צפייה בגרסה מלאה : עזרה בנושא צריכת זרם/מתח ברכב
למנהלים אם הכותרת לא מתאימה אפשר לערוך, תודה.
התגלגל לידי מקרר לרכב של חברת וואקו בן 10 בערך, העברתי חיווט די "בריא" לדעתי(כבלים בצבע אדום של מגבר) מהמצבר לתא מטען, עד כאן הכל טוב המקרר עובד, אממה כשאני מדליק בנוסף מזגן מד הטעינה יורד. 12.8-13v שזה נראה לי לא תקין(ואולי אני טועה וככה זה?) , כשאני מכבה את המזגן חוזר ל 13.5-14v , כרגע הוצאתי את המקרר לגמרי וגם עם מזגן דולק נישאר על 13.8-14v .
מאיפה להתחיל? שווה לקחת את המקרר למעבדה(איפה יש בצפון?), או שזה קשור למצבר/אלטרנטור חלש?
לציין רק שהמקרר נישאר דולק כל הלילה(לא פעם אחת) ובבוקר הרכב מניע בלי בעיה.
מדובר בדיסקו 2004, TD5, אלטרנטור 120 אמפר, מצבר 100 אמפר.
נשמע כמו בעיה של הווסת טעינה והמקרר רק מציף אותה.
Slowly..
הערכים האלה הם בסרק? המד מתח מקורי או תוספת שלך. אם תוספת - לאן מחובר? ישירות למצבר?
הערכים האלה הם בסרק? המד מתח מקורי או תוספת שלך. אם תוספת - לאן מחובר? ישירות למצבר?
צודק.. זה יכול להיות נפילת מתח על הקו ולא הטעינה ברכב.
Slowly..
נשמע כמו בעיה של הווסת טעינה והמקרר רק מציף אותה.
Slowly..
למה זה? אבל כשהמקרר מנותק והמזגן דולק הכל תקין, גם כשאני מדליק תאורה, משאבת מים וכו' עדיין נישאר תקין.
- - - Updated - - -
הערכים האלה הם בסרק? המד מתח מקורי או תוספת שלך. אם תוספת - לאן מחובר? ישירות למצבר?
הערכים בסרק.
אבל כשהמקרר היה מחובר גם בנסיעה הטעינה נשארה על 12.8v.
המד מתח תוספת שלי, לא מחובר למצבר, מחובר לחיווט ליד המצית.
תעשה ניסוי עם רב מודד חיצוני שמחובר ישירות למצבר.
תעשה ניסוי עם רב מודד חיצוני שמחובר ישירות למצבר.
קניתי אחד חדש אחרי ששלי התפגר, ניבדוק ונעדכן.
למה זה? אבל כשהמקרר מנותק והמזגן דולק הכל תקין, גם כשאני מדליק תאורה, משאבת מים וכו' עדיין נישאר תקין.
.
אם זה באמת מקרר מהישנים יותר, יכול להיות שהוא לוקח לא מעט בעבודת המדחס.
אצלי יש שעון חיצוני על הקו לצרכנים ואני יכול לראות יפה מתי המקרר נכנס לעבודה.
יש ירידה של כ-0.2-0.3 v ביחס לשעון שמציג את המצבר הראשי.
במצב רגיל שניהם זהים.
כשהווסת טעינה שלי התחיל לזייף, המתח היה יורד גם ל-12.5v תוכ עבודת מנוע.
הייתי מתחיל בבדיקה על המצבר עצמו.
ומדידה מהשקע מצית מול מה שהשעון מציג באותו הרגע לשלול אם זה השעון עצמו.
Slowly..
סבבה, נבדוק.
מקרר ישן... תרמוסטט מכני... אבל שמור יפה(כמו שאבו שפם יודע לשמור ;) ) כולל כיסוי, הרגיש גם שעובד בסדר...
כתבת בהודעת הפתיחה שהמקרר מחובר למצבר ולא דרך החיווט של הרכב, לכן אני מניח שיש לך בעיית טעינה אמיתית. בכל מקרה הייתי משדרג פלוסים ומינוסים לכיוון הדשבורד ...
Sent from my Pixel 3 using Tapatalk
מקרר קטן לוקח 60-70 וואט. זה קצת יותר ממנורת אור ראשי.
לא אמור לגרום לנפילת מתח כזאת.
תתחיל עם בדיקת מתח על הדקי המצבר, מאחר והמד מתח שלך מחובר הרחק משם.
טוב, אחרי שבוע וקצת של נסיעות בלי המקרר היום מדדתי מתח, אז ככה:
לפני התנעה:
על המצבר 12.3vוכנ"ל על מד המתח בקבינה.
אחרי התנעה:
13.9/14v על המצבר וכנ"ל במד המתח בקבינה.
אחרי התנעה+מזגן:
13.9/14v בשתי המדידות.
אחרי התנעה+מזגן+מקרר דולק על עוצמה מלאה למשך כ 5 דקות לפני המדידה:
13.7/8v בשתי המדידות.
המדידות בוצעו בחניה.
אני מתחיל לחשוד במצבר שעומד לסיים את חייו...
אני טועה?
אני מתקשה להבין את המדידות...
"אחרי התנעה+מזגן+מקרר דולק על עוצמה מלאה למשך כ 5 דקות לפני המדידה:
13.7/8v בשתי המדידות."
איפה נמדד 8 וולט? מה הכוונה ב"לפני"?
מצבר שהיה טעון מלא בערב, ומגיע ל- 12.3 בבוקר בלי צרכנים פעילים, זה או מצבר בסוף חייו או שיש לך גנב משמעותי ברקע.
הייתה לי בעיה עם המקרר שעבד לסירוגין ושיגע אותי.
שלחתי אותו לבדיקות, הרבה זמן התבזבז על העניין ובסוף זה היה מצבר בשלהי חייו שהספיק כדי להניע, אבל עם קצת העמסת צרכנים הוא גמגמם.
Slowly..
אני מתקשה להבין את המדידות...
"אחרי התנעה+מזגן+מקרר דולק על עוצמה מלאה למשך כ 5 דקות לפני המדידה:
13.7/8v בשתי המדידות."
איפה נמדד 8 וולט? מה הכוונה ב"לפני"?
לא 8v, אלא 13.7-13.8v .
הכוונה ב"לפני המדידה" זה שהפעלתי למשך 5 דקות את המזגן+המקרר ורק אחר כך ניגשתי למדוד מתח.
מקווה שעכשיו אני יותר ברור...
מצבר שהיה טעון מלא בערב, ומגיע ל- 12.3 בבוקר בלי צרכנים פעילים, זה או מצבר בסוף חייו או שיש לך גנב משמעותי ברקע.
הייתה לי בעיה עם המקרר שעבד לסירוגין ושיגע אותי.
שלחתי אותו לבדיקות, הרבה זמן התבזבז על העניין ובסוף זה היה מצבר בשלהי חייו שהספיק כדי להניע, אבל עם קצת העמסת צרכנים הוא גמגמם.
Slowly..
למה הכוונה שהמתח על המצבר 12.3 לפני התנעה החשוד הוא המצבר? על כמה צריך להיות?
*זאת לא היתה התנעה ראשונה של בוקר כי אישתי נסעה איתו מוקדם בבוקר וכשחזרה אחרי שהרכב עמד איזה שעתיים ניגשתי למדידה.
**בהתנעת בוקר אחרי לילה המחוון שבקבינה מראה על 11.5v בערך לפני התנעה.
אם אין משהו שמנקז מצבר וחודל עצמו ב11.5 אמפר (מומלץ לבצע בדיקת זליגות) אז גם אני שותף לחשש שהמצבר בסוף חיוו. בהנחה ש"לפני התנעה" לא כולל נורות חימום
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אם אין משהו שמנקז מצבר וחודל עצמו ב11.5 אמפר (מומלץ לבצע בדיקת זליגות) אז גם אני שותף לחשש שהמצבר בסוף חיוו. בהנחה ש"לפני התנעה" לא כולל נורות חימום
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
++
11.5 אחרי פתיחת סוויץ ועבודת נרות חימום?
למרות שאם אחרי שעתיים נסיעה עם טעינה תקינה זה יורד ל-12.3, זה נשמע כמו מצבר עייף או גנב עצבני במיוחד.
נדב,
במצב כמו שתיארת (נסיעה ועמידה של שעתיים~), המצבר הראשי אצלי מתייצב מעל 12.7~ .
הבוקר ראיתי בשעון 12.6 לפני הנעה ולפני פתיחת סוויץ(נרות חימום), וזה אחרי עמידה של 11 שעות.
Slowly..
קיבלתי.
עדיף מצבר על אלטרנטור :cool:
תודה לכולם.
מצטער,
לא בטוח שאני מצליח לעקוב (אחרי הניסויים, והמסקנות הנחרצות).
כמו שכתבו פה לפני , אלא אם כן יש לך איזה מקרר מוזר, המקרר לוקח הספק שולי לעומת המזגן.
תחזור על הניסוי עם מקרר מחובר אבל מזגן מנותק.
תחזור על הניסוי עם שניהם מחוברים, אבל מנוע על 1500 סל"ד.
תחזור על הניסוי בסרק, מזגן מחובר, אורות דולקים (מקרר מנותק).
בתחילת השרשור דיווחת על 12.8V עכשיו על 13.7V, מה השתנה?
אתה גם מזכיר שהמצבר כבר עבד כמה לילות עם המקרר, האם התופעה חדשה, או שאלו המספרים מההתחלה?
12.3 יכול באמת להצביע על מצבר בסוף חייו, אבל צריך גם לבדוק עם איזה ציוד אתה מודד, כי 3 עשיריות יותר, וכבר הכל בסדר, אז אולי זו רק בעיית מדידה.
- - - Updated - - -
מצטער,
לא בטוח שאני מצליח לעקוב (אחרי הניסויים, והמסקנות הנחרצות).
כמו שכתבו פה לפני , אלא אם כן יש לך איזה מקרר מוזר, המקרר לוקח הספק שולי לעומת המזגן.
תחזור על הניסוי עם מקרר מחובר אבל מזגן מנותק.
תחזור על הניסוי עם שניהם מחוברים, אבל מנוע על 1500 סל"ד.
תחזור על הניסוי בסרק, מזגן מחובר, אורות דולקים (מקרר מנותק).
בתחילת השרשור דיווחת על 12.8V עכשיו על 13.7V, מה השתנה?
אתה גם מזכיר שהמצבר כבר עבד כמה לילות עם המקרר, האם התופעה חדשה, או שאלו המספרים מההתחלה?
12.3 יכול באמת להצביע על מצבר בסוף חייו, אבל צריך גם לבדוק עם איזה ציוד אתה מודד, כי 3 עשיריות יותר, וכבר הכל בסדר, אז אולי זו רק בעיית מדידה.
זיו, התופעה של נפילת הטעינה קרתה לאחר חיבור המקרר ששהה ברכב לכמה זמן למיטב ידיעתי או עד ששמתי לב אליה.
מה השתנה מאז עד הבדיקה היום- הוצאתי את המקרר מהרכב לשבוע + .
היום חיברתי בחזרה.
אלה הממצאים מהבדיקות שביקשת:
מקרר מחובר, מזגן מנותק- 13.9.
מקרר מחובר+מזגן, סל"ד 1500- 13.7v
מזגן דולק, מקרר מנותק, אורות דלוקים- 13.5-13.6v.
בלי מזגן ובלי מקרר ובלי אורות- 14.0v.
אין לי איזה רב מודד מקצועי, אבל יש לי אחד חדש ולא מהדגם הפשוט.
מה דעתך?
עזוב רגע את המקרר בצד.
בפועל, כרגע המצבר עומד על 12.3 אחרי עמידה ממושכת אחרי טעינה טובה ובלי גנבים?
מספיק שהמצבר היה על הסף של חייו, והפריקה של המקרר דחפה אותו מעבר לקצה.
Slowly..
עזוב רגע את המקרר בצד.
בפועל, כרגע המצבר עומד על 12.3 אחרי עמידה ממושכת אחרי טעינה טובה ובלי גנבים?
מספיק שהמצבר היה על הסף של חייו, והפריקה של המקרר דחפה אותו מעבר לקצה.
Slowly..
נכון דורון. גם אחרי נסיעה והפסקה וכיבוי מנוע לשעה אותו מצב, סביבות ה 12v .
חוץ ממשאבת מים למיכל אין לי איזה חיבורים מיוחדים, סטריאו וכו', אין גם איתוראן ושות'.
אני אישית לא ממש רואה בעיה בערכי הטעינה שלך... 0.2-0.4 לכאן או לכאן אותי אישית לא מדאיגים. כל מה שבין 13.2- 14.5 - בכיף.
לבוא בבוקר ולראות מתח 11.5 - זאת נורת אזהרה בעניי.
אני אישית לא ממש רואה בעיה בערכי הטעינה שלך... 0.2-0.4 לכאן או לכאן אותי אישית לא מדאיגים. כל מה שבין 13.2- 14.5 - בכיף.
לבוא בבוקר ולראות מתח 11.5 - זאת נורת אזהרה בעניי.
נפלה החלטה כבר להחליף מצבר, עם או בלי קשר...
וולטה 95 אמפר, בן שנתיים פלוס...
וולטה 95 אמפר, בן שנתיים פלוס...
אה נו..
היינו צריכים להתחיל את הדיון מהנקודה הזו.
קח בחשבון שיכול להיות שבשימוש עם מקרר וצרכנים נוספים בחניון הוא לא יצליח להניע בבוקר.
Slowly..
לקחתי בחשבון....
למרות שכפי שציינתי בהודעה הראשונה, בהתחלה כשהתקנתי את המקרר נישאר דלוק קבוע ברכב לכמה ימים ובכל בוקר הניע למרות הכל ולמרות שמד המתח הראה על 11.5v שזה כנראה המינימום שבו המקרר מתנתק כדי לשמור כוח להתנעה.
המקרר לא קשור לענין.
השאלה היחידה עם זה רק מצבר או שגם הטעינה חלשה.
זה באמת נראת בעיית מצבר.
הכי פשוט, תוציא את המצבר, שים איזה מצבר ( מהפרייבט) ותראה שהכל מסתדר.
פשוט חבל שאם יש בעיית טעינה, תפרוק מצבר חדש .
עוד הערה, ואני יודע שיש פה כמה שחושבים אחרת, אבל-
להשאיר מקרר, לילה שלם , על מצבר עופרת, לא משהו שכדאי לחזור עליו יותר מדי פעמים.
תודה זיו, ותודה לכולם.
זיו, אין לי פרייבט כמו שאתה בטח יודע... המצברים בטרופר 72 אמפר... נראה לי חלש מידי לדיסקו...
אני יחליף מצבר בלי או עם קשר ליתר ביטחון.
השארתי דולק סתם כדי לבדוק שעובד תקין וההגנה שלו אכן עובדת... עדיף לבדוק בחניה של הבית מאשר להיווכח או "להיתקע" באמצע טיול...
כמעט ואין לי צורך במקרר ביום יום אז הוא ישאר כבוי או מחוץ לרכב בכלל, בטיולים לפני השינה ישאר גם כן כבוי... אם ניזכור בכלל לכבות אותו... :rolleyes:
יקירי,
בהחלט יכול להיות שמה שהרג לך את המצבר זה הניסוי הזה בחניה בבית.
וזה מה "שמסוכן" בכל הסיפור הזה.
יש לך מצבר חדש (שנה, שנה וחצי), ואתה סומך עליו, ואז אתה מופתע, ורק שאתה נתקע, אתה מבין שהטיולים האחרונים הרגו לך את המצבר.
לגבי ה72 והדיסקו.
לא צריכה להיות בעיה לעשות ניסוי של 10 דקות ( במיוחד שהדיסקו חם אחרי נסיעה, הוא יניע בלי בעיה על מצבר 72).
יש לך מצבר חדש (שנה, שנה וחצי),.
שנה-שנה וחצי זה לא חדש.
זה 50%-75% משומש.
ואכן,
מצבר יחיד עם מקרר זה לא להיט, במיוחד כשהוא כבר מעבר לשיאו (המצבר).
Slowly..
ביום יום אז הוא ישאר כבוי או מחוץ לרכב בכלל, בטיולים לפני השינה ישאר גם כן כבוי... אם ניזכור בכלל לכבות אותו... :rolleyes:
אם הוא כבוי, (וגם אני נוהג ככה בין טיולים), שים חתיכת קרטון/פלציב בין המכסה וגוף המקרר כדי להשאיר מרווח לתנועת אויר מתוך המקרר.
אחרת זה יסריח.
Slowly..
תודה לכם.
אם הוא כבוי, (וגם אני נוהג ככה בין טיולים), שים חתיכת קרטון/פלציב בין המכסה וגוף המקרר כדי להשאיר מרווח לתנועת אויר מתוך המקרר.
אחרת זה יסריח.
Slowly..
תודה דורון... ידוע(היה לי מקרר שנימכר ביחד עם הרכב לפני יותר מעשור) .... זה לא המקרר הראשון שלי... פשוט השתנה "קצת" סידור הכיסאות ברכב מאז... :)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.