צפייה בגרסה מלאה : מספר שאלות בעניין קנית WK מנוע HEMI או CRD
שלום לכולם,
לאחר שנים על פגרו החלטתי שבא לי משהו אחר פחות לשכל יותר לנשמה
הכוונה היא ללכת על WK שנת 2008 - 2009 - HEMI או CRD עם QD
יש לי מספר שאלות:
1. איך HEMI מסתדר עם הסבה לגז? - יש לי חבר שיש לו HEMI מוסב לגז ושלרוב נדלקת לו נורת - Check Engine
כאשר משתמש בגז - האם ההסבה לגז ב HEMI בדכ לא בעייתית או שמלווה בבעיות של חוסר תאימות ו/או נזק למנוע?
2. האם את בדיקת הקניה לרכבים אלה מומלץ לעשות במכון בדיקה "רגיל" - או שכדאי לעשות את הבדיקה במוסך שמתמחה ומכיר רכבים אלה? - אם במוסך מומחה אשמח אם תוכלו להמליץ על "מומחה/ים" מאזור השרון או המרכז.
3. טיפים בכלל וטיפים לכשלים ספציפיים לרכב שניתן לזהות לפני שלוקחים את הרכב לבדיקה
4. אם ידוע למשהו על אקסמפלר טוב שמומעמד למכירה - אשמח לחיבור
תודה
אוווווווווו
קיבלתי פעם טיפ מאדם טוב שאמר לע שאם אני הולך על wk ללכת על המי או דיזל.
בדיעבד אחרי שנה ומשהו אני ממשיך לברך אותו בכל התנעה.
אז אתה בכיוון הנכון מאוד אם החלטת ללכת על wk.
אזהרה, ספויילר- wk הוא לא רכב יפני. הוא לא טויטה ולא מצובישי לטוב אבל גם לרע.
הוא כנראה נופל מהם ברמת האמינות.
זה רכב שדורש ממך להתייחס אליו ושתהיה לך סבלנות אליו.
המזל שיש קהילה סופר חזקה ופעילה שתתמוך בך כשתקנה.
לעניינינו-
ההמי מסתדר יופי עם גז.
ואין שום נורה שאמורה להידלק.
ולא אמורות להופיע תקלות.
יש חברים שמרביצים קלומטראג על המי גז.
מודה ומתוודה שלי אישית בבעלותי לא היה וכנראה לא יהיה רכב על גז.
כי עם כל הכבוד לסיפורים על החסכון, אני קורא בקבוצה את כל הח$@ שאוכלים על לרוץ לכוון ולהחליף וסע רק על בנזין ונראה אם עכשיו זה בסדר...
הדיזל, לדעתי הלא אובייקטיבית הוא ממש יצירת מופת.
השילוב של מנוע מרצדס נפוץ חזק וגיבור על גיפ אמריקאי מפנק הוא שילוב נדיר לטעמי.
הטוב שבכל העולמות.
כאמור אני לחלוטין משוחד.
התחזוקה ספציפית של wk דיזל לא שונה מהותית מה wk
אם כי לאור העובדה שהמנוע והגיר הגיעו מהקונצרן הגרמני ונתמכות גם עי גיפ- יש מגוון ענק וזמין של חלפים ושמנים ממגוון מקורות.
מאמזון, איביי, רוק אוטו, אמזון גרמניה ועד מוסכים במזרח ירושליים של מוניות שמטפלים ממש במנועים האלו.
בראייתי, לדעתי ולטעמי-
המי הוא ממש כיף לנשמה אם אתה מחזיק אותו טבעי על בנזין.
ואם לא- לך על ה crd.
אין לך שום סיבה לפנות למכון בדיקה.
גש לבעל מקצוע שמכירמאת הרכבים האלו לעומק ושיודע בדיוק מה המחלות ומה לחפש.
יכול להמליץ לך בלב שלם על ארז 4×4 שחי אותם .
קודם כל, תן לחבר שלך את הטלפון של ערן המסוקס (052-3732306) שיטפל ויכוון את מערכת הגז שלו כמו שצריך. כן, זה אומר לנסוע לב"ש, כן זה שווה את זה.
הסבה לגז לא אמורה לגרום לנורה להדלק או לכל בעייה אחרת חוץ מעלייה של כ-5 מעלות בטמפרטורת הראש(ים). מצד שני, מערכת שלא מכויילת טוב עשוייה לגרום לכל מיני בעיות של מנוע לא מכוייל, וכשאתה בא לקנות רכב מוסב לך תדע מה איכות הכיול של המערכת. התשובה לזה נמצאת גם היא באותה כתובת בב"ש - אם המערכת כויילה היטב אז לא אמורה להיות בעייה. באופן כללי הנסיון והחושים של ערן יעשו לך רק טוב בבדיקה לפני קנייה ...
בכל מקרה, אם אתה קונה wk, תקנה לך גם מתאם obd ב- $30 כדי שלא תילחץ סתם בכל פעם שהנורה תידלק ...
Sent from my Pixel 3 using Tapatalk
למרות מה שההוא רשם בכתבה ההיא [emoji1]
החזקתי המי עם qd2 במשך 6 שנים, 20 שנה אני עם רכבי שטח ממשפחת jeep, אני יכול לומר לך באופן חד משמעי שזה היה הרכב הכי אמין, הכי מהנה בכביש, ועושה הכל בשטח. הכי טוב שהיה לי אי פעם נקודה.
תמצא אחד מטופל ורצוי כבר משופר ואתה תהנה, אני נמנעתי מגז ואולי טוב שכך.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
תודה רבה על התגובות..
אשמח לקבל נתוני צריכת דלק של המי ושל דיזל
תודה
על דיזל אצלי עושה אמיתי 1:8 עד 1:10
תלוי בקריזה ובנהג.
המי....... 1:3-4 אני מהמר.
אם אתה עושה חשבונות דלק המי זה לא בשבילך.
המי מניסיון של חבר 1 ל 3-4 כפי שציינו כאן.
נכון שבנסיעה בין עירונית רגועה הוא מנתק 4 צילינדרים ומגיע ל 1 ל 8 בערך, אבל אז הוא נכנס לעיר/לשטח... :)
צריכת הדלק היא כ 5 ק"מ בממוצע לליטר, ברגל כבדה ירד לכ 4 ק"מ לליטר. תלוי בהרבה גורמים כמו גודל צמיגים, כמה ברזל שמת במיגונים ואפילו אם הורדת חצאית קדמית.
הסולר עדיף כמובן לחסכון, קח בחשבון שמנוע הסולר שמזדקן התחזוקה שלו יקרה יותר מהבנזין.
אם אתה מחפש לחסוך אז לא בטוח ש WK זה בשבילך, זה רכב שמצריך תחזוקה, WK מתוחזק הוא אמין ביותר ונותן fun שאין בהרבה רכבים.
לגבי צריחת דלק - אני מופתע (ועלול לשנות את הפנטזיה על הרכב הבא..., למרות ש 95% מהנסיעות שלי הן על כבישים מהירים בין עירוניים)
לגבי גז - נכון, לעיתים יש מחלות ילדות, אבל משהן נפתרות (וזה קורה מהר - בעיקר כוונונים) - עובד מצויין.
מניסיוני (וממה ששמעתי מאחרים) - הנורה - ממיר קטליטי, אצל אגזוזנים התחליפי עולה כ 1000 ש"ח.
את הכוח וה SUND של המי, אף דיזל לא יחליף...
החזקתי המי במשך שנה
כמוך כנראה, כמעט רק בינעירוני. 1:8 אחרי צמיגים, קילוף חצאית, ומעט ברזלים
בשטח תלוי בשטח אבל 1:4 זה מספר רפרנס טוב
אין לי נסיעות עירוניות לא יודע לתת ממוצע אחר ממה שרשמתי
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
חייב לומר שבקבוצה של wk לא שמעתי מעולם 1:8 בהמי....
שלא יבוא מישהו ובטעות יחשוב שמנוע אמריקאי 5.7 עושה 1:8.....
לפני השיפורים, בבינעירוני, המספר היה יותר טוב סביב 1:9
מוכן דרך אגב להתערב שחלק מהאנשים שמחזיקים המי מחליפים את השמן לשמן עם צמיגות ״מתאימה לישראל״ כי זה מה שהמוסך המליץ, מה שמנטרל את מנגנון ניתוק הצילינדרים בשיוט, למשל.
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל מי שבעניין מודע היטב לסוג השמן, 5w20 סינטטי מלא בלבד, שמן אחר ידליק נורת הזהרה,
לגבי הדלק, 1:3-4 בשטח
1:8 בשיוט נינוח בכביש מהיר
ממוצע של 1:5 יהיה סביר ביותר
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
המון תודה למגיבים
האובייקט ככל הנראה יהיה HEMI על גז V8 עם עלות צריכה קרובה לדיזל (מקווה שכוונון נכון ותחזוקה נכונה - ימנעו הדלקת נורות ולא וימנעו וטירטורים)
מנסיון עם מנועי דיזל מזדקנים כשבאות צרות הן בד"כ לא זולות - מזרקים / משאבה / טורבו וכו'...
מנועי בנזין אטמוספריים בעקרון פשוטים יותר ואמורים להיות זולים יותר לאחזקה (אני מניח)
החסרון העיקרי (נראה לי) בגז (בהנחה שהמערכת תהיה יציבה ותקינה) זה שהמיכל תופס נפח "יקר" בתא המטען - אני מניח ששמים את המיכל בתא המטען..? כך שיהיה צורך להיות יצירתי ולבנות משהו מאחור מעל מיכל הגז בכדי לנצל את הנפח היטב...
לגבי זה ש JEEP זה לא אמינות של יפני - אני מוכן לזה, וכבעל אלפא רומאו אני מבין את הקונספט - תפילה קטנה לפני הנעה ואח"כ הרבה הנאה, הבנה והכרה של הרכב המחלות והשטויות שלו (פורומים קבוצות חברים) יבוא חלקים באופן עצמאי, תחזוקה לפי הספר והשאר הנאה..
מומלץ לבחור רכב עם מערכת הנעה qd2 ,מערכת נעילות בסרנים מפוקדת מחשב
נ"ב לי זה זה לקח כמעט שנתיים למצוא..רכב כזה.
אל תוותר על qd2 אחרת תוציא המון כסף על נעילות נשלטות.
רמת גימור לימיטד/אוברלנד יכול להיות נחמד מאוד.
תודה למשיבים - אכן QD2 לא חשבתי אחרת...
שאלות נוספת -
ברכב מוסב לגז - את מיכל הגז אני מניח שמתקינים בתא המטען - אין לי מושג מה גודל המיכל / מה גודל תא המטען והאם תא המטען נשאר פרקטי אחרי התקנת המיכל?
מה סדר גודל של עלות מקיף (נהגים נקובים מעל גיל 40)
האם הרכב נחשב כגניב? (רלוונטי לקבלת החלטה מקיף או ג')
פניתי היום לסוכן ביטוח לבקש הערכת מחיר ואמרו לי שהיות וזה רכב ביבוא אישי יש צורך בהערכת שמאי מיצחק לוי ולפיו קובעים פרמיה (האם יש צורך בהערכת שמאי בכל חידוש?)
לגבי הרדיו ראיתי שצויין באחד הטרידים שרכב מיבוא אישי מגיע עם רדיו אמריקאי (קריא אי זוגי) - האם ניתן לקודד אותו לעבוד על אירופי (זוגי), לחילופין האם ניתן להחליף את המערכת במערכת "רגילה" נניח פיוניר וכד'...
ושוב המון תודה למשיבים
את מיכל הגז רבים התקינו מיכל עגול במקום הגלגל ספייר.
רדיו אכן מגיע עם תדרים אמריקאיים, עד 2007 לא ניתן לכיול מ 2008 ניתן לכיול, ניתן גם להתאים מכשיר אנדרואיד עדכני במקומו.
ביטוח מקיף לא יקר, רצוי הערכת שמאי ראשונית בכדי להיות מכוסה בצורה טובה, ממליץ לך לדבר עם סוכן הביטוח אייל רגב, הוא באיזור שלך ומתמחה בדיוק ברכבים האלה.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
לגבי זה ש JEEP זה לא אמינות של יפני - אני מוכן לזה, וכבעל אלפא רומאו אני מבין את הקונספט - תפילה קטנה לפני הנעה ואח"כ הרבה הנאה, הבנה והכרה של הרכב המחלות והשטויות שלו (פורומים קבוצות חברים) יבוא חלקים באופן עצמאי, תחזוקה לפי הספר והשאר הנאה..
ברוך הבא למשפחה (אלפא +גראנד שירוקי). ידוע לי על עוד כמה מופרעים כמונו...
אני שמתי את מיכל הגז במקום של הגלגל ספיר, נוסע לרוב בלי ספיר ועם קומפרסור.
טיולים/נסיעות רחוקות (לערבה) - יש התקן לגלגל ספיר במקום וו הגרירה.
אל תוותר על qd2 אחרת תוציא המון כסף על נעילות נשלטות.
.
נעילה . אחת. למיטב הבנתי במפתיע מדובר בדגם שפשוט לא ניתן למצוא לו בעולם נעילה קדמית באפטרמארקט
ניתן תומר ואפילו יושם בארץ, למי שמתעקש, להחליף ביצה קידמית ל qd2 ולהתאים פיקוד חשמלי להפעלה, אך כפי שנאמר, יותר פשוט ובריא לנפש למצוא רכב עם qd2
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
ר מה שכתבתי=- " באפטרמארקט". אני מטייל עם שני גראנדים - אחד CRD והשני עם אדפטציה של QD2 מקדימה. עד שהכל הסתדר שם לקח זמן, שלא לדבר על למצוא את החלפים.
קצת נסחפתם, WK בלי QD2 שהוסיף נעילה אחורית ונוסע עם בקרת המשיכה היעילה בשטח מקדימה עושה הכל, נכון קצת יותר אבק זה הכל.
לא הייתי פסול שום WK שמור וטוב שאין לו QD2.
כמה להערכתכם יעלה לשפר CRD QT בהנחה שלא משופר
1. הגבהה
2. מיגון
3. נעילה אחורית
4. ג'נטים 17 (צמיגים אני יודע עלות)
תודה
הגבהה בסט 2.5 ome סביב 8k שח
מיגון 3k
גאנט 17 ניתן לקנות משומש של רנגלר בשנתונים מוקדמים 1500 לסט
נעילה.... לא יודע.
נעילה קח 8, היה גם בפחות והיה גם ביותר.
אם המוגבל החלקה והאלקטרוניקה עובדים כמו בWK2, תשאיר אותה לסוף, אם ישאר תקציב.
בWK2 עובדים מצויין,
אחרי סופה ללא נעילות, הופתעתי לראות כיצד ניתן לעבור מדרגות ומעלות כמעט ללא מגע במצערת. העבודה של הגמדים הקטנים מאוד מורגשת.
יש לי חבר עם WK 5.7 Overland 2009 (רמת הגימור הגבוהה ביותר + QD2) שמעוניין למכור.
עריכה: מצאתי את המודעה שלו ביד 2...
https://www.yad2.co.il/s/c/62o2sr
אהלן חברים
אז התרשמתי מההמי ומהדיזל נסעתי על שניהם ושניהם בעלי מומנט מטורף והמון כח..
התייעצתי גם בעניין הנעה בגז והדעות לכאן ולכאן, כך שמחינתי שתי האופציות עדיין רלונטיות.
לגבי הדיזל הבנתי שאין בעיה של זמינות חלקים (גיר ומנוע מרצדס מסחרית)
לגבי ההמי אשמח לדעת איך זמינות החלקים בארץ (כן אין לי בעיה להזמין מחול חלקים אבל לא רוצה להשבית את הרכב כל פעם עד שמגיע חלק היות וזה רכב עקרי לא לטיולים בלבד)
לדוגמא הלך חיישן שמשבית את הרכב (אין לי מושג אם יש דבר כזה באמת) או טרמוסטט נתקע או משאבת מים שהלכה...
האם יש זמינות חלפים בארץ ?
תודה
ברכב כזה אתה צריך לדעת להביא חלפים מחול, למרות שתמצא הכל גם בארץ, לא בחנויות ובערוצים הרגילים אלא דווקא דרך בעלי מקצוע מסויימים שמביאים הכל ויש להם במלאי תמיד.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
תודה על התשובה
אין לי בעיה להביא חלקים מחול ועושה זאת גם כיום עם הרכבים שלי.
אם כך אני במין שבמידה ויש תקלה משביתה יש את האופציה לרכוש חלקים להמי גם בארץ ולא צריך להשבית את הרכב לתקופה ארוכה..
שאלה נוספת במידה ולא אטפל ברכב בעצמי האם יש מוסכים מומלצים לרכב זה שאין להם בעיה לעבוד עם חלקים שהלקוח הביא? (לא צריך שמות בשלב זה רק לוודא שזה מקובל ברכב זה שהלקוחות מביאים חלקים)
תודה
יש כמה בעלי מקצוע טובים שעובדים המון על wk
מהצפון ועד גדר הגבול של עזה.
חלקים זמינים בארץ. לא מכיר מישהו שניתקע בלי עד היום.
אין מניעה להחזיק במחסן את הדברים היותר רגישים. גם ככה זה לא דברים יקרים.
לי יצא כמה פעמים לבוא עם חלק מהבית ולא קיבלתי הרגשה שזה לא בסדר.
למעשה את ההגבהה הבאתי בעצמי מחו"ל.
שאלה נוספת
ברכבי יבוא אישי מה קובע את שנתון הרכב מועד עליה לכביש? זה לדעתי מועד העליה לכביש בחול
תאריך רישום? זה לדעתי תאריך רישום הרכב בארץ
והשנתון לפי הvin שזה תכלס תאריך יצור הרכב?
שנת הייצור.
מופיע ב vin של האוטו.
עליה לכביש יכולה להיות גם לרכב ייבוא משומש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.