התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ראש מנוע ברכב דיזל



פיני ד
03-10-19, 09:07
בוקר אור,
אז אחרי 4 שנים עם הטראקן האהוב שלי, אשתי הייתה מעורבת בתאונה, לה ולקטנה שלום, לטראקן פחות, "טוטאל לוס"
מעוניין לקנות שוב טראקן, מאוד מרוצה מהרכב , הוא לא פראדו אבל מתאים לצרכים.... נוחות כביש, טיולים (פעם בשבוע ) ביניהם חוצה רמון, ציר המצלעות , המעלה הלבן, מעלה יאיר , מרסבה ,וכו....

מצאתי רכב טראקן 2006 , יחסית שמור חיצונית ופנימית, קמ נמוך בצורה חריגה לשנה 160K, רכב בתול לא היה בשטח,
הבעיה שלי היא שהרכב עבר ראש מנוע לפני כשבוע עקב התחממות ונמכר עי המוסך(כנראה הבעלים לא רצה להתעסק) אני מכיר את המוסכניק, לא חושב שיעבוד עלי או משהוא בסגנון, אבל אני לא אוהב להשאיר דברים למחשבות....
ברכב הוחלפו הרדיאטור ,פאן קלאצ ,משאבת המים , פקק ואם אני לא טועה גם התרמוסטט,
כשבאתי לבדוק ראיתי שהמיכל מים מלא כמעט עד הסוף וחסר מים ברדיאטור, אינדיקציה לראש מנוע בדכ....
כשהנעתי את הרכב , ההנעה הייתה קלה אך היה ריח של פליטה חזק מאוד מהאגזוז.... יצאתי לסיבוב, ולאחר כ500 מטר היה המון עשן לבן\אפור... שנעלם כ10 שניות לאחר מכן.... מאז נסעתי ברכב כמה שעות טובות לא התחמם ולא הוציא עשן...
המוסך מוכן לתת 3 חודשים אחריות לראש.

עובד המוסך אומר שאולי מילוא בטעות יותר מידי מים.

מה דעתכם ? להכנס למסע הזה?

ishc
03-10-19, 09:16
נשמעת כמו הרפתקה עם סיכון מסוימים לצרות האחריות.
אם המחיר מאוד מפתה ושאר הרכב במצב טוב מאוד לא הייתי פוסל.
ובנושא אחר... ציר המצלעות עם טראקאן???

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

יובל48
03-10-19, 09:20
נשמעת כמו הרפתקה עם סיכון מסוימים לצרות האחריות.
אם המחיר מאוד מפתה ושאר הרכב במצב טוב מאוד לא הייתי פוסל.
ובנושא אחר... ציר המצלעות עם טראקאן???

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

למה לא? בירידה כולם עוברים

איל מ
03-10-19, 09:38
אני הייתי נכנס להרפתקאה הזאת רק בתנאי שאם אני מחשב עלות החלפת מנוע, זה עדיין יוצא לי משתלם.

פיני ד
03-10-19, 11:43
אני הייתי נכנס להרפתקאה הזאת רק בתנאי שאם אני מחשב עלות החלפת מנוע, זה עדיין יוצא לי משתלם.

הרכב נראה טוב יחסית...יש שריטות וכו...
יש כמה דברים שצריך לסדר...המוסך יתקן... (סאן רוף מזגן ועוד כמה דברים)

נדרש מחיר מחירון.

אלדר
03-10-19, 12:17
כמו שכתבו נשמע כמו הרפתקאה.
במחיר הנכון(של החלפת מנוע) הייתי קונה.
#סתם נקודה אולי שווה לשמור את הטראקן מהתאונה לחלפים

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

פיני ד
03-10-19, 13:05
כמו שכתבו נשמע כמו הרפתקאה.
במחיר הנכון(של החלפת מנוע) הייתי קונה.
#סתם נקודה אולי שווה לשמור את הטראקן מהתאונה לחלפים

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

ברור... לא שאלה בכלל... הוא אצלי :)

איל מ
03-10-19, 14:46
נו,
והמנוע שלו תקין?

נדב ש.
03-10-19, 15:16
דבר ראשון מחיר מחירון נישמע גבוה לרכב המתואר כאן, מכיר 1 או 2 שנימכרו במחיר מחירון אבל היו מדוגמים ומתוספים בטמבון, הגבהה ואפילו נעילה אחורית וכו', בקיצור קצת יותר מושקעים.
דבר שני נסה לקבל מהמוסך אחריות כוללת למנוע ולא רק לראש(ראש חדש? משומש? חליפי?), כידוע המנוע הזה סובל מאינג'קטורים, משאבה וכו' וחבל שיפול עליך וזאת לא הוצאה קטנה, אם המוסך מכיר את הרכב ובטוח בעצמו לא תהיה לו בעיה לתת לך אחריות כזו לדעתי(בדומה לסוחרי רכב...).
בסה"כ יש לך רכב שלם כזה לחלקים אז האופציה נישמעת הגיונית.

zivo
03-10-19, 15:21
ב
כשהנעתי את הרכב , ההנעה הייתה קלה אך היה ריח של פליטה חזק מאוד מהאגזוז.... יצאתי לסיבוב, ולאחר כ500 מטר היה המון עשן לבן\אפור... שנעלם כ10 שניות לאחר מכן.... מאז נסעתי ברכב כמה שעות טובות לא התחמם ולא הוציא עשן...
המוסך מוכן לתת 3 חודשים אחריות לראש.

עובד המוסך אומר שאולי מילוא בטעות יותר מידי מים.



דבר אחד בטוח, יותר מדי מים לא גורם לעשן :-)
אם זו התשובה של המוסך, לא הייתי סומך עליו בגרוש וכמו שנאמר פה, מחשב את שווי הרכב כאילו אין מנוע.

פיני ד
03-10-19, 15:28
המוסך נותן אחריות 3 חודש על הראש...אני חושב ש3 חודש זה כלום לראש...
לגבי רכבים משופרים במחיר מחירון , לא מכיר כאלה... כל הרכבים שאני מכיר ששמורים מתומחרים מעל המחירון וגם לא מעט מעל אמנםלוקח זמן למכור אבל בסוף מקבלים... גם אם תבדוק ביד 2 כעת... רוב המחירים לרכבים עם נתונים טובים הם מעל המחירון...
אם אתה יכול למצוא לי רכב עם נתונים טובים ומדוגם במחירון...תפדל , גם תקבל עמלת מוצא... :)
על הרכב הקיים שלי יש לי את רוב השיפורים (טמבון אספיר, כננת,גגון ,מיגונים,ווגרירה וכו)ככה ששיפורים לא מדאיגים אותי (בכל מקרה כדי שיהיה כדי למכור את שלי או שלו ולהחזיר קצת מהעוגמת נפש שהביטוח שילם לי...)


האם יש דרך לבדוק ראש מנוע ותקינות מנוע בכללי?

ביצעתי לרכב בדיקת גזים במי קירור ולא החליף צבע, אבל אני יודע שהבדיקה הזו היא לא וודאית , רק אינדיקציה,
הבדיקה הנכונה לפי מה שקראתי פה היא הכנס לחץ לכל צילינדר ולבדוק אם יש בריחה של מים למיכל עיבוי נכון?
כיצד הבדיקה הזו מתבצעת??
האם היא נותנת גושפנקה וודאית לתקינות המנוע?


דבר ראשון מחיר מחירון נישמע גבוה לרכב המתואר כאן, מכיר 1 או 2 שנימכרו במחיר מחירון אבל היו מדוגמים ומתוספים בטמבון, הגבהה ואפילו נעילה אחורית וכו', בקיצור קצת יותר מושקעים.
דבר שני נסה לקבל מהמוסך אחריות כוללת למנוע ולא רק לראש(ראש חדש? משומש? חליפי?), כידוע המנוע הזה סובל מאינג'קטורים, משאבה וכו' וחבל שיפול עליך וזאת לא הוצאה קטנה, אם המוסך מכיר את הרכב ובטוח בעצמו לא תהיה לו בעיה לתת לך אחריות כזו לדעתי(בדומה לסוחרי רכב...).
בסה"כ יש לך רכב שלם כזה לחלקים אז האופציה נישמעת הגיונית.

נדב ש.
03-10-19, 16:03
נתתי דוגמה למה שאני מכיר, וגם הם ביקשו מעל המחירון, לא מתעסק בתיווך ולא במכירה וקניה, לא מתייחס ליד 2 כי גם שם הכל בתיאוריה, כשאתה ליד הרכב ורואה מקרוב(מה שרואים מכאן לא רואים מישם) ומנהל משא ומתן המחיר ברוב המקרים יורד לפי מצב הרכב.

רכב מעשן וכו' כל התופעות מוכרות כבר, יכול להיות מזרקים, משאבה, סולר מזוהם, גוף חימום(אין נרות בטארקן) לא תקין ועוד מיליון סיבות.

לגבי ראש תקין או לא, בנסיעה הראשונה אפשר לראות, "תקרע" אותו ותעלה עליה ארוכה בכביש.

פיני ד
03-10-19, 16:19
נתתי דוגמה למה שאני מכיר, וגם הם ביקשו מעל המחירון, לא מתעסק בתיווך ולא במכירה וקניה, לא מתייחס ליד 2 כי גם שם הכל בתיאוריה, כשאתה ליד הרכב ורואה מקרוב(מה שרואים מכאן לא רואים מישם) ומנהל משא ומתן המחיר ברוב המקרים יורד לפי מצב הרכב.

רכב מעשן וכו' כל התופעות מוכרות כבר, יכול להיות מזרקים, משאבה, סולר מזוהם, גוף חימום(אין נרות בטארקן) לא תקין ועוד מיליון סיבות.

לגבי ראש תקין או לא, בנסיעה הראשונה אפשר לראות, "תקרע" אותו ותעלה עליה ארוכה בכביש.


"לגבי ראש תקין או לא, בנסיעה הראשונה אפשר לראות, "תקרע" אותו ותעלה עליה ארוכה בכביש"

נגיד ואעשה את זה , אסע מהר , הרבה האצות וכו.. .... מה אני אמור לראות ? כיצד אדע אם תקין או לא?

נדב ש.
03-10-19, 16:37
אחד מהדברים שאפשר לראות מיד זה לחץ גבוה בצנרת מים וזריקת נוזל קירור למיכל עיבוי, כמובן שיש עוד תסמינים.

פיני ד
03-10-19, 17:04
אחד מהדברים שאפשר לראות מיד זה לחץ גבוה בצנרת מים וזריקת נוזל קירור למיכל עיבוי, כמובן שיש עוד תסמינים.

אשמח אם תפרט במידה ואתה מכיר את שאר התסמינים ,
תודה מראש..

פיני ד
03-10-19, 17:14
חקרתי מעט והבנתי כך : (לטובת האדם הבא שייתקל וייקרא את הפוסט)
1. מעבר מים למיכל איבוי
2.התחממות
3. מים ירוקים נעלמים ללא נזילה
4. מי קרור שומניים עקב ערבוב עם השמן
5."טחינה" על הפקק מילוי שמן
6.עשן לבן באגזוז
7. מנוע לא סוחב
8. מקרטע (לא יציב)
9. בריחת גזים אל הנוזל קירור
10. רעש תקתוקים מהמנוע

במקרה של הרכב הנ"ל יש 4 מתוך ה10 שאני יודע , יכול להיות שגם השאר כי הייתי עם הרכב כמה שעות בודדות לבדיקה.

נדב ש.
03-10-19, 17:34
חקרתי מעט והבנתי כך : (לטובת האדם הבא שייתקל וייקרא את הפוסט)
1. מעבר מים למיכל איבוי
2.התחממות
3. מים ירוקים נעלמים ללא נזילה
4. מי קרור שומניים עקב ערבוב עם השמן
5."טחינה" על הפקק מילוי שמן
6.עשן לבן באגזוז
7. מנוע לא סוחב
8. מקרטע (לא יציב)
9. בריחת גזים אל הנוזל קירור
10. רעש תקתוקים מהמנוע

במקרה של הרכב הנ"ל יש 4 מתוך ה10 שאני יודע , יכול להיות שגם השאר כי הייתי עם הרכב כמה שעות בודדות לבדיקה.

ענית כבר.

תשאיר את האוטו לפרייאר הבא אחריך.

ד ו ר ו ן
03-10-19, 17:43
המוסך נותן אחריות 3 חודש על הראש..

שלא יבלבל אותך ב״נדיבות״ שלו, 3 חודשים אחריות זה המינימום שהוא מחויב על פי חוק..

אם הוא פרק עוד מכלולים במנוע כדי לשפץ את הראש מנוע אז האחריות חלה על כל העבודה.

אם הוא מרגיש בטוח בעצמו באמת/רוצה להיות יותר אטרקטיבי, היה יכול לתת יותר אחריות.




Slowly..

hadtomer
05-10-19, 07:40
חקרתי מעט והבנתי כך : (לטובת האדם הבא שייתקל וייקרא את הפוסט)
1. מעבר מים למיכל איבוי
2.התחממות
3. מים ירוקים נעלמים ללא נזילה
4. מי קרור שומניים עקב ערבוב עם השמן
5."טחינה" על הפקק מילוי שמן
6.עשן לבן באגזוז
7. מנוע לא סוחב
8. מקרטע (לא יציב)
9. בריחת גזים אל הנוזל קירור
10. רעש תקתוקים מהמנוע

במקרה של הרכב הנ"ל יש 4 מתוך ה10 שאני יודע .

שמור את ה"זכות" לרכב הזה לפראייר אחר

בןבן
05-10-19, 08:04
מנועים שעשו ''מעט קילומטרים'' זאת לא מציאה גדולה... אלו ברוב המקרים מנועים גמורים . מנסיון. יכול להיות אדם שגר במרחק של 20 קמ מהעבודה אבל עומד בפקקים שעות על גבי שעות - כמה זמן מנוע זה? ואם הבחור מחליף שמן לפי הספר כל 15 אלף קמ בזמן שהמנוע כבר טחן את השמן בגלל שעות של עמידה בפקקים? אלו מנועים שגומרים ראש מנוע, מפוייחים ובדכ עם בלאי גדול מאד במנוע. הייתי מעדיף מנוע שעשה 300 אלף קמ (והחליף שמן כל 4 חודשים או פחות בגלל קמ גבוה)על פני מנוע שעמד שעות בפקקים ,החליף שמן פעם בשנה(קמ נמוך) ועשה ''רק'' 160 אלף קמ.
הגיע הזמן שאנשים יקחו זאת בחשבון. במקומך הייתי מבקש הסטוריית מוסכים- כל כמה זמן הוחלף שמן? היכן עובד הבחור? היכן גר? אופי השימוש העיקרי ברכב? נסיעות ארוכות? נסיעות יומיות בפקקים? ורק אז להחליט.

ד ו ר ו ן
05-10-19, 08:54
בשביל החיפוש הבא:


4. מי קרור שומניים עקב ערבוב עם השמן.
נוזל קירור איכותי מרגיש שומני עוד באריזה שלו, לפני שנכנס למנוע.
להיפך.. הייתי חושד יותר בנוזל קירור שמרגיש מימי ו״קל״, זה מכוון לשימוש בנוזלים מפוקפקים.

כששמן מנוע עובר לנוזל קירור זה מאד אינדוקטיבי.
בכמות קטנה מאד זה שמן צף על נוזל הקירור במיכל העיבוי.
בהמשך כל נוזל הקירור נראה כמו תמיסה חלבית, צבע ״טחינה״.



Slowly..

פיני ד
05-10-19, 22:10
עדכון קל, חזרתי לבדוק את הרכב שוב מאחר ולדעתי הוא אכן מציאה,

סרקתי את הרכב עם מחשב, גיליתי מספר לא קטן של תקלות ,סנסור כמות אוויר, סנסור טמפרטורה , כל מיני....
מחקתי אותם , עשיתי סיבוב ארוך עם עליות , מישור, שטח, וכו.... במהלך הסיבוב הבחנתי שהרכב מגיב הרבה יותר טוב, ואז נזכרתי שבעבר החלפתי מדחס מזגן ושכחו לחבר את הסנסור כמות אוויר בחזרה ( מפרקים בכדי להגיע למדחס) , זה גרם לרכב להגיב בעצלנות, להעלות מהירות לאט, לא להגיב לקיקים.... וכשחיברנו הכל נעלם והרכב חזר לדהור.... לדעתי לאחר שתיקנו את תקלת ההתחממות ופירקו את הראש לא מחקו תקלות... וזה מה שגרם לרכב להרגיש חלש ....

לגבי העשן , הנעתי את הרכב לאחר שלא הונע מהצהריים של יום לפני , לא הייתה טיפת עשן.... ולא היה ריח רע...כמו ביום לפני.... יכול להיות שזה בגלל שהרכב לא הונע כשבועיים? ומ(קונדנסציה) אז הראש מנוע הרכב לא נסע כמעט בכלל ( נשאר במוסך).

בנסיעת המבחן נתתי לרכב לעבוד קשה, בעליות ארוכות , נסיעה מהירה, ,מרחק,האצות וכו' על מנת לבחון האם הוא מתחמם... הוא לא ...אפילו לא מעט...והגיב מאוד יפה...
חזרה רק תקלה אחת :
P0100 שאומרת תקלה בEGR או במערכת יניקת אוויר.

מה דעתכם?

ishc
05-10-19, 23:55
נראה לי שאתה נעול על הרכב, בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

zerez
06-10-19, 11:16
אם קיבלת מהמוסך רכב עם המון תקלות ותקלה חזרה אז, לדעתי, גם השאר יחזרו.
לי זה לא נראה מציאה ואישית לא הייתי נוגע.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

asafk
08-10-19, 00:32
בוא נחשוב על סך הכל הסיכון.
מה הכי גרוע שיכול לקרות? ילך מנוע? זה מחיר של מנוע או של כל הרכב, בין כמה אלפי שקלים למחיר הרכב שבינינו כמו שזה נשמע הוא לא גבוה במיוחד... כנראה די זול. אתה יודע כמה.
זה הסכום שאתה מסכן.
מנגד יש לך סיכוי סביר שזה יהיה אחלה אוטו, אתה כבר מכיר, שיפורים עניינים ולטייל.
זה סיכון שאתה מוכן לקחת? תתחדש.

אסף.

hadtomer
19-10-19, 08:51
עדכון קל, חזרתי לבדוק את הרכב שוב מאחר ולדעתי הוא אכן מציאה,


מה דעתכם?

למה אתה שואל את דעתנו אם ניכר שהחלטת לבד?

-->