התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חזרה להתחלה: המלצה לפני קניה



or_t
28-10-19, 21:25
הקדמה שתקדים את הסיפור: בוגר טרופר דיזל שרוצה קצת יותר טיולים למדבר ופחות טיולים למוסך. מחפש רכב שיהיה כמה שיותר אמין ולא ידרוש ממני התעסקות, אבל יביא את כל המשפחה לכמה ימים בדרום פעמיים בשנה.

תודה!

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?

עד 90 אלף ש"ח כולל יישור קו מיגונים והגבהות

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?

כולל הכל

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?

מסוגל, מעדיף שלא

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?

עד משפחה עם שלושה ילדים וכלב

3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?

16,000 קילומטר בשנה, טיול יומי פעם בחודש, רב יומי 3-4 פעמים בשנה

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?

יומיומי

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?

מוסכים בלבד

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?

יש מוסך טוב קרוב

4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?

טיולים בעבירות בינונית - קשה אבל לא עבירות. נחלי הדרום, רמת הגולן, מדבר יהודה, וכו

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?

כרגע מטיילים עם טרופר (שלא אותגר במיוחד מהעבירות של הטיולים שלנו), בקבוצה פאג'רו q, גרנד ויטרה, לפעמים האנטר

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

נחל נקרות, צין, וכו

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני

סבבה עם שניהם

ב. מנוע דיזל/בנזין

מה שיותר אמין וקל בטיפולים

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)

מת לטנדר, אבל לא באמת צריך

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?

מעדיף כמה שיותר חדש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

ראיתי כבר האנטר טוב, אבל פתאום נראה לי אוברקיל בגודל ומשהו שיוודא הריגה על חשבון הבנק שלי.
רקץ לי הקומנדר אבל נראה לי שאין לו שוק חלפים וידע, אבל נראה לי מנוע אדיר.
גרנד ויטרה בעיני הוא הקנייה הכי רציונלית אבל לא בטוח אם הוא מרווח מספיק ועם עבירות מספקת לכמה ימים עם משפחה במדבר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

asafk
28-10-19, 23:47
משפחה עם 3 ילדים וכלב? אני לא רואה איך יוצאים לטיול עם פחות מטנדר.
אני חיפשתי רכב שטח עם דרישות דומות - והחלטתי לא להינעל על רכב מסויים. ראיתי פת'פיינדרים, פג'רואים, היילקסים ועוד כמה 'יציאות'. היה לי חשוב קילומטראז נמוך והסטוריית טיפולים - בסוף מצאתי ויגו 2008. חבר עם פרופיל חיפוש דומה קנה בסוף בסכום דומה פת'פיינדר 2012.
אז אני מציע לך לא להינעל. כל רכב שטח יפני- דיזל מסילה משותפת- משפחתי יעלה לך סכום שנתי דומה באחזקה, כולם אותו חרא.... האתגר הגדול הוא למצוא את זה שלא עבר את ה200 אלף ק"מ ולא מוזנח.

אסף.

or_t
29-10-19, 00:06
משפחה עם 3 ילדים וכלב? אני לא רואה איך יוצאים לטיול עם פחות מטנדר.
אני חיפשתי רכב שטח עם דרישות דומות - והחלטתי לא להינעל על רכב מסויים. ראיתי פת'פיינדרים, פג'רואים, היילקסים ועוד כמה 'יציאות'. היה לי חשוב קילומטראז נמוך והסטוריית טיפולים - בסוף מצאתי ויגו 2008. חבר עם פרופיל חיפוש דומה קנה בסוף בסכום דומה פת'פיינדר 2012.
אז אני מציע לך לא להינעל. כל רכב שטח יפני- דיזל מסילה משותפת- משפחתי יעלה לך סכום שנתי דומה באחזקה, כולם אותו חרא.... האתגר הגדול הוא למצוא את זה שלא עבר את ה200 אלף ק"מ ולא מוזנח.

אסף.3 ילדים קטנים.... גרנד ויטרה לא בא בחשבון?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

יונתןמצפה
29-10-19, 10:49
גודל הילדים זה לא ממש משנה, והם גם ככה לא יישארו באותו גודל.
השאלה מה גודל הכלב...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

or_t
29-10-19, 11:13
גודל הילדים זה לא ממש משנה, והם גם ככה לא יישארו באותו גודל.
השאלה מה גודל הכלב...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

חחח צודק. משהו בין בורדר קולי לגולדן. מתורגל מאד בלשכב מתחת לילדים על הרצפה של הרכב.

ש01
29-10-19, 11:15
אם אהבת את המנוע של הקומנדר - אז תדלג לגראנד שירוקי מתחת למודל 2011.
אותו אותו עם קופסה שונה. שוק חלפים גדול. אם מטפלים במוסך שאינו חברה - גם לא יקר מידי.
יכולות שטח מפתיעות לטובה. מנועים נפלאים (חזקים +++).

יונתןמצפה
29-10-19, 11:27
חחח צודק. משהו בין בורדר קולי לגולדן. מתורגל מאד בלשכב מתחת לילדים על הרצפה של הרכב.ועכשיו ברצינות,
מכיר טוב את היכולת הזו של כלבים.
לטעמי, בנסיעה ארוכה בשטח, זה לא הוגן כלפיהם.
לדעתי טנדר זו אופציה עדיפה בהרבה.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב ש.
29-10-19, 12:57
+1 לטנדר.


האתגר הגדול הוא למצוא את זה שלא עבר את ה200 אלף ק"מ ולא מוזנח.

אסף.

אישית, אותי לא מעניין ק"מ ולא מספר ידיים, אני מסתכל ובודק מה נתון הרכב באותו רגע, כמה זמן אצל הבעלים האחרון ואיפה ואיך טיפל בו, נניח שרכב בן 10 מחליף יד כל שנה או שלוש ואז מה?
לגבי הק"מ- מעדיף אחד שנסע 300k ושימש רכב יומיומי וטופל בזמן וכמו שצריך, על פני אחד שנניח שעשה 200k ק"מ בעשר שנים ונסע ביום 2 ק"מ או יותר גרוע נוסע פעם בכמה חודשים ועושה תחזוקה מינימלית של טיפול פעם ב.....
ואז מה שיקרה(וזה קורה כי ראיתי את זה לא פעם אחת) כל "הבום" של התקלות נופל ה"קונה המאושר" שמצא רכב בן 10 עם פחות מ 200k ק"מ והתחיל לנסוע בו יום יום ו"מרביץ" ק"מ...

רק אומר....

נמרוד
30-10-19, 12:01
הבעייה שלך עם אמינות ורכב שיטייל יותר ולא יהיה במוסך מקבלת מענה ברגע שאתה קונה רכב חדש יותר. 7-8 שנים על הכביש או פחות, זה הבדל עצום לעומת 15-20 שנה על הכביש.

אתה לא צריך לפחד מטנדר. מבחינתי זה הפתרון הברור מאליו. משפחה של חמישה + כלבה גדולה שמטיילת שנים בארגז הטנדר שמסודר סביבה. תענוג לכולם. הטנדרים גם בהגדרה זולים יותר מהSUV מאותה משפחה (היילקס זול משמעותית פר שנתון מלנדקרוזר, האנטר/טריטון זול מפאג'רו).

ב90K אתה יכול לקנות טנדר שיתן לך כמה שנים טובות לפחות של שרות אמין. ההאנטר עם ה90K ששאלחת לגביו נשמע מצויין. אתה יכול לקנות גם היילקס ויגו שנתון 2009-2010 בסכום הזה, הוא כנראה יהיה עם 150-200 אלף קילומטר אבל זה בסדר גמור אם הוא טופל היטב. לשם השוואה, ב90K אתה תתקשה מאד למצוא לנדקרוזר 2005 במצב סביר.

אתה יכול גם בקלות לקנות פאג'רו לא מבוגר או ניסאן פת'פיינדר 2012 (שנתון אחרון) בסכום הזה, גם אלו יכולים להיות רכישות אמינות וטובות.

קח בחשבון שכל רכב דיזל יפאני גדול - טנדר או SUV - בתקופה הזאת של סוף העשור הראשון לחייו, הוא אמין בבסיסו וישרת הרבה יותר טוב מרכב שמתקרב לסוף העשור השני לחייו כמו הטרופר שלך. אבל עלות האחזקה שלו היא עדיין אלפים רבים כל שנה. תהיה מוכן להשאיר 5000-6000 שקלים בממוצע כל שנה במוסך. וביטוח לא זול, וטסט של 2000+ שקלים. זה בלתי נמנע.

בוזי
30-10-19, 18:34
אם אתה מוכן לוותר על מותג "נחשב" ולהסתפק ברכב מעולה, אמין, נוח ובעל צריכת דלק נמוכה, התקציב שלך מאפשר לך לקנות רקסטון משנת 2014, שהוא מודל מעולה.
תקבל רכב חדש ועם קילומטרז׳ נמוך יחסית.
פנק אותו בהגבהה, צמיגים ומיגון וטייל בכל מסלול סביר.
אם ממש תרצה - ניתן להתקין גם נעילה.
להבנתי את שוק הרכב, זה עדיף על רכב ששימש לעבודה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

or_t
31-10-19, 08:40
הבעייה שלך עם אמינות ורכב שיטייל יותר ולא יהיה במוסך מקבלת מענה ברגע שאתה קונה רכב חדש יותר. 7-8 שנים על הכביש או פחות, זה הבדל עצום לעומת 15-20 שנה על הכביש.

אתה לא צריך לפחד מטנדר. מבחינתי זה הפתרון הברור מאליו. משפחה של חמישה + כלבה גדולה שמטיילת שנים בארגז הטנדר שמסודר סביבה. תענוג לכולם. הטנדרים גם בהגדרה זולים יותר מהSUV מאותה משפחה (היילקס זול משמעותית פר שנתון מלנדקרוזר, האנטר/טריטון זול מפאג'רו).

ב90K אתה יכול לקנות טנדר שיתן לך כמה שנים טובות לפחות של שרות אמין. ההאנטר עם ה90K ששאלחת לגביו נשמע מצויין. אתה יכול לקנות גם היילקס ויגו שנתון 2009-2010 בסכום הזה, הוא כנראה יהיה עם 150-200 אלף קילומטר אבל זה בסדר גמור אם הוא טופל היטב. לשם השוואה, ב90K אתה תתקשה מאד למצוא לנדקרוזר 2005 במצב סביר.

אתה יכול גם בקלות לקנות פאג'רו לא מבוגר או ניסאן פת'פיינדר 2012 (שנתון אחרון) בסכום הזה, גם אלו יכולים להיות רכישות אמינות וטובות.

קח בחשבון שכל רכב דיזל יפאני גדול - טנדר או SUV - בתקופה הזאת של סוף העשור הראשון לחייו, הוא אמין בבסיסו וישרת הרבה יותר טוב מרכב שמתקרב לסוף העשור השני לחייו כמו הטרופר שלך. אבל עלות האחזקה שלו היא עדיין אלפים רבים כל שנה. תהיה מוכן להשאיר 5000-6000 שקלים בממוצע כל שנה במוסך. וביטוח לא זול, וטסט של 2000+ שקלים. זה בלתי נמנע.
אם אתה מוכן לוותר על מותג "נחשב" ולהסתפק ברכב מעולה, אמין, נוח ובעל צריכת דלק נמוכה, התקציב שלך מאפשר לך לקנות רקסטון משנת 2014, שהוא מודל מעולה.
תקבל רכב חדש ועם קילומטרז׳ נמוך יחסית.
פנק אותו בהגבהה, צמיגים ומיגון וטייל בכל מסלול סביר.
אם ממש תרצה - ניתן להתקין גם נעילה.
להבנתי את שוק הרכב, זה עדיף על רכב ששימש לעבודה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkחשבתי על האופציה הזו אבל לא מצאתי משהו מבטיח.
יש לי גם איזה עניין עם טנדרים שהייתי חייב לברר...

לאור רוב ההמלצות כאן על טנדר, החלטתי ללכת על זה ולנסות! נרכש האנטר 2013 ידני עם 11,000 ק"מ (לא טעות: אחד עשר אלף). קילומטרז דמיוני אבל כל הבדיקות שעשיתי הראו שהסיפור אמין ושיישור קו ראשוני יביא אותו למצב מדהים.
שרשור RR נפתח כאן: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D11 4210&share_tid=114210&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app


תודה לכולם על הפידבק!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

-->