין נסיגה לאחור, שבעידן הנוכחי שבו אנו חיים זה כבר שיפור.
נתחיל מהביצועים. לקודם היה מנוע 1.3 ליטר 80 וקצת כוח סוס, מנוע חלש בכל קנה מידה אנושי. לחדש מנוע 1.5 ליטר 100 וקצת כוח סוס, בהחלט חזק יותר. מורגשת תוספת מומנט ובעיקר יכולת הסחיבה מחוץ לעיר. הגיר האוטומטי נשאר כמו בדגם הקודם (4 הילוכים מיושן) אבל בוצעו כמה שינויים קלים ביחסי העברה, כולל קיצור של כ-150-200 סל"ד בהילוך האחרון. כלומר 3,000 סל"ד בג'ימני הקודם העמידו אותי על 90 וקצת קמ"ש, עכשיו זה כמעט 100. ביחד עם בידוד רעשים טוב יותר, עכשיו אין שום בעיה לשייט 110 קמ"ש בכביש 6 עם מזגן כשהרכב עמוס בלי להרגיש שאתה הולך להתהפך או לחשוש מאיבוד תנופה.
אם כבר שיוט, אז דרור ברלי כתב איפה שהוא שג'ימני החדש יש אבזור מושחט ביחס לקודם - והוא צודק. יש בקרת שיוט, איזה כיף לנסוע עכשיו לטיול במצפה רמון. עולה על כביש 6, שם 110 על הקרוז, בקרת אקלים על 21 מעלות, פודקאסט של טייכר וזרחוביץ' במולטימדיה והדרך עוברת בקלות שלא הכרתי עם הג'ימני הקודם. בדרך חזרה הביתה, בחושך, מגלים גם פנסי Full LED עם עוצמת הארה מעולה והפעלה אוטומטית גם לאור הדרך וגם לאור הגבוה. ויש גם חימום מושבים, שטיפה לפנסים הקדמיים, בלימה אוטונומית, זיהוי סטייה מנתיב (מקורי, לא מובילאיי) שגם נותן דחלה קטנה להגה כשהוא מזהה סטייה. בקיצור, ממש ממש ממש מאובזר.
וכאן אני רוצה לציין משהו מהצד הפחות טוב. ברכב יש באגים, קטנים ומעצבנים כאלו, שעדכון תוכנה קטן היה פותר. הבאסה שזה סוזוקי ומכשירי תנועה, אני פשוט יותר שלא יהיה עדכון תוכנה אף פעם כי ככה, וחבל. לדוגמא - החיישנים שמדליקים ומכבים את האורות באופן אוטומטי רגישים בצורה קיצונית, מספיק שאתה עובר מתחת לגשר חקלאי בכביש 6 והאורות נדלקים. זה לא היה מפריע לי במיוחד אם זה לא היה גורם ללוח השעונים להתעמעם ולהבהב, אבל זה כן, וזה מציק בעין, אז אני לא משתמש בזה.
עוד דוגמא - ירדתי לשטח והורדתי אוויר בגלגלים. באותו רגע לוח השעונים הקטן הופך לעץ חג מולד של מיני אזהרות והתראות שאי אפשר לבטל, בכלל. הצבע משתנה לכתום, הכל מהבהב עם אזהרות ונדלקת נורית סימן קריאה כתום. בסדר, אני יודע שלחץ האוויר ירד בכל ארבעת הגלגלים, אני הורדתי אותו בכוונה, אני ב-low אם לא שמתם לב, שחררו אותי בחייאת דינק, תנו להנות מהשקט במדבר בלי לחץ נפשי של הבהובים חסרי מנוח.
ועוד באג אחרון - הקרוז קונטרול משוגע. שמתי 100 קמ"ש, משייט לי בכיף בנתיב האמצעי. פתאום מישהו חותך אותי ואני בולם ל-90 קמ"ש, טוב נו, ישראל. מחכה שיעבור הנודניק ולוחץ על reset בקרוז. וואווו.... המשוגע הזה דופק פול גז, מוריד קיק ומנסה להאיץ חזרה ל-100 כאילו מדובר באיזה סוזוקי קרוסאובר טורבו. הלו, הרכב חדש, תהיה עדין על הגז. אתה ג'ימני, לא צריך להגזים עם התאוצות. תנשום עמוק...
נוחות נסיעה באופן כללי יותר טובה. לא יודע מה עשו לבולמים או למתלים, לי הם נראים אותו הדבר, הם עובדים טוב יותר ובפער משמעותי. בניגוד לקודם שנוחות הנסיעה שלו הייתה על הפנים, החדש מקבל אצלי את הציון נסבל. גם בשטח, על שבילים שאני מכיר טוב מהקודם והיו מקרקשים לי את החיים או מחייבים אותי לזחול בקצב הצב, החדש מגהץ אותם פשוט טוב יותר.
מרווח הפנים משופר. כן אני יודע שבקטלוג כתוב שהרכב קטן יותר, זה שטויות. עובדתית את כיסא הנהג של הקודם הייתי צריך לקחת עד הסוף אחורה כדי שיהיה לי נוח, בחדש אני לוקח עד הסוף אחורה ואז מחזיר קליק אחד קדימה. בחדש המושבים האחוריים נוחים יותר, וגם יש להם עאלק ריקליינר למשענת.
תא המטען לפי הקטלוג גם קטן יותר, לדעתי זה לא נכון. קודם כל הוא קטן, היה קטן ונשאר קטן. אם זה מפריע לכם אל תקנו את הרכב. עובדתית, אחרי שפירקתי את המדרגה הקטנה שמגיעה בתחתית תא המטען של החדש, כל מה שנכנס לי ברכב הקודם נכנס לי גם בחדש. בדיוק אותם קופסאות בדיוק באותו הסידור. לאחר קיפול המושבים מתקפל תא מטען גדול יותר ושימושי יותר וזה בתכלס מה שיותר חשוב בג'ימני, כי גם ככה אם מטיילים מקפלים את המושבים. הדלת רחבה יותר מהדלת של הקודם, המושבים מתקפלים בצורה שטוחה יותר ובנוסף ויתרו על מחזיקי כוסות שהיו בדגם הקודם מעל לבתי הגלגל האחוריים, אז נוצרת רצפה כמעט שטוחה לרוחב כל הרכב. אז מי שיושב יחזיק את הקפה ארומה שלו ביד, אבל כיוון שגם ככה אף אחד לא יושב מאחורה עם קפה זה לא מטריד אותי במיוחד.
מבחינת יכולות שטח אני די בטוח שיש רק שיפור לטובה. סטנדרטי מול סטנדרטי, לחדש יש מרווח גחון טוב בכ-1.5 סנטימטר. לחדש יש גחון שבנוי טוב יותר והטרנספר של החדש מוגן טוב יותר מאחורי קורה חדשה. לחדש יש זווית גישה טובה יותר. לחדש יש צמיגים בקוטר טיפה גדול יותר עם חתך גבוה יותר. אבל אין עדיין בארץ צמיגי AT או MT במידה המקורית. יהיו, אבל לא כרגע. גם קיטי הגבהה יעודיים לדגם החדש אין, יש כל מיני קומבינות שהותאמו מהדגם הקודם. יהיו, אבל לא כרגע. זה בניגוד לדגם הקודם שכל אחד מהגורואים של סוזוקי מכיר בע"פ ויש מלא מידע ברשת. החדש חדש ואו שיתגלחו עליך, או שתצטרך לחכות בסבלנות שיגלחו על מישהו אחר.
אגב, ראשון low בחדש קצר יותר לעומת הקודם. ביחד עם בקרת הירידה במדרון שהוסיפו בדגם החדש זה שדרוג נחמד בירידות תלולות ארוכות. אבל תוסיפו את המערכת הזאת לרשימת הבאגים ממקודם, לפעמים היא לא עובדת טוב.
והמחיר.
כן המחיר יקר מידי. עכשיו אני צריך לחזור לעבודה כדי לממן את הצעצוע הזה. בינתיים הנה קצת תמונות להמחשה.
124203124204
וזה הישן להמחשה:
124205
החלטתי לעלות פוסט כי אני מקבל הרבה שאלות לגבי הרכב ו"איך הוא?" ו"אתה מרוצה ממנו?". אף פעם לא נסעתי ברכב שקיבל כל כך הרבה תשומת לב ברמזורים, בחניה או בחניוני הלילה כמו הג'ימני. כמות תשומת הלב שהרכב תופס בלתי רגילה והעובדה ששלי יצא מהמפעל בצבע צהוב זרחני כנראה שתורמת לזה.
אז איך הוא? מצוין. הג'ימני החדש הוא שיפור משמעותי כמעט בכל פרמטר לעומת הקודם. ואיפה שאין שיפור, גם אין נסיגה לאחור, שבעידן הנוכחי שבו אנו חיים זה כבר שיפור.
נתחיל מהביצועים. לקודם היה מנוע 1.3 ליטר 80 וקצת כוח סוס, מנוע חלש בכל קנה מידה אנושי. לחדש מנוע 1.5 ליטר 100 וקצת כוח סוס, בהחלט חזק יותר. מורגשת תוספת מומנט ובעיקר יכולת הסחיבה מחוץ לעיר. הגיר האוטומטי נשאר כמו בדגם הקודם (4 הילוכים מיושן) אבל בוצעו כמה שינויים קלים ביחסי העברה, כולל קיצור של כ-150-200 סל"ד בהילוך האחרון. כלומר 3,000 סל"ד בג'ימני הקודם העמידו אותי על 90 וקצת קמ"ש, עכשיו זה כמעט 100. ביחד עם בידוד רעשים טוב יותר, עכשיו אין שום בעיה לשייט 110 קמ"ש בכביש 6 עם מזגן כשהרכב עמוס בלי להרגיש שאתה הולך להתהפך או לחשוש מאיבוד תנופה.
אם כבר שיוט, אז דרור ברלי כתב איפה שהוא שג'ימני החדש יש אבזור מושחט ביחס לקודם - והוא צודק. יש בקרת שיוט, איזה כיף לנסוע עכשיו לטיול במצפה רמון. עולה על כביש 6, שם 110 על הקרוז, בקרת אקלים על 21 מעלות, פודקאסט של טייכר וזרחוביץ' במולטימדיה והדרך עוברת בקלות שלא הכרתי עם הג'ימני הקודם. בדרך חזרה הביתה, בחושך, מגלים גם פנסי Full LED עם עוצמת הארה מעולה והפעלה אוטומטית גם לאור הדרך וגם לאור הגבוה. ויש גם חימום מושבים, שטיפה לפנסים הקדמיים, בלימה אוטונומית, זיהוי סטייה מנתיב (מקורי, לא מובילאיי) שגם נותן דחלה קטנה להגה כשהוא מזהה סטייה. בקיצור, ממש ממש ממש מאובזר.
וכאן אני רוצה לציין משהו מהצד הפחות טוב. ברכב יש באגים, קטנים ומעצבנים כאלו, שעדכון תוכנה קטן היה פותר. הבאסה שזה סוזוקי ומכשירי תנועה, אני פשוט יותר שלא יהיה עדכון תוכנה אף פעם כי ככה, וחבל. לדוגמא - החיישנים שמדליקים ומכבים את האורות באופן אוטומטי רגישים בצורה קיצונית, מספיק שאתה עובר מתחת לגשר חקלאי בכביש 6 והאורות נדלקים. זה לא היה מפריע לי במיוחד אם זה לא היה גורם ללוח השעונים להתעמעם ולהבהב, אבל זה כן, וזה מציק בעין, אז אני לא משתמש בזה.
עוד דוגמא - ירדתי לשטח והורדתי אוויר בגלגלים. באותו רגע לוח השעונים הקטן הופך לעץ חג מולד של מיני אזהרות והתראות שאי אפשר לבטל, בכלל. הצבע משתנה לכתום, הכל מהבהב עם אזהרות ונדלקת נורית סימן קריאה כתום. בסדר, אני יודע שלחץ האוויר ירד בכל ארבעת הגלגלים, אני הורדתי אותו בכוונה, אני ב-low אם לא שמתם לב, שחררו אותי בחייאת דינק, תנו להנות מהשקט במדבר בלי לחץ נפשי של הבהובים חסרי מנוח.
ועוד באג אחרון - הקרוז קונטרול משוגע. שמתי 100 קמ"ש, משייט לי בכיף בנתיב האמצעי. פתאום מישהו חותך אותי ואני בולם ל-90 קמ"ש, טוב נו, ישראל. מחכה שיעבור הנודניק ולוחץ על reset בקרוז. וואווו.... המשוגע הזה דופק פול גז, מוריד קיק ומנסה להאיץ חזרה ל-100 כאילו מדובר באיזה סוזוקי קרוסאובר טורבו. הלו, הרכב חדש, תהיה עדין על הגז. אתה ג'ימני, לא צריך להגזים עם התאוצות. תנשום עמוק...
נוחות נסיעה באופן כללי יותר טובה. לא יודע מה עשו לבולמים או למתלים, לי הם נראים אותו הדבר, הם עובדים טוב יותר ובפער משמעותי. בניגוד לקודם שנוחות הנסיעה שלו הייתה על הפנים, החדש מקבל אצלי את הציון נסבל. גם בשטח, על שבילים שאני מכיר טוב מהקודם והיו מקרקשים לי את החיים או מחייבים אותי לזחול בקצב הצב, החדש מגהץ אותם פשוט טוב יותר.
מרווח הפנים משופר. כן אני יודע שבקטלוג כתוב שהרכב קטן יותר, זה שטויות. עובדתית את כיסא הנהג של הקודם הייתי צריך לקחת עד הסוף אחורה כדי שיהיה לי נוח, בחדש אני לוקח עד הסוף אחורה ואז מחזיר קליק אחד קדימה. בחדש המושבים האחוריים נוחים יותר, וגם יש להם עאלק ריקליינר למשענת.
תא המטען לפי הקטלוג גם קטן יותר, לדעתי זה לא נכון. קודם כל הוא קטן, היה קטן ונשאר קטן. אם זה מפריע לכם אל תקנו את הרכב. עובדתית, אחרי שפירקתי את המדרגה הקטנה שמגיעה בתחתית תא המטען של החדש, כל מה שנכנס לי ברכב הקודם נכנס לי גם בחדש. בדיוק אותם קופסאות בדיוק באותו הסידור. לאחר קיפול המושבים מתקפל תא מטען גדול יותר ושימושי יותר וזה בתכלס מה שיותר חשוב בג'ימני, כי גם ככה אם מטיילים מקפלים את המושבים. הדלת רחבה יותר מהדלת של הקודם, המושבים מתקפלים בצורה שטוחה יותר ובנוסף ויתרו על מחזיקי כוסות שהיו בדגם הקודם מעל לבתי הגלגל האחוריים, אז נוצרת רצפה כמעט שטוחה לרוחב כל הרכב. אז מי שיושב יחזיק את הקפה ארומה שלו ביד, אבל כיוון שגם ככה אף אחד לא יושב מאחורה עם קפה זה לא מטריד אותי במיוחד.
מבחינת יכולות שטח אני די בטוח שיש רק שיפור לטובה. סטנדרטי מול סטנדרטי, לחדש יש מרווח גחון טוב בכ-1.5 סנטימטר. לחדש יש גחון שבנוי טוב יותר והטרנספר של החדש מוגן טוב יותר מאחורי קורה חדשה. לחדש יש זווית גישה טובה יותר. לחדש יש צמיגים בקוטר טיפה גדול יותר עם חתך גבוה יותר. אבל אין עדיין בארץ צמיגי AT או MT במידה המקורית. יהיו, אבל לא כרגע. גם קיטי הגבהה יעודיים לדגם החדש אין, יש כל מיני קומבינות שהותאמו מהדגם הקודם. יהיו, אבל לא כרגע. זה בניגוד לדגם הקודם שכל אחד מהגורואים של סוזוקי מכיר בע"פ ויש מלא מידע ברשת. החדש חדש ואו שיתגלחו עליך, או שתצטרך לחכות בסבלנות שיגלחו על מישהו אחר.
אגב, ראשון low בחדש קצר יותר לעומת הקודם. ביחד עם בקרת הירידה במדרון שהוסיפו בדגם החדש זה שדרוג נחמד בירידות תלולות ארוכות. אבל תוסיפו את המערכת הזאת לרשימת הבאגים ממקודם, לפעמים היא לא עובדת טוב.
והמחיר.
כן המחיר יקר מידי. עכשיו אני צריך לחזור לעבודה כדי לממן את הצעצוע הזה. בינתיים הנה קצת תמונות להמחשה.
124203124204
וזה הישן להמחשה:
124205