התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טעינת חסר של מצבר בעומס מלא



nozza
17-08-19, 12:10
שלום לכולם,

קיה ספורטאז' 2001.
לאחרונה יש לי בעיה בה אני מגיע למצבר ריק במהלך טיול שטח לילי.
זה קורה במצב בו יש עומס מלא על מערכת החשמל. קרי: מזגן עם שתי וונטות, פנסים קדמיים, פנסי לד.
מכיוון שיש לי מד מתח מותקן בתא הנהג שנותן אינדיקציה (אך לא בערכים אבסולוטיים) אני יודע שבירידות ארוכות בטורים נמוכים כאשר גם אורות הבלימה פועלים המתח נופל לערכים נמוכים מאוד כשהמצבר כבר כמעט ריק. אציין שנורית חיווי הטעינה לא נדלקת במצב זה.

ביצעתי מדידות מתח מדוייקות אחרי טעינה עצמאית של המצבר ואני רואה שאכן תחת עומס מלא בטורים נמוכים הטעינה נופלת ל 12V. בטורים גבוהים המתח עלה עד 12.8V. ללא עומס מתח הטעינה עולה ל 14.2V. מתח המצבר עצמו ללא עומס 13.2V. ז"א שאם אני נוסע בעומס מלא אני בפריקה או בטעינה חלקית בלבד.

מדדתי גם את נפילת המתח בין הפלוס של האלטרנטור לפלוס של המצבר ומצאתי שם קרוב ל 1V בעומס מלא וטורים גבוהים. המתח הזה יכול אולי לעשות את ההבדל בין טעינה לפריקה.

שאלתי, האם החיבור בין הפלוסים ישיר? האם בהוספת כבל בין הפלוסים, העלאת המוליכות וכך הורדת נפילת המתח, אצליח לשפר את המצב?

תודה.

חנן-ג'יפולוג
17-08-19, 12:19
מציע לעזוב כרגע את מה שקורה בסל"ד סרק, כי זה נורמלי, מבדיקה שעשיתי במגוון של רכבים חדשים, שאין כיסוי טעינה מלא לצרכנים גדולים בו זמנית כשהמנוע בסרק. הנתון הזה עלול לבלבל את אלו שיענו לך בהמשך.

מה שמדאיג זה שאתה במתח לא מספק גם כשהמנוע בסל"ד גבוה.
כן, הייתי מנסה לבדוק את חיבורי כבל הזרם הגבוה בין האלטרנטור למצבר, ואם צריך, מחליף או מחזק אותו, כדי להוריד את נפילת המתח.

לפי התיאור שלך, של מתח מצבר בעומס מלא ובסל"ד גבוה שהוא 12.8 וולט, ובתוספת של 1 וולט בין המצבר לאלטרנטור, נקבל 13.8 וולט באלטרנטור, וזה אומר שהאלטרנטור תקין.

גיא
17-08-19, 12:29
ותבדוק רצועת אביזרים


נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..

נדב42
17-08-19, 14:27
מפל מתח של 1 וולט על הכבל הספציפי הזה הוא גבוה מדי. בדוק חיבורים או קריעה של סיבים בכבל. זה לגמרי יכול להיות מקור הצרות שלך.

אגב, אם אתה סוחב את זה כבר הרבה זמן, יכול להיות שגם נגרם נזק למצבר..

nozza
17-08-19, 17:37
תודה על התשובות.

ביצעתי מעקף לחיבור בין פלוס האלטרנטור לפלוס המצבר כתוספת לחיבור המקורי (תמונות מצורפות).
כעת בעומס מלא וטורים גבוהים מפל המתח ירד ל 0.2V והטעינה מגיעה ל 13.6V.
נראה שהמשימה הצליחה.

האם החיבור שם הוא אכן חיבור פשוט בין שתי נקודות שככל שהתנגדותו יותר נמוכה יותר טוב? אין איזו פונקציה נסתרת שם שהמעקף שלי עלול להזיק לה?

125472
125473

חנן-ג'יפולוג
17-08-19, 17:53
לא. תתחדש.

opl
17-08-19, 18:25
תבדוק - תעבור על הכבל המקורי. תראה שהוא שלם ולא משופשף/חתוך/ עוד שניה משתחרר ונוגע בגוף ושורף את כל הרכב וכו.

ד ו ר ו ן
18-08-19, 09:32
הייתה לי בעיית זרם ברכב לכיוון הצרכנים שהתבררה ככבל מינוס יפה ועבה מבחוץ, שמרבית הגידים מתחת לכיסוי היו קרועים.
יכול להיות שהראשי שלך פשוט בלוי.



Slowly..

tu3s
18-08-19, 14:23
תודה על התשובות.

ביצעתי מעקף לחיבור בין פלוס האלטרנטור לפלוס המצבר כתוספת לחיבור המקורי (תמונות מצורפות).
כעת בעומס מלא וטורים גבוהים מפל המתח ירד ל 0.2V והטעינה מגיעה ל 13.6V.
נראה שהמשימה הצליחה.

האם החיבור שם הוא אכן חיבור פשוט בין שתי נקודות שככל שהתנגדותו יותר נמוכה יותר טוב? אין איזו פונקציה נסתרת שם שהמעקף שלי עלול להזיק לה?

125472
125473


הקונספט טוב , הביצוע לוקה בחסר (לדעתי) .
אני אסביר - שים לב לכבל שמהודק לפלוס של המצבר , הוא מועד לשבירה , אני ממליץ לך להשתמש בנעל כבל שתהיה יותר צמודה לקוטב עצמו.(את השרינק עשית אחלה) דוגמא :
125491

עוד דבר - מה הסיפור של האזיקונים שנמצאים על הכבל שמתחבר לאלטרנטור ?

nozza
18-08-19, 14:53
אני מסכים לגבי הבעייתיות עם הסופיות שהרכבתי לכבל. השתמשתי במה שמצאתי בבית באותו הרגע. אני מתכוון להחליף לנעלי כבל ראויות בהזדמנות הראשונה. האזיקונים שם רק כאמצעי אבטחה שהיה וישתחרר מכל סיבה הכבל אז לא ירוץ לי במנוע. מפחיד כי כל אחד מהצדדים כאן הוא בעצם פלוס חשוף.

גם הכבל עצמו אינו אופטימאלי אבל זה מה שהיה הכי מתאים באותו רגע בג'נקיה שלי. זה כבל נחושת עם 3 גידים של 1.5 מ"מ כ"א. היכן אפשר לקנות באזור המרכז כבל מתאים, אם אפשר אז כבר עם טבעות לפי הזמנה?

zivo
18-08-19, 15:43
אני מסכים לגבי הבעייתיות עם הסופיות שהרכבתי לכבל. השתמשתי במה שמצאתי בבית באותו הרגע. אני מתכוון להחליף לנעלי כבל ראויות בהזדמנות הראשונה. האזיקונים שם רק כאמצעי אבטחה שהיה וישתחרר מכל סיבה הכבל אז לא ירוץ לי במנוע. מפחיד כי כל אחד מהצדדים כאן הוא בעצם פלוס חשוף.

גם הכבל עצמו אינו אופטימאלי אבל זה מה שהיה הכי מתאים באותו רגע בג'נקיה שלי. זה כבל נחושת עם 3 גידים של 1.5 מ"מ כ"א. היכן אפשר לקנות באזור המרכז כבל מתאים, אם אפשר אז כבר עם טבעות לפי הזמנה?

אם אתה עם כבל ש 3x1.5, אני מציע שתזדרז להחליף.

חנן-ג'יפולוג
18-08-19, 16:05
+1. זה גם נראה כמו כבל לבניין, עם גיד בודד בכל מוליך, שהוא ממש לא בנוי לויברציות של רכב, שישברו אותו מהר מאוד.

tu3s
18-08-19, 16:09
1.אם אתה מרחובות , קח איתך את הכבל הישן לארכה באזור התעשייה ובקש בשבילו שרינקים , סופיות וכבל לפי מטר. מומלץ קצת יותר אפילו שישאר לך ספייר.
2. ממליץ לך לרכוש צינור שרשורי על מנת להשחיל בתוכו את הכבל ובקצוות לבודד היטב עם איזולירבנד/שרינק.
3.השחל את הכבל במיקום המקורי שלו, יצרן הרכב יודע מה הוא עושה.
מצרף דוגמא לשרינק על שרשורי (מוקף בעיגול)
125492
בהצלחה :)

ד ו ר ו ן
18-08-19, 16:32
2. ממליץ לך לרכוש צינור שרשורי על מנת להשחיל בתוכו את הכבל ובקצוות לבודד היטב עם איזולירבנד/שרינק.
3.השחל את הכבל במיקום המקורי שלו, יצרן הרכב יודע מה הוא עושה.
מצרף דוגמא לשרינק על שרשורי (מוקף בעיגול)
125492
בהצלחה :)
במקום שרשורי, היכן שניתן, ולא חייבים הגנה פיזית חזקה באמת (כבל שרץ מתחת לרכב למשל) התחלתי להשתמש בשרוול הגנה מפוצל שנסגר מעצמו.
זה נוח יותר ליישום על כבלים קיימים בלי לנתק כי זה מולבש ולא מושחל, ונוח בהרבה בכבלים ארוכים שמתפתלים בתוך השרשורי כשמנסים להשחיל.
ולא פחות חשוב, פשוט להסרה לטובת תחזוקה או בדיקות.
זה מגיע בקטרים שונים כמובן.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F182781631103



Slowly..

zivo
18-08-19, 17:51
+1. זה גם נראה כמו כבל לבניין, עם גיד בודד בכל מוליך, שהוא ממש לא בנוי לויברציות של רכב, שישברו אותו מהר מאוד.
הרבה יותר חמור, זה 4.5ממ"ר (3X1.5), איזה כבל אתה ממליץ לאלטרנטור? :-) כמה עשרות ממ"ר?
זה פשוט יכול להידלק :-(

nozza
20-08-19, 20:10
התקנתי כבל חדש.
השתמשתי בכבל 10awg (5 ממ^2) עם נעלי כבל שנראו לי מוצקות מספיק (נעל דומה יש בצד האלטרנטור על הכבל המקורי).

על מנת להגן על הכבל בניתי לו מוליך עם צינור גינה עבה וכעת הוא מושחל ברובו מהאלטרנטור עד המצבר. צינור הגינה קשיח ונותן לו הגנה מפגיעה חיצונית.

החשש היחיד שלי כרגע הוא האם בחרתי בכבל עבה מספיק ולכן נראה לי שלתקופה הקרובה אצמד לו חיישן טמפרטורה בתוך הצינור לוודא שהוא לא מגיע לטמפרטורות גבוהות מדי.

125501

125502

125503

opl
20-08-19, 21:24
אישית הייתי הולך על משהו עבה יותר סטייל 8-6 AWG אבל מאחר והשארת גם את הכבילה המקורית (למה?) אז ניחא. ושוב בהנחה שבדקת אותה לכל אורכה שאין איזה שפשוף ופרימת גידים שתתחיל מתישהו לעשות בעיות רצניות...

nozza
20-08-19, 22:08
השארתי את הכבל המקורי כי הוא חלק מצמה שהולכת מאחורי המנוע ולא רציתי להתעסק איתה. מבחינה חיצונית הצמה עדיין ארוזה יפה אז לא אכפת לי אם המוליך בדרך התחמצן מבפנים היכנשהו.

קראתי עכשיו במסמכי היצרן וגיליתי שהאלטרנטור יודע לספק 70 אמפר. כבל 10awg בודד הוא קצת גבולי לדעתי לכן הוספתי עוד כבל במקביל. כל אחד מהם בנפרד יכול להתמודד עם 35 אמפר קבוע. שניהם עוברים יפה בתוך מוליך הצינור שבניתי.

125507

125508

ד ו ר ו ן
20-08-19, 22:28
למה לא לשים כבל רתכת אחד פשוט?

כמות העבודה שהשקעת בעיבוי וכיבוי כבלים לא מתאימים, והיית יכול לסדר כבל אחד נכון.


Slowly..

tu3s
20-08-19, 22:38
אני חושב שאתה צריך כבל כזה :
125509


בגודל הזה:
125510



את הסופיות תלחץ ותשים מעליהן שרינק. אני באופן אישי שם את שניהם.
בהצלחה :)

nozza
20-08-19, 22:48
אני חושב שאתה צריך כבל כזה :
125509


בגודל הזה:
125510



את הסופיות תלחץ ותשים מעליהן שרינק. אני באופן אישי שם את שניהם.
בהצלחה :)

לא מצאתי כבל ונעליים בגודל שתיארת. הסתובבתי בכמה חנויות. התקשרתי לארכה סניף פ"ת שקרוב אליי יותר מרחובות ונפנפו אותי שאין להם כבלים כאלה. היכן רכשת את הכבל והסופיות?

tu3s
20-08-19, 23:02
ארכה רחובות

המשוטט
21-08-19, 07:45
לא מצאתי כבל ונעליים בגודל שתיארת. הסתובבתי בכמה חנויות. התקשרתי לארכה סניף פ"ת שקרוב אליי יותר מרחובות ונפנפו אותי שאין להם כבלים כאלה. היכן רכשת את הכבל והסופיות?בישיר שרון בפ״ת יש הכל

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
21-08-19, 07:53
לא מצאתי כבל ונעליים בגודל שתיארת.
חנויות אספקה טכנית.
״כבל רתכת״


Slowly..

opl
21-08-19, 08:04
גם "כבל רתכת" מגיע במסמר עוביים, אתה לא צריך את ה-הכי עבה...

-->