צפייה בגרסה מלאה : דוושת בלם צונחת למטה
ג'ימנאי חדש
20-07-19, 08:32
שלום.הכנסתי את הרכב שלי לטיפול גדול לאחרונה בסרן האחורי שכלל בתוכו גם החלפת משאבות ברקס. הרכב כרגע במצב קטסרופלי מבחינת בלימה, ככל הנראה המוסך שטיפל לא ניקז אוויר מהמערכת כמו שצריך אם בכלל.
מישהו יודע איך אני מאבחן שהבעיה היא אכן אוויר בתוך מערכת הבלמים? או שמא אולי מכלול אחר ממערכת הבלימה(משאבת abs לדוגמא).
הרכב ג'ימני אוטומט VVT.
במידה והבעיה היא אכן אוויר במערכת, מישהו יכול להסביר לי איך אני עושה את זה בבטחה בלי להרוס את אחת המשאבות(אם זה אפשרי בכלל)?
ראיתי סרטונים ביוטיוב על הדבר אבל זה עשה לי קצת סלט בראש.
תודה מראש.
אם המוסך יצר את הבעיה, למה אתה זה שצריך לפתור אותה? גש חזרה למוסך ושיסיימו את העבודה!
קובי
אם המוסך יצר את הבעיה, למה אתה זה שצריך לפתור אותה? גש חזרה למוסך ושיסיימו את העבודה!
קובי
+1.
אם המוסך יצר את הבעיה, למה אתה זה שצריך לפתור אותה? גש חזרה למוסך ושיסיימו את העבודה!
קוביבדיוק...מה גם שאף אחד לא קבע שהמצב כרגע הוא רק בגלל "ששכחו" לנקז אוויר מהמערכת (מה שממש לא נשמע לי הגיוני..), אז אני לא חושב שזה יהיה חכם מצד אחד שלא מבין יותר מידי בתחום, יתחיל לנסות לפתור בעיות במערכת הבלימה על סמך ניחושים/סרטונים ביוטיוב/התכתבויות בפורומים אינטרנטיים...
טל.
מציע לך לדבר עם המוסך שישלחו גרר על חשבונם לקחת את הרכב ולתקן על חשבונם מה שצריך. לא נראה לי שיתנערו מאחריות.
אל תיסע ככה מטר. הרכב לא בולם - לא נוסעים.
אסף.
ג'ימנאי חדש
20-07-19, 17:11
אם המוסך יצר את הבעיה, למה אתה זה שצריך לפתור אותה? גש חזרה למוסך ושיסיימו את העבודה!
קובי
בדיוק...מה גם שאף אחד לא קבע שהמצב כרגע הוא רק בגלל "ששכחו" לנקז אוויר מהמערכת (מה שממש לא נשמע לי הגיוני..), אז אני לא חושב שזה יהיה חכם מצד אחד שלא מבין יותר מידי בתחום, יתחיל לנסות לפתור בעיות במערכת הבלימה על סמך ניחושים/סרטונים ביוטיוב/התכתבויות בפורומים אינטרנטיים...
טל.
מציע לך לדבר עם המוסך שישלחו גרר על חשבונם לקחת את הרכב ולתקן על חשבונם מה שצריך. לא נראה לי שיתנערו מאחריות.
אל תיסע ככה מטר. הרכב לא בולם - לא נוסעים.
אסף.
תודה לכל המגיבים.
שכחתי לציין פרט אחד, לפני כמה ימים במהלך התעסקות שלי עם הרכב תוך כדיי פירוק הגלגל הדראם נפל מהרכב מטעות שלי, במהלך ההחזרה שהתעסקתי עם משאבת הברקס האחורית נזל קצת נוזל בלמים ורק לאחר מכן הגיעה ההחמרה בבלימה. ככה שאני דיי בטוח שנכנס אוויר ככל הנראה למערכת.
אשמח בכל זאת אם מישהו שמבין יוכל להסביר לי כיצד לבצע את הניקוז באופן הנכון.
טיפול בבלמים לא לומדים בהתכתבות.
בין שהמוסך אשם ובין שהפרט הלא כל כך שולי ששכחת לספר בהתחלה הוא הסיבה, זה לא משנה - תעלה את הרכב על גרר למוסך שאתה סומך עליו שיתקנו את הבלמים.
שכר הלימוד במקרה של טעות עלול להיות יקר מדי.
בברכה,
יוני5
הדרום נפל לא במקרה רגע אחרי שהיה במוסך.
יד בורג שמחזיק את הדראם למקומו - כדי שלא ייראה מה שקרה לך, שבהחלפת גלגל הדראם ייפול.
לצערנו, בהרבה מוסכים הבורג הזה נחשב 'מיותר' ואז עלול לקרות בדיוק מה שקרה לך. להבנתי החלפת גלגל, הדראם נפל, כשניסית להחזיר אותו דפקת משהו בבלמים.
כך או כך תדאג שאחרי שגומרים לתקן במוסך את הדרוש תיקון, משלימים את הבורג החסר.
אסף.
מוטי טויוטה
20-07-19, 18:13
אסף אתה מדבר על גימני? לא זוכר שום בורג שמחזיק את הדראם למקום שאפשר לוותר עליו או משנו כזה
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
תודה לכל המגיבים.
שכחתי לציין פרט אחד, לפני כמה ימים במהלך התעסקות שלי עם הרכב תוך כדיי פירוק הגלגל הדראם נפל מהרכב מטעות שלי, במהלך ההחזרה שהתעסקתי עם משאבת הברקס האחורית נזל קצת נוזל בלמים.
מהתיאור אני מניח שאתה מתכוון לבוכנה בדראם ולא למשאבה שנמצאת בתא המנוע ומחוברת לדוושה?
החזרת תוף בלימה לא אמורה לשלב התעסקות במשאבה וגם לא בבוכנה התחתונה אלא אם בצורה יזומה פתחת אותה או את הצינור.
יש מצב שכשהתוף היה מפורק, לחצת על דוושת הבלם ברכב והבוכנה נפתחה?
אם לא נגעת בכלום והיא נזלה, אז סיכוי גבוה שהאטימה נפגעה במקום אחר, אולי במוסך.
Slowly..
צודק. בג'ימני אין. כתבתי תשובה כללית והיא לא נכונה למקרה הזה.
הרגולאז' לבדו אמור למנוע נפילת הדראם בהחלפת גלגל, מה יגרום לו ליפול בכל זאת?
.אסף.
ג'ימנאי חדש
20-07-19, 18:51
מהתיאור אני מניח שאתה מתכוון לבוכנה בדראם ולא למשאבה שנמצאת בתא המנוע ומחוברת לדוושה?
החזרת תוף בלימה לא אמורה לשלב התעסקות במשאבה וגם לא בבוכנה התחתונה אלא אם בצורה יזומה פתחת אותה או את הצינור.
יש מצב שכשהתוף היה מפורק, לחצת על דוושת הבלם ברכב והבוכנה נפתחה?
אם לא נגעת בכלום והיא נזלה, אז סיכוי גבוה שהאטימה נפגעה במקום אחר, אולי במוסך.
Slowly..
כן הבוכנה שנמצאת בגלגל ולא המשאבה המרכזית.
כשנפל לי הדראם לא הצלחתי להחזיר אותו חזרה בגלל שהרפידות הפריעו לו להיכנס. אז סובבתי מין סליל כזה בעזרת מברג שסגר אותם חזרה. במהלך ההתעסקות עם הסליל הזה נפלו כמה טיפות של נוזל הבלם.
בכל אופן את הלקח שלי למדתי, יותר לא אתעסק לבד עם כל מה שקשור למערכות הבלמים. עד שאצבור קצת ניסיון בתחום.
מוזר.
אותן רפידות שמפריעות על הלבשת התוף, הן אלו שמונעות ממנו ליפול.
הסליל הזה נשמע כמו הרגולאז׳, וסיבוב שלו בלבד לא אמור לגרום לנזילת הבוכנה.
יותר סביר שיש נזילה שגומיות האבק של הבוכנה החזיקו, וההתעסקות שלך פשוט שחרר את מה שהיה כלוא.
בקיצור,
תחזוק למוסך.. על גרר.
Slowly..
שלום.הכנסתי את הרכב שלי לטיפול גדול לאחרונה בסרן האחורי שכלל בתוכו גם החלפת משאבות ברקס. הרכב כרגע במצב קטסרופלי מבחינת בלימה, ככל הנראה המוסך שטיפל לא ניקז אוויר מהמערכת כמו שצריך אם בכלל.
מישהו יודע איך אני מאבחן שהבעיה היא אכן אוויר בתוך מערכת הבלמים? או שמא אולי מכלול אחר ממערכת הבלימה(משאבת abs לדוגמא).
הרכב ג'ימני אוטומט VVT.
במידה והבעיה היא אכן אוויר במערכת, מישהו יכול להסביר לי איך אני עושה את זה בבטחה בלי להרוס את אחת המשאבות(אם זה אפשרי בכלל)?
ראיתי סרטונים ביוטיוב על הדבר אבל זה עשה לי קצת סלט בראש.
תודה מראש.
אשמח לעזור בנושא
גרשון
054-7367258
מילה לגבי זה ש"מוסך לא ישכח לנקז אויר"...
אי שם בימי ג'יפטריפ העליזים טיפלתי בויטרה באחד המוסכים המוכרים והמוערכים באתר.
הטיפול האחרון שלי (שם ובכלל המוסכים למעט חריגות ואילוצים) היה החלפת משאבות בלם אחוריות.
יצאתי מהמוסך, אחרי 500 מטר, אין ברקס...
טלפון למוסך, "תחזור בנסיעה זהירה, תבלום עם בלם היד"...
מפה לשם, העובד שכח לסגור את הניפל של ניקוז נוזל הבלמים...
מאז, או שאני מטפל ברכב בעצמי, או שנמצא ליד הרכב בזמן הטיפול.
סער.
yuvalshin1
26-07-19, 10:46
לא הבנתי אותך המוסך יצר לך את הבעיה ואתה רוצה לפתור בעצמך?
לך אליהם הם מחוייבים לתקן לך את זה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.