PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !



arik6699
08-02-06, 09:13
שלום לכל חבריי הפורום.
ביום שבת נדהמתי מהיכולות של הסמוראי שלי (גרר טום קאר וטרקטורון בשביליי הירקון ).
אז הבנתי שהגיע הזמן לפנק את הג'יפ ואותי בכמה שיפורים ותוספות.
כרגע אני מעוניין בסרניי טויוטה אז מי שיכול לעזור ב: יתרונות , חסרונות , עלויות , ותהליך עבודה.
תודה מראש אריאל...
אגב אני מתכוון לעבור לצמיגים 35".

אלון_ק
08-02-06, 10:11
תהליכי עבודה אנחנו יכולים לתאר לך בכלליות, אף אחד כאן עוד לא עשה את זה. אם אתה רוצה תהליכים מדוייקים:

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=116013
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,23538.0.html

יתרונות:
1. חוסן. ציריה בקוטר 1.31', כמו דנה 44 =>אין לסרן הזה בעיה לסחוב לך 35 לסמוראי.
2. רוחב. אני לא זוכר את הWMS המדוייק, אבל זה הרבה יותר מסמוראי רגיל.
3. SPOA אורגינל. אמנם דורש התאמה לסמוראי, אבל בכ"ז עדיף על בניה של SPOA על הסרן מבחינת כאב ראש.
4. זמינות. יקר יקר, אבל זמין.
5. סרן קדמי צף, אחורי חצי צף - לא מחדש לך כלום, זה בדיוק כמו הסרן שלך רק יותר גדול.
6. 4.56 בסרן.
7. נעילה נשלטת באה עם הסרן.

חסרונות:
1. המחיר.
2. המחיר.

עלויות: משהו בסביבות ה4000-5000 ש"ח לסרן, פעם אחרונה שבדקתי.


35? אנחנו רוצים כתבה, לכל הפחות סדרת צילומים של התהליך. אנחנו בעד!

dizza man
08-02-06, 11:39
תזהר.. אם אתה מרכיב טויוטה אני ירכיב דנה 44 של ואנדורה! ואם אתה מרכיב כבר 35" אז תוותר על השלב הזה ולך ישר על 37" ג'נט 15 של האמר צבאי (אני משיג בזול)

יש סרני טויוטה למכירה ברחבת משרד הרישוי בחולון ליד עמדה 1 תכנס ימינה יש היילקסים מפורקים

קח בחשבון שכל שוטר שרואה אותך נוסע מוריד אותך מהכביש
(מזמין בוחן תנועה במקום) =(35" ורחב)
אז תצטרך לקנות נגרר כדי להגיע למקומות $$$

אלון_ק
08-02-06, 13:25
כפיר צודק בזה - רכב כזה לא זז בכביש מטר. אבל לא באמת מעניין אותך הכביש, נכון?

37' של האמר צבאי זה על ג'אנט 16.5 ויש סיבה מאוד טובה למה זו מידה נדירה מאוד לסמוראי בארה"ב. יש יותר סמוראים על 40 ומעלה מאשר על 37, כאשר הסיבה העיקרית היא שכשאתה מתחיל לשחק עם המידה הזו, השלדה שלך מתחילה להקרע לגזרים. היחידים ששמים כאלו דברים לא משתמשים בשלדה של סמוראי, גם לא מחוזקת.

אתה תצטרך לחזק שלדה גם בשביל 35. משקל הצמיג + משקל הסרן פשוט גדול מדי.

אלון_ק
08-02-06, 14:04
רגע של סיכום על רגל אחת של מה שנראה לי שתצטרך לעשות:

1. לקבע מחדש את גיאומטריית המתלה, שזה כולל:
1.1. מערכת מתלים חדשה, על כל המשתמע מכך. לא הייתי משחק בקקי, לך ישר על סליל.
1.2. רכבת הינע מותאמת (ואם כבר, גם מחוזקת מאוד).
1.3. מערכת היגוי חדשה, מה שממילא היית צריך בגלל המעבר לסרני טויוטה.
2. כפועל יוצא ממשקל הסרנים עם הצמיגים ומהלך המתלה, חיזוקי שלדה. גם חיזוקי תושבות.
3. בודי ליפט. שכח מ35' בלי.
4. שינוי משמעותי של רכבת הכח; יחסי העברה גם בטרנספר, לא הייתי מסתפק בפחות מ1:5.14 ולא הייתי עובר את ה1:6.5. מנוע 1.6 ומעלה. גיר אחר, כנראה גם מטויוטה; שלך יעמוד בזה, אבל לא לאורך זמן.
5. שינויים מאסיביים בבודי. הרמת חיפויי הכנף, הרחבת הכנפונים משמעותית. נדרשת בדיקה של פיתול השלדה אחרי החיזוק, אם היא תתפתל קרוב לגבול הקריעה שלה הבודי יקרע לגזרים ליד החלון הקדמי. אני מנחש שזה לא בעיה אחרי החיזוק, כי אף פעם לא שמעתי על מישהו עם בעיה כזו אבל זה בדיוק סוג הבעיות שלא תשמע עליהן.
6. חיזוק בלמים משמעותי. בוסטר גדול עם כל הצנרת. הידרובוסט נשמע לא רע בכלל ל35. E BRAKE לסרן האחורי במקום בלם היד.

בקיצור, פרוייקט. לא עבודה של שבוע, אבל לא בלתי אפשרי ויש המון תקדימים (בחו"ל), אז יש מקורות ידע. הגיע הזמן לפתוח חשבון בפיראטים, אם עוד אין לך...
וכתבה.

OFF-RoaD
08-02-06, 15:59
רק לי נראה שהפחדתם אותו למוות ולא היה לו מושג לפני זה שהוא צריך להחליף בערך 60% מהאוטו?

arik6699
08-02-06, 19:38
אין מה לפחד !
זה רק נשמע יותר מעניין.
תודה אלון.
אגב אני אכן מתכוון לנסוע גם בכביש!
מה ההפרש ברוחב הסרנים ? הסמוראי שלי שנת 92 .

אלון_ק
08-02-06, 20:19
מצאתי באינטרנט נתון WMS-WMS של 55 אינץ', שלנו 52 למיטב ידיעתי (52.5, אולי). זה אומר סרן רחב יותר ב7.5 ס"מ, בערך. אני אמשיך לחפש, הנתון הזה לא מספק אותי.

ד ו ר ו ן
08-02-06, 22:14
5. סרן קדמי צף, אחורי חצי צף - לא מחדש לך כלום, זה בדיוק כמו הסרן שלך רק יותר גדול.
אפשר די בקלות להפוך גם את האחורי עם חלקים מקוריים לצף.

GodsFather
09-02-06, 17:29
שאלה לא קשורה...מתוך סקרנות.

איפה לעזאזל אתם מתחבאים ?

אני מטייל ונוסע המון בכבישים וחוץ מדיזה לא ראיתי אף אחד מהכלים המדוגמים שלכם. בטח שלא בשטח בזמן ביצוע...

מותר לכם לספר?

אלון_ק
09-02-06, 17:46
שמע, זה סווג כסוד מדינה, אבל בכ"ז נגלה לך - איפה שאנחנו גרים, שם אנחנו מסתובבים. אם לא ראית מישהו, זה רק סטטיסטיקה. סטטיסטיקה שמסיטה את השרשור, וחבל.

arik6699
10-02-06, 18:42
תזהר.. אם אתה מרכיב טויוטה אני ירכיב דנה 44 של ואנדורה! ואם אתה מרכיב כבר 35" אז תוותר על השלב הזה ולך ישר על 37" ג'נט 15 של האמר צבאי (אני משיג בזול)

יש סרני טויוטה למכירה ברחבת משרד הרישוי בחולון ליד עמדה 1 תכנס ימינה יש היילקסים מפורקים

קח בחשבון שכל שוטר שרואה אותך נוסע מוריד אותך מהכביש
(מזמין בוחן תנועה במקום) =(35" ורחב)
אז תצטרך לקנות נגרר כדי להגיע למקומות $$$


אם אני מחליף לסרנים של היילקס אז ג'נט הוא 16" לא ?

arik6699
12-02-06, 18:55
[QUOTE=אלון_ק]רגע של סיכום על רגל אחת של מה שנראה לי שתצטרך לעשות:

1. לקבע מחדש את גיאומטריית המתלה, שזה כולל:
1.1. מערכת מתלים חדשה, על כל המשתמע מכך. לא הייתי משחק בקקי, לך ישר על סליל.




אני כנראה לא אשחק בקקי ! יש לי כבר רעיונות בראש לספירלים!
מישהו מכיר הסבה של סמוראי עלים לסליל?
האם יש נקודות תורפה במע' סליל שאני צריך לדעת לפני שאני ניגש לפרוייקט?

אלון_ק
12-02-06, 19:49
אין קשר בין ג'אנט לסרן. אתה יכול להרכיב גם ג'אנט 15 על סרן טויוטה, אתה רק צריך מעגל חלוקה תואם.

נקודות תורפה בקפיצי סליל? קיבוע הסרן במרחב, בניית גיאומטריה נכונה תו"כ זה. יש לי הרגשה שכדאי שתפנה קצת לספרות בנושא או לפחות תתנחל כמה ימים אצל מישהו שעושה כאלו דברים כדי להבין את כל ההיבטים, אריק.

arik6699
13-02-06, 18:26
אין קשר בין ג'אנט לסרן. אתה יכול להרכיב גם ג'אנט 15 על סרן טויוטה, אתה רק צריך מעגל חלוקה תואם.

נקודות תורפה בקפיצי סליל? קיבוע הסרן במרחב, בניית גיאומטריה נכונה תו"כ זה. יש לי הרגשה שכדאי שתפנה קצת לספרות בנושא או לפחות תתנחל כמה ימים אצל מישהו שעושה כאלו דברים כדי להבין את כל ההיבטים, אריק.

לאיזה רכב יש מעגל חלוקה כמו של היילקס (לג'נט 15")?
והאם אפשר לקנות/לבנות מתאם ממעגל חלוקה של היילקס למעגל חלוקה של סמוראי?

arik6699
13-02-06, 20:36
שאלה חשובה שלא שאלתי בהתחלה.
איזה שנתון אני אמור לחפש ואם יש בכלל שוני בין שנתונים?
אני רוצה סרן אחורי נעול חשמלי.
בקשר לסרן הקדמי אני יודע שאפשר להתקין ביצה אחורית נעולה חשמלית .(קצת עבודה )
השאלה אם שווה לי להשקיע(לסרן הקדמי) בביצה אחורית נעולה חשמלית (סכום לא מבוטל) או בנעילה אוטומטית ?

אלון_ק
14-02-06, 07:30
אני לא יודע אם אפשר לבנות מתאם, אבל סביר להניח שלא - המעגל של הסמוראי לא קטן (5.5') והוא 5 חורים, של ההילקס 6. מתאם למעגל חלוקה של סופה אולי אפשר, אבל אני לא יודע מה קוטר המעגל של ההיילקס, בלי זה אני לא אוכל לתת תשובה סופית.

ג'אנט פשוט קונים להיילקס. אני לא יודע לאיזה עוד רכב יש מעגל חלוקה זהה, אבל אני משער שזה יהיה כמו כל מעגל חלוקה יפאני ממוצע עם 6 חורים (פאג'רו, טראנו, מה שלא יהיה עם 6 חורים).

השאלה אם שווה לי להשקיע(לסרן הקדמי) בביצה אחורית נעולה חשמלית (סכום לא מבוטל) או בנעילה אוטומטית ?
תלוי בעיקר בך. אני הייתי קונה סרן אחורי נעול, סרן קדמי פתוח, מתקין את הנעילה מהאחורי בקדמי ונועל את האחורי עם לוקרייט.
אתה צריך סרנים מ94-97. אחרי זה אין סרן קדמי חי; הסרן האחורי עוד טוב לך, אבל היחס יורד ל4.11 או 4.10 (94-97 זה 4.56).

arik6699
14-02-06, 09:49
אני לא יודע אם אפשר לבנות מתאם, אבל סביר להניח שלא - המעגל של הסמוראי לא קטן (5.5') והוא 5 חורים, של ההילקס 6. מתאם למעגל חלוקה של סופה אולי אפשר, אבל אני לא יודע מה קוטר המעגל של ההיילקס, בלי זה אני לא אוכל לתת תשובה סופית.

ג'אנט פשוט קונים להיילקס. אני לא יודע לאיזה עוד רכב יש מעגל חלוקה זהה, אבל אני משער שזה יהיה כמו כל מעגל חלוקה יפאני ממוצע עם 6 חורים (פאג'רו, טראנו, מה שלא יהיה עם 6 חורים).

תלוי בעיקר בך. אני הייתי קונה סרן אחורי נעול, סרן קדמי פתוח, מתקין את הנעילה מהאחורי בקדמי ונועל את האחורי עם לוקרייט.
אתה צריך סרנים מ94-97. אחרי זה אין סרן קדמי חי; הסרן האחורי עוד טוב לך, אבל היחס יורד ל4.11 או 4.10 (94-97 זה 4.56).


למה אחורי נעול לוקרייט וקדמי חשמלי ?

יוני5
14-02-06, 14:17
איזה סרן נעול אוטומטי ואיזה בנשלט?

אין תשובה אחת. ישנן העדפות.

אופציה א' להסתכל על העניין היא שהאחורי תמיד טוב נעול, אתה לא חושב על כך, וסרן קדמי עדיף נשלט - בגלל ההיגוי. המסקנה: אחורי אוטומטי, קדמי נשלט.

אופציה ב' גורסת שממילא רוב הזמן אתה נוסע ב 2X4, לכן, אתה מעדיף את הסרן האחורי, הרלוונטי 99% מהזמן, פתוח. כשאתה נכנס לשטח, אז מה אכפת לך שהסרן הקדמי נעול?
אם אכפת לך מאוד, 99% מהזמן אתה יכול לסוע ב 2X4, LOW ולנעול אחורי - זה קורה כשהלוקרים הקדמיים פתוחים. כשאתה באמת צריך את ה 4X4 אתה משלב לוקרים.

אני בחרתי באופציה השניה, אבל לפחות באפליקציה של ההיילקס, לי זה לא נוח.
יוני5

arik6699
15-02-06, 20:14
באיזה דרייבשאפט משתמשים? היילקס , סמוראי או שילוב?

אלון_ק
15-02-06, 21:30
עם צמיגי 35, מערכת מתלים כמו שאתה חושב עליה וכו' הדבר הנכון לעשות יהיה לבנות דרייבשאפט חדש. אתה ממילא תצטרך בגלל הבדלי הגיאומטריה העצומים, אז אל תחשוב על זה כרגע. שים 3K בצד לזוג דרייבשאפטים חדשים, אחרי שתשלים את כל השאר לך לגרינגראס שיבנה לך.


בכל מקרה הדרייבשאפט של הסמוראי לא אופציה. צלבים קטנים מדי =>זויות עבודה קטנות מדי, שלא לדבר על החוזק.

itay-rover
16-02-06, 23:03
אריק שלום.
בלוח מודעות בג'יפטריפ יש סרן (אוליי זוג)של טיוטה למכירה,לא יודע פרטים,אני רק זוכד שהיום ראיתי את המודעה,רציתי ךשים קישור אבל משום מה האתר לא נפתח לי כרגע,בכל מקרה זה מופיע שם דיי בראש הלןח של ציוד שטח למכירה.
בהצלחה בפרוייקט!(למרות שאני מסתייג קצת...)

arik6699
17-02-06, 07:22
אריק שלום.
בלוח מודעות בג'יפטריפ יש סרן (אוליי זוג)של טיוטה למכירה,לא יודע פרטים,אני רק זוכד שהיום ראיתי את המודעה,רציתי ךשים קישור אבל משום מה האתר לא נפתח לי כרגע,בכל מקרה זה מופיע שם דיי בראש הלןח של ציוד שטח למכירה.
בהצלחה בפרוייקט!(למרות שאני מסתייג קצת...)

תודה רבה אך הסרן האחורי ממודל חדש ולא מתאים לי .
יש שם גם סרן קדמי נעול נשלט חשמלי אך נראה לי קצת יקר 5000ש"ח.

אלון_ק
17-02-06, 10:49
בוקר טוב אליהו, אלו סביבות המחירים הריאליים של סרני טויוטה בארץ. בשבילך, כי אתה חבר, נמכור ב3500, אבל לחלום על פחות מזה זה בדיוק זה - לחלום.

לך לארה"ב, איפה שסרן כזה עולה 150-200$ ותבין למה שם כולם מסבים לסרנים האלו...

ד ו ר ו ן
17-02-06, 11:06
לך לארה"ב, איפה שסרן כזה עולה 150-200$ ותבין למה שם כולם מסבים לסרנים האלו...
בארה"ב יש יותר מדגם אחד של סרן אחורי, ההבדל בין סרן V6 לסרן 4CYL במחיר משמעותי לפי מה שיש בפיראטים לפחות.
בארץ כמעט כל הסרנים האחוריים הם מה שבארה"ב מכונה V6,תשלב את זה עם ביקוש גדול מאד לסרנים האלו וכמה אדיוטים שהסבירו למגרשי חלפים שיש הבדל בין סרן נעול ללא נעול (עד לאחרונה הם לא ידעו שיש הבדל ולא היה הבדל במחיר..) ותבין למה המחירים הגבוהים בארץ-ביקוש והיצע.

אני מצאתי אחד שלם נעול ב2.9K, שווה לחפש עם סבלנות,יש מציאות, בעיקר אצל מי שלא יודע מה יש לו ביד.

arik6699
17-02-06, 14:47
בוקר טוב אליהו, אלו סביבות המחירים הריאליים של סרני טויוטה בארץ. בשבילך, כי אתה חבר, נמכור ב3500, אבל לחלום על פחות מזה זה בדיוק זה - לחלום.

לך לארה"ב, איפה שסרן כזה עולה 150-200$ ותבין למה שם כולם מסבים לסרנים האלו...

ערב טוב אברהם, תסביר בשבילך, כי אתה חבר נמכור ב3500 !
איפה יש ב3500 ?

אלון_ק
17-02-06, 14:58
דורון, הכוונה לטויטה 8 אינץ', מה שירד מה V6ים שם. אותו סרן, בקיצור.

אריק, אם הייתי יודע איפה יש בכאלו מחירים הייתי קונה ומוכר לך ב4000:mrgreen: . אין לי מושג, נתתי הערכה תחתונה ריאלית למחיר. דורון אומר 3K, הוא חיפש יותר ממני ומצא ב3K, אז זו ההערכה הריאלית התחתונה שתקבל.

ד ו ר ו ן
17-02-06, 15:58
דורון, הכוונה לטויטה 8 אינץ', מה שירד מה V6ים שם. אותו סרן, בקיצור. לא בדיוק, לא כ"כ רלוונטי לצרכנים בארץ אבל דיפ' 8" של טויוטה מגיע בכמה דגמים בחוזק שונה-בארץ רובם מהדגם החזק יותר-יש הסבר בכתבה של אסף.


דורון אומר 3K, הוא חיפש יותר ממני ומצא ב3K, אז זו ההערכה הריאלית התחתונה שתקבל.
לחפש,
לעבור מגרשי בין פרוק, להרים טלפונים ולא למהר.
גם אני קיבלתי הצעות של 4.5-5K והן היו הרבה יותר נפוצות מההצעה של 2.9K שמצאתי בסוף,החלטתי שיש סבלנות ולא להתפתות לקנות במחיר גבוה מידי בשבילי.
המגוכך הוא שסרן שלם או רק ביצה נעולה עולים אותו מחיר כי לאף מגרש אין כוח להתעסק עם פרוק של הביצה וידיעה שאף אחד כנראה לא יקנה מהם את בית הסרן.

arik6699
21-02-06, 11:38
אפשר די בקלות להפוך גם את האחורי עם חלקים מקוריים לצף.
מה ההבדל בין סרן צף לחצי צף ? ומה זה בכלל סרן צף ?

חנן-ג'יפולוג
21-02-06, 11:46
תעשה חיפוש בפורום מתחילים על "סרן צף":

אחת התוצאות:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=33984&highlight=%F1%F8%EF#post33984

arik6699
21-02-06, 20:19
כנראה שביום שישי ה 24.02.06 אני קונה סרנים ! אחורי נעול נשלט חשמלי וקדמי רגיל.(שנת 97)
שאלה: יש לסרניי טויוטה היילקס נקודות תורפה שחשוב שאני אבדוק לפני שאני קונה ?
אגב הסרנים מפורקים מהרכב כך שאי אפשר לבדוק בנסיעה.
תודה.

אלון_ק
21-02-06, 21:24
את השאלה האחרונה דווקא שווה לשאול בפורום טויוטה, לדעתי. הם מכירים את הסרנים יותר טוב...

אביב3
21-02-06, 21:26
את הפרטים הכי חשובים לא נתת
בכמה אתה מצליח להשיג אותם?

arik6699
24-02-06, 19:07
שבת שלום לכולם !
בשעה טובה קניתי לי זוג סרנים !!!
רק מה שאני צריך זה זרוע מגל אפילו שבורה.
בעוד כמה ימים אני מתחיל את הפרוייקט(ספירלים,מע' חשמל לנעילות ועוד)
ויהיו תמונות רק סבלנות...

dizza man
25-02-06, 13:33
תשתמש בקויל אובר.. עבודה יותר קלה בהרבה מבחינת בניית תושבות ותקבל מהלך מרשים

קדימה אני הייתי הולך על 2 מוטות רדיוס (2 עיניים לסרן) +פנהארד
ומאחורה 4 לינק כמו דיפנדר..

arik6699
26-02-06, 10:15
תשתמש בקויל אובר.. עבודה יותר קלה בהרבה מבחינת בניית תושבות ותקבל מהלך מרשים

קדימה אני הייתי הולך על 2 מוטות רדיוס (2 עיניים לסרן) +פנהארד
ומאחורה 4 לינק כמו דיפנדר..

יש תמונות ?

dizza man
26-02-06, 11:01
יש תמונות ?


קח את ה4 לינק האידאלי עם תפוחים בקצוות למוטות ..התמונה עושה לי חשק לקחת דיסק 9" ולחתוך את כל החלק האחורי בסמוראי!!!

dizza man
26-02-06, 11:13
עוד כמה זויות .. לדוגמא של מהלך המתלה המתקבל עם סטאפ כזה..

שים לב לתמונה האחרונה .. תראה איך הוא בנה את התושבות העליונות

התמונות נלקחו מ zuwharrie שרשור שנקרא 4link in 1 day

dizza man
26-02-06, 11:35
אבל לפני שאתה מתחיל לעבוד ..יש לי בשבילך רעיון שיעשה לך רק טוב מבחינת עבירות

רעיון שאני רציתי ליישם לא מזמן ..אבל אין כרגע זמן פנוי למימוש

מתיחת שילדה ..

עמרי2
26-02-06, 14:05
אבל לפני שאתה מתחיל לעבוד ..יש לי בשבילך רעיון שיעשה לך רק טוב מבחינת עבירות

רעיון שאני רציתי ליישם לא מזמן ..אבל אין כרגע זמן פנוי למימוש

מתיחת שילדה ..

כפיר-אני לא מבין גדול, אבל למה לעשות מתיחת שלדה?
לא עדיף כבר לקחת סמוראי ארוך (אפשר למצוא משהו לא במצב טוב-גם ככה יש לו כבר את כל המכלולים והוא עושה שיפוץ עצבני :shock: )

מורי
26-02-06, 20:00
לא עדיף כבר לקחת סמוראי ארוך :shock: )

מסכים לגמרי.אם כבר מפלץ לפחות שיהיה בסיס גלגלים נורמלי! הקצר פשוט קצר מדי.

OFF-RoaD
26-02-06, 20:45
מה ההבדלים המדויקים בין הכלים? (מרווח סרנים, מרווח פגוש לפגוש, משקל)
ואין ארוכים מהדגם שבא אחרי 96 נכון? עד מתי הם יוצרו/יובאו?

עמרי2
26-02-06, 21:59
מה ההבדלים המדויקים בין הכלים? (מרווח סרנים, מרווח פגוש לפגוש, משקל)
ואין ארוכים מהדגם שבא אחרי 96 נכון? עד מתי הם יוצרו/יובאו?

תעשה חיפוש אבל בשביל לחסוך לך קצת:
המרווח בין הסרנים הוא 37 ס"מ יותר ארוך מאשר הקצר, פגוש לפגוש אין לי מושג. משקל-בערך 1200 (300 ק"ג יותר מהקצר).
הדגם הארוך יובא לארץ בין 86-88. בשנים האלה הסמוראים יוצרו עם סרנים צרים (ב-10 ס"מ) מאשר הדגמים הקצרים שהגיעו משנת 88.5 ומעלה.
מעבר לזה: הדעות חלוקות אבל מבחינה תאורטית עקב בסיס הגלגלים הארוך יותר יש לארוך יתרון במדרגות. אבל המשקל שלו בעוכריו כאשר מדברים על דיונות ובוץ. בכל אופן ההבדל בשטח זה ככה"נ לא משמעותי בעוד שבמדרגות היתרון של הארוך משמעותי.
מה שבטוח-בארוך יש הרבה יותר מקום. גם לנוסעים מאחור (ברישיון יש לו 1+5) לא שאני ממליץ לנסוע עם עוד 5. אבל שיהיה.

זהו בערך...לפי מה שאני יודע

אבל שוב-היו על זה מלא דיונים אז תעשה חיפוש. וגם אני בהתחלה הייתי ממש נעול על קצר סגור עם מזגן ובסוף הלכתי על ארוך פתוח בלי... יכול להיות שבקיץ הראשון אני אתחרט :twisted: :twisted: . אבל למזלי זה לא אותו ראשי. :lol: :lol: :lol:

עמרי2
26-02-06, 22:01
: . אבל למזלי זה לא אותו ראשי. :lol: :lol: :lol:

אופס
מן הסתם אותו=אוטו ;)

arik6699
26-02-06, 22:22
קח את ה4 לינק האידאלי עם תפוחים בקצוות למוטות ..התמונה עושה לי חשק לקחת דיסק 9" ולחתוך את כל החלק האחורי בסמוראי!!!

זה מה שיושב לי בראש (4 לינק). עכשיו אני גם יודע את השם המקצועי.(כנראה שזה מה שאני אבנה)
לפי מה שהבנתי מיסב קצה יקר מאוד ויש לו בלאי גבוה!
מאיזה חומר עשויים הצינורות (מוט רדיוס)?
מה לגביי תמונה של הפרונט?

dizza man
26-02-06, 22:26
לאריאל יש מודל 93 עם בודי יפה למה לו עכשיו לקנות ארוך עם טסט כל חצי שנה ובודי רקוב שעבר גיהנום ולהתחיל לבנות אותו מההתחלה..

חותכים את הסמוראי באמצע לשניים!! פחות עבודה יותר כיף! ויש יותר יתרונות...

בקיצור .. בהצלחה אריאל .. אפילו אם לא תחתוך אותו ל2 אני עדיין תומך בך תמשיך ככה ..

ותבנה מערכת ספירלות!! וראיתי למכירה ב300 ש"ח סעפת יניקה 1.6 הזרקה בשבילך בלוח מודעות
מתאים בול ותוספת של 10 כ"ס מובטחת-סעפת עם פתחים גדולים ומצערת גדולה ב25%
זה יעזור לסובב את הסרנים החדשים שרכשת

אלון_ק
26-02-06, 22:38
להארכת שלדה יש בעייתיות מאוד גדולה, כפיר; אתה צריך לקחת בחשבון את פיתול השלדה...

יהיה יותר זול ויותר ריאלי להזמין שאסי חדש ממקום שיכול לכופף מתכות. לא שזה זול או ריאלי, אבל כבר קבענו שאלו לא מילים שאנחנו באמת מבינים את המשמעות שלהן...:lol:

עמרי2
26-02-06, 23:12
לאריאל יש מודל 93 עם בודי יפה למה לו עכשיו לקנות ארוך עם טסט כל חצי שנה ובודי רקוב שעבר גיהנום ולהתחיל לבנות אותו מההתחלה..



נראה לי שאתה קצת אופטימי בעניין הטסט. עם סרני טויוטה הסיכוי שלו לעבור טסט יותר גדול עם הארוך לפי דעתי (קצת פחות בולט)-וגם זה אני דיי פסימי. :twisted: :twisted:

אם הבודי במצב סביר-נגיד שיש קצת חורים ברצפה מאחור( בד"כ יש בחיבור של הכנף האחורית) אז לא עניין גדול-כמו ששמיל המליץ: לנסר שני ס"מ את האזור הרקוב ולרתך פח/מגלוון (ניתן לקרוא על זה עוד קצת ביומן שיפוץ של ליזרד והסיקס שלו-זה החלק הכי פחות מסובך בשיפוץ שהוא עושה :lol: ).
בכל מקרה, בגלל דבר כזה (כמובן בהנחה שהמצב סביר-ולא יותר ממה שתיארתי) אז אפשר למצוא ולא הייתי פוסל בגלל זה את הארוך.
אבל אני חושב שאריאל יודע מה הוא רוצה-שזאת התחלה טובה! אז ישר כח...

ruby
27-02-06, 07:36
דיזה איך הגעת למסקנה שהארוך עושה טסט פעם בחצי שנה ??? לפני שבוע עשיתי טסט לסמוראי שלי ארוך מודל 88 והטסט הוא לשנה וכך ימשיך להיות עד 2008 כולל.

dizza man
27-02-06, 21:50
דיזה איך הגעת למסקנה שהארוך עושה טסט פעם בחצי שנה ??? לפני שבוע עשיתי טסט לסמוראי שלי ארוך מודל 88 והטסט הוא לשנה וכך ימשיך להיות עד 2008 כולל.

אל תקח ללב רובי.. יש גם 87 ארוכים ..ושנה הבאה הם כבר כל חצי שנה בטסט

-->