התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פיצוי בעקבות טיפול רשלני של מוסך שהוביל להרס מנוע



dotanwein
22-07-19, 23:05
שלום.

אני הבעלים של פאתפיינדר 2006 עם 290 אלף קמ.
לאחרונה פרסמתי בפורום שני נושאים בקשר לתקלה מתגלגלת שהייתה ברכב, האחד בנוגע לרעשים בטורבו והשני בקשר לכישלון מנוע.

מבקש את חוכמת ההמונים באשר להשתלשלות האירועים והאם יש מקום לתבוע את המוסך ולדרוש השתתפות בעלויות.

הרכב נכנס לראשונה למוסך בבקשה שלי לטיפול במזרקים עקב עישון רב. לא היו בעיות סחיבה (גרר לאחרונה קראוון לים המלח דרך ירושלים בלי בעיה מיוחדת).

מסיבה כלשהי, השמורה עם המוסך, ואולי אפילו מכוונה טובה, הוא החליט לפתוח את הטורבו. מיד עם הסגירה התחיל רעש חזק מהטורבו. הרכב לא סחב ועישן חזק. התבקשתי ללכת לניקוי הממיר הקטליטי. שילמתי 1500 שח וביצעתי את הניקוי. לאחריו הסחיבה הייתה יותר טובה, הטורבו הרעיש והעישון המשיך. "תמשיך לנסוע, כדי שהממיר יתנקה", זו הייתה ההוראה.

הרעש והעשן מאוד הטרידו אותי ולכן הלכתי על שיפוץ הטורבו בהמלצת המוסך. עוד 4000 שח הלכו לזה. הרעש נעלם, אבל העשן נשאר ואף התחזק. שוב פניתי למוסך ושוב קיבלתי את ההנחיה להמשיך לנסוע כדי לנקות את הממיר.

פחות משבוע ופחות מ400 קמ מהיציאה האחרונה מהמוסך הלך המנוע. בוכנה מספר 4 נשברה בעקבות כשל באינג'קטור ששפך דלק חופשי חופשי.
בחרתי בשיפוץ המנוע (ותחסכו ממני את הביקורת בקשר לזה בבקשה) בעלות של 9000 שח שלא באותו המוסך, כי כבר עורבבתי מספיק על ידו ונגמר האמון.

המוסך מתכחש לקשר בין הדברים ולא לוקח אחריות. אני חולק על המוסך ולדעתי אי אפשר שלא לראות את הנסיבתיות שבהשתלשלות האירועים.

מה האפשרויות העומדות בפני לצמצם את הנזק הכלכלי ולקבל השתתפות של המוסך בהוצאות המיותרות שנגרמו לי בעקבות החלטתו השגויה ללכת לטורבו, לגרום לו נזק, לאלצני לשלם על תיקונו ולא לבדוק את האינג'קטורים, כפי שהתבקש מלכתחילה ?

תודה.
דותןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/caaa34c0d0b48d32646dac4c2e3274aa.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

גיא
22-07-19, 23:09
שלום.

אני הבעלים של פאתפיינדר 2006 עם 290 אלף קמ.
לאחרונה פרסמתי בפורום שני נושאים בקשר לתקלה מתגלגלת שהייתה ברכב, האחד בנוגע לרעשים בטורבו והשני בקשר לכישלון מנוע.

מבקש את חוכמת ההמונים באשר להשתלשלות האירועים והאם יש מקום לתבוע את המוסך ולדרוש השתתפות בעלויות.

הרכב נכנס לראשונה למוסך בבקשה שלי לטיפול במזרקים עקב עישון רב. לא היו בעיות סחיבה (גרר לאחרונה קראוון לים המלח דרך ירושלים בלי בעיה מיוחדת).

מסיבה כלשהי, השמורה עם המוסך, ואולי אפילו מכוונה טובה, הוא החליט לפתוח את הטורבו. מיד עם הסגירה התחיל רעש חזק מהטורבו. הרכב לא סחב ועישן חזק. התבקשתי ללכת לניקוי הממיר הקטליטי. שילמתי 1500 שח וביצעתי את הניקוי. לאחריו הסחיבה הייתה יותר טובה, הטורבו הרעיש והעישון המשיך. "תמשיך לנסוע, כדי שהממיר יתנקה", זו הייתה ההוראה.

הרעש והעשן מאוד הטרידו אותי ולכן הלכתי על שיפוץ הטורבו בהמלצת המוסך. עוד 4000 שח הלכו לזה. הרעש נעלם, אבל העשן נשאר ואף התחזק. שוב פניתי למוסך ושוב קיבלתי את ההנחיה להמשיך לנסוע כדי לנקות את הממיר.

פחות משבוע ופחות מ400 קמ מהיציאה האחרונה מהמוסך הלך המנוע. בוכנה מספר 4 נשברה בעקבות כשל באינג'קטור ששפך דלק חופשי חופשי.
בחרתי בשיפוץ המנוע (ותחסכו ממני את הביקורת בקשר לזה בבקשה) בעלות של 9000 שח שלא באותו המוסך, כי כבר עורבבתי מספיק על ידו ונגמר האמון.

המוסך מתכחש לקשר בין הדברים ולא לוקח אחריות. אני חולק על המוסך ולדעתי אי אפשר שלא לראות את הנסיבתיות שבהשתלשלות האירועים.

מה האפשרויות העומדות בפני לצמצם את הנזק הכלכלי ולקבל השתתפות של המוסך בהוצאות המיותרות שנגרמו לי בעקבות החלטתו השגויה ללכת לטורבו, לגרום לו נזק, לאלצני לשלם על תיקונו ולא לבדוק את האינג'קטורים, כפי שהתבקש מלכתחילה ?

תודה.
דותןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/caaa34c0d0b48d32646dac4c2e3274aa.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

האם יש לך חוו"ד כתוב שהמזרק היה דפוק ?
תכתוב מכתב ל:

https://iga.org.il/%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8/

dotanwein
22-07-19, 23:16
האם יש לך חוו"ד כתוב שהמזרק היה דפוק ?
תכתוב מכתב ל:

https://iga.org.il/%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%AA-%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8/יש לי את המזרק הדפוק ביד יחד עם הבוכנה השבורה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

asafk
22-07-19, 23:22
בתור התחלה, איגוד המוסכים הוא הכתובת.

אסף.

גיא
22-07-19, 23:22
כן אבל השאלה היא האם יש חוו׳ד של מומחה שאומרת שהמזרק דפוק.

אחרת למה שמישהו יאמין לך ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
22-07-19, 23:31
גם אם אין לו (כרגע) חוות דעת כזו, בוכנה לא נשברת סתם באמצע החיים, אם היו איזה כשלים (חופשים וכו') המוסך היה צריך לזהות אותם.
אין ספק שכל ההשתלשלות עניינים לא נשמעת מקצועית.
לדעתי, אם יש תמונות של העשן ורעש של הטורבו זה חשוב לא פחות.

נדב ש.
22-07-19, 23:34
כן אבל השאלה היא האם יש חוו׳ד של מומחה שאומרת שהמזרק דפוק.

אחרת למה שמישהו יאמין לך ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

לדעתי פשוט לשלוח את המזרקים למכון דיזל לבדיקה, אם הם לא תקינים יש הוכחה.
זה בצירוף קבלות על התיקונים השונים שבוצעו וכנראה לא קשורים לתקלה האמיתית שמקורה כנראה במזרקים התקולים.
בנוסף ייעוץ מעו"ד או מי שמתמחה בתחום.

OFF-RoaD
22-07-19, 23:38
הסיפור שלי זהה לשלך כמעט 1:1 עם רכב שונה.

עישון וסחיבה חלשה, המוסך, במקום לבדוק מזרקים, מתעסק בשטויות וגורם לרכב לעשן יותר, אותו משפט מטומטם של "סע עד שיתנקה", בוכנה נשברה כשהמוסך עוד נראה במראה המרכזית של הרכב.

במקרה שלי החלטתי להחליף מנוע ולהעביר אותו שיפוץ מלא כולל מזרקים וחיישנים חדשים. בזמנו החלטתי לא להתעסק עם המוסך משום שאביו של הבעלים נפטר בדיוק באותו שבוע, והרגשתי לא נעים ליפול עליו גם עם זה. בדיעבד אני מתחרט, הוא היה צריך לקחת אחריות ולשאת בחלק מהנזק.

מציע לך לפנות לאיגוד ולהתלונן על כך שאי זיהוי נכון של התקלה (ולא ההתעסקות עם הטורבו, זה נראה לי שולי כמו לשלוח אותך לנקות ממיר) הובילו לתקלה חמורה הרבה יותר.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

boaz avrahami
23-07-19, 00:45
שלום.

אני הבעלים של פאתפיינדר 2006 עם 290 אלף קמ.
לאחרונה פרסמתי בפורום שני נושאים בקשר לתקלה מתגלגלת שהייתה ברכב, האחד בנוגע לרעשים בטורבו והשני בקשר לכישלון מנוע.

מבקש את חוכמת ההמונים באשר להשתלשלות האירועים והאם יש מקום לתבוע את המוסך ולדרוש השתתפות בעלויות.

הרכב נכנס לראשונה למוסך בבקשה שלי לטיפול במזרקים עקב עישון רב. לא היו בעיות סחיבה (גרר לאחרונה קראוון לים המלח דרך ירושלים בלי בעיה מיוחדת).

מסיבה כלשהי, השמורה עם המוסך, ואולי אפילו מכוונה טובה, הוא החליט לפתוח את הטורבו. מיד עם הסגירה התחיל רעש חזק מהטורבו. הרכב לא סחב ועישן חזק. התבקשתי ללכת לניקוי הממיר הקטליטי. שילמתי 1500 שח וביצעתי את הניקוי. לאחריו הסחיבה הייתה יותר טובה, הטורבו הרעיש והעישון המשיך. "תמשיך לנסוע, כדי שהממיר יתנקה", זו הייתה ההוראה.

הרעש והעשן מאוד הטרידו אותי ולכן הלכתי על שיפוץ הטורבו בהמלצת המוסך. עוד 4000 שח הלכו לזה. הרעש נעלם, אבל העשן נשאר ואף התחזק. שוב פניתי למוסך ושוב קיבלתי את ההנחיה להמשיך לנסוע כדי לנקות את הממיר.

פחות משבוע ופחות מ400 קמ מהיציאה האחרונה מהמוסך הלך המנוע. בוכנה מספר 4 נשברה בעקבות כשל באינג'קטור ששפך דלק חופשי חופשי.
בחרתי בשיפוץ המנוע (ותחסכו ממני את הביקורת בקשר לזה בבקשה) בעלות של 9000 שח שלא באותו המוסך, כי כבר עורבבתי מספיק על ידו ונגמר האמון.

המוסך מתכחש לקשר בין הדברים ולא לוקח אחריות. אני חולק על המוסך ולדעתי אי אפשר שלא לראות את הנסיבתיות שבהשתלשלות האירועים.

מה האפשרויות העומדות בפני לצמצם את הנזק הכלכלי ולקבל השתתפות של המוסך בהוצאות המיותרות שנגרמו לי בעקבות החלטתו השגויה ללכת לטורבו, לגרום לו נזק, לאלצני לשלם על תיקונו ולא לבדוק את האינג'קטורים, כפי שהתבקש מלכתחילה ?

תודה.
דותןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/caaa34c0d0b48d32646dac4c2e3274aa.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

לא הבנתי הסיפור שלך אם המזרקים טופלו כפי שדרשת מהמוסך.
כתבת שזה מה שביקשת לעשות אבל כתבת שנגעו בטורבו ולא רשמת מה עשו עם המזרקים.


אני הייתי פונה לעורך דין.
באופן אישי כנראה לשלמה מרבאום ( חבר האתר המכונה Kooke) .
זכורה לי תביעה מוצלחת מאוד שהוא עשה בעבר הרחוק עבור חבר גיפטריפ שחטף נזק ממוסך שהיה אז יקיר האתר.

בהצלחה לך

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

dotanwein
23-07-19, 06:07
לא הבנתי הסיפור שלך אם המזרקים טופלו כפי שדרשת מהמוסך.
כתבת שזה מה שביקשת לעשות אבל כתבת שנגעו בטורבו ולא רשמת מה עשו עם המזרקים.


אני הייתי פונה לעורך דין.
באופן אישי כנראה לשלמה מרבאום ( חבר האתר המכונה Kooke) .
זכורה לי תביעה מוצלחת מאוד שהוא עשה בעבר הרחוק עבור חבר גיפטריפ שחטף נזק ממוסך שהיה אז יקיר האתר.

בהצלחה לך

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94הוא לא נגע במזרקים כי לטענתו לא הייתה סיבה.
הוא לא פירק אותם לבדיקה או משהו כזה. אמר שהרכב עובד "עגול", אין רעשים, אין בעיה בהנעה אז אין סיבה. ככה הוא אמר.



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

boaz avrahami
23-07-19, 06:41
דבר עם עורך דין.
זו סוגיה משפטית נטו ולתחושתי אפילו לא פשוטה...


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

raanan
23-07-19, 06:48
לא עו"ד אבל מנסה לנתח המקרה בצורה אנליטית,
עובדות עפ"י התאור שלך :
1. כניסה למוסך 1 עקב עשן יתר
2. הטורבו החל להרעיש עם פתיחתו ע"י מוסך 1
3. ביצעת תיקון / שיפוץ לטורבו במוסך 2 והרעשים ממנו נעלמו
4. בהמשך כשל מלא למנוע בעקבות מזרק "משתין" (לטענתך בעיית השורש)

כלומר,
א. מוסך 1 לא זיהה את בעיית השורש (יכולת מקצועית ) .
האם ניתן לתבוע על רשלנות מקצועית ?
חושב שלא .
זה כמו עשרות אלפי חולים שמתים לאחר שניבדקו ושוחררו ולא זוהתה המחלה שלהם .
בד"כ, תביעות על רשלנות רפואית שזוכות, הם בעקבות מחדל ביצוע (ניתוח ) ולא אי זיהוי מוצלח .

ב. האם ניתן לתבוע את מוסך 1 על הוצאה מיותרת של שיפוץ טורבו עקב מחדליו ?
חושב שכן אבל תצטרך להביא הוכחות קבילות למצב לפני ומצב אחרי .

ג. האם זיהוי מהיר של המזרק "המשתין" ביום הראשון שנכנסת למוסך, היה מונע את הנזק בבוכנה ?
דהיינו עוד לא התפתח נזק כלל ?
לדעתי, אין לך שום דרך לדעת . וכל שכן להוכיח זאת .

ד. היכן אתה בתמונה ? (שאלות שכנראה תישאל אם תגיע לתביעה)
האם לא חשבת שאתה צריך לקבל אבחנה נוספת ממוסך אחר ?
האם לא ביקשת ממוסך 2 ששיפץ הטורבו לבצע גם אבחנה כוללת לבעיית השורש ?

בהצלחה בכל מקרה וכמובן אל תשכח לעדכן אותנו.

רענן

asafk
23-07-19, 07:01
הסוגיה המשפטית סבוכה.
לכן הצעתי קודם כל לפנות לאיגוד המוסכים. שם מבינים יותר ממה שבית משפט מבין שאיבחון של רכב מודרני דורש ציוד וידע ולא רק תחושות.

אסף.

dotanwein
23-07-19, 07:15
לא עו"ד אבל מנסה לנתח המקרה בצורה אנליטית,
עובדות עפ"י התאור שלך :
1. כניסה למוסך 1 עקב עשן יתר
2. הטורבו החל להרעיש עם פתיחתו ע"י מוסך 1
3. ביצעת תיקון / שיפוץ לטורבו במוסך 2 והרעשים ממנו נעלמו
4. בהמשך כשל מלא למנוע בעקבות מזרק "משתין" (לטענתך בעיית השורש)

כלומר,
א. מוסך 1 לא זיהה את בעיית השורש (יכולת מקצועית ) .
האם ניתן לתבוע על רשלנות מקצועית ?
חושב שלא .
זה כמו עשרות אלפי חולים שמתים לאחר שניבדקו ושוחררו ולא זוהתה המחלה שלהם .
בד"כ, תביעות על רשלנות רפואית שזוכות, הם בעקבות מחדל ביצוע (ניתוח ) ולא אי זיהוי מוצלח .

ב. האם ניתן לתבוע את מוסך 1 על הוצאה מיותרת של שיפוץ טורבו עקב מחדליו ?
חושב שכן אבל תצטרך להביא הוכחות קבילות למצב לפני ומצב אחרי .

ג. האם זיהוי מהיר של המזרק "המשתין" ביום הראשון שנכנסת למוסך, היה מונע את הנזק בבוכנה ?
דהיינו עוד לא התפתח נזק כלל ?
לדעתי, אין לך שום דרך לדעת . וכל שכן להוכיח זאת .

ד. היכן אתה בתמונה ? (שאלות שכנראה תישאל אם תגיע לתביעה)
האם לא חשבת שאתה צריך לקבל אבחנה נוספת ממוסך אחר ?
האם לא ביקשת ממוסך 2 ששיפץ הטורבו לבצע גם אבחנה כוללת לבעיית השורש ?

בהצלחה בכל מקרה וכמובן אל תשכח לעדכן אותנו.

רענןתודה רענן.

לצורך הדיון, מוסך 1 ומוסך 2 זה אותו המוסך. בפועל מדובר בשני מוסכים שונים כיוון שמכון הדיזל לא מבצע פירוק בעצמו אלא משתמש בשירותיו של מוסך שכן.

למכון הדיזל הגעתי בעקבות המלצה ("הכי טוב בצפון בשיפוץ אינגקטורים") אחרי דיאגנוזה מעוד מומחה ומוסך רגיל.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

andy.shaked
23-07-19, 07:26
מי הוא אותו מוסך, "מספר 1 בצפון בתיקון אינג׳קטורים"????
אם לא פנית ישירות ל"מספר 2" כהגדרתך והוא הזמין את הפירוק אצל "מספר 1" , אזיי מדובר בשני מקרים שונים והעלילה מסתבכת....


#המדען_המטורף

tallevi
23-07-19, 08:23
מציע לך לפנות לאיגוד ולהתלונן על כך שאי זיהוי נכון של התקלה (ולא ההתעסקות עם הטורבו, זה נראה לי שולי כמו לשלוח אותך לנקות ממיר) הובילו לתקלה חמורה הרבה יותר.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

אני ממש מתקשה לראות איך אי זיהוי נכון של תקלה על ידי איש מקצוע, מוסך או כל גורם מקצועי אחר מחייב אותו מבחינה משפטית.

אולי זה מעיד על חוסר מקצועיות, וזכותך המלאה לא להמשיך לטפל במוסך זה, אבל לא יותר מזה.

רשלנות מקצועית זה מונח כבר יותר מוכר, אבל לא יירשם ככזה בנקל. צריך לעבוד קשה על מנת להוכיח זאת, ובכל מקרה זה מתייחס לפעולות שנעשו באופן שכזה שגרמו לנזק ישיר, לא לפעולות שלא נעשו.

יותר סביר בעיניי שהמוסך שיבין את הטעות שלו ומפאת האינטרס שלו לשמור על שמו הטוב, יהיה מעוניין לבוא לקראת הלקוח ולבצע את התיקון הדרוש במחיר מופחת.

ואם לא, אז לא...לא רואה סיבה מספיק טובה להיכנס לתהליך משפטי ארוך ומייגע (וגם יקר) שסופו לא ממש ודאי. בטח שלא יהיה דומה לתחושות הצדק..


My two shnekells...



טל.

boaz avrahami
23-07-19, 08:45
דבר עם שלמה.
עשה משפט כזה מול שני מוסכים ששרשרו עבודה .
מדובר בהרבה כסף, חבל שתפסיד אותו


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

עמי
23-07-19, 08:58
רשלנות מקצועית ... זה מתייחס לפעולות שנעשו באופן שכזה שגרמו לנזק ישיר, לא לפעולות שלא נעשו.

זה לא נכון.

רשלנות, בגדול, היא סטיה מסטנדרט ההתנהגות הראוי, בין אם במעשה ובין אם במחדל ("אי עשיה").

אסף נתן לך את הכוון הנכון. בכלי רכב חדשים, יש דרכים מקובלות לאבחן תקלות. רגש הוא לא אחת מהן.

עמי

tallevi
23-07-19, 09:45
זה לא נכון.

רשלנות, בגדול, היא סטיה מסטנדרט ההתנהגות הראוי, בין אם במעשה ובין אם במחדל ("אי עשיה").

אסף נתן לך את הכוון הנכון. בכלי רכב חדשים, יש דרכים מקובלות לאבחן תקלות. רגש הוא לא אחת מהן.

עמיקראתי כמה פס"דים בפרשות דומות, כי זה גם נוגע לתחום העיסוק שלי.

אי עשייה צריכה להיות במכוון ולא מתום לב.

כי אחרת... לפי הפרשנות שלך, עלול לקרות התרחיש הבא (לאו דווקא דומה למקרה הזה, אלא לעקרון התיאורתי העולה מהפרשנות שלך):

ידרך אדם בבית עסק כלשהו עם מוצר קלוקל ויבקש את שירותיו לתיקון הנ"ל.
בעל העסק יכשל מקצועית מלאתר את התקלה (כלומר אי עשייה, כלומר מחדל לשיטתך...), וישלח את הלקוח לדרכו לאחר שניסה ובדק אבל לא עשה דבר.
ברבות הימים, נניח, התקלה המקורית גרמה לנזק כבד למוצר.

לפי הפרשנות שלך, הרי במקרה ההיפותטי שתיארתי, בעל העסק אחראי למחדל משום ה "אי-עשייה".

נשמע לי מעוות לגמרי.


טל.

sgill
23-07-19, 09:56
לדעתי צריכה להשאל השאלה הבאה:

הכנסת את הרכב לטיפול אינג'קטורים, זה מה שכתבו בכרטיס העבודה?
בפועל פירקו טורבו ולא נגעו באינג'קטורים. האם התקשרו לעדכן אותך ולקבל אישור שלך לפירוק הטורבו? עדכנו אותך כמה זה יעלה מראש?

אם התשובה היא לא, כאן לדעתי יש בעיה.

גם אני ממליץ על שלמה (KOOKE), גם לי עזר אבל בבעיה שונה ולא מול מוסך.

KOOKE
23-07-19, 13:17
תודה לכל המפנים.

כאמירה כללית וכדי להבהיר את הסוגייה (בערך) רשלנות מקצועית של מוסך מעצם טיבה זו פעולה או חוסר פעולה שנעשו בתום לב אך מבלי לנקוט אמצעי זהירות סבירים או מבלי לעמוד באופן ההתנהגות וההתנהלות של בעל מקצוע (מוסכניק) סביר וזהיר.

המונח "סביר או סבירות" זה מונח רחב וגמיש שבסופו של דבר בית המשפט הוא זה שקובע מה הוא סטנדרט ההתנהגות הסבירה המוטלת על מוסכניק.

בתכלס המקרה שמתאר פותח השירשור יש שתי שאלות עיקריות שצריך לענות עליהן:
הראשונה - האם מוסכניק סביר על סמך התופעות והתלונות של הלקוח צריך היה לאבחן נכון את התקלה (מזרק תקול) לו היה נוקט בכל הבדיקות הדרושות?
השנייה והלא פחות חשובה האם המזרק התקול הוא זה שגרם לנזק למנוע?

מי שאמור לענות של שתי השאלות האלו הוא רק מומחה מתאים (מהנדס רכב, איש טכני וכו') שיודע לתת חוות דעת לבית המשפט.

אם יהיה משפט - אז מן הסתם גם לנתבע (למוסך) הזכות להציג חוות דעת מומחה מטעמו שכנראה תקבע שלא היה דופי בפעולות המוסך.

בסוף בית המשפט ימנה מומחה שלישי מטעמו ולרוב יפסוק בהתאם לחוות דעת המומחה מטעמו.

חוות דעת מומחים, ניהול הליך משפטי וכו' זה עסק לא זול ולכן גם אסור להתעלם משאלת העלות תועלת אם הנזק לא גדול אז ספק אם בכלל כדאי לנהל הליך משפטי.

מצטרף לממליצים על פנייה לאיגוד המוסכים, יש להם הליך בוררות למקרים כאלו- הליך מהיר, זול, הוגן ושנעשה על ידי בעלי מקצוע מביני עניין ולא על יש שופט או שופטת שלא בהכרח מבינים בענייני מכונאות רכב ומסתמכים רק על המומחים המעידים בפניהם.

בועז יקירי אתה לא מעודכן יש כבר תיק שלישי בעניי רשלנות מוסך שזכיתי בו...:rolleyes::p

עמי
23-07-19, 13:53
קראתי כמה פס"דים בפרשות דומות, כי זה גם נוגע לתחום העיסוק שלי.

אי עשייה צריכה להיות במכוון ולא מתום לב.

כי אחרת... לפי הפרשנות שלך, עלול לקרות התרחיש הבא (לאו דווקא דומה למקרה הזה, אלא לעקרון התיאורתי העולה מהפרשנות שלך):

ידרך אדם בבית עסק כלשהו עם מוצר קלוקל ויבקש את שירותיו לתיקון הנ"ל.
בעל העסק יכשל מקצועית מלאתר את התקלה (כלומר אי עשייה, כלומר מחדל לשיטתך...), וישלח את הלקוח לדרכו לאחר שניסה ובדק אבל לא עשה דבר.
ברבות הימים, נניח, התקלה המקורית גרמה לנזק כבד למוצר.

לפי הפרשנות שלך, הרי במקרה ההיפותטי שתיארתי, בעל העסק אחראי למחדל משום ה "אי-עשייה".

נשמע לי מעוות לגמרי.


טל.


טל,
אתה טועה. אתה יכול להיות גם תם לב לחלוטין וגם רשלן באופן קיצוני באותה העת. יותר מזה, אם אתה לא תם לב, אתה ככל הנראה לא רשלן, אלא גרוע מכך.

ראה את תשובתו של שלמה. כל מילה בסלע.

לי בחיים לא הייתה הסבלנות לענות בפירוט ובנינוחות כאלו.

עמי

KOOKE
23-07-19, 14:11
עמי

אצלי הפגרה התחילה.....:cool:

עמי
23-07-19, 14:19
מפרגן...

נמרוד
23-07-19, 15:27
ססאמק, מה מפרגן?
חשבתי יהיה לנו קרב מכות עורכי דין :rolleyes:

125098

עמי
23-07-19, 16:45
ססאמק, מה מפרגן?
חשבתי יהיה לנו קרב מכות עורכי דין :rolleyes:

125098כמה אתה משלם?


Sent from my LG-H930 using Tapatalk

raanan
23-07-19, 16:56
ססאמק, מה מפרגן?
חשבתי יהיה לנו קרב מכות עורכי דין :rolleyes:

125098

נמרוד,
אתה לא עדכני !
מכות עם מזוודות זה OUT
מכות עם כיסאות כתר זה IN

רענן

bezzat
25-07-19, 19:14
גם אני ממליץ לך ללכת קודם לאיגוד המוסכים ( מכיר מקרוב את הסוגיה)

1. אתה צריך לכתוב את השתלשלות הארועים כולל מסמכים וכל מידע שיכול לעזור
2. לאחר מכן איגוד המוסכים פונה למוסך שנתבע ומבקש את תגובותיו ...
3. איגוד המוסכים פונה אליך לתגובה של המוסך.

לאחר מכן תהיה החלטה מה נסגר ,
אם הסוגיה מורכבת זה נגמר בבית המשפט (כל צד משם 750 שקל) ושם תהיה החלטה.
על תשלום וכו...

כל התהליך הזה ייגמר אחרי חודש וחצי ~ (מאוד תלוי בהחזרת התשובות של סעיף 2 ו 3)

בהצלחה

ishc
25-07-19, 22:23
+1 לאיגוד המוסכים.
בעבר קיבלתי בזכותם החזר על טיפול שבוצע לי לרכב שלא פתר את הבעיה עליה התחייבו.
אבל היה מדובר על סכום קטן משמעותית.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

sportage
28-07-19, 16:23
בהליך המשפטי יש אחד שתמיד מרוויח - העו"ד.

לפני שמתלהמים ומבזבזים זמן וכסף ועגמת נפש חהליך שרק יודעים איך נכנסים אליו, נסה בשלב ראשון להדבר עם בעל המוסך. תרמז לו שכדאי להגיע לפשרה.

לא ישתף םעולה תתחיל עם פניה לאגוד המוסכים וכו'.

את התותחים הלא מכויילים תשמור לשלב מאוחר אם בכלל.

yuvalshin1
28-07-19, 20:01
שלום.

אני הבעלים של פאתפיינדר 2006 עם 290 אלף קמ.
לאחרונה פרסמתי בפורום שני נושאים בקשר לתקלה מתגלגלת שהייתה ברכב, האחד בנוגע לרעשים בטורבו והשני בקשר לכישלון מנוע.

מבקש את חוכמת ההמונים באשר להשתלשלות האירועים והאם יש מקום לתבוע את המוסך ולדרוש השתתפות בעלויות.

הרכב נכנס לראשונה למוסך בבקשה שלי לטיפול במזרקים עקב עישון רב. לא היו בעיות סחיבה (גרר לאחרונה קראוון לים המלח דרך ירושלים בלי בעיה מיוחדת).

מסיבה כלשהי, השמורה עם המוסך, ואולי אפילו מכוונה טובה, הוא החליט לפתוח את הטורבו. מיד עם הסגירה התחיל רעש חזק מהטורבו. הרכב לא סחב ועישן חזק. התבקשתי ללכת לניקוי הממיר הקטליטי. שילמתי 1500 שח וביצעתי את הניקוי. לאחריו הסחיבה הייתה יותר טובה, הטורבו הרעיש והעישון המשיך. "תמשיך לנסוע, כדי שהממיר יתנקה", זו הייתה ההוראה.

הרעש והעשן מאוד הטרידו אותי ולכן הלכתי על שיפוץ הטורבו בהמלצת המוסך. עוד 4000 שח הלכו לזה. הרעש נעלם, אבל העשן נשאר ואף התחזק. שוב פניתי למוסך ושוב קיבלתי את ההנחיה להמשיך לנסוע כדי לנקות את הממיר.

פחות משבוע ופחות מ400 קמ מהיציאה האחרונה מהמוסך הלך המנוע. בוכנה מספר 4 נשברה בעקבות כשל באינג'קטור ששפך דלק חופשי חופשי.
בחרתי בשיפוץ המנוע (ותחסכו ממני את הביקורת בקשר לזה בבקשה) בעלות של 9000 שח שלא באותו המוסך, כי כבר עורבבתי מספיק על ידו ונגמר האמון.

המוסך מתכחש לקשר בין הדברים ולא לוקח אחריות. אני חולק על המוסך ולדעתי אי אפשר שלא לראות את הנסיבתיות שבהשתלשלות האירועים.

מה האפשרויות העומדות בפני לצמצם את הנזק הכלכלי ולקבל השתתפות של המוסך בהוצאות המיותרות שנגרמו לי בעקבות החלטתו השגויה ללכת לטורבו, לגרום לו נזק, לאלצני לשלם על תיקונו ולא לבדוק את האינג'קטורים, כפי שהתבקש מלכתחילה ?

תודה.
דותןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/caaa34c0d0b48d32646dac4c2e3274aa.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

תנסה לברר עם איגוד המוסכים לראות מה אומרים לך

גיתאי נוה
30-07-19, 09:09
נדמה לי שמהבחינה המשפטית הכל כבר נאמר.
לעצם העניין,
אני חושב שיש הבדל בין לקוח לא-מבין אשר משאיר רכב על תקלה בתחילת ה'סרגל', אוסף אותו אחרי X פעולות בסוף ה'סרגל' ואז העסק נדפק,
לבין לקוח מבין אשר מצביע על גורם אפשרי לתקלה (מזרקים), ואז המוסך מתעלם מכך מחד (אם הבנתי נכון מתיאור המקרה שלך) ומבצע פעולות לא הכרחיות מאידך אשר גם עולות ללקוח כסף רב וגם תרמו בעקיפין לדפיקה הסופית.
אלה לא שני מקרים זהים לעניות דעתי.
וכאשר מוסכניק אומר לך פעמיים "סע סע עד שיסתדר XYZ" למרות הדגלים השחורים שהנפת לאורך הדרך - זה מגביר את הקייס לדעתי.

לכן גם אני הייתי פונה כאמור לאיגוד המוסכים, יש כאן הרבה כסף. אם כי מאמין שיסתיים בפשרה.

tallevi
30-07-19, 09:39
בהליך המשפטי יש אחד שתמיד מרוויח - העו"ד.

לפני שמתלהמים ומבזבזים זמן וכסף ועגמת נפש חהליך שרק יודעים איך נכנסים אליו, נסה בשלב ראשון להדבר עם בעל המוסך. תרמז לו שכדאי להגיע לפשרה.

לא ישתף םעולה תתחיל עם פניה לאגוד המוסכים וכו'.

את התותחים הלא מכויילים תשמור לשלב מאוחר אם בכלל.+++ לקולות השפויים.


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

-->