התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה בין דנה 60 לדנה 70? בחירת סרן אחורי לרכב שטח מהיר



נמרוד
06-02-06, 11:19
מה ההבדל בעצם בין דנה 60 לדנה 70? האם דנה 70 זה גרסאת full float של ה60? קוטר ציריות, דיפרנציאל?

איזה סרנים כבדים בסד"ג של דנה 60/70 ג'י אם 14 בולט זמינים בארץ בתצורת full-float, ולא מרכב דאבל ג'אנט - כלומר, צריך סרן רחב כמה שיותר במקור? השימוש המיועד הוא סרן אחורי לטנדר מרוץ 2X4.

asafk
06-02-06, 11:36
יש לך את ה70 של האביר, מגיע במקור עם 4.88. קוטר קורונה יותר גדול משל ה60 (לא זוכר את המספר), הוא מקביל בחוזק ל14 בולט 10.5 אינצ' מבחינת המשקל המותר שלו. יש את ה14 בולט 10.5 אינצ' שקיים גם בתצורת סינגל- מהנוואדה והסיירה הישנות יותר בגרסאות הכבדות (CUCV צבאי). מגיעים במקור עם 4.56.
הדנה60 שאנחנו מכירים, של הסופה, הוא חיה שלא קיימת. אין בספרים של ספייסר דנה 60 חצי צף עם ציריות של 35 שיניים. או, במילים אחרות- מדובר בקומבינה.

אסף.

הצפרדע
06-02-06, 12:54
מה ההבדל בעצם בין דנה 60 לדנה 70? האם דנה 70 זה גרסאת full float של ה60? קוטר ציריות, דיפרנציאל?

איזה סרנים כבדים בסד"ג של דנה 60/70 ג'י אם 14 בולט זמינים בארץ בתצורת full-float, ולא מרכב דאבל ג'אנט - כלומר, צריך סרן רחב כמה שיותר במקור? השימוש המיועד הוא סרן אחורי לטנדר מרוץ 2X4.

1. לא. דנה 70 נבדל מדנה 60 בכמה דברים - בגודל הביצה(כ-6 ס"מ יותר ארוכה וגם יותר רחבה), בקוטר הצינור(90 מ"מ לעומת 80 מ"מ), בקוטר הקורונה(10.5 לעומת 9.75 אינץ'), בגודל הקייס ובמשקל הכולל(כ-50 עד 70 ק"ג יותר). ככל שידוע לי כל הדנה 70 למיניהם, הם צפים מלאים.
הסרן מיועד בעקר למשקלים מאד כבדים ולמומנטים גבוהים בעקר של ביג בלוקים ומנועי דיזל במשאיות קלות, טנדרים כבדים וכו', כאשר גודל הגלגל איננו גדול יותר ממה שמקובל בסרנים קטנים יותר.
הסרן הבא אחריו בסדר הכוחות הוא דנה 80, סרן בעל קורונה של "11 וצינור בקוטר 100 מ"מ,
עם 10 גוז'ונים בגלגלים, והוא שוקל הרבה יותר וממש אין לו שום שימוש בעניני ה 4x4.
2. ניתן להשתמש בדנה 70 לישומים הדורשים גלגל גדול, כמו למשל צמיגי 44" לעבירות, והוא חזק כמעט כמו הרוקוול, אבל אז צריךמנוע מאד חזק ובעקר בעל מומנט רציני של 50- 45ק"גמ ומעלה, אחרת הרכב יהיה מסורבל, בעקר בתחום הנמוך. אפשר לפצות ע"י יחסי העברה, אלא שאז תהיה בעיית כוח מתפרץ.
3. אין שום סיבה הגיונית להשתמש בסרן כזה לטנדר/רכב מירוץ, הן משום ששם גודל הגלגל שייך ל"קטנים"(עד "35)אשר בהם ניתן ל"טפל" בסרנים קטנים יותר, והן בשל משקלו הרב - אי שם בסביבת ה -280 ק"ג.
4. סרן דבל ג'נט איננו שונה בהרבה מסרן עם ג'נט יחיד - הוא בסה"כ מאפשר הרכבה של שני ג'נטים הפוכים בעלי אופסט חיצוני לגמרי על אותו משטח, והגוז'ונים שלו ארוכים משמעותית. פשוט מסירים את הג'נטים הקיימים ומרכיבים ג'נט בודד. ה"דבל ג'נט" לא קובע את רוחב הסרן אלא התכנון של הרכב עצמו ובעקר של הארגז שלו.
5. אם ישאלו אותי איזה סרן אחורי להרכיב בטנדר מירוץשמקפץ הרבה על באמפים וסופג נחיתות, התשובה תהיה לפי מספר אופציות, כאשר הקו המנחה הוא שבכל מקרה קוטר הקורונה לא יפחת מ-"9, מה שפוסל דנה 44, טויוטה "8 ו-" 8.5 , ג'י.אמ. 10 ו -12, ודומיהם:-

א. אם אין מגבלות תקציב, אז אין ספק שכדאי להשתמש בפורד 9" שיש לו יתרונות של חוזק ומשקל (למרות קורונה של "9 בלבד) ויש לו מיסוב פיניון משופר, עם ציריות 35 או 40 שיניים מ - 4340. הבעיה היא שאין כמעט סרנים כאלה בארץ, ולהביא אחד כזה עם הציריות המיוחדות וכו', יעלה הון תועפות.
ב. אם התקציב קיים(אם כי מוגבל), הייתי בוחר בעקר משיקולי משקל, בג'י.אמ. 14 שיש לו קורונה של 9.5" והוא סרן טוב(למרות ה - c-clip) , אבל עם ציריות 4340 מכיון שהציריות הרגילות של סרן זה מתחילות בקוטר של 1.5 אינץ' אבל קטנות בקוטר לקראת אמצעיתן לבערך 1.3 אינץ, דבר העלול להוות נקודת תורפה.
ג. אם התקציב הוא בעיה, וזה המצב לגבי רוב העוסקים בענף בארץ, הבחירה שלי ללא ספק תהיה דנה 60 סטנדרטי כפי שיש בסופות עם הגיר הרגיל.
הסרן אמנם כבד מפורד 9" וגם מהג'י.אמ. 14, אבל הוא חזק מאד מאד במצבו הסטנדרטי, הן
בצינור ובביצה, הן בקורונה שהיא 9.75" והן ובעקר בציריות שהן 35 שיניים ובקוטר 1.5" לכל האורך. האמת? לא זכור לי שראיתי דנה 60 אחורי שבור באיזו שהיא צורה.
לטנדר מירוץ כמו של סרטינה, הייתי מרכיב ללא היסוס את הדנה 60, מחליף את בלמי התוף הכבדים בדיסקים(לא בעיה למי שיודע איך ויש לו את הכלים), ומקבל סרן אחורי מצויין, סטנדרטי ללא השקעה במרכיבי אפטר מרקט יקרים, וחזק מאד לצורך התפרעות עם גלגל
של "33 - "35 ללא שום חשש לשבירה.
למי שחושש מביצה נמוכה מידי, ניתן לגלח באופן נכון ןמקצועי את תחתית הביצה ולחזקה כך שתתן מרווח גחון כמו של דנה 44 לפחות.
יכול להיות שיהיה צורך בהתאמה/החלפה של הג'נט בגלל הקליפרים, אבל זה באמת ענין שולי.

6. באשר לסרן צף/חצי צף, אני לא רואה רלבנטיות לנושא של טנדר מירוץ. ממילא מדובר ברכב שעושים הכל על מנת למזער את משקלו, ואין כאן שאלה של כמה עומס יוכל הסרן להחזיק לאורך זמן כמו ברכבי עבודה כבדים המיועדים לשאת משאות כבדים כל יום כל היום. הרי ה"ציפה" של הסרן נובעת רק מן הצורך להסיט את העומס מהציריה לסרן עצמו, וכאן, כאמור, הענין לא רלבנטי, שכן במקום המשקל הכבד, לא מותקן גלגל גדול.
כידוע ארבעת האלמנטים המצטברים הקובעים את חוזק הסרן, הם - עומס(המשקל שהסרן נושא); רדיוס הגלגל; משקלו הכולל של הגלגל(המסה המסתובבת, או נכון יותר המסה ה"נעצרת"); וכמובן "אופן השימוש"(נסיעה איטית ורגועה אל מול השתוללות וקפיצות, שהן הדבר ההרסני ביותר המופעל על סרן).
בעניננו, קיים רק האלמנט של אופן השימוש, ודנה 60 מסוגל בהחלט ובקלות להסתדר גם עם נהיגת באחה כזאת.

הצפרדע
06-02-06, 13:01
הבהרה למי שעוד זקוק לה לאחר כל הבלה בלה שלי - ג'י.אמ. 14 גדול, עם קורונה של 10.54" כמוהו כדנה 70, דהיינו מיותר לגמרי לצרכי טנדר מירוץ.

נמרוד
06-02-06, 13:19
תודה על הסקירה ברוך. לא הייתי בטוח מה ההבדלים בין D70 לD60.


פורד 9 אינץ' הוא ללא ספק הסרן הנכון, לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה - צריך רק להסתכל על המפרטים של טנדרי מרוץ בארה"ב. היתרון העצום שלו הוא מבנה הthird member המתפרק - זה אומר שאפשר להחליף דיפרנציאל זמן קצר באמצע מירוץ, או להחליף יחסי העברה או ביצה עם או בלי נעילה בפיטס תוך כמה דקות, בעוד שבסרן דנה מדובר על עבודה סיזיפית מתחת לרכב... הרס של קורונה פיניון כמו שקרא ללירן בשבת, גומר מרוץ, בפורד 9 אינץ' היתה יכולה להיות להם ביצה ספייר ותוך עשר דקות הם היו ממשיכים לאחר קצת אימוני פרוק והרכבה ואולי הארכה קצרה של צנרת הבלמים כדי שיהיה אפשר למשוך את הציריות החוצה בלי לנתק כלום.

אבל פורד 9 אינץ' לא זמין בארץ, מה לעשות. אם וכאשר יהיה תקציב - זה הסרן.

טויוטה 8 אינץ' שמיהרת לפסול, מציע הרבה מהיתרונות של ה9 אינץ' - אותו מבנה, רק שכאן החלקים מאד זמינים בארץ, עד כדי כך שאפשר כבר לדבר על הסתכנות בחוזק הקורונה פיניון, כי אין שום בעייה להשיג ולהחזיק ברכב הסיוע מלאי של ביצים להחלפה. הציריות הן באותו קוטר כמו דנה 44, יש מחוזקות מכרומולי להשיג בארה"ב, ויש בארץ גם סרנים זמינים של פראדו, שמגיעים כבר עם בלמי דיסק. אבל זה סיכון - זה בכל זאת סרן שמבחינת חוזק וגודל הוא כמו דנה 44 , דהיינו גבולי.

שני הסרנים האלו, הפורד והטויוטה, עדיפים גם בגלל המשקל הקל משמעותית ובגלל הקלות שבה אפשר לחזק את הסרן ולבנות אותו ועליו (את מערכת המתלים), כאשר לא צריך לכוון קורונה פיניון אף פעם על הסרן עצמו. בשלב מתקדם יותר אפשר גם בקלות יחסית לבנות בית סרן תחליפי קל וחזק מאד מכרומולי או אפילו אלומיניום, כי הדיפרנציאל וכל מה שקשור אליו נפרדים.

דנה 60 של סופה נשאר תמיד בתור ברירת המחדל ברשימה.

לגבי סוגיית צף-לא צף - יש עדיפות ברורה לסרן צף. יש גם שיקוליפ פרקטיים - עם סרן צף, גם החלפת ציריה הופכת לקלילה, וזה חשוב במרוצים - אין אף פעם חזק מדי, גם הטנדר של רוב גורדון שובר ציריות ודיפרנציאלים.

וגם מבחינת העומס - להתייחס לרכב מרוץ ככזה שאין עליו עומס בגלל שהרכב עצמו הוא קל, זו טעות. העומסים על סרן ברכב שקופץ באויר עצומים, גדולים הרבה יותר מרכב עבירות, גדולים יותר מאשר המשאית המקורי בעומס מלא. כוח זה כוח, מומנט זה מומנט, לא משנה מה המקור שלו. תוסיף לזה התעייפות - ברכב עבירות עומסים גבוליים שלא שוברים אבל כן מגיעים לקצה התחום האלסטי, הם רגעיים ומגיעים מדי פעם - פה ושם אתה מנטר עם הרכב באויר, כמה פעמים בתחרות. ברכב מרוץ, זה כל הזמן, אלפי פעמים כל מרוץ, וזה מצטבר לכדי שברים של התעיפות תוך פרק זמן קצר מאד.

הצפרדע
06-02-06, 13:45
וגם מבחינת העומס - להתייחס לרכב מרוץ ככזה שאין עליו עומס בגלל שהרכב עצמו הוא קל, זו טעות.

לא התייחסתי כך - כתבתי שהקפיצות הן הדבר ההרסני ביותר לסרן...
עם זאת, מארבעת האלמנטים שמניתי, מתקיים כאן רק האלמנט של קפיצות,
ואני סבור שדנה 60 ייטיב להתמודד עימו, טוב יותר מג'י.אמ. 14 הקטן במצבו
הסטנדרטי, וטוב הרבה יותר מכל סרן סטנדרטי אחר של פורד או טויוטה.

שורה תחתונה - אם בוחרים מאילוצי תקציב סרן סטנדרטי לרכב מירוץ כזה, אין לי ספק שדנה 60 הוא החזק והעמיד מכל השאר, אף שבתצורתו הסטנדרטית בסופה, הוא חצי צף.

דרך אגב, הדנה 60 של סופה הוא אכן יציר כלאיים שיוצר בצורתו זאת ע"י מפעלי דנה בונצואלה
עפ"י הזמנת צה"ל. וכל כך למה? כי בצבא דרשו סרן חזק שיחזיק מעמד על ג'יפ עמוס לעייפה בציוד ואנשים, ולא ישבור ציריות בכל עליה ויציאה מבור.

זאת גם הסיבה למבנה המוזר והמאד לא שגרתי של סרנים בסופה - קדימה סרן חלשלוש וזעיר כמו דנה 30, ומאחורה סרן חזק ומפלצתי כמו דנה 60 בהזמנה מיוחדמ עם 35 שיניים וקוטר אחיד של "1.5.
אין מקום אחר בעולם בו מיוצר ג'יפ רנגלר YJ בתצורת סרנים כזאת....ואפילו הרוביקון החדש והמחוזק מגיע עם דנה 44 קדימה ואחורה, ולא עם התיפלץ הנ"ל.


לכן, טוב יעשה לירן ידידנו אם יתקין לו מפלצת כזאת תחת עכוזו של רכב הסרטינה.
אני מוכן להתערב כי לא יצליח לשבור אותו אף פעם, כך שטיעוניו הנלהבים של אסף ק היקר על קלות התחזוקה של הג'י.אמ. הקטן, יישארו חסרי רלבנטיות

עירא
06-02-06, 14:10
רק נקודה קטנה, כבר נצפה במחוזותינו סרן דנה 60 (של סופה) שבית הסרן התבקע לשניים.
כך שגם אותו אפשר לשבור, קשה, אבל אפשרי.
עירא

לירן סברוב
06-02-06, 16:00
מה ההבדל במחירים בין דנה 60 של סופה ל GM14 סטנדרטי... (לא הקטן) ?

tooshey
06-02-06, 19:49
כדאי גם לבדוק את הסרנים של הטנדרים פורד 350 הצבאיים.
נדמה לי סטרלינג " 10.5 צף.
יש כמה טנדרים כאלו אחרי תאונה אצל סוחר באזור,מבקש בערך 5K לסרן.
בברכה,טושי

arnonshoshani
06-02-06, 20:06
נמרוד וברוך שלום

אם אני לא טועה ניתן לייצר יציר כלאיים נוסף מהדנה 60 של הסופה ולהפוך אותו לסרן צף מלא על ידי שימוש ונאבות של דנה 60 קידמי וציריות 35 שיניים של דנה 70 וכך ליצור את הסרן האולטימטיבי בעל ברקס דיסק וכן הסרן עצמו צף. את השילוב הזה קיים אצל איציק מיני בסרן האחורי ברכב שלו אם אני לא טועה.
ההבדל בין סרן דנה 60 ל -70 הוא כמעט 70 ק"ג ברזל מיותר שאותו ניתן להוסיף בצורת חיזוקים למניעת בקיעת הקייס.

ארנון

הצפרדע
06-02-06, 20:14
כדאי גם לבדוק את הסרנים של הטנדרים פורד 350 הצבאיים.
נדמה לי סטרלינג " 10.5 צף.
יש כמה טנדרים כאלו אחרי תאונה אצל סוחר באזור,מבקש בערך 5K לסרן.
בברכה,טושי

על הסטרלינג אפשר לומר שני דברים:

1. הוא בהמה כבדה, מכוערת ומגעילה אפילו יותר מהדנה 70 וה - GM14.....
והוא באותה קטגוריה עם קורונה בקוטר "10.5.

2. הוא נדיר כמעט כמו הפורד "9, ואפשר למצוא אותו בכמה אקונוליין ו -F-350,
כאשר אלה יצאו בעתיד מהשירות.

הצפרדע
06-02-06, 20:34
נמרוד וברוך שלום

אם אני לא טועה ניתן לייצר יציר כלאיים נוסף מהדנה 60 של הסופה ולהפוך אותו לסרן צף מלא על ידי שימוש ונאבות של דנה 60 קידמי וציריות 35 שיניים של דנה 70 וכך ליצור את הסרן האולטימטיבי בעל ברקס דיסק וכן הסרן עצמו צף. את השילוב הזה קיים אצל איציק מיני בסרן האחורי ברכב שלו אם אני לא טועה.
ההבדל בין סרן דנה 60 ל -70 הוא כמעט 70 ק"ג ברזל מיותר שאותו ניתן להוסיף בצורת חיזוקים למניעת בקיעת הקייס.

ארנון

1. ארנון, אנחנו מדברים על סרן אחורי, לא קדמי....

2. הקומבינה, ככל שהיא אפשרית, מחייבת גם שינוי הנאבה, מכיון שדנה 60 קדמי מגיע
עם קצה קצר של 30 שיניים ולא 35.

3. אם כבר כל הבלבול מוח, למה לא להשתמש כבר בדנה 70 וגמרנו?? מגלחים את הדראמים, שמים דיסקים וככה חוסכים לא פחות מ- 50 ק"ג וגמרנו - יש סרן צף מלא, 35 שיניים, "1.5 בציריות וזהו.

4. לי זה נראה מיותר, מכיון שאין סיבה להכנס לבלגאן וקומבינות - דנה 60 אחורי של סופה, כפי שהוא וללא שום שינוי, נותן כל מה שצריך. באחריות.

5. ואם רוצים בכל אופן להשתגע ולהתכונן לכל צרה אפשרית, כי חוששים משבר כלשהו בבהמה, מכינים סרן חילופי קומפלט בעגלת הסיוע, ומחליפים תוך 20 דקות בשטח. אבל זה רק למשוגעים/פדנטים שפוחדים שיקרה משהו במירוץ. דרך אגב, זה גם הפתרון הכי זול.

נ.ב.
איך לעזאזל מכניסים אייקונים וכן עריכת תוכן??? לא הצלחתי למצוא....

חנן-ג'יפולוג
06-02-06, 21:03
איך לעזאזל מכניסים אייקונים וכן עריכת תוכן??? לא הצלחתי למצוא....



http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11279

סולי
06-02-06, 21:19
אף אחד עוד לא ענה ללירן לגבי עלויות,
דנה 60 מול בולט14..

אגב, אני חושב שאת עניין הנעילות ברכב מירוץ גם חשוב להכניס לדיון.
מישהו יכול לענות על החיסרון בנעילה אוט' ברכב כזה?

לירן סברוב
06-02-06, 21:45
אני נוהג עם נעילת דטרוייט אחורית כבר שנתיים.
לדעתי הצנועה אין שום בעיה לנהוג עם נעילה כזאת (חצי אוטומטית) וזה ממש לא מסוכן. אבל הדבר הכי נכון לרכב מרוץ בסגנון הנעה אחורית למרוצי מדבר זה אכן SPOOL, יותר חזק ולכן יותר אמין, אין מקום לבעיות וצרות שאולי יקרו, פשוט יותר וקל להתקנה ו..... אתה תמיד יודע בתור הנהג מה אתה מקבל, במיוחד בכניסה לסיבובים מהירים.

הצפרדע
06-02-06, 21:52
אני נוהג עם נעילת דטרוייט אחורית כבר שנתיים.
לדעתי הצנועה אין שום בעיה לנהוג עם נעילה כזאת (חצי אוטומטית)

אתה כנראה מאד מוכשר:twisted:
נכון שבשטח יש לזה פחות השפעה מאשר בכביש עם אחיזה טובה,
אבל עדיין זה לא צפוי כשאתה עוזב גז בסיבוב או נותן גז באמצע סיבוב.
תנסה לזכור איך זה היה כשנהגת בלי דטרויט......

הצפרדע
11-02-06, 00:27
אני נוהג עם נעילת דטרוייט אחורית כבר שנתיים.
לדעתי הצנועה אין שום בעיה לנהוג עם נעילה כזאת (חצי אוטומטית)

רק עכשיו שמתי לב - דטרויט היא לא נעילה "חצי אוטומאטית", אלא אוטומאטית מלאה
המבצעת נעילה של 100%.
אולי יש לך נעילה מוגבלת החלקה מסוג כלשהו, ולכן כתבת "חצי אוטומאטית".
אם כן, הרי שמדובר בשני עולמות שונים לגמרי, ולמעשה בהרבה מאד רכבים ספורטיביים
בכביש ובשטח יש "נעילות" מוגבלות החלקה.
ההתנהגות של לימיטד סליפ נוחה, נעימה ורגועה, ואילו של נעילה אוטומאטית מלאה(כמו הדטרויט),
קשה, עצבנית ואפילו אלימה, בעקר בתוך סיבובים כאשר אתה עוזב גז פתאומיות או נותן גז באמצע הסיבוב, אבל גם לעיתים בישורת.

אולי משום כך גם אמרת ש"זה ממש לא מסוכן"....:twisted:

אני גם לא כל כך מסכים עם דעתך לגבי התאמתו של ספול לנהיגה כזאת, אם כי נכון הוא שספול הוא דבר צפוי, התנהגותו יציבה וניתן להתרגל למה שהוא עושה לרכב בנהיגה מהירה בסיבובים, מה שלא ניתן לומר על נעילה אוטומאטית כמו הדטרויט.

אז אולי אתה לא כל כך מוכשר כמו שחשבתי בהודעתי הקודמת......:lol: :mrgreen: :p

לירן סברוב
11-02-06, 14:05
שבת שלום ברוך 8)
כוונתי ב "חצי אוטומתי" היתה אכן לדטרויט 100% אשר כידוע ננעלת מעצמה, אז אולי ההגדרה לא היתה נכונה. :-?

אבל בנוגע לנהיגת ראלי עם נעילה מלאה :
1. לנהוג ברכב 2X4 נהיגת ראלי עם מוגבלת החלקה או דפרנציאל רגיל, זה סכנת נפשות (להבדיל מנעילה מלאה). בסיבובים במהירות גבוהה ברכב 2X4 עם הכח לא עובר אל הגלגלים בצורה שווה, אתה יכול למצוא את עצמך בתת היגוי, כאשר אתה רוצה כמה שיותר להיות בהיגוי יתר על גבול הקו הנכון.

2.כל באמפ או בור בסיבוב יכול להעביר כח בצורה שונה לגלגלים, ולשנות או להקשות על ההיגוי.

3.גם ברכבים 4X4 לדוגמת ה WRC יש נעילת דפרנציאל מלאה ולרוב היא ספול. תדמיין את ההחלקות הארוכות שהם עושים בסיבובים מהירים (אפילו בשלג כמו הראלי בפינלנד). הם לא היו יכולי "לצאת" מהסיבוב ללא נעילה מלאה.

4. יש 2 דרכים להגות את הרכב בסיבוב: א. ע"י ההגה ב. על ידי העברות משקל (גז ובקרס). כל נהג והסגנון נהיגה שלו. אני לדוגמה מהגהה את הרכב ע"י העברות משקל בתוך הסיבוב, נעילה מלאה מעבירה את משקל הרכב בגז קדימה בצורה הרבה יותר נשלטת וטובה.

לדעתי האישית נעילה מלאה ברכב ראלי בטוחה יותר, אתה צריך ללמוד לנהוג עם נעילה כזאת אבל זה לא דבר קשה, וכל הנ"ל X2 כאשר מתיחסים לרכב 2X4.


עוד סיפור קטן :
בעבר התחרנו עם פאג'רו 2.8 דיזל בראלי ספריינט (מישל גד'ג). בהתחלה התחרנו כאשר ה נעילה היתה במצב של "מוגבל החלקה". ההרגשה היתה של נהיגה כללית יותר קלה אבל בסיבובים הפניה היתה איטית מידי , היה קל לקחת אותה אבל היא היתה איטית בזמנים.
כאשר עברנו לנהיגה עם דיפרנציאל נעול, לקח מעט זמן לנהוג מעט אחרת אבל הזמנים התקצרו משמעותית גם בליגת הראלי רייד הצלחנו להגיע ראשונים בליגה.

הצפרדע
11-02-06, 20:27
סחתיין - אני באמת חושב שאתה תותח. זוכר אותך עוד מימי הניסן טרנו שניסית להפוך אותו לרכב מירוץ;-)

אם תקבל את המלצתי לדנה 60 סופה לאחורי, יש לי ספול בשבילך.

לירן סברוב
15-02-06, 15:32
חיפשנו הרבה דנה60 רחב אבל לא מצאנו. ולקצרה אנחנו חייבים ספייסרים, שמבחינתי זה לא בא בחשבון.
אז היום קנינו את ה GM14 לרכב. הוא גדול אבל יחזיק על בטוח.
מה שאנחנו צריכים עכשיו זה ספול לסרן הזה. חיפשתי בSUMMIT אבל לא מצאתי שם. נשמח לכל עזרה בנושא.

הצפרדע
15-02-06, 17:06
1. איזה ג'י.אמ. 14? הגדול("10.5) או הקטן ("9.5) ?

2. שיהיה במזל.

3. ספול הוא מצויין, אבל אם לא תמצא גם ריתוך הסטליטים הוא טוב מאד,
חוץ מזה שהוא הכי זול:-)

לירן סברוב
15-02-06, 17:23
תודה,
והגדול 10.5 .

ריתוך מבחינתי זה האופציה האחרונה אם לא נמצא ספול.

-->