התחברות

צפייה בגרסה מלאה : היי סטיר ל zj 98



משה קדם
07-09-19, 06:50
שלום לכולם,
אני מעוניין להחליף את ההגה בגרנד צ'ירוקי zj מהגה רגיל שיש עליו להיי סטיר, לפי הבנתי צריך להחליף נאקל צד ימין למקום נוסף עבור הזרוע הנוספת וכמובן להביא מוטות ותפוחי הגה חדשים,
מי יודע איזה נאקל שמים ומאיפה קונים?
ואיזה תפוחי הגה מתאימים?
תודה מראש לעונים

boaz avrahami
07-09-19, 10:36
יש ברשת כמה פתרונות לזה.

החל מנאקל על צד ימין וכלה בפתרונות כמו קידוח הנאקל הקיים והלבשה עליו של פין ארוך ומיסבי קצה ( נחשב בהרבה מדינות כולל ישראל כמיסב אסור למערכות הגה וזה מבלי לדבר על שינוי המבנה).

ישנו עוד סוג של פתרון המבוסס על נאקלים ודיסקים וקליפרים מגראנד WJ ובעזרת כמה פעולות פשוטות להסב את הסרן שלך לסרן מתקדם. לא זוכר אם מאבדים בפתרון הזה את ה ABS.

אין לי הרבה זמן לחפש לך באינטרנט תשובות מדוייקות אבל יש לך כאן כמה קצוות חוטים די עבים.

אגב, יודעי דבר טוענים שהטרחי לא מצדיקה את התוצאה. תן דעתך על העניין...

https://www.ironrockoffroad.com/product/12-heavy-duty-over-the-knuckle-steering-xjtjzj.html

https://www.quadratec.com/products/16990_00_07.htm

https://www.rocky-road.com/zj-high-steer.html

https://www.claytonoffroad.com/tjljxjzj_high_steer_kit

http://wordpress.rockyroadoutfitters-4x4.com/shop/jeep-grand-cherokee-zj-high-steer-1993-1998/?add-to-cart=2071

https://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=2166#/topics/2166



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב42
07-09-19, 10:57
שתי שאלות חשובות:

א. מה הסיבה שאתה רוצה לשנות ?
ב. כמה הג'יפ מוגבה

אני אישית מפנטז על הקיט של טרהפלקס, כשיהיה תקציב. אצלי ההגבהה גורמת לזווית עבודה לא טובה של תפוחי ההיגוי ולכן בלאי מואץ. היי-סטיר ישפר את הזווית הזו, ועל הדרך אפשר לעלות למערכת היגוי חזקה יותר (1 טון במקום חצי טון)

boaz avrahami
07-09-19, 12:35
נדב,
לדעתי דווקא עדיף במונחי עלות תועלת לבצע את ההסבה על בסיס ה WJ.
אתה על הדרך מקבל גם דיסקים מוגדלים וגם קליפרים חזקים יותר.
צריך רק לבדוק את זה יעבוד עם גאנט 15 עם/ בלי ספייסר לגלגל...

חלקים זמינים ותוצאה לא פחות טובה( עד כמה שהתוצאה מורגשת).


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב42
07-09-19, 12:54
דיברנו על זה כבר, מחייב ג'אנט 16.

משה קדם
08-09-19, 04:56
תודה רבה לכם על התשובות,
הרכב נקנה לא מוזמן עם הגבהה ולאחר שכבר ראיתי אצל חברים כיצד המוט הגה מתעקם בקלות רבה על סלעים אני מעוניין לחזק ולהקדים תרופה למכה.... מה גם שכאשר מרימים את הרכב התפוחים נמצאים בסוף המהלך שלהם ונמצאים בלחץ, לגבי הקליפרים אני עובר לג'נט 16 בכל מקרה אז מאמין שלא תהיה עם זה בעיה...
אני יבדוק את עניין הנאבות של wj אם הם מתאימים ואם כן הפתרון בהחלט פשוט ויעיל,
שוב תודה על המידע

boaz avrahami
08-09-19, 06:46
הפתרון של ה wj לא מאוד פשוט.
זה דורש לא מעט עבודה מקצועית סביבו.

אם הסיבה היא פחד שיתעקם אז יש לרכוש מוטות מחוזקים, למשל זה-

https://www.currieenterprises.com/ce-9701

חייב לציין שאני לא מכיר כל כך מקרים שזה מתעקם על סלע.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

משה קדם
10-09-19, 15:11
הפתרון של ה wj לא מאוד פשוט.
זה דורש לא מעט עבודה מקצועית סביבו.

אם הסיבה היא פחד שיתעקם אז יש לרכוש מוטות מחוזקים, למשל זה-

https://www.currieenterprises.com/ce-9701

חייב לציין שאני לא מכיר כל כך מקרים שזה מתעקם על סלע.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה מצריך הסבה בלשתול נאקלים של wj?
אני מבין שצריך לייצר מוטות חדשים השאלה אם יש משהו מעבר?
המאקלים יושבים בול?
ועוד פרט אני עם סרן ברזל ולוקרים, כנראה של סופה דנה 30

boaz avrahami
11-09-19, 11:41
תחפש ביוטיוב. יש סרטונים על התהליך.
אם הסרן הוא לא של zj אז לא ניתן להניח שנאקלים של zj יתאימו.

בעיקרון מה שצריך זה נאקלים, קליפרים ודיסקים של wj.
בנוסף ספיסרים ממתכת שמרתכים בין הסרן לנאקל.
צריך להתאים חורים חדשים בדיסקים לגלגלי ה zj.
לבנות מוטות הגה עם תפוחים.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

משה קדם
11-09-19, 15:36
תחפש ביוטיוב. יש סרטונים על התהליך.
אם הסרן הוא לא של zj אז לא ניתן להניח שנאקלים של zj יתאימו.

בעיקרון מה שצריך זה נאקלים, קליפרים ודיסקים של wj.
בנוסף ספיסרים ממתכת שמרתכים בין הסרן לנאקל.
צריך להתאים חורים חדשים בדיסקים לגלגלי ה zj.
לבנות מוטות הגה עם תפוחים.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

אחלה תודה רבה

יורם-דרומי
28-09-19, 08:06
בג’יפ הZJ הקודם שלי התקנתי מערכת של קווין
האם זה שינה את התנהגות הג’יפ ביציבות בכביש? - לא כל כך

קישוט נחמד ולדעתי לא יותר מזה

דעתי


Sent from my iPad using Tapatalk

-->