צפייה בגרסה מלאה : מציאת מרכז גלגול A arms
במידה ונתונים זרוע תחתונה וזרוע עליונה אשר חיבורי הצירים שלהן בשלדה לא מקבילים בכל ההיטלים-,”המשולשים״ יוצרים שני מישורים לא מקבילים בשום צורה.
האם נכון לקבוע שנקודת ה IC היא בעצם נקודת החיתוך של שני מישורים אלה במרחב התלת מימדי?
ואז פשוט ,בהיטל פנים ,אל הגלגל,למצוא את גובה מרכז הגלגול?
בדיוק. נק' מפגש שני המישורים במרחב היא המרכז הרגעי. משם, מותחים קו מתחתית הגלגל אל אותו מרכז מיידי, והחיתוך של הקו הזה עם קו אנכי במרכז הרכב הוא מרכז הגלגול.
הבחור בסרטון מסביר טוב יותר..
https://youtu.be/yU2c03KkF6k
גם אם אותם מישורים לא מקבילים בשום היטל, אם תמתח קוים שמתלכדים עם המישורים בהתאמה בהיטל מסויים תקבל את אותו ic.
קצת קשה לראות את זה ויש פה נגיעה בגיאומטריה תיאורית.. נושא מעיק לכל דעה..
גם אם אותם מישורים לא מקבילים בשום היטל, אם תמתח קוים שמתלכדים עם המישורים בהתאמה בהיטל מסויים תקבל את אותו ic.
..
אז זהו ,שלא. ההוא בסרטון מתאר בפשטות , בשביל הספורט תדמיין שבהיטל צד אתה רואה שני משולשים לא מקבילים בכלל ,אם תמתח קו אנך מהבולג'וינט בגלגל אל קו הציר של המשולש, אז במבט פנים/אחור אתה תבחין לשינוי זווית/גובה הקו אל נקודת ה IC .
הבנתי את הבעיה. אתה צודק.
פתרון שאני חושב עליו... במקרה ספצפי של משולשים לרכב אפשר להוציא 2 מרכזים מידיים ( במבט פנים, מפגש צלעות קדמיות של משולש עליון ותחתון, ומפגש צלעות אחוריות של משולש עליון ותחתון). בין שתי הנקודות האלו למתוח קו במבט צד.
נחזור למבט פנים. תחתית הגלגל והקו שמתחנו יוצרים מישור חדש. חיתוך המישור בציר הסימטרי (מרכז הרכב) יוצרים קו חדש והוא ציר הגלגול.. הוא פשוט לא מקביל לריצפה אלא בזוויות מסוימת.
עכשיו כשאני חושב על זה, במקרה ה"פשוט" משתמשים באותה שיטה.. זה פשוט מקרה פרטי שיוצר מצב בו ציר הגלגול מאונך לריצפה.
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
נשמע כמו דיון מעניין אבל אני לא מבין את השאלה המילולית. תעלה סקיצה או שרטוט.
האם נכון לקבוע שנקודת ה IC היא בעצם נקודת החיתוך של שני מישורים אלה במרחב התלת מימדי?
טעות של שנינו.. חיתוך של שני מישורים יוצר קו ולא נקודה. במקרה ה"פשוט" כמו שבסרטון, אותו קו נראה כנקודה במבט פנים.
נשמע כמו דיון מעניין אבל אני לא מבין את השאלה המילולית. תעלה סקיצה או שרטוט.
השרטוט הראשון מראה את המצב הפשוט והאינטואיטיבי למציאת ציר גלגול. 2 המשולשים מאונכים למישור הפנים. במצב הזה, ציר הגלגול מקביל לריצפה ובמבט פנים נראה כנקודה.
125861
השרטוט השני מראה מצב בו המשולשים לא מאונכים למישור הפנים, מצב נדרש כשרוצים לשלוט באנטי סקוואט ואנטי דייב מעבר לזוויות גלגול.. אם אני מבין נכון זה המצב שטל שאל עליו. בגלל שהמשולשים נמצאים בזוויות שונות ומשונות, לא ניתן למצוא מרכז רגעי בודד. במצב כזה, ציר הגלגול לא מקביל לריצפה אלא בזווית.
125862
יש לציין שבשרטוט הספציפי הזה ציר הגלגול לא מוגדר במלואו ומהווה דוגמא לצורך הבנה. צריך להגדיר גם מבט על למשולשים בשביל להיות מוגדר לחלוטין.
זהו.. מקווה שלא כתבתי שטויות :p
טעות של שנינו.. חיתוך של שני מישורים יוצר קו ולא נקודה. במקרה ה"פשוט" כמו שבסרטון, אותו קו נראה כנקודה במבט פנים.
במקרה ״הפשוט״ יש אי מקבילות אחת בין המישורים ...לכן במבט על אתה תקבל קו בחיתוך בינהם.
עכשיו תדמיין יותר מאי מקבילות אחת ובתמונה התלת מימדית תקבל נקודת חיתוך אחת - היא יכולה להיות קדימה יותר או אחורה יותר , למעלה או למטה יותר.
נמרוד, אני שונא מחשבים , פעם היה לי סוליד על המחשב, מאז שקניתי פטיש חדש הורדתי את התוכנה מהמחשב.
הבעיה קצת יותר פשוטה ממה שנדמה. נכון, היא מרחבית ועם הרבה פרמטרים.
הדרך לפשט ולפתור אותה היא למצוא מה הזרוע ה'אקוויולנטית' של כל אחד מהצדדים, ואז לקבוע מה המישור שעליו נופל מרכז הגילגול של המתלה כולו.
אני מזכיר שמדובר על הנקודה שסביבה המתלה מגלגל את השילדה. אף אחד לא אמר שהיא במישור האנכי של הגלגלים. נהפוך הוא - זוית, במבט צד, בין המשולשים - היא דרך לא רעה להזיז את הנקודה קדימה או אחורה כדי לקבל כל מיני תכונות מעניינות.
אסף.
. אף אחד לא אמר שהיא במישור האנכי של הגלגלים. נהפוך הוא - זוית, במבט צד, בין המשולשים - היא דרך לא רעה להזיז את הנקודה קדימה או אחורה כדי לקבל כל מיני תכונות מעניינות.
אסף.
או, זה מה שמעניין אותי, ליצור ic במתלה אחורי כמה שיותר קרוב (קדימה)למיקומו בסרן חי פור לינק , באמצעות a arms משופעות אחת לשניה עם זרוע אחת מאוד ארוכה שהולכת קדימה...
זה טריק לא רע.
לא תהיה הראשון שעושה את זה.
אסף.
איפה לחפש? יש דוגמאות ?המובן מאליו - רייזר 900.
ההסטורי - אחד מדגמי דה תומאסו. אני צריך להיזכר איזה.
אסף.
המובן מאליו - רייזר 900.
אסף.
לא כזה בדיוק , דומה , כשיהיה לי זמן אני אשב עם ארנון על הקומפיוטר שלו ואעלה לפה תמונות עם פתרונות לממצאים.
125999
פחות או יותר זו הכוונה. נא לא להתייחס לצורת הזרועות, בכל קצה ישנו מסב.
מתלה אחורי, שני משולשים "גדולים" ,אל התחתון (העבה בתמונה) יחובר הקפיץ/בולם, מאחורי הדיפרנציאל זרוע היגוי לאפרייט ,האפרייט לא נמצא בתמונה.
לכל משולש ממבט על מתחנו אנך לקו צירו , במבט אחורי קיבלנו נקודה -מפגש האנכים (IC) , נקודה זו יוצרת זרוע וירטואלית שבסיסה (IC) נמצא במרחב
שבין הדיפרנציאל למנוע . משם קו למרכז גלגל ומרכז הגלגול יוצא במרחב קרוב יותר לדיפרנציאל, אך עדיין "רחוק" פנימה ממישור ציר הגלגל. שעתיים של משחקים שברור לנו שימשכו עוד, מרכז הגלגול יוצא בגובה של 350 מ"מ- סבבה-לא גבוה מידי ולא נמוך מידי ,ועדיין גבוה במקצת מהמרכז הקדמי. התארכות/התקצרות כללי של הציריה, 20 מ"מ.
לדעתי התצורה הזו לוקחת קצת מכל העולמות, -שליטה על זווית קמבר ו TOE לאורך כל המהלך עם יתרונות של זרוע עוקבת חלקית, מבחינת אנטי סקווט לא ניתן לעשות הרבה וגם זה במחיר של ג'קינג מסוים.
בבקשה הערות ותיקונים לדעתכם.
מי זה הדיפרנציאל המעניין בתמונה?
מי זה הדיפרנציאל המעניין בתמונה?
מה קוראים לו mr. ALBIN
From down under
200 ממ מפלנטצ׳ לפלנטצ׳ , נותן יותר מ50 סמ מהלך מרוחב 2 מטר, שוקל 48 קילו הכלב.
ניתן לעשות קלוקינג ליחידת היוק, ניתן להוסיף arb, האדון גם יודע לאחוז באלף סוסים, כך מספרים .
126006
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.