צפייה בגרסה מלאה : סאנגיונג אקטיון בנזין סרק לא "עגול" על מנוע קר
שלום חברים,
נא עזרתכם.
הפציאנט:
אקטיון בנזין 2.3 ל', 119 אל''ק, מוסב לגז (OMVL דור 4).
התסמינים:
בהתנעה (קרה בלבד) יש רעידה מורגשת של המנוע. הסל''ד יציב.
הרעידה מפסיקה כשהנוזל קירור מגיע ל 30-40 מעלות
מדי פעם נדלק צ'ק - שגיאה P0171 (תערובת עניה)
המזגן מכובה.
המנוע לא "אוכל" שמן
הטיפולים שבוצעו(ללא מועיל):
החלפת פלאגים לפי הוראות יצרן - פלאגים ישנים היו במצב עבודה
בדיקת קומפרסיה (תקינה ואחידה בכל צילינדר:))
ניקוי בית מצערת
החלפת פילטר אוויר
נכון, התקלה לא משביתה ורבים פשוט היו ממשיכים לנסוע, אבל זה מפריע לי כשמשהו לא תקין באוטו וגם לא רוצה להגיע חלילה למצב של השבתה.
מה עוד אפשר לעשות. מה הייתם עושים\בודקים?
תודה,
נ.ב. האם כדאי להעלות מדריך מסודר של עבודות שעשיתי? פלאגים, מצערת, קומפרסיה יכול להועיל למישהו בעתיד אולי?
מתי בוצעה ההסבה לגז?
לגבי מדריכים - בוודאי! כל פעולה מתועדת יכולה לעזור בעתיד למישהו. כל המרבה הרי זה משובח.
הרכב הוסב לפני ~3K.
הסימפטומים המדוברים התחילו לפני כמה מאות ק''מ.
מסיבה הזאת וגם כיוון שהרכב מניע על בנזין לא בטוח שהסיבה היא ההסבה(למרות שהשגיאה דווקא כן מצביעה לכיוון הזה:confused:)
אגב, תושבות מנוע וגיר הוחלפו לפני 15K ק''מ בערך.
כרגע יש לי כמה גירסאות:
1. שאיבת אוויר במערכת יניקה (מועמדת ראשונה - סעפת בגלל קידוח למזרקי גז)
2. הידוק ברגי סעפת פליטה (אולי עד שהיא מתרחבת עם חימום גורמת לרעידות:confused:)
3. כיול ECU של בנזין מושפע מ ECU של גז? :confused: :confused:
עוד גירסאות?
חבר'ה להתעורר:rolleyes:
צריך כיוון: לחפש בעיה במכניקה, חשמל\חיישנים, מערכת הצתה, דלק?
לא מאמין שאין לאף אחד אפילו רעיון:confused:
הכיוון הראשון שאני בודק בסרק לא יציב ברכב מוזרק הוא משיכת אויר.
השיטה היא על ידי שעון ואקום.
במקביל לקרוא מה obd את הלחץ (ואקום) סעפת.
אם מצאת שואקום נמוך מדי יש לך משיכת אויר.
הכיוון השני הוא לחץ דלק נמוך מדי במזרקים.
מודדים אותו על קו המזרקים אבל אני לא מכיר את המנוע הספציפי אז אני לא יודע היכן נקודת המדידה. בדרך כלל זו לא תקלה שנעלמת בסלד גבוה אבל אם יש מנגנון פיצוי שמעלה את הלחץ במאמץ (על ידי ואקום או ממוחשב) - זה כן יקרה.
אם לחץ נמוך מדי בדרך כלל האשם הוא השסתום ווסת לחץ. לא מזמן איבחנתי כזו תקלה על ידי לחיצה על הצינור עודפים שהועלתה את הלחץ לערך תקין (כלומר המשאבה יכולה לייצר ספיקה כדי לבנות לחץ אבל הווסת לא מייצר מספיק התנגדות).
אסף.
הכיוון הראשון שאני בודק בסרק לא יציב ברכב מוזרק הוא משיכת אויר.
השיטה היא על ידי שעון ואקום.
במקביל לקרוא מה obd את הלחץ (ואקום) סעפת.
אסף.
המון תודה!
חשבתי גם לכיוון "משיכת האוויר". אין לי את שעון ואקום - אנסה לאתר בשיטת ה"נרגילה":).
עלתי לי גם מחשבה לנתק את מערכת הואקום של שילוב 4X4, יכול להיות שהשסתום החד-כיווני שלה דולף...
לגבי הקריאה של ה-OBD - תוכל לכוון אותי לפרמטר מסויים? מה הטווח שתקין(אם זה לא ספציפי למנוע)
האפליקציות יהיה כתוב לך ואקום סעפת. גם נתון MAP יכול להתאים. קצת ניסוי ותעיה.
ערך תקין הוא 18-21 אינצ' כספית בסרק, בפתיחת מצערת ירידה ל5.
אסף.
האפליקציות יהיה כתוב לך ואקום סעפת. גם נתון MAP יכול להתאים. קצת ניסוי ותעיה.
ערך תקין הוא 18-21 אינצ' כספית בסרק, בפתיחת מצערת ירידה ל5.
אסף.
:cool: תודה, בודק
האפליקציות יהיה כתוב לך ואקום סעפת. גם נתון MAP יכול להתאים. קצת ניסוי ותעיה.
ערך תקין הוא 18-21 אינצ' כספית בסרק, בפתיחת מצערת ירידה ל5.
אסף.
עשיתי את המדידה..התוצאה קצת מבלבלת..
אודה מאוד על העזרה בפיענוח, כי הלכתי לאיבוד:confused:
הגרף של MAP ומצערת:
124870
האם זה ערכים תקינים של MAP?
האם קיימים בספרות טכנית על המנוע הספציפי ערכים תקינים?
אגב, חשבתי שעליתי על הבעית הרעד והיא הייתה מכאנית לחלוטין. בבולם מותחן של הרצועה שאותה סידרתי אבל זה לא פטר את הבעיה המקורית:(
אעלה מדריך מצולם של תיקון בולם של המותחן..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.