צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגבי מטף כיבוי לרכב. (ועל הדרך גם אחד לבית).
נושא שלרוב מזניחים אותו זה מטף כיבוי. בדרך כלל אומרים כן כן זה חשוב צריך לדאוג לזה מתישהו. (אני לפחות...)
אני יודע שיש כמה סוגים אבקה, גז הלון ובטח יש עוד
חיפוש קצר בפורום לא העלה דבר להפתעתי...
מה ההמלצות לגבי איזה מטף להחזיק רכב? ואם כבר שואל אז מה לקנות שיהיה גם בבית אחד?
אשמח להמלצות מבעלי ידע בתחום.
תודה רבה!
פיני.
תרשום בחיפוש "מטפה" ותקבל עשרות שרשורים ..
אני גם התחבטתי בנושא לא מזמן אחרי שהשתמשתי במטפה שהיה לי .. והלכתי על 2 ק"ג בסוף.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/110164-%D7%9E%D7%98%D7%A3-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C/page2
חברת להבות משווקת את המטפים הנפוצים ביותר בארץ, יש להם אתר אינטרנט ואפשר להזמין.
https://www.mataf-kibui.co.il/43781-%D7%9E%D7%98%D7%A3-%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%99-%D7%90%D7%A9
הכי נפוץ ופרקטי מטף אבקה. 2 קילו גודל מתאים לרכב, אני מחזיק אחד גם בסדנא בבית ליד הרתכת. החסרון של האבקה זה הלכלוך אחרי, מטף שלא מלכלך - הלוקרבון, מה שהחליף את מה שהיה מכונה מטף הלון, עולה פי 2-3.
ברכב השאלה היותר מעניינת היא איפה ואיך מקבעים אותו, שיהיה גם זמין וגם לא מתעופף, ומאד חשוב - לא נפרק מעצמו מהמכות שהוא מקבל כשהוא זרוק באיזה ארגז או תא מתחת למושב של הטנדר.
זה מה שיש לנו בטנדרים (פתוחים). אני מתקין אותם על משהו שמקביל לקשת העמסה מהצד הפנימי ככה שאם יפלו יפלו לתוך האמבטיה. בפאגרו בזמנו זה היה מוברג למגירות צמוד לדלת וצמוד אליו תיק העזרה הראשונה. הכי נגיש שיש.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190619/8e259ce50c705c259cbb6e7fdf0809d9.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
ברכב השאלה היותר מעניינת היא איפה ואיך מקבעים אותו, שיהיה גם זמין וגם לא מתעופף, ומאד חשוב - לא נפרק מעצמו מהמכות שהוא מקבל כשהוא זרוק באיזה ארגז או תא מתחת למושב של הטנדר.
אצלי מקובע מתחת למושב הנוסע ... ( לרכבים שאינם טנדר )
בתקווה שאש אם תפרוץ תהיה במנוע .. ויש זמן להוציא את המטף ..
אצלי בארגז הסגור עם תאי צד
124559
עשיתי חיפוש על מטף לא על מטפה.....
אצלי מקובע מתחת לרגליים של הנהג.
אבקה - יעיל, נדבק לחלקים חמים, מאוד מלכלך (אשתך תזרוק אותך מהבית לא בגלל ששרפת את השולחן אלה בגלל הלכלוך).
גז - מעט פחות יעיל, מתנדף ולא משאיר סימנים, אסור למבנים/בתים עם מרתף - כבד מהאוויר, חסר צבע וריח ומצטבר בחללים נמוכים.
שריפה בארון חשמל - אבקה תאלץ אותך להחליף את כל הארון, גז - רק את הממ"ט.
קצף - מתאים רק (בעיקר) לשריפות נוזלים (סיר הצ'יפס נשרף). אסור בחשמל.
איזה מטף - לבית או לרכב - 2 ק"ג.
אל תקנה את הצ'יקמוק שמוכרים בהום סנטר. זה קצף שיורק באיטיות ופרט לסיר צ'יפס, לא יכבה כלום...
אבל, במטף צריך לדעת להשתמש:
מכוונים מעל האש (5-10 ס"מ מעל מוקד האש),
2 לחיצות קצרות של 1-2 שניות וממתינים לראות תוצאות.
אין צורך לפרוק מטף שלם על שריפה שעדין לא התפשטה (ואם כן, כנראה שגם מכבי אש כבר לא יעזרו...).
אז למה בעצם לא להעדיף את הגז על פני האבקה לרכב? נשמע לי שעם הגז ניתן לכבות מבלי להשאיר עקבות, עם האבקה זה נשמע לי וואחד כלבת לנקות אותה אחר כך ועוד אי אלו נזקים ממנה, לא?
יקר יותר משמעותית, זו הסיבה. בסביבה קריטית שבה חובה לא רק לכבות את האש אלא גם לוודא מינימום נזק למערכות שצריכות להמשיך לתפקד (תעופה, רכב קרבי) משתמשים בגז.
כמה זה משמעותית??
לא יודע אם זה שיקול לגבינו, כשמדובר על רכב פנאי שאתה משקיע עליו את הונך ואונך לאורך שנים, זה לא דומה לרכב מנהלי.
כמה זה?
טל.
מטף אבקה 2 ק"ג סטנדרטי מהסוג הנפוץ ברכב מסחרי בישראל עולה 120-150 שקל, מטף גז יעלה פי שלוש.
אצלי מטפה גז כבר הרבה שנים, טפו-טפו-טפו שלא נזדקק, במיקום הכי נגיש שאפשר...
הלון 1 ק"ג, ותודה לשרשור הזה שהזכיר לי להציץ בשעון הלחץ שלו [emoji846]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190621/b21b6e41728d13a857fafb2e4e1ebbd5.jpg
בעבר, אחרי שפרקתי 2 קילו אבקה לתוך חיפושית, התייעצתי עם מומחה אש דרך אבא שלי ( שהוא מומחה בטיחות כללי) .
לפי הבחור בשריפה בתא מנוע הגז פחות יעיל, בגלל שיש לו לאן לרדת והוא לא מצטבר בחלל תא המנוע, ומכיוון שרוב השרפות ברכב מתחילות מתא המנוע הוא לא מממליץ על גז לכיבוי רכב.
אני כיום מחזיק אבקה, אבל מתכוון בעתיד להחזיק אחד אבקה למנוע וגז לכיבוי כללי ( ג'יפ, אוהל, עץ....)
אני מחזיק מטפה אבקה 1.5 ק''ג בכל הרכבים ועל הדלת האחורית של הדיסקו, בשליפה מהירה (שכבר הוכיחה את עצמה באחד הטיולים האחרונים בכיבוי בלון גז /גזיה של אחד החברים).
(לכל כוחותינו שלום, למעט כויות קלות בידי החבר)
בבית/בעמדת הרתכת יש מטפי אבקה 3 ק''ג.
אני לא לומד גם שהגז פחות יעיל במקומות פתוחים וזה נקודה רעה מאוד לשימושים שלנו.
השאלה כמה נזק עושה האבקה בתא המנוע? והאם זה נסבל?
טל.
אני רק יכול לספר שפעם הילדים שיחקו ופתחו לי מטף אבקה בתוך האוטו, רק קצת....
כמות הלכלוך שזה עושה והקושי בנקיון אחר כך גרמו לי שלעולם לא אשקול יותר מטף אבקה, כבר עדיך שהרכב יישרף :)
אין ספק שניקוי אבקה יכול להוציא את החשק מהאוטו, במיוחד בתא הנוסעים.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
חבר פעם פרק לי מטף אבקה בחדר בצבא, סתם בשביל הכיף... וואו איזה לכלוך... הגענו למצב שאנחנו מנקים את הקירות עם מטאטא... המ"פ הדתי עובר ורואה אותי מטאטא את הקירות - שואל "מה בדיוק הולך פה?" עניתי לו שזה כחלק מהכנות לפסח, לקח לו איזה חצי דקה להיזכר שפסח זה בכלל עוד חודשיים ואני אטאיסט.
כנראה שהכי נכון זה מטף הלון 1 ק"ג בשביל "שימוש עצמי" בלבד - שריפה בתא המנוע או בתא הנוסעים של הרכב שלנו, שתופסים אותה בזמן ויש סיכוי לכבות אותה ולמנוע את הנזק הנוסף של הלכלוך.
ומטף 2 או 3 ק"ג אבקה סטנדרטי, יעיל יותר, זול יותר אך מלכלך, בשביל כיבוי של כל שריפה אחרת - רכב של מישהו אחר, שטח פתוח, מדורה וכיו"ב. וכמובן אם פרקנו את ההלון על הרכב שלנו וזה עדיין לא מספיק.
למה לא 2 או 3 קילו?? לדעתי 1 קילו של גז בשטח פתוח זה קצת כמו כוסות רוח למת... ואם נכנסים לשיקול של עלויות אז רק תקחו בחשבון שיש מללא מטפים ביד 2 תקינים ומלאים במחירי רצפה של בתי עסק שסגרו ואין להם מה לעשות איתם, וגם אם זה ריק לדעתי עדיין יהיה הרבה יותר זול למלא את המכל במקום לרוץ לקנות חדש.
טל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.