צפייה בגרסה מלאה : Article: מבחן דרכים: סוזוקי ג'ימני 2019
ניתן לצפות בעמוד זה ב:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3917
יופי של כתבה ויופי של ג'ימני.
זה מאוד מיוחד שחברה לוקחת על עצמה קונספט של רכב ולאורך זמן מוכיחה, פעם אחר פעם שניתן למכור את מוצר הנישה. סוזוקי הצליחו להגיע לביקושים גדולים מהספק הייצור של המפעל.
גי'פ, דיפנדר, חיפושית, פורשה 911 ועוד, הלכו על שימור קונספט ושיפרו את המוצר בפרגמנטים קטנים על פני עשורים. כך שמרו על קהל האוהדים מחד ועל ההתאמה לעידנים המתקדמים מאידך.
מכולם נותרו ג'יפ, ג'ימני ופורשה...
הסמוראי/ג'ימני שומרים על מידות, משקלים וקשיחות שטח שדומים לקונספט של הג'יפ המקורי. כן כן... זה שנולד במלחמת העולם השנייה, לפני כמעט 80 שנים! והם עדיין מוכרים את מוצר הנישה הנפלא הזה.
חסר לי בכתבה:
נתונים טכניים?
האם יש שיפור ביחס ההעברה הנמוך? סוזוקי קצת מפספסים שם כל הזמן. המנוע הצנום תמיד היה זקוק ליחסי העברה נמוכים יותר בזחילות תלולות. אני מכיר ג'ימני ידני שבעליו התקין קיט LOW 5.38. יכולות השטח השתפרו בהמון.
ערן CJ
העיצוב של הג'ימני החדש פגז. בול-פגיעה. היה מושלם אם היו הולכים עד הסוף ומחזירים את השם המפורש - סמוראי.
מצד שני, אני מניח שזה מכונית שסוזוקי לא מרוויחים עליה הרבה עם בכלל.
היה מושלם אם היו הולכים עד הסוף ומחזירים את השם המפורש - סמוראי.
לגמרי! לא מבין איך הם פספסו את הענין הזה, ראה פיאט 500, אברט, מיני קופר וכאלה.
עכשיו שיעשו את אותו דבר ביותר גדול....
(אולי אפילו ארבע דלתות)
עכשיו שיעשו את אותו דבר ביותר גדול....
(אולי אפילו ארבע דלתות)
יש והיה..
קראו לאחד דיפנדר ולשני סידרה 70.
Slowly..
Tzvika-Pick
09-08-19, 10:46
חסר לי בכתבה:
נתונים טכניים?
האם יש שיפור ביחס ההעברה הנמוך? סוזוקי קצת מפספסים שם כל הזמן. המנוע הצנום תמיד היה זקוק ליחסי העברה נמוכים יותר בזחילות תלולות. אני מכיר ג'ימני ידני שבעליו התקין קיט LOW 5.38. יכולות השטח השתפרו בהמון.
ערן CJ
יש שיפור ביחס ההעברה הנמוך. ה-LOW של החדש קצר יותר, בכל ההילוכים. זה עדיין לא ברמה של "קיט זחלן", אבל זה בהחלט טוב יותר.
בעצם לא יודע אם בהכרח טוב יותר.
בקודם יכולתי להכניס בתחילת הטיול ל-LOW ולנסוע ככה את כל המסלול עד סיומו. גם כשהשביל נפתח והיה אפשר להאיץ ל-40-50 קמ"ש, אפשר היה להסתדר ב-LOW.
בחדש, ה-LOW קצר יותר וכבר באזורי ה-40 קמ"ש צריך לעצור, להעביר לניוטרל, להוציא מ-LOW, להחזיר ל-D ולחזור לנסוע.
כתבה טובה יואב.
ומברוק גם על החלפת הניק לשם המלא (מקווה שאני לא טועה וזה באמת בוצע לאחרונה) :)
GodsFather
09-08-19, 12:58
יש שיפור ביחס ההעברה הנמוך. ה-LOW של החדש קצר יותר, בכל ההילוכים. זה עדיין לא ברמה של "קיט זחלן", אבל זה בהחלט טוב יותר.
בעצם לא יודע אם בהכרח טוב יותר.
בקודם יכולתי להכניס בתחילת הטיול ל-LOW ולנסוע ככה את כל המסלול עד סיומו. גם כשהשביל נפתח והיה אפשר להאיץ ל-40-50 קמ"ש, אפשר היה להסתדר ב-LOW.
בחדש, ה-LOW קצר יותר וכבר באזורי ה-40 קמ"ש צריך לעצור, להעביר לניוטרל, להוציא מ-LOW, להחזיר ל-D ולחזור לנסוע.הlow לא מיועד למהירות גבוהה, גם אם זה מרגיש נוח.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
כתבה מעולה..אין ספק שזה מחליף ראוי לרכב שלי...
בכל זאת, חסרה לי מידות טכניות ובכלל מה הן מידות הצמיגים שהיבואן מאשר להכניס ברשיון
ראיתי בתצוגה, העניין שבמחיר כזה (לדעתי) אי אפשר להתפשר על תא מטען כזה פצפון.
Sent from my H3123 using Tapatalk
מידותיו הטובות (והקטנות מדי עבורנו) של הג'ימני מוכתבות על ידי תקנות Kei-Car היפניות.
אורך רוחב וגובה קשיחים, שאין לחרוג מהם (מה זה קיי-קאר? תחפשו לבד אצל החבר גוגל).
יש שיפור תהומי בסביבת הנהג, אבזור יפה עם מערכות בטיחות מודרניות, בקרת שיוט ומסך מולטימדיה ענקי ונוח שכולל שליטה קולית, כוונון לגובה גלגל ההגה וחימום למושבים, אבל שלא יהיו לכם ציפיות מוגזמות. זה עדיין קטן וצפוף מאוד, עדיין נהג גבוה לא מרגיש שם טוב, עם ראש בתקרה וכמובן, כמקובל ביפן ארץ הגמדים - גלגל הגה נמוך מדי שמונח על הברכיים, כי ככה זה ברוב המכוניות היפניות. הם שוכחים שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ששאר העולם יותר גבוה ממטר-שישים. בסך הכל מושב נהג נמוך יותר (או בעל כוונון גובה) היה פותר את זה. אז למה ככה? למה?.......... כי הם יפנים ולכן יודעים יותר טוב מכולם מה טוב ליפנים? אבל רק ליפנים?....לא לעניין. טעון שיפור מיידי.
מעבר לתנוחת הנהיגה הגבוהה מדי (ועל כן גם כל כך לא נכונה! פוגם ביכולת השליטה ברכב, עד כדי כך. זה ממש לא טוב לשבת גבוה מדי) המושבים הקדמיים עצמם פשוט איומים. קטנים, שטוחים, קשים, לא נוחים, לא תומכים. אחרי יום טיול ארוך, אני יוצא שבור לגמרי. עבור אנשים מבוגרים ו/או בעלי בעיות גב, זה קריטי.
תא המטען, סליחה, תא הכפפות האחורי, יותר קטן מהג'ימני הקודם, אבל יש חללי אכסון שימושיים ונוחים משני צידי המושב האחורי. המושב האחורי עדיין דרגש עינויים, אבל יש יותר מקום. שני מבוגרים יכולים לשבת שם.
כרגיל בסוזוקי, תיבת העברה עם יחסים שונים בין הדגם הידני והאוטומטי.
באוטומטי גם HIGH וגם LOW יותר קצרים, אבל יחס הזחילה הכולל לא מספיק בגלל ההילוכים הארוכים מדי בתיבת 4 המהירויות הפלנטרית ולכן בלימת המנוע בג'ימני האוטומטי בעייתית לדעתי. בידני היחסים בטרנספר יותר ארוכים אבל היחסים בתיבת ההילוכים יותר קצרים ומפצים היטב, יחס הזחילה יותר קצר ולכן המצב יותר טוב.
וזהו. אין יותר טענות. מכאן ואילך רק מחמאות.
הוא מקסים ואי אפשר לא להתאהב בו. העיצוב פשוט מושלם, עם תשומת לב קפדנית לפרטים, נגיעות רטרו מגניבות והרבה מחשבה על תפקוד בשטח. דוז פואה!
בכביש הוא טוב משמעותית מג'ימני הקודם. עדיין לא באמת מהיר, אפילו לא קצת, אבל כבר סוחב טוב, מאיץ לא רע ומשייט יותר טוב במהירות תלת ספרתית.
בשטח, גם במצב סטנדרטי מהחנות, זו עז רצינית וקשוחה שמנשנשת בקלילות מעברים טכניים מסובכים בלי להרגיש. וזה כל כך כיף! אני רוצה כזה!
הג'ימני המושלם מבחינתי היה משלב את הגיר הידני עם תיבת העברה של הדגם האוטומטי, קיט הגבהה מתון שירחיק קצת את תושבות מוטות הרדיוס מהקרקע, צמיגים טיפונת יותר גדולים מה-195/80R15 המקורי, נעילה אחורית, מושב נהג גרמני אורטופדי נמוך באיזה 5-7 ס"מ, כמובן כל צבע שאיננו לבן או שחור וזהו. פשוט מושלם. לא צריך יותר. סוכריה של אוטו. חבל רק שכל כך יקר ושהזמינות שלו כל כך בעייתית.
[QUOTE= ]
בכביש הוא טוב משמעותית מג'ימני הקודם. עדיין לא באמת מהיר, אפילו לא קצת, אבל כבר סוחב טוב, מאיץ לא רע ומשייט יותר טוב במהירות תלת ספרתית.
QUOTE]
נסעתי עכשיו בכביש 6,במהירות כך וכך...
ג'מני חדש ניסה לסגור פערים אחריי במשך איזה 10 דקות.
בירידה דרומה לתוך מנהרת בן שמן הוא הצליח לעקוף אותי (הקרוז קונטרול שלי שמר מהירות אחידה).
לא ספק רכב חמוד.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
צמיגים צרים מדי (יותר צרים מהדגם היוצא)
תא מטען קטן מדי (יותר קטן מהדגם היוצא)
כל השאר סבבה :D
אחלה ג'ימני אני מחכה שהמחיר של המשומש ירד מספיק ואני אקנה לי אחת ידנית במקום הויטרה. אלא אם כן לא אצליח להתאפק ואקנה משהו ישן וקשוח
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.