צפייה בגרסה מלאה : בעיית התחממות ברכב
ערב טוב
יש לי לאחרונה בעיה של התחחמות ברכב. קיה ספורטאז 2001.
נשטף רדיאטור
טרמוסטט הוחלף
פקק הוחלף
בנסיעה רגילה הרכב לא מתחמם בכלל, גם לא במאמץ או עליות
הוא מתחמם בעמידה ממושכת, החשד הראשוני שלי הוא הפן קלאץ. מצד שני, שהרכב נוסע קצת הטמפ יורדת. אם אני יורד להילוך LOW אז גם הטמפ יורדת.
מצד שני, גם אם אני מעלה טורים במצב עמידה. , הטמפ לא יורדת ומטפסת עד מעל 90 מעלות .רק אם אני מכבה את הרכב. ומדליק שוב, הטמפ יורדת ואז שוב עולה.
מבחינת חימום אני רואה את זה דרך השעון הדיגיטלי על הראש ולא על שעון הרכב.
איך ניתן לבחון את הפן קלאץ? אני מכבה והוא ממשיך עוד כמה סיבובים, שהרכב חם וכבוי אני מצליח לסובב אותו אבל ישנה התנגדות קלה.
אודה לעזרה.
ולפני כן הוא לא התנהג ככה? או שלפני כן לא היה שעון דיגיטאלי?
לא התנהג ככה.
התחמם לי פעם ראשונה בשטח בזחילה ביום חם באמצע אוגוסט .
לא ברור לי למה אם הפן לא תקין. שהרכב מותנע מחדש, הטמפ כן יורדת ואז שוב עולה.
רדיאטור נשטף - הכוונה במכון? עם חוטר?
לא.
בבית עם צינור גינה.
עקב העלות מול תועלת של רדיאטור חדש. הוחלט לא לקחת למכון אם הבעיה היא הרדיאטור אז חדש יבוא במקומו(400 שקלים )
אבל למה הכיוון זה הרדיאטור אם רק בעמידה ממושכת או בזחילה הרכב מטפס לאט לאט בטמפ?
אשמח ללמוד :cool:
אני לא שולל שזה לא אשמת הפאנקלאט. אני נמנה על אלה שתומכים בעד קיבוע הרכיב במצב נעול ברכבים מיושנים... גם אני חשדתי בשלי דאז וזכיתי לקבל מחבר אחד משופץ תמורת שלי. יש מדריכים ברשת איך לפתוח - למלא מחדש שמן סיליקוני ולסגור.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
דווקא הבנתי מקריאה שלא מומלץ כל כך לקבע אלה להחליף. מבחינת פתיחה והתעסקות.... חדש עולה עם משלוח 62 דולר.
השאלה אם זה הכיוון או שזה פלסטר.
בנוגע לרדיאטור, תן למכון רדיאטורים לעשות את העבודה הזאת בשבילך. הכלים שלהם והמקצועיות שווה הכל. אם תרצה המלצה על מכון רדיאטורים במרכז אשמח לתת לך הכוונה.
מה מצב המשאבת מים ? מתי הוחלפה ?
הבעיה התחילה שהרכב הרתיח את המים בעודפים.
הייתי במכון רדיאטורים, שם הוחלף טרמוסטט ופקק.
הבעבוע עבר,
ההתחחמות האיטית בעמידה או זחילה,
נשארה.
400 שקל רדיאטור ו60 ומשהו דולר לפאנקלאטש... הייתי מחליף את שניהם.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
איזה צינור גינה (קוטר) והאם היה לחץ?
ניסית לסגור כל פעם פתח אחר?
תופעות זהות היו ב 307 2003 של הבת שלי.
בשבת האחרונה פרקתי רדיאטור וניקיתי (צינור 3/4, ספיקה ולחץ גבוהים), כל פעם מפתח אחר ותוך סגירה ושחרור של פתחים שונים.
ניקינו גם את מיכל העיבוי.
הרכב שהיה תמיד על 90 מעלות לא עובר עכשיו את ה 70.
אולי יש לך סתימות במעברי המים במנוע?
הדלקת חימום בתוך הרכב מסייעת?
חשבת על מאוורר חשמלי נוסף לפני הרדיאטור?
הרכב שהיה תמיד על 90 מעלות לא עובר עכשיו את ה 70.
נשמע כאילו התרמוסטט נשאר על מצב פתוח.
חשבת על מאוורר חשמלי נוסף לפני הרדיאטור?
זה לשים פלסטר על פצע פתוח.
פותח הנושא - בדוק את החיווט ליוניט חום מנוע.
ב307 זה תרמוסטט חשמלי לא מכני, הולך בשלב מסוים ולא זול להחלפה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נשמע כאילו התרמוסטט נשאר על מצב פתוח.
זה לשים פלסטר על פצע פתוח.
פותח הנושא - בדוק את החיווט ליוניט חום מנוע.
נכון אבל,
גדלתי בערבה.
אצלנו, לכל רכב זה מה שהיו עושים וכך הרכבים לא היו מתחממים גם בסדום בצהריים של אוגוסט.
הייתה לי גם בעיית התחממות בפוראנר 96, החלפתי משאבה, פאן קלאץ', תרמוסטט, רדיאטור וכו' וכו'.... בסוף הסתבר שהייתה בעיית קומפרסיה בראשי מנוע בגלל שיוף יתר לפני החלפת אטם. הוחלפו הראשים והבעיה נפתרה.
לא נראה לי שזה הסיפור פה כי הרכב מתקרר בעת הגברת טורים. יותר נשמע כמו פאן קלאטש שכבר לא תופס טוב.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
הפוך גוטה... פאן קלאץ' מחליק לא יתפוס ביותר טורים...
הוא רק יחליק יותר...
דווקא הבנתי מקריאה שלא מומלץ כל כך לקבע אלה להחליף. מבחינת פתיחה והתעסקות.... חדש עולה עם משלוח 62 דולר.
השאלה אם זה הכיוון או שזה פלסטר.
תקבע את הפאן קלאץ׳ - זה די פשוט וייתן לך כיון.
אגב טמפ׳ מעל 90 זה תקין, אם היית אומר מעל 105 ביום חם בעמידה בפקק הייתי אומר שזה גבוה ודורש בדיקה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רדיאטור חדש עולה כ600 שח.
תחליף ותפטור את הבעיה.
לגבי הפאן קלאץ'. עשיתי פה בפורום מדריך לשיפוץ.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אז ככה.
בשביל להבין וללמוד.
מערכת הקירור מורכבת מרדיאטור, מאוורר,טרמוסטט.
למה הכיוון הוא הרדיאטור?
תפקיד הרדיאטור זה לשמור על חום מנוע בטווח המתאים.
ותפקיד המאוורר לתת מענה שאין רוח נגדית. מכאן שאם הרכב מתחמם לאיטו בעמידה, למה דווקא הרדיאטור חשוד?
בנוגע לראש מנוע, אין סימנים של מים בשמן, אין הרגשה בסחיבה. או משהו כזה.
האם יכול להיות, שדווקא הגיר מתחמם? עובר צרך החליל ברדיאטור ומחמם את כל העסק?
אין לי בעיה להחליף מה שצריך ומעדיף לא לנסות קיצורי דרך, אם החשד הוא הפן הוא יוחלף לחדש.
מצד שני, אני שומע את הפן עובד, במיוחד על LOW שם הטמפ יורדת יחסית מהר.
משאבת מים לא יודע מתי הוחלפה, במכון אמרו שיש סרקולציה טובה.
בקשר לניקיון, צינור גינה פשוט, לא יודע כמה לחץ. גם לא יצא מי יודע לכלוך, האם יכול להיות שדווקא הבעיה היא אוויר במערכת?
האם אם כן, הרכב לא היה אמור להתחמם גם בנסיעה? כנל הרדיאטור?
תודה למשיבים וכיף ללמוד, רכב שטח "רציני" ראשון....ויש המון ללמוד.]
- - - Updated - - -
אני רק אציין שהקיה ידועה בעלת מזג חם שאוהבת להתחמם.
בארץ כבר פתרו את זה לא מעט אנשים בהחלפת כל העסק לחשמלי.
האם הפן קלאץ צריך להפסיק להסתובב מיד עם כיבוי המנוע.?
ראיתי ביוטויוב כל מיני שיטות מעצירה עם היד, עד החדרת עיתון.
נראה לי די תמוהה בהנחה שהוא לא הבעיה אני מייצר לי בעיה חדשה, או צלע מאוורר שבורה , או פחות אצבע.
אם בנסיעה מנהלתית בכביש הרכב מתחמם - זה לא הגיר אלא הפאן קלאץ׳ (רשמת בעמידה שמתחמם)
אגב - מה אתה מגדיר התחממות? לכמה הטמפ׳ הגיעה?
לגבי התחממות בשטח, יכול להיות שאתה נוסע בH איפה שעדיף לנסוע בL - זה אכן יכול לרתיחה דרך החליל ברדיאטור ולכן קולר גיר לרכב זה פתרון חלקי, אבל גם התאמה של תיבת ההעברה לתוואי השטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מכבה את הרכב ב95 מעלות
מדליק הוא מוריד חזרה ל90 ועולה שוב.
יש קולר גיר אבל מחובר במקביל לרדיאטור.
על פניו עושה רושם שהפן עייף
אז שאלתי שוב, איך ניתן לבדוק אותו?
שהרכב חם ומכובה . ניתן לסובב אבל הוא לא מסתובב חלק. אלה נעצר אחרי סיבוב.
שהרכב מתכבה הוא ממשיך לתת עוד 3*4 סיבובים.
אין תופעה של איבוד מים את זה הפקק פתר.
95 זה סביר לגמרי (לפחות אצלי במנוע דיזל).
95 מעלות זה לא התחממות ידידי,
לפחות ברכבים שאני מכיר.
פאן קלאץ׳ לאחרי כיבוי כשהרכב חם לא אמור להסתובב יותר מחצי סיבוב. אתה אמור להרגיש ממש התנגדות לסיבוב, אם הולך ״קל״ הוא לא תקין.
יש מגוון שיטות לבדוק - תעשה חיפוש ותיזהר על הידיים..
אבל תבין קודם אם ה״התחממות״ שלך היא תקינה, הגיוני שרכב יתחמם במאמץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כשאתה מכבה מנוע חם, המאוורר אמור לעצור. אם הרדיאטור סתום פנימית, הוא לא מקרין את החום כלפי הרגש של הפאן קלאץ' וזה בתורו לא יודע שהוא אמור לעבוד בעצם.
אבל, אם הרדיאטור אכן היה סתום, היית מקבל התחממות בנסיעה מהירה דווקא. כך שייתכן והסתימה היא חלקית וגם הפאן קלאץ' כנראה לא במיטבו.
ממליץ לך לפתוח רדיאטור לניקוי.
תחפש פה בפורום מדריך לשיפוץ פאן קלאץ'.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תבדוק אם כאשר המנוע חם יש אזורים קרים ברדיאטור, מצביע על סתימה ברדיאטור שיכולה להוביל להתחממות.
אני אישית בדקתי את הפאן קלאץ' עם גליל עיתון מגולגל כאשר המנוע חם והמאוורר עצר בלי שום התנגדות אז היה ברור שהפאן קלאץ' גמור. תנסה בעדינות....
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני מכבה את הרכב ב95 מעלות
מדליק הוא מוריד חזרה ל90 ועולה שוב.
יש קולר גיר אבל מחובר במקביל לרדיאטור.
על פניו עושה רושם שהפן עייף
אז שאלתי שוב, איך ניתן לבדוק אותו?
שהרכב חם ומכובה . ניתן לסובב אבל הוא לא מסתובב חלק. אלה נעצר אחרי סיבוב.
שהרכב מתכבה הוא ממשיך לתת עוד 3*4 סיבובים.
אין תופעה של איבוד מים את זה הפקק פתר.
צור איתי קשר בנושא
054-7367258
גרשון
מאחר ומדובר ברכב ישן יתכן שיש מספר רכיבים שתקולים או שנמצאים במצב גבולי והכל ביחד גורם להתחממות.
אין ברירה אלא להתחיל לשלול.כמובן שלכל דבר יש מחיר.ותמיד אפשר לומר למה דוקא הצעד הזה ראשון ולא הצעד הזה.
קח בחשבון שברכבים האלה לא ניתן לשפץ ראש במידה והולך ב99% מהפעמים מקבל סדק.ומכיון שהראש מאד רגיש
לא כדאי לגרום ליותר מדי התחמממויות
תוכל ליצור איתי קשר
קובי 050-7227613
הבעיה הולכת ובאה ובהחלט נראה לי שיש כשל קטן באחד הרכיבים ואני אסביר.
טיילתי בשישי בערב באזור כסלון, עשינו את מעלה קדושים ומעלה הר טייסים, הרכב עבד בצורה טובה ולא עבר את הטמפ 90 על הדיגיטלי.
היום טיילנו באזור פארק קנדה ולרגע החל להתחמם לרגע, טמפ 90 בדיגיטלי ולא שומעים את הפן עובד בכלל.
נסיעה קצרה שומעים אותו נכנס לעבודה ולא מתחמם גם בעמידה.
משהו במנגנון שמפעיל את הפן מזייף כי שהוא עוד ושומעים אותו. אז הרכב לא מעלה טמפ.
יכול להיות שהסליל תקוע?
האם יש רכיב אחר שמסמן לפן מתי להכנס?
כי פעם שומעים אותו עובד
בנסיעה אחרי זה יכולים לא לשמוע אותו עובד על אותו טמפ
מה זה התחמם? דבר במספרים
ועוד משהו:
הפאן קלאץ׳ הוא רכיב מכני לגמרי, אין חיישן או יוניט שמכניס אותו לעבודה, ייתכן ומה ששמעת זה המאוורר של המזגן.
תקבע את הפאן קלאץ׳ אם אתה חושד בו בצורה לא הרסנית. ושוב - 90 מעלות זו טמפ תקינה, ביום חם בשטח גם 105 זה תקין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה זה התחמם? דבר במספרים
ועוד משהו:
הפאן קלאץ׳ הוא רכיב מכני לגמרי, אין חיישן או יוניט שמכניס אותו לעבודה, ייתכן ומה ששמעת זה המאוורר של המזגן.
תקבע את הפאן קלאץ׳ אם אתה חושד בו בצורה לא הרסנית. ושוב - 90 מעלות זו טמפ תקינה, ביום חם בשטח גם 105 זה תקין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי. אני שומע את הפאן נכנס, לפעמיים הוא לא נפתח או מתחבר על אותה טמפ, יש לו שריקה די ייחודית.
מתחמם אצלי אני לא נותן לרכב לעלות מעל 95, מעל גם מד החום של הרכב מתחיל לטפס. בגלל הרגישות של הראש ומניסיון אחרים, 105 זה הרבה מדי.
שאני מדבר על התחממות הכוונה שהרכב לא נשאר יציב על הטמפ אלה מטפס.
החשד שלי הוא די מבלבל. מצד אחד שהפאן מתחבר הרכב לא יעבור 88-90 מעלות לא משנה מה.
אבל מרגיש לי כאילו משהו מונע ממנו להתחבר.
השאלה האם הסליל שיושב קרוב לרידאטור לא מקבל קריאה אחידה ואם כן למה. כי שהוא עובד הטמפ לא עולה. האם לשמן את הסליל יעזור? ראיתי באחד הפורומים שמציעים את זה
תודה על ההתייחסות.
95 זה טמפרטורה תקינה, גם 105.
תקרא איך עובד פאן קלאץ׳:
יש בפנים שמן מאוד צמיג כשהסליל שבקלאץ׳ מתחמם השמן הופך צמיג והמאוורר מתחיל להסתובב עם הפולי. אין מה לשמן שם, המקסימום זה לבדוק שהרצועה תקינה ומתוחה.
זה חלק מתכלה בסך הכל, יש ספק ואין לך מושג מתי הוחלף - תחליף או תקבע ואז יסתובב תמיד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחד בדרך.
בשביל 62 דולר מבחינתי שישב במחסן אם הוא לא הבעיה.
פשוט קשה לי להבין למה בנסיעה בטיול של שעה על low וזחילות הרכב לא יעלה טמפ, ופתאום יכול בטיול קליל לעלות טמפ.
לקבע אני אשקול לעשות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.