tesor
30-09-19, 23:36
שלום חברים,
הטראנו שלי (3.0 דיזל) חוגג 17 בקרוב, והחלטתי לבצע לו סבב תחזוקה מקיף.
ביצעתי בדיקה לחופשים במתלים:
גלגל באוויר (על ג'ק), נדנוד מהצדדים ("שעות 3 ו-9") ומעלה-מטה ("שעות 6-12").
גלגל על הכביש וניסיון להזיז את הרכיבים באופן ידני.
מהבדיקה יצאתי קצת מבולבל... אבל ראשית, הממצאים:
מבחן הנדנוד:
בצד נוסע חופש מורגש בשני כיווני הבדיקה.
בצד נהג חופש קל ב-3-9 וכמעט בלתי מורגש ב-6-12.
זרוע עזר ומוט הפיתול זזים באופן משמעותי כתוצאה מהזזת גלגל הנוסע.
זרוע פיטמן ללא חופשים (מעט גריז דולף מהצדדים).
גלגל על הכביש:
ה-tie-rods להיגוי חופשיים לגמרי בשני הצדדים.
end-link של מוט הפיתול למשולש התחתון חופשי לגמרי בצד נוסע, ללא חופשים בצד נהג.
אין חופש בפיטמן או בזרוע העזר.
(סליחה על הטרמינולוגיה באנגלית, עוד לא מסתדר עם השמות בעברית. לאט לאט :))
סימני השאלה:
קראתי שחופש בשני הכיוונים (1.1) = נאבה שחוקה.
מצד שני, זה מגיע יחד עם זרוע עזר שזזה (1.3), tie-rods חופשיים (2.1) ו-end-link של מוט פיתול חופשי לגמרי באותו הצד (2.2).
על פניו, אני מבין שגם עם נאבה תקינה לחלוטין הייתי מרגיש חופשים.
האם זה נכון? איך כדאי להמשיך באבחון? והאם הייתם מחליפים נאבות כחלק מתחזוקה מונעת בכל מקרה?
זרוע העזר היטלטלה בבדיקה עם גלגל באוויר, אבל יציבה לחלוטין בבדיקה עם גלגל על הכביש (2.3). בסופו של דבר היא אמורה לזוז כשאני מזיז את הגלגל.
מה אני יכול להסיק מזה לגבי מצבה?
ברור שהדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם סימני השאלה היא להחליף הכל אבל חבל לי להחליף חלקים תקינים לשווא.
כנראה שיש קו שעובר בין תחזוקה מונעת מושכלת לבין החלפת חלקים מתוך "בורות".
אם אתם יודעים להעשיר מנסיונכם בהקשר הזה אשמח לשמוע :)
תודה רבה!
הטראנו שלי (3.0 דיזל) חוגג 17 בקרוב, והחלטתי לבצע לו סבב תחזוקה מקיף.
ביצעתי בדיקה לחופשים במתלים:
גלגל באוויר (על ג'ק), נדנוד מהצדדים ("שעות 3 ו-9") ומעלה-מטה ("שעות 6-12").
גלגל על הכביש וניסיון להזיז את הרכיבים באופן ידני.
מהבדיקה יצאתי קצת מבולבל... אבל ראשית, הממצאים:
מבחן הנדנוד:
בצד נוסע חופש מורגש בשני כיווני הבדיקה.
בצד נהג חופש קל ב-3-9 וכמעט בלתי מורגש ב-6-12.
זרוע עזר ומוט הפיתול זזים באופן משמעותי כתוצאה מהזזת גלגל הנוסע.
זרוע פיטמן ללא חופשים (מעט גריז דולף מהצדדים).
גלגל על הכביש:
ה-tie-rods להיגוי חופשיים לגמרי בשני הצדדים.
end-link של מוט הפיתול למשולש התחתון חופשי לגמרי בצד נוסע, ללא חופשים בצד נהג.
אין חופש בפיטמן או בזרוע העזר.
(סליחה על הטרמינולוגיה באנגלית, עוד לא מסתדר עם השמות בעברית. לאט לאט :))
סימני השאלה:
קראתי שחופש בשני הכיוונים (1.1) = נאבה שחוקה.
מצד שני, זה מגיע יחד עם זרוע עזר שזזה (1.3), tie-rods חופשיים (2.1) ו-end-link של מוט פיתול חופשי לגמרי באותו הצד (2.2).
על פניו, אני מבין שגם עם נאבה תקינה לחלוטין הייתי מרגיש חופשים.
האם זה נכון? איך כדאי להמשיך באבחון? והאם הייתם מחליפים נאבות כחלק מתחזוקה מונעת בכל מקרה?
זרוע העזר היטלטלה בבדיקה עם גלגל באוויר, אבל יציבה לחלוטין בבדיקה עם גלגל על הכביש (2.3). בסופו של דבר היא אמורה לזוז כשאני מזיז את הגלגל.
מה אני יכול להסיק מזה לגבי מצבה?
ברור שהדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם סימני השאלה היא להחליף הכל אבל חבל לי להחליף חלקים תקינים לשווא.
כנראה שיש קו שעובר בין תחזוקה מונעת מושכלת לבין החלפת חלקים מתוך "בורות".
אם אתם יודעים להעשיר מנסיונכם בהקשר הזה אשמח לשמוע :)
תודה רבה!