התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סוללות גיבוי נטענות למקרר מתוצרת דומטיק- דעתכם?



KOOKE
28-05-19, 16:49
הנושא החם בפורומים זה גיבוי צריכת החשמל למקרר ושאר הצרכנים בשטח - יש כמה וכמה שירשורים ארוכים (וטכניים מדיי עבורי) בנושא.

הצרכן הכבד אצלי (כמו אצל הרוב) זה המקרר - שקלתי להתקין מצבר נוסף, יש חי מעט מאד הבנה טכנית / חשמל וכו'... ממה שקראתי כאן בפורום ומשיטוטים ברשת זה קצת גדול עליי מבחינת מורכבות הנושא, ניהול טעינת שני מצברים עלויות וכו'

שיטוטים ברשת העלו לי את המוצר הבא - https://shop.dometic.com/store/dometic/en_US/pd/productID.5284991700

תואם בול לצרכיי אבל כאן מתארים סוללות ליתיום כ"פצצה מתקתקת" - נו שויין..?

דעתכם על המוצר תועיל לי כי זה נראה לי עדיף על התקנת מצבר נוסף. כן גם מוצר זה הוא לא זול אבל עדיין יהיה יותר זול מהתקנת שני מצברי פריקה עמוקה עם מערכת ניהול טעינה איכותית.

המדובר בהתקנה ברנגלר ארוך בנזין כשהמטרה ברכישת המוצר הנ"ל - למשך הלילה יעבור המקרר לסוללות גיבוי בטיולי סופ"ש ארוך (2 לילות) מבלי חשש לפריקת המצבר הראשי של הרכב.

zivo
28-05-19, 17:58
לא מכיר את המוצר הזה ולא מוצרים מתחרים.
לא מסוגל להגיד כלום על המחיר.
אבל...
נראה פרפקט למה שאתה מתאר, אם הערה אחת קטנה - אתה אומר למשך הלילה (2 לילות).
עד כמה שאני זוכר, אתה לא איש של מחנה, כלומר, למחרת בבוקר, אתה תסע כל היום, המתקן הזה בנוי לטעינה ברכב (שקע מצית, הייתי משדרג לחיבור טוב יותר).
אז למה אכפת לך לילה אחד או שנים (או 3 ....)?
בקיצור לדעתי אתה צריך לחשב צריכה ללילה אחד (15 שעות ?) ולהניח טעינה במשך היום שאחרי.
זה אומר, שאתה יכול אולי לחפש אחד קטן יותר (וזול יותר ) - 30AH?
לגבי חיבור ברכב, מההתחלה הייתי מחבר את המקרר לסוללת גיבוי, ואת הסוללת גיבוי למצת כל היום. לא צריך לזכור להחליף ולא מתעסקים עם חשמלים. וחוץ מזה, אם עושים עצירות ארוכות במשך היום, למה להתעלל במצבר של הרכב.

בהצלחה.

ד ו ר ו ן
28-05-19, 20:25
שלמה,
בשביל מה שאתה מתאר מספיק מצבר עופרת רגיל. באזור 60-70אמפר, זה זול ועובד, והם גם לא גדולים פיזית ובלי ההתלבטות לגבי בטיחות הליתיום, אם זה מטריד אותך.

אני מסתדר כבר כמה שנים עם מצבר צרכנים רגיל 68אמפר שמשרת מקרר 45ל, משאבת מים ותאורת מחנה.

מחובר קבוע באוטו, טיפש, פשוט ובלי להסתכל או לשנות חיבורים במהלך היום/לילה.

אם אתה רוצה גיבוי, אז מארז אנרגיה פשוט שמשמש גם כבוסטר הנעה, כזה שעולה 200וקצת החזיק לי את המקרר עובד לילה שלם.

תנתק מתח מהרכב בכניסה לחניון וההנעה בבוקר שים לטעינה בזמן הנסיעה.
Slowly..

KOOKE
28-05-19, 23:16
דורון, אם הבנתי נכון את כוונתך, לשים בתא המיטען מצבר עופרת פשוט שמחובר דרך קבע במקביל למצבר הרכב ועם מפסק ניתוק ( מה שמכונה ״ברז 24" בצבא). מגיע לחניון ליה מנתק המצבר הנוסף?

למיטב הבנתי חיבור מקביל ״טיפש״ כזה הוא בעייתי במידה מסויימת מבחינת איזה מצבר ניטען בנסיעה ואיזה מצבר גונב מתח מהשני.

חוץ מזה אני יושן ברכב, אין בעיה עם האדים מהמצבר התא המיטען?

ד ו ר ו ן
28-05-19, 23:28
לא בתוך הרכב.
אין מקום בתא המנוע?

מצבר עופרת משחרר גזים גם האטומים שבהם.
אישית לא הייתי מרגיש בנוח לשים בתוך חלל הרכב.

ולא, אין לך בעיית הטענה כשהם נטענים בזמן עבודת המנוע במקביל דרך מבודד טעינה (איסולטור).

אפשר ברז 24 ואפשר פשוט שקע-תקע.
לנתק ידנית את כבל המקרר מהמצבר ברכב ולחבר למארז אנרגיה ללילה.




Slowly..

amir_shai
29-05-19, 10:34
מעניין לגבי שיחרור גזים ...
ומצברים בטכנולוגיות אחרות לא משחררים משהו? כלומר אותם כן בטוח לשים בתוך הרכב?

Sent from my LG-H870DS using Tapatalk

landY
31-05-19, 09:50
מצברי עופרת משחררים מימן (אם אני זוכר נכון) . מצברי ג'ל AGM לא.
אני מחזיק סוללה של ה 200שח להנעה ומניע בבוקר את המצבר שפרקתי. הטריק הזה טוב למצברי פריקה עמוקה.

Sent from my S60 using Tapatalk

zivo
31-05-19, 10:29
אתה יכול בבקשה להסביר קצת יותר.
אם אני מבין, אתה מציע להחליף את המצבר הרגיל, למצבר פריקה עמוקה (נגיד AGM), להשתמש בו גם לצרכנים, ולמחרת בבוקר להניע עם בוסטר?

landY
31-05-19, 19:22
אתה יכול בבקשה להסביר קצת יותר.
אם אני מבין, אתה מציע להחליף את המצבר הרגיל, למצבר פריקה עמוקה (נגיד AGM), להשתמש בו גם לצרכנים, ולמחרת בבוקר להניע עם בוסטר?בדיוק. זה הסטאפ שלי. +פאנל סולארי עם מתאם טעינה.

Sent from my S60 using Tapatalk

נדב42
31-05-19, 19:25
מישהו אמר לי פעם שהטעינה של AGM שונה מזו של מצבר עופרת רגיל, ואם מתקינים אותו ברכב שמותאם למצבר רגיל הוא יחיה שם פחות זמן. אף פעם לא טרחתי לבדוק ונשארתי עם מצבר רגיל ..

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

landY
01-06-19, 18:50
מישהו אמר לי פעם שהטעינה של AGM שונה מזו של מצבר עופרת רגיל, ואם מתקינים אותו ברכב שמותאם למצבר רגיל הוא יחיה שם פחות זמן. אף פעם לא טרחתי לבדוק ונשארתי עם מצבר רגיל ..

Sent from my Pixel 3 using TapatalkAGM לרכב.
אופטומה בוש ועוד יצרנים מייצרים ייעודי לרכב.
יש גם רכבים שבהם המצבר לא יושב בתא המנוע והוא מקורי מהיצרן מצבר ג'ל על מנת למנוע הצטברות גזים.

Sent from my S60 using Tapatalk

-->