PDA

צפייה בגרסה מלאה : למבינים,טמבון מתכת או אלומיניום?



אריה ברוך
04-09-19, 10:27
שלום חברים,
אני עומד לפני התקנת טמבון ,
קיבלתי הצעה אם אפשרות בחירה בין טמבון מתכת לאלומיניום (באותו המחיר).
מלבד הבדלי משקל מה החסרונות / יתרונות בנייהם?
למה עלי לשים לב ...?
תודה

ד ו ר ו ן
04-09-19, 10:49
אין נסיון אישי אבל באוסטרליה מוכרים פגושים מאלומיניום לרכבי שטח כמוצר פרימיום.
זה בהתייחס לחסכון במשקל ולפי הפרסומים שלהם, כולל ARB, הם לא פחות חזקים.

כל משקל שתוריד מקצה הרכב יעשה רק טוב לרכב, לשילדה, למתלים והדינמיקה בנסיעה.

הייתי שמח להוריד משקל מהחלק הקדמי של הרכב.



Slowly..

איל מ
04-09-19, 13:43
מצחיק,
אני בדיוק הפוך.
הקפיצים בדיסקברי2 האחרונים תוכננו להתאים גם לרכב עם כננת וגם לרכב בלי.
פועל יוצא הוא שהם מעט קשיחים. הטמבון שלי מאלומיניום ודווקא הייתי שמח להחליף לברזל (או להוסיף כננת פנימית שתשמש כמשקולת, תרתי משמע). הבעיה היא שהטמבוני ברזל שיש בשוק פוגעים בד"כ בזוויות מרכב (שלי הוא מבניה בהזמנה של הבעלים הקודם).
פותש:
באיזה רכב מדובר, והאם יש הגבהה או כננת בתכנון.

ד ו ר ו ן
04-09-19, 15:41
מצחיק,
אני בדיוק הפוך.
הקפיצים בדיסקברי2 האחרונים תוכננו להתאים גם לרכב עם כננת וגם לרכב בלי.
פועל יוצא הוא שהם מעט קשיחים. הטמבון שלי מאלומיניום ודווקא הייתי שמח להחליף לברזל (או להוסיף כננת פנימית שתשמש כמשקולת, תרתי משמע)..
תהליך עקום..
כמו בעלי טנדר שנוסעים עם בלטות בארגז כדי שהזנב יהיה יותר נוח, במקום לשים קפיץ איכותי.

אצלי יש קפיצי HD ועדין הרכב נוח יותר מאשר הקפיץ המקורי.


Slowly..

איל מ
04-09-19, 16:49
כן, אבל טמבון ברזל תמורת האלומיניום אני עלול להשיג בחינם,
וכננת זאת תוספת שיכולה להיות שימושית בקמפינג (חבל כביסה או לעשות עליה סלקליין... ;) ).

אריה ברוך
04-09-19, 17:03
חברים מדובר על לנדקרוזר 2009 מוגבה 5 סמ ,
הבולמים וקפיצים הוחלפו לא ממזמן ולכן אני לא מעוניין להיכנס מ=לעוד הוצאה.
לגבי כננת זה ברור מאליו שיש להוסיף היות ומדובר בטמבון ברזל .
פשוט לא ברור לי מה היתרונות או החסרונות לטמבון אלומיניום.
היות ומדןבר באותה העלות זה נישמע לי מתוק מידי :confused:

ד ו ר ו ן
04-09-19, 17:13
אמור להיות יקר יותר.

יש דגם/יצרן?


Slowly..

אריה ברוך
04-09-19, 17:18
מדובר בבניה ובהתאמה אישית לפי דגם שאבחר מתוך כמה דוגמאות.
ושוב השאלה היא ה אם יש חסרונות בטמבון אלומיניום?
ריתוכים ,צבע,...

ד ו ר ו ן
04-09-19, 17:18
הרבה חסרונות אם זה נעשה לא טוב..



Slowly..

איל מ
04-09-19, 17:19
טמבון אלומיניום עלול להתקמט קצת יותר מפגיעות קלות, מעבר לכך, רק יתרונות. במיוחד אם אתה מכביד על הפרונט עם כננת.
בכל מקרה תוודא שבסוף התהליך אתה נשאר עם נקודות עיגון מקדימה.

אריה ברוך
08-09-19, 10:04
היי,
תודה למשיבים עד כה.
אני עדיין מחפש את אותם ג'יפאים שיש להם ניסיון עם טמבון אלומיניום בעיקר כדי לשמוע מהם על חסרונות (אם בכלל).
שוב בנוגע ל : צבע ,ריתוכים,חוזק.
תודה

נמרוד
08-09-19, 10:34
מבחינת חוזק אין חשיבות, כי הכננת מורכבת על פלטה מפלדה, ונקודות המשיכה מפלדה ומחוברות לשלדה. הפגוש עצמו הוא קליפה שיכולה להיות עשויה מאלומיניום כמו שהמקורית עשויה מפלסטיק.

היתרון של האלומיניום הוא משקל, אבל תבדוק טוב שהפגוש סך הכל אכן קל יותר משמעותית - לא יעזור אם בגלל שזה אלומיניום משתמשים בעובי פח פי שלוש ומגיעים לאותו משקל. נשמע גם לי מוזר שאלומיניום ופלדה עולים אותו דבר כי אלומיניום יקר יותר כחומר גלם, אבל אם זה אכן המחיר, העיצוב נראה לך יפה ואופצית האלומיניום אכן קלה יותר, כדאי לבחור באלומיניום.

ד ו ר ו ן
08-09-19, 11:04
מבחינת חוזק אין חשיבות, כי הכננת מורכבת על פלטה מפלדה, ונקודות המשיכה מפלדה ומחוברות לשלדה..
זו נכון לפלטה המרכזית בלבד.
לפגושים הנפוצים, המעטפת או החלקים בצדדים אינם בהכרח (בד״כ) באותו העובי, ובדכ דקים בהרבה. כדי לחסוך משקל.

יש פגושים איכותיים, בהם שני חלקי הצד מחוברים עם ברגים לחלק המרכזי, כך שבמקרה תאונה בצד אחד של הפגוש, העיוות לא עובר לחלק המרכזי, פחות סיכוי לעיוות השילדה, וניתן לתיקון ללא החלפת כל הפגוש.



Slowly..

yscheiner
08-09-19, 12:05
ונקודה נוספת למחשבה...
במידה ונגרם נזק, תיקון פגוש ברזל קל יותר מתיקון פגוש אלומיניום.
זמינות חומרים, בעלי מקצוע ויכולת עיבוד החומר.

אריה ברוך
08-09-19, 13:38
תודה חברים,
אכן נמסר לי כי תהיה פטלה מרכזית מברזל.
עובי האלומיניום 4 ממ,

-->