PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי יחסי העברה ומהירות שיוט



zivgrinberg248
12-10-19, 13:20
אהלן
ראיתי שנרשם בעבר על הנושא אבל לא מצאתי תשובה מדייקת לשאלה שלי-
כרגע אני עם סמוראי קצר 94 עם יחסי העברה 6.4. הרכב נוסע טוב אבל מקשה בדרכים בינעירוניות.
(90 קמש ב4 סלד פחות או יותר)
הצמיג שמורכב על הרכב הוא צמיג 31.
רציתי לשאול האם מישהו נוסע עם צמיג 31 ביחס 4.16 או דומה, או האם למישהו יש רעיון אחר כיצד להפוך את חווית הנסיעה בדרך לשטח ל״מעט״ יותר נסבלת.
אני לא מצפה שהרכב יהיה רכב מירוץ כמובן אבל אם היה משייט על 90-100 בסלד הגיוני יותר זה היה נחמד..
כמו כן, האם יש בעיה עם העובדה שאני נוסע שעה וחצי- שעתיים עם הרכב כשהוא על 4 סלד?

תודה רבה לעונים!

GodsFather
12-10-19, 18:27
4 סל"ד ל90 קמ"ש על 31 אינצ? איך מדדת?

4.16 יקשה על ההאצה.

5.14 יהיה אידאלי.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

zivgrinberg248
12-10-19, 18:40
מדדתי עם הוויז.
אתה עם יחס כזה? לא מכיר אותו כל כך שמעתי על 4.16 או 6.4 אבל טוב להכיר..
איך הרכב אמור להתנהג עם יחס כזה?

erezgur
12-10-19, 19:12
וסתם הערה על משהו שהפריע לי בעיין -
"4 סלד" הם למעשה 4000 סל"ד (סיבובים לדקה).

אין לי ניסיון עם סמוראי, אבל כפילוסופיית חיים - אל תצפה לנסוע במהירות 100 קמ"ש על 1000 סל"ד. צריך להתרגל ולקבל את המגבלות של הרכב ולהביא בחשבון שהדרך אל הטיול מתארכת אולי ברבע שעה, זה לא נורא...

סולי
12-10-19, 19:18
ה6.4 מעולה שידוך מעולה ל31".
אם תרצה להוריד 300סלד לערך גיר מייצור טרום 88 יתן לך הילוך חמישי מהיר יותר.

עשיתי זאת, אני גם 6.4 אבל עם 32"
הסלד ב100קמש עפ וויז באיזור ה3600.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

zivgrinberg248
12-10-19, 19:36
תודה לעונים!
לא נראה לי ששווה להשקיע מאמץ בשינוי גיר בשביל 300 סל״ד בהתחשב בעובדה שהרכב נוסע פעם בשבוע לטיול וזהו (לא משמש כרכב ליום יום)
שאלה נוספת שחשובה לי האם נסיעה של שעתיים בסוף שבוע לכיוון ב4 סל״ד לאורך כל הדרך עלולה לגרום לאיזשהו נזק לרכב? (לא מדבר על צריכת דלק)

סולי
12-10-19, 19:44
אם ההבדל בין רכב שאני יכול לשייט בו בכיף בדרך לטיול... לבין כזה שיצריך אותח לטיפול פסיכולוגי... אז ההחלטה ברורה.
לא נשכח שאתה צפוי גם לחיסכון בדלק, או לטווח מוגדל בין תדלוק לתדלוק ...

העבודה עצמית סהכ.. בכל אופן להחליף לקיט 5.14 או 4.16 כנראה יעלה יותר... יקח יותר זמן עבודה ויביא לתוצאה פחות טובה בכל פרמטר חוץ משיוט.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

GodsFather
12-10-19, 19:50
שום וכלום.

תדאג לחום מנוע, שמן איכותי, שמערכת הקירור תהיה תקינה בלי שום קיצורי דרך או קומבינות וסע לשלום.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

GodsFather
12-10-19, 19:53
רק לסבר את האוזן -

הייתה תקופה די ארוכה שנסעתי על 205 עם יחס 6.54.

לא ממש הפריע לי ה20~ קמ"ש הבדל...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

סולי
12-10-19, 20:10
במקום ב80 קמש בלת נסבלים בנסיענ לערבה... נסעת על 60... וזה לא הפריע לך?

נו שווין.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

GodsFather
12-10-19, 20:14
במקום ב100, נסעתי ב80.

איתי היו עוד 10 סמוראים בערך, אני חושב שהיה אפילו מפגש ג'יפולוג בסוף.

היה אחלה.





Sent from my LON-L29 using Tapatalk

סולי
12-10-19, 20:19
מי שלא מבין וקןרא את ההודעה שלך עוד יבין שלטייל רק עם סמוראים זה לגיטימי.

או לחילופין שזה סבבה לגמרי לנסוע עם הפחתה של 20אחוז על מידת גלגל מקורית.

מזכיר לך שהבחור פתח את השרשור כי מפריע לו הסלד הגבוה ב 17% הפחתה על 31"....

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

הירשפלד יובל
12-10-19, 20:37
מדדתי עם הוויז.
אתה עם יחס כזה? לא מכיר אותו כל כך שמעתי על 4.16 או 6.4 אבל טוב להכיר..
איך הרכב אמור להתנהג עם יחס כזה?

אצלי מורכב calmini 5.14 כעשור. הוא מניע לסירוגין אחד מהסטים מתוך 23 הצמיגים שיש לי במידה 7.00-15 כאשר כמעט כל סט שונה בגודלו מאחר. בלי לפגוע בך ,חס וחלילה - הבעיה ,אם ישנה , היא בראש ולא ברכב. קנית סמוראי על כל המשתמע מכך. עליו נאמר : כשרכבים אחרים מודדים תאוצה 0-100km/km/h עם סטופר , בסמוראי זה עם לוח שנה. עם קיט הפחתה וגם בלעדיו, זה לא פרייבט. צריך לצאת לטיול ב-mode/mood של רגיעה ולדעת מראש שהדרך תיקח יותר זמן. לי אין מד RPM ברכב , אבל לא נראה לי שהייתי רוצה עבור האוזניים שלי ועבור המנוע לנסוע לאורך זמן ב-4000RPM. מספיק לי רעש צמיגי החקלאות שלי שכל צמיג שטח אחר נשמע לידם כאנשי הצפרדע. זה גם מחירו/חסרונו של קיט הפחתה ( מהירות שיוט ) ואחת הסיבות למה נבחר 5.14 ולא 6.5 של calmini .

בפרייבט שלי עם מנוע דיזל אני עולה כמעט כל יום את שער הגיא במהירויות עד 110-120km/h (בעקיפות ) והסל'ד לא עובר את ה-2000 , לכן למרות שבסמוראי מדובר במנוע בנזין , 4000RPM נשמע לי כמו רצח/ניסיון לרצח.

GodsFather
12-10-19, 23:16
מי שלא מבין וקןרא את ההודעה שלך עוד יבין שלטייל רק עם סמוראים זה לגיטימי.

או לחילופין שזה סבבה לגמרי לנסוע עם הפחתה של 20אחוז על מידת גלגל מקורית.

מזכיר לך שהבחור פתח את השרשור כי מפריע לו הסלד הגבוה ב 17% הפחתה על 31"....

Sent from my SM-A530F using Tapatalkא. אתה עם סמוראי
ב. טיילתי גם עם היילקסים פעם וגם עם עוד כל מיני יצורים. אפילו סופה ולנד רובר רחמנא ליצלן.
ג. אמרתי שזה לא נורא, לא שזה אולטימטיבי. הייתה תקופה, עד שעליתי ל235 והייתי מאושר מאד. 31 היה נראה מוגזם עבורי, וגם היום לסרן מקורי זה נראה כך, לרכב יומיומי.
ד. יש ספק לגבי איכות המדידה שלו עבור התוצר שהציג. רוצה להפגש פעם כולנו ונעשה השוואה? אתה נראה לי הבחור הכי דייקן שאני מכיר בעולם הזה, לצד נדב42
ה. הוא נוסע פעם בשבוע במקרה הטוב לדבריו, מדובר ברכב טיולים פר אקסלנס (חלום מתוק). אין סיבה לחפש כאלה בעיות בו. שידאג לטיפולים ראויים והידוק ברגים ויסע לשלום.
הרעש מפריע? זה פאקינג סמוראי. שים קצת מוזיקה עברית טובה עם 2 רמקולים-בוקסות עץ מאחורה וכוון את ההגה למדבר. הגעת, תן לשקט מסביב לעטוף אותך.


פדנטיות נכונה ברכב יומיומי, במערכות בילום והיגוי בכל מצב, אבל אני לא חושב שזה המקרה.


Sent from my LON-L29 using Tapatalk

GodsFather
12-10-19, 23:24
http://geckocycles.com/gears.html

מחשבון, למי שמחפש

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

GodsFather
12-10-19, 23:29
https://acksfaq.com/gearcalculator/results

ועוד אחד

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191012/8bd71a9cadd18baaf5b6f3e1c4ea7503.jpg

110 קמ"ש ב4000 סל"ד...

אם אתה אכן על 4000 סל"ד, אתה נוסע מהר ממה שחשבת.


אלא אם בסרנים אתה ביחס מופחת גם כן...

איל מ
13-10-19, 15:56
ונא לא לשכוח, שברוב הרכבים, 90 קמש בוויז, הם כמעט 100 קמש על השעון....

סולי
13-10-19, 19:22
ה-gps של הטלפונים מזייף בגדול ביחס למדידת מהירות.

הוא פשוט לא מיועד למדידות כאלו מדוייקות.

הוויז מראה 90 גם כשמדנים את המהירות מילה/מטה בצורה משמעותית, למשך זמן לא קצר.
הוא פשוט לא מתעדכן בקצב מתאים לחישוב כזה.1. כשאני מודד נסיעה על מהירות קבועה בכביש ישר זה ממש לא משנה חוסר העידכון . מה הבעיה לראות 30שנ' שאתה במהירות קבועה?

2. אם כבר משהו מזייף זה המד מהירות ברכב.
בכל רכב מקורי שיצא לי גם עם 0 קמ חדש מהחברה הייתה סטייה של בערך 10% במד מהירות מהמהירות בפועל.
ובוא לא נתחיל להכניס צמיגים ויחסי העברה ששונו...

וזהו.

100קמש אמיתיים בסמו ב3500סלד לעומת 4000סלד זה עולם מלואו מבחינתי בהנאה מטיול.
ביכולת לנהל שיחה ברכב בדרך עם אישתי או אפילו בנסיעה לבד, בין להגיע לפגוש את החברה עם כאב ראש או נסיענ סבבה..
ויש עוד יתרונות שתורמת החלפה פשוטה של גיר ישן.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

-->