צפייה בגרסה מלאה : עזרה בהבנת/יתרון גיאומטרית/תבליט/פרופיל צמיגי עבירות . ( משולשים ).
הירשפלד יובל
06-06-19, 22:17
https://youtu.be/LjKaMdaZcQU
מגיעים אלי מיוטיוב סרטוני תחרויות עבירות של משאיות באירופה , 4x4 , 6x6 , 8x8 . מצ"ב האחרון שהגיע הערב. שמתי לב בסרטון זה ( וגם בחלק מהקודמים ) שעל המאן והמרצדס 8x8 מורכבים צמיגים בפרופיל/תבליט משולשים.מכיוון שמדובר כנראה בבחירה מודעת של קבוצות עם אנשי מקצוע ,שלא סובלות מחסרון כיס , מחפש תשובה/הארה למה נבחר/עובדים עם הפרופיל הנ"ל ומהם יתרונותיו בבוץ/סלע שבגינם הוא נבחר.
יובל שלום
הגדרתך משולשים מעט מטעה. מדובר בתצורה שנקראת "שברונים" (CHEVRON). ישנה חברת נפט בינ"ל שנקראת כך וסמלה דומה. גם סמל סיטרואן הוא שברונים הפוכים.
יתרונות: תצורת השברונים טובה לפינוי הבוץ מתוך סוליית הצמיג. בסיבסוב הגלגל נוצר כוח "דלמבר" שדוחף את הבוץ לאחור. התעלות האלכסוניות מסייעות לכוח זה לפנות את הבוץ לכיוון דפנות הצמיג. זהו יתרון חשוב לתנועה בקרקע רכה ודביקה (בוץ, שלג, חול רטוב).
חסרונות: החיסרון של צמיגים אלו הוא שיש להם כיוון סיבוב. כלומר עליך להחזיק שני גלגלים חילופיים. אחד לימין ושני לשמאל. ב גלגלים אלו לא מצליבים את הגלגלים מידי זמן, אלא מחליפים קידמיים עם אחוריים בלבד. בחלק מהצמיגים הכיווניים, התקנה הפוכה תגרום לתהליך התפרקות של הצמיג תוך זמן קצר בגלל אלכסוניות של הכבלים המחזקים את דופן הצמיג.
ערן CJ
הירשפלד יובל
07-06-19, 16:22
יובל שלום
הגדרתך משולשים מעט מטעה. מדובר בתצורה שנקראת "שברונים" (CHEVRON).
ערן CJ
ערן . תודה על ההסבר ופתרת לי תעלומה. יש לי 4 כאלה , לא ברמה של אלו שבסרטון על המאן והמרצדס אבל כעת הבנתי למה הם נקראים skid power CHEVRON . לגבי התצורה הנ"ל , אני יודע שהיא חד כיוונית. הזמנתי בזמנו מהודו 5 , קיבלתי 4 ולכן הספייר שלי הוא אלייאנס באותו קוטר בדיוק - דו כיווני. אזמין עוד 2. זה שהתצורה מפנה בוץ הצידה מובן כעת ( אין לי הרבה בוץ בי-ם ) ומסביר למה בתוואי שטח כמו בסרטון , הם עובדים עם כאלו , אבל מה יתרונות התצורה ( אם יש ) על שטח סלעי יבש ?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190607/bc182d070505444000336bc442bf990c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190607/309459ada3d58919eb91243bd5b7ce88.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תכלס זה סוג של צמיג טרקטור/חקלאי.
היתרון הגדול הוא בבוץ.
בכביש זה זוועה.
אבל..
שים לב שכל צמיגי השטח לוקחים/מנסים לקחת משהו מהתכנון הזה לדגם שלהם.
בסוף, זה מרווחים גדולים בין קוביות/פסים ניצבים לציר התנועה.
הנפוץ והותיר הוא צמיג נאטו שכמוהו היו כבר במלחמת העולם השנייה.
חפש מישלן X, הצבאיים.
סוג של הסבא-רבה של צמיג שטח.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190607/c320f37589c67641725e7a51eb062ab9.jpg
BF/KM2 היו מאד קרובים לזה.
במקרה של המשאיות שים לב שהפסים מפוצלים לסוג של קוביות עם מבנה כללי כיווני.
היתרון הוא עוד הרבה משטחי אחיזה בכמה כיוונים ויכולת להתאים לפני השטח.
אצלך זה מחובר, כלומר פחות טוב לסלעים או כל דבר שהוא לא בוץ.
Slowly..
לפעמים רואים צמיגים כאלה שמורכבים "הפוך" על הסרן הקדמי - לטובת אחיזה טובה יותר בעת חילוץ לאחור ברוורס
בטוח לא משהו שהייתי מנסה על הכביש...
מעבר לזה, לפחות במבט מבחוץ, התנועה על הקרקע נראית קצת כמו את חפירה - קודם בא במגע השפיץ ולאחר מכן המגע מתרחב ומאפשר דחיפה בכח גדול יותר
הירשפלד יובל
15-07-19, 15:40
[QUOTE=ד ו ר ו ן;847387]תכלס זה סוג של צמיג טרקטור/חקלאי.
היתרון הגדול הוא בבוץ.
בכביש זה זוועה.
בסוף, זה מרווחים גדולים בין קוביות/פסים ניצבים לציר התנועה.
הנפוץ והותיר הוא צמיג נאטו שכמוהו היו כבר במלחמת העולם השנייה.
חפש מישלן X, הצבאיים.
סוג של הסבא-רבה של צמיג שטח.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190607/c320f37589c67641725e7a51eb062ab9.jpg
BF/KM2 היו מאד קרובים לזה.
במקרה של המשאיות שים לב שהפסים מפוצלים לסוג של קוביות עם מבנה כללי כיווני.
היתרון הוא עוד הרבה משטחי אחיזה בכמה כיוונים ויכולת להתאים לפני השטח.
אצלך זה מחובר, כלומר פחות טוב לסלעים או כל דבר שהוא לא בוץ.(Slowly..[/QUOTE)
https://youtu.be/vqFR90n7VPs
פינוי בוץ מצמיגים/מניעת החלקה/פירפור.
לא מבין למה לקחת 2 רכבים מכובדים , 1 לפחות עם 3 נעילות , סרנים פורטלים ויחסי העברה שופרא דה שופרא , גם השני אינו קוטל קנים ( 90 ) להשקיע בסרטון שלהם 45min נטו ( לא רוצה לדעת את הברוטו) ולשלוח אותם לתוואי שתכננו , כאשר גם היונימוג , לא יודע אם וכמה הוריד לחץ אויר , מחליק בתחילת הסרטון ( ב-10min הראשונים ) כנראה בגלל שהצמיגים נסתמים ומחליקים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
[QUOTE=ד ו ר ו ן;847387]תכלס זה סוג של צמיג טרקטור/חקלאי.
היתרון הגדול הוא בבוץ.
בכביש זה זוועה.
בסוף, זה מרווחים גדולים בין קוביות/פסים ניצבים לציר התנועה.
הנפוץ והותיר הוא צמיג נאטו שכמוהו היו כבר במלחמת העולם השנייה.
חפש מישלן X, הצבאיים.
סוג של הסבא-רבה של צמיג שטח.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190607/c320f37589c67641725e7a51eb062ab9.jpg
BF/KM2 היו מאד קרובים לזה.
במקרה של המשאיות שים לב שהפסים מפוצלים לסוג של קוביות עם מבנה כללי כיווני.
היתרון הוא עוד הרבה משטחי אחיזה בכמה כיוונים ויכולת להתאים לפני השטח.
אצלך זה מחובר, כלומר פחות טוב לסלעים או כל דבר שהוא לא בוץ.(Slowly..[/QUOTE)
https://youtu.be/vqFR90n7VPs
פינוי בוץ מצמיגים/מניעת החלקה/פירפור.
לא מבין למה לקחת 2 רכבים מכובדים , 1 לפחות עם 3 נעילות , סרנים פורטלים ויחסי העברה שופרא דה שופרא , גם השני אינו קוטל קנים ( 90 ) להשקיע בסרטון שלהם 45min נטו ( לא רוצה לדעת את הברוטו) ולשלוח אותם לתוואי שתכננו , כאשר גם היונימוג , לא יודע אם וכמה הוריד לחץ אויר , מחליק בתחילת הסרטון ( ב-10min הראשונים ) כנראה בגלל שהצמיגים נסתמים ומחליקים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalkכדי לקבל צפיות = להרוויח כסף.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.