PDA

צפייה בגרסה מלאה : סורנטו דיזל כיצד עובד מערכת הנעה לכל הגלגלים



פלג_
20-06-19, 09:30
שלום רב

קניתי לאישתי לא מזמן סורנטו דיזל 2013 ממכרז, בעלות ממשלתית לשעבר.
אני יודע שזה לא רכב שטח, זה גם לא הרכב שאיתו אנו מטיילים, מבין את היכולות שלו.
הוא בעצם מחליף של הפורד S-MAX שאצלה כרגע, המנוע החזק של הדיזל זה מה שגרם לי להחליט על הרכב הזה.

יש ברכב איזה בעיה שעוד לא יצא לי לבדוק אותה, זה שהוא כרגע רק עם הנעה קידמית.
בנינו היעוד הוא לא שטח כך שזה שהוא לא 4X4 זה לא מה שמפריע לי.
אבל כן בהאצה חזקה הגלגלים הקידמיים מסתחררים.

רציתי לדעת איך בדיוק זה עובד ברכב הזה לפני שאני ניגש לבדוק.
מהגיר יוצא שני צריות קדימה ודריישפט אחורה, האם הוא מעביר 50/50 קדימה אחורה?
הדיפרנציאל האחורי יש איזה מנוע חשמלי, אולי הוא מבצעה את השילוב? הבנתי שגם מערכת ווקום יש שם.
אני מניח שבמקור הרכב נוסע קבוע 4X4, התא הנהג יש לי כפתור שמראה אופציה של נעילת דיפרנציאל מרכזי, מה הוא מבצע בפועל ואיפה?
בקיצור, יש לי הרבה השערות אבל אשמח לקבל הסבר איך בדיוק זה עובד ברכב.
ואם יש תקלות נפוצות שגורמות לבעיה של נסיעה בהנעה קידמית בלבד.


תודה

נדב ש.
20-06-19, 14:49
https://www.kia-forums.com/2014-2015-sorento-forum/303785-2014-sorento-awd-not-working.html#/topics/303785

IlanHadar
21-06-19, 12:41
סורנטו זה הנעה אחורית קבוע.
המתג העגול משלב לך הנעה קדמית הילוך גבוה או נמוך, דיפ' מרכזי נעול
אם אתה יודע עם הנעה קדמית בכביש אתה עושה נזק.

בהנחה שזה לא TOD ולא סביר.

חנן-ג'יפולוג
21-06-19, 13:20
אילן, התגובה שלך מתאימה לסורנטו ישן יותר, עם מנוע אורכי.

בסורנטו הזה, זה בערך כמו שפות"ש תיאר.
המחשב מפעיל עצמאית מצמד שמחבר בין גל ההינע והדיפרנציאל האחורי. פשוט.


לפות"ש, בדוק אם כשהרכב עומד והגלגלים הקדמיים מסתחררים, גל ההינע מסתובב. אם הוא לא מסתובב יש סיכוייים יותר מגדולים, ששיני ההזחה בין הטרנספר לגיר נשחקו.

למיטב זכרוני, תיקון של זה מצריך החלפה גם של הדיפרנציאל הקדמי בתוך הגיר וגם של הטרנספר. לא כיף.

פלג_
21-06-19, 19:54
אהלן חנן.

כרגע הרכב לא במצב נסיעה, כאשר פרקתי לנקות את ה egr הוא כנראה נשבר, אני בנתיים ממתין שהחלק יגיע מחו"ל.
אגב, החלקים המקוריים בחו"ל נראים זולים מאוד יחסית.
בקאיה ביקשו 3060 שקל לפני.
ביונדאי שזה בדיוק אותו מקט ואפילו אותו סמל 1600 לפני.
באייבי 505 שקל.

ממה שאני מבין הדריישפט מסתובב תמיד, השילוב מתבצע בדיפרנציאל האחורי, מה מבצע הכפתור נעילה שבקבינה? נעילה קבוע של בדיפרנציאל האחורי, ללא החלטה של המחשב?

דבר נוסף, הגיר האוטומטי קצת מטעה אותי, אבל בניוטראל כאשר אני דוחף את הרכב הציריות הקידמיות כמובן מסתובבות, האם גם אז הדריישפט אמור להסתובב? הרי הוא "מנותק" מגלגלים אחוריים על פי שליטה של מחשב.
מצד שני גם הגיר בניוטראל אז גם אין סיבה שהוא יסובב אותו.
אני צודק?

חנן-ג'יפולוג
21-06-19, 21:33
כן, גל ההינע אמור להסתובב ביחד עם הציריות הקדמיות, תמיד. הוא מחובר קבוע לדיפרנציאל הקדמי, ולגיר אין שליטה על זה . הדיפרנציאל יושב בתוך הגיר, פיזית.

אם זה לא המצב, אז משהו שבור.

כפתור הנעילה מחבר את המצמד הממוחשב שצמוד לסרן האחורי (ולא, זו לא נעילה של הדיפ' האחורי, אלא חיבור בין גל ההינע לדיפרנציאל) .

זה עובר כמובן דרך המחשב, אבל אני לא יודע לומר לך אם במצב הפעלה של הכפתור, למחשב אין שיקול דעת בכלל, או שיש משהו. בכל מקרה, אם גל ההינע לא מסתובב, לא המצמד ולא המחשב אמורים להעסיק אותך.

פלג_
21-06-19, 22:43
היי

צודק, הכוונה היתה לנעילת ודיפרנציאל האחורי אל הדריישפט ולא נעילה אחורית כמו שאנו רגילים להבין.
מעבר לזה יש רכיב שהוא צמוד לגיר אבל פריק, הוא נקראה טרנספר רק שבפועל זאת עוד יציאה מהגיר עם חיבור לדריישפט.
מצרף קישור:
https://www.ebay.co.uk/itm/KIA-SORENTO-2-2-DIESEL-AUTO-D4HB-FRONT-TRANSFER-BOX-YEARS-2012-2013-2014-2015-/392223028217

יכול להיות שאם פה הבעיה היא לא בתוך הגיר האוטומטי.
זה כמובן דורש בדיקה, אבל עכשיו היה לי הרבה יותר ברור לגשת לזה.

חנן-ג'יפולוג
21-06-19, 22:52
תיאורטית, כן, אבל בפועל השחיקה היא בד"כ גם בטרנספר וגם בדיפ' הקדמי.

אני מאמין שאם תחפש טוב תמצא חוזר יצרן על הנושא.

פלג_
23-06-19, 07:45
בוקר טוב.

יש ברכב הזה אוריה?
אני כבר הרבה זמן לא עם הדיזלים החדישים יחסית האלו.
הרכב הוא שנת 2013 אני מבין שזה נכנס בצורה גורפת מאיזה שהיא שנה.

בחלק מהרכבים מכניסים את זה לבד והבנתי שבברלינגו לדוגמא מכניסים את זה בין הטיפולים במוסך

חנן-ג'יפולוג
23-06-19, 07:55
אני מהמר שלא, כי בסנטה פה זה נכנס רק ב2019.

אתה יכול למצוא סימנים להימצאות של המערכת בחיווי מפלס בלוח השעונים ובפקק מילוי אוריאה שבד"כ (לא תמיד) נמצא מאחורי אותה דלתית של מילוי הדלק.

פלג_
23-06-19, 22:02
אהלן

הרכב עוד לא מניע עד שיגיע לי ה EGR שהזמנתי.
בנתיים העברתי לניוטראל על ידי הכפתור שמאפשר להעביר הילוכים גם ללא סוויץ
הרמתי גלגל קידמי באוויר והדריישפט אכן מסתובב.
בהזדמנות הקרובה אעלה את האוטו והעבור על החיוט לראות שהכל מחובר כמו שצריך.
אולי הבעיה היא בכלל בסולונואיד ששולט בקלאץ או הקלאצ עצמו שנמצא בין הדריישפט לדיפרציאל האחורי.
שהאוטו יחזור לעבוד אבדוק אולי הכפתור שבקבינה כן מבצע נעילה.

העלה גם תמונות כדי שהיה פה עוד מידע בעניין הגה חשמלי ברכבי קיה / יונדאי
בנתיים לאחר שראיתי כמה רכבים לפני לחלקם היה נקישות בהגה, אחד אפילו הזכיר שזה מסרק הגה שצריך שיפוץ.
מסתבר שיש גומיה (כמו קופלונג) כמו בעוד רכבים של קיאה ויונדאי שהיעוד שלה למנוע נקישות או לבלום זעזועים מהמנוע החשמלי.
לאחר פירוק מוט ההגה ופירוק המנוע הגעתי לגומיה.
החלפת הגומיה פתרה לגמרי את הבעיה בעלות של פחות מחמישים שקלים וחצי שעה עבודה.

פלג_
24-06-19, 12:25
נראה שיש בעיה מוכרת ביחידה של השילוב.
גם הפתרון נראה לא מסובך.
אני רק אשב עם חבר שהוא גם טכני וגם דובר השפה, מניח שיש משהו חשוב במה שהם מדברים.
אגב, היחידה הזאת צריכה להיות עם שמן או שזה מחזיר שמן שנפרץ מהדיפרנציאל?

כול עוד אני ממתין לחלק במנוע יש לי את הזמן לפרק.

https://youtu.be/0u0SaVXtHXo

שני

https://youtu.be/-ihrxcN8MAk

גיא
24-06-19, 12:36
בגדול. כשאתה מפרק את המצמד. תזהר על האוזניים. יש שם סדקים וזה נשבר.

ובפנים הוא מצא שאחד הצדדים של המצמד נשבר.
לא זןכר את השם של זה. כמו סייד גיר שנתפס על הקצה של הציריה. זה החלק שנשבר לו. הוא ריתך את זה ותיקן גם את האלומיניום של הקייס.




Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
24-06-19, 16:15
אמור להיות שם שמן. אין לי מושג איזה, ולדעתי כנראה שאין אצל היבואן, כי זה בעקרון חלק ללא תחזוקה.

לפני שאתה רץ למכניקה שבורה, בדוק עם אוסילוסקופ שמגיע לשם מתח פיקוד.

פלג_
01-08-19, 23:10
עדכון

אז כך, אני תמיד נהנה יותר להתעסק עם מכניקה מאשר חשמל ופיקוד.
לאחר פירוק המצמד האחורי ישר התברר שזאת הסיבה לבעיה, פירקתי ניקזתי שמן ושמרתי כדי להחזיר אותו לאחר סינון מיכבן שאין לי מושג איזה שמן זה.
החלק המתואר בקישור ששחלתי אכן היה מנותק גם אצלי, שני נחלקים המוקפים באדום צרכים להיות מחוברים יחד, הם פשוט התנתקו.
נראה שבמקור הם מורכבים בלחץ/דפיקה בניהם שזה כנראה לא מספיק כדי להחזיק את המומנט הזה.
ריתכתי את החלקים לאט לאט כאשר החלק מוחזק בצורה שווה עד לקירור מלא והרכבתי הכל חזרה.

זה לא באמת רכב 4X4 ולא באמת מתוכנן לשטח אבל השינוי מורגש בצורה קיצונית עוד בכביש.
הרכב מאיץ בצורה מאוד חזקה ונחושה, בכל זאת כ 44 קג"מ.
אם לפי התיקון הרכב היה מסחרר גלגלים קידמיים ומפעיל את מערכת מניעת החלקה אשר הגבילה את האצה, עכשיו זה לא קורה והרכב מוצמד לקרקע כמו שצריך .

אני אצרף תמונות, אם כי הם לא שוות הרבה.
שאני עובד אני מאוד מרוכז ולא חושב אפילו על לעצור ולצלם , חבל אבל אני נופל בזה שוב ושוב.
אפילו את הריתוך לא צילמתי, אבל הוא חדר בצורה טובה למתכת כך שלא היה צורך אפילו לחרוט את החלק לאחר מיכן.

תודה

tallevi
01-08-19, 23:35
כל הכבוד על הביצוע! אין כמו עבודה עצמאית על האוטו. תענוג להתנסות וסיפוק אדיר שזה עובד בסוף!


טל.

"When things are at their blackest, I say to myself, 'Cheer up, things could be worse.' And sure enough, they get worse."

-->