מישהו יכול להסביר לי מה המשמעות של יחסי ההעברה של תיבת הגיר? 1:4.21 לדוגמא.
אני מבין שזה אמור לתאר את יחס העברת סיבובי המנוע לסיבובי גלגל (?).
מיקי
הכוונה היא שאם גל הכניסה מסתובב 4.21 סיבובים, גל היציאה יסתובב סיבוב אחד. כתוצאה מזה, כיוון שההספק בשני הגלים שווה, ומהירותם שונה, המומנט בגל היציאה יהיה גדול פי 4.21 מהמומנט בגל הכניסה.
אסף.
OK
מכאן שככל שהיחס גדל אזי בלימת המנוע גבוהה יותר?
ככל שהיחס גדל יהיה נכון גם להגיד כי המנוע צריך "להתאמץ" יותר בכדי לסובב הגלגלים?
שאלת הדיוט: מומנט מהו? וביחס למה הוא נמדד?
תתחיל בלקרוא את זה:
http://www.jeepolog.com/7.html
ואז, אם יהיו שאלות, נמשיך.
אסף.