צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי 2013 - קראנק שבור - תופעה מוכרת?
דיסקברי 4 עם 80 אלף ק"מ, קראנק נשבר.
מישהו נתקל במקרה דומה?
אסף.
בדיסקו 3 הבעיה המוכרת היא כשל במשאבת שמן, יש כמובן פתרונות גם לזה.
בדיסקו 4 אכן יש שמעידים על כשל בקראנק עצמו, לא מכיר מישהו שקרה לו אישית.
עם זאת מעידים שזאת תוצאה של בוצה בשמן ובמסנן יניקת השמן בעוקה(בדומה למנועי ה 4D4) בגלל מרווח טיפול גדול או החלפות שמן לא בזמן, מערכת הזרקה לא תקינה וכו'.
http://m.australiancar.reviews/reviews.php#!content=recalls&make=Land%20Rover&model=Discovery%204&gen=514
בארץ - במקרה זה רכב שמטופל במוסך היבואן לפי הספר.... כך שמרווחי הטיפולים הם כנדרש (ואם שואלים אותי המרווחים המוגדלים הם מראש מסוכנים ומטרתם שיווקית בלבד).
אסף.
בארץ - במקרה זה רכב שמטופל במוסך היבואן לפי הספר.... כך שמרווחי הטיפולים הם כנדרש (ואם שואלים אותי המרווחים המוגדלים הם מראש מסוכנים ומטרתם שיווקית בלבד).
אסף.
בדיוק.
"לפי הספר" , רק שהספר טועה ומטעה זה מטעם שיווקי בלבד.
לא מאמין בזה, ומבחינתי אף שמן מנוע לא מחזיק מעל 10k קמ, ואם הרכב לא עושה גם 10k בשנה אז מבחינתי החלפת שמן כל חצי שנה חובה.
נדב,
אולי סטיה מהנושא, אבל ייתכן ורלוונטי גם ל-4.
בנוסף למה שכתבת, ב-3 היתה תופעה של אי שימון של הקראנק בגלל שאחד ממיסבי ההחלק מסתובב, ואז פתח השימון לא מול פתח ההזנה. זה נפתר עי הוספת שגם שמונע את הסיבוב הזה.
(ההסבר לא מדויק, אנסה למצוא קישור למקור רלוונטי).
קישורים שיכולים ללמד על הבעיה בדיסקו-4
כאן בתגובה #3 - יש ציטוט של מסמך פנימי של לנד רובר בעניין:
https://www.lrukforums.com/threads/engine-died-crank-shaft-fault.243437/
כאן יש דווחים חוזרים על התופעה בדיסקו - 4 , בדווח מה 14-1-19 יש הסבר למה זה קורה לטענתם כתוצאה מנסיעות קצרות שמונעות ממסנן החלקיקים לסיים את פעולתו וכתוצאה לזיהום שמן המנוע (לא נאמר אם הכוונה למנועי ה TDV6 או למנועים משנת 2013 נדמה לי SDV6 או לשניהם...)
https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/land-rover/discovery-4-2009/good/
שנה טובה
הבעיה מוכרת
גם אצלי קרה
יש לחלק לשניים
הראשון הפוסט מורטם - למה קרה
לעומק ניתן לקרוא את הקישורים מעלי - בחפיפיות בעיית שימון גורמת לקראנק חלש להגזר.
חלק מהבעיות של כל רכב ( מזרקים - פטרול מיסב גלגל - טויטה כל מותג והחולרע שלו).
השני איך ניתן לההקטין את הנזק שכבר קרה ושלא יקרה
המזרח מבינים רק עו"ד - לא לבזבז זמן מכתב מסודר יגרום לגודוויל להתקבל ואתה תחוייב רק ב 20 אשח....ואם פחות מעולה.
במקרה שלי לא התקבל ( הרצון הטוב של המזרח / היצרן ) היתי צריך להביא את המנוע למזרח ולשלם מהתחת ללא כל אחריות.
וקדימה -החלפת שמנים הן בגיר והן במנוע בזמן ולשמנים איכותיים
ואז רק אולי בע"ה והמלכה אליזבט או אלוהי ההודים גאנש זה יעבוד.
וכדי לשים את הדברים בהקשרם - עדין נוסע בדיסקברי
זה לפחות השישי במספר ולא מחליף. ( וניסתי גם פטרול וגם טויטה )
יש האומרים תסמונת האישה המוכה יש האומרים אהבה עיוורת ויש האומרים הנוחות ויכולות השטח מנצחות.
למזלי הרכב לא שלי.... כרגע החיוב עומד על 40.
בעל הרכב יודע מה לעשות....
אסף.
למזלי הרכב לא שלי.... כרגע החיוב עומד על 40.
בעל הרכב יודע מה לעשות....
אסף.ברור שיודע מה לעשות...
השאלה אם מברשת, רולר או בהתזה?
boaz avrahami
29-09-19, 11:04
במקרה הזה בטבילה עדיף
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
40k למנוע לרכב כזה סביר, מה זה סביר? זה לא בשמיים לרכב כזה, אם לוקחים את ה"מקבילים" כמו שהוזכר כאן פטרול, טויוטה d4d ושות' זה לא נופל מיזה, ע"ע שרשור טויוטה והחלפת מנוע, לא אחד ולא שתיים, יש כשלים, יש בעיות, הרוב פתיר בדרך כזו או אחרת, לפעמים צריך ללכת לפי הספר, לפעמים צריך להחמיר עם מה שכתוב בספר, יש כאלה ולא רק כאן שמתעלמים וחיים בהכחשה, בטיול האחרון פגשתי בעל לנדקרוזר בשטח ששמעתי אותו מגיע מק"מ, המנוע דופק, אומר הבחור זה בסדר המכונאי שלי אמר לנסוע ככה, לך תבין...
הכי חשוב תעקבו ותבדקו איזה שמן ממלאים לכם במנוע ושהוא לא צ'ינג צ'ונג ושהחברה מוכרת לכם, ושהוא עם תקנים שמתאימים למנוע הספציפי.
elephant man
29-09-19, 11:26
לכל מי שיש רכב כזה, מומלץ בחום לא להיצמד לשגרת הטיפולים של היצרן - החלפת שמן כל 26000ק"מ.
עדיף כל 10000 ק"מ שמן+מסנן.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ברור שיודע מה לעשות...
השאלה אם מברשת, רולר או בהתזה?
רק בשביל שלא יחזור שרשור טעיתי בגוון של הצבע, ים תיכון בגוון יותר בז׳-כחלכל מאשר כחול.
הכי חשוב תעקבו ותבדקו איזה שמן ממלאים לכם במנוע ושהוא לא צ'ינג צ'ונג ושהחברה מוכרת לכם, ושהוא עם תקנים שמתאימים למנוע הספציפי.
ואיך זה יקרה כחלק לא מבוטל מהמשתמשים מחפשים ״טיפול עשרתפלים ב-200שקל כולל הכל״ ?
שמן צ׳אנג ובניו, פילטר תחליפי ״רק 50שקל״ וכו..
ראיתי מנסיון אישי איך לרגע טעיתי ושמתי שמן גיא סינטטי מלא לפי התקן הנכון, של חברה לא מוכרת, הגיר מיד הראה שהוא לא אוהב את זה(שני לא נכנס בבוקר).
לא חיכיתי יותר מידי, החלפתי שמן למותג מוכר שגם עלה יותר והגיר חזר לעצמו.
מה שאתם עדיין לא הפנמתם אחרי כל השנים האלו הוא שבעלי לנדרובר לא מקבלים עצות.
אסף.
ואיך זה יקרה כחלק לא מבוטל מהמשתמשים מחפשים ״טיפול עשרתפלים ב-200שקל כולל הכל״ ?
שמן צ׳אנג ובניו, פילטר תחליפי ״רק 50שקל״ וכו..
ראיתי מנסיון אישי איך לרגע טעיתי ושמתי שמן גיא סינטטי מלא לפי התקן הנכון, של חברה לא מוכרת, הגיר מיד הראה שהוא לא אוהב את זה(שני לא נכנס בבוקר).
לא חיכיתי יותר מידי, החלפתי שמן למותג מוכר שגם עלה יותר והגיר חזר לעצמו.אני מניח שרוב - אם לא כל - בעלי דיסקברי 4 לא מחפשים לחסוך בטיפולים.
היבואן הוא זה שהחליט לחסוך על חשבונם מתוך הבנה נכונה שאת הנזק בדרך כלל רואים רק אחרי תום האחריות.
אסף.
אני מניח שרוב - אם לא כל - בעלי דיסקברי 4 לא מחפשים לחסוך בטיפולים.
היבואן הוא זה שהחליט לחסוך על חשבונם מתוך הבנה נכונה שאת הנזק בדרך כלל רואים רק אחרי תום האחריות.
אסף.
סביר.
איך אתה מגדיר את מוסכי הגורו?
Slowly..
העניין של מרווחי טיפולים גדולים הוא לדעתי שווקי בלבד... (וזה נכון לרוב אם לא כל היצרנים), זה הסטנדרט וכולם מתיישרים לפיו ומציינים זאת כאחד מהפרמטרים במכירת רכב חדש..
לא נראה לי שיש כאן איזו אגנדה שהיצרנים רוצים רוצים שהמנועים שלהם יכשלו ואז יחליפו מנועים (לדעתי זה גם גורם להם נזק תדמיתי וגם כספי כל הגודוויל שהם נותנים (בחו"ל) והאופרציה מסביב עולה להם כסף אז טוב לא יוצא להם מזה.
אני מכיר את התופעה מאלפא 159 שהיצרן המליץ על מרווחי טיפול של 30K ומנועים פיתחו בוצה והחזירו נשמתם לבורא..
בהמשך שינו את ההנחיה (לא נראה לי רשמית) וירדו ל 10K ומי שמקפיד על כך לא נתקל שוב בבעיה..
ובלי קשר אני ברכבים שלי מחליף שמן איכותי ולפי התקן + פילטר (רק מקורי)- מקסימום כל 10K (והמנועים ממשיכים לעבוד פיקס - בפגרו מעל 500K באלפא 200K) בקיצור עדיף להתעלם מהמלצות היצרן ולהחמיר יותר..
הבעיה היא שרוב באי האתר הזה הם לא יד ראשונה ברכב יקר, ומי מהאי האתר שהוא בעלים של רכב יקר הוא לא יד ראשונה.... אז אתה בהגדרה קונה רכב עם נזק מצטבר שהוא תוצאה של הקפדה על הוראות היצרן / יבואן...
אסף.
אז ההמלצה לקניית רכב עם היסטוריית טיפולים מסודרת
זה כבר לא?
אז ההמלצה לקניית רכב עם היסטוריית טיפולים מסודרת
זה כבר לא?
תכלס בהרבה מקרים זה נכון...
עוד דוגמא שראיתי באתר אנגלי בתיבות הילוכים אוטו' בדיסקו 3 (אולי גם ב 4 וכן ברכבי BMW שונים ) היצרן טוען שהתיבות לא זקוקות לטיפול (החלפת שמן ופילטר) לאורך כל חייהן (מה שגורם לתקלות בגירים וצורך לשיפוץ)
כיום ההמלצות (לא נראה לי רשמית של היצרן) היא להחליף שמן גיר כל 50K עד 75K
אם אני לא טועה גם בגרנד צ'ירוקי WK יש המלצה להקדים את החלפת שמן גיר מהמלצת היצרן..
אז אפשר לומר שחלק מהמלצות היצרן בעניין מרווחי טיפול הן שווקיות ודופקות את הלקוח...
אבל אם נשתמש בהגיון אפשר להבין ששמן ופילטר שמן לא שומרים על התכונות שלהם 25 או 35 אלף ק"מ
ולא הגיוני ששמן גיר יחזיק לנצח...
אחרי קריאה מרובה בנושא בפורומים אנגליים ודרום אפריקאים - אכן התופעה מוכרת במנועי ה
TDV6 - 2.7
TDV6 - 3.0
ויש גם דווחים כל מנועי SDV שהקרנק נגזר להם
בחור שחקר את הנושא דיווח שהקרנקים כולם נגזרים באותו מקום - (החלק הדק ביותר בקרנק)
התאויריות לסיבות לגזירת הקרנק כוללות
כשל של תושבת משאבת השמן שכשל כזה הגיוני שיגרום לקטסטרופה מכנית (אך יש לא מעט רכבים שגזרו קרנק ללא קשר למשאבה)
סיבה נוספת מיסבים שלא קיבלו שמן כתוצאה מתזוזה של חרירי השימון (ככל הנראה כתוצאה מהתקנה לקויה) אך בעיה זו מיוחסת לדגמים הראשונים של ה 2.7
השערות נוספות שצויינו:
ויברציות מהגיר - כתוצאה מההמלצה של לנד רובר שהגיר לא זקוק להחלפת שמן שכנראה גרם ליצירת ויברציות כשהשמן איבד מתכונותיו..
פולי מנוע שאיבד מיכולת השיכוך שלו..
מסנן חלקיקים שגרם לזיהום השמן בעיקר ברכבים שנסעו נסיעות קצרות (אם אני לא טועה כאן דובר על SDV)
מזרקי דלק תקולים שגרמו לסוג של נעילה הידרוסטטית
בשורה התחתונה הכותבים מסכימים שלא משנה מהן הסיבות ככל הנראה יש כאן כשל הנדסי בתכנון הקרנק.
אותו בחור שעשה "דוקטורט" על הנושא מעריך את שכיחות המקרים בכ' 15%
עוד דבר שהוזכר שהיו דווחים שמנועים שעברו שיפוץ (אוברול) ולא הוחלפו בחדשים התופעה חזרה אחרי 20000 קמ...
באנגליה הקימו עצומה של בעלי דיסקויים בבקשה מלנד רובר להכיר בתקלה כריקול (בסין התקלה מוכרת כריקול) - https://www.thepetitionsite.com/535/903/886/land-rover-sdv6-amp-tdv6-crank-failure/
קישורים בנושא (ויש עוד המון ברשת)
https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/241214-TDV6-engine-failure-statistics-the-facts
https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/260033-Landrover-Discovery-3-TDv6-Engine-Failure (https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/260033-Landrover-Discovery-3-TDv6-Engine-Failure)
https://www.lrukforums.com/threads/engine-died-crank-shaft-fault.243437/
אין לי דיסקו ואני לא יכול לגונן או להגיב על התובנות מעלה רק מסכם ממה שקראתי...
אני מגיע לעניין מזה ששקלתי לקנות דיסקו 3 או 4 - (אולי עדיין שוקל - רכב מדליק) והתלבטתי בין מנוע ה 3 וה 2.7 המסקנה שלי שאם כבר החלטת לעלות על הרולטה עדיף להנות מהדרך מהר יותר ;) לקחת את ה 3.0
צחי - תענוג לקרוא תשובה כזו מעמיקה
elephant man
06-10-19, 22:33
הנחיית היבואן בארץ לגבי שמן גיר היא להחליף כל 100000 ק"מ.
תקף לגיר 6 הילוכים (דיסקברי 3) ו-8 הילוכים (דיסקברי 4).
וגם לקוחות שמזהים שמשתמשים ברכב מעבר לשימוש רגיל למשל, קבלן עפר שנמצא עם הרכב כל היום במחצבות, ממליצים לו לעבור לשגרת טיפולים צפופה יותר (arduous use).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
צחי - תענוג לקרוא תשובה כזו מעמיקה
תודה צור, אחרי סופ"ש של קריאה בנושא - מה עשינו אם לא שיתפנו...:)
הנחיית היבואן בארץ לגבי שמן גיר היא להחליף כל 100000 ק"מ.
תקף לגיר 6 הילוכים (דיסקברי 3) ו-8 הילוכים (דיסקברי 4).
וגם לקוחות שמזהים שמשתמשים ברכב מעבר לשימוש רגיל למשל, קבלן עפר שנמצא עם הרכב כל היום במחצבות, ממליצים לו לעבור לשגרת טיפולים צפופה יותר (arduous use).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אם כך טוב עשה היבואן המקומי, השאלה אם עשה זאת מהיום הראשון או לאחר שהבינו שיש בעיה כלשהי..
אני מכיר את הנשוא של שינוי המלצות יצרן מממנועי GM באלפא רומאו 159 - בתחילה היצרן המליץ על שגרת טיפול של כל 30K כשמנועים התחילו "ללכת" כתוצאה מבוצה שנוצרה, הומלץ לעבור לשגרת טיפולים של כל 10K
כנ"ל בגירים ידניים מפלס כמות השמן גיר על פי הספר (שהגיע עם הרכב 2 ליטר) לאחר שמיסבים בגיר החלו ללכת ההמלצה היא לשים 2.3 ליטר...
אז לאותם אומללים שטיפלו ברכב על פי המלצות היצרן והלכו מנועים לאחר אחריות זה כבר לא עזר...
elephant man - יש לך מושג לגבי שכיחות המקרים של גזירת קרנקים (ולא כתוצאה מכשל של משאבת השמן) כאן בארץ?
elephant man
10-10-19, 11:28
מאמין שההנחיה באה לאחר שהבינו שיש בעיה.
לגבי שכיחות הגזירה, נתקלתי בה בעיקר ברכבי יבוא אישי עם עבר טיפולי לא ידוע.
דיסקברי 4 עם 80 אלף ק"מ, קראנק נשבר.
מישהו נתקל במקרה דומה?
אסף.
שלום לי קרה בדיוק אותו הדבר ויש הגשה של תביעה ייצוגית בימים אלא. צור איתי קשר ואשמח למסור עוד פרטים
- - - Updated - - -
40k למנוע לרכב כזה סביר, מה זה סביר? זה לא בשמיים לרכב כזה, אם לוקחים את ה"מקבילים" כמו שהוזכר כאן פטרול, טויוטה d4d ושות' זה לא נופל מיזה, ע"ע שרשור טויוטה והחלפת מנוע, לא אחד ולא שתיים, יש כשלים, יש בעיות, הרוב פתיר בדרך כזו או אחרת, לפעמים צריך ללכת לפי הספר, לפעמים צריך להחמיר עם מה שכתוב בספר, יש כאלה ולא רק כאן שמתעלמים וחיים בהכחשה, בטיול האחרון פגשתי בעל לנדקרוזר בשטח ששמעתי אותו מגיע מק"מ, המנוע דופק, אומר הבחור זה בסדר המכונאי שלי אמר לנסוע ככה, לך תבין...
הכי חשוב תעקבו ותבדקו איזה שמן ממלאים לכם במנוע ושהוא לא צ'ינג צ'ונג ושהחברה מוכרת לכם, ושהוא עם תקנים שמתאימים למנוע הספציפי.
שלום לי קרה בדיוק אותו הדבר ויש הגשה של תביעה ייצוגית בימים אלא. צור איתי קשר ואשמח למסור עוד פרטים
הרכב לא שלי אלא של חבר. פרסם כאן את פרטי הקשר להצטרפות לייצוגית - אני בטוח שיעזור לעוד חברים.
אסף.
[QUOTE=asafk;870361 פרסם כאן את פרטי הקשר להצטרפות לייצוגית [/QUOTE]
בלי להסיט את הדיון, רק שיהיה ברור - אין כזה דבר להצטרף לייצוגית (לפחות לא במובן הרגיל של המונח).
כל הרעיון בתביעה ייצוגית הוא שזו תביעה שמוגשת על ידי אדם אחד (או בודדים), בשם קבוצה גדולה, שאין התכנות כלכלית או מעשית לכך שכל אחד מחבריה יגיש תביעה עצמאית.
איתור פרטני של חברים בקבוצת התובעים עומד בניגוד לעקרון שבבסיס התביעה היצוגית.
גזירת הקרנקים ושאר הירקות מתייחסת גם לשנתון 2016? או בעיקר לשנתונים המוקדמים של הדיסקו 4?
גזירת הקרנקים ושאר הירקות מתייחסת גם לשנתון 2016? או בעיקר לשנתונים המוקדמים של הדיסקו 4?
לא דיסקו אבל באותה גטגוריה כנראה, ריינג' רובר עם אותו מנוע נישבר קראנק בעליות לירושלים, עדיין אני חושב לדעתי שהבעיה העיקרית היא בשגרת טיפולים של היצרן נטו מטעמי שיווק, להחליף שמן כל 26k ק"מ ברכב דיזל זה לא בריא בכלל ורכב עם 70k ק"מ בערך שביצע אולי 2 טיפולים בכל חייו פה קבור הכלב כנראה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.