התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יונדאי -הגה קשה בחניות ובסיבובים במהירות נמוכה !



yaron adir
08-08-19, 21:53
שלום לכולם !
שאלה -יונדאי 2006 עם הגה קשה בחניות ובסיבובים איטיים.
ההגה במצב טוב-סהכ עשתה 100 אלף קמ.
יש מלא אויר בצמיגים (ואף יותר). מלא נוזל הגה במיכל ואין שום נזילה.
החלפתי למשאבה משופצת שלשום -ללא שינוי אפילו קשה קצת יותר..
אם מישהו יודע איך מגבירים לחץ במשאבת הגה כח -נא ליידע.
האם לדעתכם הבעיה תיפתר עם לחץ חזק יותר?
האם לדעתכם זה לא ייסכן את ההגה ויגרום לנזק -הגברה של לחץ כזה ?
הבנתי שיש אפשרות לשייף איזשהו פין בהגה אבל זה רק באישורים ובלאגן ממשרד הרישוי לנכים בלבד.
האם יש אפשרות אחרת ? - המוסכניקים פשוט לא יודעים !
תודה רבה !

boaz avrahami
09-08-19, 00:58
כשאתה עומד במקום ההגה גם קשה?
יש הבדל בין חם לקר?
האם כשאתה מעלה סלד ההגה נהיה בסדר?

לא מכיר את המשאבה אצלך אבל מכיר משאבות שיש להן חיישן פרופורציה אשר משנה את הלחץ או הספיקה ( לא בטוח מה) בהצאם לסלד.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

amirmoshe
09-08-19, 07:03
כשאתה עומד במקום ההגה גם קשה?
יש הבדל בין חם לקר?
האם כשאתה מעלה סלד ההגה נהיה בסדר?

לא מכיר את המשאבה אצלך אבל מכיר משאבות שיש להן חיישן פרופורציה אשר משנה את הלחץ או הספיקה ( לא בטוח מה) בהצאם לסלד.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94מה זה אומר שכאשר הרכב קר ההגה רך. מתחמם ההגה קשה?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

boaz avrahami
09-08-19, 09:47
תענה בבקשה על כלל השאלות.
אלו גם שאלות אבחנה שכל מכונאי סביר היה צריך לשאול לפני שהוא פותח מכסה מנוע


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

erezgur
09-08-19, 11:32
לא יזיק לציין גם את הדגם - "יונדאי 2006" בפורום שלנו כנראה מרמז על טאראקן, אבל יש לי תחושה שאתה מתכוון לפרייבט מאחד הדגמים של היצרן...

yaron adir
09-08-19, 11:56
בתגובה ל:

כשאתה עומד במקום ההגה גם קשה?
יש הבדל בין חם לקר?
האם כשאתה מעלה סלד ההגה נהיה בסדר?

מדובר ביונדאי גטס 2006 מנוע 1350 אוטומט.
רכב עם 100 אלף קמ.
בחניה כשהרכב במקום- ההגה קשה - למרות שיש אויר בגלגלים 40 !
בסיבובים נמוכים גם קשה !
אין הבדל בין חם לקר.
כשמעלה סלד אין שום שינוי !
החלפתי משאבה ואין שינוי - החזרתי את הישנה-אין שינוי .
המשאבה פשוטה ללא חיישנים וללא חשמל -מצ"ב תמונות.
טוענים מומחים לשים קפיץ רך יותר בשסטום של המשאבה(ביציאה) להגברת לחץ.
אני לא ככ מאמין בזה כי זה יכול לגרום דווקא ללחץ לרדת - מישהו התנסה ?
אפשרות שנייה זה כאמור לבצע השחזה בתוך ההגה באופן פיראטי.
מה אתם ממליצים ? מישהו התנסה בשינוי קפיץ בשסטום ?

125395125396125397125395125396

asafk
09-08-19, 12:30
לא הבנתי. זה תופעה חדשה? קודם היה טוב ואז נהיה הגה קשה מדי?

אסף.

yaron adir
09-08-19, 12:42
לא הבנתי. זה תופעה חדשה? קודם היה טוב ואז נהיה הגה קשה מדי?


אסף.

קניתי את האוטו לפני חודשיים - הבעלים הקודמים טוענים שתמיד היה הגה קשה .

shmulikbg
09-08-19, 12:48
תרים חלק קדמי באויר ותסובב את ההגה מצד לצד דרך אחד הגלגלים...תרגיש איך ההתנגדות.
לא אמורה להיות קשה מדי. אם כן, ייתכן ואחד התפוחים או בולג'וינטים לא תקין.

yaron adir
09-08-19, 12:55
" ייתכן ואחד התפוחים או בולג'וינטים לא תקין."

הרכב הורם במוסך על הליפט והייתי במושב הנהג - הכל באויר מסתובב חלק ! נבדקו תפוחים - בולג'וינטים והכל תקין .

נדב ש.
09-08-19, 12:59
" ייתכן ואחד התפוחים או בולג'וינטים לא תקין."

הרכב הורם במוסך על הליפט והייתי במושב הנהג - הכל באויר מסתובב חלק ! נבדקו תפוחים - בולג'וינטים והכל תקין .

מסרק הגה....

yaron adir
09-08-19, 13:12
מסרק תקין. אין נזילות - אין דפיקות- אין חופש , הרגע עבר טסט .

asafk
09-08-19, 13:33
בקיצור - תשווה לגטס אחר. אם זה אותו דבר ככה האוטו ואל תחפש לעשות ממנו מה שהוא לא.
אם בהשוואה בין שתי גטסים יש הבדל מוחשי - אני תמיד מתחיל איבחון של הגה קשה או איטי בבדיקת לחץ וספיקה בעזרת מד לחץ וספיקה למערכת ההגה.

אסף.

yaron adir
09-08-19, 13:46
השוויתי. יש רכים ויש שטענו גם שקשה - לא הצלחתי לקבל תשובה חותכת בהשוואה .
לגבי לחץ- מרגיש ששתי המשאבות שהיו ברכב מספקות לחץ שווה וחלש כנראה.
או שאשים משאבה אחרת עם לחץ גדול יותר בקומבינה - או שיוף מיוחד בהגה עצמו באופן פיראטי.
אם למישהו יש רעיון אחר אשמח !

נדב ש.
09-08-19, 13:47
תבצע מה שאסף הציע.


תרים חלק קדמי באויר ותסובב את ההגה מצד לצד דרך אחד הגלגלים...תרגיש איך ההתנגדות.
לא אמורה להיות קשה מדי. אם כן, ייתכן ואחד התפוחים או בולג'וינטים לא תקין.


" ייתכן ואחד התפוחים או בולג'וינטים לא תקין."

הרכב הורם במוסך על הליפט והייתי במושב הנהג - הכל באויר מסתובב חלק ! נבדקו תפוחים - בולג'וינטים והכל תקין .

יכול מאוד להיות תפוחים לא תקינים, ייתכן וכשהרכב באוויר אין לחץ על התפוחים, אבל כשהוא על הקרקע נוצר לחץ ממשקל הרכב ואז יש קושי בהיגוי.

yaron adir
09-08-19, 14:05
כאמור, התפוחים נבדקו במוסך ותקינים ( אגב, ב 2 מוסכים-זה נבדק ).

shmulikbg
09-08-19, 15:21
לא על הליפט....תרים כל פעם צד אחד, כשהשני על הרצפה.

sportage
11-08-19, 09:12
השוויתי. יש רכים ויש שטענו גם שקשה - לא הצלחתי לקבל תשובה חותכת בהשוואה .
לגבי לחץ- מרגיש ששתי המשאבות שהיו ברכב מספקות לחץ שווה וחלש כנראה.
או שאשים משאבה אחרת עם לחץ גדול יותר בקומבינה - או שיוף מיוחד בהגה עצמו באופן פיראטי.
אם למישהו יש רעיון אחר אשמח !

אם בהשוואה אין תשובה חותכת, אז הרשה לי להמליץ - תתרגל...

חבל סתם לבצע שפורים שבמקרה הטוב יקלקלו קצת.

yaron adir
11-08-19, 10:46
"אז הרשה לי להמליץ - תתרגל...
חבל סתם לבצע שפורים.. "

לא מאמין בלהתרגל לסבול..
זה מאוד לא נוח הגה קשה במיוחד בנסיעה עירונית וחניות וכו."
השקעתי הרבה כסף ברכב הזה ולא מתאים רק בגלל זה למכור אותו.
חייב לסדר את זה בקיצור :(

ד ו ר ו ן
11-08-19, 16:18
השוויתי. יש רכים ויש שטענו גם שקשה - לא הצלחתי לקבל תשובה חותכת בהשוואה!

אתה השוות או שאחרים אמרו את דעתם?



Slowly..

shmil
11-08-19, 16:52
"אז הרשה לי להמליץ - תתרגל...
חבל סתם לבצע שפורים.. "


לא מאמין בלהתרגל לסבול..
זה מאוד לא נוח הגה קשה במיוחד בנסיעה עירונית וחניות וכו."
השקעתי הרבה כסף ברכב הזה ולא מתאים רק בגלל זה למכור אותו.
חייב לסדר את זה בקיצור :(

בהצלחה.

אם מראש השקעת הרבה כסף ביונדאי גץ 2006, אולי עשית איזשהו מקח טעות.
לא צריך בכל דבר לגעת, וגם זה סוג של הבנה המגיעה עם הגיל.

erezgur
11-08-19, 17:17
נראה שכבר החלטת ואינך מקבל אחת ההמלצות חברי הפורום.
בהצלחה!

נשלח מהנייד שמתעקש "לתקן" את האיות...

yaron adir
11-08-19, 17:50
לצערי , עדיין לא מצאתי פתרון לבעיה.
צריך מישהו עם ידע במשאבות הגה כח ובהגה עצמו לפני שאני מתקדם בהחלטה.

נדב ש.
11-08-19, 18:35
ארז התכוון שהחברים כאן נתנו לך הצעות אבל אתה כנראה פשוט מתעלם מהם...
דוגמה אחת למשל, שמוליק המליץ לך משהו שאתה יכול לבדוק לבד, תרים את הרכב על ג׳ק כל פעם בצד אחר ובדוק.
מסרק הגה לא חייב לנזול ולא חייב להיות חופש, לפעמים קורה ההיפך...
ועוד...

מאיר אלוני
11-08-19, 18:38
יש לי 2 מכוניות יונדאי אקסנט, באחת ההגה רך כמו חמאה ובשניה ההגה מאוד קשה כאשר המנוע קר.
מדי פעם אני מותח את הרצועה המתאימה ויש שיפור משמעותי לזמן מה אבל הבעייה חוזרת.
הכל התחיל כאשר החלפתי רצועות ונראה לי שהרצועה הנוכחית לא הכי טובה.
לא קראתי את כל ההודעות אבל אם לא החלפת עדיין ממליץ לך להחליף רצועה.

yaron adir
11-08-19, 20:51
רצועות חדשות - החלפתי לפני שבוע ומתוח מאוד.

ד ו ר ו ן
11-08-19, 20:57
רצועות חדשות - החלפתי לפני שבוע ומתוח מאוד.

גם מתוח מאד זה לא טוב..


Slowly..

נדב42
11-08-19, 20:57
סע בעצמך על גטס אחרת מאותו דגם ותרגיש בעצמך.

-->