צפייה בגרסה מלאה : באגי M2S BADLAND פרוייקט חדש!! 2019
שלום לכולם שמי מיכאל מאיזור הצפון .
החלטתי להתחיל פרוייקט באגי דו מושבי 2×4 ע"פ תוכניות שקיימות ברשת של חברת badland האוסטרלית .
אין לי ניסיון כ"כ אבל יש לי ידע רחב בכל הנושא של מסגרות,צנרת,ריתוך כל סוגי המתכות ועבודה על מכונות כיפוף עירגול ניקוב .. נירוסטה פלדה ואלומניום.
יש ברשותי בית מלאכה גדול עם כל המכונות והציוד הנידרש מבחינת הנדסה אין לי בעייה לבצע הכל ..
אשמח להיעזר בכם בשאר הנושאים .
קראתי פה שירשורים מאוד מעניינים ואפשרי למצא כאן את רוב התשובות ל"בעיות" שבטח אתקל בהן . אני כבר 3 חודשים עושה שיעורי בית ואתחיל בקרוב .
תודה מראש לכל מי שעוזר [emoji106][emoji106] 124908
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
זאת הבובהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190712/f0be3f38e5ec2bce0c73370eeed79208.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
החלטתי ללכת על מנוע מאזדה 3
בנפח 2 ליטר 165 כ" ס .
את מכלולי הפרונט אני בונה ( הכוונה לנקלים) ועלייה לתאם נבה של סופה וכל השאר ..
ופה השאלה הראשונה שלי האם ידוע לימשהו פה איזה שיניים יש לנאבה של הסופה(הכוונה למספר כל שהוא) .
או איזה פעמון של רכב אחר מתאים לנבה של הסופה.
כי מן הסתם צריך איך שהוא לייצר ציריה שמצד אחד תתאים לנבה של סופה . ומצד שני תתאים לגיר של מזדה . לגבי האורך קראתי כבר שירשורים ואיך לבצע מדידות .
[emoji106][emoji106]תודה לעונים
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
לא יודע לעזור לך אבל שמח שבחרת לשתף כאן את תהליך הבנייה ואשמח לעקוב אחר התקדמות הפרויקט.
נשלח מהנייד שמתעקש "לתקן" את האיות...
boaz avrahami
13-07-19, 09:07
מה הוביל אותך למסקנה שכדאי לבנות נאקלים בעצמך?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לנאבה של סופה 27 שיניים.
בהצלחה!
מה הוביל אותך למסקנה שכדאי לבנות נאקלים בעצמך?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94גם יותר זול בישבילי .
וגם אני לא מחויב להשתמש בתפוחים של הסופה (בול) .
אני מתכוון להשתמש במיסבי קצה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
טבור של סופה בחירה מצויינת - גם קומפקטי וגם חזק.
27 שיניים כאמור.
בהצלחה, וכמובן נשמח שתשתף כמה שיותר.
אסף.
boaz avrahami
13-07-19, 12:51
אתה בונה באגי 2x4 הנעה קדמית או אחורית?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
ברור אחורית [emoji849][emoji849][emoji849]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
boaz avrahami
13-07-19, 13:04
החלטתי ללכת על מנוע מאזדה 3
בנפח 2 ליטר 165 כ" ס .
את מכלולי הפרונט אני בונה ( הכוונה לנקלים) ועלייה לתאם נבה של סופה וכל השאר ..
ופה השאלה הראשונה שלי האם ידוע לימשהו פה איזה שיניים יש לנאבה של הסופה(הכוונה למספר כל שהוא) .
או איזה פעמון של רכב אחר מתאים לנבה של הסופה.
כי מן הסתם צריך איך שהוא לייצר ציריה שמצד אחד תתאים לנבה של סופה . ומצד שני תתאים לגיר של מזדה . לגבי האורך קראתי כבר שירשורים ואיך לבצע מדידות .
[emoji106][emoji106]תודה לעונים
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אז תסביר למה התכוונת כאן.
זה נשמע שאתה לוקח נאבה של סופה לפרונט אבל אם אין הנעה קידמית אז מה קשורה לכאן הציריה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אז תסביר למה התכוונת כאן.
זה נשמע שאתה לוקח נאבה של סופה לפרונט אבל אם אין הנעה קידמית אז מה קשורה לכאן הציריה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94בכל 4 הגלגלים יהיו נבות של סופה !!
בגלל שאני בונה את הנקלים אני מתאים את זה לצרכים שלי .
מקדימה תהיה נבה של סופה אין לי שימוש שם בחריצי שיניים. רק מאחורה הם יהיו מחוברים עם ציריה לגיר של המנוע
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
הי מיכאל, ברוך הבא תודה על השיתוף.
טיפ קטן להתנהלות בפורום - אני מבין שאתה עושה חיפוש בפורום בנושאים הרלוונטים ומגיע למגוון שרשורים. שים לב לתאריכים של השרשורים שאתה מגיע ומגיב להם. חלקם מלפני 10 שנים.
עצה שלי, כשאתה שואל שאלה ממישהו מסוים, תצטט את אחת התגובות שלו, סבירות גבוהה שעצם הציטוט יקפיץ לו הודעה (במייל או באפליקציה) ויסב את תשומת ליבו להודעה (בהנחה שאותו משתמש עדיין פעיל כאן).
בהצלחה בפרויקט.
אוקיי הבנתי [emoji106][emoji106]תודה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
בכל 4 הגלגלים יהיו נבות של סופה !!
בגלל שאני בונה את הנקלים אני מתאים את זה לצרכים שלי .
מקדימה תהיה נבה של סופה אין לי שימוש שם בחריצי שיניים. רק מאחורה הם יהיו מחוברים עם ציריה לגיר של המנוע
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
מציע לך להמתין עם ההתאמות הללו לסוף, אתה עדיין לא יודע איזה מהלך מתלה אפקטיבי אתה יכול לקבל כתלות בגאומטריה של המתלה האחורי כנגד התארכות/ התקצרות של הציריה- התנועה שלה בתוך ״הפעמונים״,ועוד כל מיני הפתעות בדרך...
מציע לך להמתין עם ההתאמות הללו לסוף, אתה עדיין לא יודע איזה מהלך מתלה אפקטיבי אתה יכול לקבל כתלות בגאומטריה של המתלה האחורי כנגד התארכות/ התקצרות של הציריה- התנועה שלה בתוך ״הפעמונים״,ועוד כל מיני הפתעות בדרך...חנן גולומבק עשה בדיוק את אותו הדבר אצלו בבאגי T1 שהוא בנה זה היה מזמן אם יש למישהו את הפלא שלו זה מאוד יעזור לי .
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
חנן גולומבק עשה בדיוק את אותו הדבר אצלו בבאגי T1 שהוא בנה זה היה מזמן אם יש למישהו את הפלא שלו זה מאוד יעזור לי .
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
מה שחנן עשה זו קומבינה בין קצה ציריה של סופה לבין cv 930, הוא פשוט חתך את הצד של הפעמון/צלב וריתך פלנטצ׳ שמתאים ל ״פעמון״ מסוג 930 ( 930 cv) - כך הוא קיבל נאבה של סופה עם cv 930 .( בעל מהלך הרבה יותר גדול בהשוואה לפעמון של zj )
boaz avrahami
13-07-19, 21:00
מיכאל,
נפלה לך הזכות לקבל עצות מטל, אסף, נמרוד ובהמשך בטח גם חנן יצטרף ואולי גם עידו לוריה כשתגיע לשילדה.
חלום רטוב עבורך רק שאתה עדיין לא מכיר אותם ואת יכולותיהם... זה רק בגלל שאתה חדש כאן.
לכל אחד מהם ים של נסיון רלוונטי שערכו עבורך לא יסולא בפז.
שיהיה לך בהצלחה.
מאוד אוהבים פרוייקטים כאלה כאן
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תודה רבה!!! באמת לכל מי שיש לו סבלנות להסביר לפרט ולענות בצורה הכי מפורטת על שאלות שבטח הם כבר ענו עלייהם המון פעמים . כרגע אני יעשה שיעורי בית לגבי הבולמים שאני הולך לקנות ומהלך המתלים וכמובן אתיעץ איתכם פה ואז אחליט לגבי הציריה . שבוע טוב לכולם ושות תודה על העזרה [emoji41][emoji41]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
boaz avrahami
14-07-19, 05:50
אולי תבדוק עם המנוסים מה הסדר בניה הנכון ?
נראה שאתה לא בדיוק שם.
אתה בונה על פי תוכניות. תבנה שלדה ואחר כך תתקדם.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מיכה, זו הדרך הבטוחה למודעות מכירה עוד שנה שנתיים 'למכירה שילדה'. לא לכולם יש את האורך רוח שיש לך.
בפרוייקט כזה כדאי שקודם יהיו כל החלקים הקנויים על השולחן, ואז החלקים שאפשר לייצר, ורק אז לסגור סופית את תכנון הילדה בהתאם לחלקים - ולייצר שילדה כשמקסימום חלקים מוכנים להרכבה.
נראה לי שזה הכיוון של פותח השרשור וזה טוב.
אסף.
מיכה, זו הדרך הבטוחה למודעות מכירה עוד שנה שנתיים 'למכירה שילדה'. לא לכולם יש את האורך רוח שיש לך.
בפרוייקט כזה כדאי שקודם יהיו כל החלקים הקנויים על השולחן, ואז החלקים שאפשר לייצר, ורק אז לסגור סופית את תכנון הילדה בהתאם לחלקים - ולייצר שילדה כשמקסימום חלקים מוכנים להרכבה.
נראה לי שזה הכיוון של פותח השרשור וזה טוב.
אסף.נכון מאוד בגלל זה אני לא ממהר להתחיל עם השילדה ואז כל יומיים לבצע בה שינויים אצלי לפי התוכניות יש מנו של אופנוע בכלל . כרגע יש לי בולמים קדמיים של פוקס ואחוריים השבוע אני מביא ונאבות של סופה ואתחיל עם הנקלים קדימה ואחורה שהמנוע יגיע אני ישנה את אחורי השילדה לפי המנוע . כרגע השילדה תחכה קצת
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
זאת הממלכה שלי . יש את כל התנאים לבצע הכל וגם את הידע במסגרות ומכניקה . כל השאר זה אתם[emoji106]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/4037e67ba3c42550a9a92f09f1cb3af6.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/3901131d8a3f3cc459c4c7afb31def64.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/2abe50f7035d071c6ee504197f7bc105.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/36fa5e06fab516132c59b1da84bc991b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/47ff293b21904e0725ffce139969ad86.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/e332ebfef7a1a14dfb73842d0f095a67.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/8c31c14b7e95ae4350d066f9dd005949.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/9ecdf795a4a96bf67a496c5b890d4bb7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/1367f7c7426ddef08921df3139bccef2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/eb8e2b0a6494934d3f344c1a6239880c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/f5264cde69ae38916c8e90683568620e.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אלוהים שישמור!
יש פה כמה אנשים (אני) שיתנו את יד ימין בשביל ממלכה כזאת.
Mor Gurevich
14-07-19, 17:29
וואוו.
תקרא לפרויקט "סימבה" על שם השומרים מתעלות המיזוג [emoji3526]
אז אתה לא בונה באגי של בדלנד, אתה בונה באגי שאתה מתכנן בעצמך. פספסתי את הקטע של מנוע שונה.
אם כך אז כן. אתה צריך להשיג את כל החלקים מראש. אם אתה לא הולך למדל אותם בתוכנת תיב"ם כלשהי אז אתה צריך לדעתי להניח את כל החלקים שהם לא שלדה/מתלים במקום המיועד שלהם במרחב ועל פי זה לראות איפה אפשר להעביר צנרת לשלדה/מתלים וכדומה.
אני מציע לך לדבר עם בוחן טכני מטעם הרשות לנהיגה ספורטיבית, גילוי נאות אני אחד מהם, ולהתייעץ איתו מה ואיך לבנות. אם אתה כבר משקיע, תבנה את הבאגי לפי הכללים הטכניים של הראלי רייד כדי שתוכל להוציא רשיון כלי תחרותי בשבילו.
בכללים הטכניים יש המון מידע וזה גם יכול לסדר לך קצת את הראש מבחינת מה אתה צריך לעשות. (מהלכי מתלה, סוג צנרת לשלדה, מבנה כלוב/שלדה ועוד). לדוגמא (סתם דוגמא כי דברתם על זה לא נתונים אמיתיים או משהו כזה) דברתם על פעמונים לציריות ומיסבי קצה. נניח שמיסב של סופה נותן לך 20 מעלות אבל מיסב של פורשה 45 מעלות (סתם נתונים דמיוניים). מיסב של סופה עולה שקל, של פורשה 100 שקל. אתה מגלה שהרוחב של הכלי הוא X, מהלך המתלה המירבי המורשה הוא Y. על פי זה אתה מוצא שהזווית של הציריה לא תהיה יותר מ20 מעלות. אז למה להשקיע בפורשה? עדיף להשקיע בסופה או סופה משודרג.
סתם דוגמא איך בניה לפי כללים יכולה לעזור לך אבל זו כמובן החלטה שלך.
אספקט נוסף זה עניין החוקיות. כלי תחרותי עם רשיון הוא כלי חוקי. אולי יחרימו לך או שתקבל קנס/שלילה כי נסעת שלא לפי החוק אבל הכלי עצמו, חוקי.
בנוסף, כמעט כל סוף שבוע יש אירוע מוטורי. לא בהכרח מרוצים אבל יש ימי אימון, ימי מסלול וכדומה. עם כלי חוקי אתה יכול להשתתף. אז נכון שהרוב זה כביש אבל כבר ראיתי את הברקודה על צמיגי סליק או כביש נוסעים בערד. אפילו עידו כהן עם הזיבאר מרוצים שלו שם צמיגי כביש ונסע בפצאל (או מוטור סיטי, לא בטוח). זה כיף וחוקי אז למה לא?
אז אתה לא בונה באגי של בדלנד, אתה בונה באגי שאתה מתכנן בעצמך. פספסתי את הקטע של מנוע שונה.
אם כך אז כן. אתה צריך להשיג את כל החלקים מראש. אם אתה לא הולך למדל אותם בתוכנת תיב"ם כלשהי אז אתה צריך לדעתי להניח את כל החלקים שהם לא שלדה/מתלים במקום המיועד שלהם במרחב ועל פי זה לראות איפה אפשר להעביר צנרת לשלדה/מתלים וכדומה.
אני מציע לך לדבר עם בוחן טכני מטעם הרשות לנהיגה ספורטיבית, גילוי נאות אני אחד מהם, ולהתייעץ איתו מה ואיך לבנות. אם אתה כבר משקיע, תבנה את הבאגי לפי הכללים הטכניים של הראלי רייד כדי שתוכל להוציא רשיון כלי תחרותי בשבילו.
בכללים הטכניים יש המון מידע וזה גם יכול לסדר לך קצת את הראש מבחינת מה אתה צריך לעשות. (מהלכי מתלה, סוג צנרת לשלדה, מבנה כלוב/שלדה ועוד). לדוגמא (סתם דוגמא כי דברתם על זה לא נתונים אמיתיים או משהו כזה) דברתם על פעמונים לציריות ומיסבי קצה. נניח שמיסב של סופה נותן לך 20 מעלות אבל מיסב של פורשה 45 מעלות (סתם נתונים דמיוניים). מיסב של סופה עולה שקל, של פורשה 100 שקל. אתה מגלה שהרוחב של הכלי הוא X, מהלך המתלה המירבי המורשה הוא Y. על פי זה אתה מוצא שהזווית של הציריה לא תהיה יותר מ20 מעלות. אז למה להשקיע בפורשה? עדיף להשקיע בסופה או סופה משודרג.
סתם דוגמא איך בניה לפי כללים יכולה לעזור לך אבל זו כמובן החלטה שלך.
אספקט נוסף זה עניין החוקיות. כלי תחרותי עם רשיון הוא כלי חוקי. אולי יחרימו לך או שתקבל קנס/שלילה כי נסעת שלא לפי החוק אבל הכלי עצמו, חוקי.
בנוסף, כמעט כל סוף שבוע יש אירוע מוטורי. לא בהכרח מרוצים אבל יש ימי אימון, ימי מסלול וכדומה. עם כלי חוקי אתה יכול להשתתף. אז נכון שהרוב זה כביש אבל כבר ראיתי את הברקודה על צמיגי סליק או כביש נוסעים בערד. אפילו עידו כהן עם הזיבאר מרוצים שלו שם צמיגי כביש ונסע בפצאל (או מוטור סיטי, לא בטוח). זה כיף וחוקי אז למה לא?לצערי אני לא הולך להיכנס לקטע החוקי ! מכל מני סיבות .אני בונה נטו לכיף שלי ולטיולים.
דבר שני !! הבנתי שאין טעם להשקיע בציריות של פורשה ולכן עשיתי סיור היום בחנות שיפורים לרכבי 4×4 ראיתי קצת בולמים ועוד יותר התבלבלתי . לעיניננו!!!
היום קיבלתי במתנה מבן דוד זוג בולמים של fox חדשים של rzr800 קדמיים ( מצורפת תמונה )
ניראה לי שהם יתאימו לקדימה אצלי .
יש לציין שאני לא הולך לבנות מפלצת עבירות!! אני בכוון לרכב שטח לטיולים ופה השאלה שלי:
איזה בולמים אני אמור לחפש ? הבאגי תישקול בערך 800kg להערכתי .
אני מצרף תמונה של בולמים 2.5" מדגםcoilover . הם נעים ממידה 8" עד 16" . האם זה סוג הבולם שאני אמור להתקין אחורה?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/3192fd7f0b6cb60f4daa20e622cc4b7f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/b209e57e4578797a16acfc4d02d37097.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/ed91acb589f763045e6d1574bf38e1e4.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
זה מה שמופיע לי בחוברת הסרטוטים של הבאגי .
מישהו יכול להוסיף קצת פרטיםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190714/3093ef71e7b8cbe28f32be6cd36bf36b.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
JohnnyEnglish
15-07-19, 08:19
בהצלחה רבה לך!
עוקב בציפייה
Sent from my SM-J730F using Tapatalk
STR זה מותג בולמים סיני שמשווק על ידי דוד כהן ממדרך עוז, אם אני לא טועה. זה לא פוקס ולא קינג... זה בינג, כמו נעלי אביבס :D
אבל יכול להיות שזה מספיק טוב בשביל מה שאתה צריך.
השרטוט שהבאת מדבר על יחידת בולם-קפיץ ספציפית שהמתכנן ממליץ עליה, אתה יכול להשתמש במותגים אחרים. אתה צריך להקפיד על מהלך 14", אורך פתוח ואורך סגור דומים, וכן על קבועי קפיץ דומים. התמונה שהעלת של השרטוט קצת מטושטשת אבל לדעתי הנתונים שצריך נמצאים שם בפינה השמאלית העליונה של השרטוט.
STR זה מותג בולמים סיני שמשווק על ידי דוד כהן ממדרך עוז, אם אני לא טועה. זה לא פוקס ולא קינג... זה בינג, כמו נעלי אביבס :D
אבל יכול להיות שזה מספיק טוב בשביל מה שאתה צריך.
השרטוט שהבאת מדבר על יחידת בולם-קפיץ ספציפית שהמתכנן ממליץ עליה, אתה יכול להשתמש במותגים אחרים. אתה צריך להקפיד על מהלך 14", אורך פתוח ואורך סגור דומים, וכן על קבועי קפיץ דומים. התמונה שהעלת של השרטוט קצת מטושטשת אבל לדעתי הנתונים שצריך נמצאים שם בפינה השמאלית העליונה של השרטוט.התכוונתי שהבולמים הקדמיים שקיבלתי הם פוקס תסתכל טוב בתמונה . ושניים הם של str . לא הבנתי על מה ממליצים שם 2" או 2.5" ??? קוטר הבולם
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
התכוונתי שהבולמים הקדמיים שקיבלתי הם פוקס תסתכל טוב בתמונה . ושניים הם של str . לא הבנתי על מה ממליצים שם 2" או 2.5" ??? קוטר הבולם
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
בשרטוט שצירפת מדובר על בולם בקוטר 2 אינץ'. הקפיץ הוא קוטר פנימי 2.5 אינץ' (זה הקפיץ שמתאים לבולם).
לגבי הבולם של הRZR - תמדוד את האורך שלו עין-לעין במצב סגור ופתוח (תפרק את הקפיץ) או שתמצא את הנתונים האלו איפשהו, ותשווה למה שהתוכניות מגדירות עבור המתלה הקדמי. השרטוט שצירפת הוא לדעתי רק עבור הבולם האחורי של הבאגי.
טוב לגבי הבולמים הבנתי מה אני צריך ולאיזה כיוון ללכת תודה[emoji106][emoji106] .
לגבי הציריות גם היצרן של התוכניות ממליץ על porsche cv 930 מישהו יכול לשלוח לי קישור לקנייה מאתר בחול . והסבר בדיוק מה אני אמור לקנות. תודה[emoji173]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=CV+joint+kit+porsche&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=CV+joint+kit+porsche+930&_sacat=0
אבל חכה... אתה צריך להבין קצת יותר מה בדיוק אתה רוצה לחבר למה ועד כמה אתה מתרחק מהתכניות המקוריות.
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=CV+joint+kit+porsche&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=CV+joint+kit+porsche+930&_sacat=0
אבל חכה... אתה צריך להבין קצת יותר מה בדיוק אתה רוצה לחבר למה ועד כמה אתה מתרחק מהתכניות המקוריות.אני הולך לרתך את במוט המשונן של הפלאנג שניכנס לגיר כמו שעשה חנן גולומבק וצד שני אותו הדבר לנבה של הסופה והמוט באמצע יקבע בסוף לאחר המדידות ( והקישור ששלחת לי מוביל אותי לאיביי אבל לא ממש למוצר[emoji17]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
ככהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190715/80e8478959e4ab8405c2ac95a110ceee.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190715/3cec7c1cc962061b9d177024510d919d.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
[emoji106][emoji106] .
לגבי הציריות גם היצרן של התוכניות ממליץ על porsche cv 930 מישהו יכול לשלוח לי קישור לקנייה מאתר בחול . והסבר בדיוק מה אני אמור לקנות. תודה[emoji173]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
https://www.kartek.com/
אחד האתרים הכי מסוכנים שאני מכיר- אתה תמצא שם כל מה שאתה צריך וגם מה שאתה לא צריך...
אגב, איזה גיר אתה מתכוון לחבר לאיזה גלגל ?
אגב, איזה גיר אתה מתכוון לחבר לאיזה גלגל ?גיר ומנוע 6 הילוכים של מזדה 3 מנוע 2000 165כ"ס גלגל נאבה של סופה עדיין לא סגור על גודל הגל גל בטח 15" עם צמיג שטח בריא
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
גלגל מקורי של מזדה בקוטר של 25 אינטצ׳ , אתה רוצה להגדיל את הקוטר לגלגל בריא, במקרה הטוב זה יהיה רק 20 אחוז גדול יותר, תחשוב איך זה יאריך לך את יחסי ההעברה ובהתאם גם את העומס/ מומנט על הגיר/ דיפרנציאל - וזה לפני שאתה קופץ באוויר ונוחת לקרקע בפול גז בראשון .
לא אומר שזה לא יעבוד , רק קח בחשבון כל שינוי שאתה עושה מהמקור.
GodsFather
15-07-19, 18:02
מה לגבי המשקל, טל?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
מה לגבי המשקל, טל?
Sent from my LON-L29 using Tapatalkמזדה שוקלת 1.4 טון הבאגי שלי בערך 800[emoji849]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
מה לגבי המשקל, טל?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
ברור שהמשקל המופחת עובד לטובת מיכאל, מצד שני זוהי טעות להתיחס להבדלים במשקל הסטטי של הרכבים בלבד. רכב שמשתולל בשטח יש לו דינמיקה קצת אחרת , בייחוד ההלמים שמערכת ההינע חוטפת, לא לחינם המליצו לו להשתמש ב cv 930 ... - מנוע של אופנוע עם העברת כח לגלגלים קטנים יותר ...
https://www.kartek.com/
אחד האתרים הכי מסוכנים שאני מכיר- אתה תמצא שם כל מה שאתה צריך וגם מה שאתה לא צריך...טל יש לך ניסיון בהזמנות מהאתר הזה ?? ואם אתה יודע אם במכס עושים "בעיות" על הזמנות משם ? מה הפרוצדורה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
טוב חברים היום קניתי:
נאבות
קליפרים
רפידות
צלחות ברקס
מגבר בלם סופה (בוסטר)
משאבת בלם מרכזית סופה
שסתום חלוקה סופה
הכל חדש במחירים לדעתי הכי זולים בארץ . ( לדוגמא משאבת בלם מרכזית + בוסטר סופה הכח חדש מהניילון 1000 ש"ח ). יום ראשון אתחיל לתכנן את הנקלים לפי המידות של המכלולים של הסופה . ואשלח תמונות בקרוב . שאלה אליכם לידע כללי : .
אני רוצה להשתמש בתפוחים של סופה מקדימה במקום מיסבי קצה ! האם יש בעייה לשים תפוחים מקדימה בגלל מהלך המתלה? מה החיסרון בתפוחים מקדימה ? אם יש בכלל . תודה ושבת שלום לכולם
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
התפוחים בסופה נועדו להסתובב על צירם ,למטרת היגוי ,מחוברים לסרן ולא למתלה נפרד. לא מדדתי ,אך מזיכרון המהלך האנכי שלהם הרבה יותר נמוך ממסב קצה. אם אתה מתכנן מהלך גדול קדימה אז תעבור למסבי קצה ,עם כל הסיבוך שבדבר.
מאחר ואין הנעה קדמית תשתדל למקם את המסב קצה התחתון כמה שיותר קרוב בגובה למרכז הנאבה. -טיפ שיעזור לך בהמשך הדרך כשתתחיל להבין יותר.
התפוחים בסופה נועדו להסתובב על צירם ,למטרת היגוי ,מחוברים לסרן ולא למתלה נפרד. לא מדדתי ,אך מזיכרון המהלך האנכי שלהם הרבה יותר נמוך ממסב קצה. אם אתה מתכנן מהלך גדול קדימה אז תעבור למסבי קצה ,עם כל הסיבוך שבדבר.
מאחר ואין הנעה קדמית תשתדל למקם את המסב קצה התחתון כמה שיותר קרוב בגובה למרכז הנאבה. -טיפ שיעזור לך בהמשך הדרך כשתתחיל להבין יותר.יש לי סרטוט פחות או יותר https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190719/0396176babbb47ce6adaea5f02901ab5.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
עשית בשכל, קנית תוכניות. אל תשנה אותן בשביל לחסוך שקל. בטח אל תנסה לחסוך על מסבי קצה.
תקנה בדיוק את מה שמגדירה התוכנית, ואחת משתי פירמות: FK, Aurora.
אין בארץ, תזמין בחו"ל. לפני שאתה מזמין אתה יכול להתייעץ כאן, נוודא שזה מהסדרת הנכונות.
עשית בשכל, קנית תוכניות. אל תשנה אותן בשביל לחסוך שקל. בטח אל תנסה לחסוך על מסבי קצה.
תקנה בדיוק את מה שמגדירה התוכנית, ואחת משתי פירמות: FK, Aurora.
אין בארץ, תזמין בחו"ל. לפני שאתה מזמין אתה יכול להתייעץ כאן, נוודא שזה מהסדרת הנכונות.חוץ מהמיסבי קצה צריך עוד בושינג וטבעות הוספתי תמונה תן קצת הסברhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190719/e9ec2e744e50f97ec8b4c560f531dd5c.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
חנן גולומבק
20-07-19, 09:11
אהלן מיכאל. אחלה פרויקט ונראה שיש לך כל מה שצריך . הטיפ הראשון שלי , אל תמהר לשום מקום. את הבאגי הקטנה שבניתי לילדים לקח לי לבנות 3 חודשים ואת הגדולה 3 שנים !!!
שלחתי לך גם הודעה פרטית.
בהצלחה.
חנן
מאיזה סדרה מיסבי הקצה שאמורים להיות אצלי??https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190720/b71279ce78d6ed93f50753b068688fe5.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
חנן גולומבק
21-07-19, 07:43
אני לא זוכר מה היה אצלי אבל אתה יכול להתייעץ עם KARTEK שלח להם מייל,
[email protected] תסביר להם מה אתה בונה ותקבל תשובה.
125086
אני לא מכיר את התוכניות האלו, אבל מהקטעים שאתה מעלה זה נראה כמו עבודה רצינית ומסודרת, לכל דבר יש מק"ט מסודר ויצרן מומלץ.
טוב חברים ! היום הינדסתי את כל האפשרויות איך הכי נכון לבנות את הנקלים גם קדימה וגם אחורה.
אחרי שמכלולי הסופה מול העניים שלי .
מקדימה יהיו מיסבי קצה .ומאחורה יוניבול .
החלטתי להגדיל את מיסבי הקצה מ- 5/8 כמו שמופיע בתוכניות ל-7/8 ,מכל מני שיקולים . מנסה להזמין את המיסבים מאתר בארהב מקווה שילך בסדרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190721/a4a9c585f4def95b9904dd543f1854c9.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190721/fd87ab7d3e76bef77bcf563b3590de18.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אני הולך להרכיב בבאגי שלי 4 קליפרים קדמיים עם בלם דיסק בארבעת הגלגלים . !
האם אני צריך להתקין במערכת משאבת בלם אחורית כמו שצירפתי בתמונה. או שאם 4 הקליפרים הם קדמיים אז אין צורך?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190721/e447b2329fd22cf46e84badca692888f.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
המשאבה ה"אחורית" שאתה שואל לגביה היא משאבה לבלמי תוף, היא דוחפת את סנדלי הבילום הרחק אחד מהשני.
אין בה צורך בבלמי דיסק.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
המשאבה ה"אחורית" שאתה שואל לגביה היא משאבה לבלמי תוף, היא דוחפת את סנדלי הבילום הרחק אחד מהשני.
אין בה צורך בבלמי דיסק.
Sent from my LG-H930 using Tapatalkתודה רבה [emoji106][emoji106][emoji106]
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אני ממליץ לך לברר, לי אין תשובה על זה, ותחושות לא מספקות באתר הזה ובצדק, שאתה צריך שסתום עומס מתאים או משהו שיווסת נכון את נפח נוזל הבלם לגלגלים האחוריים.
אם איני טועה, משאבת ראשית (של סופה למשל) מיועדת ל"משאבה" =בוכנה אחורית קטנה, והנפח הזורם אליה הוא אחר מאשר לבוכנה בקליפר דיסק.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מוטי אתה צודק.
ההבדל הוא לא בהכרח במשאבה הראשית אלא בשסתום החלוקה - שצריך להיות מיועד לדיסק - דיסק ולא לדיסק - תוף. כמות הנוזל שונה, הלחץ שונה.
אסף.
izigwalker
22-07-19, 23:06
מיכאל,
סחטיין על הפרוייקט,
יש לי מספר מסיבי קצה בממדים שונים ששוכבים במחסן ועוד כל מיני חלקים שיכולים לעזור.
הודעה פרטית בדרך אליך
מוטי אתה צודק.
ההבדל הוא לא בהכרח במשאבה הראשית אלא בשסתום החלוקה - שצריך להיות מיועד לדיסק - דיסק ולא לדיסק - תוף. כמות הנוזל שונה, הלחץ שונה.
אסף.אבל כשמסתכלים מלמעלה, לתוך מיכל נוזל הבלם (בלי מכסה) רואים בבירור שני מיכלים עם נפח שונה, אני מבין שזה בעיקר עתודה, אבל זה משליך להבנתי על כמות הנפח במשאבה הראשית. או שאני זוכר תמונה בראש של כלים ממש ישנים, בכל זאת,עברו כבר כך וכך שנים מאז שנגעתי בסופה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
גודל המיכלים לא חשוב באמת. נפח המשאבה המרכזית כן, והוא צריך להיות גדול מנפח הקליפרים לכל מעגל לחוד.
מצד שני..
אם זה היה ג'יפ שמוסב לדיסקים הדיון זוטא הזה רלוונטי. אבל אם נהיה יותר רציניים, בג'יפ אנחנו רוצים יעילות בלימה טובה יותר קדימה. בבאגי אנחנו נרצה בלימה חזקה יותר מאחור. אז כנראה צריך בכלל לחשוב אם להשתמש במשאבה של הסופה או ללכת מראש על דוושה ומשאבה שמיועדת לבאגי ובלי שסתום חלוקה.
אסף.
אה... זהו, הסברת טוב ממני,
בכל מקרה, זה משהו שהוא צריך לקחת בחשבון כי אחרת או שהוא ימצא את עצמו בלי בלמים,
או שהוא נועל גלגלים בכל מגע בדוושה
או שהוא ימצא את הזנב עוקף אותו בכל נגיעה בדוושה.
כך או כך, זה משהו שדורש תכנון.
במיוחד בכלי שאינו סטנדרטי, ואם אין לפותש הכרות ולא יודע לזהות מה הצורך של כל בוכנה במערכת הבילום (אני שונא שקוראים לזה משאבה, כי רק הראשית היא באמת משאבה) אז כדאי שיתיעץ עם מישהו שמבין.
והרי זה כל מטרת הפורום הזה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אה... זהו, הסברת טוב ממני,
בכל מקרה, זה משהו שהוא צריך לקחת בחשבון כי אחרת או שהוא ימצא את עצמו בלי בלמים,
או שהוא נועל גלגלים בכל מגע בדוושה
או שהוא ימצא את הזנב עוקף אותו בכל נגיעה בדוושה.
כך או כך, זה משהו שדורש תכנון.
במיוחד בכלי שאינו סטנדרטי, ואם אין לפותש הכרות ולא יודע לזהות מה הצורך של כל בוכנה במערכת הבילום (אני שונא שקוראים לזה משאבה, כי רק הראשית היא באמת משאבה) אז כדאי שיתיעץ עם מישהו שמבין.
והרי זה כל מטרת הפורום הזה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalkאני אתיעץ עם חנן גולומבק הוא השתמש במכלולי סופה . ובלי קשר באמת צריך לעשות תחקיר טוב על נושא הבלימה למרות שאני יודע שיש קיט הסבה ל- 4 בלמי דיסק . צריך לבדוק איך זה עובד בסופה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
לגבי מערכת הבלימה .!!
התקשרתי לכמה מוסכים שמתעסקים בג'יפים . קיים באמת קיט הסבה מרפידות תוף לבלם דיסק!! . אבל הוא לא כולל בתוכו שינויים במשאבה ,בוסטר,או שסתום חלוקה .
אני יתקין וסת לחץ כדיי לשלוט בבלימה האחורית יותר מהקידמית .
תקנו אותי אם אני טועה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אין סיבה להשתמש במשאבה ראשית או בוסטר של רכב רגיל.
הסידור הנכון הוא שני מסטר צילינדרים מחוברים במקביל על ידי balance-bar שאיתו מכוונים את הלחצים קדימה/אחורה. ללא תגבור.
חפש באתר kartec שהפנו אותך אליו.
יצרנים מומלצים: CNC, Willwood
יש צורך לחשב את קוטר המסטרים ואורך הדוושה בהתאם לדיסקים שאתה מתכנן להשתמש.
או שתבצע מה שכתוב בהוראות שקנית - על מה ממליצים שם?
אין סיבה להשתמש במשאבה ראשית או בוסטר של רכב רגיל.
הסידור הנכון הוא שני מסטר צילינדרים מחוברים במקביל על ידי balance-bar שאיתו מכוונים את הלחצים קדימה/אחורה. ללא תגבור.
חפש באתר kartec שהפנו אותך אליו.
יצרנים מומלצים: CNC, Willwood
יש צורך לחשב את קוטר המסטרים ואורך הדוושה בהתאם לדיסקים שאתה מתכנן להשתמש.
או שתבצע מה שכתוב בהוראות שקנית - על מה ממליצים שם?אני משתמש בבוסטר ומשאבת ברקס כולל שסתום חלוקה של סופה . ברקסים וקליפרים של סופה . כל מערכת הבלימה של סופה מקורית
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
כמו שכתבתי לך קודם. באגי זה לא ג'יפ. זה אולי עובד, אבל לא מתאים.
אסף.
כמו שכתבתי לך קודם. באגי זה לא ג'יפ. זה אולי עובד, אבל לא מתאים.
אסף.תודה אסף עשיתי תחיר והבנתי למה התכוונת אני אקנה דוושת בלם עם 2 צינלינדרים בטור לשליעה על עוצמת הבלימה!
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אלו מיסבי הקצה שאני מתכוון להזמין לפי התוכניות מופיע 5/8 .
אני מגדיל קצת ל7/8 מעלה תמונות . מי שמבין שיגיב אם הם בסדר.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/b49d4a5f8d1f51e4995e3f7b8a05bff1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/3431128db88515d06821acf14edf6233.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
וזה היוניבול מאחורהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/5e598f8dc060445ce3c206c715ed9fd0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/b31b042c889caebe219cab3bf8bff222.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
מתקדם לאט מחר יוזמנו מיסבי הקצה אחרי שטיילתי קצת וחקרתי . סיימתי יציקת בטון 4 מטר על 5 מטר ושם יבנה גרז' מפאנל מבודד "בנייה קלה" מן סדנא קטנה רק לבאגי . וקניתי גם מכופפת צינורות לעבודות שילדה .
אני כמטע כל יום לומד עוד וקורא המון רואה סרטונים ולומד כל הזמן דברים חדשים . שלחתי כמה דברים לחיתוך בלייזר שקשורים לבניית הנאקלים שאתחיל אמן השבוע . ועוד סתם מנגל שבניתי מהשיעמום עם מנגנון רשת עולה ויורדת . שבוע טוב לכולםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/42f47d0dfb56dd53b08629ecce3e6a0e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/caac051300caf5b694035fea3ab85447.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/53195de007f5dc5edc002c43a8ee5321.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/8a10bbb74d71c420cc7a8da2017ba247.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/e91c0866a220582f3b4ca117443b3406.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/360ca6cde285c626d03451e136be0998.jpg
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
חנן גולומבק
05-08-19, 09:03
עבודה יפה מאד.
מתקדם לאט מחר יוזמנו מיסבי הקצה אחרי שטיילתי קצת וחקרתי . סיימתי יציקת בטון 4 מטר על 5 מטר ושם יבנה גרז' מפאנל מבודד "בנייה קלה" מן סדנא קטנה רק לבאגי . וקניתי גם מכופפת צינורות לעבודות שילדה .
אני כמטע כל יום לומד עוד וקורא המון רואה סרטונים ולומד כל הזמן דברים חדשים .
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
כל הכבוד, זו הדרך.- תקרא, תילמד , אחר כך תשאל,תחשוב שאתה מבין ואז תלמד שוב , בסוף תבנה הכי טוב , כי ידיים שמחוברות לראש ,נראה שיש לך.
נו,יש חדש?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.