צפייה בגרסה מלאה : מבקש המלצה לצמיג 31.10.5.15 קל משקל
מוטי טויוטה
31-05-19, 18:32
שלום חברים.
שוקל להחליף צמיגים בסמו שלי, וכדי להפחית עומס מהסרן מחפש צמיגי שטח מלא הכי קלים במידה הזו.
יש עניין בכלל?
אני זוכר שראיתי הפרשי משקל לא קטנים בין חברה לחברה. רלוונטי?
מישהו מכיר אתר שניתן לראות בו את המשקל פר צמיג וכו?
תודה לכולם
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
https://tiresize.com/tiresizes/31X10.50R15.htm
הקופר המקסיסים והbf הכי קלים אם אני זוכר נכון. תהנה 😎
צמיג השטח המלא הקל ביותר במידה 31 שיצא לי לשקול בפועל היה BFG KM2.יצא 19 קילוגרם. ה31 הכבד ביותר שיצא לי לשקול היה הGrabber SRL שמשקלו 25 קילוגרם. היו עוד צמיג או שניים ששקלתי והם היו יותר לכיוון ה20 קילו אאל"ט. כתבתי על זה פעם בפורום, צריך לחפש.
יש עניין ויש הבדל, בהנחה ומדובר על שטח מלא-
המשקל של הצמיגים הכבדים מורגש גם על רכבים חזקים יותר.
יש לי פה רשימה חלקית שבדקתי בזמנו עבור 31/10.5r15
טויו MT - משקל 57 פאונד
ג'נרל x3 - משקל 55 פאונד
קופר STT PRO - משקל 48 פאונד
BF km3 - משקל 51 פאונד
שים לב שלטויו גם הקוטר הגדול יותר.
אם יש צמיג שאתה מעוניין פשוט תיכנס לאתר היצרן ותסתכל על המשקל והקוטר, כל הנתונים קיימים.
מוטי טויוטה
01-06-19, 01:31
תודה על העזרה חברים, על המקסיסים לא מצאתי מידע לגבי המשקלים אבל הקופר stt קרץ מאוד גם בזה שהוא ממש קרוב ל31 נטו וגם קל משקל(ממש מעט bf) וזול ממנו( עבורי, חבר שקנה חדשים והחליט לרדת במידה)
אם יש למישהו חווד עליו אשמח
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הירשפלד יובל
01-06-19, 09:55
[QUOTE=מוטי טויוטה;846688]שלום חברים.
שוקל להחליף צמיגים בסמו שלי, וכדי להפחית עומס מהסרן מחפש צמיגי שטח מלא הכי קלים במידה הזו.
יש עניין בכלל?
חלוק עליך בנושא חשיבות המשקל. מידיעה , אם לא טעיתי , הרכב עם מנוע מחוזק/מתוגבר , קיט הפחתה בטרנספר ותקן אותי אם אני טועה , ציריות/סרנים מחוזקים ובנוסף הרכב לא בשימוש יום יומי. אם הוא משמש/מיועד לטיולים נטו , תתמקד בחוזק סוליה/דופן ובאחיזה וש - LB/KG יטרידו אותך פחות . היית איתי בסמוריאדה , שלי אולי לא הכי קלים , אבל עם הספק/מומנט קטנים משלך , ניידו אותי בכבוד כשהמעלה העיקרית היא האחיזה וחוזק , גם אם משלמים על זה קצת במהירות/צריכת דלק / בלאי איטי ומתמשך למיכלולים. בנית צעצוע יפה , אל תדפוק אותו בנושא הצמיגים שהוא אחד הדברים הקריטים לדעתי.
אתה רוצה שאחד הפוסטים הבאים שלך יהיה : למה הקוביות נושרות ? למה הם מתפנצ'רים ? למה הם בורחים מהחישוק ? . כל השאלות שהזכרתי הן שאלות שמעלים חברים מנוסים ומכובדים כאן בפורום.
יובל,
שים לב שדוווקא הקלים מאלו שהוזכרו הם מה שנקרא מהטובים יותר שתמצא.
זה רווח כפול בשטח ובכביש.
Slowly..
הירשפלד יובל
01-06-19, 11:03
דורון , יכול להיות שאתה צודק , לא מכיר את הגדלים/מותגים האלו ולא את החומר הזה ( פוליאסטר ). מהיכרות שלי את הרכב של מוטי ונתוניו ,בשילוב התפישת עולם שלי לגבי מה חשוב /לא חשוב ברכב , הצעתי לו:
תתמקד באחיזה/חוזק . יש לו מספיק מומנט לסחוב כמה LB/KG נוספים.לראייתי - לא מחוייב מציאות , לעיתים , כשחוסכים ב-א' , משלמים ב-ב'. תראה רוביקון משודרג של שלמה שצמיגי קופר ? שלו לא מצליחים להתמודד עם ה- Nm שמייצר הרכב.
מוטי טויוטה
01-06-19, 14:11
יש הבדל של כמה ק"ג לצמיג בין הקיצון לקיצון
אני כמעט בטוח שיש לזה השפעה, בטח על אוטו צעצוע כמו שלי.
אני מעדיף לוותר על עבירות מאשר על אמינות, אז אם כבר שדרוג כזה, רק מושכל, ויפלו קוביות פעם ב.
בטיול הייתי עם 31 טרפדור 8060 ישנים שנקנו מאילן חבר הפורום ודווקא עליהם אני לא מוצא את נתון המשקל.
מה גם שהצמיגים שסיכמנו עליהם, bf/cooper הם בטח לא מהזולים / לא מומלצים
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הירשפלד יובל
01-06-19, 14:47
[QUOTE=מוטי טויוטה;846746]
אני כמעט בטוח שיש לזה השפעה, בטח על אוטו צעצוע כמו שלי.
אל תמעיט בערכו של ה " צעצוע " שלך. לאחר שדרוגי מנוע/טרנספר יש לך יחס Nm/kg מספק/מכובד. אם השיקול הראשוני אינו עבירות האופציות מתרחבות. אם תחליט שעבירות/עמידות הוא השיקול הראשון ולעזאזל רעש , צריכת דלק משקל ( כך אני נהגתי ) תצטרך להתמקד.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
מוטי טויוטה
01-06-19, 15:16
הצמיג בקצה העליון לפי המלצות יצרן ליחסי 4.9 הוא 31.
המעטתי גם ברוחב הגאנט,7, שגם זה המינימום לפי המלצות היצרן לצמיג 31.
( כאן אולי טעיתי, והייתי צריך ללכת על גאנט 8, אין לי כרגע איך לבדוק את הback spacing) אבל הצמיג נוגע לי בקפיץ בסיבוב כמעט מלא שמאלה /ימינה.
לא רוצה להעמיס על הקייס של הסרן( לא עד שאחזק לפחות), לא על הקורונה פיניון והמסבים וכו.
גם אם הרווח קטן, זה מספיק כדי להשפיע בבחירת הצמיג.
בטח אם זה משתלב לי טוב עם הקופר של החבר.
היחס המכובד שאתה מדבר עליו הוא בטח בדיחה במונחי הדיזלים/מנועי הבנזין הגדולים כאן בפורום, אבל טוב לי עם מה שיש.
וכן, העבירות זה לא העדיפות הראשונה ולא השנייה,זה ישפיע, אולי, ב0.006 מהזמן שהרכב נוסע.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
יובל,
אין צמיג שלא יהרס מנהיגה אגרסיבית.
וזה לא שיש התלבטות לגבי צמיג סיני עלום וקל משקל אלא מותגים מוכרים ומוכחים.
לא נכון להשליך מהמקרה הפרטי שלך של שימוש בצמיג מחצבות ברכב לשימוש יומיומי וגם לא בהכרח לרכב טיולים.
בגלל שזה רכב שגם נוסע על הכביש, רוב רובו של חייו אלא אם הוא מגיע למסלול על נגרר, אז צמיג שטח טוב וקל ככל שאפשר הוא יתרון ולא חסרון.
במקרה הזה המשקל הנמוך פוגש אותך עם צמיג מעולה (BF).
האם זה שווה את ההפרש במחיר?
זו החלטה פרטית.
לגבי הפחתת עומסים אני לא בטוח שההפרש במשקל רלוונטי בהבדלים האלו בנסיעת שטח שאינה פרועה.
Slowly..
הירשפלד יובל
01-06-19, 17:47
היחס המכובד שאתה מדבר עליו הוא בטח בדיחה במונחי הדיזלים/מנועי הבנזין הגדולים כאן בפורום,
Sent from my SM-N950F using Tapatalk[/QUOTE]
אני מתייחס לזחילת סלעים ולא למירוצי באחה/דיונות. היחס שאני מתכוון אליו הוא היחס בין משקל הרכב הטוטלי לקג'מ/Nm שמגיעים , לנאבות. מנוע מחוזק+4.9 כשמשקל הרכב נשאר כמעט דומה למקורי , נותן לך פחות/אותו משקל כללי עם יחידת הנעה engine+drivetrain שמספקת כוחות/מומנט יותר גדול. יותר Nm/ קג'מ/כוחות יופעלו על x ק'ג שנותרו כשהיו כשהרכב יצא משערי המפעל ביפן.כשהרכב שלך שוקל 0.8-1.2 טון , אחרים שוקלים 1.5-2.5 טון.
יובל,
טיפ קטן לגבי ציטוט הודעות - תוודא שהקטע המצוטט מתחיל בתגית quote (צריך לוודא שיש שם סוגריים מרובעות שמקיפות את המילה QUOTE וכדאי שגם שם הכותב המצוטט יכלל בתוך הסוגריים המרובעות), ונגמר בתגית-סיום - המילה quote שלפניה התו / וכל זה מוקף בסוגריים מרובעות (בשל בעיות ימין-שמאל ושפת הקודש, ייתכן שתראה את התו / כאילו הוא בסוף המילה quote).
כל השמטה של תו מאחד הצדדים (פותח/סוגר ציטוט) גורמת לחלק המצוטט להראות כאילו הוא חלק ממה שאתה כותב ומקשה על קריאות המסר.
אם אתה מסתבך, אפשר להשתמש פשוט בקטע מועתק בתוך מרכאות, זה לא יופיע כציטוט בפורום אבל יהיה קריא יותר.
משקל של צמיג הוא עניין קריטי שרבים נוטים לזלזל בו.
לא מכיר סרני סוזוקי מספיק טוב אבל לדעתי צמיג 31 גדול עליהם בכל המובנים אלא אם עברו שדרוג וחיזוק מסיבי (ציריות, עיבוי חיצוני וכו', בנוסף ליחסי העברה). כבר ראיתי סמוראים עם צמיגי 31 שמהר מאוד התחילו לחייך.
בכל מקרה, משקל הצמיג משפיע מאוד על סחיבה, על ביצועי מערכת בלימה, על צריכת דלק, כמובן על נוחות הנסיעה כי מדובר במשקל לא מוקפץ. במקרה של רכב עם היגוי לא מתוגבר - גם על משקל ההגה.... הבדל של 6 ק"ג הוא לא קטן בכלל וכן מאוד מורגש.
אם נושא המשקל כל כך קריטי לך ואתה מוכן להשקיע, תחליף גם ג'נטים לחישוקי סגסוגת שאמורים להיות יותר קלים.
כשאתה בוחר ג'נטים שים לב היטב להקפיד לבדוק פיזית את משקל הג'נט - כי לא כל חישוקי הסגסוגת באמת קלים כמו שרובנו חושבים.
מוטי טויוטה
02-06-19, 02:38
תודה דרור.
ההגה הגה כח כמובן, ציריות כרומלוי קדימה אחורה, יחסי העברה בטרנספר ובביצים.
חיזוק חיצוני זה השלב הבא. אנצל זו לבדוק האם באמת לא מומלץ לרתך כשהסרן על הרכב אם אני מנתק מצבר ומרוקן שמן לפני?
גאנטים כרגע אני לא מתכוון להחליף, אבל כן לבחור משקל הכי נמוך.
מאז ה31 אני מקפיד על נסיעה רגועה אפילו יותר מהרגיל, וקאליפרים ויטארה ארוכה יושבים בארון אחרי שיפוץ במידה ואחליט וזה שווה את השיפור כלכלית, לפני השדרוג שופצה משאבה מרכזית ומשאבות אופן חדשות הותקנו כדי לרענן את המערכת.
נוחות וצריכת דלק לא מעניינת אותי.
בסחיבה לא הרגשתי שום שינוי.
זירזת אותי להזמין חיזוקים, תודה על הדרייב.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הירשפלד יובל
02-06-19, 12:52
[QUOTE=ד ו ר ו ן;846754]יובל,
א : אין צמיג שלא יהרס מנהיגה אגרסיבית.
ב : לא נכון להשליך מהמקרה הפרטי שלך של שימוש בצמיג מחצבות ברכב לשימוש יומיומי וגם לא בהכרח לרכב טיולים. "
א : אין לי שמץ של מושג על הרגלי נהיגת השטח של שלמה עם הרוביקון , אבל רק ממה שהבנתי לגבי הרכב והצמיגים ( קופר ) , היה נראה לי שהרכב לא מאוזן , במובן שיחידת הכח של המנוע ושרשרת/מיכלולי ההנעה , הרבה יותר חזקים מצמיגי הפוליאסטר שלו. אצלי , לצערי , זה הפוך והצמיגים יותר חזקים מהמנוע ושאר המיכלולים.
ב : אקבל זאת כמחמאה שכינית את צמיגי ה- BKT , צמיגי " מחצבות " . אלו צמיגי חקלאות/צמ"ה. יוטיוב שולח לי מעת לעת סירטונים ושוב מסתבר לי מתחרויות עבירות של משאיות באירופה שמשאיות MAN עושות שימוש באותו פרופיל/תבליט צמיגים. ראיתי אותם ( לא בטוח בזה )גם על משאיות מרצדס 1519ממוט. לא מתיימר שהפשפש/חרק שלי עומד בשורה אחת עם משאיות מאן/מרצדס, אבל כנראה משמיים " כווונתי " ( להבדיל מכיוונתי ) לדעת חכמים. הזמנתי מ - BKT דגם/פרופיל אחר , BKT שלחו לי את הפרופיל משולש.
https://youtu.be/Vy2rkoAPMAE
https://www.google.com/imgres?imgurl=https://alkatreszek.hu/public/images/as_tcd_kepek2/univnet/t_skidpower_bkt.jpg&imgrefurl=https://alkatreszek.hu/70015sp_un&docid=kohhUMnlVrhthM&tbnid=QHvEwN3JUwsLeM:&w=415&h=600&source=sh/x/im
בסופו של דבר , כל אחד מאיתנו בונה את הצעצוע שלו לפי רצונותיו , הגדרותיו וצרכיו. למיטב ידיעתי גם אצל מוטי הרכב משמש כרכב טיולים/פנאי ולא בשימוש יום יומי . "מנוע +טרנספר + יחסים בדיפ' " , מתוגברים + ציריות מחוזקות ( צריך אולי/כנראה כמו שדרור הזכיר חיזוקים לבתי סרן ) , תיגברו את יחידת הכח הרבה מעבר למקור כשמשקל הרכב נותר דומה למקור. בהנחה שהרכב מיועד לטיולי שטח/זחילת סלעים ולא למרוצי דיונות - לא מובן לי ( להבנתי ) העדפת שיקול משקל צמיג על שיקולי אחיזת שטח וחוזק .
( ד'א - נעשו כ- 1000km עם ה - BKT שלי על אספלט עירוני/בין עירוני במהירות של עד 80km/h ואני חושב שהבנתי למה היצרן לא ממליץ עליהם לאספלט. אין להם חריצי אורך לניקוז מים , מחליקים/עשויים להחליק יותר. הופנם ושוקלל.מה שאני רוצה לומר למוטי שאם ירצה לבנות צעצוע יפה , הוא לא חייב לפנות לצמיגים הקונבנציונלים בלבד. )
מוטי שים לב שהעומס המותר על צמיג 31" ממוצע הוא בערך טון שלם לצמיג בודד.
כשאתה מבין שזה שהמשקל הכולל של הסמוראי אפשר להניח שהוא רואה הרבה פחות עומס מאשר מתחת להיילקס/סופה או כל רכב שטח אחר.
לכן עצם עליית המידה אתה מרוויח עמידות גבוהה מאוד, לא הייתי פוזל לצמיגי ניילון או צמיגים שלא מהעת האחרונה.
מוטי טויוטה
02-06-19, 18:18
אני לא מתכוון להמציא את הגלגל. אחרי שבכמה סיטואציות שונות ניסיתי הבנתי שאני מעדיף ציפור אחת ביד ולא ג'קו בעץ.
נחכה לדיל טוב בדגש על צמיג קל ושטח מלא.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.