התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כמה שמן למלא בסרן האחורי וכיצד למדוד



hadtomer
01-10-19, 19:32
היי.

צריך להחליף בקרוב שמן בסרן האחורי- קרייזלר 8.25 שבתוכו יושב סט יחסי העברה 4.10 ואוזי לוקר.

השמן יהיה כמובן 75W140 איכותי.

השאלה היא- בדומה לרוב הדנות וכו-אין לי פתח ריקון ומילוי אלא מכסה אחורי. המכסה מתפרק והשמן יוצא. הבעיה היא שהמכסה שלי הוא מכסה של SOLID שהבאתי מארה"ב (לצערי ללא פתח מילוי וריקון, רק מילוי כמו במכסה המקורי) שמחזיק יותר שמן.

בד"כ אני ממלא פשוט לפי הוראות ג'יפ של כמות שמן לסרן- אבל הפעם יש לי קיבולת גדולה יותר ואני לא יודע בדיוק בכמה.

כיצד אני יכול לדעת כמה שמן להכניס? אני שואל כי שמעתי כבר שהשיטה של "תמלא עד שצא שמן מפתח המילוי" עלולה דווקא להכניס יותר מדי שמן-מה שעלול לגרום לבעיות.

נמרוד
01-10-19, 19:58
היי.

צריך להחליף בקרוב שמן בסרן האחורי- קרייזלר 8.25 שבתוכו יושב סט יחסי העברה 4.10 ואוזי לוקר.

השמן יהיה כמובן 75W140 איכותי.

השאלה היא- בדומה לרוב הדנות וכו-אין לי פתח ריקון ומילוי אלא מכסה אחורי. המכסה מתפרק והשמן יוצא. הבעיה היא שהמכסה שלי הוא מכסה של SOLID שהבאתי מארה"ב (לצערי ללא פתח מילוי וריקון, רק מילוי כמו במכסה המקורי) שמחזיק יותר שמן.

בד"כ אני ממלא פשוט לפי הוראות ג'יפ של כמות שמן לסרן- אבל הפעם יש לי קיבולת גדולה יותר ואני לא יודע בדיוק בכמה.

כיצד אני יכול לדעת כמה שמן להכניס? אני שואל כי שמעתי כבר שהשיטה של "תמלא עד שצא שמן מפתח המילוי" עלולה דווקא להכניס יותר מדי שמן-מה שעלול לגרום לבעיות.למלא עד פתח המילוי זו בדיוק השיטה הנכונה.

אם אתה מפרק את המכסה תתקין פקק ריקון.

moriseven
01-10-19, 21:32
2.08 Liters

https://www.morris4x4center.com/in4x4mation-center/jeep-cherokee-xj-fluid-capacities-type.htm

hadtomer
02-10-19, 20:02
בד"כ אני ממלא פשוט לפי הוראות ג'יפ של כמות שמן לסרן- אבל הפעם יש לי קיבולת גדולה יותר ואני לא יודע בדיוק בכמה.

.
...

- - - Updated - - -


למלא עד פתח המילוי זו בדיוק השיטה הנכונה.

אם אתה מפרק את המכסה תתקין פקק ריקון.
חשבתי על זה כי המחיר של המכסה הזה אינו יקר ואין לי בעיה לעשות את זה.

השאלה היא האם פשוט הברזה ואז פקק? או לרתך הברגה

נמרוד
02-10-19, 21:53
תמצא בורג ואום בקוטר גדול - 20 מ"מ בערך. בורג 3/4 או 7/8. תקצר עם דיסק את הבורג לאורך שהוא קצת יותר מהעובי של האום, כשהאום מוברג עליו. הסרת האום תסדר את ההברגה כמו מחרוקת. תבחר את המקום הנכון במכסה, שלא מתקרב לחלקים המסתובבים גם אם המכסה יקבל מעיכה בשטח. קדח חור מתאים עם מקדח קוני. רתך האום מבפנים. ריתוך לא חייב להיות מושלם מבחינת אטימה, כן צריך להיות חזק. הברג בורג פנימה עם קצת משחת איטום RTV כמו שאתה משתמש למכסה. סע לשלום.

ezraiz
03-10-19, 15:34
תומר, מה זה השמן האיכותי שאתה שם?
עשית שיעורי בית בנושא שאתה יכול לשתף בהם?

hadtomer
03-10-19, 20:40
שום שיעורי בית ושום זיוני מוח. זה שמן, לא פוסט דוקטורט. מוביל 1 ושלום, כפי שהיה עד היום בכל החלפה

נמרוד
03-10-19, 20:41
פששש.... מוביל1... סטנדרט גבוה. לפנק לפנק לפנק. תומר תאמץ אותי.

boaz avrahami
04-10-19, 13:48
עבודה קשה ומיותרת.
יש משאבות שמוציאות את השמן מהביצה.
כמה דקות עבודה לריקון ואז אתה גם יכול למלא איתה בנוחיות.

מספיק מעל הפופיק .

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191004/d190c6117ebb84aab08d52d1687dada3.jpg


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איל מ
04-10-19, 14:19
יש לי כזאת.
לא יודע אם היא דפוקה או סתם גרועה, אבל היא בקושי סוחבת שמן. מוציאה קמצוץ של שמן בכל מהלך, וגם מחזירה חצי ממנו בחזרה.....
לא מומלץ.

ariel-ro
04-10-19, 15:25
לפתוח מכסה של סרן זה די קליל.
הגישה נוחה למברגה, לא יותר מדקות ספורות לסרן.
מתמשים באטם יעודי ולא RTV ואז גם לא צריך לנקות בפירוק והרכבה.
בנוסף והכי חשוב זה מאפשר לבדוק מה מצב הסרן, סטליטים, נעילות, חופשים, מיסבים...

-->