צפייה בגרסה מלאה : ספייסרים - שלוש שאלות למביני עניין...
1. תועלת, ברור שהרחבת המפתח בין הגלגלים מוסיפה ליציבות. אבל, עד כמה ה 3 ס''מ האלה בכל צד בעלי משמעות? או שזה בטל בשישים?
2. נזק, הבנתי שהיופי הזה מייצר יותר עומס על כל מכלולי הגלגל (משולשים, תפוחים וכו'). עד כמה העומס משמעותי או שוב, זניח?
3. זה חוקי? 🤔
תודה
הירשפלד יובל
18-06-19, 11:07
לא מתיימר להשתייך " למביני ענין " ולא יודע איזה רכב יש לך ולמה אתה רוצה/צריך אותם.
ג : זה לא חוקי. תקנה 380/381 לתקנות התעבורה אוסרת כל שינוי מבני ברכב עם התייחסות ספציפית לסרנים.
ב : זה יוצר שינויי מבנה/עומס על קצות הסרן. אצלי בסרן חי נאמר לי כשהתלבטתי וחקרתי קצת בנושא שמי שיקבל קצת בלאי מואץ הם מיסבי הגלגל. אם אצלך זה לא סרן חי , לא יודע לענות איזה מכלול/חלק יסבול.
א : משמעות/תועלת. כל רכב לגופו. אצלי זה היה פשוט must.סמוראי ארוך , מוגבה 2' , מהשנתון של סרנים "צרים " , בחישובי מסלול מול מעלה/מורד/מישור , בבחירת התוואי הייתי ועדיין משקלל קודם כל את נושא השפ"צ.ישנן כמה שיטות להרחבת מפשק סרן : חישוקים עם אופסט שלילי מכובד ,החלפת סרנים לרחבים יותר. נוסף לכל אתה צריך להיזהר לא לבנות משהו מנקר עיניים לעיניי מי שלא יאהב זאת ויש לו סמכויות חוק כלשהן.
הירשפלד יובל
18-06-19, 11:32
מצ"ב 38mm.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/f6e5ea748017c196505555afcb526db8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/5e5dadfacd0de5070923f0dd52af0104.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/6c9712de264f15299680d2800d38dac9.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/5b670a89e17be1f60c021a8272b280a7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/0f6e9ad74dae1bda4249a807077b3ea3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/d8756939aa7ee5d3a83e02de42442ce7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/5fa453e280877b64779f94189ee6dcc3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/18ca9df00f1927b3d16d6294c9fc6d13.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
היי יובל, לעצם העניין פאג'רו קצר ואין סרן חי.
לגבי מסבי גלגל, כבר החלפתי ויש מצב שחלק מהבלאי היה מזה. אבל אני לא יודע כמה זמן הם היו על הרכב.
יש לי טסט בקרוב, אני מתלבט כרגע אם להחזיר אותם אחרי הטסט.
לדעתי האישית - אם הם לא נדרשים (המידה הנוכחית של הגלגלים מתאימה גם ללא הספייסרים) אז לא להחזיר
נכתב מהנייד, סליחה על טעויות ההקלדה
הירשפלד יובל
18-06-19, 12:19
בסוף זה תמיד יהיה לשיקולך/החלטתך. ממה שאני מבין/זוכר לגבי פאג'רו , אם הוא לא מוגבה , אין צורך בזה. אצלי בגלל הגבהה ותצורת סרנים צרים מהמפעל במקור ,הרחבת מפתח/מפשק סרנים - זה היה must.
הירשפלד יובל
18-06-19, 13:47
1. תועלת, ברור שהרחבת המפתח בין הגלגלים......
תודה
ארז , להבנתי הוא הוא מדבר על רוחב ולא גובה. הוא גם ציין החלפת מיסבי גלגל.
יש דיונים הנושא כאן באתר, שווה לחפש.
בפרקטיקה, ספייסר של 2״ מעביר אחוזים בודדים (חד ספרתי בצד הנמוך) של משקל בבסיס הגלגלים.
בסוף זה לא מעט פסבדו הרגשה ופחות השפעה.
הבלאי למיסבים זניח בהשוואה לפגיעה בהיגוי כי אתה משנה לא מעט את ציר סיבוב הגלגל, במקום ל״הסתובב על צירו״, הוא עכשיו נע על קשת, וזה כבר היגוי אחר.
זה אחרי ששמים בצד את סוגיית החוקיות.
Slowly..
1. תועלת, ברור שהרחבת המפתח בין הגלגלים מוסיפה ליציבות. אבל, עד כמה ה 3 ס''מ האלה בכל צד בעלי משמעות? או שזה בטל בשישים?
2. נזק, הבנתי שהיופי הזה מייצר יותר עומס על כל מכלולי הגלגל (משולשים, תפוחים וכו'). עד כמה העומס משמעותי או שוב, זניח?
3. זה חוקי? 🤔
תודה
רוחב של , נניח, 185 ס"מ הפך עם הספייסרים ל191 ס"מ, זה שינוי של 3% בערך, כך שאפשר להגיד שהרכב יציב יותר ב3%, ומצד שני הבלאי על המכלולים יגדל ב3%. זה חישוב מאד גס, אבל הפואנטה היא שבכמה שזה יועיל זה גם יזיק, וזה בכל מקרה לא הרבה.
המשמעות העיקרית של ספייסרים עבים לגלגלים והסיבה מספר אחת שאנשים מרכיבים אותם, היא ויזואלית - ולכן אם זה בא לך טוב בעין, לך על זה.
בנושא העומס עלהמיסב אני נטוה להסכים איתך לגבי היציבות זה ממש לא לינארי
בנושא העומס עלהמיסב אני נטוה להסכים איתך לגבי היציבות זה ממש לא לינארי
לא אמרתי ליניארי, אבל בחישוב זה אחוזים בודדים בשינוי מרכז הכובד.
תעשה את החישוב, לדעתי יותר מעשי להוריד את השפאלות של יובל מהגג לתא מטען מאשר הספייסרים.
Slowly..
ארז , להבנתי הוא הוא מדבר על רוחב ולא גובה. הוא גם ציין החלפת מיסבי גלגל.אני גם התייחסתי לספייסרים לגלגלים ולא להגבהה.
נכתב מהנייד, סליחה על טעויות ההקלדה
בנושא העומס עלהמיסב אני נטוה להסכים איתך לגבי היציבות זה ממש לא לינארי
התכוונת שהיציבות לא תגדל כל כך הרבה?
הירשפלד יובל
18-06-19, 16:47
המשמעות העיקרית של ספייסרים עבים לגלגלים והסיבה מספר אחת שאנשים מרכיבים אותם, היא ויזואלית - ולכן אם זה בא לך טוב בעין, לך על זה.
נמרוד , כל אחד רכבו ושיקוליו . כמי שהיה לו כמדומני סמוראי ( לא יודע אם צר/רחב ) ,תסכים איתי שבסמוראי צר , מוגבה עם צמיגים גדולים מהמקור , הרחבת הסרנים בצורה כלשהי היא צורך בטיחותי/must .
פאג'רו , גם אם בתצורה אחרת , הספיק למיטב זכרוני לעמוד על פודיום מס' 1 בשנים מסויימות בפאריז דאקאר מס' פעמים , כך שכנראה הוא לא חייב את זה.
התכוונת שהיציבות לא תגדל כל כך הרבה?
דווקא תגדל משמעותית לעומת הבליה במיסב..
- - - Updated - - -
בארצות הברית של אמריקה ספייסרים זה פרקטיקה מאד מקובלת
אבל אצלנו יודעים יותר טוב..
עדיין עדיף ג'אנט אופסט פחות חלקים ונק' כשל אפשריות
מה שיקבע אם רכב יתהפך או לא (יציבות...) הוא היחס הישיר בין גובה מרכז הכובד ורוחב העקבה (יותר נכון לומר -חצי ממנה) .
להעלות מרכז כובד של רכב במשקל 2 טון בשלושה אחוז ,מתבקש להעלות חצי עקבה בשלושה אחוז, זה נראה פשוט כשהכל סטטי -שפ"צ בעמידה לדוגמה.. ברגע שהעייסק מתחיל להיות דינמי ,הדברים מסתבכים.
מה שיקבע את עליית העומס על המסב או כל חלק אחר במתלה ,הוא שינוי היחס בין זרועות המומנט שפועלות עליו, ומאוד ייתכן שינוי בעקבה של 3% בעקבות ספייסרים ומצד שני שינוי בעומס על המסב של 20% .
......
מה שיקבע את עליית העומס על המסב או כל חלק אחר במתלה ,הוא שינוי היחס בין זרועות המומנט שפועלות עליו, ומאוד ייתכן שינוי בעקבה של 3% בעקבות ספייסרים ומצד שני שינוי בעומס על המסב של 20% .
talw, השאלה הרבה יותר "נקיה",
בלי שינויי עומסים וכו', האם התוספת ליציבות שווה משהו וכנגדה -כמה נזק יגרם למייסבים ולייתר המכלול .
אני לא משנה בעקבות הספייסרים את אופי הנהיגה או ההעמסה של הרכב
talw, השאלה הרבה יותר "נקיה",
בלי שינויי עומסים וכו', האם התוספת ליציבות שווה משהו וכנגדה -כמה נזק יגרם למייסבים ולייתר המכלול .
אני לא משנה בעקבות הספייסרים את אופי הנהיגה או ההעמסה של הרכב
אני חושב שהתשובה שלי היתה נקייה.
אם לא הגבהת את מרכז הכובד (בעקבות הגבהה לרכב או העמסת לול תרנגולות על הגגון) אין טעם להרחיב את העקבה. הנזק למיסבים וכו׳ מיותר לגמרי.
מנסיוני עם מכונית כביש ספורטיבית ישנה/קלאסית (מיני קופר 1275 רפליקה) שהיתה מצויידת בספייסרים ונהגתי בה חזק ומהר לאורך תקופה - היה לזה ערך ויזואלי נטו.
בפן המעשי זה היה חרא מזוקק ואני מתכוון בעיקר לשתי בעיות:
1. הפגיעה בהיגוי משמעותית מאוד.
מצד שני רובנו כאן (למעט סמוראים או ניבות) עם היגוי מתוגבר. במכוניות ללא תגבור בהגה ספייסרים מכבידים על ההיגוי ותחושת ההיגוי נפגמת. במקרה הספציפי מדובר במכונית שההיגוי המופלא הוא אחת הנקודות החזקות בה - הספייסרים הרסו את זה. ההגה היה כבד והתחושה התעממה.
2. הגוז'ונים התחילו להישבר בקצב. הן בנאבות והן בספייסרים.
אז עפו הספייסרים והאוטו חזר לעצמו.
קודם כל, הוא חזר להתנהג טוב כמו שמיני אמורה להתנהג, ההיגוי חזר להיות קל ומדויק עם המון תחושה כירורגית כמו באגדות, ושבירות הגוז'ונים נפסקו. אה - והוא כבר לא נראה "מרושע" אלא חזר להיות תמים.
בג'יפים, שיפור היציבות בשפ"צים, כפי שנאמר, הוא באחוזים בודדים בלבד כלומר די שולי, אם כי יש שיכריזו שהוא מורגש. ייתכן שזה רק דמיון אבל אם מישהו מרגיש שהאוטו יציב יותר וזה משפר לו את הבטחון בשפ"צים, אין מה להתווכח עם זה. גם אני רכשתי את הסופה עם ג'נטים 7 של צ'רוקי ללא אופסט ולטעמי התחושה בשפ"צים היתה לא נעימה. עברתי לג'נטים 8' עם אופסט והתחושה שלי השתפרה - ברכב שטח טהור זה חשוב. וכמובן הוא נראה הרבה יותר נכון... חשוב לציין שבנהיגת כביש הג'יפ מתנהג קצת פחות טוב. שוב - אלה רק תחושות.
אם אתה שואל לדעתי? הייתי נוטה להימנע מהספייסרים. ואם כבר להרחיב - אז במקרה של הסמוראי של יובל, להתארגן על הסרנים הרחבים של סמוראי חדש יותר - ו/או לעבור לג'נטים עם אופסט שלילי משמעותי יותר, כלומר יורת בולטים החוצה. ולו רק כדי להמעיט בסיכוי לשבירת גוז'ונים.
לעניין החוק - בישראל ספייסרים אסורים וגם ג'נטים בולטים ימשכו עיניים צרות ורעות. לידיעתך.
מה שיקבע אם רכב יתהפך או לא (יציבות...) הוא היחס הישיר בין גובה מרכז הכובד ורוחב העקבה (יותר נכון לומר -חצי ממנה) .
להעלות מרכז כובד של רכב במשקל 2 טון בשלושה אחוז ,מתבקש להעלות חצי עקבה בשלושה אחוז, זה נראה פשוט כשהכל סטטי -שפ"צ בעמידה לדוגמה.. ברגע שהעייסק מתחיל להיות דינמי ,הדברים מסתבכים.
+
אחת הסיבות להתקבעות על הגבהה של עד 2״ היא שההשפעה על התנהגות הרכב היא זניחה/קבילה בתקן בטיחות רכב.
ההשלכה מכאן לספייסרים היא שאותה הרחבה של המשולש תהיה זניחה/לא משפיעה על יציבות הרכב בצורה מובהקת שאפשר באמת לכמת.
והמספרים רק תומכים בזה.
לצורך העניין,
גגון עם מיכל מים 20 ל בצינור ביוב שהרבה אוהבים לשים על הגגון, הרבה יותר משמעותי ליציבות מאשר ספייסר בגלגל.
וספייסר פוגע בהיגוי בסרן הקדמי ומעלה בלאי מיסבים.
אבל ספייסר נראה יותר קרבי..
Slowly..
ניראה לי מאוסף התשובות (ומהעובדה שאני לא ממאותגרי השפ"צים) אנסה להוריד אותם לתקופה....
נבין איך זה מרגיש על הכביש וכמה ביטחון יירד בשטח אם בכלל.
תודה לכולם:)
החלטה נבונה.
אני משוכנע שלא תרגיש הבדל בשטח.
רק שים לב אם הגלגלים לא נוגעים בהפניית הגה מלאה ומתלה סגור.
אסף.
רק שים לב אם הגלגלים לא נוגעים בהפניית הגה מלאה ומתלה סגור.
אסף.
בול!! אצלי מורכבים ספייסרים בעיקר מהסיבה הזו. בסרן האחורי עם הגבהה משמעותית, וגלגל גדול בשתי מידות מהמקור, גרם למפגש חמים בין הגלגל לדופן הבודי...
בנוגע למסבי גלגל...מה הסיפור?? אצלי ספייסרים (רק מאחורה) של 50 מ"מ + אופסט מכובד של עוד 50 מ"מ בערך, עם מסבים ותיקים בהחלט, כבר כמה שנים טובות, ושום סימן מהכיוון של המסבים...
אבל נניח שכן...נניח שזה יגמור על המסבים כל חמש שנים ולא כל עשר, נו אז?? בשבילי לפחות זה סיפור של אולי 200 שקל ושעתיים של תרפיה...אבל בינתיים שום כלום.
אז לפחות מנסיוני, נדמה לי שכל הסיפור הזה של הבלאי המוגבר במסבי הגלגל, תפס ממדים מנופחים מעבר למידה בפורומים השונים.
טל.
רק שים לב אם הגלגלים לא נוגעים בהפניית הגה מלאה ומתלה סגור.
אסף.
אם זה קורה אז הגאנטים לא מתאימים לרכב..
Slowly..
בול!! אצלי מורכבים ספייסרים בעיקר מהסיבה הזו. בסרן האחורי עם הגבהה משמעותית, וגלגל גדול בשתי מידות מהמקור, גרם למפגש חמים בין הגלגל לדופן הבודי...
בנוגע למסבי גלגל...מה הסיפור?? אצלי ספייסרים (רק מאחורה) של 50 מ"מ + אופסט מכובד של עוד 50 מ"מ בערך, עם מסבים ותיקים בהחלט, כבר כמה שנים טובות, ושום סימן מהכיוון של המסבים...
אבל נניח שכן...נניח שזה יגמור על המסבים כל חמש שנים ולא כל עשר, נו אז?? בשבילי לפחות זה סיפור של אולי 200 שקל ושעתיים של תרפיה...אבל בינתיים שום כלום.
אז לפחות מנסיוני, נדמה לי שכל הסיפור הזה של הבלאי המוגבר במסבי הגלגל, תפס ממדים מנופחים מעבר למידה בפורומים השונים.
טל.
הבלאי במיסבים שולי לעומת הבלאי בהתהפכות בשפ''צ...
הבלאי במיסבים שולי לעומת הבלאי בהתהפכות בשפ''צ...
והכי חשוב לא להזריק אטרופין.
Slowly..
הירשפלד יובל
19-06-19, 01:18
אז במקרה של הסמוראי של יובל, להתארגן על הסרנים הרחבים של סמוראי חדש יותר - ו/או לעבור לג'נטים עם אופסט שלילי משמעותי יותר, כלומר יורת בולטים החוצה. ולו רק כדי להמעיט בסיכוי לשבירת גוז'ונים.
דרור , יש לי בבית 8-10 חישוקי סמוראי 7' עם אופסט שלילי מכובד שקניתי/קיבלתי לפני 5-10 שנים כשהטריד אותי נושא הסרנים הצרים. וכן , הם הרחיבו את המפתח/מפשק ובגללם הרכבתי את הכנפונים הביטומנים. עם השנים ,משיקולי ,החלטתי להיצמד להוראות היצרנים השונים שמציינים חישוק 5.5' כחישוק המתאים לצמיגי 7.00-15 . לכן היום אני מזווד בכ-13-15 חישוקי ג'ימיני שיש להם אופסט שלילי כלשהו בנוסף לספייסרים.בסמוראי שלי ובמהירויות שלי , אני לא מחפש חדוות היגוי . בשביל חדוות היגוי היה לי בעבר 3 אלפא רומיאו הנעה אחורית 74 , 79 , 82.
יובל,
ההבדל בין ספייסר לחישוק עם אופסט זהה הוא שהחישוק חוקי, ושאין את דרגת החופש של ברגים נוספים שיש להם נטייה להשתחרר, ואין לך דרך זמינה לבדוק אותם בצורה נגישה.
Slowly..
רק שים לב אם הגלגלים לא נוגעים בהפניית הגה מלאה ומתלה סגור.
אסף.
אסף, הסתכלתי היום כשהסרתי אותם בהגהה מסובב מקסימום לכל צד
אבל - זה לא משקף מתלה סגור....
איך אני יכול לבדוק את זה טוב יותר ? (להרים את הגלגל מהמשולש זאת אופציה מתאימה? או שהוא לא יסגר מספיק? )
תמצא הצלבה באיזה תעלת ניקוז קרובה או על סלע גדול או משהו כזה.
אסף.
הירשפלד יובל
20-06-19, 01:45
יובל,
ההבדל בין ספייסר לחישוק עם אופסט זהה הוא שהחישוק חוקי, ושאין את דרגת החופש של ברגים נוספים שיש להם נטייה להשתחרר, ואין לך דרך זמינה לבדוק אותם בצורה נגישה.
Slowly..
דורון , אתה צודק. מצ"ב סט חישוקי 7' עם אופסט שלילי מכובד שבגלל ההרחבה שיצר הרכבתי כנפונים ביטומנים ועדיין שוכב אצלי במחסן. מעדיף עדיין חישוק 5.5' בגלל הגדרות היצרן ודיון שהיה לי כאן באתר ולא רוצה לחזור אליו ,מה עושה שינוי רוחב החישוק למבנה/גובה הצמיג.
124565
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
דורון , אתה צודק. מצ"ב סט חישוקי 7' עם אופסט שלילי מכובד שבגלל ההרחבה שיצר הרכבתי כנפונים ביטומנים ועדיין שוכב אצלי במחסן. מעדיף עדיין חישוק 5.5' בגלל הגדרות היצרן ודיון שהיה לי כאן באתר ולא רוצה לחזור אליו ,מה עושה שינוי רוחב החישוק למבנה/גובה הצמיג.
124565
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
הפתרון שלך קצת עקום.
אתה מתעקש על קומבינציית צמיגים שמאלצת אותך לגאנט שבפועל יוצר אילוצים נוספים שיוצרים אילוצים וכל זה בשביל עוד אינצ לרוחב, שהשפעתו אפסית?
כל הבלגן הזה והיית מחליף מידת צמיג וזהו.
Slowly..
אסף, הסתכלתי היום כשהסרתי אותם בהגהה מסובב מקסימום לכל צד
אבל - זה לא משקף מתלה סגור....
איך אני יכול לבדוק את זה טוב יותר ? (להרים את הגלגל מהמשולש זאת אופציה מתאימה? או שהוא לא יסגר מספיק? )כשמנסים לבדוק מתלה בהצלבה/סגירה מלאה... ממליץ להרים את הצמיג הנגדי ..
כלומר כדי לבדוק מתלה קדמי להרים דווקא מאחור והפוך.
לנצל את משקל הרכב כדי לסייע בסגירת הקפיץ למקסימום.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הירשפלד יובל
21-06-19, 22:23
https://m.auto.co.il/article/132336-world-news-suzuki-jimny " יש גם ספייסרים שמרחיבים את הסרנים ב-30 מ"מ "
מעבר לדיון/צורך הספיצפי לרכבו של פות'ש , ספייסרים במישור הכללי/עקרוני . כולנו יודעים שיש לחלק הזה יתרונות/חסרונות. החלק בא לתת מענה לצורך מסוים ( הרחבת מפתח/מפשק סרנים לצורך הגדלת יציבות ) . הוא נותן מענה ראשוני וקל לצורך כאשר פתרונות אחרים קשים/מורכבים יותר מבחינת עלויות/תקינה /חוק. מעבר למחיר , אם החוק בארץ היה מאפשר זאת , סביר להניח שחלק מכובד ממשפחת הסמוראי/ג'ימיני היו מרכיבים לעצמם סרני היילקס/cj . ( חלקנו זוכרים מה היה סופו של סמוראי ארוך עם סרני cj ) . ישנם כאלה של חב' ספיידרטרקס האמריקאית , שרציתי אותם ונמנעתי בסוף מלהביאם מהחשש שאצטרך להכנס לדיון עם משרד התח' במכס. הם מיוצרים בארה'ב עבור דגמי/יצרני רכבים שונים וכנראה הם מוכיחים את עצמם אם הם ממשיכים בפס היצור , פונקציה של מכירות.
מצ"ב למעלה קישור לגרסה אקזוטית/משודרגת של הג'ימיני החדש . מהנדסי סוזוקי , לאחר הכרה בחסרונותיו של הרכב ( רוחב סרנים ) , במיוחד לאחר הגבהה וצמיגים גדולים מהמקור - החליטו לפי המצוין בכתבה על פתרון בצורת ספייסרים. משער שבחישובי עלות/מכירות , החליטו בסוזוקי כעת שכל עוד הם לא יודעים מה יהיה היקף המכירות של המשודרג/אקזוטי - הם לא מעוניינים להשקיע בפס יצור/שטאנץ לסרן חדש/רחב יותר והחליטו לעת עתה להעזר בספייסרים . שמה והמוניטין של החברה עומד מאחורי ההחלטה הזו , וגם אם הסרן ומכלולים אחרים חוזקו - עדיין , לעת עתה ,זהו הפתרון שנבחר ע"י היצרן. ומדובר על דגם שנבנה/תוכנן למאמצים/יכולות גדולים משל המקורי.
יובל יש אזכור לספייסרים בפרסום אמיתי שאינו מגזין הלייף סטייל ״אוטו״?
Slowly..
הירשפלד יובל
22-06-19, 00:48
חיפשתי על דגם הרכב הזה בגוגל .פרט לכתבות באיטלקית , שאני לא קורא/דובר , לא מצאתי. יוצא מנקודת הנחה( אולי נוח לי לשיטתי ) וכך אני נוהג גם במקרים אחרים , שכל עוד לא הוכח שטעו/בדו מליבם , נכון הדבר. יש גם הגיון כלכלי עבור סוזוקי לשים ספייסרים איכותיים שהם בחרו במקום לייצר בית סרן נוסף וציריות אחרות לפני שיודעים כמה ימכר מהדגם הזה.
מעניין איך הגיעו ל 10 ס"מ שיפור במרווח הגחון כאשר ההבדל בין 195 ל 235 הוא 2 אינצ בלחץ כלומר אינצ מתחת לדיפ.
Sent from my H3123 using Tapatalk
חיפשתי על דגם הרכב הזה בגוגל .פרט לכתבות באיטלקית , שאני לא קורא/דובר , לא מצאתי. יוצא מנקודת הנחה( אולי נוח לי לשיטתי ) וכך אני נוהג גם במקרים אחרים , שכל עוד לא הוכח שטעו/בדו מליבם , נכון הדבר. יש גם הגיון כלכלי עבור סוזוקי לשים ספייסרים איכותיים שהם בחרו במקום לייצר בית סרן נוסף וציריות אחרות לפני שיודעים כמה ימכר מהדגם הזה.
יובל,
הספייסר נותן מראה אגרסיבי יותר לרכב ומתאים למיתוג של דגם קרבי, שלקוחות רוצים.
בשביל סוזוקי, אם זה באמת שלהם, אני בטוח שזה שיקול רווח/מול בעיה אפשרית בהתייחס לרווח הסופי לחברה במכירות.
מאד סביר שבמאזן הסופי הם ירוויחו כסף ביחס לתיקונים שידרשו בהמשך.
מה גם שהרוכשים גם לא יוכלו לבוא אליהם בטענה כי מיסבים זה מוצר מתכלה.. ונראות מוכרת הרבה יותר משיפור טכני שבאמת עובד.
Slowly..
הירשפלד יובל
22-06-19, 12:55
יובל יש אזכור לספייסרים בפרסום אמיתי שאינו מגזין הלייף סטייל ״אוטו״?
Slowly.. https://www.quattroruote.it/news/nuovi-
modelli/2019/06/19/suzuki_jimny_gan_e_vitara_katana_debutta no_al_parco_valentino.htmlhttps://www.quattroruote.it/news/nuovi-
modelli/2019/06/19/suzuki_jimny_gan_e_vitara_katana_debutta no_al_parco_valentino.html
" distanziali di 30 mm e i pneumatici specialistici 275/75. Ulteriori personalizzazioni riguardano "
יש כתבות עליו ברוסית ואיטלקית , 2 שפות שהן לא שפת האם שלי.
לקחו כמה אבזרים, הרכיבו על האוטו ופרסמו אותו למטרות יח"צ.
אז יש כתבות. נו שויין. זו בדיוק המטרה - שכתבי הרכב יעשו קאט-פייסט לידיעות והודעות יח"צ על כלים כאלה, ויכתבו "כתבות" משלהם.
ג'ינמי-גאן הוא "דגם אקזוטי" בתחת שלי, וסליחה על הביטוי.
כי גם בעולם הרחב רוב כתבי הרכב, למעט כמה (ויסלחו לי רוב הקולגות היקרים שלי), אינם אנשי שטח - ובליל הנתונים והמספרים שמגיעים מהיח"צ (שבעצמו כנראה אין לו מושג מה זה) רק עושה להם סלט במוח.
כתבו להם שהוא מוגבה 4 אינץ' אז הם עשו את החישוב המהיר והסיקו שמרווח הגחון גדל ב-10 ס"מ. יש בזה משהו אם מודדים מתחת לגשר הגיר או תושבות מוטות הרדיוס.
נכתב שהוא נועל צמיגי 235/75. רחבים ב-40 מ"מ מהמקורי וגדולים בקוטר ב-2 אינץ', אז יש מצב שהם נוגעים במשהו בהפניית הגה מלאה. אז תקעו לו ספייסרים. באותה מידה היה אפשר לצייד אותו בג'נט שונה ובאמת אין לי משוג למה בחרו בספייסר, פתרון שהוא נחות טכנית ואפילו שגוי, מכל בחינה שהיא.
מה עוד יש שם שהופך את הג'ימני גאן ל"אקזוטי"? מדבקות עם כיתובים ביפנית.
האמת? בואו נהיה קצת חיוביים. הג'ימני-גאן נראה בנזונה. אבל זה רק כי כבר במקור ג'ימני זה אוטו מקסים (אחד כזה חונה אצלי כרגע) ובנזונה של ג'יפ ועוד כמה נגיעות לכיוון שטח רק עושות לו טוב.
אבל כל ג'ימני משופר שני שעובר כאן, יותר קרבי ויותר עביר ויותר מפחיד את האבנים והקוצים מה"גאן" הזה, שמוכתר בתואר "אקזוטי".....
מה שיותר מעניין אותי בג'ימני-גאן, זה שגם היצרן חושב שצמיגים יותר גדולים ומתלים מוגבהים ב-4' לא עושים שום דבר רע לאוטו. עובדה, הוא שחרר לשוק דגם רשמי כזה, והשמיים לא נפלו.
האם זה אומר שמנוולי משרד התחבורע היהודי אולי יתייחסו לזה אחרת ויאשרו את זה?.... קדחת.
הירשפלד יובל
22-06-19, 19:34
האם זה אומר שמנוולי משרד התחבורע היהודי אולי יתייחסו לזה אחרת ויאשרו את זה?.... קדחת.
דרור , את ההגדרה " אקזוטי " אני חושב שבעוונותי אני נתתי לו , לא בטוח שהיתה במאמרים. במדיניות המסוי שלנו , הבעיה השניה רק תהיה תקינה/אישור/רישוי. אם הרגיל נע בין 137-145k, תשער כמה היצרן/יבואן ירצה עליו בארץ. להערכתי אין לו שוק שגם אם היצרן ישחרר כמות מסויימת לארץ , לא בטוח שליבואן שווה לשווק אותו מבחינת הערכות אליו. יכול להיות שמעבר מ-195 במקור ל-235 חייב הרחבת סרן/חישוק רחב עם אופסט שלילי/ספייסרים. לדעתי ,אם היבואן בארץ היה חושב שיש לו שוק בארץ והיצרן היה עומד מאחוריו - הוא היה מצליח להשיג לו אישור יבוא. למרות ההבדל בינהם - אם לרוביקון עם ההגבהות והצמיגים השיגו אישור , גם ל- Gan היו משיגים אם היו מספיק רוצים.
- אם לרוביקון עם ההגבהות והצמיגים השיגו אישור , גם ל- Gan היו משיגים אם היו מספיק רוצים.
זה לא ״השיגו אישור״.
זה העבירו תקינה.
בסוף זה שיקול כלכלי נטו.
כי להכניס רכב לארץ זה לא רק תקינה אלא גם להתחייב על מלאי חלקים ללא מעט שנים קדימה, יכולת טיפול ותיקון.
ומול זה האם יימכרו מספיק כדי להצדיק את כל זה שנים קדימה.
זה לא שלא יכולים להביא גימני משופר, או מידות נוספות לצמיגים, או הגבהה מאושרת במקור.
זה ״לא רוצים״ כי לא שווה להם.
בואו נודה, אין כאן שוק לדבר הזה.
קח לדוג׳ סדרה 70 בעולם,
היצרן אומר בצורה רשמית שבלי שוק ממסדי/תעשייתי הוא היה מפסיק מזמן את הייצור כי השוק הפרטי לא רווחי לו.
רוביקון היה דגם תצוגה שקיבל פידבק עצום ועבר לייצור והפך ללהיט מכירות ועדיין כזה.
זו הסיבה היחידה לרכב שחורג מהמיינסטרים השבלוני.
70 שנה לקח להם להוציא דגם משופר אמיתי מהמפעל.
Slowly..
למכשירי תנועה אין כרגע מלאי של ג'ימנים.
הכל נמכר.
רוצים ג'ימני כאן ועכשיו? נסו לשכנע אותם למכור לכם את רכבי התקינה/הדגמה (שזה קצת כמו להתחתן עם זונה).
וזה כי נגמרו להם ההקצאות ל-2019. אם תזמינו עכשיו, תקבלו את האוטו רק עמוק ב-2020 וזו בכלל לא בעיה של מחיר.
המצב אגב, של הקצאות נמוכות וקושי לספק ג'ימנים, דומה בלא מעט שווקים בעולם. שילוב של כושר ייצור מוגבל (?....בכוונה?...:confused:) ועודף ביקוש - או שמדובר כאן בסתם להטוטי שיווק, תחום שאני לא מבין בו כלום. אבל מה שאני כן יודע, זה שאף יבואן בישראל לא שש להתעסק בדגמים מיוחדים/מאובזרים/משופרים במפרט ששונה מהתקינה של הדגמים הסטנדרטיים. משרד התחבורע, שהוא-הוא מקור כל הרוע עלי אדמות, ממרר את החיים גם ליבואני הרכב.
ה"גאן" זה דיגום מקומי של סוזוקי באיטליה. זה כמו איפון וטרופר "מהדורת איסוזו צ'לנג'" למי שזוכר, 2002 זה היה?
לא הייתי בונה תיאוריות על שיקולים הנדסיים.
ספייסר לגלגל זה מוצר פשוט עם יתרונות וחסרונות שזוכה ליותר תשומת לב ממה שמגיע לו באמת.
מוצר הכי פשוט, כן.
ודווקא בגרמניה, ארץ התקנים והמעבדות וה-TUV, הוא חוקי....
אין שום בעיה עם ספיסרים כל עוד שהם איכותיים, שנים נסעתי איתם מעולם לא קרה משהו.
שכרנו מספר פעמים ג'יפים במואב, הכי מדוגמים שיש רוביקונים עם צמיגי 37, גם שם היו ספייסרים ברכבים שמתעללים בהם יום יום 365 ימים בשנה בשטח הכי קשה שיש, אם היו בעיות של בלאי בגלל ספייסרים אז הם לא היו שם.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.