PDA

צפייה בגרסה מלאה : מפגש טכני בנושא שמני מוביל - 27.5.19 - (יום שני)



יואב פולס
26-05-19, 15:17
*** ההודעה תואמה עם הנהלת האתר***

שלום,
מי שזוכר, בינואר פרסמתי את זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/110947-%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A9-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%97%D7%98%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7% 99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9C).
היה מפגש מאוד מעניין, אבל כמעט אף מילה טכנית.
נפגשנו אז עם בכירי לובינסקי (יו"ר - דורי מנור, מנכ"ל דני שביט) ובכירי טלרון.
(טלרון היא חברה בת של לובינסקי, מוכרת יותר כיבואנית מצברי ורטה וסטארטאפ (וגם אופטימה) אבל היא גם יבואנית שמנים לתחבורה, לרבות שמני מוביל. )

הגיעו לתת הרצאה שני בכירים מהחטיבה האירופאית של אקסון, שבעיקר דיברו על האסטרטגיה של אקסון, ופחות על מה היתרונות של שמני מוביל על פני שמן מהצובר במוסך.

יוסי טל, סמנכ"ל טלרון הבטיח באותו מועד להזמין למפגש נוסף, טכני, להסביר מדוע שמני מוביל עדיפים על פני שמנים אחרים.

המפגש הזה יתקיים מחר, במסעדת 'קפית' במודיעין, בשעה 19:00.

אם מישהו מעוניין להשתתף - אפשר לכתוב לי לסלולרי 050-6519347 ואני אעדכן את המזמינים או עדיף להודיע ישירות לטלרון למייל [email protected]

יואב

יואב פולס
28-05-19, 10:41
שלום,
לצערי אף אחד מהאתר לא הצטרף, וחבל. היה מאוד מעניין.

נחמד היה לראות את סילביו, מנכ"ל סטאר לובריקנס, ואחד הבכירים באקסון באירופה זוכר שלאחד הגולשים היתה אלפא 146.
לפחות בתחושה, המפגש היה פחות לחוץ מהמפגש הקודם, והרבה יותר טכני.

לענין הטכני שלשמו התכנסנו,
נסקרו ההבדלים בין שמנים מינרליים לסינטטיים, היה דיון שלם על ההבדלים בין שמנים שמתבטאים בעיקר בתוספים שהיצרן מכניס לשמן.
אם אני לוקח דברים עיקריים:
1. לא להוסיף תוספים לשמן מנוע. זה נכתב ונאמר כמה פעמים על ידי המנהל הטכני. ההסבר הגיוני כשחושבים על זה. השמן שיוצא מהמפעל (בצרפת) הוא מדוייק ועונה באופן מאוד ספציפי מבחינת רכיבים לדרישות התקן עליו הוא עונה. ברגע שמוסיפים תוסף חיצוני לשמן, בהכרח משנים את התכונות והמפרט שלו, וכעת הוא כנראה כבר לא עומד בתקן הנדרש. בקיצור - ללא תוספים לשמן.
2. שאלתי איך ניתן להרגיש בהבדלים בשמן בין שמן איכותי של יצרן אחר, לבין שמן של מוביל, כאשר שניהם באותו התקן. התשובה היתה שכמו שמרגישים בהבדל בין דלק 'רגיל' לדלק איכותי כששניהם עומדים בתקן.
3. מחשבון שמנים - למוביל יש מחשבון שמנים בלינק המצורף. מגניב. מוביל מחשבון שמנים (https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx)

4. מצגת - כאשר יעבירו אצרף.
5. עלה רעיון מגניב מול חלק מהמשתתפים אמש. נמתין שייושם.

kd2
28-05-19, 12:26
אותי זה דווקא עניין, ואני מניח שגם אחרים, אבל ההתראה הייתה קצת קצרה. (לא בא בטענות חלילה, זה מה שהיה אפשר כנראה).
האם נשאלה שאלה בסגנון :
איפה ניתן לראות בדיקות הנוגעות לאיכות הביצוע של השמן, לפי תקן או מבחן מקובל (לא הרכב המוצר, אלא ביצועים ממש נגד שחיקה) של
היצרן אותו הוא מייצג ?

יואב פולס
28-05-19, 14:40
אהלן,
הכל טוב, מבין את המגבלה של ההתראה הקצרה.
אבדוק אם מנהל תחום השמנים בחברה יכול / מסוגל לתת תשובות לגולשים.
אני לא רוצה להיות באמצע.
יואב

GodsFather
28-05-19, 15:26
תודה על העדכון יואב, מחכה להרצאה הבאה. את הנוכחית פספסתי לצערי.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-05-19, 20:29
חבל שפספסתי..

מעניין, המחשבון ממליץ להיילקס דיזל ישן על שמן סינטטי מלא 5w40..

עוד חיזוק למצדדי שמנים סינטטיים מלאים גם במנועים ישנים.



Slowly..

דרור ברלי
28-05-19, 21:36
טוב, לא צריך לצפות שתהיה סופה במחשבון השמנים... אבל רנגלר מקביל מאותן שנים עם מנוע 4L דווקא יש. עבורנו זה סופה.
השמן המומלץ - סינטטי מלא 0W40...... איפה מוצאים דבר כזה? ואיך זה מסתדר עם תנאי מזג האויר אצלנו?.....

ד ו ר ו ן
28-05-19, 22:20
טוב, לא צריך לצפות שתהיה סופה במחשבון השמנים... אבל רנגלר מקביל מאותן שנים עם מנוע 4L דווקא יש. עבורנו זה סופה.
השמן המומלץ - סינטטי מלא 0W40...... איפה מוצאים דבר כזה? ואיך זה מסתדר עם תנאי מזג האויר אצלנו?.....
מה הבעיה?
אתה נשאר בגבול העליון שאתה צריך, ומשפר משמעותית את המצב שלך בהנעה.



Slowly..

asafk
28-05-19, 22:44
כן ולא..... אם המנוע לא שופץ לאחרונה עם מיסבים חדשים מחומרים מודרניים, לא הייתי יורד מ 10 או 5...

אסף.

boaz avrahami
28-05-19, 22:47
ההמלצת יצרן היא לא עד 30 ברף העליון?

המחשבון הזה מרגיש קצת כמו ההמלצות של המתדלק בתחנת דלק. חסר רק שינסו לדחוף לי נוזל שמשות.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ishc
28-05-19, 22:50
בשיחה עם המוסכניק שלי לפני הטיפול האחרון (פאגרו 2.8) שאלתי את דעתו לגבי מעבר לשמן 5w40 במקום 15w40.
הוא המליץ לשאר עם המלצת היצרן המקורי, שטענתי שהשמן הנ"ל יהיה זהה בטמפ' ורק דליל יותר במצב קר הוא טען שהוא יהיה דליל מדי בטח למנוע ותיק עם כמה מאות אלפי קילומטרים בפז"ם.
זרמתי איתו עד שאחקור את הנושא ברצינות יותר.
אגב, המנוע 2.8 של מיצובישי לא מופיע אבל ל-2.5 ממליצים שם על 5w30 ול-3.2 על 15w40.
הייתי מצפה שזה יהיה הפוך.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-05-19, 23:20
צחי,
תסכים איתי שאם אתה שומר על הערך הגבוה של המפרט, אז אתה לא מסכן את הרכב בטווח העליון?
ובטווח הזה השמן הכי דליל, יותר מאשר סינטטי מלא במצב קר.

כלומר, כשהשמן קר, הוא צמיגי יותר ולא דליל יותר כמו שהמוסכניק שלך טען.

וכשהוא צמיגי הוא פחות זורם ופחות משמן.
זאת הסיבה שמתייחסים לשלב ההנעה עד שהשמן מגיע לכל פינה כבלאי משמעותי למנוע.

אז כשאתה יורד ל-5 בטווח הנמוך, אתה בעצם מקצר את טווח הזמן בו המנוע עובד עם סיכוך פחות מאידאלי עד שהשמן מתחמם, ומצד שני אתה לא מפסיד כלום בטווח העליון.
ממליץ לך לקרוא מה שקיד (לאן הוא נעלם?), כתב כאן באתר לגבי הנושא.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/671-%D7%90%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%92-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%94%D7%9B%D7%99-%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94/page2

עוד הסבר טוב מאד לדעתי:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105595-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9C-4-0-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A4%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%95%D7% AA-%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A8%D7%9F/page2

ד״א, להיילקס 97 מופיע בטבלת שמנים המקורית גם 5w30 וגם 15w40 ומה שבאמצע.
וזו טבלה מלפני 25+ שנים.
מאז השמן רק השתפר.

אז אולי לא 0w40, אבל אחרי הרבה מאד קריאה ברשת, עברתי לפני שנה מ-15w40 ל-5w40 .
ההבדל בבוקר, במיוחד בחורף, ניכר.



Slowly..

דרור ברלי
28-05-19, 23:50
כן ולא..... אם המנוע לא שופץ לאחרונה עם מיסבים חדשים מחומרים מודרניים, לא הייתי יורד מ 10 או 5...

אסף.


המנוע בן 25, 380K ק"מ. מתנהג מאוד יפה. חזק ובריא, לא אוכל שמן, לא מתחמם, סוחב טוב. אני נהנה ממנו מאוד.

לא, הוא לא שופץ לאחרונה.
האמת היא שכנראה לא שופץ מעולם.
מין הסתם, למרות מצבו המצוין, הוא לא חדש. ואני ממש לא מתכוון להגיע לשיפוץ בקרוב....
השאלה מה ישמור על הבריאות הנוכחית שלו ולא יקרב את השיפוץ.
לאורך שנים נוסע עם 10W40 חצי סינטטי איכותי (ליקי מולי). האם זה מתאים?
אם זה היה טוב עד כה אז להישאר ככה?
או לעבור ל-5W40 סינטטי מלא? מה יהיו תופעות הלוואי?

משום מה יש לי תחושה שכולם רק מנחשים ואין תשובה ברורה, כי כל מנוע הוא חיה נפרדת שעברה חיים אחרים.

ד ו ר ו ן
29-05-19, 00:01
קראת את ההסברים של קיד ו-mushu?



Slowly..

נדב ש.
30-05-19, 00:32
רק תשימו לב שיש הרבה זבל בשוק שעולה זול מידי(וגורם ליותר נזק מאשר תועלת) ביחס לשמן סינטטי איכותי ממותג בעל שם.

איל מ
30-05-19, 08:39
זה מילא,
הבעיה היא שיש גם הרבה מיכלים ממותגים במיטב השמות, שבתוכם יש נוזלים זולים שמולאו בחצר אחורית של איזה אדם עם עודף מוטיבציה להרוויח כסף.

נדב ש.
30-05-19, 15:16
עוד סיבה למה כדאי לרכוש שמנים וחלפים ממקום מוכר ואמין,
לצמצם אפשרות של זיופים וכו'.

asafk
30-05-19, 17:37
איפה קונים שמן מוביל (או אחרים איכותיים) שהם בטוח לא מזוייף?

אסף.

נדב ש.
30-05-19, 18:12
http://www.valvoline.co.il/

asafk
30-05-19, 18:15
אני מניח שלנסוע לעמק חפר זו אופציה, אבל עדיף לי חנות...

אסף.

נדב ש.
30-05-19, 18:43
אני מניח שלנסוע לעמק חפר זו אופציה, אבל עדיף לי חנות...

אסף.

יש באתר רשימת מפיצים מורשים ויש גם טלפון לבירורים.

asafk
30-05-19, 19:02
הרשימת מפיצים לא..

אסף.

יואב פולס
30-05-19, 19:45
לפי דברי נציגי טלרון הם פתחו חנות יבואן בדרום ת"א שם מוכרים מצברים ושמנים, לרבות שמני מוביל.

elephant man
04-06-19, 10:18
הייתי במפגש הקודם וההתראה לגביו הייתה מעל שבוע.
הפעם, ההתראה הגיעה בבוקר של אותו יום.
אם רוצים שנשתתף, ואני מאוד חיכיתי למפגש הזה, נדרש זמן התראה ארוך יותר.

המחשבון ממליץ לי (סובארו פורסטר 2008) על חצי סינטטי 5W30

-->