צפייה בגרסה מלאה : התהפכות פאג'רו בחורשן
אתמול שוב הושמד פאג'רו בחורשן.
לא יודע להעלות כאן סרטים מהווטסאפ...
אבל,
מדרגה גבוהה,
נוסע ללא הכוונה,
ראש בקיר - המון גז,
לאחר כשלון אחד נוסע לאחור ולוקח תנופה
והסוף ידוע...
six 4 life
22-10-19, 12:52
לא נורא.
לא נורא.
ככל שיהיו פחות על הכביש המחיר של אלו שנשארו יעלה .. זה עניין כלכלי ...
למרות שהיה נראה שהוא ממש התעקש להרוג את האוטו ..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191022/039c94e2eb1b776952ed2312ab02499c.jpg1262 23
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין מי יצרן העריסה
יותר חזקה מהאוטו....
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
למה הושמד ?
משופץ וימכר "כ חדש ולא ראה שטח.."
והנה הסרט..
https://streamable.com/0b2j0
<div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 176.667%;"><iframe src="https://streamable.com/s/0b2j0/vrxevx" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div>
שימו לב שבהתהפכויות של פג'רו החלון הקדמי נעצר בהגה. או בראש של הנהג (החגור). זה אוטו שלא כדאי להתהפך בו.
אסף.
boaz avrahami
22-10-19, 18:03
שימו לב שבהתהפכויות של פג'רו החלון הקדמי נעצר בהגה. או בראש של הנהג (החגור). זה אוטו שלא כדאי להתהפך בו.
אסף.
לפי הסרטון לא מפתיע שהגג נעצר בראש של הנהג הזה.
ראש קשה ללא ספק.
מעניין מי יצרן העריסה
יותר חזקה מהאוטו....
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
לקחת לי את המילים
———/////
ולניתוח התקרית-
מה לדעתכם הגורמים המכריעים להתהפכות?
מהלך מתלים?
סוג הנעילה?
בחירת קו ומהירות?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
GodsFather
22-10-19, 18:12
שימו לב שבהתהפכויות של פג'רו החלון הקדמי נעצר בהגה. או בראש של הנהג (החגור). זה אוטו שלא כדאי להתהפך בו.
אסף.דווקא המכה סידרה אצלך כמה דברים [emoji6]
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
ראשית, הנהג לא נפגע. זה כבר טוב. למרות שהגג וקורות A קרסו מעל למושבים הקדמיים.
זה אגב לא רכב הכביש-שטח היחיד שהמרכב שלו קורס ככה בהתהפכות. הייתי אומר שמי שאוהב לשחק במקומות כאלה ולא משנה באיזה רכב, טוב יעשה אם יצטייד בכלוב פנימי מלא. ואני לא נכנס כרגע להשלכות של זה לגבי שמירה על שלמות סלון הרכב מבפנים וכמובן להשלכות מבחינת החוק/"שינוי מבנה" וכו'.
שנית, אתם מעלים תמונה/סרטון? תמחקו לוחית רישוי.
לא מספיק שהלך לו האוטו ונמעך לו האגו קבל עולם ורשתות חברתיות, עכשיו שיאכל צרות גם מהביטוח?
לגבי האוטו - ממה שנראה, מוגבה חוקי (כלומר 5 ס"מ מינוריים, שמספיקים כדי להרחיק את הגחון מפגיעות במסלולי טיול מקובלים, אבל כמעט חסרי משמעות לצורך שעשועי עבירות של ממש), צמיגי AT כלשהם, לחץ אויר מופחת כמתבקש. זה עדיין לא הופך רכב כזה למפלצת סלעים.
מגבלות מובנות של פאג'רו BK: מהלך מתלים קצרצר, בקרת משיכה מתבטלת לחלוטין כשמפעילים נעילה אחורית (ואז הדיפ' הקדמי פתוח עם כל מה שמשתמע ובעצם יוצא מהמשחק). זה רכב טיולים מצוין, אבל לא צעצוע למשחקי עבירויות.
מי שסלעים כאלה זה הקטע שלו? פאג'רו BK הוא לא הרכב המתאים. שימצא לו סופה/CJ/היילקס/ג'ימני/סמוראי וכו'. משהו ישן שלא יכאב הלב לקמט ושאם חס וחלילה יתהפך, הופכים חזרה לגלגלים ונוסעים הביתה. וגם קל יחסית לתקן. כמובן יתקין מתלים גמישים, נעילות, גלגלים גדולים ויחסי העברה מתאימים, כמובן רתמות וכלוב. וקדימה - להינות.
לגבי הנהיגה - בהחלט יש כאן טעויות פטאליות.
שילוב של נהיגה אגרסיבית עם נעילה אחורית גורמת לצמיגים האחוריים לדחוף את הרכב הצידה ולהכנס לשפ״צ (בגלל ביטול ה-etc, ובהעדר אחיזה, לא היה לו בפועל הנעה קדמית).
נראה שהנהג לא מיומן ובמקום לעזוב ולתת לרכב להתדרדר לאחור (אפילו ב-D) הוא לוחץ על הבלמים ונכנס לשיפוע צד סטטי והתהפכות.
תכנון נתיב נכון, הכוונה בעזרת מכוון ובעיקר נהיגה מדודה /עדינה, היו מונעים את התאונה המיותרת הזו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפי הסרטון לא מפתיע שהגג נעצר בראש של הנהג הזה.
ראש קשה ללא ספק.
ודרך אגב, אחרי שהרכב קופץ, ונוחת על הצד, אני חושש שזה כבר היה מאוחר לגבי היכולת של הנהג להשפיע.
זו הדגמה מצויינת לסכנה של "מעבר מכשולים מבוסס תנופות"
לקחת לי את המילים
———/////
ולניתוח התקרית-
מה לדעתכם הגורמים המכריעים להתהפכות?
מהלך מתלים?
סוג הנעילה?
בחירת קו ומהירות?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
פיקששת את הסיבה העיקרית - טימטום
לא יפה זיו. באמת
אפשר להגיד חוסר יכות. חוסר ידע. חוסר הבנה. חוסר הקשבה.
לא צריך לקלל.
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
כל הטעויות האפשריות שקיימות נעשו שם.
אבל אני חולק על דרור, הפג'רו bk עם הגבהה וצמיגי mt יעשה מה שכל suv מקביל שלו עושה, כמובן עם נהג/מכוון טוב.
אני מנסה ללמוד מהסרטון:
1. מהסתכלות באורות בלם, נראה שהלחיצה על הברקס הייתה כבר כשההתהפכות "החלה" - בהינתן וזה המצב, אם הוא לא היה לוחץ על הברקס התוצאה הייתה משתנה? (כאמור זה נראה שהברקס נעשה בשלב שכבר יש שפ"צ ונפילה ככה שהתגלגלות לאחור בניצב לא הייתה אופציה).
2. בחירת נתיב - נאמר פה שהייתה אגרסיבית, היה עדיף צד שמאל? נראה ששם יש פחות שיפוע אבל יותר "מדרגות".
3. ברמת "הקש ששבר" (או "הסיבה המאוד ספציפית בסוף") נראה שלא הייתה אחיזה לקדמיים (עניין ביטול בקרת המשיכה כשיש נעילה אחורית בדגם זה?) במקביל יותר מדי גז ונעילה אחורית שגרמה לסיבוב מרכב ביחד עם איזה בור קטן שהגלגל השמאלי החליק לתוכו והחריף את הסיבוב לצד. לא? ז"א ניתן היה לעצור ברגע שהעוד קצת גז התחיל לגרום לאחוריים להחליק הצידה - זה השלב (עם או בלי ברקס) לתת לאוטו להתגלגל אחורה? 2 דברים:
(א) בהרבה סרטונים של מעלות בנגב נראה שרכבים עושים נתיב קשוח לא פחות
(ב) באותם מקרים ולא רק בהם גם בהרבה יותר פשוטים, מרגיש לי שמאוד נפוץ (בעיקר בבור הצלבה שבאמצע המעלה) להגיע למצב שהאחורי מחליק הצידה. איך נכון להימנע מזה? לא תמיד אפשרי לעקוף, כי העקיפה עצמה לפעמים היא להיכנס לשפ"צ.
4. זה היה חלק ממסלול/נתיב טיול מוכרים או מקום מיוחד שמיועד לאתגרים טכניים נקודתיים?
ולפעמים שיט האפנס.. וזה יכול לקרות לכולנו, אף אחד כאן לא חסין.
שימו לב שבהתהפכויות של פג'רו החלון הקדמי נעצר בהגה. או בראש של הנהג (החגור). זה אוטו שלא כדאי להתהפך בו.
אסף.
ליושבי הספסל האחורי שלום.
ולפעמים שיט האפנס.. וזה יכול לקרות לכולנו, אף אחד כאן לא חסין.
+1.
+2
Sent from my iPhone using Tapatalk
ראשית, הנהג לא נפגע. זה כבר טוב. למרות שהגג וקורות A קרסו מעל למושבים הקדמיים.
זה אגב לא רכב הכביש-שטח היחיד שהמרכב שלו קורס ככה בהתהפכות. הייתי אומר שמי שאוהב לשחק במקומות כאלה ולא משנה באיזה רכב, טוב יעשה אם יצטייד בכלוב פנימי מלא. ואני לא נכנס כרגע להשלכות של זה לגבי שמירה על שלמות סלון הרכב מבפנים וכמובן להשלכות מבחינת החוק/"שינוי מבנה" וכו'.
שנית, אתם מעלים תמונה/סרטון? תמחקו לוחית רישוי.
לא מספיק שהלך לו האוטו ונמעך לו האגו קבל עולם ורשתות חברתיות, עכשיו שיאכל צרות גם מהביטוח?
לגבי האוטו - ממה שנראה, מוגבה חוקי (כלומר 5 ס"מ מינוריים, שמספיקים כדי להרחיק את הגחון מפגיעות במסלולי טיול מקובלים, אבל כמעט חסרי משמעות לצורך שעשועי עבירות של ממש), צמיגי AT כלשהם, לחץ אויר מופחת כמתבקש. זה עדיין לא הופך רכב כזה למפלצת סלעים.
מגבלות מובנות של פאג'רו BK: מהלך מתלים קצרצר, בקרת משיכה מתבטלת לחלוטין כשמפעילים נעילה אחורית (ואז הדיפ' הקדמי פתוח עם כל מה שמשתמע ובעצם יוצא מהמשחק). זה רכב טיולים מצוין, אבל לא צעצוע למשחקי עבירויות.
מי שסלעים כאלה זה הקטע שלו? פאג'רו BK הוא לא הרכב המתאים. שימצא לו סופה/CJ/היילקס/ג'ימני/סמוראי וכו'. משהו ישן שלא יכאב הלב לקמט ושאם חס וחלילה יתהפך, הופכים חזרה לגלגלים ונוסעים הביתה. וגם קל יחסית לתקן. כמובן יתקין מתלים גמישים, נעילות, גלגלים גדולים ויחסי העברה מתאימים, כמובן רתמות וכלוב. וקדימה - להינות.
לגבי הנהיגה - בהחלט יש כאן טעויות פטאליות.
הסרט והתמונות רצות מאתמול בערב כמעט בכל קבוצות הווטסאפ בנושאי ג'יפים ככה שמחיקת המספר כבר לא ממש תעזור... ולפי מידע "ממקור מהימן" באחת הקבוצות הרכב הנ"ל לא היה מבוטח בביטוח מקיף.
לגבי מה שכתבת לגבי הפאג'רו - אחרי מספר טיולים עם חברים עם פאג'רו וכפי שגם נכתב בתגובה למעלה - פאג'רו ממוגן ומוגבה עם צמיגים טובים ועם נהג שקול/מיומן מתמודד יפה מאוד עם מעלות מסולעים ברמת עבירות בינונית פלוס (ובהמשך למה שכתבת לגבי ניתוק בקרת המשיכה בנעילת דיפ. אחורי - ההמלצה של אותם חברים היא לא לנעול את הדיפ. האחורי אלא לסמוך על הבקרה שתעשה את העבודה).
החלקת סרן קדמי הצידה מתרחשת גם ללא קשר לנעילה האחורית.
זה קורה כשהסרן הקדמי מחליק בגלל נהג שנותן יותר מידי גז במצב קיצון כשאין משקל על הגלגלים הקדמיים.
יש לא מעט טעויות בנהיגה בסרטון, זו המכרעת.
אני מנסה ללמוד מהסרטון:
1. מהסתכלות באורות בלם, נראה שהלחיצה על הברקס הייתה כבר כשההתהפכות "החלה" - בהינתן וזה המצב, אם הוא לא היה לוחץ על הברקס התוצאה הייתה משתנה? (כאמור זה נראה שהברקס נעשה בשלב שכבר יש שפ"צ ונפילה ככה שהתגלגלות לאחור בניצב לא הייתה אופציה).
2. בחירת נתיב - נאמר פה שהייתה אגרסיבית, היה עדיף צד שמאל? נראה ששם יש פחות שיפוע אבל יותר "מדרגות".
3. ברמת "הקש ששבר" (או "הסיבה המאוד ספציפית בסוף") נראה שלא הייתה אחיזה לקדמיים (עניין ביטול בקרת המשיכה כשיש נעילה אחורית בדגם זה?) במקביל יותר מדי גז ונעילה אחורית שגרמה לסיבוב מרכב ביחד עם איזה בור קטן שהגלגל השמאלי החליק לתוכו והחריף את הסיבוב לצד. לא? ז"א ניתן היה לעצור ברגע שהעוד קצת גז התחיל לגרום לאחוריים להחליק הצידה - זה השלב (עם או בלי ברקס) לתת לאוטו להתגלגל אחורה? 2 דברים:
(א) בהרבה סרטונים של מעלות בנגב נראה שרכבים עושים נתיב קשוח לא פחות
(ב) באותם מקרים ולא רק בהם גם בהרבה יותר פשוטים, מרגיש לי שמאוד נפוץ (בעיקר בבור הצלבה שבאמצע המעלה) להגיע למצב שהאחורי מחליק הצידה. איך נכון להימנע מזה? לא תמיד אפשרי לעקוף, כי העקיפה עצמה לפעמים היא להיכנס לשפ"צ.
4. זה היה חלק ממסלול/נתיב טיול מוכרים או מקום מיוחד שמיועד לאתגרים טכניים נקודתיים?לשאלה הראשונה - זה הרגע שבו לרכב אוטומטי יש יתרון. צריך ברגע הזה - מהר - לשלב רברס ולתת גז בירידה.
אבל מראש כל הטיפוס הזה טוב אם היה איטי ונשלט יותר. המתלים מתוחים, הצמיגים מקפצים.... נכון להתחיל בהורדת אויר מסויימת ולתת גז רק ברגע שצריך במקום לקפץ כמו עז .
ו...כן.... קורה שבוחרים קו לא נכון, קורה שהאוטו בורח, קורה שמתהפכים. זה כנראה חלק מהעסק.
אסף.
אני מנסה ללמוד מהסרטון:
מסירטונים לא לומדים כלום, קח לך קורס נהיגת שטח.
רואים שהוציא אוויר. לא יודע כמה, אבל הוציא.
אלה לא צמיגי שטח של ממש, אבל AT זה מה שבדרך כלל מורכב על כלים כאלה.
מהלך המתלים הקצר זה עניין מכריע. פאג'רו זה רכב שממהר להניף גלגלים מעל לכל בור בינוני. בקרת המשיכה שלו טובה ועובדת, לא ברמה של לנדקרוזר ובטח לא כמו בלנדרובר וב-Jeep, אבל עובדת. האם זה טוב יותר מאשר רק נעילה אחורית? קשה לי להחליט. לטעמי יש כאן שגיאה גסה ובלתי נסלחת של היצרן כשבחר לנטרל את ה-ETC עם הפעלת הנעילה.
וחוץ מזה, רמת הקושי של המדרגה היא יחסית. לרוביקון מוגבה על 33-35 זו עבירות בינונית לכל היותר. ל-SUV בסגנון של פאג'רו כמעט סטנדרטי? זו עבירות קשה.
עוד אנקדוטות?
היה ראוי לעבוד עם מכוון סבלני ומיומן שגם יידע לחדול את החגיגה לפני שתשתבש.
למי שעוד לא הפנים, פודרה זה מסוכן!!!! כבר ראיתי כאלה שבלי בושה הוציאו מטאטא וניקו את המדרגות מהפודרה. ההבדל באחיזה תהומי.
וחוץ מזה - נהיגה אגרסיבית מדי וכן, גם קצת מזל רע.
הערה בעניין הביטוח- נכון להיום נדחתה כבר בבית משפט טענת "הסתכנות מרצון של מבוטח" שהעלתה חברת ביטוח כשניסתה להתנער מאחריותה לכיסוי נזק לטנדר מגנום שניסה לטפס את הנ.ג. 186 בחורשן והתהפך. הכוונה כמובן לכיסוי במסגרת ביטוח מקיף.
חשוב לסייג - המדובר בפסיקה של בית משפט שלום. פסיקה של בית משפט שלום אינה מחייבת ואפילו אין לה כוח מנחה לבתי משפט אחרים.
מה שאני רוצה להדגיש - ישנם רבים וטובים שסבורים שכדאי ל"יפות את המציאות" כשמדובר בתאונה שמתרחשת בשטח בשל ההנחה המוטעית שאין כיסוי ביטוחי לנזקי תאונה בשטח - דווקא ניסיון להציג עובדות לא נכונות לחברת הביטוח הרבה יותר מסוכן למבוטח ולחברת הביטוח יהיה קייס מאד חזק לדחות את הכיסוי הביטוחי בשל ניסיון מרמה אם האמת כמו תמיד תתגלה.
תאונה בשטח כמוה כתאונה בכביש בהיבט של הכיסוי הביטוחי ואל תנסו למכור לוקשים לחברת הביטוח שאז המצב עלול להיות הרבה יותר גרוע מבחינת המבוטח!!!
כשאגיע למשרד אצרף את פסק הדין בעניין ההתהפכות בנ.ג. והכיסוי הביטוחי...
לגבי הממהרים לבקר ולחלק "מחמאות" לנהג....כמו שנאמר לפני גם הנהגים הטובים שבטובים טועים וכן בהחלט "שיט הפנס"
לעזוב את הגז .. לתת לרכב לרדת .. אולי אפילו לתת D ומכת גז .. לרדת בפראות אבל להשאיר את האינרציה בכיוון הנכון ..
כמובן זה הכל חוכמה לאחר מעשה ובלי ששוחחנו עם הנהג .. אבל באופן אישי זה הציל אותי כבר פעם פעמיים ..
מסירטונים לא לומדים כלום, קח לך קורס נהיגת שטח.
אבל אם כבר הועלה הסרטון אז לפחות להפיק לקחים...
GodsFather
22-10-19, 23:12
אבל אם כבר הועלה הסרטון אז לפחות להפיק לקחים...זה הלקח הראשון - ללכת לקורס אם יש ביכולתך.
אחרת, עם חברים ולהתאמן לאט ובשיקול דעת, באיזור בטוח.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
הירשפלד יובל
23-10-19, 01:13
לא יודע מי הנהג ומה גילו. אבל אפילו "ינוקא " יחסית כמוני בטיפוס סלעים , למד 3 דברים בסיסים בחייו.
1 : אל תתן לאגו לגבור על השכל.
2 : כשאתה מפעיל כוח לא מבוקר/מתפרץ על מדרגה ודומיה, אתה יודע איפה אתה/הגלגלים/הרכב התחילו , אתה לא יודע בודאות היכן ואיך יסיימו.
3 : צמיגים ויחסי העברה. צויין שנעל כנראה A/T .עם צמיגים טובים ויחסים טובים כל ההתנהלות היתה "יכולה " להיות אחרת , בשילוב מרכיבים של אגו , ניסיון " ועשה ואל תעשה ".
אבל בהרבה מדי מקרים האגו גובר בקלות על השכל. כי כאלה אנחנו, הזכרים.
ושיקום מי שאף פעם, אבל אף פעם! לא נכנע לאגו שלו מול לחץ חברתי ולא עשה ביודעין את השטות. וגרוע מזה - את אותה שטות פעמיים ויותר (וכבר אמר מי שאמר, והוא היה איש מאוד חכם, ככה אומרים, תנחשו מי זה - "הסימן המובהק לאווילות הוא לעשות את אותו דבר יותר מפעם אחת ולצפות לתוצאה שונה". זה משפט שמתאים למערכת הפוליטית הרקובה והחולה שלנו או לדפוס ההתנהלות שלי עם נשים... אבל גם ליותר מדי סיטואציות בתחביב שלנו)
אף אחד לא קם?.... ברור! ואני לא מתפלא.
לכן אני לא ממהר למתוח ביקורת נוקבת על הבחור בפאג'רו. כן, הוא היה אגרסיבי, כן, עשה שטות. אבל כולנו עשינו, עושים ונעשה שטויות. אפילו גרועות יותר. כי כאלה אנחנו.
עוד משהו שמאפיין אותנו, המין השעיר והכאילו-חזק, זה להתקשות להודות במגבלות - מגבלות שלנו כנהגים, מגבלות של האוטו שלנו שלא תמיד מתאים למה שאנחנו דורשים ממנו לבצע. האגו נדחף קדימה ומי שלא ינסה הוא סתם פחדן. אנחנו כל הזמן משווים של מי יותר גדול - האוטו, יכולת הנהיגה, האומץ - והתוצאה לפנינו. כי האגו שלנו חזק מהשכל - ואנחנו לא רוצים להיחשב כנהגים גרועים או כפחדנים או כ"לא מבינים" שבחרו ברכב "לא טוב". ומה לעשות?... זו עובדה - פאג'רו BK אולי ישאיר אבק בכביש ובשבילים להיילקס עתיק וגם לסופה ואפילו לרוביקון. אבל בטיפוס מדרגות סלע כאלה או בפתיחת ואדיות בשומרון הוא לא יכול להתמודד מולם. פשוט לא. זו האמת. אבל תיכף יקפצו כל אנשי הפאג'רו ויזדעקו להגן על כבודו האבוד....
שלא נטעה. פאג'רו BK הוא SUV מעולה. בשקלול כלל תכונותיו אני מעדיף אותו על רוב המתחרים. הוא הבחירה החד-משמעית שלי לשוטטות בואדי רם בירדן למשל. אבל לדברים כאלה הוא פחות מתאים לדעתי. כן, אפשר לאנוס אותו, לעשות בו שינויים כמו בכל רכב שטח, זה בטח גם כיף גדול ואני מכיר כמה שמכירים אותו באמת לעומק שלקחו אותו רחוק מאוד קדימה ומפגינים ביצועים מרשימים. אבל בחיי, תאמינו לי, נקודת ההתחלה של הפלטפורמה הספציפית הזו לא מעמידה צליחת מכשולים כאלה בראש סדר העדיפויות.
את הכל אני כותב ברצינות תהומית, כי עצוב לי על מה שקרה כאן ספציפית ובכלל כואב לי לראות דברים כאלה - יהיו מי שיאמרו שזה הסיכון המחושב שאנחנו לוקחים בתחביב הזה, שבשורה התחתונה הרכב הוא רק ערימת ברזלים ופלסטיק וכל עוד אף אחד לא נפגע, אז שימשיכו לעשות שטויות. אבל אני חושב שזו טעות. שההנאה מהתחביב הנפלא הזה לא מצדיקה סיכונים כאלה. שנהיגת שטח זו לא מתנה משמיים אלא מיומנות נרכשת. ואם החלטתם שזה התחביב שנותן טעם לחיים שלכם - חשוב ללמוד אותה ברצינות. רבים מדי לא מודעים למגבלות ולסכנות ולאפשרויות ולא מכירים מספיק טוב את הרכב שלהם. אז אני אולי "מדבר מתוך הפוזיציה" (של הדרכות נהיגת שטח) כמו שמישהו שאני מאוד מעריך היה מקפיד להזכיר שוב ושוב - אבל אם אתם מרגישים שאתם לא יודעים מספיק, זו באמת לא בושה להודות בזה ולפרגן לעצמכם קורס כלשהו בנהיגת שטח. ואם יש לכם חבר/ים מנוסה/ים שמוכנים ללמד אתכם בסבלנות - גם זה טוב. העיקר לא להתבייש לשאול וללמוד.
הירשפלד יובל
23-10-19, 07:54
דרור , יש כנראה מס' דברים שבהם אני בצדק/לא בצדק "חרדתי" במקצת ומניח שקיימים עוד כמה כמוני שיודעים למחול/לכופף את האגו. אין בעולמי/עולמנו מישהו/משהו שאני חייב להוכיח/להראות לו משהו בהקשר לרכב שלי או משהו אחר. אחרי 13-14 שנה שהרכב אצלי , ואני אוהב אותו ומייעד לו עוד מס' שנים אצלי, לא עולה בדעתי משהו שיגרום לי לסכן אותי או אותו. לפני מס' חודשים ירדנו את זיק. היינו כ-15 רכבים. ירדתי ללא בעיות והיינו אמורים להמשיך את הציר. 2 סמוראים הסתובבו ועלו אותו. הראשון , נעול כפול עם יחסים ,צמיגים ונהג מנוסה יותר עלה מצד שמאל עם השפ"צ הפוטנציאלי ועשה זאת יפה. הסמוראי השני , כנראה עם נהג צעיר יותר , פחות מנוסה , לא נעול וללא יחסים , וללא צמיגים מיועדים עלה את אותו תוואי , בשלב מסוים מול מדרגה בצד שמאל , הוא הפעיל מכת כוח לא מבוקרת וסיים אותה כשהוא בניצב 90° למעלה וכפסע בינו לבין גלגולים מטה במורד המעלה. הרכב הראשון למזלו היה מעליו , הוא עוגן אליו ומשך אותו כדי להביא אותו ל-0°/180° עם המעלה.ראיתי הכל , הייתי עם רכב נעול כפול , 5.14 בתיבה , וצמיגי חקלאות/צמ"ה שאחזו יפה גם בפודרה. על הנתיב השמאלי עם שפ"צ , ויתרתי , לא אהבתי ונחשב לי כסיכון לא כדאי. את המדרגה הימנית עם עבודות מע"צ ומכוון יכול להיות שהייתי יכול לעלות. התזמון פחות התאים ולמרות שיש לי בבית בתי סרן וציריות חלופיים , ויתרתי כי לא רציתי להפעיל כח על הסרנים , וזה היה המקום שבו צץ לי רעיון השאפלות עבור המדרגה הימנית ודומיה. אין לי צורך להוכיח שהרכב יכול לעלות ללא x עבודות מע"צ ובמקום עבודות מע"צ ייצרתי/בניתי לי שאפלות.
אתה לא היחיד.
דרור טועה פה. יש כמה בבונים שלא יכולים להתאפק. אבל הרוב כן מסוגלים להפעיל איזה סוג של שיקול דעת.
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
מוני אורבך
23-10-19, 08:32
את המדרגה הספציפית הזו אני עליתי מספר פעמים לפני 15 שנה.
יותר מזה מי שיפשפש לעומק יגלה שרשור שלם שלי על המדרגה מה צריך לעשות בה, למה עליתי (או לא עליתי וכו)
אני הפסקתי ממזמן (יותר מ 10 שנים) לחפש מעלות מסוכנים, פתיחות צירים וכו..
למה? כי הבנתי שזה הרבה יותר רכב מהנהג.
שלא יובן לא נכון, הנהג חשוב בעבירות קשה, תמיד אפשר לעשות טעויות טפשיות ולשלם ביוקר)
אבל הרכב חשוב הרבה יותר !!!
איך גיליתי את זה.
פעם לפני 15 שנה התגלגלה לידי סופה ארוכה פתוחה.
כבר אז היה לי הסטוריה ארוכה עם רכבי שטח, אבל זה היה הרכב הכי "קרבי" שהיה לי.
היות ובאותו זמן גם היה לי הרבה זמן פנוי (בהליך גרושין)
התקנתי נעילות אוטומטיות צמיגי 33 (הכי גדול שהיה מקובל אז) וזחל.
פתאום כל המעלות הכי מסוכנים ומפחדים בנגב הפכו להיות משחק ילדים.
שמור על נטיב ומומנט אל תעשה שטיות וסע עם מכוון, ואתה למעלה.
מאז הבנתי שהרכב הרבה יותר קובע מהנהג, וירדתי מכל משחקי העבירות.
באופנוע לעומת זאת המצב הפוך..
בטיול האחרון(סוכות...) עברנו ליד מעלות, מעלה אזוב, מעלה משורה....
גם על אזוב וגם על משורה ויתרתי למרות שאני נעול כפול על 32" ומחוזק מכל כיוון, וגם השאר בשיירה כמו הפרדו הקצר נעול כפול וכו', סובבתי את כולם אחורה, פשוט לא בא לי.... היה לי כייף לנוח, לטייל ולהנות מהשטח גם ככה....
הדיסקו 3 ואחד מהטרופרים כן קיבלו החלטה לעלות את משורה, כל השאר חיכינו להם בעץ עם קפה.
אזוב:
126247
משורה:
126248
126249
זה לא קשור לבבון או לא.
זה קשור להיותך זכר.
מה ההבדל בינך לבין הילד שלך בתכל'ס? גודל ומחיר הצעצועים. זה הכל.
רוב הזמן אתה מפעיל שיקול דעת אבל לפעמים, בטוח השתטית. סביר להניח שאתה עדיין משתטה, או שתשתטה. גם אני.
כאלה אנחנו.
זה לא קשור לבבון או לא.
זה קשור להיותך זכר.
מה ההבדל בינך לבין הילד שלך בתכל'ס? גודל ומחיר הצעצועים. זה הכל.
מתישהו השתטית, או שאתה עדיין משתטה, או שתשתטה.
כאלה אנחנו.
השתטיתי כשהיה לי סמוראי נעול כפול כשהייתי צעיר.
אולי קצת עם ההילקס שהיה נעול כפול .. וזהו.
אחרי זה הבנתי שזה חרטא ומה שחשוב זה הטיול עצמו ... וקניתי דאסטר. ;)
אבל גם עם שאר הרכבים לא חיפשתי להתאבד. ואם נסיון אחד שניים לא עבד. מסתובבים ונוסעים לחפש עץ עם צל.
לא עם הניבה/טראנו/דיסקו/...
יש פה הרבה דוגמאות חוץ ממני. כולל אתה עצמך. למרות שאתה יכול.. לרוב אתה בוחר שלא.
ויש סטטיסטית יותר שלא מתהפכים מתוך עיקשות מאשר אלו שכן מתעקשים עד מוות.
לגבי הבן שלי ... לצערי מכלה את זמנו בואצאפ וסרטונים .. שום אנדרנלין.
אני בשנים האחרונות מקבל את האנדרנלין שלי מלנסות לא לרסק כל מיני דברים שטסים מהר. עם שלט. בטיחותי וחסר סכנה אמיתית ...;)
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
אני עם דרור...
זה טבוע בנו עמוק מעצם היותנו זכרים, הצורך בריגוש בפרצי האדרנלין בכיבוש האתגר וכו'... בלי זה נשתגע...
מה שמי שהוא כינה "להוציא את העקרבים מהדם"
אז יש כאלו שלשם סיפוק הצרכים האלו יקפצו באנג'י, יקפצו מצוק עם מצנח/ חליפת רחיפה, יעשו סנובורד, רכיבת אופניים אתגרית ועוד ועוד סוגי ספורט אתגרי שיש בו מידה של סיכון ותחרותיות שלא נאמר גם מאמץ פיזי...
מבין כל אלו, הכי מתאים לי אישית מבחינת המאמץ הפיזי המינימלי הנדרש והסיכון הגופני המינימלי שיש זה זחילת סלעים נהיגת שטח ובכלל שילוב של השניים.
לרוב זה לכל היותר מסכן את הרכב שלך ואולי אותך עצמך אבל בטח לא מסכן אחרים כמו נניח נהיגת כביש ספורטיבית בכביש ציבורי.
כן עם הגיל היצרים והצרכים האלו מתמתנים אצל רובנו אבל עדיין קיימים ברמה כזו או אחרת
אני אישית מרגיש שהתמתנתי ואני לא אסע רק לשם שעשועי עבירות בכל המעלות הידועים והידועים פחות באזור המרכז אבל באותה המידה אני מנסה שבכל טיול (לרוב לדרום) יהיו גם אתגרי עבירות ראויים.
תסתכלו ב YouTube חפשו 4X4 epic fails תראו את המין השעיר במלוא תפארתו, למי יש גדול יותר עם תחת אדום של בבון.
מעלה כאן את פסק הדין הנוגע להתהפכות בנ.ג. 186 בחורשן
מעלה כאן את פסק הדין הנוגע להתהפכות בנ.ג. 186 בחורשן
המקום אותו מקום הנסיבות קצת שונות,
אפשר לראות את הציחקוקים וזה שהוא בעצם בא לשבור את הרכב..
אחרי הדיון הפסיכולוגי \ סוציולוגי, אני חוזר לנהיגה עצמה ומה אפשר היה לעשות.
לדעתי, כל ההערות של לא ללחוץ על ברקס, שילוב לרוורס, מכת גז וכו', פשוט לא רלוונטיות למקרה הזה.
תנסו להבין כמה זמן עובר מהרגעה שהרכב מרים את האף, נוחת (מסובב) על הגלגלים, מבצע קפיצה קטנה ומתהפך.
ברור שהברקס לא עוזר (שלא לומר מפריע), אבל אני בספק מי מכל היועצים פה, היה מספיק להבין לא לבלום (ועדיין מנוע בטורים גבוהים, מהרגע שמורידים רגל מהגז, כמה זמן לוקח למנוע להרג?), ולשלב לאחור, וכמה זמן לוקח לגיר הזה להשתלב?
בקיצור, לדעתי הוא "הפסיד" ברגע שהאף התרומם, ואני מתעקש על זה, בגלל שיותר מפעם אחת אני רואה שאנשים עוברים מכשולים ע"י תנופה.
אני חושב שזו דוגמה מצויינת לסכנה ולכמות האנרגיה שיש לרכב כזה.
מעבר לנזקים ברכב, מעבר מכשול ע"י תנופה, פשוט מסוכן.
הירשפלד יובל
23-10-19, 13:09
לא לחינם הקיטים לטרנספר מכונים ROCK CRAWLING , Iתפקידם לייצר כוח/מומנט מבוקר ונשלט. מי שמוכן להשקיע בתיבה/סרנים , מקבל את התמורה בשטח. מי שרוצה להסתמך על הספק/מומנט המנוע לתרחישים שהרכב לא בדיוק יועד להם , הוא עם יותר סיכוי להיכנס לתרחיש שבמקרה הטוב תדע איך נכנסת אליו.
"
קיצור, לדעתי הוא "הפסיד" ברגע שהאף התרומם, ואני מתעקש על זה, בגלל שיותר מפעם אחת אני רואה שאנשים עוברים מכשולים ע"י תנופה.
אני חושב שזו דוגמה מצויינת לסכנה ולכמות האנרגיה שיש לרכב כזה.
מעבר לנזקים ברכב, מעבר מכשול ע"י תנופה, פשוט מסוכן."
======================================== =======
זה נכון לסלעים ומדרגות, אבל תנסה לעבור חול / דיונה / בוץ בלי תנופה.....
בקיצור, כל מכשול לגופו, כל רכב ע"פ השדרוגים שלו, היכולות שלו ויכולות הנהג.
אגב ביטוח, בהמשך למה ששלמה אמר, כבר ראיתי סרטון שלו עושה בדיוק מה ששלמה (KOOKE) אמר להימנע ממנו. ולא ארחיב.
לא צריך להיות פיזיקאי כדי לדעת שמקדם חיכוך קינטי קטן בהרבה ממקדם חיכוך סטטי.
ברגע שהגלגלים מתחילים להחליק על הסלע צריך להפחית כח ובטח לא לתת מכת גז ולאבד כל שליטה.
בכל עליה רצינית יהיו איבודי אחיזה,
החוכמה היא לתכנן את הקו כך, שכשהם מגיעים הם זורקים אותך לאיפה שאתה רוצה ולא לאיפה שהטבע מחליט.
גם אם זה אומר שלפעמים לוקחים קו יותר קשה, אבל יותר בטוח.
מאז הבנתי שהרכב הרבה יותר קובע מהנהג, וירדתי מכל משחקי העבירות.
באופנוע לעומת זאת המצב הפוך..
+1
Sent from my H3123 using Tapatalk
לפני
https://streamable.com/gcsoj (https://streamable.com/gcsoj)
ואחרי ..
126354
לפחות עכשיו יש לו באמת סיבה לחזית זועפת.
במסגרת מסע החימוש לא דאגו לכלוב התהפכות נורמלי??https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191103/53c85a45fb8e04d42e14a7cad380fdd5.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
אלוהים אדירים! כמה קשה יכול להיות להחזיק את הטלפון ישר ויציב??
במסגרת מסע החימוש לא דאגו לכלוב התהפכות נורמלי??https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191103/53c85a45fb8e04d42e14a7cad380fdd5.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
לא רואים מבחוץ שיש כלוב..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
1. גריל כועס וכנפונים מברזל תמיד משכו אותם יותר מבטיחות
2. ברנגלר יש "כלוב". רק מי שיקלף ממנו את הריפוד/דיפון יגלה שזה בעצם פח מכופף עם תפר לא מולחם אפילו.
בתכל'ס זה עושה את העבודה. נכון שיש נזק גדול, אבל ניתן לתיקון (החלפת דלתות, גג, מסגרת חלון ועוד כמה פחים). לא יודע מה עם הנהג, אבל אם הוא היה חגור, אני מהמר שלא קרה לו כלום.
קשה לדעת מהסרט מה הנזק למנוע, הוא קיבל שם מכה רצינית
1. גריל כועס וכנפונים מברזל תמיד משכו אותם יותר מבטיחות
2. ברנגלר יש "כלוב". רק מי שיקלף ממנו את הריפוד/דיפון יגלה שזה בעצם פח מכופף עם תפר לא מולחם אפילו.
בתכל'ס זה עושה את העבודה. נכון שיש נזק גדול, אבל ניתן לתיקון (החלפת דלתות, גג, מסגרת חלון ועוד כמה פחים). לא יודע מה עם הנהג, אבל אם הוא היה חגור, אני מהמר שלא קרה לו כלום.
ראיתי את הסרטון, סתם השתוללות מיותרת, התגלגלות לאחור במהירות אפס מגובה אפס ...
boaz avrahami
03-11-19, 20:10
הדבר היחידי שמטריד אותי זה שהמשטרה מפחדת מהיריות במגזר וסרטים כאלה הם אליבי מעולה למשטרה בשביל להתנפל עלינו ולהעלים ביקורת עליהם.
תתכוננו
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז לא הבנתי מה קשורה התנפלות המשטרה לסירטון הזה?
שלמה, אתה מיתמם?
אחרי כל תאונה כזו של אחת המפלצות, מיד מתחיל מבצע אכיפה מרוכז על כל מי שהגביה 52 מ"מ במקום 50 ונוסע על צמיג 31.2.
- - - Updated - - -
קשה לדעת מהסרט מה הנזק למנוע, הוא קיבל שם מכה רצינית
לא יודע מי נגד מה כאן.
כן יודע שסופה (עם כלוב תע"ר + קשת קדמית) שהתגלגלה איזה 200 מטר במדרון, הרבה סאלטות, הרבה יותר גרוע ממה שרואים כאן וגם שכבה הפוכה כל הלילה, נסעה בבוקר הביתה בכוחות עצמה ותוקנה פיקס. אז אני מאמין שגם הג'יפ הזה יתוקן. או שיהפוך לעוד מפלצת סלעים ייעודית.
לא יודע מה אתה חושב על הרכב, אבל בעיני הוא כבר מפלצת סלעים....
כנראה עוד לא ראית מפלצות סלעים של ממש.
הסצינה פורחת בארץ. כלים מקצועיים בנויים ברמה אמריקאית. מגיעים לשטח על נגררים. הביצועים שלהם שומטי לסתות. באחריות.
כדאי לקפוץ לסופרגיפ, כמו שכתב דרור, הלסת נשמטת..
Sent from my iPhone using Tapatalk
עידו כהן בנה לאחרונה משהו מפחיד, יש את הפילפילון של סופרג'יפ, המפלצת של סמי שרביט, ההיילקס לשעבר של אלי טמבור, ערן קנטרוביץ בנה משהו מדהים מסופה, האריה הלבן של אריה בטיא, כל חבורת הבאונסרים המרשימים מעוספיה, הרנגלר של יניב גולן ועוד ועוד... גם ברוך טולדנו סיים לא מזמן פרוייקט של ג'יפ (שהיה פעם סופה) שגורם לריר לנזול....
מכונות מטורפות. תענוג לראות.
אמריקה זה כאן. באמת.
אני מכיר את הכלים מפייסבוק. מה שמשותף להם זה שכולם לא פה...
אני מכיר את הכלים מפייסבוק. מה שמשותף להם זה שכולם לא פה...
נכון.
ועכשיו פתחת את תיבת פנדורה.
boaz avrahami
05-11-19, 05:06
הם לא פה בעיקר בגלל ה״אנגלית״ שלהם...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני יודע שדי לחכימא ברמיזה אבל באמת שלא הבנתי...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
יניב גולן, דווקא רשום כאן כחבר ואפילו הייתה תקופה שהיה פעיל.
למי שמעוניין, המפלצת שלו למכירה ואפילו במחיר יחסית אטרקטיבי ביחס למה שהושקע ברכב הזה.
הוא פשוט מתכוון להתקדם עוד יותר לבאגי זחילת סלעים הכוללת גם היגוי אחורי.
הם לא פה בעיקר בגלל ה״אנגלית״ שלהם...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מציע לא לזלזל באף אחד מהחבורה הנ"ל. אנשים עם הרבה מאוד ידע מקצועי.
הם בפייסבוק ולא כאן.
יש לזה סיבות.
ההפסד כולו שלנו וזה ממש חבל.
boaz avrahami
05-11-19, 19:51
בטוח שיש לזה סיבות.
בלי לזלזל, אני אישית לא מתגעגע לרוב אלו שהיו פה ועכשיו הם ״שם״, באמריקה שלהם מדברים ב״אנגלית״ מתובלת....
אני מניח שאם היו מתגעגעים אליהם רבים הם היו כאן, לא?
ולמי שמתגעגע יש בטח פיסבוק
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מתגעגע או לא, הם יכלו להעלות כאן מאוד את הרמה המקצועית בפורום הבונים למשל.
שלא תבין לא נכון, אני חושב שהם לא כאן מרצונם-הם. לא בגלל משהו שקרה פה. אולי אני טועה. מקווה שלא.
boaz avrahami
05-11-19, 20:22
אנחנו נפתח את זה כשנפגש ואזכיר לך כמה דברים...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
Avihai Jiymninja
06-11-19, 11:59
אתמול שוב הושמד פאג'רו בחורשן.
לא יודע להעלות כאן סרטים מהווטסאפ...
אבל,
מדרגה גבוהה,
נוסע ללא הכוונה,
ראש בקיר - המון גז,
לאחר כשלון אחד נוסע לאחור ולוקח תנופה
והסוף ידוע...
נוראי.
התהפכות מיותרת ומטומטמת.
אני חושב שהם לא כאן מרצונם-הם. לא בגלל משהו שקרה פה. אולי אני טועה. מקווה שלא.
הם לא כאן כי שיטת התקשורת השתנתה (לא ברור אם לטובה). הם עזבו לקבוצות פייסבוק. ושזה דעך, לקבוצות וואטסאפ ייעודיות (עם מאות חברים).
חבל...אבל זה המצב.
יש הרבה תבן, מיחזור, אך גם מידע שימושי וטוב שחבל שלא נשמר כאן והולך לאיבוד.
כמו כן ולדעתי האישית, בחלק מהמקרים, התגובות של חלקנו לשאלות / תגובות של משתמשים חדשים, שלא נופלים להגדרה הלא כתובה של גיפאים כפי שנתפסת באתר, הן לא ממש ״ידידותיות״ שלא לומר מתנשאות, וזה לא מעודד אותם להישאר כאן / להצטרף לקהילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אני לא בטוח לאיזו הגדרה אני שייך מההגדרות הנ"ל....אני בהחלט חבר בקבוצות הרנגלרים ויכול להעיד שיש ים ידע ומידע שם שחבל שאנו משותף כאן.
אומנם בקבוצות הוואטסאפ ים המידע קצת הולך לאיבוד בשטויות אחרות ולא ממש קשורות אבל עדיין זהו ידע חשוב שהולך לאיבוד ויכול היה לעזור לרבים כאן.
כמו כן ולדעתי האישית, בחלק מהמקרים, התגובות של חלקנו לשאלות / תגובות של משתמשים חדשים, שלא נופלים להגדרה הלא כתובה של גיפאים כפי שנתפסת באתר, הן לא ממש ״ידידותיות״ שלא לומר מתנשאות, וזה לא מעודד אותם להישאר כאן / להצטרף לקהילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מסכים.
boaz avrahami
06-11-19, 19:54
כמו כן ולדעתי האישית, בחלק מהמקרים, התגובות של חלקנו לשאלות / תגובות של משתמשים חדשים, שלא נופלים להגדרה הלא כתובה של גיפאים כפי שנתפסת באתר, הן לא ממש ״ידידותיות״ שלא לומר מתנשאות, וזה לא מעודד אותם להישאר כאן / להצטרף לקהילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ואתה חושב שהאתר צריך לעודד אותם להישאר?
למשל אנשים כמו הצפרדע או חיים 8 מעוררים אצלך געגועים?
בא לך לראות באתר כל מיני ערסים שכותבים ״נח״ בחמש שגיאות?
מבחינתי שאמריקה תהיה שם
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז,
אני בעד פלורליזם, גם באתר.
כמובן ששמירה על כללי האתר (ועל דרך ארץ) הם חוק ייסוד.
חוץ מזה אני כותב עם שגיאות (מה לעשות, דיסלקטי...)
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן, אני רוצה כאן את הצפרדע.
שגיאות?..............
הבנאדם משכיל בהרבה ובעל ידע טכני רב יותר מרוב האנשים כאן.
קצת צניעות לא תזיק.
דוקא לצפרדע ניטפלת?אדם עם ידע ומעש טכנולוגי
שהלואי על כולנו.
חיים 8 זה זן אחר,לא שייך.
boaz avrahami
06-11-19, 22:38
דוקא לצפרדע ניטפלת?.
הוא התחיל [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא רק בעלי הרנגלים אינם כאן, לכל סוגי הרכבים מזמן יש קבוצות בעלות עשרות ומאות חברים, כמעט כולם לא נכנסים לכאן, יצא לי לשאול מספר פעמים מדוע ולא נעים לי לומר מה היתה תשובתם, והאמת אני מבין זאת.. האתר היה בגדולתו בתקופה מסויימת, תקופת הבור בימי שישי, טיולי מטיבי לסת של אבו שפם, הם היו הבונדד לגרעין הקשה שנמצא כאן עד היום, אנשים שמכירים את הפרצופים מאחורי הכינוי, מטיילים ונהנים ביחד.
לצערי היום חבר חדש לא פעם נתקל בהתנשאות, ובמעיין קליקה של קומץ עונים שיודעים הכל מכל ולמעשה בתשובות שלהם שלפעמים משולבות בסרקיזם מבריחים את השואל, לא נעים לומר אבל זו המציאות.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
הזמנים הישתנו... האנשים עצמם משתנים....
התנאים הישתנו... מצב שוק הרכבים הישתנה...
האתגרים שבאחזקת רכב שטח קשוח הישתנו...
אבו שפם כבר לא מטייל כמו פעם למרות ההזמנות שהוא מקבל דרך קבע...
לדעתי מעטים כאן הם מ"הגרעין הקשה" שלא ויתר/מוותר, ממשיך וימשיך בתחביב הזה, טיולים, אחזקת רכב שטח קשוח, אהבת הארץ, וטיולים טיולים טיולים...
ולגבי הקבוצות במדיה, קבוצות באות, קבוצות הולכות, מכיר את זה כבר שנים, הרוב שם זה בלבולי ביצים מאשר טיולים או מידע אמיתי, לא פעם ניתקלתי בבעלי אינטרסים בקבוצות האלו אז...
מי שויתר על פורום/אתר שהמידע בו נישאר ונישמר חבל, גם אם הוא חושב שאותו אתר עושה רק רע וגורם נזק לתחביב, ויש כאלה שזאת מחשבתם, כל הסירטונים שרצים במדיה על כל מיני עארסים וטיפשים שמתגרים בגורל ועושים שטויות מגיעים גם הם לאותם מקומות(רשויות וכו') וגורמים לא פחות נזק לתחביב הזה, ועוד אכיפה ועוד המצאת חוקים וכו'.
boaz avrahami
07-11-19, 07:58
לא רק בעלי הרנגלים אינם כאן, לכל סוגי הרכבים מזמן יש קבוצות בעלות עשרות ומאות חברים, כמעט כולם לא נכנסים לכאן, יצא לי לשאול מספר פעמים מדוע ולא נעים לי לומר מה היתה תשובתם, והאמת אני מבין זאת.. האתר היה בגדולתו בתקופה מסויימת, תקופת הבור בימי שישי, טיולי מטיבי לסת של אבו שפם, הם היו הבונדד לגרעין הקשה שנמצא כאן עד היום, אנשים שמכירים את הפרצופים מאחורי הכינוי, מטיילים ונהנים ביחד.
לצערי היום חבר חדש לא פעם נתקל בהתנשאות, ובמעיין קליקה של קומץ עונים שיודעים הכל מכל ולמעשה בתשובות שלהם שלפעמים משולבות בסרקיזם מבריחים את השואל, לא נעים לומר אבל זו המציאות.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
שטויות רמי, חפש ברשת ג׳יפ WK ברשת.
מוכר לך המשפט הזה?
הסיבות לכך אולי גם התנשאות אבל לבטח לא רק.
האתר הזה היה מתנשא ומיומו הראשון הבריח מכאן סגנון מסויים של גולשים שבעליו לא אהבו באתר ממנו הגיעו לכאן.
שתי סיבות נוספות הן-
1. קבוצות הווטסאפ/פייסבוק
2. חברים מכאן שפתחו אתרי נישה וגנבו מכאן גולשים באופן מכוער.
אפשר גם להבין למה ווטסאפ עובד להם טוב.
אפשר לדבר שם על דברים שלא מדברים בפורום פומבי
כאחד שהיה למיטב הבנתי למהלך כזה זה נשמע לי קצת צבוע התגובה שלך.
אבל היי, שטויות. מה אני מבין
נ.ב.
זה מתנשא אבל סטיגמטית כנראה שבאמת לא מתאים לי להיות חבר בפורום יחד עם בעל הגיפ שהתהפך. ככה מרגיש לי...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זה מתנשא אבל סטיגמטית כנראה שבאמת לא מתאים לי להיות חבר בפורום יחד עם בעל הגיפ שהתהפך. ככה מרגיש לי...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הניסוח הזה טפשי מכל כך הרבה סיבות.
מה באמת התכוונת להגיד?
boaz avrahami
07-11-19, 08:09
הניסוח הזה טפשי מכל כך הרבה סיבות.
מה באמת התכוונת להגיד?
שלפי איך שהאוטו נראה והתנהגות הנהג אני כנראה יודע לומר שאני לא רוצה להיות חבר שלו
ככה, ישיר. בלי PC
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מר אברהמי, אני לא פתחתי שום אתר מתחרה, אתה בטח מתכוון לאילן שבמקרה חבר שלי, כמו שסער במקרה חבר שלי ובבעלותו כמה אתרי גורו לצ'רוקי פג'רו ואולי שכחתי כמה.. זה לא מנע ממנו וגם ממני לשוטט באתר להגיב ולשתף נושאים שהרגשנו שאנו יכולים לתרום בהם.
בניגוד לאחרים כאן שבטוחים שמבינים בכל מה שיש וקיים בעולם אני מגיב מאז ומתמיד למה שאני יודע שאני מבין בו, אם זה גרנד צ'רוקי או טוארג היום או מחשבים.
זה מתקשר לסיפור מלקוח שבמקרה נכנס אלי לחנות, חמד של בחור שהחליט להתעסק כתחביב בריתוך, בשיטוט ברשת הגיע לג'יפולוג, נרשם ושאל שאלה הנוגעת לרתכות, לאחר יום יומיים ברח מכאן, נשאיר לכם לדמיין מדוע ובגלל מי.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
boaz avrahami
07-11-19, 09:01
דיון ארוך ומשעמם. לא שאין לי מה לומר אבל זה לא יקח לשום מקום חוץ מאוד מתיחות מיותרת.
יש לי גם חבר אחד יקר , שכועס עלי מאוד מאז איזה תקרית שהיתה באתר שבעטיה הורחק מפה וחסר תגלס לא רק לי אבל את בעלי הבית הוא מעצבן.
אם ג׳יפולוג היה רוצה לגדול ולהיות מסחרי יותר בעליו האינטיליגנטיים היו פועלים שונה.
נדמה לי שככה הם רוצים אותו ואפילו נושאים בנטל מכיסם הלגמרי פרטי פלוס אי אלו מתנדבים...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
שלפי איך שהאוטו נראה והתנהגות הנהג אני כנראה יודע לומר שאני לא רוצה להיות חבר שלו
ככה, ישיר. בלי PC
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
"
זה מתנשא אבל סטיגמטית כנראה שבאמת לא מתאים לי להיות חבר בפורום יחד עם בעל הגיפ שהתהפך. ככה מרגיש לי..."
יכול להיות שבקריאה ראשונה מפספסים את ה' הידיעה לפני הג'יפ ולכן התגובה שלך נראית קצת מקוממת ומתאימה לסטראוטיפ של ה'ותיק בג'יפולוג' המדובר :D
בקרוב, 20.12? יערך מפגש ג'יפולוג השנתי.
זאת הזדמנות מצויינת להפגש ולנסות גם להביא את החדשים יותר והמעורבים פחות למפגש. לראות, להכיר, לשמוע, לאכול טוב ולטייל...
הייתי בכמה מפגשי גיפולוג... תראה... זה לא קל לבוא מבחוץ ו"להשתלב". תמיד היה נראה לי מוזר שגם במפגש גיפולוג מתחלקים לקבוצות קבוצות...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
זה מתקשר לסיפור מלקוח שבמקרה נכנס אלי לחנות, חמד של בחור שהחליט להתעסק כתחביב בריתוך, בשיטוט ברשת הגיע לג'יפולוג, נרשם ושאל שאלה הנוגעת לרתכות, לאחר יום יומיים ברח מכאן, נשאיר לכם לדמיין מדוע ובגלל מי.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
סלח לי אבל בנאדם מבוגר שנעלה מיישויות וירטואליות שאולי אמרו לו משהו..נו באמת.
יש כאן מספיק אנשים בתחום ריתוך שנותנים עיצות ומידע בצורה מרשימה.
"
זה מתנשא אבל סטיגמטית כנראה שבאמת לא מתאים לי להיות חבר בפורום יחד עם בעל הגיפ שהתהפך. ככה מרגיש לי..."
יכול להיות שבקריאה ראשונה מפספסים את ה' הידיעה לפני הג'יפ ולכן התגובה שלך נראית קצת מקוממת ומתאימה לסטראוטיפ של ה'ותיק בג'יפולוג' המדובר :D
בקריאה חוזרת הבנתי שפספסתי את אותה ה׳ הידיעה..
הייתי בכמה מפגשי גיפולוג... תראה... זה לא קל לבוא מבחוץ ו"להשתלב". תמיד היה נראה לי מוזר שגם במפגש גיפולוג מתחלקים לקבוצות קבוצות...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
צודק אבל.. צריך קצת לשבור את המסגרת ולהסתובב ולהגיד שלום ולהזמין למעגל את מי שנראה קצת בצד.
אני מסכים. אבל מכיר אחד שהגיע למפגש עם הילדים שלו, לא מצאו את עצמם שייכים ועזבו לצערי (מפגש בבקעה). להבדיל מקהילות פייסבוק/ווצאפ ומיצובישי בפרט שגם אם לא תרצה יעשו ממך משפחה. ואין דבר כזה שבמפגש (שהוא לרוב גדול יותר ממפגש גיפולוג) יהיה קבוצות או מחנות "סגורים". בועז אולי קורא להם "ערסים" במילים יפות אבל כאשכנזי "מת" שלא ממש מחבב בני אדם אלה חלק מהאנשים הכי חמים וכפיים שפגשתי בחיי, חלקם מחזיקים ידע עצום - לדוגמא חיים (שם בדוי) שמופיע בחלק מהסרטונים שהעלתי במדריך. הוא אולי לא עובר וועדת קבלה פה אבל הוא גוש של זהב גרוזיני. (מוזמנים לשלוח לו בקבוצה זבובי הקיר שפה)
ואני באמת לא מתלונן, שוב, אם היה לי רע פה - לא הייתי פה...
כשאני מגיע, אני בד"כ בצד עם הילדים. או עם חבר שניים שמגיעים איתי. וזה טוב לי ונחמד. והאמת ירגיש לי קצת מוזר להצטרף למעגל של אנשים שאני לא מכיר.
אז לקחת בחשבון שכל אחד והעדפותיו הוא.
מי שמגיע למפגש שבו הוא לא מכיר אף אחד, ואחכ נעלב מזה שהוא בצד, צריך לתאם ציפיות עם עצמו קצת יותר. (לדעתי).
boaz avrahami
07-11-19, 18:42
OPL, תתפלא אבל מסכים איתך לחלוטין שהסגנון הבדלני במפגש ג׳יפולוג הוא שגוי.
זה קורה גם בטיולים יותר קטנים וזה לא לרוחי אבל ככה אנשים נוהגים מבחירה וקשה לשנות.
אפילו בטיולילה ( ואירגנתי אי אלו), למרות שכיוונתי אחרת ככה בסוף יצא.
נכון, לי אישית לא קורה שאני לבד כי יש לי חברים ומכרים רבים מבין באי האתר אבל זה בהחלט תמיד מעציב אותי לראות את אלו שפתאום בבוקר אני רואה שנשארו בצד והרגישו לא נעים להתערבב עם אחת הקבוצות.
לפחות במסלולים לשבת תמיד יש איזה מנהל שנותן הזמנה לכולם להצטרף אליו וקצת מקהה את העלבון לאותם בישנים
אגב, דווקא המפגש בבקעה ( עם הבירה הכי טעימה שיצאה לך) היה מאוד אינטימי והתפצל למיטב זכרוני רק לשתי קבוצות גדולות
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
גם חושב שבדלנות מפספסת בסופו של דבר את מטרת המפגש.
מה כן אפשר לעשות:
1. הרצאות בסגנון היידפארק (מתלים, צמיגים, חילוץ, שמנים, השפעת קרני השמש על קרני התייש וכו׳)
2. קנייה מרוכזת של אוכל???
3. תחרויות (כבבים, שקשוקה, טחול ממולא, גפילטה פיש)
4. שוק תן וקח
5. דוכנים (למרות המסחור)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרעיון של משהו מרכזי יכול מאד לתרום.
החוויה המעניינת של המפגש עם מארק הפקח אחדה את הרוב למקום מרכזי שאחכ הפך לארוחה ענקית משותפת להרבה אנשים.
כשאתם מתארגנים למפגש, תפתחו את קבוצות הטיולים הסגורות והמלוכדות לאנשים חדשים, עוד משישי בבוקר צרפו עוד 2-3 רכבים, עשו מסלול קצר עם הרבה עצירות.. עד הערב כבר יש גיבוש בסיסי.. זה עובד.
זה אולי לא מתאים לכל קבוצה אבל אל תשכחו שגם אתם כג'יפאים ירוקים חיפשתם את המסגרת הזאת.
כשאתם מתארגנים למפגש, תפתחו את קבוצות הטיולים הסגורות והמלוכדות לאנשים חדשים, עוד משישי בבוקר צרפו עוד 2-3 רכבים, עשו מסלול קצר עם הרבה עצירות.. עד הערב כבר יש גיבוש בסיסי.. זה עובד.
זה אולי לא מתאים לכל קבוצה אבל אל תשכחו שגם אתם כג'יפאים ירוקים חיפשתם את המסגרת הזאת.נכון ושוב תודה!
Sent from my mobile excuse typos
הרעיון של משהו מרכזי יכול מאד לתרום.
החוויה המעניינת של המפגש עם מארק הפקח אחדה את הרוב למקום מרכזי שאחכ הפך לארוחה ענקית משותפת להרבה אנשים.
+1.
כשאתם מתארגנים למפגש, תפתחו את קבוצות הטיולים הסגורות והמלוכדות לאנשים חדשים, עוד משישי בבוקר צרפו עוד 2-3 רכבים, עשו מסלול קצר עם הרבה עצירות.. עד הערב כבר יש גיבוש בסיסי.. זה עובד.
זה אולי לא מתאים לכל קבוצה אבל אל תשכחו שגם אתם כג'יפאים ירוקים חיפשתם את המסגרת הזאת.בהחלט.
וגם מי שמגיע למפגש ורוצה לטייל בשישי שיכתוב בפורום. יהיה לו למי להצטרף - עלי.
אסף.
קשה ... קשה ....
יש פה אנשים שהם מההתחלה. עוד מלפני ההתחלה ... עוד מהאתר botz.co.il ...
ועדיין הם לפעמים קצת בחוץ. כי האוטו שלהם לא מתאים לחבורה. כי ההומור שלהם לא מתאים לחבורה. כי הם גרים קצת רחוק מהחבורה. כי הילדים לא באותו גיל של שאר החבורה. כי אללה ודוניה ...
גם לי יצא לנסות לגרור למפגשים שאני כן מופיע אליהם .. אנשים מבחוץ. זה פשוט לא הולך.
לאנשי האתר הזה יש ׳ארומה׳ משלהם ... שמתאימה לאתר הזה .. ותו לא.
העולם משתנה. לדינוזאורים מתאים פה בשמורה. לחולייתניים קרי הדם יש את הפייסבוק שלהם והיונקים עם החלב על השפתיים מקלידים במרץ בואצאפ.
לרוב הסוגים יש רגל פה וגם רגל שם. והם איפה שנוח להם להיות. הברירה הטיבעית ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם חושב שבדלנות מפספסת בסופו של דבר את מטרת המפגש.
מה כן אפשר לעשות:
1. הרצאות בסגנון היידפארק (מתלים, צמיגים, חילוץ, שמנים, השפעת קרני השמש על קרני התייש וכו׳)
2. קנייה מרוכזת של אוכל???
3. תחרויות (כבבים, שקשוקה, טחול ממולא, גפילטה פיש)
4. שוק תן וקח
5. דוכנים (למרות המסחור)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה כבר נחטף והפך לשרשור תיקון עולם (ג'יפולוג)...
1. הרצאות בסגנון היידפארק (מתלים, צמיגים, חילוץ, שמנים, השפעת קרני השמש על קרני התייש וכו׳)
2. קנייה מרוכזת של אוכל???
3. תחרויות (כבבים, שקשוקה, טחול ממולא, גפילטה פיש)
4. שוק תן וקח
5. דוכנים (למרות המסחור)?
ועדיין הם לפעמים קצת בחוץ כי האוטו שלהם לא מתאים לחבורה. כי ההומור שלהם לא מתאים לחבורה. כי הם גרים קצת רחוק מהחבורה. כי הילדים לא באותו גיל של שאר החבורה. כי אללה ודוניה ...
גם לי יצא לנסות לגרור למפגשים שאני כן מופיע אליהם .. אנשים מבחוץ. זה פשוט לא הולך
בתור אחד ה'חדשים' ש'נגרר' ע"י גיא (הוא בטח יכחיש [emoji846])
מסכים גם עם ניר וגם עם גיא -
לפעילות מרכזית כמו הרצאה/דיון מובנה/אוכל יש שלושה יתרונות גדולים:
1. להפחית את רמת החשש לשבת ליד כולם - יש מוקד עניין - זה לא אתה על המנגל
2. זה גורם מושך לאנשים חדשים מקבוצות המה'נשמע/מברק הייעודיות - מנסיוני שם, רוב המפגשים שמושכים אנשים למעגל מתרחשים על בסיס כזה - יוצר אווירה שנוחה למי שרוצה להכיר את הפרצופים מאחורי האווטרים (אלו שזוכרים שיש עולם מציאותי מעבר למסך)
3. זה מעניין [emoji846]
מצד שני, כפי שגיא ציין, זה לא ערובה מלאה להצלחה וחיבורים חברתיים הרבה יותר מורכבים ולכן אי אפשר לצפות ל-Hapilly ever after.
לגבי הטיולים המשותפים - זה עניין יותר ספונטאני ותלוי אישיות - יש כאלו שישמחו להצטרף לטיול בלי להכיר אף אחד ויש כאלו שירגישו לא בנוח בלי היכרות מוקדמת.
יש כאלו ששיירה של יותר מ-4 רכבים תגרום להם צרבת ויש כאלו שישמחו להיות עם עשרות רכבים.
וותיקים או חדשים.
תמיד נחמד שמציעים וזה יכול להיות גורם מושך במידה מסויימת, אבל פחות לגבי המפגש
ראשית, יש כבר שרשור יעודי למפגש? התראה מספיק ארוכה תעזור ליותר אנשים לתכנן מראש ולפנות את היום/יומיים של המפגש.
בנוסף, כדי להתאחד, צריך לחפש מכנה משותף, ומה לעשות, המכנה המשותך הרחב ביותר הוא גם ה"נמוך" ביותר.
הכוונה היא לאוכל, טיול ברמה שתתאים גם למתחילים ולכאלו עם רכבי שטח לא משודרגים, הרצאה, מצגת שתעניין את כולם (לא מה עושים אחרי השקעה של 150K ברכב). ופעילויות שדורשות שיתוף. כמו שנאמר פה, תחרות בישולים, חידון נושא פרסים בידיעת הארץ נניח (PW מגיע למפגשים?). ועוד כל מיני.
החרמונית שלי כבר מוכנה אחרי ניקוי יבש...
חנן-ג'יפולוג
09-11-19, 11:41
איזה מידע חסר לך בשביל לפנות לזה סופ"ש?
זה ביום שישי עם הלילה הארוך ביותר בשנה, מאז ועד עולם.
שרשור הזוי, תראו את השם של השרשור, ותראו כמה נושאים כבר התייחסתם.
דוגמה מצויינת לסחף שקורה פה באתר, מתרבות הדיון ועד לנושאי הדיון.
פחות ופחות דיונים מקצועיים, יותר ויותר רשת חברתית.
פחות ופחות מכניקה גאוגרפיה פיזיקה יותר ויותר פסיכולוגיה וסוציולוגיה .
זה מתחיל להיות אתר של תחושות :-(
ולגבי כל ההצעות שעלו פה -
אני מטייל כי בא לי, ובשביל עצמי, המשפחה שלי והחברים שלי.
לא רואה שום סיבה לשנות את זה רק בשביל לרצות אנשים שאני בכלל לא מכיר.
לא נחמד להם, שלא יטיילו..... לא בעייה שלי.
אם הם נחמדים, ואם יש לנו במשותף, זה יסתדר - בדיוק כמו שזה עבד עד היום, בלי רשתות חברתיות ובלי דיונים סוציולוגים מעמיקים.
ללא שום קשר לנושא ההכרות והחיבור של "חדשים", מזמן כבר הצעתי (לפחות בשני מפגשי ג'יפולוג האחרונים) להוסיף "מעגל" \ שיחה \ הרצאה על נושאים רלוונטים.
זה יכול להיות דיון על ערכת חילוץ (ולמה החלטתי על כל אביזר בערכה), על שיקולים בתחזוקה של גיר אוטמטי (ומדיניות החלפת שמנים. עלה פה לאחרונה), מקררים, צמיגים, מכשירי קשר, מצבר צרכנים, ליתיום .......
כל נושא שחוזר ועולה פה. מישהו שקצת יותר חקר לעומק, שיבוא ויציג.
שרשור הזוי, תראו את השם של השרשור, ותראו כמה נושאים כבר התייחסתם.
דוגמה מצויינת לסחף שקורה פה באתר, מתרבות הדיון ועד לנושאי הדיון.
פחות ופחות דיונים מקצועיים, יותר ויותר רשת חברתית.
פחות ופחות מכניקה גאוגרפיה פיזיקה יותר ויותר פסיכולוגיה וסוציולוגיה .
זה מתחיל להיות אתר של תחושות :-(
אתה נורא צודק [emoji846]
לגבי הסחף באתר - אין מה לעשות, זה קורה בכל העולם, ולא ייחודי לג'יפולוג. הגברים המסוקסים של פעם הם זן נכחד ומי שלא מתחבר לאני הפנימי שלו יעלם. היום כבר אין ברירה וצריך להכיר ברגשות שלנו, לשתף בהם אחרים ולדון עליהם.
זו אגב הצעה מצויינת למעגל דיון במפגש הקרוב -
"דמותו של ג'יפאי החדש - מהפנמה להחצנה"
שרשור הזוי, תראו את השם של השרשור, ותראו כמה נושאים כבר התייחסתם.
דוגמה מצויינת לסחף שקורה פה באתר, מתרבות הדיון ועד לנושאי הדיון.
פחות ופחות דיונים מקצועיים, יותר ויותר רשת חברתית.
פחות ופחות מכניקה גאוגרפיה פיזיקה יותר ויותר פסיכולוגיה וסוציולוגיה .
זה מתחיל להיות אתר של תחושות :-(
ולגבי כל ההצעות שעלו פה -
אני מטייל כי בא לי, ובשביל עצמי, המשפחה שלי והחברים שלי.
לא רואה שום סיבה לשנות את זה רק בשביל לרצות אנשים שאני בכלל לא מכיר.
לא נחמד להם, שלא יטיילו..... לא בעייה שלי.
אם הם נחמדים, ואם יש לנו במשותף, זה יסתדר - בדיוק כמו שזה עבד עד היום, בלי רשתות חברתיות ובלי דיונים סוציולוגים מעמיקים.
.
אבל מה שאתה לוקח בו חלק גם עכשיו הוא-הוא הרשת החברתית שמפצה בשביל האנשים כאן את זה שהמדורה לא זמינה כל ערב.
אתה נורא צודק [emoji846]
לגבי הסחף באתר - אין מה לעשות, זה קורה בכל העולם, ולא ייחודי לג'יפולוג. הגברים המסוקסים של פעם הם זן נכחד ומי שלא מתחבר לאני הפנימי שלו יעלם. היום כבר אין ברירה וצריך להכיר ברגשות שלנו, לשתף בהם אחרים ולדון עליהם.
זו אגב הצעה מצויינת למעגל דיון במפגש הקרוב -
"דמותו של ג'יפאי החדש - מהפנמה להחצנה"
אולי למעגל של הדאסטרים [emoji849]
boaz avrahami
09-11-19, 16:12
המטרוסקסואל בג׳יפ....
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אולי למעגל של הדאסטרים [emoji849]הבאת רעיון
מצעד גאווה של הדאסטרים בלב מפגש ג'יפולוג
אולי "הדרכת נהיגה: איך עולים על מדרכות בקרבת בתי קפה"
או "איך להשיג תו נכה לג'יפ כשלסבתא שלך אין רישיון נהיגה"
הבאת רעיון
מצעד גאווה של הדאסטרים בלב מפגש ג'יפולוג
אתם מסתלבטים אבל את מצעד הגאווה הדאסטרים עשו בשנה במילה משורה.
מצעד וריקוד.
היום מצב מדרגה נראה לי עוד יותר גרוע מלא פודרה.
https://vt.tiktok.com/ZSRsReba3/
https://youtu.be/hKGLGmIgrfc
Отправлено с моего RMX2075 через Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.