התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Torsen Differential דיפרנציאל שלא מצריך נעילות.



זוהר לב
26-09-19, 09:37
אנימציה יפה של דיפרנציאל מסוג אחר, רק לא היה לי ברור כיצד זה מתבצע.

https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A&list=LLh-YTNHFpFtLDWGw-pnQvBg

asafk
26-09-19, 09:39
זו נעילה לכל דבר. אבל דורשת 'מודולציה' של גז- ברקס כדי לנעול במצב עמידה.
בסך הכל זה דיפרנציאל ננעל קרוב לאופטימלי.

אסף.

זוהר לב
26-09-19, 10:04
תודה אסף. עכשיו הסבר לנוביס כמוני בעברית פשוטה.

ועשה טובה, טעיתי בפורום, העבר להנדסת גיפים.

PW
26-09-19, 10:08
זו נעילה לכל דבר. אבל דורשת 'מודולציה' של גז- ברקס כדי לנעול במצב עמידה.
בסך הכל זה דיפרנציאל ננעל קרוב לאופטימלי.

אסף.

I BEG TO DIFFER
בנעילת דיפרנציאל מסוג "טורסן" אין צורך במודולציה או בכל תעלול אחר.
הפעולה רציפה וחלקה, ומבוססת על העובדה שבסבבת חלזונית, מעבר כוח ותנועה יכולה לעבור מהגלגל לחילזון אבל לא להפך.
התוצאה: בסיבוב הפרש המהירויות בין הצדדים מתחלק כמו בדיפרנציאל רגיל.
כשיש בעיית אחיזה בצד אחד (ואפילו גלגל מלא באוויר) הכוח והתנועה עוברים לשני הצדדים בצורה שווה.
זה עובד כל כך חלק וכל כך טוב, שזה באמת הנעילה האולטימטיבית.
בחלק מהסופות 4 האחרונות שיוצרו התקינו כזה בסרן האחורי.
האוטו מטפס קירות. בלי דרמה, בלי רעש, בלי להחליק ובלי למצמץ.
תענוג. (רק תענוג יקר)
בכבוד
PW

בןבן
26-09-19, 10:16
הרכבתי 2 כאלו. קדימה ואחורה אצלי בגימיני. זה הזוי. לא מבין למה יצרניות רכבי שטח לא מציידות רכבים בזה ישר מהמפעל. המעברים הופכים להיות מצחיקים ובתוספת TC שנותן קצת כוח לנעילה( זה לא יעבוד אם הגלגל אין לו קצת התנגדות) זה פשוט תענוג בשטח.

זוהר לב
26-09-19, 10:18
I BEG TO DIFFER
בנעילת דיפרנציאל מסוג "טורסן" אין צורך במודולציה או בכל תעלול אחר.
הפעולה רציפה וחלקה, ומבוססת על העובדה שבסבבת חלזונית, מעבר כוח ותנועה יכולה לעבור מהגלגל לחילזון אבל לא להפך.
התוצאה: בסיבוב הפרש המהירויות בין הצדדים מתחלק כמו בדיפרנציאל רגיל.
כשיש בעיית אחיזה בצד אחד (ואפילו גלגל מלא באוויר) הכוח והתנועה עוברים לשני הצדדים בצורה שווה.
זה עובד כל כך חלק וכל כך טוב, שזה באמת הנעילה האולטימטיבית.
בחלק מהסופות 4 האחרונות שיוצרו התקינו כזה בסרן האחורי.
האוטו מטפס קירות. בלי דרמה, בלי רעש, בלי להחליק ובלי למצמץ.
תענוג. (רק תענוג יקר)
בכבוד
PW

יקירי, :cool:
כנראה שפספסתי " מע' חלזונית" תודה על ההבהרה.
בכבוד רב,
זוהר.

בןבן
26-09-19, 10:21
I BEG TO DIFFER
בנעילת דיפרנציאל מסוג "טורסן" אין צורך במודולציה או בכל תעלול אחר.
הפעולה רציפה וחלקה, ומבוססת על העובדה שבסבבת חלזונית, מעבר כוח ותנועה יכולה לעבור מהגלגל לחילזון אבל לא להפך.
התוצאה: בסיבוב הפרש המהירויות בין הצדדים מתחלק כמו בדיפרנציאל רגיל.
כשיש בעיית אחיזה בצד אחד (ואפילו גלגל מלא באוויר) הכוח והתנועה עוברים לשני הצדדים בצורה שווה.
זה עובד כל כך חלק וכל כך טוב, שזה באמת הנעילה האולטימטיבית.
בחלק מהסופות 4 האחרונות שיוצרו התקינו כזה בסרן האחורי.
האוטו מטפס קירות. בלי דרמה, בלי רעש, בלי להחליק ובלי למצמץ.
תענוג. (רק תענוג יקר)
בכבוד
PW
PW לא ממש מדוייק כי היצרנים נותנים קצת חופש שאפשר לקבוע מראש, נניח 30% לפני שיש נעילה מלאה אחרת בסיבובים זה יעבוד כמו נעילה מלאה (לא ממש אבל בערך) . דבר שני מעצם המבנה יש בדיפרנציאל הזה הרבה חופש יחסית לדיפרנציאל רגיל וזה קצת מציק למי שלא רגיל. אבל שוב זה פשוט נהדר.
חסרונות אכן כפי שציינת - יקר מאד. ודבר שני ,כבד מאד יחסית לדיפ רגיל.

talw
26-09-19, 10:22
יקירי, :cool:
כנראה שפספסתי " מע' חלזונית" תודה על ההבהרה.
בכבוד רב,
זוהר.

ועכשיו תחשוב על הבדלים בזווית השיניים ועל תוצאה של אחוזי ״נעילה״/ ״החלקה ״

נמרוד
26-09-19, 10:36
הרכבתי 2 כאלו. קדימה ואחורה אצלי בגימיני. זה הזוי. לא מבין למה יצרניות רכבי שטח לא מציידות רכבים בזה ישר מהמפעל. המעברים הופכים להיות מצחיקים ובתוספת TC שנותן קצת כוח לנעילה( זה לא יעבוד אם הגלגל אין לו קצת התנגדות) זה פשוט תענוג בשטח.

אתה הרכבת דיפרנציאלים טורסן בג'ימני?

אפשר קישור למוצר?

זוהר לב
26-09-19, 10:40
טל,
לא מבין גדול אנוכי, אבל למה לא נועלים גלגל מחליק בעזרת ברקס?
ונניח שהיו 4 שסתומים חשמליים על כל צינור שהולך לגלגל ואתה יכולת לבחור מה יעצור ומה יסתובב?
זה מאוד פשוט ויעיל מכל נעילה אחרת. לחצן reset מחזיר את המע' לקדמותה או אחרי פרק זמן, חוזרת לבד.
מה דעתך?

talw
26-09-19, 10:53
טל,
לא מבין גדול אנוכי, אבל למה לא נועלים גלגל מחליק בעזרת ברקס?
ונניח שהיו 4 שסתומים חשמליים על כל צינור שהולך לגלגל ואתה יכולת לבחור מה יעצור ומה יסתובב?
זה מאוד פשוט ויעיל מכל נעילה אחרת. לחצן reset מחזיר את המע' לקדמותה או אחרי פרק זמן, חוזרת לבד.
מה דעתך?

היו פה דיונים על הנושא הזה.
בגדול זה מה שעושות כל המערכות האלקטרוניות ברכבים המודרניים.
שורה תחתונה ...לצורך התקדמות ,עם בלמים לגלגלים מסויימים ,אתה מפסיד אינרציה ומומנט כללי .

נמרוד
26-09-19, 10:57
כשאתה נועל את הגלגל שבאויר על ידי הבלמים, הגלגל שעם אחיזה אכן יסתובב - אבל במהירות כפולה = חצי מהמומנט.

זה שקול לנעילה שברגע שמופעלת, גם מוציאה את הרכב מLOW בחזרה לHI.

זוהר לב
26-09-19, 11:04
אז זה אומר שבהפעלת נעילה הגלגל שבאויר מסתובב באותה מהירות כמו הגלגל האוחז?
הבנתי נכון?
ולאיזה כיוון?

נמרוד
26-09-19, 11:11
הבנת נכון.

PW
26-09-19, 11:22
אז זה אומר שבהפעלת נעילה הגלגל שבאויר מסתובב באותה מהירות כמו הגלגל האוחז?
הבנתי נכון?
ולאיזה כיוון?
הבנת נכון לגמרי. (רק שלא צריך "להפעיל" כלום. זה אוטומטית מובנה במנגנון).
בנעילת טורסן, גלגל באוויר (או ללא אחיזה כלל) יסתובב בכיוון התנועה במהירות הגלגל האוחז.
תסתכל שוב בסרטון.
המנגנון של שינוי התנועה בין שני צידי הסרן מתנהג ובנוי עקרונית כמו דיפרנציאל רגיל. כששני הגלגלים על הקרקע הפרש המהירויות ביניהם מפוצה דרך המנגנון הגג"ש והסבבת באופן מלא.
בדיפרנציאל רגיל, תנועה וכוח עוברים בשני הכיוונים: מהגלגל לסרן וגם מהסרן לגלגל. (הסטליטים והמנגנון גג"ש לגג"ש עובדים ומסתובבים / מסובבים בשני הכיוונים באותה צורה).
בטורסן, בגלל שמדובר בסבבת, הכוח יכול לעבור רק מהסרן לגלגל (מהגג"ש לסבבת) אבל לא להיפך. ברגע שגלגל ללא אחיזה הוא יסתובב באותו כיוון ובאותה מהירות כמו הגלגל האוחז.
בכבוד
PW

asafk
26-09-19, 11:29
P
בנסיעה רצופה אכן מדובר התענוג.
אבל בגלל שבסוף המנגנון לא אופטימלי - ביציאה מעמידה זה לא תמיד 'נתפס' באופן מלא עם תחילת התנועה. ואז נגיעה בברקס עושה את העבודה. ולכן זה 'כמעט אופטימלי' ולא אופטימלי לדעתי...

אסף.

זוהר לב
26-09-19, 11:35
לא כל כך קשור אבל עם אוסף מומחים שהתאסף כאן אשאל:
איך ההגה ברכב אחרי סיבוב שואף לחזור למצב ישר. האם זה קשור לגיאומטריה של המתלים?
שמתי לב שהמרכב מתרומם מעט כשמטים את ההגה. איך?

הדסופה
26-09-19, 11:45
וחסרון נוסף זה חימום בלמים


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
26-09-19, 11:45
זה ממש לא קשור.
אתה מוזמן לפתוח דיון נפרד.

זוהר לב
26-09-19, 11:51
אני ממש בטוח שכולם כאן יודעים מה הסוד הנסתר מממני ולא יתפתח שום דיון, לכן ניסיתי להגניב את השאלה.

asafk
26-09-19, 13:13
זה לא סוד אבל בכל זאת..... דיון נפרד.

אסף.

Eitan_S
26-09-19, 13:14
לא כל כך קשור אבל עם אוסף מומחים שהתאסף כאן אשאל:
איך ההגה ברכב אחרי סיבוב שואף לחזור למצב ישר. האם זה קשור לגיאומטריה של המתלים?
שמתי לב שהמרכב מתרומם מעט כשמטים את ההגה. איך?

קבל הסבר פשוט

http://www.autosport.co.il/67497/%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%96%D7%95%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%92%D7%95%D7%99-%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%98-%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%94-%D7%A9/

בןבן
26-09-19, 16:49
נדמה שלנד קרוזר החדש 2019 מגיע עם דיפ מרכזי ואחורי טורסן... יחד עם TC זאת מערכת מושלמת.
ולמי ששאל אפשר ''לשחק'' עם הזויות של החילזון(נדמה לי שמישהו כאן העיר על זה אבל אף אחד לא שם לב...) כדי לקבל את כל הטווח של הנעילה ממלא עד נניח אחוז מסויים חלקי.
אציין שאי אפשר לקבל נעילה מלאה ,או כן אפשרי אבל אז כל הדיפ בנסיעה יתנהג כמו דיפ תפוס וישחוק מאד את הצמיגים יחד עם צריכת דלק גבוהה.

בןבן
26-09-19, 17:02
P
בנסיעה רצופה אכן מדובר התענוג.
אבל בגלל שבסוף המנגנון לא אופטימלי - ביציאה מעמידה זה לא תמיד 'נתפס' באופן מלא עם תחילת התנועה. ואז נגיעה בברקס עושה את העבודה. ולכן זה 'כמעט אופטימלי' ולא אופטימלי לדעתי...

אסף.

אז זהו אסף!! מע ה TC נותנת את ה''מכת'' בלימה / נגיעה בבלם ,הזאת! עם מערכות TC זה פשוט עובד נפלא- מנסיון....

asafk
26-09-19, 17:37
ברור. זה מה שהופך את העניין למושלם...

אסף.

גיא
26-09-19, 19:14
אצל אדריאן בדאסטר בזמן ההרכבה של הטורסן. היו שם בעיות כיוונון. והדיפ׳ פורק כמה פעמים.

התופעה היתה שהנעילה היתה נעולה כמעט כל הזמן. ובסיבוב על הכביש היה הגלגל החיצוני נגרר.

מפה אני מניח שאפשר לשחק עם זה ולעשות שהנעילה תינעל מהר או לאט.


נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..

asafk
26-09-19, 19:23
הנה חומר קריאה מעניין

אסף. 125922

בןבן
26-09-19, 20:20
אצל אדריאן בדאסטר בזמן ההרכבה של הטורסן. היו שם בעיות כיוונון. והדיפ׳ פורק כמה פעמים.

התופעה היתה שהנעילה היתה נעולה כמעט כל הזמן. ובסיבוב על הכביש היה הגלגל החיצוני נגרר.

מפה אני מניח שאפשר לשחק עם זה ולעשות שהנעילה תינעל מהר או לאט.


נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..

אי אפשר לכוון את זה גיא. זה רק בייצור בקביעת הזויות של הסליל ההליקאלי... מהרגע שהרכבת או יותר נכון ייצרת את הסליל בזויות מסויימת אז זהו. לכן זה לא כזה מושלם , אבל מנסיון שלי בחודשים האחרונים ,זה עובד מדהים. בכלל מייתר כמעט לחלוטין נעילה מלאה. בגימיני הישן הTC מאד חלש ולא מספק ממש כוח בעליות. עם הטורסן זה קיבל חיים חדשים , עצם הבלימה החלקית כבר מעבירה הרבה יותר כוח (כמעט מלא ) לגלגל האוחז.

גיא
27-09-19, 00:18
בדאסטרים דווקא ראינו שהדמוי לוקרייט עובד יותר טוב.
לטורסן לוקח זמן להנעל.


נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..

בןבן
27-09-19, 17:46
בדאסטרים דווקא ראינו שהדמוי לוקרייט עובד יותר טוב.
לטורסן לוקח זמן להנעל.


נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..זה נכון ,תלוי ביחס ההליקלי, אבל זה מגיע מאד חלק. אתה ממש מרגיש איך הדיפ'' נמתח '' ומתחיל להוסיף כוח. אפילו ב 2x4 זה בסוף נותן לך הרגשה של נעול

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

zivo
29-09-19, 11:03
הלכתי קצת לקרוא, ונתקלתי בתצורה מעט שונה.
https://torsen.com/how-it-works/

יש הסברים על איזה שלושה סוגים, אבל לא בטוח שאני מבין.

מי יכול להסביר את ההבדלים?

izigwalker
03-10-19, 18:25
יש פה כמה טעויות במינוחים ויכולות של Torsen
Torsen זה לא דיפרנציאל שננעל, אם יש גלגל באוויר הגלגל המקביל על הקרקע לא יסתובב!!!
יש לו-Toque Bias Ratio זאת אומרת שהוא יכול להכפיל את המומנט ביחס קבוע מהגלגל עם אחיזה נמוכה לגלגל עם אחיזה גבוהה יותר.
אך ברגע שיש גלגל ללא יכולת הפעלת מומנט לקרקע(הגלגל באוויר) אין העברת מומנט לצד השני,
תשובה שנתן בחור מTorsen:
https://torsen.com/ask-torsen-torque-bias-ratio-functional-questions/
שורה תחתונה זה יכול לעזור במצבים של אחיזה נמוכה, אך ברגע שאין אחיזה כלל לגלגל אחד, צד אחד של המשוואה אפס והוא מתנהג כמו דיפרנציאל פתוח, אלא אם כן יש לך סיוע של ברקס אלקטרוני או התערבות הנהג/ת.
זה לא אומר שזה לא עוזר כלל האמר H1 הוא בעל Torsen קדמי ואחורי, אך גם האמר בהצלבה במצב סטטי הוא יסובב חצי מהצמיגים ולא יתקדם.
יש דיפרנצילים שננעלים ממש כתלות ממונט שמגיע מהמנוע וזה נקרה Cluth Type LSD ואפשר לחפור על זה.
(בהרבה תיבות טרנספר זה משולב Torsen עם קלאצ׳ ננעל חשמלית, בשביל לאפשר הנעה כפולה ובנוסך נעילת דיפרנציאל מרכזית כגון סובארו, אואדי ועוד)
דוגמא:
https://www.youtube.com/watch?v=OE-dWV75Aw0

asafk
03-10-19, 18:37
כתבנו על זה קודם - ואמרת נכון. בהצלבה בעמידה הרכב לא ייסע ללא מודולציה של גז-ברקס. וכשיש בקרת אחיזה זה פתרון נהדר.

אסף.

izigwalker
03-10-19, 18:48
כתבנו על זה קודם - ואמרת נכון. בהצלבה בעמידה הרכב לא ייסע ללא מודולציה של גז-ברקס. וכשיש בקרת אחיזה זה פתרון נהדר.

אסף.

בהחלט אמרת זאת בפוסט 2#,
אך בהמשך השרשור המשיכו להתייחס לזה כאל נעילה של ממש, וזה דיפרציאל כל-יכול ללא פשרות,
ושלא צריך התערבות מערכות או נהג.

asafk
03-10-19, 20:11
מעניין אם יש כאלו של לנדקרוזר מפירוק לסרן הקדמי של ההיילקס...

אסף.

בןבן
04-10-19, 21:52
מעניין אם יש כאלו של לנדקרוזר מפירוק לסרן הקדמי של ההיילקס...

אסף.

ממה שהבנתי יש רק החל מלנקרוזר 2019 טורסן מרכזי ,ואחורי.

-->