PDA

צפייה בגרסה מלאה : גראנד צ'ירוקי או גראנד ויטרה?



הנהג השלו
25-08-19, 18:14
שלום חברים

אחרי הפסקה ארוכה של 6 שנים אני שוקל לחזור לרכב שטח. נהגתי על סופה ארוכה משודרגת (נעילות ARB, הגבהות, יחסי העברה, צמיגי שטח 33" כננת וורן...) במשך 8 שנים ולאחר מכן במשך פחות מחצי שנה על צ'ירוקי (4.0 מוסב לגז). חשוב לציין שאין לי ידע טכני ומעולם לא טיפלתי בעצמי בג'יפ. נסעתי עם קבוצת ג'יפאים וטיפלתי בסדנת חבר שיודע לטפל בכל תקלה גם בשטח וגם טיפולים יזומים. אם אקנה, הרכב יטופל במוסך של חבר שיודע לטפל ברכבי שטח.

נער הייתי וגם זקנתי ואני מודע למגבלות שלי אבל בכל זאת רוצה לשמור על האופציה לחזור לטייל מדי פעם. אישתי מוכנה שנחליף את הרכב הפרטי לרכב שטח. הרכב משמש אותה לנסיעות קצרות בסביבה כולל מרכזי קניות/ קניון. אישתי מעדיפה לנהוג על האוקטביה מליסינג שלי מהעבודה. לכן אם צריך, הגמישות לתמרן בין הרכבים קיימת.

חשבתי על גראנד ויטרה 3 דלתות 2.4 ליטר עם הילוך כח. שנתון 2011-2015.
אבל בחיפוש ראיתי גראנד צ'ירוקי 4.7 לימיטד שתמיד רציתי. שנתון 2008/2009.

אשמח לדעת מה דעתכם בעניין? אחזקה, אמינות, תקלות ... וכו'

Asaf-a
25-08-19, 18:26
תיקון קטן, הגרנד ויטארה 2.4 הקצר קיים כבר מ2008.

ההשוואה מול הגרנד שירוקי בעייתית, מעבר להבדל העצום במרחב, היכולות שטח של הסוזוקי נחותות משמעותית בעיקר עקב שהוא נמוך מהגרנד שירוקי.

שים לב שחלק מהגרנד שירוקי ללא הילוך כוח, ויש כאלו שבכלל 2על4...



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

הנהג השלו
25-08-19, 19:35
נכון,

אני שוקל לבחור גראנד ויטרה של שנתון 2011-2015. תלוי מה משתלם בעיסקה. הגראד ויטרה יותר רכב פרטי ופחות רכב שטח ביחס לגראנד צ'ירוקי. כנ"ל לגבי אמינות, הוצאות אחזקה וכדומה. לכן יהיה קל לאישתי להסכים להחלפה. לעומת זאת, גראנד צ'ירוקי יותר ג'יפ מפרייבט אם כל המשמעויות בעלויות אחזקה נוחות וכדו'. ציינתי שאני מעדיף JEEP. השאלה היא, עד כמה אני אצטער בשטח שהתפשרתי לעומת אישתי שתצטרך להתמודד עם תקלות של ה-JEEP, גראנד צ'ירוקי בנסיעות קצרות ביום יום?

אם אתם יכולים לתרום לדיון מניסיונכם שצברתם והידע שלכם יהיה לי יותר קל להחליט.

Asaf-a
25-08-19, 19:42
מנסיוני, גם גרנד ויטארה יודע להתקלקל וביוקר...

לך עם הלב

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ש01
26-08-19, 10:24
אם אתה כבר מדבר על ויטארה 2011-2015, אז לך גם על גראנד שירוקי ממודלים אלו.
אוטו אחר לגמרי, גם בהיבטי נוחות ודימיון לפרייבט.
אבל גם עושה עבודה מצויינת בשטח.

מהיכן אתה?

אשמח לארח אותכם ולהראות לכם אחד שגם וגם... (ואצלי הוא החליף, יחדיו, אלפא 159 וסופה)

ezraiz
26-08-19, 16:56
אני לא חושב ש-WK הוא פחות פרייבט מה-GV וזאת מבלי לוותר על יותר יכולות שטח מה-GV

הנהג השלו
26-08-19, 20:51
אני הולך על עיסקת טרייד אין לפרייבט המשפחתי. בסופו של דבר אני משלם אותו סכום כתוספת ל GV 2011 ול-WK 2008, אפשר גם לעשות טרייד אין ל GV יותר מתקדם ול-WK 2009. רוב רכבי WK בשנים המתקדמות התוספת הסכום שצריך לוסיף קופצים באופן מאד משמעותי בעיסקת הטרייד אין.
הGV קטן נמוך קל לתמרן בחניון/קניון, ולכן אישתי ביתר קלות תסכים להחלפה. מבחינתי הוא רכב שטח 4X4 עם הילוך כח עם יכולת טיולי שטח.
ברור לי שיש פשרה ביכולות בשטח. אני מניח שהGV פחות מפונק ביום יום מהWK. אחרת זה "קזוס בלי" מול האישה וכולנו יודעים איך זה ייגמר.
אם הWK יתקע בנסיעות יום יומיות למרות הטיפול שוטף ויישור קו יסודי במעמד הקנייה עדיף לי לא להיכנס להרפתקה.
אבל, אם הWK הוא אכן רכב לשימוש יום יומי ואפשר לסמוך עליו כמו כל רכב שטח אני מעדיף WK ׁ ואני בטוח שאחרי נסיעה אחת גם אישתי תסתדר איתו. זאת הדילמה שלי. מה אתם אומרים מנסיונכם?
אני מאזור השפלה למי ששאל.

asafk
26-08-19, 20:56
הגראנד צ'רוקי לא רכב גדול. תשווה מידות תראה שהוא לא שונה ממש באורך מגראנד ויטרה ארוכה. והוא הרבה יותר.... 'אמריקה'. שזה טוב. גם לגברת. פינוקים.
אם אתה לוקח אחד משופר כמו שמתפרסמים כאן בלוח מדי פעם..... זה ליהנות מכל העולמות.

אסף.

נדב42
26-08-19, 21:40
רק שים לב שיש הרבה וריאציות ל- wk מבחינת יכולות שטח - עם/בלי low ואולי אפילו 2x4, אבל אני לא ממש בקיא. אם תצרף מספר שילדה אני בטוח שהמומחים ידעו לומר אם במקור זה בציר טוב או פרייבט מפונפן ...

קח בחשבון שה- wk ידוע לשמצה בלהדליק נוריות תקלה על שטויות משטויות שונות ומשונות. זה לא יתקע אותך (או את אישתך) אבל זה ידרוש תשומת לב, ורצוי גם קורא obd מהפשוטים כדי לדעת מה הוא רוצה עכשיו..

מצד שני ה- wk הרבה יותר מפנק. לא באותה ליגה בכלל.

אה, והעניין הקטן הזה של הדלק ...

grand
26-08-19, 22:31
היתרון ב wk וגם למעשה ברכבים אייקונים כמו לנד רובר, רנגלר, סוזוקי סמוראי/גימיני, זה הידע העצום שקיים אצל החברים, כאן ובקבוצות הווטסאפ, ידע שבפירוש חוסך המון המון ריצות וכסף על תחזוקה, אי לכך לא בטוח שלהחזיק גראנד ויטרה 2011 יהיה יותר זול.
רכישת wk לדעתי לפחות עדיפה ממישהו שכבר שיפר, מיגן, נעל במקרה שהרכב הגיע ללא qd2, מאשר רכב בתול שתוחזק עקב חוסר ידע בצורה לקויה וזקוק למקצה שיפורים והשקעה גדולה בזמן, כסף ואישורים כאלה ואחרים.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

ezraiz
27-08-19, 07:21
מה הפרייבט שאתה רוצה להחליף?
(אולי נדבר על טרייד-אין ביננו :) )

ש01
27-08-19, 11:40
המושב שלי, הגענו למסקנה מזמן, מוביל בסטטיסטיקה העולמית של גראנד שירוקי לנפש...

יש כרגע WK, אחד לרדו בנזין והשני לימיטד דיזל, ששניהם משמשים את הגברת ביום יום (אחת רופאה והשנייה עו"ד), במהלך ובסוף השבוע גם יורדים לים, ואולי שטח כזה או אחר - לא ידוע לי.
שניהם יד ראשונה, מודל 2006-2008 ושתיהן לא רוצות להחליף/לחדש/לשדרג.
אומר משהו על הרכב - כרכב לאשה ליום יום?

ולמה הסטטיסטיקה?
כי יש עוד 8 או 9 WK2 (התבלבלתי בספירה...) וכולה מושב קטן..

omri_t
28-08-19, 10:47
Wk
במצבו הסטנדרטי
הוא אוטו די נמוך ופגיע.
ככה ששטח כמו שהוא מגיע במקור הוא לא ממש נועד לעשות.

אם אין בכוונתך לטייל באמת חבל על המאמץ.
לך על הסוזוקי.

דלק, טיפולים, תקלות
צריך להיכנס לזה עם שכל.

נמרוד
28-08-19, 10:52
חשבתי על גראנד ויטרה 3 דלתות 2.4 ליטר עם הילוך כח. שנתון 2011-2015.
אבל בחיפוש ראיתי גראנד צ'ירוקי 4.7 לימיטד שתמיד רציתי. שנתון 2008/2009.

אשמח לדעת מה דעתכם בעניין? אחזקה, אמינות, תקלות ... וכו'

מאיך שאתה מתנסח, התשובה ברורה - גראנד צ'רוקי. כל השאר משני.

הנהג השלו
30-08-19, 04:54
אתמול היה ניסיון ראשון לבדוק מקרוב גם את גרנד צ'ירוקי 4.7 2009 וגרנד ויטרה 2011 3 דלתות. אני חייב להגיד שהתוצאה היא תיקו.
שני הרכבים מגיבים באופן מדהים על הכביש. תענוג לנסוע על שניהם. לא יכולתי לבדוק שילוב HIGH/LOW. כייף לא נורמלי להרגיש את העוצמה שיש לרכבים האלה. עכשיו אני יותר מבולבל מקודם באיזה מהם לבחור? אם אני צריך לקחת בחשבון את כל מה נאמר כאן יש יתרון באלפית הנקודה דווקא לGV.
מה שעצוב שאין אף אחד שיכול לספק תשובות במקום. נציג המכירות "חמוץ" עם אפס רצון לסגור עיסקה. רוצה להפנות אותי למוסך מורשה שלהם בלבד. הוא לא יודע לענות לי על השאלות בסיסיות.
אכן נתקלתי בגרנד צ'ירוקי 4.7 לימיטד שאין לו HI/LOW בכלל והוא התחיל להאשים אותי שזה לא "מידע חיוני" שהוא צריך לספק.
כך שעוד ארוכה הדרך להחלטה. בכל זאת דבר חיובי אחד יצא מהביקור הזה, זוגתי אמרה שאין לה בעיה לנהוג ביום יום על שניהם.:)

הנהג השלו
30-08-19, 04:59
מאיך שאתה מתנסח, התשובה ברורה - גראנד צ'רוקי. כל השאר משני.

נימרוד, דווקא התבונה ניצחה את משאלות הלב. ואחרי נסיעת מבחן הGV מוביל בקצת על הWK. המירוץ עדיין צמוד...:confused:

erezgur
30-08-19, 08:47
"נציג מכירות"? האם הלכת למגרשי רכב / סוחרים?
בדקת את המצב כן באתרי המכירות כמו יד 2?

מהן הקריטריונים לפיהם אתה משווה את שני הרכבים וחומר שיש הבדל רק באלפית הנקודה?

נשלח מהנייד

נמרוד
30-08-19, 08:56
נימרוד, דווקא התבונה ניצחה את משאלות הלב. ואחרי נסיעת מבחן הGV מוביל בקצת על הWK. המירוץ עדיין צמוד...:confused:אז אתה חסר לב. כמוני.

ד ו ר ו ן
30-08-19, 09:51
חשבתי על גראנד ויטרה 3 דלתות
3 דלתות זה ויטארה קצרה.
יש ילדים בסיפור?
צפויים נוסעים נוספים מעבר לנהג ונוסע?

אם כן,
3 דלתות זה מטרד לגבי נוסעים נוספים וממש הצקה עם ילדים(כיסאות, גישה מהירה, כיסא תינוק וכו).

מה ההפרש בבסיס גלגלים של הרכבים?

כי בסיס גלגלים קצר=נסיעה פחות נוחה כמעט בכל מצב שאינו חנייה..

Asaf-a
30-08-19, 13:37
לשים לב שבגרנד ויטארה קצרה נכנסים לפי החוק 4 ולא 5, מאחור יש רק 2 חגורות בטיחות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

הנהג השלו
30-08-19, 13:56
"נציג מכירות"? האם הלכת למגרשי רכב / סוחרים?
בדקת את המצב כן באתרי המכירות כמו יד 2?

מהן הקריטריונים לפיהם אתה משווה את שני הרכבים וחומר שיש הבדל רק באלפית הנקודה?

נשלח מהנייד
כן, חברה גדולה שעושה טרייד אין ומופיעים ביד 2.
קבעתי עפ"י הקריטריונים שמתאימים לי לאישתי. מופיעים בתחילת השרשור.

- - - Updated - - -


3 דלתות זה ויטארה קצרה.
יש ילדים בסיפור?
צפויים נוסעים נוספים מעבר לנהג ונוסע?

אם כן,
3 דלתות זה מטרד לגבי נוסעים נוספים וממש הצקה עם ילדים(כיסאות, גישה מהירה, כיסא תינוק וכו).

מה ההפרש בבסיס גלגלים של הרכבים?

כי בסיס גלגלים קצר=נסיעה פחות נוחה כמעט בכל מצב שאינו חנייה..

הילידים כבר גדולים, גם הרכב הנוכחי הוא 4 מקומות ישיבה.

הנהג השלו
30-08-19, 16:06
אז אתה חסר לב. כמוני.

חחחח... הלב עדיין נשאר עם הWK וכל דגמי הJEEP. אני מצפה שאוכל לעשות עיסקה לפי התקציב, המגבלות שלי לטפל בג'יפ, אבל בעיקר להיות ריאלי. OMRIֹֹ T סיכם את זה יפה. כמה אני אטייל בשטח ועם מי ובעיקר. מה מתאים לאישתי ולי גם ביום יום. זה ברציונל. אחרי שאמרתי את כל זה... אני עדיין רוצה WK עם יכולות לטייל בשטח. זאת שריטה שרק אתם חבריי הג'יפאים יכולים להבין.
מה שיבוא ראשון ומתאים לקריטריונים שלי ואני סוגר איתו עיסקה. הבעיה שאין כאלה פה למכירה. ולכן אני נאלץ לחפש אצל חברות טרייד אין בקיצור אצל סוחרים ולא ג'יפאים.... תודו שזה הבדל מאד מאד משמעותי.

omri_t
30-08-19, 16:13
יש לי wk...

אם נסעת על ויטרה ועל גראנד וחווית הנהיגה שלך היתה זהה... לך על הויטרה....
זה כמו אספרסו איטלקי מול נסקפה עלית של המורים.

3 דלתות?
יש ילדים?
רד מזה.

אם wk
אז 5.7
או דיזל
Qd2

כמו שאמרתי.
תהיה לך הוצאה כספית לא זניחה כדי לטייל עם wk.

ד ו ר ו ן
30-08-19, 17:25
הילידים כבר גדולים, גם הרכב הנוכחי הוא 4 מקומות ישיבה.
רכב עם 3 דלתות זה לרווקים או השלב המתכלב הסטודנטיאלי בחיים בו אתה מתפשר על נוחות מינימלית.
נשמע שאתה אחרי השלב הזה.



Slowly..

erezgur
30-08-19, 18:45
קבעתי עפ"י הקריטריונים שמתאימים לי לאישתי. מופיעים בתחילת השרשור.

אתה כמובן לא חייב לפרט, אבל פתחת שרשור להתייעצות.... קראתי שוב את ההודעות הראשונות בשרשור זה ולא ראיתי דרישות יותר מדי, למעט הרצון לחזור ולטייל, ושהרכב יהיה נח לנהיגה כתחליף לפרייבט.

אם תקרא בשרשור הדביק שבראש הפורום להתייעצויות לפני קנייה תראה שאלון לדוגמא אם הרבה פרמטרים - אופי הטיולים ודרגת הקושי, נסועה שנתית, מספר הנוסעים, תקציב, תחזוקה ועוד...

אתה מתמקד בהתלבטות בין שני רכבים שונים זה מזה וקובע שאחד מהם מוביל "באלפית הנקודה" ולכן התעוררה סקרנותי... בכל מקרה - בהצלחה, תהנה מהרכב ומהטיולים עמו.

bezzat
31-08-19, 07:24
תקרא קצת כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/91701-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-2011-%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%96%D7%91), אולי ייתן לך כיוון

בכל מקרה כמו שארז כתב מאוד תלוי מה אופי הטיולים

Asaf-a
31-08-19, 10:52
נקודת ייחוס טובה היא הפרטנרים ברכבים האחרים בטיול, לבד לא מומלץ בשטח.

עדכן עם אלו רכבים אתה מתכנן לטייל, קבל כאן משוב ומשם יקל עליך להחליט.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

asafk
31-08-19, 11:57
יש כאן בלוח את הגראנד של עזרא. מטופל, משופר (מאוד), באמת כדאי לראות.

אסף.

הנהג השלו
01-09-19, 01:17
מחשב מסלול מחדש...

zik5
01-09-19, 05:45
"אכן נתקלתי בגרנד צ'ירוקי 4.7 לימיטד שאין לו HI/LOW בכלל והוא התחיל להאשים אותי שזה לא "מידע חיוני" שהוא צריך לספק.
כך שעוד ארוכה הדרך להחלטה. בכל זאת דבר חיובי אחד יצא מהביקור הזה, זוגתי אמרה שאין לה בעיה לנהוג ביום יום על שניהם.:)[/QUOTE]"



נראה לי שה 4.7 שבדקת הוא 3.7...מה שמרמז זה שאין לו הילוך כח....
כך בחשבון גם שה4.7 החל ממודל 08 הוא 303 כ"ס לאומת 230 עד 08.
אני חושב שאחרי שתבדוק גראנד שירוקי 4.7 מ08 ומעלה ..... הבחירה שלך תהיה ברור

Asaf-a
01-09-19, 06:15
אתה מתלבט בין 2 רכבים מאוד שונים.
יש גם אופציות באמצע כגון פאג'רו קצר, שקלת אותו?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

erezgur
01-09-19, 08:42
להבנתי מהתשובות לתהיות הדומות שלי למעלה - הוא בקשר עם סוכנות טרייד אין ומתייחס לשתי חלופות שהוצעו לו, כנראה שאין להם חלופה אחרת שיכולה להתאים.

ברור שרצוי קודם לגבש מספר כיוונים ודרישות או ציפיות ולבחון מה ההיצע בשוק ולא רק בסוכנות מסוימת, אבל כנראה יש לפותח השרשור שיקולים נוספים.

נשלח מהנייד

ezraiz
01-09-19, 09:27
יש כאן בלוח את הגראנד של עזרא. מטופל, משופר (מאוד), באמת כדאי לראות.

אסף.


תודה אסף.

הנהג השלו מוזמן לעשות סיבוב על WK משופר, ללא שום התחייבות. רק לצרכי הרושם אפילו,
כדי להבין שזה רכב אחר לגמרי.

למרות האינטרס למכור, אני מאלו שיצדד דווקא באלו שטענו שאם ההבדלים ביניהם זניחים
בעיני הרוכש (וגם אלוהים לא יעזור לי להבין איך בהשוואה בכביש של WK מקורי מול GV מקורי - התחושה יצאה דומה)
- הרי שהייתי הולך על ה-GV ...

הנהג השלו
01-09-19, 15:51
"אכן נתקלתי בגרנד צ'ירוקי 4.7 לימיטד שאין לו HI/LOW בכלל והוא התחיל להאשים אותי שזה לא "מידע חיוני" שהוא צריך לספק.
כך שעוד ארוכה הדרך להחלטה. בכל זאת דבר חיובי אחד יצא מהביקור הזה, זוגתי אמרה שאין לה בעיה לנהוג ביום יום על שניהם.:)"



נראה לי שה 4.7 שבדקת הוא 3.7...מה שמרמז זה שאין לו הילוך כח....
כך בחשבון גם שה4.7 החל ממודל 08 הוא 303 כ"ס לאומת 230 עד 08.
אני חושב שאחרי שתבדוק גראנד שירוקי 4.7 מ08 ומעלה ..... הבחירה שלך תהיה ברור[/QUOTE]

באותו יום, בדקתי גרנד צ'ירוקי שנת 2009 עם הילוך כח וגם GV . היה לו עוד גרנד צ'ירוקי 2008 היה רשום 4.7 303 כ"ס, ונציג המכירות טען שאין לו הילוך כח, לכן ויתרתי. שאלתי אותו איך זה יכול להיות שאין לו הילוך כח? התחיל להאשים שהייתי צריך לבדוק איתו לפני שהגעתי אליו . לטענתו זה פרט שולי שהוא לא מחוייב לפרסם.

נדב42
01-09-19, 15:57
יש סיבה שאתה מגביל את עצמך לסוחר הזה, שבבירור אינו מבין יותר מדי ברכבי שטח ?

הנהג השלו
01-09-19, 16:01
אתה מתלבט בין 2 רכבים מאוד שונים.
יש גם אופציות באמצע כגון פאג'רו קצר, שקלת אותו?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

בהחלט בדקתי גם פאג'רו קצר. היצע שוק בעיקר למנועי דיזל שמאד מרעיש, תחלופת ידיים גבוהה מאד
אבל עדיין אופציה טובה מאד אם אוכל למצוא מנוע בנזין. אשמח להמלצות גם לגביו. DAKAR?

הנהג השלו
01-09-19, 16:38
תודה אסף.

הנהג השלו מוזמן לעשות סיבוב על WK משופר, ללא שום התחייבות. רק לצרכי הרושם אפילו,
כדי להבין שזה רכב אחר לגמרי.

למרות האינטרס למכור, אני מאלו שיצדד דווקא באלו שטענו שאם ההבדלים ביניהם זניחים
בעיני הרוכש (וגם אלוהים לא יעזור לי להבין איך בהשוואה בכביש של WK מקורי מול GV מקורי - התחושה יצאה דומה)
- הרי שהייתי הולך על ה-GV ...

חיכיתי בסבלנות שעזרה יגיב לפניי. בקוד האתי הלא כתוב בין הגיפאים שכל אחד שומר על חבר ג'יפאי אחר בשטח בחילוץ, בסיוע בהכוונה, וגם ביושר וכנות. זה בדיוק מה שקורה פה. כולם נרתמים כדי לשמור עליי שלא אעשה שטויות ואח"כ אסתבך ואצטער על ההחלטה.
עזרה הלך עוד צעד אחד קדימה ואמר שהWK שלו בנוי לנסיעות בשטח (אין הרבה שעוררין) אבל לא בטוח שהוא נוח לנסיעות ליום יום במיוחד לגברת שלי. לכן הוא צודק שאני צריך להגיע אליו ולעשות סיבוב... בעיקר הגברת שלי. בינתיים גם עזרה עושה שיעורי בית לגבי עיסקת הטרייד אין שהצעתי לו והתכנסות לתקציב שלי. הטעות היחידה שלי שהלכתי להשוויץ לאישתי על אחוות הג'יפאים והיא השיבה "הוא צודק יהיה לי קשה לתמרן עם ג'יפ כזה מפלצתי".
עוד תיקון קטן, בדקתי GV ו-WK בנסיעה קצרה על כביש לא בשטח. שתיהן אופציה לרכישה (לפני שבוע). ה GV יותר קל לתמרן ואישתי תסכים ביתר קלות לכן באלפית הנקודה הGV מוביל עפ"י סולם הנהג השלו והגברת, (כמו סולם אושר של מבקר הקולנוע בגל"צ). חלילה לא סולם מקצועי אובייקטיבי של כלל הג'יפאים. מקווה שהנקודה ברורה, תודה אסף, תודה ענקית לעזרה.

הנהג השלו
01-09-19, 16:45
יש סיבה שאתה מגביל את עצמך לסוחר הזה, שבבירור אינו מבין יותר מדי ברכבי שטח ?

בגלל עיסקת הטרייד אין לרכב הפרטי שלי בלבד. אבל אתה צודק, החברה "הענקית" הזאת כבר ירדה מהפרק. אישתי אפילו מסרבת לחזור אליהם יותר. בינתיים השוק מלא סוחרים נוכלים לא מעטים. אני אחסוך את כל המקרים שנתקלתי בהם שבוע ימים האחרונים. למעט עזרה, הצדיק היחידי בכל הסיפור.

Asaf-a
01-09-19, 20:41
אם אין כאן סודות אטום, יש לי תחושה שכדאי שתשתף על איזה רכב פרטי מדובר ומה הטרייד אין שמציע לך, אולי תקבל משוב שיעזור לך.

שוק רכבי השטח מאוד שונה משוק הפרטיות.

סבירות נמוכה שהדיל מדהים אצל סוחר לא אמין בדיווח על דגם הגרנד צ'רוקי שמצדיק להתמיד אצלו.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

הנהג השלו
01-09-19, 22:05
אם אין כאן סודות אטום, יש לי תחושה שכדאי שתשתף על איזה רכב פרטי מדובר ומה הטרייד אין שמציע לך, אולי תקבל משוב שיעזור לך.

שוק רכבי השטח מאוד שונה משוק הפרטיות.

סבירות נמוכה שהדיל מדהים אצל סוחר לא אמין בדיווח על דגם הגרנד צ'רוקי שמצדיק להתמיד אצלו.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אין שום סודות האטום.
יונדאי ולוסטר 2012 יד - 3 134000 ק"מ. מחירון 44,500 ש"ח. פרטית. טסט 10/2020.
לא הגעתי איתם להבנות כלשהם.

הנהג השלו
27-09-19, 15:58
שלום,

נעלמתי לתקופה בגלל פרוצדורה (נתוחים) רפואית דחופה שעברתי בתקופה האחרונה קצת באופן מפתיע. עכשיו הכל בסדר ועובדה שחזרתי להתעסק בנושא.

עדכון: מכרתי את הפרייבט באופן פרטי. הופתעתי כמה קל ופשוט היה למכור ולקבל את מלוא התמורה במקום טרייד אין. ממליץ לכולם.

אחרי שבחנתי כמה כלים אחרים כמו מיצ'ובישי פאג'רו, איסוזו רודיאו (כמובן 2003/4), אפילו רקסטון.... חזרתי לאותה נקודה:

גרנד צ'ירוקי 2008 מושקעת (הגבהות...) 3.0 ליטר דיזל CRD. נוסע יפה אבל לא הצלחתי לשלב אותו הילוך HI/LO (ניוטראל הרמת כפתור/ידית ליד ההילוכים... וכלום). המוכר טוען שהוא לא השתמש כי הרכב שימש לגרור עגלה לציוד צלילה בלבד. אמר שיברר ויחזור אליי. שוב זוגתי הגדירה אותו "מפלצת" אבל היא יכולה להסתדר לנסיעות קצרות יומיות. לא חזרתי אליו, עדיין פתוח.

מצאתי GV קצרה מוגבהת, מיגון מלא, כולל הרחבות...שנת 2012. נסעתי עליו בכיש וכמה שבילים. נוסע טוב וגם זוגתי התרשמה ממנו מאד. אני רוצה לבדוק אותו לא במוסך המטפל ולא במכון בדיקה של קומפיוטסט, אלא אצל מישהו שיכול לבדוק אותו לא רק מכנית (עד כמה שזה חשוב שאסי גיר, מנוע...) אלא מקצועית כג'יפאי. כולל כל משמעות הגבהה שרשומה והרחבות לפני שאני קונה. יש לכם המלצה היכן לבדוק באיזור נצרת עילית. הבחור מוכן שרכב ייבדק אצל מי שאני רוצה.

אשמח להמלצתכם/תגובותיכם.

arik_zuck
29-09-19, 05:15
שלום,

נעלמתי לתקופה בגלל פרוצדורה (נתוחים) רפואית דחופה שעברתי בתקופה האחרונה קצת באופן מפתיע. עכשיו הכל בסדר ועובדה שחזרתי להתעסק בנושא.

עדכון: מכרתי את הפרייבט באופן פרטי. הופתעתי כמה קל ופשוט היה למכור ולקבל את מלוא התמורה במקום טרייד אין. ממליץ לכולם.

אחרי שבחנתי כמה כלים אחרים כמו מיצ'ובישי פאג'רו, איסוזו רודיאו (כמובן 2003/4), אפילו רקסטון.... חזרתי לאותה נקודה:

גרנד צ'ירוקי 2008 מושקעת (הגבהות...) 3.0 ליטר דיזל CRD. נוסע יפה אבל לא הצלחתי לשלב אותו הילוך HI/LO (ניוטראל הרמת כפתור/ידית ליד ההילוכים... וכלום). המוכר טוען שהוא לא השתמש כי הרכב שימש לגרור עגלה לציוד צלילה בלבד. אמר שיברר ויחזור אליי. שוב זוגתי הגדירה אותו "מפלצת" אבל היא יכולה להסתדר לנסיעות קצרות יומיות. לא חזרתי אליו, עדיין פתוח.

מצאתי GV קצרה מוגבהת, מיגון מלא, כולל הרחבות...שנת 2012. נסעתי עליו בכיש וכמה שבילים. נוסע טוב וגם זוגתי התרשמה ממנו מאד. אני רוצה לבדוק אותו לא במוסך המטפל ולא במכון בדיקה של קומפיוטסט, אלא אצל מישהו שיכול לבדוק אותו לא רק מכנית (עד כמה שזה חשוב שאסי גיר, מנוע...) אלא מקצועית כג'יפאי. כולל כל משמעות הגבהה שרשומה והרחבות לפני שאני קונה. יש לכם המלצה היכן לבדוק באיזור נצרת עילית. הבחור מוכן שרכב ייבדק אצל מי שאני רוצה.

אשמח להמלצתכם/תגובותיכם.

אני בדקתי לפני הרבה שנים GV 2.4L לעומת גראנד צירוקי. הגיפ הוא "יותר מ" כמעט בכל תחום. יותר מפנק, יותר חזק, יותר גדול, יותר עביר בשטח (בוודאי בגרסת הqd2 אבל כנראה גם ב qt2), הוא גם עם הרבה יותר אופי וסטייל ומיוחד אבל זה כמובן סובייקטיבי לגמרי. מצד שני הוא יותר בזבזן בדלק (בוודאי בגרסאות הבנזין, הדיזל כנראה די דומה אולי קצת יותר מה gv), יותר יקר ולכן בתקציב דומה יותר ישן, דורש יותר תשומת לב לתחזוקה, יותר מורכב ועדין מסוזוקי.
אני נוהג כבר כמה שנים על wk דיזל qd2 משופר. בדיזל עוד יותר מבנזין תחזוקה קפדנית חשובה ממש. אי שילוב ל low יכול לנבוע מענין פשוט כמו עדכון תכנה לקוי (בעיה ידועה ב wk שריקול מסוים שכלל עדכון תכנה דפק את השילוב להילוך כח. נפתר אחרי שנים עם עדכון חדש יותר שיצא) אבל כמובן לאו דווקא, זה שלבעל הרכב אין מושג וכו יכול להיות אינדיקציה לרמת תחזוקה נמוכה. יש מצב שאם לא השתמש בהילוך כח גם לא טרח לשים את השמנים לסרנים ואם זה qd2 יש תוסף מיוחד שחייבים לשים ובלעדיו נגרם נזק למכלולים וכו.
שורה תחתונה זה רכב "ממכר" עם המון יתרונות אבל אם נסעת על שני הרכבים ולאו דווקא התלהבת מהגראנד צירוקי בצורה משמעותית יותר, אז לך על הסוזוקי :)

הנהג השלו
30-09-19, 17:42
אני בדקתי לפני הרבה שנים GV 2.4L לעומת גראנד צירוקי. הגיפ הוא "יותר מ" כמעט בכל תחום. יותר מפנק, יותר חזק, יותר גדול, יותר עביר בשטח (בוודאי בגרסת הqd2 אבל כנראה גם ב qt2), הוא גם עם הרבה יותר אופי וסטייל ומיוחד אבל זה כמובן סובייקטיבי לגמרי. מצד שני הוא יותר בזבזן בדלק (בוודאי בגרסאות הבנזין, הדיזל כנראה די דומה אולי קצת יותר מה gv), יותר יקר ולכן בתקציב דומה יותר ישן, דורש יותר תשומת לב לתחזוקה, יותר מורכב ועדין מסוזוקי.
אני נוהג כבר כמה שנים על wk דיזל qd2 משופר. בדיזל עוד יותר מבנזין תחזוקה קפדנית חשובה ממש. אי שילוב ל low יכול לנבוע מענין פשוט כמו עדכון תכנה לקוי (בעיה ידועה ב wk שריקול מסוים שכלל עדכון תכנה דפק את השילוב להילוך כח. נפתר אחרי שנים עם עדכון חדש יותר שיצא) אבל כמובן לאו דווקא, זה שלבעל הרכב אין מושג וכו יכול להיות אינדיקציה לרמת תחזוקה נמוכה. יש מצב שאם לא השתמש בהילוך כח גם לא טרח לשים את השמנים לסרנים ואם זה qd2 יש תוסף מיוחד שחייבים לשים ובלעדיו נגרם נזק למכלולים וכו.
שורה תחתונה זה רכב "ממכר" עם המון יתרונות אבל אם נסעת על שני הרכבים ולאו דווקא התלהבת מהגראנד צירוקי בצורה משמעותית יותר, אז לך על הסוזוקי :)
אני מאד רוצה WK אבל לא רוצה להיכנס לתחום שאני לא מבין בו כל כך. ה-GV יותר קל לי להתמודד וכמובן גם לזוגתי ביום יום. הלוואי ואגיע למסקנה מטיולים בשטח שאני צריך להשתדרג. אגב, GV יותר יקרה בעשרים אלף לעומת הWK והבחור ממשיך להוריד במחיר, אבל לא מספק תשובה עניינית לגבי הילוך כח. בכל מקרה אני צריך עזרתכם לסדנא/ בעל מקצוע בצפון שיכול לבדוק את הGV ולתת חוות דעת מקצועית על מצב הרכב ו השדוגים שנעשו בו.

Asaf-a
30-09-19, 19:25
בטיולי השטח אותם אתה מתכנן, אלו רכבים יהיו סביבך?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

grand
30-09-19, 20:16
ב wk כאשר לא משתלב הילוך כח בדרך כלל זה מלווה בהודעת שגיאה בלוח השעונים, הסיבות עלולות להיות כמו שנאמר החל מסתם עידכון תוכנה עד לבעיה במנוע בטרנספר, בכל מקרה בדרך כלל לא בעיה מסובכת ויותר מדי יקרה לתיקון, בוא נאמר שנקווה שרק אלו יהיו הצרות שלך.. יותר חשוב לדעתי לחפש רכב עם מע' qd2, ואם תמצא כזה אין שום מקום להשוואה עם גרנד ויטארה שני רכבים שונים במהותם ובכמות ההנאה והחיבור הצפוי לך עם הרכב.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-09-19, 20:56
בטיולי השטח אותם אתה מתכנן, אלו רכבים יהיו סביבך?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
++

חבר עם GV מוגבה וממוגן נוסע איתנו לטייל מידי פעם.
הרכב נוסע יפה מאד.
מסלולים כמו חוצה מדבר יהודה, ונחל צין.

מצד שני, הקצב שלו נמוך יותר, ולא בגלל הנהג.

אז עוברים הכל (צריך לבנות, לכוון ולפעמים לתת משיכה), אבל לאט יותר.

אז יש טיולים שהוא משאיר אותו בבית ומצטרף לרכב אחר.




Slowly..

Asaf-a
30-09-19, 22:25
הנסיון שלי שונה קצת, גרנד ויטארה גם אם מוגבהת וממוגנת, עדיין מאוד נמוכה עד כדי כך שמאוד מעכבת בטיול עם קינג/לנד קרוזר וכו מוגבהים באותם 50 ממ.

הכוונה להבדל קצב משמעותי במסלול כמו נחל צין שם נהג הגרנד ויטארה נאלץ להאט משמעותית מהחשש מאבנים גדולות.

לטעמי גרנד ויטארה מוגבהת מתאימה לטיול בחברת דאסטרים ופורסטרים שמותאמים לשטח כאשר הגרנד ויטארה מגיעה עם בונוס נאה של מצב נמוך בגיר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
01-10-19, 00:43
הנסיון שלי שונה קצת, גרנד ויטארה גם אם מוגבהת וממוגנת, עדיין מאוד נמוכה עד כדי כך שמאוד מעכבת בטיול עם קינג/לנד קרוזר וכו מוגבהים באותם 50 ממ.

הכוונה להבדל קצב משמעותי במסלול כמו נחל צין שם נהג הגרנד ויטארה נאלץ להאט משמעותית מהחשש מאבנים גדולות.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
זה כבר תלוי בנהג ובקצב ואוירה של הקבוצה.
אנחנו נהנים לנסוע לאט, אז הפער לא היה ברמת ״אל תבוא״ למסלול כמו הצין.

אני עם היילקס מוגבה נעול כפול והצלחנו לטייל יחד בצין.
לסכיני דימונה ביקשנו שישאיר את הרכב בבית.



Slowly..

הנהג השלו
01-10-19, 16:31
בטיולי השטח אותם אתה מתכנן, אלו רכבים יהיו סביבך?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אין לי קבוצה כרגע
הייתי עם קבוצה של סופות וסיקס. שמרו עליי טוב. אבל כולם מכרו ולא חזרו.
גם בזמנו שקניתי את הסופה לא ידעתי עם מי אסע. מצאתי קבוצה והסתדרנו מצוין.

-->