PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: סובארו פורסטר 2019: מבחן דרכים



יואב פולס
06-10-19, 18:01
ניתן לצפות בעמוד זה ב

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3920

ItayST
06-10-19, 22:38
אחלה אייטם. חשוב לציין רק כי בין שתי רמות הגימור (X ו'ספורט') יש הבדל בתכנות של מערכת X-מוד - זו שב'ספורט' משודרגת וכוללת גם נטרול של בקרת היציבות, בדיוק לטובת אותם תנאים חלקלקים המצריכים לחיצה אגרסיבית יותר על דוושת המצערת.

erezgur
08-10-19, 11:26
מאמר טוב מאד.
שאפו יואב על הכתיבה היפה, הקולחת והעניינית.

ערן CJ
09-10-19, 15:03
יופי של כתיבה. נהניתי כאילו השתתפתי איתך בחוויה.
"ג'יפון" הוא בד"כ שם נרדף לכלי קרוס-אובר שאינם מצויידים בהילוך כוח. חלקם בעלי יכולות שטח מוגבלות, חלקם רק דומים לרכב שטח ויש בהם גם כאלו שאפילו אינם 4X4.
לכתוב שג'ימני הוא "ג'יפון" יכול להעליב את הכותב ולא את הג'ימני. הויטארה החדשה היא קרוס-אובר. הג'ימני היה ונשאר רכב שטח קשוח. סרנים חיים, הילוך כוח, זויות גישה/נטישה/גחון מרשימות, והמון אפשרויות לשיפורי יכולת עבירות.
יואב. הג'ימני הוא אולי "ג'יפ קטון" (ג'יפ יש רק אחד...), אבל אינו נמנה על חבריו ברשימה שציינת. הוא אינו שייך לכתבה והזכרת שמו בנשימה אחת עם קרוס-אוברים מפתיעים או מביכים, צורמת לקורא. אני עוקב אחר כתבותיך והתבטאויותך המקצועיות באתר ובעיתונות. בטוחני מדובר ב"פליטת קולמוס", אולי התכוונת לויטארה? ניתן לתקן...
ערן CJ

איל מ
09-10-19, 16:43
אין לי אפילו מטר של נסיעת שטח בפורסטר (בכביש יצא. בקטנה).
ההתרשמות בכתבה נראית לי קצת מוגזמת, על גבול הממומנת. אין כאן שום רמיזה חו"ח, וברור לי שזאת לא כתבה ממומנת, פשוט כמות הסופרלטיבים (במקום אמירות אמפיריות) גורמת לאי נוחות בקריאה.
רק משתף תחושה. סליחה.(בכ"ז יוה"כ).

יואב פולס
09-10-19, 21:51
תודה על הביקורת החיובית והשלילית.
הכוונה בג'יפונים היתה לבדל את הפורסטר ועוד כמה בודדים מעדר ה CX5 / ספורטאז' / טוסון ויתר חבריהם.
לגבי מבחן ממומן – אז ב'דף ראשי' בבלוג רשמתי במפורש " מספר דברים שלא אעשה במסגרת האתר – מכירת לידים, העברת רשימות גולשים לצד ג', ומבחני דרכים 'מטעם'. היתרון הגדול שלי הוא שאינני תלוי בבלוג לפרנסתי, ובמטרות שלו לא רשום "כסף". גם הפניות שלי למפרסמים לא כוללות יבואני רכב. הפורסטר החדש הוא באמת רכב מעולה, למרות המראה המוחצן שלו.
אחד מחבריי, ייתכן שאפילו גולש כאן באתר, מחזיק פורסטר מהדור שלפני. קראתי לו לנהוג בפורסטר החדש. אני לא זוכר מה חיפשנו, אבל במוצ"ש תפרנו את כל גוש דן בשביל משהו שחיפשתי בהום סנטר / אייס. הוא נהג. הוא הדגיש כמה הפורסטר הזה משמעותית טוב מהפורסטר שיש לו, ואני אומר לו שההבדלים לא כאלה גדולים, ומקסימום ילחץ קצת יותר על הגז. למחרת הוא מתקשר אלי "שתדע שאני כועס עליך. אני לוחץ יותר על הגז, והפורסטר שלי הוא עגלה לעומת החדש. אם אני אחליף לחדש – זה על המצפון שלך!"

איל מ
09-10-19, 21:54
אם לא הבהרתי עצמי אז אני חוזר ואומר,
אין לי ספק שזאת לא פרסומת יחצנית ממומנת.

יואב פולס
09-10-19, 22:21
הבהרת, וכך הבנתי. אבל למען אחרים...:)

דרור ברלי
10-10-19, 01:47
כמי שמדריך לקוחות סובארו ומסכים עם כל הסופרלטיבים, חשוב להרחיב קצת גם על מגרעות, ויש לא מעט:

1. מערכת X-Mode : שונה בין הדגם ברמת גימור X לרמת הגימור "ספורט".
מי שרוצה לנסוע בדיונות יגלה שהיא ממש מגבילה את הרכב ובחולות מוטב לא להפעיל אותה.

2. הגיר הרציף לא אוהב מאמצים קיצוניים. זה לא חדש, ככה זה גם בדגם הקודם וב-XV. כאן יש מנוע יותר חזק והגיר עובד יותר קשה, קחו בחשבון.

3. הפגוש הקדמי מאוד בולט ומאוד פגיע. בכל ירידה תלולה הוא ניגף בקרקע ונתלש + מסגרות דקורטיביות של פנסי ערפל וכו' שנתלשות. אז נכון שהפגוש די גמיש ולרוב זה מסתכם רק בלהחזיר קליפסים למקומם, אבל בלא מעט מקרים הקליפסים נשברים והפגוש נתלש מהרכב בשלמותו. זה כבר לא נעים וכן יקר, אותה בעיה כמו בפורסטר הקודם וב-XV. דורש המון זהירות והכוונה מבחוץ ובהחלט מעיב על ביצועי שטח טובים בדרך כלל.

4. מפתנים - כנ"ל. בסיס הגלגלים גדול יותר משל דגמים קודמים וזוית הבטן כבר גבולית. מגרדים מפתנים ותולשים משטחי חיכוך מהדלתות. הפלסטיקים האלה יקרים להכעיס.

5. צמיגי חתך נמוך - מכה שלא כתובה בתורה. אין שום צורך אמיתי במידות ספורטיביות כאלה ברכב כזה. זה מגיע משיקולי עיצוב נטו ובתכל'ס זהו פגם של ממש שלטעמי הוא בלתי נסלח.

6. מערכת אייסייט - בטיחות בכביש זה חשוב, אבל בשטח הדבר הזה מפריע, בלשון המעטה. מומלץ לכבות, אחרת זה ישגע אתכם בכל פעם שהמצלמה "רואה" איזה גבעול ומדמה אותו להולך רגל... ואז העסק בולם אתכם פתאום בפראות באמצע עליה בדיוק בשניה שאתם בונים על תנופה.

ולסיכום חיובי - כבר מותר להרכיב וו גרירה. הידד!

Asaf-a
10-10-19, 06:19
הייתי מוסיף לחסרונות נכון לסוף 2019:
עדיין לא ניתן להגביה חוקית את הפורסטר החדש.

שאלות:
גלגלים: עקב הצמיגי חתך נמוך, יש עדיפות משמעותית לגלגלי 17ײ של דגם הX על פני דגם הספורט לטובת נסיעות שטח, האם ניתן לשנמך חוקית את דגם הספורט לגלגלי הX?

צמיגים: בזמנו דרור המליץ על מישלין לאטיטיוד קרוס לפורסטר הקודם עד 2018 , האם ההמלצה הזו בעינה עומדת או שיש היום אלטרנטיבה עדיפה? והאם הם מומלצים גם לפורסטר X החדש מ2019?



Sent from my SM-T580 using Tapatalk

דרור ברלי
10-10-19, 07:43
אותה מידת גלגל. צמיג מעולה. כנראה שההמלצה עדיין בעינה.

edish
10-10-19, 10:18
יופי של כתיבה. נהניתי כאילו השתתפתי איתך בחוויה.
"ג'יפון" הוא בד"כ שם נרדף לכלי קרוס-אובר שאינם מצויידים בהילוך כוח. חלקם בעלי יכולות שטח מוגבלות, חלקם רק דומים לרכב שטח ויש בהם גם כאלו שאפילו אינם 4X4.
לכתוב שג'ימני הוא "ג'יפון" יכול להעליב את הכותב ולא את הג'ימני. הויטארה החדשה היא קרוס-אובר. הג'ימני היה ונשאר רכב שטח קשוח. סרנים חיים, הילוך כוח, זויות גישה/נטישה/גחון מרשימות, והמון אפשרויות לשיפורי יכולת עבירות.
יואב. הג'ימני הוא אולי "ג'יפ קטון" (ג'יפ יש רק אחד...), אבל אינו נמנה על חבריו ברשימה שציינת. הוא אינו שייך לכתבה והזכרת שמו בנשימה אחת עם קרוס-אוברים מפתיעים או מביכים, צורמת לקורא. אני עוקב אחר כתבותיך והתבטאויותך המקצועיות באתר ובעיתונות. בטוחני מדובר ב"פליטת קולמוס", אולי התכוונת לויטארה? ניתן לתקן...
ערן CJ


.+1

Asaf-a
18-10-19, 16:33
אותה מידת גלגל. צמיג מעולה. כנראה שההמלצה עדיין בעינה.מכירים את האופציה הזו? ATR

Conti cross ATR
https://www.continental-tires.com/car/tires/crosscontact-atr
איך היא ביחס למישלין לאטיטיוד קרוס לפורסטר מבחינת יכולת שטח וכביש?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191018/2c53d11ff06bf8d20e9293d6a09a521a.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Asaf-a
18-10-19, 16:35
צילום של הצמיג, נראה יחסית מסיביhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191018/39e49cf8d4136abba87068f69cb80460.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

yovavz
18-10-19, 16:51
מכירים את האופציה הזו? ATR

Conti cross ATR
https://www.continental-tires.com/car/tires/crosscontact-atr
איך היא ביחס למישלין לאטיטיוד קרוס לפורסטר מבחינת יכולת שטח וכביש?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191018/2c53d11ff06bf8d20e9293d6a09a521a.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalkבדאסטרים מאוד מרוצים ממנו.
זול ביחס ליוקוהמה ולטויו.
קצת יותר יקר מהמקסיס 771, אבל איכותי ממנו.
עד כמה שאני יודע חסר כרגע במלאי

Asaf-a
18-10-19, 17:26
האם יש הבדל מהותיים בין HT שזה במשלין לעומת ATR בקונטיננטל? או שאלו שמות שיווקיים גרידא?

לגבי זמינות הקונטיננטל, כנראה יש בצמיגי מנשקו באשדוד עבור הפורסטר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

yovavz
18-10-19, 17:44
לא מכיר את המישלין, אבל תבדוק אם הם לא צמיגי שבילים.
לגבי הקונטי, הם צמיגי AT (50/50) ועמידים הרבה יותר מצמיגי שבילים בשטח

איל מ
18-10-19, 18:32
Ht ברוב החברות הם צמיגי כביש לכל דבר ועניין

omribe
17-11-19, 11:58
נהנתי לקרוא.

חזרתי מנסיעת מבחן בפורסטר ספורט.
התאהבתי.
רכב מרווח בצורה בלתי רגילה לגודל החיצוני. המושבים נוחים. הגימור בספורט איכותי (אם כי מצועצע ונראה מיושן בגלל החלק שמתחת למסך מערכת הבידור), פרקטי מאוד - דלתות ענקיות שנפתחות ל-90 מעלות, בגאז' גדול עם דלת מאוד רחבה, 3 איזופיקס במושב האחורי. חווייה לנהיגה בזכות החלונות הענקיים וגג השמש הפנוראמי. מתלים מעולים לנהיגה רגועה, מגהצים הכל בקלילות.
אבל, חולק על עניין אחד -
הפורסטר ממש לא שקט ומעודן. להפך. את המנוע שומעים היטב תמיד, וגם מרגישים רעידות בסרק. הרעש מגניב, למי שאוהב, אבל בהחלט מחוספס ולא דומה בעידון למנועים מודרניים.
בנוסף, רעשי הכביש והרוח חזקים ברמה שצריך להרים את הקול כדי לדבר בתא הנוסעים מעל 100 קמ"ש.
ולסיום - איכות הסאונד גרועה ברמה ששווה לציין. מוציא את החשק לשמוע מוסיקה טובה באוטו.

-->