PDA

צפייה בגרסה מלאה : משקל ואופסט של גלגלים - תובנות.



דרור ברלי
08-07-19, 22:24
נתחיל מהסוף - הג'יפ עבר טסט. מזלטוב לו ולי.

לכבוד הטסט השקעתי קצת מאמצים וכספים בכל מיני דברים שיהפכו את החוויה החצי שנתית לפחות טראומטית. אחד מהם זה הגלגלים הבולטים שעליהם נדבר כאן.

אבן הנגף הקבועה בטסטים במרכז (ותעזבו לרגע שבמכונים בפריפריה לא עושים מזה עניין) זה עניין הגלגלים הבולטים.
הצמיגים שלי, BFG-Mud-Terrain 31/10.5R15 חוקיים כמובן, יושבים על ג'נטים 8' אמריקן רייסינג מברזל, עם אופסט שלילי די גדול, כלומר בולטים החוצה. יש לזה יתרונות ויזואליים - זה פשוט נראה טובבב. וגם יתרונות מעשיים כמו יציבות בשפ"צים וכו', אבל לבוחנים בטסט זה לא בא טוב בעין.

במשך שנים התגברנו על הסוגיה באמצעות כנפונים רחבים/מורחבים שמכסים את הגלגל במלואו. אבל בשנתיים-שלוש האחרונות, אחרי שתקנת אישור ההגבהות גזלה מהם את ההנאה שבהכשלה האוטומטית על "הגבהה", הם מצאו משהו עקרוני חדש להיטפל אליו - גלגלים בולטים. כנפונים רחבים כבר לא עוזרים בכלום - אין עם מי לדבר וכדי לעבור אין ברירה אלא להצריח סט גלגלים עם הסופה הסטנדרטית עד העצם של מוחמד רק כדי לגשת לטסט. לא שזה בעייתי, אבל לפרק ולהרכיב, פעמיים, 8 גלגלים, ב-32 מעלות עם 75% לחות, זה בהחלט ניג'וס.


לקראת הטסט הנוכחי החלטתי לחסוך מאיתנו אחת ולתמיד את בלבול המוח הקבוע ושלפתי מהמחסן את סט החישוקים של רנגלר TJ ששוכבים אצלי כשנה. חישוקי הסגסוגת הללו, מקוריים של Jeep, ברוחב 8 אינץ' אבל בעלי אופסט שלילי הרבה יותר קטן, כלומר פחות בולטים. הרבה פחות. הצמיגים שלי הולבשו עליהם, והעסק הותקן על הג'יפ.

אני מודה שהרושם הראשון היה קצת מבאס. הג'יפ "שונמך" ובתמורה גם שילמתי לפנצ'רמאכר על טרחתו....
הג'יפ נראה פתאום קטן, צר ומסכן. ויזואלית, צמיגי 31 אף פעם לא היו ענקיים ועכשיו, אוי לבושה - הם נראים ממש קטנים...:(
אבל היי, ג'יפ שנראה קטן, צר ומסכן, זה בדיוק מה שבוחנים במכון רישוי רוצים ואוהבים!

מכאן ואילך הצבע חוזר לפנים - לא טרחתי לשים את הגלגל על משקל או לבדוק משהו באופן מדעי וראוי להודות גם שמעולם לא הייתי מהחלשלושים במיוחד... אבל פתאום אני מרים גלגל קומפלט (חישוק וצמיג) ביד אחת בלי להתאמץ בכלל. אין ספק שהחישוקים הללו הרבה יותר קלים מחישוקי ה-8' מברזל, שפתאום מרגישים כבדים כמו בוגי'ז של טנק.

ההבדל בנסיעה בכביש לא פחות מתהומי - הג'יפ מרגיש כאילו קיבל תוספת של כמה סוסים, או כמו מי שהפסיק לעשן סיגריות ופתאום רץ בקלילות במדרגות שקודם התנשף בהן.... הוא מאיץ חזק וחלק יותר, בולם טוב וקצר יותר, יותר נוח במעבר פסי האטה. ההגה קצת פחות עמום, הנסיעה הרבה יותר חלקה, הויברציות הקטנות שהתרגלתי אליהן נעלמו כלא היו (טוב נו, אחרי איזון מוקפד. הג'נטים הישנים כבר מזמן שכחו מתי אוזנו), שיוט קל שכמעט והתרגלתי אליו "כי ככה זה בג'יפ" - נעלם ואיננו. שמירת קו במהירות גבוהה, הרבה יותר טובה. שמירה על מהירות בעליות קצת יותר טובה ומהירות השיוט הטבעית, זו שהג'יפ מתייצב עליה ושומר עליה מעצמו, עלתה ל-110-120 בלי להרגיש. גם צריכת הדלק, אחרי כמה ימים, השתפרה בכמה אחוזים.
תגידו שחלק מזה הוא רק אפקט פלצבו, שהכל בראש שלי - אבל לעניות דעתי יש הבדל. אין ספק שבנהיגה יומיומית, המשקל המופחת ביחד עם מנוף הרבה יותר קטן שהגלגל מפעיל על קצות הסרן, עושים לג'יפ רק טוב.
בקיצור, עד כה (ולפני נהיגת שטח משמעותית) אני מאוד מרוצה.

אני מודע לעובדה שבשטח סלעי וטרשי אצטרך להיזהר יותר שלא להזיק לחישוקים, במיוחד בנסיעה בלחץ אויר נמוך מאוד. זה לא עניין זניח בטיולי השומרון שלעתים מביאים אותנו לגבולות המעטפת והג'יפים חוזרים מהם עם צלקות פיזיות. (אבל לצורך הטיולים הכבדים האלה, אני שומר את הג'נטים הישנים שיקבלו צמיגים קצת יותר גדולים, שיהיו מיועדים לטיולים כאלה בלבד....:rolleyes:)

גם בשפ"צים אני מניח שהתחושה תהיה קצת פחות טובה, בדגש על תחושה, אם כי תמיד אפשר להוסיף ספייסר מינימלי של אינץ'-אינץ' וחצי (שגם יחזיר לג'יפ חלק מהפוזה הרחבה והבריונית שתמיד אהבתי). כן, אני בהחלט ידוע כמי שלא מחבב ספייסרים, אבל גם ביחד עם ספייסר, כל העסק ישקול הרבה פחות מחישוק הברזל הכבד, ויפעיל הרבה פחות עומס על קצות הסרנים.

אז אל תקלו ראש בנושאי משקל ואופסט של צמיגים וחישוקים. זה נושא שיש לו חשיבות ומי שעומד לפני רכישת חישוקים, שימשש וירים ויבדוק פיזית כי לא כל חישוק "קל" הוא אכן הרבה יותר קל אם בכלל. לחישוק קל ופחות בולט יש הרבה מאוד יתרונות (ורק מעט מאוד חסרונות) ואין ספק שזה משפיע ישירות ומאוד לטובה, על התנהגות הרכב.

ואם נחזור לטסט - לא שהוא היה קל, אבל לא היו הערות מהגזרה הזו (וגם לא מגזרת ההגבהה. העניין נפתר אחת ולתמיד, ע"פ חוק) ובסוף עברנו ביום אחד. הללויה.

נדב ש.
08-07-19, 22:53
מברוק על הטסט ביום אחד :)
ומברוק על התובנות, יתרונות וחסרונות(ידועים לי...)של חישוקי ברזל וסגסוגת... :cool:
גם נזקי השטח לחישוקי הסגסוגת צריכים להילקח בחשבון הכללי של תחזוקת הרכב גם אם זה קורה אחת לכמה שנים....

yoni_0000
08-07-19, 23:14
באותו נושא, חוות הדעת של היקה.. הנתונים היבשים עלולים להפתיע.

https://www.youtube.com/watch?v=a2Cz-Axvl9w

asafk
08-07-19, 23:22
בוקר טוב, דרור.
כן. משקל זה דבר רע. כדי לסחוב קילוגרם מיותר צריך עוד קילוגרם מיותר. וכן הלאה - גם לרכבי שטח צריך שומרי משקל כנראה. זה לא חדש, וטוב שעשית את המעבר - טוב מאוחר מלעולם לא.

אסף.

דרור ברלי
09-07-19, 00:05
בוקר טוב, דרור.
כן. משקל זה דבר רע. כדי לסחוב קילוגרם מיותר צריך עוד קילוגרם מיותר.

אסף.


וגם אני כבר 11 קילו פחות וממשיך לרדת.... אולי גם זה עוזר.... :rolleyes:

דרור ברלי
09-07-19, 00:34
באותו נושא, חוות הדעת של היקה.. הנתונים היבשים עלולים להפתיע.

https://www.youtube.com/watch?v=a2Cz-Axvl9w


דעתו של הדוקטור האוסטרלי בהחלט מקובלת עלי, אם כי הוא מתעלם מעניין רגישות חישוקי הסגסוגת לפגיעות. אולי כי הלנדקרוזר 78 שמככב בסרטון שלו הוא רכב שבנוי למסעות ארוכים ולא למשחקי עבירות.

אני לא מתעלם מהנושא הזה כי הסופה שלי אולי אינה רכב עבירות בהגדרתה, אבל איתרע מזלה להיאנס להיות רב-תכליתית - גם לנסוע באופן בטוח (וחוקי) על כביש, גם להוביל טיולים שגם אם מוגדרים ללקוחות כ"עבירות קשה", באופן כללי לא מאתגרים אותה יותר מדי אם בכלל, אבל גם להיות מותקלת פעם בחודשיים-שלושה-ארבעה, בטיולי השומרון שהם קשים לפי כל פרמטר, לא רק בהגדרה אלא אבסולוטית.

ריבוי הדרישות מחייב פשרות כמובן וכידוע, ריבוי פשרות עלול להוביל לתוצאה סופית בינונית-משהו ברוב הפרמטרים... אחד הסיכונים שלקחתי באופן מודע לחלוטין בהחלפה הזו הוא בהחלט פגיעה בחישוקי הסגסוגת שאינה ניתנת לתיקון במכות פטיש כמו בחישוקי הברזל הכבדים שנחים עכשיו במחסן שלי.... אבל משקל הוא משהו שמטריד אותי. אני מקדיש תשומת לב רבה מאוד למשקל שמועמס על האוטו, כי בשורה התחתונה כל קילוגרם מיותר, בוודאי כשמדובר במשקל בלתי-מוקפץ, אכן פוגם בביצועים, בצריכת הדלק, בהתנהגות, בעבירות ובסופו של דבר גם באמינות ובשרידות, הן בכביש והן בשטח.


עכשיו נתחיל לבדוק איך זה מתנהג תכל'ס בשטח ואם הבחירה שלי בחישוקים הקלים אכן תשתלם לאורך זמן.

נמרוד
09-07-19, 07:57
חסר פה משהו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190709/1f99834713de400a3cda70693c5802db.gif

דרור ברלי
09-07-19, 08:13
חסר פה משהו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190709/1f99834713de400a3cda70693c5802db.gif



124865
My weapon of choice

ד ו ר ו ן
09-07-19, 08:13
יצא לי ללוות בנחל אלות דיסקו שפוצץ שני צמיגים.

בהיעדר אפשרות אחרת לתיקון או החלפה, הוא נסע לאט עד לחניון לוץ.
על הגאנט מגנזיום המקורי.

זה כולל את הקטע הסלעי בנחל, עם בולדרים ומעבר דרגשי סלע שביום רגיל זה נסיעה איטית, על הגאנטים זה מרגיש כמו מכות פטיש.

הופתעתי מאד לטובה לראות שסימני הפגיעה היו מעטים מאד, שפשופים ונגיעות בשפה וזהו.

זה כנראה גם ההבדל בין גאנט מגנזיום עלום ובין מותג מבוסס.



Slowly..

PW
09-07-19, 11:18
יצא לי ללוות בנחל אלות דיסקו שפוצץ שני צמיגים.

בהיעדר אפשרות אחרת לתיקון או החלפה, הוא נסע לאט עד לחניון לוץ.
על הגאנט מגנזיום המקורי.

זה כולל את הקטע הסלעי בנחל, עם בולדרים ומעבר דרגשי סלע שביום רגיל זה נסיעה איטית, על הגאנטים זה מרגיש כמו מכות פטיש.

הופתעתי מאד לטובה לראות שסימני הפגיעה היו מעטים מאד, שפשופים ונגיעות בשפה וזהו.

זה כנראה גם ההבדל בין גאנט מגנזיום עלום ובין מותג מבוסס.



Slowly..

יקירי,
יש פתרון, אפעס, קצת יותר מוצלח מלנסוע על הג'אנט, אם הגלגל עדיין יושב על החישוק.
פעם אחת בלבד השתמשתי בזה, אבל זה עובד, מנסיון, ולטובת הבאים שזה יקרה להם, הנה ההוראות:

המצרכים הדרושים:



רכב עם 3 גלגלים תקינים ושניים מפונצ'רים.
סכין גיבור
איזולירבנד חבלה ו/או אזיקוני פלסטיק רחבים וארוכים
חול דק גרגר, מכל סוג, מהשטח..


הוראות הכנה:

בדופן הגלגל שיושב הכי טוב על החישוק, בדופן החיצונית, במרכז, חותכים את צורת האות "ח" כשהצלע שנשארת מחוברת מופנית לכיוון היקף הגלגל.
מידה מומלצת: כ - 10 ס"מ כל צלע. מנקים היטב את שולי החתך.
ממלאים את הגלגל דרך הפתח בחול מהסביבה. פשוט לגמרי.
את שולי הפתח מדביקים עם איזולירבנד חבלה.
על הפתח ובאופן שיקיף את הגלגל (תלוי במבנה הג'אנט) אוזקים עם 3 - 4 אזיקונים כך שילחצו את שולי הפתח וימנעו ככל שניתן את פתיחתו גם כשהגלגל עומד עליו.
אפשר גם בנוסף לחתוך חתיכת משטיח הגומי באוטו ולשים מעל עם אזיקונים ואיזולירבנד חבלה כתוספת חיזוק. הכל הולך.
נוסעים (לאט) עד הכביש הקרוב.
מדי פעם עוצרים, בודקים ומוסיפים אזיקון שנקרע במידת הצורך.

(יש כמובן פתרון אלגנטי יותר, והוא לנסוע תמיד עם שני גלגלי ספר, אבל זה כבר לשרוטים באמת...)

בהצלחה!

PW

ד ו ר ו ן
09-07-19, 11:23
ניסינו.. דחפנו פנימה חול ושמיכה.
בלי ממש לדחוס הצמיג לא שיתף פעולה.

בעל הרכב גם לא לגמרי שיתף פעולה.. אז נסע על החישוק.



Slowly..

opl
09-07-19, 11:28
באם לנחש...
124866

דרור ברלי
10-07-19, 00:42
טוב נו, לא צריך להגזים.
לא טרחתי לצלם מעבר לתמונה מס' 1 שלא ממחישה את השינוי במימד הרוחב.
לצורך השוואה, תמונה מס' 2 מפסח האחרון, עם הג'נטים מברזל שהלכו לנוח במחסן.

1. 124880
2. 124881

הג'נטים הורכבו כפי שהגיעו לידי, צבועים בשחור מט מתקלף, אז אולי קצת קשה להתרשם מהצורה שלהם.
בימים הקרובים, אם וכאשר אמצא רגע פנוי, אני אצבע אותם מחדש בשחור סמי-מט משי.

מחר אצלם מלפנים ומאחור.

דרור ברלי
10-07-19, 00:58
זה כנראה גם ההבדל בין גאנט מגנזיום עלום ובין מותג מבוסס.



Slowly..


עם ההנחה הזו אני יותר מאשר מסכים.

חישוק סגסוגת מקורי שמגיע מיצרן הרכב, בדרך כלל יהיה מאוד איכותי וגם קל יחסית.
מצד שני, הוא בדרך כלל לא חורג מהמרכב, לא "מרחיב" את האוטו ולא מייצר פוזה אכזרית של "משופר".

אפשר לראות את זה בחישוקים המקוריים של Jeep שמותקנים אצלי - הם מרגישים מסיביים ויחד עם זאת הם גם מאוד קלים. אבל הם נחבאים מתחת למרכב ולכנפונים.
אותו דבר גם בסרטון האוסטרלי עם הלנדקרוזר 78 - הג'נט הקל ביותר והמועדף על הדוקטור הוא ג'נט הסגסוגת המקורי של טויוטה, כאשר שני החישוקים התחליפיים - אחד מברזל והשני סגסוגת, לא קלים בהרבה, אם בכלל, מג'נט הברזל המקורי הכבד.

אלא שהיום השוק מוצף ב"ג'נטים-מגנזיום" נוצצים בעיצובים מפוצצים וצעקניים ממותגים עלומי שם, בדרך כלל סיניים, שאני ממש לא בטוח שיותר קלים מחישוקי ברזל וגם לגבי חוזקם אני קצת חשדן, אלא אם מישהו יוכיח לי שאני טועה.
רוצים חישוקי סגסוגת חזקים וקלים באמת מיצרנים איכותיים ומוכרים מארה"ב, מערב-אירופה ויפן?.... אההה, אלה כבר עולים הרבה כסף וגם לא פשוט למצוא אותם בארץ.

zivo
10-07-19, 10:46
טוב נו, לא צריך להגזים.
לא טרחתי לצלם מעבר לתמונה מס' 1 שלא ממחישה את השינוי במימד הרוחב.
לצורך השוואה, תמונה מס' 2 מפסח האחרון, עם הג'נטים מברזל שהלכו לנוח במחסן.

1. 124880
2. 124881

הג'נטים הורכבו כפי שהגיעו לידי, צבועים בשחור מט מתקלף, אז אולי קצת קשה להתרשם מהצורה שלהם.
בימים הקרובים, אם וכאשר אמצא רגע פנוי, אני אצבע אותם מחדש בשחור סמי-מט משי.

מחר אצלם מלפנים ומאחור.

דרור יקירי :-)
עם כאלו כנפונים.... לדעתי חלק מזה שהגי'פ סוחב יותר טוב, זה ההורדה של הכנפונים מאחור, תוריד גם את הקידמיים, ותראה איך אתה טס.
זה נראה כמו מעצורי אוויר של ג'מבו בנחיתה.

אבל יש לי שאלת כופר,
האם יש מצב שבעקבות שני הפוסטים האחרונים שלך, אני \ אנחנו קצת מבריאים מהתסמונות שאבחנת אצלנו?
אולי אנחנו לא כל כך "חולים", ובסופו של יום, הרכב שלך, איך אומרים..... לא בדיוק תאם את כוונת המחוקק? אולי זה לא המכון?

במילים פשוטות, אין לי בעיה עם מי שהכשיל אותך בטסטים (עד השנה), יש לי בעיה עם מי שהעביר אותך.

הדסופה
10-07-19, 15:05
רכב מרובע עם ברזנט ואצה חושב שלכנפונים יש השפעה מהותית....פחחחח
אם כבר עדיף להגדיל אותם ולהרוויח כח עילוי


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
10-07-19, 15:26
דרור יקירי :-)
עם כאלו כנפונים.... לדעתי חלק מזה שהגי'פ סוחב יותר טוב, זה ההורדה של הכנפונים מאחור, תוריד גם את הקידמיים, ותראה איך אתה טס.
זה נראה כמו מעצורי אוויר של ג'מבו בנחיתה.

אבל יש לי שאלת כופר,
האם יש מצב שבעקבות שני הפוסטים האחרונים שלך, אני \ אנחנו קצת מבריאים מהתסמונות שאבחנת אצלנו?
אולי אנחנו לא כל כך "חולים", ובסופו של יום, הרכב שלך, איך אומרים..... לא בדיוק תאם את כוונת המחוקק? אולי זה לא המכון?

במילים פשוטות, אין לי בעיה עם מי שהכשיל אותך בטסטים (עד השנה), יש לי בעיה עם מי שהעביר אותך.


ראיתי את הסופה של דרור באחד מהחגים בשטח(בעץ של הנוקד, כשבבוקר דרור קיבל קפה טרי על פיצוי שהיה לילה לפני אבל זה כבר סיפור אחר), ממש, אבל ממש לא נראה מוגזם, ואני מכיר הרבה סופות....

דרור ברלי
11-07-19, 01:25
דרור יקירי :-)
עם כאלו כנפונים.... לדעתי חלק מזה שהגי'פ סוחב יותר טוב, זה ההורדה של הכנפונים מאחור, תוריד גם את הקידמיים, ותראה איך אתה טס.
זה נראה כמו מעצורי אוויר של ג'מבו בנחיתה.

אבל יש לי שאלת כופר,
האם יש מצב שבעקבות שני הפוסטים האחרונים שלך, אני \ אנחנו קצת מבריאים מהתסמונות שאבחנת אצלנו?
אולי אנחנו לא כל כך "חולים", ובסופו של יום, הרכב שלך, איך אומרים..... לא בדיוק תאם את כוונת המחוקק? אולי זה לא המכון?

במילים פשוטות, אין לי בעיה עם מי שהכשיל אותך בטסטים (עד השנה), יש לי בעיה עם מי שהעביר אותך.


זיו, אולי התסמונות שלך רק מחריפות?....

חוקי לגמרי. חוקי תמיד היה.
גובה סביר ביותר (עובדה, נבדק וקיבל אישור רשמי כחוק ועבר ללא הערות ועוד במכון שידוע כמחמיר).
צמיגים 31 ברשיון של סופה הם לא "רשומים ברשיון" אלא מקוריים. כי זו מידה אופציונלית מהיצרן. עד שנת 2000 יכולת לרכוש סופה אזרחית חדשה עם צמיגי 31 במכשירי תנועה.
הכננת ברשיון.
ממיר קטליטי טרי יחסית (כמה נוסעים ללא ממיר?...)

אתה לא מעורה מספיק בעולם הסופות כדי להבין דברים בסיסים - ככל שהאוטו יותר חוקי ומתוקתק, ככה הבוחנים מתעצבנים יותר ומחפשים לו בציצי הציציות, כי אין מצב שיעבור סתם ככה ללא הערה. הכנפונים הרחבים/מורחבים נולדו בעקבות דרישה מפורשת של בוחני משטרה ובוחני רישוי "לכסות את הצמיגים".
לנוכח עלות סט כנפונים רחבים חדש, בקמצנותי אילתרתי משהו מיריעת גומי מסועים, חופן ניטים וכמה פרופילי אלומיניום. כשזה היה חדש זה אפילו היה אסתטי למדי. זה נתן עבודה כמה שנים, עד שתקנת ההגבהות חיסלה למכוני הרישוי את עילת ההכשלה האהובה עליהם ביותר והם נאלצו למהר ולמצוא לעצמם משהו חדש לשים עליו את הצלב של הכוונת - אז היום חסל סדר גלגל בולט וכנפונים מורחבים שמכסים אותו.

כלומר ככה זה במרכז. בפריפריה אני מניח שהכל עדיין בסדר.


האוטו באמת נוסע יותר טוב כשהגלגלים (הקלים משמעותית) פחות בולטים. לא צריך להיות מהנדס גאון כדי להבין למה.
אבל זה נראה פחות מאצ'ואיסטי. קצת קטן ומסכן כזה. אולי זה לטובה ונתרגל.

nirs
11-07-19, 07:01
אין ספק שגיפ מדוגם ותקין מטריף את הבוחן הממוצא ומפתח את חוש היצירתיות שלו.
בטסט האחרון (עם הדיפנדר) פירקו לי פנסי תאורה קידמיים שמורכבים על הפגוש הקידמי ב 12 שנים האחרונות (ולא הפריעו לבוחנים בעבר) כמו גם וויכוח קולני על ההגה ״הקטן״ ולא מקורי שגם הוא בן 10 שנים.
הזויי.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

opl
11-07-19, 07:48
ביקשו ממני לקדוח 4 ברגים קודחים דרך הגג מבפנים כדי להצמיד את הריפוד לתקרה.

דרור ברלי
11-07-19, 08:12
אין ספק שגיפ מדוגם ותקין מטריף את הבוחן הממוצא ומפתח את חוש היצירתיות שלו.
בטסט האחרון (עם הדיפנדר) פירקו לי פנסי תאורה קידמיים שמורכבים על הפגוש הקידמי ב 12 שנים האחרונות (ולא הפריעו לבוחנים בעבר) כמו גם וויכוח קולני על ההגה ״הקטן״ ולא מקורי שגם הוא בן 10 שנים.
הזויי.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

הכנפונים שזיו לא אוהב (נראים טוב יותר במציאות מאשר בתמונה) היו פתרון מצוין לסוגיית הצמיגים הבולטים במשך כמה שנים.
היום כבר לא. גם כנפון אפטרמרקט רחב ואיכותי כבר לא עובר.
בכלל, כל מיני דברים שפעם לא היו אישו בכלל, מהווים כיום עילה לסירוב עקשני.

פנסים נוספים (גם אם מותקנים באופן שהחוק מתיר), גלגל הגה ספורטיבי לא מקורי, מושבים שנראים לא מקוריים, כנפונים שנראים לא מקוריים, יש או אין מזגן, יש או אין מטף, כל מיני קומבינציות בנושא סגור/פתוח - הכל כיד הדמיון והיצירתיות הטובה של הבוחן, יכולתו לאלתר ומצב רוחו האישי באותו יום.

ד ו ר ו ן
11-07-19, 08:20
מים בוישרים..
ביקשו לוודא שהשפריצר עובד.. ושהמיכל מלא.

את המרכיב הבטיחותי בשפריצר עובד אני מבין, החידוש הוא בבקשת ״תעשה שפריץ!״


Slowly..

נדב ש.
11-07-19, 10:00
הכנפונים שזיו לא אוהב (נראים טוב יותר במציאות מאשר בתמונה) היו פתרון מצוין לסוגיית הצמיגים הבולטים במשך כמה שנים.
היום כבר לא. גם כנפון אפטרמרקט רחב ואיכותי כבר לא עובר.
בכלל, כל מיני דברים שפעם לא היו אישו בכלל, מהווים כיום עילה לסירוב עקשני.



תייצר לך כזה, לפחות תוכל לטעון שזה חלק מ"הבודי"....:cool:


https://youtu.be/K2JHdlBMdC4

zivo
11-07-19, 16:49
זיו, אולי התסמונות שלך רק מחריפות?....

חוקי לגמרי. חוקי תמיד היה.
גובה סביר ביותר (עובדה, נבדק וקיבל אישור רשמי כחוק ועבר ללא הערות ועוד במכון שידוע כמחמיר).
צמיגים 31 ברשיון של סופה הם לא "רשומים ברשיון" אלא מקוריים. כי זו מידה אופציונלית מהיצרן. עד שנת 2000 יכולת לרכוש סופה אזרחית חדשה עם צמיגי 31 במכשירי תנועה.
הכננת ברשיון.
ממיר קטליטי טרי יחסית (כמה נוסעים ללא ממיר?...)

אתה לא מעורה מספיק בעולם הסופות כדי להבין דברים בסיסים - ככל שהאוטו יותר חוקי ומתוקתק, ככה הבוחנים מתעצבנים יותר ומחפשים לו בציצי הציציות, כי אין מצב שיעבור סתם ככה ללא הערה. הכנפונים הרחבים/מורחבים נולדו בעקבות דרישה מפורשת של בוחני משטרה ובוחני רישוי "לכסות את הצמיגים".
לנוכח עלות סט כנפונים רחבים חדש, בקמצנותי אילתרתי משהו מיריעת גומי מסועים, חופן ניטים וכמה פרופילי אלומיניום. כשזה היה חדש זה אפילו היה אסתטי למדי. זה נתן עבודה כמה שנים, עד שתקנת ההגבהות חיסלה למכוני הרישוי את עילת ההכשלה האהובה עליהם ביותר והם נאלצו למהר ולמצוא לעצמם משהו חדש לשים עליו את הצלב של הכוונת - אז היום חסל סדר גלגל בולט וכנפונים מורחבים שמכסים אותו.

כלומר ככה זה במרכז. בפריפריה אני מניח שהכל עדיין בסדר.


האוטו באמת נוסע יותר טוב כשהגלגלים (הקלים משמעותית) פחות בולטים. לא צריך להיות מהנדס גאון כדי להבין למה.
אבל זה נראה פחות מאצ'ואיסטי. קצת קטן ומסכן כזה. אולי זה לטובה ונתרגל.

דרור,
זה לא עניין של אוהב, אני פשוט משועשע מהפרשנות וההתנהלות שלך.

אתה מביא פרשנות מדהימה לחוק -
כל עוד אני לוקח איזה חתיכת גומי ומחבר לכנף כך שזה מכסה את הרוחב של הגלגל, ניתן להרחיב את הגלגלים כמה שבא לי :-)
ואז, שאיזה בוחן, לא מקבל את הפרשנות שלך, אז הבוחן מנייאק ואני סובל מתסמונת.

אבל הכי מדהים, גם שאתה כבר עושה את מה שאומרים לך שנים לעשות, ופתאום זה עובד.... אתה גם מופתע, וגם ממשיך להסביר שמה שעשית קודם נכון.

ענק, ומשעשע.

- - - Updated - - -


רכב מרובע עם ברזנט ואצה חושב שלכנפונים יש השפעה מהותית....פחחחח
אם כבר עדיף להגדיל אותם ולהרוויח כח עילוי


Sent from my iPhone using Tapatalk
מקווה שלא באמת חשבת שאני רציני עם ההערה הזו

דרור ברלי
12-07-19, 13:24
דרור,
זה לא עניין של אוהב, אני פשוט משועשע מהפרשנות וההתנהלות שלך.

אתה מביא פרשנות מדהימה לחוק -
כל עוד אני לוקח איזה חתיכת גומי ומחבר לכנף כך שזה מכסה את הרוחב של הגלגל, ניתן להרחיב את הגלגלים כמה שבא לי :-)
ואז, שאיזה בוחן, לא מקבל את הפרשנות שלך, אז הבוחן מנייאק ואני סובל מתסמונת.

אבל הכי מדהים, גם שאתה כבר עושה את מה שאומרים לך שנים לעשות, ופתאום זה עובד.... אתה גם מופתע, וגם ממשיך להסביר שמה שעשית קודם נכון.

ענק, ומשעשע.




טוב שיש משהו שמשעשע אותך בחום הזה.

רק שמי לא מכיר עלול לחשוב איזה עבירות מטורפות על החוק מתרחשות כאן.
"להרחיב את הגלגלים כמה שבא לי" - בפועל, צמיג 31 על ג'נט 8 נפוץ ומקובל.
"חתיכת גומי מחוברת לכנף" - כנפון מקורי מורחב ע"י פס גומי מסועים, על פי דרישה מפורשת של בוחן משטרה במילים הללו: "אם הצמיג מכוסה - זה בסדר". במשך שנים זה עבר, כל תעשיית כנפוני האפטרמרקט הרחבים מושתתת על ההנחה הדי הגיונית הזו.
עכשיו, פתאום כבר לא. אשמח לראות גם התייחסות מפורשת לנושא הזה בספר החוקים או תקנות התעבורה.

שינויי מצב הרוח והדרישות של העבדים כי ימלוכו האלה, הם שמשגעים. אבל זה כנראה אופייני לאיזור בו אני עדיין מתגורר, לצערי.
אם הבוחן גם מנייאק או לא, זה עניין של נימוסים והליכות. מבחינתי האישית, כמי שגדל בחולון מוקף בערסים מסריחים ולצערי הרב מאוד חלק מהסגנון והשפה שלהם דבקו ונשארו, הוא לא רק מנ-מנאייק, הוא גם בנה הממזר של ז.....ה, אחרי שעשרה סודאנים פירקו לה את הצורה. הולך?.....

את העיקר אתה מסרב להבין - האישו כאן הוא לא ברזלים ופלסטיקים אלא התפיסה של חופש. החופש שלי לעשות ברכושי ככל העולה על רוחי כל עוד אני לא פוגע במישהו או משהו. מי שמך, או את הבוחן, שתחליטו עבורי אם כנפון א' מתאים או יפה יותר מכנפון ב'?........

ומה בדיוק אמרת לי לעשות במשך שנים?
אישור הגבהה? לא היה דבר כזה, חוקי, לדגם הרכב שלי. רק דרך מאכערים, כמקובל בקרב הרבה חכמולוגים כאן.
עכשיו יש אפשרות חוקית. זה מה שעשיתי.


בינתיים אוספים נסיון ותובנות מג'נטים לא בולטים.
הג'יפ נוסע מצוין. אבל כמה לא מפתיע, עם הג'נט הלא בולט הצמיג מגרד קלות את הקפיצים בהפניית הגה מלאה. מין הסתם עניין כזה פחות מעניין את הבוחנים הגאונים.
לא תהיה ברירה אלא לכוונן את בורג העצר שעל הנאקל (במחיר קוטר סיבוב מעט גדול יותר) או להצטייד בספייסר (לא חוקי כמובן, כאילו דא) אבל שיהיה מינימלי. אינץ' אחד יספיק. יש דבר כזה?

נמרוד
12-07-19, 13:30
לא תהיה ברירה אלא להצטייד בספייסר (לא חוקי כמובן, כאילו דא) אבל שיהיה מינימלי. אינץ' אחד יספיק. יש דבר כזה?https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F173057199469

בהצלחה

-->