צפייה בגרסה מלאה : יחסי העברה
combina347
01-02-06, 00:50
אני יודע שאתקין יחסי העברה היום או מחר ואם לא מחר אז מחרתיים
מטרת יחסי העברה היא לזחול בטיפוס על סלעים והתאמה לגודל גלגלים
הבעיה היא זאת אם אביא יחסי העברה לטרנספר אני עלול לפגוע בדיפ'
וכאשר אני משפר בדיפ' אני מוריד עומס מהדרייב שאפט ומהדיפ'
איזה יחסי העברה כדאי לשים בדיפ'? וחשוב לציין שבעתיד יהיה לי גם הטרנפר (לא יודע מתי)
איזה סוגים של יחסי העברה קיימים לדיפ'?
כמה עולה היחסים כולל שני הסרנים? (אני מעוניין לבדוק אם זה משתלם)
האם אוכל להגיע לזחילה עם שיפור בסרנים האם זה יציק לי משום שזה משפיע גם על הHI?
כשאתה מוריד יחס העברה במכלול אחד, אתה מעמיס על כל המכלולים אחריו. זה אומר שיחס העברה בטרנספר יעמיס לא רק על הדיפ', אלא גם על הצלבים, התושבות, הדרייבשאפט והציריות. מתוך הרשימה הזו, שני הרגישים ביותר הם התושבות והציריות, נזק לדיפרנציאל אתה כנראה לא תעשה. במילים אחרות, הורדת יחס העברה בסרנים לא תפתור אותך מנקודת החולשה הגדולה ביותר - הציריות. ההנחה שלך שהורדת יחס העברה בדיפ' תוריד עומס ממכלולים אחרים לא מדוייקת, הם פשוט לא מוסיפים עומס.
איזה יחסי העברה כדאי לשים בדיפ'? וחשוב לציין שבעתיד יהיה לי גם הטרנפר (לא יודע מתי)
איזה סוגים של יחסי העברה קיימים לדיפ'?
עם איזה צמיג אתה הולך לנסוע? עם איזה קיט טרנספר אתה מתכנן לנסוע? אתה מייעד את הרכב רק לזחילת סלעים, או שאתה רוצה גם להנות בבוץ ובשבילים מהירים?
אין סוגים, הכל זה החלפה של רינג ופיניון. יש מגוון רחב, מ1:3.9 ועד ל1:5.8, רק תבחר (יש המון מידות באמצע).
כמה עולה היחסים כולל שני הסרנים? (אני מעוניין לבדוק אם זה משתלם)
סדר גודל של 200$ עבור כל סרן, לא כולל קראש-סליב, מיסבים, שמן וכיוב'. מציאותית? לא פחות מ300$ לסרן, 600$ לשניהם. אם תלך על 5.83 זה כבר יותר בכיוון של 290$ רק ליחסים... זה לא זול. דיפרנציאלים מג'ימיני עשוים להיות זולים יותר, יש להם יחס בין 4.10 ל4.3.
האם אוכל להגיע לזחילה עם שיפור בסרנים האם זה יציק לי משום שזה משפיע גם על הHI?
לא, אתה לא תגיע ליחס הזחילה של טרנספר 1:4.16 עם קיט בסרן. אתה תגיע לא רחוק -עד 56% הפחתה, אבל זה גם אומר שהמהירות הסופית שלך תרד ביותר מחצי בHI. כאן בדיוק נכנס היתרון הענק של קיטי הטרנספרים - הם מאפשרים לך פיצוי עד 18% בהפחתה בHI, מה שכן מאפשר לך לפצות על מידת צמיג עד 31, כאשר בLOW הם מציעים לך יחס זחילה מעולה - מ86% הפחתה ועד 180%.
דבר ראשון, תגדיר מטרות סופיות. מידת צמיג מתוכננת, מטרת הרכב.
GodsFather
02-02-06, 14:26
אם יורשה לי להתערב..גם אני מעוניין לשנות יחסים.
בגדול - לא מתכוון לשנות צמיגים, כלומר 205 , מקסימום 215 (אם אצליח להתקמבן ברשיון...).
המטרה העיקרית היא כמובן זחילת סלעים , כי לשבילים ובוץ אני די מרוצה מהנוכחי.
מה שכן, אם אוכל להרוויח עוד טיפה מהירות בכביש בתמורה להורדת הטורים (כרגע 3100 סל"ד ל100 קמ"ש) זה יהיה אחלה.
האמת שחשבתי ששינוי בטרנספר תחילה יהיה הכי נכון...שינוי בLOW לצורך זחילה ובHI לצורך הגברת המהירות...הרי אני לא מתכוון לאמץ את הרכב, המטרה היא שהוא יזחל בסלעים ויהיה בעל כוח רב בסל"ד מינימלי ולכן נושא שדרוג שאר המרכיבים הוא אמנם נכון לצורך המנעות משבירות אבל משני במידה ואכן נוהגים בשיקול דעת ולא רק לוחצים את הדוושה...(לא?)
"שינוי בLOW לצורך זחילה ובHI לצורך הגברת המהירות" -זה לא מה שיקרה שתרכיב קיט בטרנספר..
במידה ותשאר עם אותם צמיגים תקבל הורדה גם בLOW וגם בHIGH -
עכשיו אתה נוסע 3100 סל"ד100 קמ"ש אז לאחר הקיט אתה תסע ב4000 סל"ד בערך..
(18% יותר איטי לכל הילוך נתון בHIGH)
האפשרות היחידה שתוריד לך את הסל"ד בהילוך חמישי היא הגדלת צמיגים!
GodsFather
02-02-06, 15:53
קצת לא ברור לי הנושא שהעלית פה , דיזה ידידי...
הרי אם אני מחליף גלג"ש HI למשהו יותר SPEED DEDICATED אני משפר את יכולת ההגעה למהירות גבוהה יותר באותו סל"ד..לא ?
הרי בדוגמא הכי פשוטה אפשר לראות רכב רגיל בעל 1300 סמ"ק מגיע ל120-140 קמ"ש בסלד 3100. זאת מכיוון שהגיר שלו שונה. שים לב , אני מדבר על מהירות סופית ולא האצה.
ובהקשר הLOW , זה גלג"ש אחרים לחלוטין , הרי הם משתלבים רק בעת שילוב הידית ולכן אין השפעה או לפחות לא אמורה להיות לפי מה שידוע לי , על ההתנהגות בHI , לא ?
יחס העברה מתואר כיחס בין כמות הסיבובים הנכנסים ליוצאים. יחס העברה של 1:2, לדוגמא, אומר שעבור כל 2 סיבובים נכנסים 1 יוצא.
הפחתת יחס ההעברה היא העלאת המספר 2 בדוגמא לעיל, הווה אומר יותר סיבובים נכנסים עבור פחות יוצאים. זה אומר שעבור אותו סל"ד אתה תיסע במהירות נמוכה יותר, לכן בזה כפיר צודק.
הבעיה עם התיאוריה הזו במקרה של הסמוראי, היא שהסמוראי הוא רכב אנמי לחלוטין. עבור מהירות נתונה ההספק שלו נמוך, לכן כשאתה נוסע בעליה קלה אתה נאלץ להוריד מחמישי לרביעי. אם תוריד את יחס ההעברה אתה תעלה את ההספק במהירות נתונה, לכן אתה תוכל לנסוע במהירות יותר גבוהה עבור תוואי שטח נתון, בפרט בכביש. המהירות הסופית התיאורטית של הרכב אכן יורדת, אבל ממתי אתה בכלל מצליח להתקרב אליה עם הסמוראי? אם תוריד יחס העברה אתה לא תוכל לנסוע 150 אלא רק 135 (נניח שהורדת יחס ב10%). לכן במקרה של הסמוראי הורדת היחס מעלה את המהירות האמיתית שאתה נוסע בה, פשוט כי עכשיו יש לך יותר הספק במהירות נתונה ואתה לא נאלץ להוריד הילוך בכל עליה קטנה - תופעה שרק תחריף ככל שתעלה את מידת הצמיג.
באשר לHI ולLOW, הקיטים הקיימים בשוק מציעים הפחתה בשניהם (בין 12 ל18% לHI, בין 80 ל200% בLOW). זה אכן גג"שים שונים, אבל מחליפים את שניהם.
combina347
02-02-06, 19:00
הצמיגים הבאים שלי אמורים להיות 31 אינץ'
ואחריהם אני מתכנן 33 רק מפחד מעט מההשפעות על הסרנים ציריות נעילות ודרייבשאפטים
לפי מה שאתם אומרים ולפי מה שהבנתי:
אני הולך לקנות יחסי העברה לטרנספר
לדיפ' אוסיף לאחר ה33
אם אתה בוודאות מתכנן גם מעבר ל33 וליחסי העברה בסרן, הייתי נוטה להמליץ לך על ה4.16 עם לא יותר מ4.62 בסרן, כאשר הייתי מעדיף 4.3. למה לא 5.14 ומעלה? בזכות המנוע שלך.
אפשרות שניה פחות מועדפת, 5.14 בטרנספר ו4.10 עד 4.3 בסרן. למה פחות מועדפת? כי אם אתה תזמין יחסי העברה לסרן לפני התקנת צמיגי 33, זה ממש יגביל אותך בכביש. אם אתה יודע מראש שאתה הולך על 33 לפני יחסי העברה בסרן או בו זמנית, 5.14 יהיה שילוב מצויין על 31.
דבר איתי בטלפון שבוע הבא, יהיה לי משהו מעניין להציע לך.
GodsFather
04-02-06, 23:16
באשר לHI ולLOW, הקיטים הקיימים בשוק מציעים הפחתה בשניהם (בין 12 ל18% לHI, בין 80 ל200% בLOW). זה אכן גג"שים שונים, אבל מחליפים את שניהם.
אבל אם אני משנה רק את הLOW ואת הHI אני משאיר ? אזי הרווחתי הילוך זחילה.
אופציה ב' לשנות בHI לגלג"ש משפר ולא מפחית ובLOW למפחית...השילוב המושלם לא ?
מהירות סופית גבוהה (לא שאיכפת לי , חשוב לי שיגיע ל100 בפחות מ3100 סל"ד , זה הכל,אני לא אוהב להשתולל בכביש , רק רוצה להוריד מאמץ מהמנוע) וגם אופציית זחילה מצויינת בLOW...
אפשרי ? הכיצד ?
אין קיט ייעודי לסמוראי שעושה מה שאתה מבקש..
מה שכן תרכיב צמיגים 33 וסע עם קיט 4.16 ואז תקבל מה שרצית בדיוק ..
GodsFather
05-02-06, 11:26
אין קיט ייעודי לסמוראי שעושה מה שאתה מבקש..
מה שכן תרכיב צמיגים 33 וסע עם קיט 4.16 ואז תקבל מה שרצית בדיוק ..
וקיט שיפור רק לLOW , בלי לגעת בHI , אפשרי ?
כי לשים גלגלי 33 אני לא מתכוון , אם בכלל לגעת במידת הגלגל , כי אין לי קומבינות בקטע הזה...
גם אין... זה לא הולך ביחד.. כדי לשנות יחס כלשהו בטרנספר צריך לשנות גלגלשים ברגע ששינית זה פוגע ב2 המצבים!
אפילו טרנספר 1000 פוגע בHIGH שאני אומר פוגע הכוונה היא שינוי לטובה.. לצרכי הגדלת צמיגים
סוזי המשתוללת
05-02-06, 15:21
שומו שמיים
לידיעה כללית
קיטים של טרנספר כן משפרים מהירות סופית - בדוק
הם גם משפרים את מהירות הרכב למשל בעליות
ועכשיו להסבר המדעי
אין עוררין שבlo יש שיפור של הכח על חשבון המהירות - אותו הדבר קיים גם בhi כמובן בהתאם ליחס ההפחתה
אז איך מסתדרת הסתירה במשפט שכתבתי מעל ?
נורא פשוט
בlo בכל הילוך נתון אנחנו מגיעים למקסימום הסל"ד של המנוע ולכן המהירות יכולים רק להגיע למהירות מסויימת
בhi המצב שונה מכיוון שניתן לעבוד בסל"ד יותר גבוה ולהכנס לתחום "חגורת הכח" של המנוע שבפועל יאפשר להגיע למהירות גבוהה יותר
תנסו לעלות מעל 3500 סל"ד ב5 עם טרנספר וצמיגים רגילים ואותו דבר עם טרנספר משופר קלות (4:16)
כבר באותה מהירות נתונה סל"ד המנוע יהיה גבוה ב12% בטרנספר המשופר לעומת הרגיל
ז"א טרנספר משופר 3500 טרנספר רגיל 3100 לערך
תבדקו את נתוני המומנט וההספק של המנוע ותיוכחו לדעת ש3500 סל"ד קרוב יותר לתחום העבודה האופטימלי של המנוע
מכאן תתקדמו לבד
סוזי הכל טוב ויפה.. אבל הבחור לא רוצה לשפר מהירות סופית הוא רוצה לשפר מהירות שיוט הוא רוצה לסוע 100 קמ"ש ב2500 סל"ד (נגיד)במקום 3100 סל"ד
combina347
08-02-06, 00:07
סוזי וידידי היקרים
כרגע אני עם צמיג 235 טרנספר 1300 ומנוע 1600 עם קרבורטור סוברו
אני מגיע כמו כלום ל3500 סלד בהילוך 5
השאלה שלי איך אני מחשב את יחסי העברה ברכב שלי בהתאם לצמיג
אני מתכוון שאם אני רוצה צמיג 31 אז איזה יחס העברה אני צריך כדי שהספידומטר יראה לי תוצאה נכונה
ואם אני עם 33 איזה יחסי העברה אני צריך
נ.ב
אני ממליץ גם ל1300 שאין להם מספיק כח לעבור לקרב' סוברו זה מיפלצתי ממש
אני מתכוון שאם אני רוצה צמיג 31 אז איזה יחס העברה אני צריך כדי שהספידומטר יראה לי תוצאה נכונה
ואם אני עם 33 איזה יחסי העברה אני צריך
הספידומטר מודד את המהירות שלו בציר היציאה מהטרנספר, לכן לא משנה איזה יחס העברה תשים בטרנספר הוא יזייף לך בהתאם למידת הצמיג. במילים אחרות, אם תחליף עכשיו יחס סטרנספר בלי לשנות את מידת הצמיגים הספידומטר יקרא אותו דבר בדיוק.
ע"מ לקבל קריאה אמיתית, אתה צריך להחליף בסרן. כמה בדיוק עבור 31? 1:4.4. עבור 33 1:4.67.
שים לב לשתי נקודות מעניינות:
1. לא בעיה להתרגל לרעיון של 10% פיספוס בספידומטר. באמת שלא.
2. שינוי יחס ההעברה המדוייק איננו שינוי ביחס הספק/עומס המתקבל מהגדלת הצמיג. יש יותר דברים שמשפיעים מאשר רק קוטר ועם שינוי מדוייק של יחס ההעברה אתה נשאר עם יותר עומס עבור אותו הספק. כמה בדיוק? אין לי מושג... כנראה שעם המנוע שלך זה גם לא הכי רלוונטי.
סדר גודל של 200$ עבור כל סרן, לא כולל קראש-סליב, מיסבים, שמן וכיוב'. מציאותית? לא פחות מ300$ לסרן, 600$ לשניהם. אם תלך על 5.83 זה כבר יותר בכיוון של 290$ רק ליחסים... זה לא זול. דיפרנציאלים מג'ימיני עשוים להיות זולים יותר, יש להם יחס בין 4.10 ל4.3.
2 שאלות:
1. האם ביצה של ג'ימני מתאימה לסמוראי 94 או שאפשר להשתמש רק בקורונה פיניון?
2. לצמיגים במידה 215 עד 235 זה לא יותר מדי?
תודה דני
אני לא יודע אם הביצה מתאימה, אבל הקורונה/פיניון כן, בית הסטליטים כן, הסייד-גירס כן... בקיצור, אני מוכן להמר שכן, הם זהים ולא תהיה בעיה להתקין אחד בשני.
הורדת היחס ל4.10 איננה מוגזמת עבור צמיג 235, למעשה היא איזון די מדוייק (שמירה על המצב הקודם). עבור צמיג 215 זה אומר הורדה קלה מאוד ביחס ההעברה, שזה טוב ולדעתי (אין לי איך לחשב את זה) זה ישמור על יחס הספק/עומס מדוייק, גם אם ההפחתה עצמה טיפה יותר גדולה מהתוספת לקוטר הצמיג.
4.3 זה כבר הרבה מדי ל215, אבל ל235 הייתי הולך על זה (אם אני לא מתכנן גם יחסי העברה בטרנספר, אם הייתי מתכנן גם כאלו לא הייתי נוגע בסרן בכאלו מידות).
GodsFather
09-02-06, 15:15
מכל החישובים פה , מה עדיף ? בהתחשב שכרגע אני נשאר עם 205 (עד שאתקמבן , אם בכלל, נוכח החוקים החדשים, למידה 215)
לשים טרנספר 1000 ולסבול הורדה במהירות סופית בתמורה ליחס LOW משופר
(אני לא יודע מה השיפור מספרית, אני רק יודע שזה שיפור, מהמלצות של יודעי דבר)
או ללכת על קיט יעודי עם יחס מוגדר מראש (גם כן , רק שינוי טרנספר תחילה)
ומה היחס האידיאלי במידה ומדובר בקיט יעודי?
שומו שמיים
לידיעה כללית
קיטים של טרנספר כן משפרים מהירות סופית - בדוק
הם גם משפרים את מהירות הרכב למשל בעליות
ועכשיו להסבר המדעי
אין עוררין שבlo יש שיפור של הכח על חשבון המהירות - אותו הדבר קיים גם בhi כמובן בהתאם ליחס ההפחתה
אז איך מסתדרת הסתירה במשפט שכתבתי מעל ?
נורא פשוט
בlo בכל הילוך נתון אנחנו מגיעים למקסימום הסל"ד של המנוע ולכן המהירות יכולים רק להגיע למהירות מסויימת
בhi המצב שונה מכיוון שניתן לעבוד בסל"ד יותר גבוה ולהכנס לתחום "חגורת הכח" של המנוע שבפועל יאפשר להגיע למהירות גבוהה יותר
תנסו לעלות מעל 3500 סל"ד ב5 עם טרנספר וצמיגים רגילים ואותו דבר עם טרנספר משופר קלות (4:16)
כבר באותה מהירות נתונה סל"ד המנוע יהיה גבוה ב12% בטרנספר המשופר לעומת הרגיל
ז"א טרנספר משופר 3500 טרנספר רגיל 3100 לערך
תבדקו את נתוני המומנט וההספק של המנוע ותיוכחו לדעת ש3500 סל"ד קרוב יותר לתחום העבודה האופטימלי של המנוע
מכאן תתקדמו לבד
כמה שאלות:
1. מהו תחום העבודה היעיל/ אופטימלי של המנוע?
2. אני יודע שב-3500 סל"ד יש למנוע יותר כח, אבל כמה זה בריא לנסוע 100 קמ"ש (טוב נו- 97 קמ"ש ) את כל האיילון על 3500 סל"ד (אני באמת שואל בתמימות...)?
3. קיצור יחסי העברה, מעלה את הסל"ד במהירות נתונה, לא נובע מכאן שצריכת הדלק אחרי התקנת יחסי העברה תיהיה יותר גדולה באותה המהירות הנתונה? (לפי הבנתי הבסיסית-מנוע בסל"ד יותר גבוה עובד יותר קשה, מנוע שעובד יותר קשה צורך יותר דלק.) לא?
שיא ההספק של הסמוראי מושג בסלד גבוה מאוד (איזור 5500-6000) כך שנסיעה ב3500 סל"ד לא בהכרח גורת נזק מואץ למנוע,ונסיעה בס"לד נמוך יותר לא בהכרח חסכונית או בריאה יותר למנוע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.