איל מ
16-07-19, 21:07
במקרה יצא לי בשבועיים האחרונים לעשות את התהליך הנ"ל, גם בפומה וגם בtd5.
אחרי שנכנס הרבה אוויר למערכת בשני הרכבים, ההתנעה עלולה להיות קשה עד בלתי אפשרית.
נתחיל מהקל:
בtd5- (אחרי שוידאנו שהפילטר סולר מולא בסולר ולא הוכנס ריק), פותחים סוויץ' וישר לוחצים חמש פעמים על דוושת המצערת. נורת המנוע תתחיל להבהב ותוכלו לשמוע את המשאבה עובדת. לפעמים אפילו במשך כמה דקות. ניתן לחזור על זה פעם פעמיים אם רוצים להיות בטוחים וגם לתת כמה פתיחות סוויץ'.
בכל מקרה גם אחרי שהוא מסיים לוקח סטארטר (או עדיף כמה סטארטרים) ארוך מאוד עד שהרכב מניע. זהירות לא לגמור מצבר או לשרוף סטארטר.
הקשה יותר (מוזר, דווקא אולד סקול):
בפומה:
שוב, לוודא שהפילטר סולר מלא, פותחים מעט את אומים הצינורות שהולכים למזרקים במזרק אחד או שניים (עדיף שניים ועדיף קיצוניים). קל לראות אותם, הם בצד ימין לראש המנוע (כשמסתכלים מול המנוע) ויוצאים מהחליל. ומתחילים לתת הרבה סטארטרים.
המשאבה כאן עובדת שונה מב-td5 ופתיחות סוויץ לבד לא יעשו את העבודה (גם לא שומעים את המשאבה). כשמתחיל לצאת סולר בלי בועות מהרווח בין האום לצינור, סוגרים את האומים אחד אחרי השני, תוך המשך הסטארטר הרציף. די דומה לניקוז נוזל בלם. (שני אנשים). אזהרה- זה לוקח הרבה סטארטר. גם כאן להזהר.
אופציה ב' בפומה, אם יש את האמצעים- לעשות הליך דומה של ניקוז, אבל תוך כדי "ניפוח" של מיכל הדלק עם לחץ אוויר.
אני מניח שההליך ניקוז האוטומטי ב-td5 הוא בגלל שלא ניתן להגיע פיסית למזרקים.
ובפעם הבאה: לא לשכוח לתדלק! או, להמנע מלשבור בולם ימני אחורי שמנתץ את בית פילטר הסולר (בפומה) ;)
אחרי שנכנס הרבה אוויר למערכת בשני הרכבים, ההתנעה עלולה להיות קשה עד בלתי אפשרית.
נתחיל מהקל:
בtd5- (אחרי שוידאנו שהפילטר סולר מולא בסולר ולא הוכנס ריק), פותחים סוויץ' וישר לוחצים חמש פעמים על דוושת המצערת. נורת המנוע תתחיל להבהב ותוכלו לשמוע את המשאבה עובדת. לפעמים אפילו במשך כמה דקות. ניתן לחזור על זה פעם פעמיים אם רוצים להיות בטוחים וגם לתת כמה פתיחות סוויץ'.
בכל מקרה גם אחרי שהוא מסיים לוקח סטארטר (או עדיף כמה סטארטרים) ארוך מאוד עד שהרכב מניע. זהירות לא לגמור מצבר או לשרוף סטארטר.
הקשה יותר (מוזר, דווקא אולד סקול):
בפומה:
שוב, לוודא שהפילטר סולר מלא, פותחים מעט את אומים הצינורות שהולכים למזרקים במזרק אחד או שניים (עדיף שניים ועדיף קיצוניים). קל לראות אותם, הם בצד ימין לראש המנוע (כשמסתכלים מול המנוע) ויוצאים מהחליל. ומתחילים לתת הרבה סטארטרים.
המשאבה כאן עובדת שונה מב-td5 ופתיחות סוויץ לבד לא יעשו את העבודה (גם לא שומעים את המשאבה). כשמתחיל לצאת סולר בלי בועות מהרווח בין האום לצינור, סוגרים את האומים אחד אחרי השני, תוך המשך הסטארטר הרציף. די דומה לניקוז נוזל בלם. (שני אנשים). אזהרה- זה לוקח הרבה סטארטר. גם כאן להזהר.
אופציה ב' בפומה, אם יש את האמצעים- לעשות הליך דומה של ניקוז, אבל תוך כדי "ניפוח" של מיכל הדלק עם לחץ אוויר.
אני מניח שההליך ניקוז האוטומטי ב-td5 הוא בגלל שלא ניתן להגיע פיסית למזרקים.
ובפעם הבאה: לא לשכוח לתדלק! או, להמנע מלשבור בולם ימני אחורי שמנתץ את בית פילטר הסולר (בפומה) ;)