PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה אנחנו כבר לא מבטלים ABS בשטח?



asafk
25-05-19, 13:42
באחת מנסיעות השבילים הייתי צריך לבלום חזק לפני בור. קורה. הABS נכנס לפעולה ואני לתוך הבור, מהר משהייתי רוצה. מבאס.
כשהתחילו להופיע רכבי שטח עם ABS בסוף.שנות ה90 תחילת ה2000, הוספנו כפתור ניתוק abs, או שהיינו פשוט מושכים את הפיוז לפני נסיעת שטח.
ובלי סיבה נראית לעין.... כבר לא עושים את זה. למה, בעצם? הרי האפקט נשאר אותו חרא כמו שהיה, לא מועיל ואפילו מפריע בשטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

yoni_0000
25-05-19, 13:47
כי אנחנו עצלנים, כי אנחנו נוסעים לאט, כי למדנו לחיות עם זה, כי בקרות האחיזה מבוססות abs.

grand
25-05-19, 13:50
ב jeep ה abs מתנתק אוטומטית במעבר ל low או בלחיצה על מתג esp כאשר ב high.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

גיא
25-05-19, 14:09
גם אצלי מתבטל לבד, יותר נכון .. נהיה פחות אקטיבי עד בלתי מורגש ( גם כשנוסעים במהירות לא אחראית .. )

asafk
25-05-19, 14:14
גם בטויוטה מתבטל בlow או בנעילה. אבל לא זה המצב המציק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-05-19, 14:17
כי הזדקנת, שכחת מרוב קמפר שיש את הבעיה הזו ועכשיו יש פרויקטון חדש..


Slowly..

asafk
25-05-19, 14:59
צודק כנראה. מזל שיש כפתורים ללא שימוש.

אבל זה אני.... מה עם כולם? כאילו העניין נשכח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

PW
25-05-19, 15:03
באחת מנסיעות השבילים הייתי צריך לבלום חזק לפני בור. קורה. הABS נכנס לפעולה ואני לתוך הבור, מהר משהייתי רוצה. מבאס.
כשהתחילו להופיע רכבי שטח עם ABS בסוף.שנות ה90 תחילת ה2000, הוספנו כפתור ניתוק abs, או שהיינו פשוט מושכים את הפיוז לפני נסיעת שטח.
ובלי סיבה נראית לעין.... כבר לא עושים את זה. למה, בעצם? הרי האפקט נשאר אותו חרא כמו שהיה, לא מועיל ואפילו מפריע בשטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יקירי,

יש שתי תשובות ישרות אפשריות לשאלה העקומה שלך:
1. אנחנו נוסעים בכלי רכב מספיק ישנים כדי להימנע מהצרה הזו. (זו התשובה המועדפת).
2. במקרה שמדובר בכלי רכב חדש יחסית, אנחנו מוסיפים כפתור לניתוק ABS.

קפיש?

בכבוד
PW

tallevi
25-05-19, 15:16
מעולם לא ניתקתי, מעולם לא הרגשתי צורך, אולי אני הרוב...


טל.

assafy
25-05-19, 15:55
העברה לlow מנתקת esp ולא abs למרות שיתכן ומשפיעה גם על זה.
באירועים בודדים קיבלתי השפעה מפתיעה של הabs בבלימה ואפילו כשהיה בlow. למדתי לבוא לאט.

נדב42
25-05-19, 16:50
1. אנחנו נוסעים בכלי רכב מספיק ישנים כדי להימנע מהצרה הזו. (זו התשובה המועדפת).

ב ד י ו ק [emoji16]

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

איל מ
25-05-19, 16:56
מי זה בדיוק "אנחנו"?

asafk
25-05-19, 17:14
העברה לlow מנתקת esp ולא abs למרות שיתכן ומשפיעה גם על זה.
באירועים בודדים קיבלתי השפעה מפתיעה של הabs בבלימה ואפילו כשהיה בlow. למדתי לבוא לאט.אם גם ב low לא מתנתק ה abs זה כבר יכול להיות ממש מסוכן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

יובל48
25-05-19, 17:42
ב LOW ה ABS מתנתק,ולראיה נדלקת נורת ה ABS זה הובהר לי
גם בטויוטה 2002 לשעבר וגם בהאנטר הנוכחי.
לעניין השאלה,מעולם לא הרגשתי צורך לנתק ABS בשטח,אולי סגנון נהיגה
מתון ולירידות תלולות אני ממילא נכנס ב LOW כך שהוא מנותק.

assafy
25-05-19, 17:54
בפאת'פיינדר הנורה שנדלקת נושאת את הכיתוב esp off.
בטויוטה הנורית כותבת vsc off שבתרמינולוגיה של טויוטה זה esp (vehicle stability control).
גם בספרי הרכב כתוב כך.
בניסאן היה כפתור לביטול גם לא במצב low שבל"ק אין.
הabs זה לא בדיוק esp למרות שהחומרה היא אותה חומרה כלומר חיישנים ואפשרות מחשב לבקרה על הבלימה פר גלגל (שמשמשת גם את הtc).

assafy
25-05-19, 18:32
כתבה לא רעה בנושא
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1447-jeepolog-archive

yoni_0000
25-05-19, 19:33
אם גם ב low לא מתנתק ה abs זה כבר יכול להיות ממש מסוכן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

בשביל זה לרוב הרכבים מבוססי בקרות אחיזה יש בקרה לירידה במורד. עם זאת אני לא זוכר מתי מישהו בהיסטוריה אי פעם השתמש בה בעולם האמיתי.

JustDoB
25-05-19, 19:47
ב LOW ה ABS מתנתק,ולראיה נדלקת נורת ה ABS זה הובהר לי
גם בטויוטה 2002 לשעבר וגם בהאנטר הנוכחי.
לעניין השאלה,מעולם לא הרגשתי צורך לנתק ABS בשטח,אולי סגנון נהיגה
מתון ולירידות תלולות אני ממילא נכנס ב LOW כך שהוא מנותק.אצלי לק 2005 לא מתנתק, וכשזה מפתיע אותך זה מפתיע ...
אם היתה יכולת ניתוק הייתי מנתק.
יש לא מעט סרטונים כולל הטרופר שהתהפך בירידה תוך כדי שהוא אומר שעמד על הברקסים.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

asafk
25-05-19, 20:00
בהיילקס הabs מתנתק בlow.
בלנדקרוזר לא? בטוח יש דרך פשוטה לעשות את זה.
למשל..
בימים ההם היה לפעמים מי ששם את המפסק על החוט של הדוושת ברקס (זה שהולך לabs לא זה שהולך לאור בלם). זה מכניס את המערכת לתקלה ומכבה אותה. לא בטוח שזה יעבוד בל"ק. אבל הרעיון הוא שלכל רכב יש דרך לנתק בלי להזיק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
25-05-19, 20:12
בשביל זה לרוב הרכבים מבוססי בקרות אחיזה יש בקרה לירידה במורד. עם זאת אני לא זוכר מתי מישהו בהיסטוריה אי פעם השתמש בה בעולם האמיתי.

גם ה HDC hill descent control בקרת ירידה עובדת רק ב low , ודווקא עובדת מצויין. אולי בגלל שלנדרובר המציאו אותה וכל השאר העתיקו... :cool:

ד ו ר ו ן
25-05-19, 20:54
בהיילקס הabs מתנתק בlow.
בלנדקרוזר לא?אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
איפשהו שמעתי שהמערכת לא מתנתקת לגמרי אבל משנה את הרגישות.


Slowly..

מיכה100
26-05-19, 09:19
כי הABS השתפר.
בדיסקו 1 הוא היה קטסטרופה, בעיקר בחול - האוטו פשוט המשיך לנסוע גם אם עמדת על הברקס.
משום כך הפיוז של הABS תמיד שכן במגירה.
בדיסקו 2 מעולם לא הרגשתי בעיה עם הABS בשטח.
מניח שב3 וצפונה זה השתפר עוד יותר.

IlanHadar
26-05-19, 21:50
כמו שאמרו לפני בכל הרכבים מבית Jeep ה ABS נהיה פשוט לא מורגש ב Low.

גם ב High לא זכור לי מקרה ש Jeep אמיתי איבד שליטה בירידה תלולה, אבל יתכן.

זה היתרון ברכב שטח אמיתי.

asafk
26-05-19, 22:04
אני לא מדבר על ירידה ועל low. אני מדבר על נסיעה בשביל.

אסף.

Gilad
26-05-19, 23:22
כי בקרת האחיזה מבוססת על ה ABS ומבאס כל פעם לכבות ולהדליק את האוטו כדי לאפס את ה ABS שמכמס לתקלה

-->