PDA

צפייה בגרסה מלאה : מילוי מצבר לרכב עומד באמצעות תאים סולאריים - שאלה



איש הצפון
18-07-19, 13:55
שלום לכולם ותודה מראש למשיבים.

יש לי רכב שמשמש אותי רק לעבודות מסויימות ולעיתים הוא עומד 3 שבועות ללא שימוש.

הרכב גומר את המצבר ולכיתים אני נדרש לסיוע כבלים להנעתו מחדש.

ראיתי באיביי עשרות סוגים של "מטענים סולאריים" הכוללים פאנל בגדלים שונים (חלקם מיועדים להנחה על הדש בורד) ומהם יוצא חיבור למצבר באמצעות תנינים.

המחירים - בין עשרות בודדות למאות שקלים.

מה מומלץ? מה הסכנות? על מה להקפיד? האם יש לינק למוצר מועדף?

shachar
18-07-19, 14:05
יש כאן אינספור שרשורים בנושא ערכות סולאריות / תאים סולרים וכו

מעבר לפאנל תצטרך בקר טעינה.

כך שאתה רוצה המלצות על שני המוצרים :-)


כתבה באתר שיכולה להיות רלוונטית או לתת כיוון
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3895-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7% 98-DIY-%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%95%D7%93%D7% 94-%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7% 99%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7% 94?styleid=18

ד ו ר ו ן
18-07-19, 16:54
רוב הדיונים באתר הם לגבי פאנל לחניון.

לתחזוקת מצבר, מספיק פאנל קטן של 20w ובקר פשוט.

אני מחזיק ככה את המצבר מלא כשהרכב עומד, ומכיר עוד כמה שעושים ככה.

ממליץ לך לחבר בקר של לכל היותר 10אמפ, כי הגדולים בולעים הספק.



Slowly..

Pageup
18-07-19, 17:42
למה לא לשים מנתק על הנעל כבל? יעלה לך כמה שקלים בודדים.
לדוגמא:
https://www.amazon.com/Post-Battery-Master-Disconnect-Switch/dp/B001N729FS/ref=sr_1_6?crid=2THDT654DB0YJ&keywords=cut+off+battery+terminal&qid=1563460875&s=gateway&sprefix=cut+off+battery%2Caps%2C280&sr=8-6
זה מה שאני הול ךלהרכיב על הפראדו שעומד בחניה 99% מהזמן.

דידו
18-07-19, 18:32
פאנלים קטנים 5-20W 12Vאין הכרח בבקר ולצרכים שתיארת מספיק בהחלט

ד ו ר ו ן
18-07-19, 20:47
פאנלים קטנים 5-20W 12Vאין הכרח בבקר ולצרכים שתיארת מספיק בהחלט

פאנל של 20w מסוגל להוציא באמצע היום גם 19-20v, וכמעט אמפר.
זה לא מעט.
אתה מרגיש בנוח לטעון מצבר ככה?


Slowly..

amitaikl
18-07-19, 22:00
רוב הדיונים באתר הם לגבי פאנל לחניון.לתחזוקת מצבר, מספיק פאנל קטן של 20w ובקר פשוט.אני מחזיק ככה את המצבר מלא כשהרכב עומד, ומכיר עוד כמה שעושים ככה.ממליץ לך לחבר בקר של לכל היותר 10אמפ, כי הגדולים בולעים הספק.Slowly..אשמח לקבל המלצה למוצר ספציפי

opl
19-07-19, 07:48
אני משתמש בזה לרכב שעומד רוב הזמן

https://www.ebay.com/itm/20W-12V-5V-USB-Solar-Panel-Batter-Charger-10A-Controller-For-Phone-RV-Car/283543680274?hash=item4204853512:m:mh0ID by-vLzxsLbxU9rgyzg

amitaikl
19-07-19, 08:12
אני משתמש בזה לרכב שעומד רוב הזמן

https://www.ebay.com/itm/20W-12V-5V-USB-Solar-Panel-Batter-Charger-10A-Controller-For-Phone-RV-Car/283543680274?hash=item4204853512:m:mh0ID by-vLzxsLbxU9rgyzgתודה!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-07-19, 11:21
אני משתמש בזה לרכב שעומד רוב הזמן

https://www.ebay.com/itm/20W-12V-5V-USB-Solar-Panel-Batter-Charger-10A-Controller-For-Phone-RV-Car/283543680274?hash=item4204853512:m:mh0ID by-vLzxsLbxU9rgyzg
יש לי מוצר זהה.


Slowly..

איש הצפון
20-07-19, 12:04
תודה לכל העונים.

אגב, הרכבתי בעבר מתג ניתוק (כמו שהיו בטרקטורים פעם). זה לא תמיד עזר מאחר ויש גם פריקה עצמית של המצבר.

הזמנתי מוצר כמו בלינק שצורף.

ושוב, תודה!

amitaikl
20-07-19, 14:32
אני משתמש בזה לרכב שעומד רוב הזמן

https://www.ebay.com/itm/20W-12V-5V-USB-Solar-Panel-Batter-Charger-10A-Controller-For-Phone-RV-Car/283543680274?hash=item4204853512:m:mh0ID by-vLzxsLbxU9rgyzg

הוזמן!
ושוב תודה

bezzat
22-07-19, 06:33
איזה מהאופציות בחרתם ?
125092

opl
22-07-19, 07:36
מניח שאתה צריך גם בקר וגם פאנל סולארי ככה שאתה צריך את האופציה האחרונה

- - - Updated - - -

שימו לב שאותו מוצר נמכר גם עם פנל אחר זול יותר. יש לי הפאנל הזה. השמש מעוותת אותו וגם ההספק שלו נמוך יותר.

https://www.ebay.com/itm/10W-Solar-Panel-10-20-30A-12V-24V-LCD-Battery-Charger-Charge-Regulator-USB/263101438900?hash=item3d42115bb4:m:miwoD onPryVFqW8vpyzeCqg

Dan Mil
22-07-19, 23:06
אקורד סיום...
פאנל פשוט מהסוג שהמליצו לך החברים (בגודל של מקלדת 15$)
מחזיק מצבר של רכב 70 אמפר שעה ויותר, בחיים לתקופה ארוכה מאוד.
אני מגיע לרכב ומתניע . (גם לאחר שנה !)

נסיון אישי

bezzat
27-07-19, 07:57
אקורד סיום...
פאנל פשוט מהסוג שהמליצו לך החברים (בגודל של מקלדת 15$)
מחזיק מצבר של רכב 70 אמפר שעה ויותר, בחיים לתקופה ארוכה מאוד.
אני מגיע לרכב ומתניע . (גם לאחר שנה !)

נסיון אישי

המצבר שלי 100A המערכת תתאים ?
הרכב נע פעם בשבועיים לפחות

zerez
27-07-19, 08:41
גודל המצבר פחות משנה, יותר חשוב איזה צרכנים מחוברים אליו.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

bezzat
27-07-19, 08:58
גודל המצבר פחות משנה, יותר חשוב איזה צרכנים מחוברים אליו.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

תודה
הוזמן

amitaikl
27-07-19, 09:06
גודל המצבר פחות משנה, יותר חשוב איזה צרכנים מחוברים אליו.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkאם יש זליגת מתח ברכב עומד כדאי לטפל בה במקום לשים מטען.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

zerez
27-07-19, 10:20
זליגת זרם זאת תקלה אבל צרכנים נוספים, כמו מערכת אזעקה או קודנית, זאת לא תקלה ועל צריכת הזרם שלהם צריך לפצות.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

bezzat
16-11-19, 10:27
אז המוצר הגיע (https://www.ebay.com/itm/20W-12V-5V-USB-Solar-Panel-Batter-Charger-10A-Controller-For-Phone-RV-Car/283662328236?hash=item420b97a1ac:m:mh0ID by-vLzxsLbxU9rgyzg) מזמן ולא יצא לי להתקין.

אני מבצע את החיבורים באזור תא המטען
לכן צריך כבל חשמל באורך 5 מטר לפחות שיגיע עד למצבר.
איזה כבל מתאים ?
בהנחה שאני ארצה לבצע חיבוריים נוספים כמו קומפרסור על אותו כבל איזה כבל יתאים ?

ד ו ר ו ן
16-11-19, 15:23
עדיף לך להפריד רשויות.
לשים את חיבור הפאנל כמה שיותר קרוב למצבר הנטען.
הבקר רגיש לנפילות מתח על הקו ויקבל חיווי לא מדויק מהמצבר.

לגבי איזה כבל ואיך לחבר לצרכנים בחלק האחורי של הרכב, יש שרשורים עדכניים לגבי חיבור מקרר בחלק האחורי של הרכב.
כדאי לחפש ולקרוא.

bezzat
16-11-19, 16:04
הכבל שהגיע איתו באורך אולי חצי מטר
עד כמה כמה אני יכול להאריך עם אותו עובי כבל?
אם הבקר לא יודע להתמודד עם מרחק של 5 מטר, מה כן יכול להתמודד?

ד ו ר ו ן
16-11-19, 16:55
בקר טעינה יעבוד הכי טוב אם תיתן לו את החיווי הכי מדויק.
החוט הדק שמגיע עם הפאנל מתאים למרחק שהוא קיים.. חצי מטר עד לחיבור לבקר.

מהבקר אתה צריך חיווט רציני למצבר, לא בהכרח בגלל הזרם אלא בעיקר בגלל בעיית החיווי לבקר.

לא זה ולא זה מתאימים להיות חיווט לצרכנים.

bezzat
16-11-19, 17:09
מהבקר אתה צריך חיווט רציני למצבר, לא בהכרח בגלל הזרם אלא בעיקר בגלל בעיית החיווי לבקר..

על זה אני מדבר
איזה חיווט ?

opl
16-11-19, 17:14
אני משתמש ב18AWG לחיבור בין הבקר למצבר המרחק אצלי הוא סביבות 2-2.5 מטר. אני מניח שזה לא עומד בסטנדרטים של "רציני". בזרמים שרצים שם - אני לא חושב שצריך שם משהו "רציני" או שההגדרה שלי ל"רציני" שונה.

zerez
16-11-19, 17:38
הפאנל הוא 20 וואט זה אומר שהזרם בפועל יהיה אמפר, זה די "רציני" מבחינת זרם הבעיה היא מפל המתח

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

opl
16-11-19, 18:02
חשוב לי לציין - אני לא משתמש במוצא הצרכנים של הבקר. נטו טעינה סולארית

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-11-19, 18:29
חשוב לי לציין - אני לא משתמש במוצא הצרכנים של הבקר. נטו טעינה סולארית

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

למה אתה קורא ״צרכנים״, ליציאת load?

אם כן, זה לא החיבור הנכון למצבר.

opl
16-11-19, 18:38
אנחנו לא כותבים דברים שונים...

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-11-19, 23:02
הפאנל הוא 20 וואט זה אומר שהזרם בפועל יהיה אמפר, זה די "רציני" מבחינת זרם הבעיה היא מפל המתח

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לפאנלים יש תכונה קצת מוזרה לרגישות יתר לנפילת מתח בגלל חיווט.

הבקר מווסת בהתאם לקריאה מהמצבר, ולכן חשוב מאד שנפילת המתח תהיה מינימלית כדי שהבקר יקרא נכון את המצבר ויווסת בצורה המיטבית את הזרם מהפאנל.

זה לא מדע טילים, בפרקטיקה זה פשוט חוטים עבים בהרבה ממה שצריך אם זה היה ל״סתם״ צרכן רגיל שנדרש למתח 12v על זרם של אמפר וקצת.

bezzat
17-11-19, 05:38
חברים תודה על התגובות
אז בהנחה שאני צריך כבל 5 מטר (שוב הבנתי, לא מחבר צרכנים)
ורוצה שהיה תקין ככול האפשר האם 10AWG יספיק?
האם אני יכול לקחת כבל מינוס מהגוף מהנקודה הקרובה ?
תודה

opl
17-11-19, 08:20
אני מריץ דו גידי עד למצבר אבל לא ממש רואה בעיה עם חיבור לשלדה.

מה שכן אולי אמדוד זרם כדי לראות כמה הדבר הזה מספק בשמש ישירה. כל תוצאה מעל חצי אמפר תרשים אותי.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-11-19, 09:02
חברים תודה על התגובות
אז בהנחה שאני צריך כבל 5 מטר (שוב הבנתי, לא מחבר צרכנים)
ורוצה שהיה תקין ככול האפשר האם 10AWG יספיק?
האם אני יכול לקחת כבל מינוס מהגוף מהנקודה הקרובה ?
תודה


מה היתרון שאתה מנסה להשיג בחיבור בחלק האחורי של הרכב?
רק חסרונות אני מוצא בזה.

bezzat
17-11-19, 09:04
מה היתרון שאתה מנסה להשיג בחיבור בחלק האחורי של הרכב?
רק חסרונות אני מוצא בזה.חיבור הפנל בצורה יותר נוחה.

ד ו ר ו ן
17-11-19, 09:07
אז אם כבר, תכין כבר תשתית מתאימה לצרכנים בחלק האחורי של הרכב, עם קופסת פיוזים לפיצול לצרכנים.
לאחת היציאות תחבר את הפאנל.

כל דבר אחר יהיה בזבוז מאמץ כי ביום שתרצה צרכנים בחלק האחורי של הרכב, תצטרך לבנות מחדש.

הסבר לגבי חיווט לצרכנים יש מפורט באתר בשרשורי חיווט מקררים, שהם צרכן כבד יחסית.

bezzat
17-11-19, 09:13
אז אם כבר, תכין כבר תשתית מתאימה לצרכנים בחלק האחורי של הרכב, עם קופסת פיוזים לפיצול לצרכנים.
לאחת היציאות תחבר את הפאנל.

כל גבר אחר יהיה בזבוז מאמץ כי ביום שתרצה צרכנים בחלק האחורי של הרכב, תצטרך לבנות מחדש.

הסבר לגבי חיווט לצרכנים יש מפורט באתר בשרשורי חיווט מקררים, שהם צרכן כבד יחסית.זה מה ששאלתי בהתחלה
ותאמין לי אני לא פה מהיום הראשון (לא אישי נגדך חלילה ושאר החברה...)
אם היה שירשור מספיק ברור לא הייתי שואל.
המון שירשורים בנושא הזה וכולם עם עשרות תגובות אתה (אני) מאבד את הצפון לשאלה נראה לי יחסית פשוטה.
איזה כבל ?

ד ו ר ו ן
17-11-19, 09:17
אני למשל לא הצלחתי להבין ממך עד עכשיו האם אתה כן/לא מתכוון לשים צרכנים מאחור..

אצלי יש כבל 10ממר מהמצבר עד לתיבת פיוזים בחלק האחורי של הרכב.

בסיטואציות מסויימות של אופן החנייה חיברתי פאנל לשם, אבל יש הבדל בקריאת המתח במרחק הזה.

לגבי המינוס, תעבה את הקיים בתא המנוע ותשתמש בחלק האחורי במינוס מהגוף ממתכת חשופה ובריאה.

-->